سال ۲۰۲۲ به دلایلی که بارها گفتهایم سال سختی برای خودروسازان بود اما اکنون وارد سال ۲۰۲۳ شدهایم و میتوانیم نگاهی به آمار فروش خودروها در بازار آمریکا داشته باشیم که نشان از کاهش قابلتوجهی دارد.
طی سال گذشته فروش تقریباً همهٔ خودروسازان کمتر شده و برخی برندها مثل بیوک با افت ۴۲ درصدی و هوندا با افت ۳۲ درصدی ضربهٔ بزرگی خوردهاند. اکثر شرکتها طی سال ۲۰۲۲ کاهش فروشی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد را تجربه کرده اما برخی مثل سوبارو با کاهش ۴.۷ درصدی و فرود با کاهش تنها ۲ درصدی، کمی شرایط بهتری داشتهاند. مدیران جنرال موتورز و هیوندای نیز میتوانند جشن بگیرند زیرا فروش هردو شرکت نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۲ درصد افزایش داشته است. در ادامه لیست ۲۵ خودروی پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ را خواهیم دید. پیکاپها همچنان پادشاه بازار هستند و هیچ نشانهای از کاهش محبوبیت آنها دیده نمیشود. بااینحال، شاسیبلندها در حال رساندن خود به جمع پنج خودروی پرفروش بازار هستند و قطعاً سدانها هنوز منقرض نشدهاند.
۱-فورد سری F
فروش: ۶۵۳,۹۵۷ دستگاه
تغییر: ۹.۹ درصد کاهش
پرفروشترین خودروی آمریکا برای یک سال دیگر این عنوان را حفظ کرده هرچند که فروش آن نسبت به سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
۲-شورلت سیلورادو
فروش: ۵۲۳,۲۴۹ دستگاه
تغییر: ۱.۲ درصد کاهش
رم و شورلت طی چند سال گذشته برای تصاحب رتبهٔ دوم بازار نبرد سختی داشتهاند و امسال نوبت به سیلورادو رسیده است که با کاهش فروش جزئی ۱.۲ درصدی نایبقهرمان شود.
۳-رم پیکاپ
فروش: ۴۶۸,۳۴۴ دستگاه
تغییر: ۱۷.۷ درصد کاهش
در نبرد پیکاپهای فول سایز دیترویتی، رم با تجربهٔ کاهش فروش ۱۷.۷ درصدی، سال سختی را سپری کرده به جایگاه سوم سقوط کرده است.
۴-تویوتا رافور
فروش: ۳۹۹,۹۴۱ دستگاه
تغییر: ۱.۹ درصد کاهش
فروش رافور در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل تنها ۱.۹ درصد کاهش یافته و همچنان جایگاه خود بهعنوان پرفروشترین خودروی غیر پیکاپ بازار آمریکا را حفظ کرده است.
۵-تویوتا کمری
فروش: ۲۹۵,۲۰۱ دستگاه
تغییر: ۵.۹ درصد کاهش
تویوتا نهتنها پرفروشترین شاسیبلند بازار آمریکا را دارد بلکه پرفروشترین سدان بازار هم محصول این شرکت است. در سگمنتی که رو به انقراض است، کمری همچنان فروش بسیار خوبی دارد هرچند که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهشی ۵.۹ درصدی را تجربه کرده است.
۶-جیامسی سییرا
فروش: ۲۴۱,۵۲۲ دستگاه
تغییر: ۳.۰ درصد کاهش
فروش دیگر پیکاپ فول سایز جنرال موتورز یعنی جیامسی سییرا در سال ۲۰۲۲ تنها ۳ درصد کاهش داشته است. مجموع فروش سییرا و سیلورادو از فورد سری F فراتر میرود تا جنرال موتورز پرفروشترین سازندهٔ پیکاپ در آمریکا لقب گیرد.
۷-هوندا CR-V
فروش: ۲۳۸,۱۵۵ دستگاه
تغییر: ۳۴.۱ درصد کاهش
در حال حاضر، نبرد فروش بین تویوتا رافور و هوندا CR-V مطمئناً به نفع تویوتا است زیرا کراساوور محبوب هوندا در سال ۲۰۲۲ ضربهٔ سختی خورده و فروش آن بیش از ۳۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.
