آمریکاییها از وانتها سیر نمیشوند اما با عرضهٔ مدلهای کامپکت و همینطور ظهور رقبای الکتریکی، تصمیمگیری برای خرید پیکاپ در آمریکا از همیشه دشوارتر شده است. البته حتی با وجود این تغییرات و مدلهای جدید، فورد، جنرال موتورز و رم همچنان بر بازار پیکاپهای آمریکا حکمرانی میکنند. در ادامه با پانزده پیکاپ پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ آشنا خواهیم شد. از کل وانتهای بازار آمریکا، فقط سه مدل در این لیست حضور ندارند. اولی لوردزتاون انجورنس با فروش کمتر از ۵۰ دستگاه و دومی جیامسی هامر EV است که در اولین سال حضور کامل در بازار تنها ۸۵۴ دستگاه تحویل داده است درحالیکه نیسان تایتان قدیمی با فروش حدود ۱۵ هزار دستگاه نیز جایی در بین پرفروشترینها ندارد.
۱۵-ریویان R1T
فروش: ۲۰,۳۳۲ دستگاه
تغییر: –
در اولین سال حضور کامل پیکاپ برقی R1T در بازار، ریویان موفق به تحویل ۲۰,۳۳۲ دستگاه از آن به خریداران شده است تا به جمع پانزده وانت پرفروش آمریکا راه پیدا کند. با توجه به تحویل تنها ۹۲۰ دستگاه R1T در سال ۲۰۲۱، این پیشرفت بسیار بزرگی محسوب میشود.
۱۴-جیامسی کانیون
فروش: ۲۷,۸۱۹ دستگاه
تغییر: ۱۵.۳ درصد افزایش
جیامسی شاهد رشد فروش خوب پیکاپ میان سایز کانیون در سال ۲۰۲۲ بود که بخشی از آن به لطف یک فیسلیفت نسبتاً قابلتوجه بوده است. فروش این وانت با ۱۵ درصد افزایش، از ۲۴,۱۲۵ دستگاه به ۲۷,۸۱۹ در سال ۲۰۲۲ دستگاه رسیده است. همچنین نسل جدید کانیون هم در راه است که باید بازهم باعث افزایش فروش شود.
۱۳-هیوندای سانتا کروز
فروش: ۳۶,۴۸۰ دستگاه
تغییر: ۲۶۳ درصد افزایش
فروش هیوندای سانتا کروز هم در سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشته است. این وانت کرهای طی سال گذشته ۳۶,۴۸۰ دستگاه فروخته که نسبت به فروش ۱۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۶۳ درصدی را نشان میدهد.
۱۲-هوندا ریجلاین
فروش: ۴۲,۷۶۲ دستگاه
تغییر: ۳.۴ درصد افزایش
پیکاپ دیگری که در سال ۲۰۲۲ افزایش فروش را تجربه کرده هوندا ریجلاین است. فروش این وانت ژاپنی که اخیراً فیسلیفت شده، با ۳.۴ درصد افزایش از ۴۱,۳۵۵ دستگاه به ۴۲,۷۶۲ دستگاه رسیده است.
۱۱-فورد رنجر
فروش: ۵۷,۰۰۵ دستگاه
تغییر: ۳۹.۸ درصد کاهش
با عرضهٔ ماوریک و انواع F150 جدید مثل لایتنینگ، انتظار میرفت که فروش رنجر در سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کند. فورد طی سال گذشته تنها ۵۷ هزار دستگاه از این پیکاپ میان سایز فروخته که کاهشی ۴۰ درصدی را نسبت به فروش ۹۴,۷۵۵ دستگاهی سال ۲۰۲۱ نشان میدهد. بااینحال، مثل کانیون، بهزودی نسل جدید رنجر هم وارد بازار خواهد شد.
۱۰-فورد ماوریک
فروش: ۷۴,۳۷۰ دستگاه
تغییر: ۴۶۱ درصد افزایش
فورد ماوریک در اولین سال حضور کامل خود در بازار رشد فروش چشمگیری داشته است. این پیکاپ کامپکت سال گذشته ۷۴,۳۷۰ دستگاه فروخته که افزایش ۴۶۱ درصدی را نسبت به فروش ۱۳,۲۵۸ دستگاهی سال ۲۰۲۱ نشان میدهد و حتی توانسته برادر بزرگتر خود، رنجر را هم پشت سر بگذارد.
