سالها است که شاسیبلندها بر بازار خودروی امریکا سلطه پیدا کردهاند و این روند در سال جاری هم ادامه پیدا کرده است. در ادامه با پرفروشترین شاسیبلندهای بازار این کشور در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ آشنا خواهیم شد.
۱۰-شورلت ترکس
فروش: ۹۰,۴۶۳ دستگاه
کراساوور سابکامپکت شورلت ترکس در نیمهٔ سال ۲۰۲۲ تغییر نسل داد و به لطف بهروزرسانیهای بزرگ به همراه قیمت پایهٔ جذاب، با استقبال فوقالعادهای مواجه شده است. فروش ترکس در نیمهٔ نخست سال جاری بیش از ۲۳۰ درصد نسبت به فروش ۲۷ هزار دستگاهی در مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است. ترکس با قیمت پایهٔ زیر ۲۲ هزار دلار، یکی از ارزانترین خودروهای حال حاضر بازار آمریکا محسوب میشود.
۹-هیوندای توسان
فروش: ۹۲,۱۴۶ دستگاه
فروش کراساوور کامپکت توسان تا اینجای سال ۲۰۲۴ کاهشی ۸.۴ درصدی را نسبت به ۱۰۰,۵۹۱ دستگاه مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است. بااینحال، توسان هنوز هم پرفروشترین خودروی کل گروه هیوندای کیا در آمریکا محسوب میشود و نشان میدهد آمریکاییها علاقهٔ زیادی به کراساووری با قیمت مناسب، گارانتی عالی و تجهیزات فراوان دارند. قیمت توسان از زیر ۲۸ هزار دلار آغاز میشود.
۸-سوبارو فورستر
فروش: ۹۲,۸۴۹ دستگاه
سوبارو در سال ۲۰۲۴ نسل جدید فورستر را به بازار فرستاد و این کار با استقبال خریداران مواجه شده است زیرا فروش این خودرو در شش ماه اول امسال ۵۰ درصد نسبت به فروش ۶۱,۳۱۰ دستگاه سال قبل افزایش پیدا کرده است. فورستر پرفروشترین خودروی سوبارو در آمریکا محسوب میشود و با توجه به اینکه تازگی تغییر نسل داده است، انتظار میرود افزایش فروش آن در نیمهٔ دوم سال هم ادامه پیدا کند.
۷-فورد اکسپلورر
فروش: ۱۰۴,۸۰۳ دستگاه
فروش اکسپلورر در سال ۲۰۲۴ تقریباً ثابت باقی مانده و آمارهای یکسانی را نسبت به نیمهٔ اول سال ۲۰۲۳ به ثبت رسانده است. این موضوع تعجبی ندارد زیرا قیمت اکسپلورر از زیر ۳۷ هزار دلار آغاز میشود و فضای جاداری را برای خانوادهها در هر شرایط آب و هوایی ارائه میکند. فورد بهتازگی نسخهٔ فیسلیفت این شاسیبلند محبوب را هم به بازار خواهد فرستاد که انتظار میرود فروش را در ادامهٔ سال افزایش دهد.
۶-شورلت اکوئناکس
فروش: ۱۰۶,۴۵۵ دستگاه
اکوئناکس هم مثل اکسپلورر در نیمهٔ اول سال جاری فروش تقریباً یکسانی با ۱۰۵,۸۵۱ دستگاه مدت مشابه سال قبل داشته و در بازار رقابتی آمریکا، ثبات موضوع بسیار مهمی است. این در حالی است که اکوئناکس کاملاً سالخورده شده و بهزودی نسل جدید آن به بازار خواهد آمد و بنابراین انتظار میرود در نیمهٔ دوم سال شاهد افزایش فروش این کراساوور کامپکت آمریکایی باشیم.