۸-تویوتا تاکوما
فروش: ۲۳۷,۳۲۳ دستگاه
تغییر: ۶.۰ درصد کاهش
تاکوما همچنان پرفروشترین پیکاپ میان سایز بازار ایالاتمتحده است. نسل جدید این خودرو باید بهزودی معرفی شود اما نسل کنونی هنوز هم طرفداران زیادی دارد و فروش آن در سال ۲۰۲۲ فقط ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
۹-تسلا مدل Y
فروش: ۲۲۵,۷۹۹ دستگاه
تغییر: ۳۹.۸ درصد افزایش
در بازاری که فروش اکثر خودروها کاهش یافته، تسلا مدل Y افزایش فروش چشمگیر ۴۰ درصدی را تجربه کرده و به پرفروشترین خودروی الکتریکی بازار آمریکا تبدیل شده است.
۱۰-جیپ گرند چروکی
فروش: ۲۲۳,۳۴۵ دستگاه
تغییر: ۱۲.۲ درصد کاهش
جیپ در سال ۲۰۲۲ نسل جدید مدل نمادین گرند چروکی را همراه با نسخهٔ سه ردیفه به بازار فرستاد اما این نتوانسته مانع کاهش فروش ۱۲.۲ درصدی شود.
۱۱-تویوتا هایلندر
فروش: ۲۲۲,۸۰۵ دستگاه
تغییر: ۱۵.۶ درصد کاهش
هایلندر اگر تنها ۵۴۰ دستگاه فروش بیشتری داشت میتوانست به چهارمین نمایندهٔ تویوتا در بین ۱۰ خودرو پرفروش بازار آمریکا تبدیل شود اما فروش آن ۱۵.۶ درصد کاهش یافت و در پس جیپ قرار گرفت.
۱۲-تویوتا کرولا
فروش: ۲۲۲,۲۱۶ دستگاه
تغییر: ۱۰.۷ درصد کاهش
کرولا نیز میتوانست یکی دیگر از نمایندگان تویوتا در بین ۱۰ خودروی پرفروش باشد اما این ماشین کامپکت در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۱ درصد از فروش خود را از دست داده است.
۱۳-شورلت اکوئناکس
فروش: ۲۱۲,۰۷۲ دستگاه
تغییر: ۲۸.۳ درصد افزایش
شورلت اکوئناکس نشان میدهد که همهٔ خودروها در سال ۲۰۲۲ دچار کاهش فروش نشدهاند زیرا فروش این کراساوور آمریکایی نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش چشمگیر ۲۸.۳ درصدی را تجربه کرده است.
۱۴-فورد اکسپلورر
فروش: ۲۰۷,۶۷۳ دستگاه
تغییر: ۵.۵ درصد کاهش
نمیتوان انکار کرد که اکسپلورر بهاندازهٔ گذشته محبوب نیست اما شاسیبلندی که بدون شک آغازگر این کلاس بود، هنوز هم فروش بالایی دارد هرچند که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهشی ۵.۵ درصدی را نشان میدهد.
۱۵-تسلا مدل ۳
فروش: ۱۹۵,۶۹۸ دستگاه
تغییر: ۶۰.۱ درصد افزایش
عملکرد خوب تسلا در بازار همچنان ادامه دارد زیرا در کنار مدل Y، مدل ۳ هم در سال ۲۰۲۲ افزایش فروش فوقالعادهٔ بیش از ۶۰ درصدی را تجربه کرده و خود را به رتبهٔ پانزدهم رسانده است.
۱۶-نیسان روگ
فروش: ۱۸۶,۴۸۰ دستگاه
تغییر: ۳۴.۷ درصد کاهش
در سال ۲۰۲۱ نیسان روگ با فروش ۲۸۵ هزار دستگاهی بهراحتی در بین ۱۰ خودرو پرفروش بازار جای داشت اما در سال ۲۰۲۲ علیرغم عرضهٔ نسل جدید، کاهش فروش چشمگیر ۳۴.۷ درصدی را تجربه کرده است.
۱۷-جیپ رانگلر
فروش: ۱۸۱,۴۰۹ دستگاه
تغییر: ۱۱.۳ درصد کاهش
رانگلر چند وقتی است رقیب سرسختی بنام فورد برانکو پیدا کرده و شاید به همین دلیل باشد که فروش آن در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۱ درصد کاهش یافته است. البته رانگلر همچنان از برانکو با فروش ۱۱۷ هزار دستگاهی جلوتر است.
۱۸-هیوندای توسان
فروش: ۱۷۵,۳۰۷ دستگاه
تغییر: ۱۶.۱ درصد افزایش
تنها خودروی کرهای این لیست هیوندای توسان است که مثل اکوئناکس در سال ۲۰۲۲ افزایش فروش قابلتوجهی را تجربه کرده و ۱۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ فروخته است.