۹-نیسان فرانتیر
فروش: ۷۶,۱۸۳ دستگاه
تغییر: ۲۵.۵ درصد افزایش
نیسان فرانتیر سال موفقی را سپری کرده است زیرا به لطف عرضهٔ نسل جدید، موفق به فروش ۷۶,۱۸۳ دستگاه شده و نسبت به فروش ۶۰,۶۹۳ دستگاهی سال ۲۰۲۱ افزایشی ۲۵.۵ درصدی را تجربه کرده تا در لیست ۱۰ پیکاپ پرفروش بازار آمریکا جای گیرد.
۸-جیپ گلادیاتور
فروش: ۷۷,۸۵۵ دستگاه
تغییر: ۱۳.۲ درصد کاهش
هرچند گلادیاتور جدیدترین پیکاپ این لیست محسوب نمیشود اما جیپ هنوز هم موفق به فروش ۷۷,۸۵۵ دستگاه از آن در سال ۲۰۲۲ شده است. با اینکه فروش گلادیاتور ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده اما این برای پیکاپی که از زمان معرفی بدون تغییر باقی مانده دور از انتظار نیست.
۷-شورلت کلرادو
فروش: ۸۹,۱۹۷ دستگاه
تغییر: ۲۲.۲ درصد افزایش
شورلت کلرادو هم مثل پسرعموی خود، جیامسی کانیون در سال ۲۰۲۲ فیسلیفتی جزئی را تجربه کرد که باعث شد فروش آن ۲۲ درصد افزایش پیدا کند. این پیکاپ هم که بهزودی با نسل جدید راهی بازار میشود، سال گذشته ۸۹,۱۹۷ دستگاه فروخته است.
۶-تویوتا تاندرا
فروش: ۱۰۴,۲۴۶ دستگاه
تغییر: ۲۶.۸ درصد افزایش
عرضهٔ نسل جدید تاندرا با بهبودهای فراوان، به افزایش فروش قابلتوجه پیکاپ فول سایز تویوتا در سال ۲۰۲۲ کمک کرده است. این وانت با فروش ۱۰۴,۲۴۴۶ دستگاهی که ۲۶.۸ درصد افزایش داشته، برای اولین بار طی دو سال گذشته فروشی ششرقمی را تجربه کرده است.
۵-تویوتا تاکوما
فروش: ۲۳۷,۳۲۳ دستگاه
تغییر: ۶.۳ درصد کاهش
تویوتا تاکوما علیرغم سن بالا هنوز هم پرفروشترین پیکاپ میان سایز بازار آمریکا محسوب میشود حتی با اینکه فروش آن نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهشی ۶.۳ درصدی را تجربه کرده و از ۲۵۲,۵۲۰ دستگاه به ۲۳۷,۳۲۳ دستگاه رسیده است.
۴-جیامسی سییرا
فروش: ۲۴۱,۵۲۲ دستگاه
تغییر: ۳.۰ درصد کاهش
جیامسی سییرا حتی با وجود تجربهٔ فیسلیفت، شاهد کاهش فروش جزئی ۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ بوده است. این پیکاپ سال گذشته ۲۴۱,۵۲۲ دستگاه فروخته که هرچند از ۲۴۸,۹۲۴ دستگاه سال ۲۰۲۱ کمتر است اما سییرا حالا با پشت سر گذاشتن تاکوما به چهارمین پیکاپ پرفروش بازار آمریکا تبدیل شده است.
۳-رم پیکاپ
فروش: ۴۶۸,۳۴۴ دستگاه
تغییر: ۱۷.۷ درصد کاهش
پیکاپهای رم از رتبهٔ چهارم این لیست ۲۲۷ هزار دستگاه بیشتر فروختهاند که اختلاف چشمگیری است. بااینحال، فروش ۴۶۸,۳۴۴ دستگاهی رم در سال ۲۰۲۲ کاهش قابلتوجه ۱۷.۷ درصدی را نسبت به فروش ۵۶۹ هزار دستگاهی سال ۲۰۲۱ نشان میدهد.