۵-جیپ گرند چروکی
فروش: ۱۰۶,۷۵۱ دستگاه
گرند چروکی با عرضه در نسخههای دو و سه ردیفه با پیشرانههای پلاگینهیبریدی، V6 و V8، تنوع زیادی دارد. بااینحال، مثل اکثر خودروهای استلانتیس، فروش گرند چروکی هم در نیمهٔ اول امسال کاهشی ۱۵ درصدی را نسبت به فروش ۱۲۴,۹۵۷ دستگاهی شش ماه نخست سال ۲۰۲۳ تجربه کرده است. بااینوجود، گرند چروکی با قیمت پایهٔ ۳۷ هزار دلار و تخفیفهای فراوان، هنوز هم گزینهٔ محبوبی برای خانوادهها محسوب میشود.
۴-تسلا مدل Y
فروش: ۱۱۶,۷۹۹ دستگاه
در سال ۲۰۲۳، مدل Y با فروشی بیش از ۱.۲ میلیون دستگاه در سراسر جهان، پرفروشترین خودروی دنیا لقب گرفت. بااینحال، تا اینجای سال فروش این خودرو در ایالاتمتحده نسبت به فروش ۱۹۰ هزار دستگاهی مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۳۹ درصد کاهش پیدا کرده است. بااینحال، حضور خودرویی الکتریکی از خودروسازی تازهکار در نیمهٔ بالایی این لیست هنوز هم موضوع قابلتوجهی است و انتظار میرود فروش مدل Y همچنان بالا بماند.
۳-نیسان روگ
فروش: ۱۴۱,۱۶۰ دستگاه
در بازاری که تحت سلطهٔ تویوتا راوفور و هوندا CR-V است، شاید خیلیها به نیسان روگ توجهی نداشته باشند اما این خودرو بیسروصدا جایگاه سومین شاسیبلند پرفروش بازار آمریکا را از آن خود کرده است. البته فروش این کراساوور ژاپنی نسبت به سال قبل حدود ۴ درصد کاهش پیدا کرده اما روگ هنوز هم یکی از محبوبترین خودروهای بازار آمریکا محسوب میشود و بهتازگی برای مدل ۲۰۲۴ هم فیسلیفتی را تجربه کرده است تا در نیمهٔ دوم سال همچنان پرفروش بماند.
۲-هوندا CR-V
فروش: ۱۹۶,۲۰۴ دستگاه
CR-V که در سال ۲۰۲۳ با نسل جدید خود به بازار آمد، طی سال جاری همچنان فروش بالایی دارد. فروش این کراساوور ژاپنی در نیمهٔ نخست امسال ۲۰ درصد نسبت به ۱۶۳,۶۹۷ دستگاه مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است. نسل ششم CR-V با ظاهر شیک و پیشرانههای بنزینی و هیبریدی، انتخابی بسیار مناسب برای خانوادههایی است که خواهان خودرویی کاربردی و قابلاطمینان هستند.
۱-تویوتا راوفور
فروش: ۲۴۸,۲۹۵ دستگاه
هوندا CR-V هرچند نیمسال خوبی را سپری کرده است اما هنوز نتوانسته به پرفروشترین شاسیبلند بازار آمریکا حتی نزدیک شود. فروش رافور در این مدت نسبت به ۱۸۷,۰۱۷ دستگاه در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایشی ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. این خودرو در ۱۳ تیپ مختلف به بازار عرضه میشود که قیمت آنها از ۲۹ هزار دلار آغاز میشود و با پیشرانههای بنزینی و هیبریدی قابل خریداری هستند؛ بنابراین، تعجبی ندارد که در جایجای آمریکا رافور دیده میشود.
دیجی
۸ مرداد ۱۴۰۳نمی دونم چرا هیچ وقت ماشین های اروپایی تو این لیست ها نیستن
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳چون قیمت بالاتری دارن
NAVID۰۰۹۸
۸ مرداد ۱۴۰۳چون اروپاییها توان رقابت در این کلاس اقتصادی را ندارند و خودرو گرون تمام میشه و جدا از گران تمام شدن ، استهلاک کم ژاپنی آمریکایی را ندارند که خریدار این کلاس خودرویی جزء افراد متوسط جامعه هستند!!!