۱۹-شورلت تاهو / سابربن
فروش: ۱۵۶,۷۰۷ دستگاه
تغییر: ۱.۶ درصد افزایش
شاسیبلندهای فول سایز شورلت همچنان بر این کلاس سلطه دارند و مجموع فروش آنها با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۵۶ هزار دستگاه رسیده که از این تعداد سهم تاهو ۱۰۵,۷۵۶ دستگاه و سابربن ۵۰,۹۵۱ دستگاه بوده است.
۲۰-سوبارو کراسترک
فروش: ۱۵۵,۱۴۲ دستگاه
تغییر: ۲۱.۷ درصد افزایش
یکی دیگر از خودروهایی که برخلاف رویهٔ غالب بازار افزایش فروش را تجربه کرده، سوبارو کراسترک است. این کراساوور ژاپنی سال ۲۰۲۲ را با رشد فروش ۲۱.۷ درصدی به پایان رسانده است.
۲۱-هوندا آکورد
فروش: ۱۵۴,۶۱۲ دستگاه
تغییر: ۲۳.۷ درصد کاهش
هوندا آکورد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش فروش قابلتوجه ۲۳.۷ درصدی را تجربه کرده است اما عرضهٔ نسل کاملاً جدید آن طی سال جاری احتمالاً میتواند شرایط فروش این سدان محبوب ژاپنی را بهتر کند.
۲۲-مزدا CX-5
فروش: ۱۵۱,۵۹۴ دستگاه
تغییر: ۱۰.۰ درصد کاهش
مزدا در حال نونوار کردن کراساوورهای خود است و بهتازگی مدل CX-50 را به بازار فرستاده اما کراساوور CX-5 نیز علیرغم کاهش فروش ۱۰ درصدی، همچنان خودروی محبوبی است در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه فروخته است.
۲۳-سوبارو اوتبک
فروش: ۱۴۷,۲۶۲ دستگاه
تغییر: ۴.۸ درصد کاهش
این روزها استیشنها اصلاً خودروهای محبوبی نیستند اما بااینحال، سوبارو اوتبک با اینکه افت فروش ۴.۸ درصدی را تجربه کرده اما همچنان خوب میفروشد.
۲۴-نیسان آلتیما
فروش: ۱۳۹,۹۵۶ دستگاه
تغییر: ۳۴.۸ درصد افزایش
در دورانی که فروش سدانها همواره رو به کاهش است، نیسان آلتیما عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و فروش آن در سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیر ۳۴.۸ درصدی را تجربه کرده که واقعاً قابلتوجه است.
۲۵-فورد اسکیپ
فروش: ۱۳۷,۳۷۰ دستگاه
تغییر: ۵.۵ درصد کاهش
این لیست با فورد آغاز شد و با فورد هم پایان میابد. کراساوور کامپکت این شرکت آمریکایی نسبت به رقبای مستقیم خود مثل رافور حرفی برای گفتن نداشته اما عرضهٔ فیسلیفت اسکیپ که چندی پیش معرفی شد شاید بتواند شرایط آن را بهتر کند.
Amir Machine
۱۸ دی ۱۴۰۱همیشه گفته میشه فورد سری F پرفروشترین ماشین آمریکاس اما وقتی فروش سیلورادو و سیرا رو جمع بزنیم با اختلاف زیادی بالاتر از فورد قرار میگیرن، سیلورادو و سیرا در اصل یه وانت با دو نشان مختلف هستن و میشه سیرا رو تیپ لوکستر سیلورادو دونست چون این دوتا از همه لحاظ باهم یکسانن و فقط تو بعضی جزئیات و طراحی تفاوت دارن، پس باید گفت پرفروشترین ماشین آمریکا، سیلورادو/سیرا هست نه سری F و پرفروشترین سازنده وانت هم جنرال موتورزه نه فورد
AMANTE
۱۸ دی ۱۴۰۱نمیشه اینجوری گفت، درسته درواقع یک ماشین هستن ولی تفاوت هایی جدای از برند دارن.
اگه اینجوری بخوایم حساب کنیم پس تسلا مدل ۳ و Y هم یک ماشین هستن و مجموع فروش شون 420 هزار تا میشه که در رتبه چهارم قرار میگرفت.
