چشم اندازهفته نامه

بهترین سوپراسپرت‌های بازار در سال 2022

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به دنیا نشان دهید که انسان موفق و ثروتمندی هستید، خرید یک سوپراسپرت است. بااین‌حال، یک سوپراسپرت واقعاً عالی، خودرویی است که نه‌تنها می‌خواهید آن را به فالوورهای اینستاگرام خود نشان دهید بلکه از رانندگی با آن‌هم لذت می‌برید. بهترین سوپراسپرت‌های بازار آن‌هایی هستند که پرفورمنسی استثنایی، ظاهری چشمگیر، کابینی لوکس و راحتی در ترددهای طولانی را ارائه می‌کنند. ۱۰ سوپراسپرت برتری که ما انتخاب کرده‌ایم و در ادامه خواهید دید، واقعاً در همهٔ این موارد خوب هستند. این خودروها مملو از تکنولوژی هستند، ظاهر خیره‌کننده‌ای دارند و مهم‌تر از همه، هنوز هم برای استفاده‌های روزمره عالی خواهند بود. از دید ما، خودرویی که به بهترین شکل تمام این ویژگی‌ها را ارائه می‌کند، فراری ۲۹۶ GTB است ولی بااین‌حال، پورشه، لامبورگینی، آستون‌مارتین و مک‌لارن هم از نام‌های بزرگ دنیای سوپراسپرت‌ها هستند و خودروهایی تولید کرده‌اند که قطعاً می‌توانند در این لیست جای بگیرند.

۱-فراری ۲۹۶ GTB

قیمت: ۳۲۲,۹۸۶ دلار

فراری ۲۹۶ GTB سوپرکاری است که نشان می‌دهد خودروهای پلاگین‌هیبریدی الزاماً نباید خسته‌کننده باشند. همچنین تکنولوژی الکتریکی این خودرو نوید خوبی از سوپراسپرت تمام الکتریکی فراری می‌دهد که در سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد شد. ۲۹۶ از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی و باطری ۷.۴۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که خروجی خیره‌کنندهٔ ۸۳۰ اسب بخاری را فراهم می‌کنند. در این ماشین انتقال بین نیروی بنزینی و الکتریکی کاملاً روان و بدون درز صورت می‌گیرد و هنگامی‌که پیشرانهٔ V6 وارد عمل می‌شود، صدای اگزوز آن عالی خواهد بود. همچنین زمانی که نمی‌خواهید توجهات را به خود جلب کنید، می‌توانید از برد تمام الکتریکی ۳۰ کیلومتری آن استفاده کنید. علاوه بر همهٔ این‌ها، هندلینگ ۲۹۶ به‌طور باورنکردنی دقیق است و آن را به خودرویی تبدیل کرده است که همیشه دوست دارید مسافت‌های طولانی را با آن طی کنید.

۲-مک‌لارن 765LT

قیمت: ۳۶۸,۰۰۰ دلار

هرچند 765LT در سبد محصولات مک‌لارن بین مدل‌های 720S و سنا قرار می‌گیرد اما درواقع بخش عمده‌ای از پرفورمنس سنا را با ۴۰ درصد قیمت کمتر ارائه می‌کند. به لطف یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۷۶۵ اسب بخاری که در سینهٔ خودرویی با وزنی کمتر از یک فورد فوکوس قرار گرفته است، 765LT پرفورمنس خیره‌کننده‌ای دارد. شتاب صفرتاصد این ماشین ۲.۷ ثانیه است و تنها ۷ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. 765LT در پیست هم چسبندگی خیره‌کننده و ترمزهای فوق‌العاده قدرتمندی دارد درحالی‌که به لطف سیستم کنترل پایداری پیشرفته، رانندگی با آن احساس ترسناکی نخواهد داشت. هرچند همان ۱۵۰ لیتر فضای بار صندوق جلوی 720S در اینجا هم ارائه می‌شود اما در 765LT دسترسی به فضای پشت صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی دشوارتر است هرچند که در چنین خودرویی فضای بار هرگز در اولویت نخواهد بود.

۳-پورشه ۹۱۱ GT3

قیمت: ۱۶۲,۴۵۰ دلار

عرضهٔ یک ۹۱۱ GT3 کاملاً جدید اتفاق مهمی است که زودبه‌زود رخ نمی‌دهد اما در سال ۲۰۲۱ چنین اتفاقی رخ داد و پورشه سوپراسپرت جدید ۵۱۰ اسب بخاری خود را به بازار فرستاد. این ماشین با استفاده از موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی خود، ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته GT3 سریع‌ترین ۹۱۱ نیست زیرا این عنوان به GT2 RS اختصاص دارد اما بااین‌حال هم در جاده و هم در پیست پرفورمنس واقعاً چشمگیری دارد. همچنین درحالی‌که قیمت GT2 RS نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار است، GT3 تقریباٌ نصف آن قیمت دارد. تعلیق عالی این ماشین نیز هم امکان استفاده از پرفورمنس فوق‌العاده‌ای که توسط پیشرانه ارائه می‌شود را فراهم می‌کند و هم سواری درخشانی را به همراه دارد؛ بنابراین، تعجبی ندارد که GT3 جدید یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در کمتر از ۷ دقیقه (۱۷ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی) طی می‌کند.