NAVID@@98
۸ مرداد ۱۴۰۳اتفاقاً 👑🥇اروپایی ها توان ساختش رو دارند بهترینش هم دارند حتی رکورد دار دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد بالا و آفرود بالا و استحکام بالا و بیاستهلاکی را دارند و هر چیز اول هستند اروپایی ها دقیقاً مثل آمریکایی ها به سَبَبِ اینکه اروپایی ها توان ساختش رو دارند بهترینش هم دارند حتی رکورد دار دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد بالا و استحکام بالا و بیاستهلاکی را دارند و هر چیز اول هستند🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
البته در حال حاضر تمرکزشون اونجا نکردن
به سَبَبِ اینکه الان تمام این خودروهایی که در این لیست میبینید همشون تو خود آمریکا ساخته میشن اونم با قیمت مناسب و تسهیلات زیاد برای همین فروش هم میرند!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
البته در بخش خودروهای لوکس که خودشون خواستن تمرکز کنند، کردن خوب بهترینش رو هم ساختن و پرفروش ترین هاش هم خود اروپایی ها هستن به همراه آمریکایی ها !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
در اصل هم پرفروش ترین خودرو ها بطور کلی در کل در آمریکا بطور کلی خود خودروهای آمریکایی هستن که همون پیکاپ تراک ها و آفرودر ها و اس یو وی های آمریکایی هستن بهترین خودروساز هاش هم همین آمریکایی ها هستن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
پرفروش ترین خودروهای لوکس هم اروپایی هستند بهترین خودروسازاش هم اروپایی ها هستن!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
پرفروش ترین خودروسازان هم در آمریکا بازم جنرال موتورز و فورد آمریکایی هستن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
میمونه چارتا کراس اوور و سدان اقتصادی درپیت با خواهان مثل خودشون که اینا دیگه مهم نیستن !!!!!!
مهم همونایی بود که گفتم !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
NAVID۰۰۹۸
۸ مرداد ۱۴۰۳واقعاً دیگه خودمم دارم تعجب میکنم چطوری راوفور از سال ۲۰۱۶ تا امروز فروشش داره سعودی میره بالا!!!
نکتهی جالب اینجاست که راوفور چه در نسل قبل که در ایران هم داریم و چه در این نسل که آخرای عمرش هست فروشش بالاتر میره با اینکه هیچ خودرویی در جهان نداریم که به آخر عمر نسل خودش برسه و فروشش بیشتر بشه😯🤔!!!
تو این همه خودرو به نظر من هوندا CRV معرکست!!!
نیسان روگ هم واقعاً عالیییییه!!!
ولی جداً مزدا CX60 کجاست؟؟؟
چرا از مزدا مثل بقیه استقبال نمیشه؟؟؟
مزدا تو خودروهای جدیدش در یه کلاسی بالاتر از نام و آوازهاَش عمل کرده که میتونید این رو تو بررسیهاش ببینید!!!
انتخاب من:
۱-هوندا CRV
۲-مزدا CX60
۳-نیسان روگ
۴-راوفور
۵-رئیسجمبورِ چوسان!!!