محسن
۱۸ دی ۱۴۰۱سال بعد هیوندا و تسلا اول میشن تویوتا هم ورشکست میشه و فروخته میشه به چینیا
ببینید کی گفتم
امروز 8/1/2023
TESLA
۱۸ دی ۱۴۰۱خیلی تاثیر گذار بود 👏👏🤣👎👎
Absurd Hero
۲۸ دی ۱۴۰۱12 نماینده ژاپنی ، 12 آمریکایی و فقط یه کره ای
تجزیه تحلیل این داده در مغز محسن: سال بعد تویوتا ورشکست میشه
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۴۰۱این مقاله نکتهها در پسِ خود داره !
۱- همه میدانند تویوتا در دو سال قبل تا امروز چنان خاطرخواه پیدا کرده که حتی با تولید میلیونی در جهان ، توان پاسخگویی به مشتریهایش را نداره و در بهترین حالت حتی در خاک آمریکا ۶ ماه زمان میبره که شما به خودرویی چون راوفور کرولا کمری برسید و این در حالیه که مشتری مجبور میشه بره دم نمایندگی هیوندای و طلبِ خودروهای در انبار ماندهاَش را بده چون همه دیگر فهمیدهاند کرهایها یکبار مصرف میسازند برای مدت ۵ سال استفاده و سپس اوراقی و برای همین تولیداتشان کیفیت برتری نداره پس مثل آفتابه پشت سر هم تولید میشوند و از آب گلالود ماهی میگیرند ، ماهیای که مسببش چین و کرونا و حالا تورم و مشکلات چیپ و قطعه هستش !
۲- کمری نشان داد در دورانی که همه دارند از تولید سدانها کم میکنند و حتی توقف تولید دارند ، سلطان اعتمار اطمینان کیفیت خودش هست و بس !!!
۳- هوندا چه در بخش طراحی چه در بخش موتوری و اهمیت زیاد دادن به حجم کم و مصرف سوخت در کشوری چون آمریکا از پیش بازنده هست و این استراتژی شکست بدی را برایش رقم زد که میبینید در حالی که روزگاری crv از هر نظر پابهپای راوفور میتاخت و امروز نسل جدیدش در مقابل راوفوری که نفسهای آخر این نسل را میکشد باخته و راوفور مطمئناً در یکی دو سال آینده وارد نسل بعدی میشود و جالبه که راوفور در این نسل و نسل قبلی که در ایران هم داریم بسسسیار پُرطرفدار بوده و هرچقدر از سن آن میگذرد طرفدار و فروش بالاتری هم پیدا میکند و این از عجایب سلطان تویوتاست !
۴- پس از سالها خون دل خوردن بلاخره کرهایها توانستند در جمع ۲۰تاییها در آن آخر بیایند ، البته نه ، صبر کنید !!!! یادتان باشد جو حاکم بر بازار تولید و تحویل پرچمداران ژاپنی بِهَم ریخته و اگر نه اینجا جایش نبود !
۵- با آمار فروش هایلندر نگاه کنید که نه مثل کرهایها دادار دومبول راه انداخته و برای خودش جایزه خریده و نه مثل رقیبهای آمریکایی آلمانی آپشنال ساخته شده ولی چنان باکیفیت و قابل اعتماد هست که در سایه داره میفروشه و دلار تحویل تویوتا میدهد !!!!
در آخر مثل همیشه تاج بر سرِ سلطان تویوتا و ژاپنیهاست که با تمام سختیها در این سالهای تورمی و رقابتی هنوز پرچمدار خودش هست بدونِ رقیب !
Ehsan
۱۸ دی ۱۴۰۱همون داستان سرایی ۱۰۰۰۰۰ خطی همیشگیت که بدون نیاز به خوندن همه میدونن چیه محتواش : ژاپنی بهترین و بقیه بدرد نخور بخصوص کره ای !