۲-شورلت سیلورادو
فروش: ۵۲۳,۲۴۹ دستگاه
تغییر: ۱.۲ درصد کاهش
فروش شورلت سیلورادو در سال ۲۰۲۲ اندکی کاهش یافته و از ۵۲۹,۷۶۵ دستگاه به ۵۲۳,۲۴۹ دستگاه رسیده است. این یک کاهش بسیار جزئی ۱.۲ درصدی است و بااینوجود، سیلورادو به دومین پیکاپ پرفروش بازار تبدیل شده درحالیکه عرضهٔ نسخهٔ فیسلیفت آن باید شرایط فروش را طی سال جاری بهتر کند.
۱-فورد سری F
فروش: ۶۵۳,۹۵۷ دستگاه
تغییر: ۹.۹ درصد کاهش
با وجود کاهش نزدیک به ۱۰ درصدی، فورد سری F هنوز هم برای چهلوششمین سال پیاپی پرفروشترین وانت بازار آمریکا بوده است. این پیکاپ ۶۵۳,۹۵۷ دستگاه فروخته که ۱۵,۶۱۷ دستگاه آن متعلق به مدل لایتنینگ بوده که از اواسط سال ۲۰۲۲ راهی بازار شد. سری F در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۲۶ هزار دستگاه فروخته بود.
HOSSEINK3
۲۳ دی ۱۴۰۱حق GMCهمیشه تو بازار خورده میشه البته قیمت های پای بالاتر هم دخیل هست
RENAULT5
۲۳ دی ۱۴۰۱جیپ گلادیاتور عشقه
انشاالله ما هم بتونیم این وانت ها رو تو کشورمون ببینیم
مهردادکمال
۲۴ دی ۱۴۰۱انشالله
net
۲۳ دی ۱۴۰۱شماره ۱۱ طراحی بیرونی رنجر نسل قبلی هست و قشنگه ولی مدل ۲۰۲۲ رنجر چراغ جلو و جلوپنجره بد شده و طراحی داخلی رنجر ۲۰۲۲ نسبت به رنجر نسل قبل یعنی شماره ۱۱ قشنگتر و بروزتر شده. در بین وانتهای فول سایز لوکسترین طراحی داخلی جی ام سی سی یرا مدل ۲۰۲۲ داره
net
۲۴ دی ۱۴۰۱جی ام سی کانیون ۲۰۲۲ هم طراحی داخلی زیبا و لوکسی داره
ممد ژانگولر
۲۳ دی ۱۴۰۱خداییش اون دوج رم که از رو G9 بهمن موتور اسکی رفته بیشتر به دل میشینه
NAVID۰۰۹۸
۲۳ دی ۱۴۰۱خداشاهده اومدم همینو بگم که کاربر حسین۳ فرمودن !!!
اگر حق انتخابی داشتم ، ۱۰۰٪ بین تمام این پیکاپهای نازنین جز اون کرهای اسباببازیه ، کنیون انتخابم بود که الحق از هر نظر تک و دوستداشتنیه ❤.