Mm
۹ مرداد ۱۴۰۳پژو پارس هم در سال آخرین حضورش فروش بالایی داره
NAVID@@98
۸ مرداد ۱۴۰۳ماشین های👑🥇 اروپایی لوکس هستن در لیست پرفروش ترین خودروهای لوکس همیش اول هستن آمریکایی هم که در انواع بخشها که هر چیز اول هستن اروپایی ها هم مثل آمریکایی ها در هر بخشی هر چیز اول هستند به سَبَب اینکه باید ببینید چی خواستن کنند که چی بشه که همون میشه همیشه که گفتم دیگه سلطان فروش در آمریکا فورد اف ۱۵۰ هست که همیشه ۴۰ ساله تاریخ گواه مقام اول پرفروش ترین خودروهای آمریکا از جمله فورد اف ۱۵۰ و سایر بستگان مثل شورلت سیلورادو و رم و اس یو وی ها و آفرودر ها و پیکاپ تراک ها ی آمریکایی هستن🥇👑
نکتهی جالب اینجاست که فورد اف ۱۵۰ در هر نسل قبل و بعد که همین الان داریم میبینیم و چه در نسل های قبلی از عمرش فروشش بالا و بالاتر میره دیگههیچ خودرویی در جهان نداریم که به آخر عمر نسل خودش برسه و فروشش بیشتر بشه و ۴۰ سال پرفروش ترین خودرو آمریکا اونم با فاصله زیاد بشه 🥇👑🤟💪 😯🤔🔥😍!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
تو پرفروش ترین خودروهای آمریکا بطور کلی که از همه اینها فروششون بالاتره و اینخودروها چیزی نی اند در برابرشون به نظر من هاموی فورد اف ۱۵۰ و شورلت سیلوادو پیکاپ تراک ها و شاسی بلند و اس یو وی و آفرودر های معرکه هستند و همه فن حریف!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
مرسدس بنز G کلاس و رم TRX و هامر هم از لوکس ها و افرودر های کاری و اس یو وی و شاسی بلندهای واقعاً و اول و عالیییبییی و اول هستند🥇👑!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
البته اونها هم که گفتم مثال برتریشان بود باالا ها که وحشتناک نگو وگرنه همون یک حاشیه امن برتر کارو در میاره فورد برانکو رپتور بعنوان یک آفرودر مدرن و اینیوس گرنادیر بعنوان یک آفرودر کلاسیک و لندروور رنجروور بعنوان یک آفرودر لوکس حاشیه امن برتر یک حاشیه امن برتر !!!!!!😍🔥😍🔥
همینها هم زیاده همون دیفندر رانگلر برانکو و به تبع اون شورلت تاهو یا جمس یوکان دهه ۱۰۰۰ بعلاوه ۱۰۰۰ و شورلت کلرادو بگیری ارتقاء بدی افترمارکت تیونینگ آفرود کنی بزنی هرجا خواستی بری دیگرانو جر بدی با این برتر ها اوفففففففف چی میشه😍🔥
به من بگی که همون مزدا میاتا کافیه!!!!!!
همون بگیری گاز بدی !!!!!!
من که همون مزدا میاتا کافیه یقف پارچه ای 😘
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳شاهد حضور پرشور سفینه های چوسان هستیم همون اسپورتیچی که از روگ بهتر بود
ایموبلایزر
۸ مرداد ۱۴۰۳حضور پر شور مربا 😁 همون چیوندا چوسان هم احتمالا آمار فروشش فیک و جعلی باشه
(Ali(chevynova
۸ مرداد ۱۴۰۳چون طالب ندارن
بازار ازاد امریکا اونقدر رقابت سنگین که ماشینهای مثل ماشینهای اروپایی که طالبشون اونقدر نیست هیچ وقت جایگاهیی در لیست پرفروشها ندارن
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳الان سوشیانت میگه این هنر مهندسی تسلاست و هیچ چیزی به پای تسلا مدل وای نمیرسه حتی ریماک نورا بوگاتی شیرون
علی نوا هم میاد میگه ماشالا فورد اکسپلورر با ۱۰هزار سال قدمت ماشینی که ۴۰۰ سال قبل از میلاد با انجین ۱۲ لیتری ۱۲ هزار اسب بخار داشت از وایبرنیوم ساخته میشد ماشالا اصالت ماشالا قدرت چشم نخوره