تا الان ۸ هزار تا کامنت همینجوری گذاشتی که هر سال بی نتیجه موند و نتیجه امسالش هم این شد باز: جنرال تورو با پس گردنی تویوتا رو زد عقب،هوندای با پس گردنی محکم تر هوندا رو زد عقب و جایگاه چهارمین گروه پر فروش آمریکا رو کسب کرد اونم با اختلاف زیاد نسبت به هوندا
کاری به اون همه جوایز و فاجعه تاریخی صنعت خودرو یعنی bz4x و اختلاف رتبه فاحش کره و ژاپن تو الکتریکی هم نداریم،بگو حاصل این داستان سرایی ها چی بود
پارسال که تویوتا جای جی ام رو گرفت گفتی ماشالله تویوتا و تا همیشه قراره رتبه یک بمونه،امسال که جی ام برگشت سر رتبه اول صدبار از اون روز انتشار این خبر تا الان گفتی دلیلش اینه که تویوتا نمیتونه اندازه مشتریا ماشین تولید کنه!! چطور پارسال میتونست؟ حاضری به هر دلیل خنده داری چنگ بزنی
درضمن کره همیشه تو ۲۰ تا خودرو اول امریکا نماینده داشت که البته اهمیتی هم نداره چون فروش کلی خودرو ساز مهمه که کره امسال باز ترکوند و شد ۴ امریکا و ۳ جهان 🔥
موقعی که شروع به هیت کردن کره کردی رتبش ۸ جهان بود 🤣
Car love
۱۸ دی ۱۴۰۱این جوکایی که گفتی برای کسی اهمیت نداره همونطور که میدونی ولی چرا کامنتات یکی در میون کتابی و عامیانس؟
فکر کنم میای زور میزنی کتابی مینویسی که مثلا کسی به سن شک نکنه بخاطر حرفات بعد کامنت بعد از دستت در میره و برمیگردی به واقعیت
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۸ دی ۱۴۰۱جناب نوید لازم به داستان سرایی نیست برادر من الان هیوندای رتبه داره میاره و همینطور جی ام سی و بگ خودم کره ای فن نیستم ولی دارن خوب پیشرفت میکنند
علی
۱۸ دی ۱۴۰۱فقط کلاهم را به احترام صنایع خودروسازی آمریکا و ژاپن برمیدارم ! دمشون گرم ، مثل همیشه کولاک کردن
ali(chevynova)
۱۸ دی ۱۴۰۱ماشالاه آمریکن کارز پرفروش
راستی آلمانیها نبودن در لیست پرفروشها؟
phonix
۱۸ دی ۱۴۰۱به نظرت المانی ها ماشین 25 هزارتایی میسازن؟
Amir Machine
۱۸ دی ۱۴۰۱من که کلاً وارد این بحثای الکی نمیشم ولی بله آلمان هم ماشین 25 هزار دلاری میسازه، فولکس تائوس قیمتش دقیقاً از 25 هزارتا شروع میشه و 50 هزارتا فروخته
پرفروشترین محصول فولکس تو آمریکا هم تیگوآنه که رقیب رافور به حساب میاد فقط 71 هزارتا فروخته، اطلس هم 44 هزارتا فروخته
کلاً فولکس تو آمریکا بازار خیلی بزرگی نداره
بی خیال اسم
۱۸ دی ۱۴۰۱چه جالب
اینقدر از آلمان می سوزی
راستی اینجا چرا بحث قیمت رو نمی کشی وسط
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۸ دی ۱۴۰۱به نظرت المانی خودرو ارزون هم میسازه ؟ خودره 10 هزار دلاری میسازه ؟
BMW
۱۸ دی ۱۴۰۱آقا حرف بی دلیلو منطقتو قبول می کنم ولی فروش خودروسازای چینیو ببین تو دنیا،،داره از آمریکن میزنه بالا باز آلمانیا تو کل دنیا آبرو داری کردن و توسط یه مشت چینی تحقیر نشدن 🤣🤣 نمونش byd 🤣🤣🤣
Alan.r
۱۸ دی ۱۴۰۱میخوای چیو ثابت کنی؟؟
به نظرت آلمان ماشین رده پایین و اقتصادی میزنه؟
۹۰ درصد ماشین های آلمانی رو ماشین های اسپرت و لوکس رده بالا تشکیل میدن
پن:کمتر فشار بخور به ضرر خودته
sina7
۱۸ دی ۱۴۰۱تنوع سایز ، قیمت ، مدل و برند!
مقایسه بشه با مدعی قدرت اول منطقه و قیّم دنیا :)
مجتبی .
۱۹ دی ۱۴۰۱بله اتفاقا من هم که لیست رومیخوندم به همین فکر بودم که چقدر متنوع وبهترین هربرند روآزادانه وبدون مشکل میخرن وماها سهممون بحث وجدل راجع به بهتر بودن این واونه بدون دیدن حتی یکیش درحالیکه چقدر مشتاق ماشین هستیم.
Ehsan
۱۸ دی ۱۴۰۱همیشه لیست پرفروش ترین ماشینای آمریکا و جدیدا هم چین متنوع بوده و جذاب،ولی مال اروپا همیشه یه لیست کسل کننده و نه چندان جالب که خلاصه میشه تو ماشینای مخصوص خانواده فقط
پرفروش ترین گروه ها هم
جی ام
تویوتا
استیلانتیس
هیوندای
R@min
۱۸ دی ۱۴۰۱اون فورد مادر مرده هم نزدیک ۲ میلیون فروخت.