اشکان
۲۴ دی ۱۴۰۱احیاناً کاربر حسین۳ خودت نیستی ؟
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۱احتمالاً حاکم برونئی شما نیستی ؟
TML BN
۲۳ دی ۱۴۰۱این آمریکایی ها با خرید سانتاکروز ناشکری میکنن
Ehsan
۲۳ دی ۱۴۰۱گفته بودی سانتاکروز فروش نداره و کسی نخریده که متاسفانه این خبر ضربه محکمی زد بهت 🤣
جای امریکایی هم نظر نده اونا حتما بهتر از تو که فقط عکس هیوندای سیو میکنی تو گوشیت میدونن چی باید بخرن که مناسب کارشون باشه
تو الان فقط میتونی بگی کی پراید وانت یا ال نود وانت میخره ناشکری میکنه یا نه
Payfast
۲۳ دی ۱۴۰۱ن اینکه چقد توسط تاکوما و تاندرا فشاری شدی
Ehsan
۲۴ دی ۱۴۰۱چرا با چندتا اکانت صحبت میکنی؟ ۲۶۰ درصد تقدیم به تو با یه پاپیون خوشگل 🤣🤣🤣🤣🔥
سخت بزرگان چند وقت پیش: سانتاکروز فروش نداره توقف تولید میشه
امروز: سانتاکروز جزو پرفروش ترین پیکاپ ها با ۲۶۰ درصد افزایش فروش تو ۲ سال اول تولید
اگه از جاپون یه چرخ دیگه در بره سهامشون اندازه درصد افزایش فروش سانتاکروز سقوط میکنه 🤣🔥
بهنام
۲۴ دی ۱۴۰۱قحطی بود فن کره شدی ؟😂
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۱😂😂😂😂👋🏻
TML BN
۲۴ دی ۱۴۰۱والا یادم نمیاد که گفته باشم سانتاکروز نمیفروشه اصلا قبلا در موردش من کامنتی نذاشتم بعدشم داداش یکم آروم تر شوخی کردم نیاز نیست انقد فشار بخوری
ali(chevynova)
۲۳ دی ۱۴۰۱ماشالاه امریکن کارز
مثل ۲ لیست قبلی پدال اینجا هم امریکاییها درش پرنگ حضور دارن و محبوبیتشون رو نشون میدن
جالبه فورد با کاهش ۱۰ درصدی فروش بازم ۴۶ساله اوله و محبوبیتش برای خیلی شرکتها دست نیافتنیه
reza-a
۲۳ دی ۱۴۰۱نکته عجیب فروش بالای فورد سری اف نه فقط بین پیکاپ ها که بین همه سگمنت ها اینجاست که فقط با بازار آمریکا و یکمی کانادا به این آمار فروش میرسه که خیلی کاره و شاید هیچ ماشینی تو دنیا این حجم از محبوبیت تو یک کشور رو نداشته باشه
ali(chevynova)
۲۳ دی ۱۴۰۱بله درسته صحبت شما
BMW
۲۳ دی ۱۴۰۱همین وانت سازی شرکتهای خودروسازی آمریکایی رو زنده نگه داشته اگه آلمانی ها و اروپایی ها تو این بخش سرمایه گذاری می کردن داستان چیزه دیگه ای می شد البته چینیا دارن خوب میان جلو با توجه به این کیفیت خودروهای چینی از آمریکایی زده بالا این یه زنگ خطره واسشون😲😲😲
در ضمن اگه بنز چینیه دوج و رمم سهامشون ماله ایتالیاهاست پس آمریکایی حسابشون نکن.
ali(chevynova)
۲۳ دی ۱۴۰۱اگه صنعت خودروسازی امریکا رو وانت سازی نگه داشته ، دایملر و بنز هم سرمایه جیلی زنده نگه داشته
در مورد کیفیت هم که برعکس صحبتهای امثال تو فروش بالاشون نشون از کیفیت خوبشونه
در ضمن ایتالیایی بودن دوج خیلی بهتر از چینی بودن بنزه
البته که دوج رقیب بنز نیست ولی چون میدونی رقیب امریکایی بنز که کادیلاک همچنان امریکاییه اسم دوج رو اوردی
پس به همون ایموجی خنده دل خوش کن
BMW
۲۴ دی ۱۴۰۱ناراحت نشو اینا شوخی بودن آره داداش آمریکن عالیه و شکی درش نیست😁
ali(chevynova)
۲۳ دی ۱۴۰۱bmw
این حرفها رو بیخیال
تعدد امریکن کارز رو در لیست پرفروشها ببین
سوشیانت
۲۴ دی ۱۴۰۱دوج و رم و جیپ زیر مجموعه ی کرایسلر هستن که اون هم شرکت آمریکاییه
SEPEHR
۲۳ دی ۱۴۰۱فک کن بین اینا توسان نصف شده بخری 😂
Car love
۲۳ دی ۱۴۰۱چه کسی داری توسان نصف شده روزتو خراب کرد ؟ :))) اومدی مطلبو باز کردی یهو دیدی سانتاکروزم هست اومدی ود شدی دیدی زده 263 درصد افزایش فروش
حالا سال دیگه هم صبر کن :))
Jamshid
۲۷ دی ۱۴۰۱فروشش صفر بوده حالا دوتا فروش داشته شده دویست و فلان درصد رشد😂
فردا میبینم مثل آریسان شاسیش از وسط نصف شده
Car love
۲۳ دی ۱۴۰۱توسان نصف شده که خوبه طرف رفته تویوتا سه چرخ خریده بین این همه ماشین خوب یا رفته هوندا سلطان آتش خریده
اینا چشونه خدایی؟
Jamshid
۲۷ دی ۱۴۰۱بزن بادوام ترین خودرو های بازار جهانی با کارکرد نیم میلیون کیلومتر
صدر جدول تویوتا بعد هوندا و شورلت و فورد و….