۴-فراری F8 تریبوتو

قیمت: ۲۸۳,۹۵۰ دلار

کسانی که نگران بودند F8 تریبوتو فاصلهٔ زیادی از سلف خود، ۴۸۸ نداشته باشد، خیالشان راحت باشد. بله البته صدای این خودرو به‌اندازهٔ ۴۵۸ تنفس طبیعی گوش‌نواز نیست ولی همچنان برای یک فراری خوب و جذاب به نظر می‌رسد. علاوه بر این، F8 تریبوتو برای رانندگی هم در جاده و هم در پیست کاملاً هیجان‌انگیز بوده و درعین‌حال فوق‌العاده سریع است. این ماشین در ورود، میانه و خصوصاً خروج از پیچ‌ها به‌قدری متعادل است که آن حس ترسناکی ۴۸۸ را کاملاً از بین برده است آن‌هم با وجودی که قدرت بسیار بیشتری دارد. اصلی‌ترین عامل تمام این خوبی‌ها استفاده از ویژگی‌های ۴۸۸ پیستا است. به‌طورکلی، هرچند F8 تریبوتو از پیشرانهٔ تنفس طبیعی بی‌بهره است و شاید به زیبایی اسلاف خود به نظر نرسد اما در تمام جنبه‌های دیگر نشان‌دهندهٔ یک جهش بزرگ دیگر برای فراری است.

۵-لامبورگینی اوراکان اوو

قیمت: ۲۶۷,۵۶۹ دلار

نادیده گرفتن لامبورگینی در لیست بهترین سوپراسپرت‌های بازار غیرممکن است. اوراکان اوو از همان پیشرانهٔ پرفورمانته استفاده می‌کند و تکنولوژی‌هایی را به آن اضافه کرده است که معمولاً از رقیب سنتی فراری و مک‌لارن انتظار می‌رود. این شامل سیستم پویایی یکپارچهٔ لامبورگینی یا LDVI می‌شود که همراه با سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و کنترل گشتاور بُرداری باعث چابکی بیشتر خودرو می‌شود. اوراکان اوو برای استفاده‌های روزمره طراحی نشده است اما سواری آن به‌طور شگفت‌آوری راحت است و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن با نمایشگر ۸.۴ اینچی بسیار از مک‌لارن بهتر است. بااین‌همه، برای خیلی‌ها این غرش گوش‌نواز و پرفورمنس وحشیانهٔ موتور ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی است که اوراکان را به چنین خودروی خاص و جذابی تبدیل کرده است.

۶-فراری ۸۱۲

قیمت: ۳۴۰,۷۱۲ دلار

۸۱۲ سوپرفست خودرویی راحت‌تر، لوکس‌تر و شهری‌تر از F12 قدیمی است. پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی این ماشین با تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. تعویض دنده‌های گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ۸۱۲ نیز سریع‌تر از مدل قبلی است؛ اما علیرغم همهٔ این ارتقاءها در پرفورمنس، این شاسی و آئرودینامیک ۸۱۲ است که بیشترین تغییرات را تجربه کرده است. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، نسل سوم دیفرانسیل الکترونیکی، فرمان برقی متغیر و سیستم کنترل لغزش فراری که برای اولین بار در ۴۵۸ اسپشیاله ارائه شد همگی در ۸۱۲ سوپرفست وجود دارند. علاوه بر این، نسخهٔ روباز یا GTS نیز امکان رانندگی با یک سوپراسپرت موتور جلوی فوق‌العاده سریع را در هوای آزاد فراهم می‌کند.

۷-مازراتی MC20

قیمت: ۲۱۶,۹۹۵ دلار

MC20 بازگشت مازراتی را به بازار سوپراسپرت‌ها نشان می‌دهد یعنی بازاری که آخرین بار در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ با MC12 در آن حضور داشت. سوپراسپرت جدید مازراتی هرچند در ظاهر کاملاً جلب‌توجه می‌کند اما جذابیت اصلی در زیر پوستش پنهان شده زیرا رانندگی MC20 حتی از ظاهر زیبای آن هم بهتر است. هرچند صدای پیشرانهٔ این خودرو چندان جذاب نیست اما پرفورمنس چشمگیری را فراهم می‌کند. موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی MC20 با تولید ۶۳۰ اسب بخار قدرت، خودرو را ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این ماشین همچنین از رانندگی دقیق و چابکی برخوردار است و سیستم تعلیق آن حتی در نرم‌ترین حالت هم هندلینگ شگفت‌آوری را ارائه می‌کند.