بزاریش رده سوم خدا قهرش نمیاد.
Ehsan
۱۸ دی ۱۴۰۱اونو یادم رفت،درگیر آمار استیلانتیس بودم 🤣
OM.01
۱۸ دی ۱۴۰۱این آمار فروش نشون میده مردم آمریکا به راحتی عین آب خوردن توانایی خرید خودرو خودروهای رنج25هزار دلار الی35هزار دلار دارن(البته چندتا خودرویه لیست قیمتشون بیشتر از 35k هست) و این ماشینا اونجا براشون چیز عادی هست.
آقای اشتری نویسنده های عزیز سوالم اینجاس که مهندسان معماران و افرادی که درآمدی ماهی 5الی6 هزار دلار در آمریکا دارن میتونن ماشین80هزار دلاری به بالا بخرن؟ مثلا لینکلن ناویگیتور یا بنزE کلاس فول یا پورشه ماکان فول. سوالم دقیقا اینه که چه بخشی از جامعه آمریکا میتونن ماشین درست حسابی خفن مثل اس کلاس رنجروور پورشه کاین پورشه تایکان و… بخرن. نیاز به چه مقدار درآمدی هست؟ماشین های 100هزار دلاری کلا 1درصد از سهم بازار آمریکا رو در اختیار دارن برای همین برام سواله با چه درآمدی میشه صاحب چنین خودروهایی شد. حالا کاری به داستان هزینه نگهداری بیمه استهلاک ندارم.
Car love
۱۸ دی ۱۴۰۱واضحه کسی که درامدش ۵-۶ هزار دلاره نمیتونه ماشین ۸۰ هزار دلاری بخره،شخصی با چنین درآمدی نهایت بتونه اپتیما یا کمری بخره که همونم بعید میدونم بتونه
چون شنیدم هزینه درمان و تحصیل توی آمریکا خیلی بالاست و اون حقوق خرج این چیزا میشه تا ماشین
مردیم از خوشی
۱۸ دی ۱۴۰۱بستگی به سبک زندگی داره ماهی ۶ هزار دلار یعنی سالی ۷۲ هزار دلار اگه تازه کار باشی و یه سال پبش خانواده بمونی و کار کنی و همه پولت را پس انداز کنی میتونی یه ماشین ۷۲ هزار دلاری بخری
علی
۱۹ دی ۱۴۰۱نفست از جای گرم بلند میشه طرف باید مالیات بر درآمد مالیات ایلاتی انواع قبوض رو پرداخت کنه اصلا در برخی از ایالت ها نمیشه با حقوق کمتر از ۲۰۰هزار تا در سال زندگی راحتی داشت مثل کالفرنیا
Car love
۱۸ دی ۱۴۰۱ظاهرا دوستان ساکن امریکا (توی خیال) تونستن با حقوق ۵/۶ هزار دلاری نویگیتور ۸۰ هزار دلاری بخرن و بهشون برخورد حرف من :)))
چیزی که من گفتم طبق گفته یکی از دوستان ساکن امریکاس که ویدیوهای زیادی توی انستاگرام میزاری همیشه هم راجع به ماشین هم هزینه زندگی امریکا و غیره.متاسفانه اسمش یادم رفته
مهدی
۲۰ دی ۱۴۰۱اونجا قسطی میخرن ربطی به پس انداز نداره
R@min
۱۸ دی ۱۴۰۱برای اینکه تو آمریکا جزو طبقه ثروتمند به حساب بیای حداقل باید ۴۰۰ هزاردلار در سال درآمد داشته باشی.
پردآمدترین افراد هم پزشکان، مدیران، فعالان حوزه IT و کارآفرین ها هستن، بحث سلبریتی ها جداست.
خرید خودرو دلخواه در آمریکا کار ساده ای هست و همون کسی که حتی سالی ۶۰ هزار دلار درآمد داره می تونه ماشین گرون بخره چون شرایط اقساطی بسیار عالی وجود داره اما مهم ترین موضوع برای یه مالک هزینه استهلاک، بیمه و مالیات سالانه هست که باعث میشه ب قولی هر کسی اندازه دهنش لقمه برداره.