من یکی از این اراجیف خسته شدم
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳امیر تسلا اگر توانایی نداشت باید الان حداقل دو تا ماشین پیدا میشدن که حریفش بشن الان مدل اس پلد بهترین سدان برقی پرفورمنس جهانه بعد لوسید و مدل ایکس پلد هم هنوز هیچ رقیبی نداره
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳مدل اس رو تایکان خیلی وقت پیش خورد همون موقع که چشمت به برگه nhra بود
(Ali(chevynova
۸ مرداد ۱۴۰۳اینnhra چه کابوسی شده برا بعضی ها، واقعا یه تایید رکوردتوسطnhra اینقدر برای بعضی ها سنگینه؟
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳تایکان تسلا رو خورد؟!😂 نه شتاب تسلا رو داره نه سرعتش رو، آره من حواسم به nhra هست و نمیذارم کسی nhra و عمو جیم رو فراموش کنه
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳ولی علی یه عمر تایم نوربرگ رینگ و برنده شدن لمان ببین چقدر فشار داشته یه عمره میگی اروپایی الکی گرون و قصه تو قوطی کردن فراری توسط فورد وانت ساز برای ۶۰ سال پیشو میگی باو ۶۰ سال پیش همون ۶۰ سال پیش بود همین الانو ببین که فراری ۲ ساله قهرمانه فقط یه متعصب میتونه ارزش فراری با اون همه پیشینه و افتخار رو اونقدر پایین بیاره با فورد مقایسه اش کنه و فورد رو از فراری بهتر بدونه
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳فقط اون فرشته خیالی عمو جیم نمیدونم چرا هیچ بنی بشری دیگه به هر دری زد نتونست تایمشو دوباره بزنه
تو یه نفر بیار نشون بده تایم nhra دیمن رو زده باشه یه مدرک به جز برگه nhra ( حکم همون ماشالا علی نوا رو داره) بیار من اصلا به تایکان دیگه میگم لگن
سوشیانت
۹ مرداد ۱۴۰۳امیر وقتی خود موتورترند گفته که هر کسی نمیتونه با این ماشین تایم واقعی رو بزنه نشون میده که راننده حرفه ای نیازه پس انتظار نداشته باش یه یوتیوبر معمولی بیاد و تایم بزنه
Anti Clown
۸ مرداد ۱۴۰۳همیشه لیست پرفروش ها توسط نیاز عمده مردم ، یعنی خودروهای اقنصادی شکل میگیره . الان خیلی از خودروهای این لیست ، شروع قیمت زیر ۵۰ هزار دلار دارند . درحالیکه شاسی بلند های اروپایی موجود در امریکا ، اکثرا میرن سمت لاکچری و قیمتهای بالاتر که بازار محدودتر دارند. بازار پیکاپ و شاسی امریکا ، اکثرا توسط امریکا و ژاپن تامین میشه
اروپاییا بیشتر با سلیقه خود مردم اروپا مطابقت دارند . مشابه همین وضع ، تو خود پرفورشهای بازار اروپا ، حضور پررنگی از ماشینای امریکا نیست
hosen
۸ مرداد ۱۴۰۳قیمت نسبتا بالا، قابلیت اطمینان کم و پیچیدگی فنی زیاد
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳و نتیجه همه اینا خرج های زیاد
علیرضا
۸ مرداد ۱۴۰۳چون بازار ندارن الان پرفروش ترین خودرو های کراس اور اروپای محصولات پژو سیتروئن یا داچیان فولکس واگن هم بخاطر رسوای دیزل گیت هم در اروپا هم در امریکا بشدت منفور شد ، یک زمان فولکس بشدت در امریکا محبوب بود
new comer
۱۳ مرداد ۱۴۰۳چون سلطه ی خودرویی در امریکای شمالی با ماشین های امریکایی در کلاس فول سایز و پیک آپ و تراک و در کلاس suv و سدان با ژاپنی هاست
نه اینکه نباشن! اکثریت را عرض میکنم
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳شورلت ترکس چه ارزونه لامصب.