میبینی
سلطان دوام قطعه و خراب نشدن تویوتا و هونداست
حالا به ما ربط ندارد طرف برداشته از چهار تا پیچ چرخ دوتاشو بسته بعد چرخ در رفته و انداخته گردن تویوتا
منم بلدم بیام مثلا پارس رو دستکاری کنم دوتا ورقه فولادی بندازم رو گلگیر و در و سقف پارس بگم نگا کیفیتو
چرخ یکی از یک میلیون تویوتا در رفته حالا کره ای فنا دست گرفتن
بی خیال اسم
۲۳ دی ۱۴۰۱به نظرم جمس باید زیر مجموعه فورد بود
کمال پاشا
۲۳ دی ۱۴۰۱GMC مخفف General Motors Company جنرال موتورز چطوری زیر مجموعه فورد باشه ؟
R@min
۲۳ دی ۱۴۰۱GMC مخفف زیر مجموعه بخش تراک جنرال موتورز هست و خودش زیر برند جنرال موتورز به حساب میاد و قبلا general motors truck company بود.
اون دوستانی که لایک می کنن یه سرچ ساده تو ویکی پدیا بزنن بد نیست.
TESLA
۲۳ دی ۱۴۰۱آمریکا : سرزمین پیکاپ های غولپیکر 😎🇺🇸🇺🇸💪💪💪
زیزیگولو
۲۳ دی ۱۴۰۱غولای خودروسازی آمریکا باعث شدن که همه این کشور رو به عنوان زادگاه اصلی پیکاپای جهان بشناشن چون خودروسازای آمریکایی نه فقط واسه فتح بازارای هدف بلکه به شکل تخصصی و واسه قدرتنمایی مقابل خودروسازای جهان اقدام به طراحیو توسعه پیکاپاشون میکنن
ali(chevynova)
۲۳ دی ۱۴۰۱امریکا سازنده ماشینهای اصیل و پرفروش هست و در کلاس شاسی بلندها ، وانت و کوپه های اسپورت حرف اول رو میزنه
در کلاس ماشیتهای برقی هم تسلا خدایی میکنه و ارزش برندش مشخصه
Alan.r
۲۳ دی ۱۴۰۱علی آقا برتری آمریکا تو سگمنت پیکاپ رو قبول دارم ولی بقیه بیشتر شبیه یه شوخیه
ali(chevynova)
۲۳ دی ۱۴۰۱اره شوخیه برات چون واقعیته
اسکالید و نویگیتور و گرند واگونییر به همراه چلنجر و موستانگ و کامارو خیلی وقته ثابت کردن حرفم رو
والبته که متعصبها توان هضمش رو نخواند داشت
ARMAN سابق
۲۴ دی ۱۴۰۱دوست عزیز خالق سگمنت SUV فول سایز آمریکا بود با سابربن تو سال 1935
خالق کلاس ماسل کار هم ماستنگ بود تو سال 1965
خیلی از فناوری های دنیا رو آمریکا اولین بار معرفی کرد.
اولین ماشین دنده اتومات ( 1940 )
اولین ماشین که فرمون هیدرولیک داشت ( 1951)
اولین ماشین مجهز به کروز کنترل ( 1958 )
اولین ماشین که سانروف برقی داشت ( 1969)
حتی اولین بار ایربگ توی یه ماشین آمریکایی به کار برده شد ( نه تو بنز S ) تو سال 1973 و بنز سال 1980 اولین ایربگ رو به کار برد.