مردیم از خوشی
۱۸ دی ۱۴۰۱نکته : تقریبا کاهش فروش خودرو برای همه
نکته دوم : آمریکایی های بدبخت و تحت فشار ۲۵ خودرو پرفروششون همه بالا ۲۴ هزار دلار قیمت دارند 🥲
نکته سوم : عجب بازار بزرگی داره آمریکا با اینکه تنها ۳۳۰ میلیون جمعیت داره ولی واقعا بازارش بزرگه که خودرو ۲۵ ام حدود ۱۵۰ تا فروخته که فوق العاده هست
#تحریم خودروسازان
❤BMW❤
۱۸ دی ۱۴۰۱چه قدر ژاپنی !
از نیسان آلتیما خوشم میاد ، جلوش خوشگله
مهران
۱۸ دی ۱۴۰۱فکر کنم بمب اتمی هیروشیما جوری دیگه ای خورد وسط بازار آمریکا از هر نظر…👌
درسته خیلی از شرکتهای ژاپنی متعلق به امریکاست ولی نمیشه سخت کوشی و باور و سبک زندگی ژاپنی هارو نادیده گرفت تو این مسئله و در واقع تو همه مسائل
sina
۱۸ دی ۱۴۰۱سیویک کجاست؟
بهزاد
۱۸ دی ۱۴۰۱فروش سیویک شدیدا تحت تاثیر کمبود قطعات بود که در آمار امسال کمتر از ۱۲۰ هزار فروش داشت و کاهشی بیش از ۵۰ درصدی اما با توجه به معرفی ۴ مدل جدید پایلوت و آکورد و crv و خود سیویک اگر تامین قطعات عادی بشه خیلی زود به سطوح قبل برمیگرده.
حتی hrv هم میتونه در فروش براحتی به ۲۰۰ هزارتایی ها برسه و دو مدل پاسپورت و رجلاین هم با نسل جدیدشون میتونن تاثیر زیادی بزارن.
sina
۱۸ دی ۱۴۰۱مرسی
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۸ دی ۱۴۰۱این فرق ابر قدرت مطلق دنیاست با بقیه و هر کشوری در رکابش باشه همین عظمت در انتظارش هست.دمشون گرم سالار دنیا هستن تو خانواده من فامیل دوست آشنا همه عاشق آمریکا هستیم و قدر دان این عزیزان.آمربکایی وطن دوستی رو رد کرده کره زمین دوست شده.انقدر خدمت به دنیا کردن که خدا وکیلی باید یه قانون گذاشت سالانه تمام دنیا بهشون مالیات بدن.چشم دژمنش کور بشه
حسین دهمرد
۱۹ دی ۱۴۰۱آمریکایی ها هم عاشق تو هستن ای جهان سومی
MohammaD
۱۸ دی ۱۴۰۱چه می کنه تویوتا ( تازه تاکوما که نسل جدیدش تو راهه و هنوز نیومده )
اگه دوستان ضد کره ای نمی ریزند سرم حضور توسان تو بیست تایی های اول فروش سالانه نکته جالب توجهی هس که تلوراید هم بهش نرسیده بود .
جیپ ها و تسلا ها هم فروششون خوب بوده همیشه ولی الان عجیبببب ایده آله
در کل همه اتفاقات خوب این لیست یه طرف و یه اتفاق ناراحت کننده یه طرف که اونم پیدا نکردن سیویک و حضور داداش بزرگه اش تو رتبه 21 ! ( با پارسال قیاس کنید) هست
MohammaD
۱۸ دی ۱۴۰۱چیز دیگه ای هم که یه مقدار بی منطق بنظر میاد . نبود فورد رنجر و ماوریک توی لیسته . چون :
1_ فورد ماوریک که مصداق بارز یک کراس اوور شهری در غالب بسیار کاربردی تر ( پیکاپ دو کابینه ) هست که این ترکیب بنظر به مذاق آمریکایی جماعت خیلی خوش میاد .