داشتم فکر میکردم یه روزایی دلار بود 1000 تومن، یعنی میتونستی مثلا ترکس رو با 20 میلیون، اصلا بگو 50 میلیون بخری…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ مرداد ۱۴۰۳چه قشنگ
و اصلا حواست نیست که زمان دلار هزار تومنی
حقوق 90 درصد مردم ایران، ماهی 200-300 هزار تومان بود و پراید 6 میلیون
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳مثل همیشه بدبخت بودیم و از عالم عقب
Amir Machine
۸ مرداد ۱۴۰۳دلار هزار تومنی رو بیخیال
با دلار 60 تومنی هم حساب کنیم میشه 1.250 میلیارد، یعنی ارزونتر از آشغالی مثل X55 پرو
car lover
۸ مرداد ۱۴۰۳با 300 تومن یعنی سالی 3600 یعنی اگه یکم صرفه جویی میکردی و 600 خرج میکردی در سال و 3 تومن پس انداز میکردی در عرض دو سال میتونستی پراید بخری تازه وام و شرایط اقساط رو هم اصلا در نظر نگیریم یعنی یه کارگر ساده یا جوون میتونست در عرض دو سال صاحب حداقل یه ماشین معمولی مثل پراید بشه اما الان حداقل باید 5 6 سال کار کنه و تازه اگه تورم بذاره و پراید 300 تومنی نشه 400 میلیون شاید شاید بتونی یه پراید بخری
Dark Knight
۸ مرداد ۱۴۰۳درست میفرمایید متاسفانه در طول چهار دهه گذشته مردم از نظر کیفیت زندگی و قدرت خرید وضعیت خوبی نداشتن ، ول آقا اشتری من یادمه سال ۹۵ یا ۹۶ زمانی که لندکروز مدل ۲۰۱۳ حدود ۶۰۰ میلیون تومان بود یه کارمند ساده ماهی سه میلیون در آمد داشت یعنی قیمت لندکروز ۲۰۰ برابر حقوق ماهانه کارمند بود ولی الان همون لندکروز ۲۰۱۳ حدود ۱۵ میلیارد تومان هست در صورتی که حقوق کارمند شده باشه ۱۲ میلیون تومان که یعنی الان قیمت لندکروز ۱۲۵۰ برابر درآمد ماهانه کارمند هست ( بماند که خرج های زندگی طوری بالا رفته که اگر حساب کنید پولی که میشه پس انداز کرد در مقایسه با چند سال پیش با توجه به درآمد خیلی کمتر شده ) پس قطعا قدرت خرید مردم حتی توی این بازه زمانی کوتاه مدت هم کم شده اونم خیلی
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳بله خب اونم هست.
ولی اون موقع ها زندگی ها بهتر بود…
کارگر
۸ مرداد ۱۴۰۳قشنگتر اینه که طبق خبر با کد خبر: ۶۸۷۳۳۴ خبرگزاری میزان مورخه ۶ در ۹۹ : در سال پایانی دولت دهم، قیمت پراید ۱۳۱ در بازار ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود، در حالی که حداقل دستمزد کارگران ۴۸۷ هزار تومان بود. در آن سال قیمت یک پراید معادل ۳۰ ماه حقوق یک کارگر بود.
اما امسال قیمت پراید به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. در حالی که حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان است؛ بنابراین قیمت پراید معادل ۵۲ ماه حقوق یک کارگر است.
و طبق خبر با کد خبر: ۷۷۳۹۸۷ خبرگزاری انتخاب مورخه ۱۶ فروردین ۴۰۳: در حال حاضر، رقم پایه حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۳ برابر با ۷ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان اعلام شده است. در چنین شرایطی و با توجه به قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار کشور، یک کارگر برای خرید خودرویی مانند پراید ۱۳۱ حداقل باید ۵۰ ماه یا بیشتر از ۴ سال از حقوق خود را پسانداز کند. این رقم برای خودرویی مانند پژو ۲۰۶ به ۹۵ ماه، برابر با بیش از ۷ سال حقوق فعلی کارگر میرسد.