و خیلی از چیزای دیگه
پس واقعا بی انصافیه که یه عده همش دنبال تخریب آمریکایی ها هستند.
( تمام چیزایی که گفتم با سند و مدرک هستش می تونین برین تحقیق کنین ).
بی خیال اسم
۲۴ دی ۱۴۰۱والا آقا
آرمن درست می گی
من امریکن فن نیستم ولی احترام قائلم
ولی یکسری ها فقط آمریکا رو می بینن و
به بقیه خودرو ها توهین می کنن
امیرحسین
۲۳ دی ۱۴۰۱فقط فورد
زیزیگولو
۲۳ دی ۱۴۰۱شاید این از شوخیهای روزگار و عجایب تولید تو ایران هستش که روزگاری تو ایران هم پیکان و ژیان تولید میشدن و هم لوکس ترین خودروی آمریکا یعنی کادیلاک تو ایران تولید میشد ……. اگر یه روزی این پیکاپای آمریکایی بیان ایران بدون شک جزو پر فروش ترینا میشن
Ehsan
۲۳ دی ۱۴۰۱سانتاکروز چقدر خوب داره میره جلو
بعضیا یه صحبتایی میکردن چند وقت پیش 🤣الان باید بزنن کوچه علی چپ که اوضاع بد خیطه مرسی از این مطلب عالی 🔥🔥🔥🔥🤣 ۲۶۰ درصد
امریکایی ها هم مثل همیشه یک پیکاپن تو دنیا
Car love
۲۳ دی ۱۴۰۱تو عکس اول سانتاکروز نبود بعضیا خوشحال شدن بعد اومدن پایین دیدن داستان چیز دیگه ای هست
عجب تریکی بود واسشون خخخخ
amirmohammad
۲۳ دی ۱۴۰۱فورد حسابی جا خشک کرده رتبه اول که طبیعی هم هست چون مناسبشه
رم بنظرم میتونست افزایش فروش بهتری داشته باشه چون دست پر اومده ولی خب انگار فورد اجازه نمیده
سانتاکروز وقتی معرفی شد از طرفی حس میکردم شکست بخوره چون این کلاس سخت هست و نیاز به تجربه بالا داره برای پیکاپ از نظر دیگه هم دیدم کره ای ها توی هر کلاسی وارد شدن موفق بودن که ظاهرا اینجا هم خیلی موفق عمل کرد سانتاکروز و منم چندتا تست ازش خونده بودم نظرات مثبتی داشتن راجع به تواناییاش و با این روند هوندا رو که قطعا سال آینئه میگیره تو فروش و احنمال میدم یا به رنجر خیلی نزدیک بشه یا حتی ازش رد بشه چون برندی که پیکاپ نساخته اولین ماشینش توی مهد پیکاپ اینقدر خوب بفروشه نشون از خبرای خوب میده برای اینده اون ماشین
SH
۲۳ دی ۱۴۰۱یه کام دیگه بکشی F150 هم رد کرده
amirmohammad
۲۴ دی ۱۴۰۱من قبلا گفتم الان هم میگم بحث خودرویی با افرادی که حتی جرات گذاشتن یک کامنت با اکانت اصلیشون رو هم ندارن خیلی بی ارزشه.اگه با کام ها شما تاکوما تونست اف ۱۵۰ رو بگیره با کام های منم سانتاکروز میتونه
درضمن لطفا جملات کلیشه ای که توی اینستاگرام بقیه بهت میگن بعد از هر جملت رو توی پدال بیان نکن حتی وقتی که جرات کردی با اکانت اصلیت بیای.اینجا فضا فرق داره
reza-a
۲۳ دی ۱۴۰۱ولی یک موضوعی رو باید توجه کنیم که محبوبیت وانت تو آمریکا با خیلی کشور ها از جمله ایران فرق داره مثلا بخش زیادی از کاربرد وانت تو کشور در اصل بجای ون های تجاری یا اصطلاحا باریه که چون تو بازار تقریبا موجود نیست از وانت استفاده میشه وانتهای دو دیفرانسیل هم جنبه لوکس و تقریبا آفرودبازی داره ولی تو آمریکا زیاد برای بار (قسمت بار ماشین) استفاده نمیشه بیشتر برای یدک کشی از کشتی تفریحی تا حمل اسب و دام و الی ماشاال… استفاده میشه و بیشتر به همین علته که مدلهای بزرگی مثل سری اف یا سیلورادو و رم پرفروش هستن ولی در کل خیلی از آمریکایی ها حتی اگر لازم هم نداشته باشن یه پیکاپ میخرن.