2 _ فورد رنجر هم که نسل جدید تازه رونمایی شده و خیلی هم بهتر شده و کار اکثر کسانی که پیکاپ های فول سایز رو خریدن ، با همین رنجر راه میفته. رپتورش هم که چندان با تاخیر معرفی نشده
محمدرضا
۱۸ دی ۱۴۰۱سلام آقای دهقان
اگر ممکنه فروش هر برند رو هم به طور جداگانه بیان کنید
سپاس
TESLA
۱۸ دی ۱۴۰۱مدل y سال بعد همانطور که ماسک گفته : نه تنها تبدیل به پرفروش ترین آمریکا بلکه تبدیل به پرفروش ترین خودرو جهان میشه ، سال پیش دقیقا همین موقع که این لیست برای سال ۲۰۲۱ اعلام شد ، مدل y حتی جزو ۲۰ تا اول هم نبود اما الان خودش رو جزو ده برتر هست ، یه چیزی که تو این لیست جالب بود : فروش فوق العاده rav4 تو آمریکا هست ( البته این suv پرطرفدار نه تنها تو آمریکا بلکه تو کل دنیا بر بازار خودرو های زیر ۴۵ هزار دلار پادشاهی میکنه ) با حساب امسال الان ۳ سال متوالی هست راوفور بعد از ۳ پیکاپ افسانه ای تبدیل به پرفروش ترین آمریکا میشه ، واقعا باید به ژاپنی ها ایول گفت
TESLA
۱۸ دی ۱۴۰۱۱۲ تا ژاپنی توی این لیست ۲۵ تایی بودن ( تقریبا نصفش ژاپنی بود و یک دونه جوجه کره ای اونم تازه رتبه ۱۸ ) خب دوستان کره ای فن ، حرفی حدیثی !!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۴۰۱کرهای فنها شبها سنگپا میفروشند و برای همین فردا پیدایشان میشود 😂👋🏻 !
Ehsan
۱۸ دی ۱۴۰۱معلوم نیست تو چی میگی این وسط 🤣گیر کردی بین تسلا و جاپون،فعلا برو اوه ضرباتی که دوستان جاپونی فن زیر هر مطلب تسلا تقدیمت میکنن رو دفع کن داداش🤣 اینطور پیش بری بیشتر میشه ها
TESLA
۱۹ دی ۱۴۰۱جواب : ابله – آن- خاموشیست 🤫🤫🤣🤣🤣
Ehsan
۱۹ دی ۱۴۰۱سلطان ضربه خوردن های بی جواب 🤣🔥
Ehsan
۱۸ دی ۱۴۰۱حکایت تو با ژاپنی فنا حکایت اون یاروعه که داشتن کتکش میزدن یهو وسط کتک خوردن میره دستشونو میبوسه میگن چرا،میگه زورم که نرسید بهشون حداقل چاپلوسی کنه بلکه نزننم دیگه 🤣🤣🤣🤣
TESLA
۱۹ دی ۱۴۰۱والا شما انگار تو واقعیت تجربه اینکار رو داری 🤣🤣🤣🤣
Ehsan
۱۹ دی ۱۴۰۱فعلا دستو ببوس که تنها راهت همینه 🤣🤣🤣🔥
Ehsan
۱۹ دی ۱۴۰۱مثالی که واست زدم اینقدر سنگین بود که تا صد سال دیگه هم نمیتونی جواب مناسبی بدی واسش،بردت تو فکر 🤣🔥
ارین صاحب جمعی
۱۸ دی ۱۴۰۱تسلا واقعا ماشین لوکس نیست جاش باید تو همین خودروهای اقتصادی بمونه چون فروششم همینو میگه ماشین های بنز و بیمر سه برابر ماشینای تسلا فروششونه
کیانوش
۱۸ دی ۱۴۰۱واقعا باید به اخترام کمری کلاه از سر برداشت که با وجود تغییر نسل ها و سلیقه ها هنوزم فروش چند صد هزاری داره تو بازاری که همه گنده ها توشن
امیرحسین
۱۸ دی ۱۴۰۱فقط تاهو
samurai
۱۸ دی ۱۴۰۱تنها یه ماشین گند زده به فروش امریکا اونم اشخال کرره… :)
اونم به خاطر کمبود چیپ بقیه خودروسازا بوده والا کسی عقل داشته باشه بمب یاتاقانی که با یو اس بی میشه بلندش کرد رو نمیخره این همه جایزه و تستر ماشینا رو بخر اخرم بیشتر فروشت مثل سایپا ایرانخودرو بازار داخلی کشور داغون کرره …:) باشه با چند تا کشور تحریم و داغون دیگه تا بعضیا امار بدن هی وندا کی ا فلان قد فروخته سایپا و ایرانحودرو هم تو ایران 2 میلیون فروخته پس میشه بالاتر از تسلا :))
بعد از بی عقلی :) استرالیاییها در خرید ژاپنیا امار امریکا هم نشون از بی عقلیشون میده حتما :)
آقای همساده
۲۰ دی ۱۴۰۱رم عجب رخی داره
عاشق پدال
۲۱ دی ۱۴۰۱چرا فکر میکنم همتون تبعه امریکایین؟
یا هرکدومتون یه فورد و یه شورلت و تویوتا زیر پاتونه؟
عجیبه عجیبه
به خدا اگه 2 تا اسکناس دلار تو خونتون داشته باشین