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳با توجه به قیمت ترکس ارزش خرید خوبی داره ولی زمان دلار هزاری اصلا ترکس وجوده خارجی داشت ؟
Anti Clown
۸ مرداد ۱۴۰۳علاقهی جامعهی آمریکا به خودروی ژاپنی دهههاست که ثابت شده . مقاله دیروز هم تایید خوبی بود . برخلاف خیلی از برندها ، استقبال از تویوتا در امریکا از خود ژاپن بیشتره
به این لیست ، خودروهای کارکرده محبوب امریکا و حفظ قیمت مطلوب ژاپنیا رو هم باید اضافه کرد . چه نو چه کارکرده ، خودروی ژاپنی همیشه برای امریکاییا یه گزینه عالیه
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳تو بازار آمریکا از لحاظ فروش هیچکسی حریف فورد نمیشه بالای ۴۰ سال متوالی هست که پر فروش ترین خودروی بازار آمریکا رو تولید میکنه
Anti Clown
۸ مرداد ۱۴۰۳پرفروش ترین مدل مال فورده . همون سری اف . البته سری اف خودش چندین مدل داره که فورد امار همه رو با هم میده . بخاطر همینه که پرفروشه چون چندین مدل رو یکجا حساب میکنه
اما پرفروش ترین برند ، تویوتائه
البته خانواده GM فروش بیشتری از تویوتا داره اما خب مجموع چندین برنده
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳اکثر ماشین ها چندین تیپ و مدل دارن
رضا
۸ مرداد ۱۴۰۳هوندا crv داخل سامانه واسه جانبازا میخواد بیاد
ایموبلایزر
۸ مرداد ۱۴۰۳چیوندا درگیر آتیش سوزی صندلی تلوراید و امار سازی فیک واسه چایونیکه فقط یکی داره تو لیست 😂😂😂
داوودع
۸ مرداد ۱۴۰۳قیمت تویوتا راوفور -شورلت ترکس
عالیه فقط میشه گفت خوش به حالشون
datsun
۸ مرداد ۱۴۰۳از همین پست میشه فهمید اوضاع و قدرت خرید مردم تو بازار آمریکا بهتر از بقیه جاهاست،
امیرحسین
۸ مرداد ۱۴۰۳فورد اکسپلورر نسخه اس تی ۶ سیلندر ۳ لیتری فقط.
JaMsHiD_R1988
۸ مرداد ۱۴۰۳کره ای باز جماعت موقعی میبینه سوبارو از تنها کره ای لیست بیشتر فروخته : رکب خوردیم گرگعلی
ARMAN سابق
۸ مرداد ۱۴۰۳ژاپنیها واقعا راه ساختن یه کراس اور شهری عالی رو بلدن
ALI
۸ مرداد ۱۴۰۳چرا مزدا نمیخرند
samurai
۸ مرداد ۱۴۰۳بجز یه لگن اشغال کرره ای که گند زده به لیست بقیه ماشینا عالیه
جای خالی مزدا تو لیست احساس میشه
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳تاوارس ، بعد از ظهر که کارش توی استلانتیس تموم میشه ، سریع میاد خونه ، جنگی یه نهاری خورده ، نخورده ، لباس می پوشه میره ، مزدا …
شغل دومش ، پاره وقت ، مدیریت مزدا رو هم برداشته …
هم قسط خونه داره ، هم دختر دم بخت ، داره جهاز میده ، هم 2 تا دانشگاه آزادی داره …
بنده خدا توی این سن ، موهاش سفید شده …
همایون
۹ مرداد ۱۴۰۳مقایسه کنید با پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران
new comer
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ارادت خدمتت دوستان
یه نظرخواهی کرده بودم تو یه مقاله های چند وقت پیش بین خرید النترا و سنترا 2024
که تصمیمم بیشر به النترا مایل بود و هست
که دلایلش را هم باهم در موردش صحبت خواهیم کرد
اما توی این مقاله تراکس را دیدم که اتفاقا چند روز پیش تبلیغ و افرش را دیدم و رفتم دیدمش ! از نظر قیمتی و اقساط لیز و یا فایننس چیزی شبیه النترا در میومد ولی واقعا یه ماشین خوشگل و قرص و جوندار هست بنظرم
طراحی داخلی بشدت زیبا حتی نسبت به النترایی که خداییش طراحی داخلی خیلی گرونتری از قیمت ماشین داره داشت
خلاصه که با این قیمت طلبه اش شدم
اما به از شرایط این برند در ونکوور ، این که حد اقل باید از حضورت و خاک کانادا 6 ماه گذشته باشه که متاسفانه من این شرط رو ندارم
وگرنه در این محدوده ی قیمتی شک نمیکردم بهش