فقط یه موضوعی تو این آمار فروش ها میمونه اون اینکه چند درصد فروش این ماشین های از نوع تک کابین (یا اصطلاحا کاری) و چند درصد دوکابین (یا اصطلاحا شخصی) بوده البته تو مدلهایی که تک کابین هم داشتن.
Afg
۲۴ دی ۱۴۰۱طببعت خشن امریکا رو باید اضافه کرد زمستانهای پربرف و طوفانهای شدید
samurai
۲۳ دی ۱۴۰۱کرره …:))جماعت بیشتری رفتن دنبال کشاورزی شلغم و بادمجون و حیار و…. میکارن با توسان نصفه میرن تحویل مغازه میدن 36000 تا به جمعیت کرره:)) جماعت کشاورز یونایتد استیس امسال اضاف شده ممکنه بعضیاش از کرره شمالی فرار کرده باشن :))
phonix
۲۳ دی ۱۴۰۱این ماشین ها عمده شون نه ماله کارکنا هستن نه ماله کشاورزا توسط مردم عادی خریده میشن و مثل ماشین عادی باهاشون برخورد میشه
ماشینی مثل سانتاکروز مفهوم جدیدی رو اضافه نکرده قبل تر هم این مدل طراحی بوده که البته به مرور زمان حذف شدن
هرچند که واقعا توسان بهتره از سانتاکروزه ولی چه بگوییم واقعا
شرکت هایی مثل فورد شولت میتسوبیشی پیکاپ هایی مثل نیسان ابی ما عرضه میکنند که میتونه ضمن ارزون بودن در بخش های مختلفی فعالیت های مختلفی به کار گرفته بشه و فروش خوبی هم دارن
MohammaD
۲۴ دی ۱۴۰۱جناب phoenix
حواستون باشه خودتونو برای کی خسته می کنید
اکثر کامنت های شما مفید و خالی از تعصبه . اما وقتی که صرفش می کنید از همه چی ارزش مند تره
نوید
۲۴ دی ۱۴۰۱عجب هیبتهایی دارن
سیرا پسند منه ولی بقیه هم عالی هستن
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۲۴ دی ۱۴۰۱این آمریکایی ها چقدر پولدارن
هوندا عجیب ب دلم نشست جاش خالی
fordglx2008
۲۴ دی ۱۴۰۱پیکاپ سواری تو آمریکا از واجباته بخصوص اگه فورد باشه با f150 طمع یه زندگی اینجوری تو آمریکا بیشتر به دل بقیه میفته
Afg
۲۴ دی ۱۴۰۱امریکاییها بازم نشون دادن که مرد کارهستن و عاشق اخر هفته های جذاب در دل طبیعت
arash
۲۴ دی ۱۴۰۱با عرض سلام و احترام. در ایران عزیز پرفروش ترین وانت زامیاد است که اخیرا مدل آپشنال و یورو 5 آن هم به یاری نخبگان وطنی عرضه و واقعا امثال فورد و دوج و شورولت باید بروند بوق بزنند وانت زامیاد خودمان را با یکعدد بلند عشق و حال است و هیچکدام از لیست فوق نمیتواند همچنین حس و حالی را در ما ایجاد کند.
علیرضا یاوری
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲هرهرخندیدیمزامیادفقطواسههندونهوخربزهخوبهعنترینماشیندنیاستدرضمنشورولتندیدیکهپنجتابارنیسانمیزنهیکجالاکچریوترتمیزمهست
زمستانم
۲۴ دی ۱۴۰۱شورلت سیلورادو
جیامسی کانیون
امشب تو خواب یکی از اینها رو انتخاب میکنم و میرم وسط صحرایی نوادا 220 تا تخته میکنم .
Reza
۲۴ دی ۱۴۰۱تویوتا تاندرا عالیه