۸-آئودی R8

قیمت: ۲۰۲,۹۹۵ دلار

جدیدترین نسخهٔ R8 شاید در ظاهر شبیه نسخه‌های قبلی به نظر برسد اما از تکنولوژی‌های جدید بی‌شماری سود می‌برد و پرفورمنس آن از همیشه بهتر شده است. در این نسل خبری از موتور V8 نیست اما نسخهٔ V10 که از پیشرانهٔ مشترکی با اوراکان استفاده می‌کند در دو مدل ۵۴۰ و ۶۱۰ اسب بخاری ارائه می‌شود. گیربکس دوکلاچهٔ R8 تعویض دنده‌های بسیار سریعی دارد و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواتروی آن نیز چسبندگی باورنکردنی را فراهم می‌کند. این سیستم می‌تواند تمام نیرو را در صورت نیاز فقط به محور جلو یا عقب انتقال دهد. R8 همچنین با فرمان تیز خود کمی چابک‌تر از لامبورگینی احساس می‌شود و با شتاب صفرتاصد ۳.۲ ثانیه‌ای در نسخهٔ قوی‌تر، سوپرکار سریعی هم هست. با سواری راحت و انعطاف‌پذیر، تنها حجم اندک صندوق بار مانع می‌شود تا R8 را یک سوپرکار همه‌کاره بی‌نقص بدانیم.

۹-فورد GT

قیمت: ۴۷۸,۷۵۰ دلار

فورد GT اساساً نسخهٔ جاده‌ای از سوپرکار لمانز این شرکت محسوب می‌شود و رانندگی با آن به همان اندازه‌ای که انتظار می‌رود هیجان‌انگیز است. در این ماشین، تیغه‌های بزرگی در عقب هوا را به سمت اسپویلر هدایت می‌کنند و با تولید مقادیر عظیمی داون‌فورس، کمک می‌کنند تا موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو، ۶۶۰ اسب بخار قدرت خود را بهتر به آسفالت منتقل کند. بااین‌حال، یکی از مشکلات فورد GT این است که قبل از هر چیزی، یک خودروی مسابقه‌ای است و به همین دلیل، حتی با استانداردهای سوپراسپرت‌ها هم سواری راحتی ندارد. کابین این ماشین هم برای افراد قدبلند می‌تواند کمی تنگ احساس شود و حتی قرار دادن یک کیف‌دستی کوچک نیز در صندوق بار ۱۱ لیتری آن مشکل خواهد بود؛ اما GT به‌عنوان یک خودروی پیست، درخشان عمل می‌کند و بنابراین شایستهٔ حضور در این لیست خواهد بود.

۱۰-آستون‌مارتین DBS

قیمت: ۳۱۹,۱۲۵ دلار

در سینهٔ آستون‌مارتین DBS یک موتور ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو قرار دارد که با DB11 مشترک است اما غرشی جذاب و پرفورمنسی باورنکردنی را برای این سوپر GT بریتانیایی فراهم می‌کند. خروجی این موتور ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتری را به ارمغان می‌آورد. این اعداد برای خودرویی که بجای پیست برای پیمودن جاده‌های طولانی طراحی شده است اصلاً بد نیستند. البته این بدان معنا نیست که DBS رابطهٔ خوبی با پیچ‌ها ندارد زیرا به لطف ۱۸۰ کیلوگرم داون‌فورس در سرعت‌های بالا، در پیچ‌های سریع واقعاً پایدار و سرحال عمل می‌کند درحالی‌که حداقل روی آسفالت صاف سواری نرمی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد هادی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2410 ديدگاه)

    فورد جی تی رو نگا
    هوراکان
    فراری ۲۹۶
    و البته جای خالی شورولت کوروت و پورشه توربو اس

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. امیر حسین افشار

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      واقعاً درست می گی

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. Sibhan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    بنظرم هوراکان زیادی ارزونه

    موافقم 3
    مخالفم 16
  3. R

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    جای سلطان سوپراسپرتا آونتادور خالیه

    موافقم 23
    مخالفم 5
  4. Arshia m3csl

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    به نظرم ۹۱۱ جی تی ۳ خیلی عالیه هم زیباست و هم قیمت مناسبی داره و خیلی اصیله فراری ها هم که علی و فوق العاده هستن

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. Archi KHAN

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه ”
    تِمام

    موافقم 16
    مخالفم 10
    1. امیر حسین افشار

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      من از فراری خوشم نمیاد

      موافقم 6
      مخالفم 14
  6. امیر حسین افشار

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بنظرم اعودی و پورشه ۹۱۱ GT3 بهترند چون اعودی R8 به ی موتور V10 مجهزه و پورشه شتابش خوبه و به موتور ۶ سیلندر مجهزه اعودی ۳۲۰ کیلوتر بر ساعت حد اکثر سرعتش هستش و دو دیفرانسیل هستش

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. SIMIN MAHMOODI

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من که مکلارن انتخاب میکنم

  8. f-l-p

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    اگه بخوام از این لیست بهترین ماشین ( از نظر خودم ) رو بگم ، میگم ۲۹۶ gtb چون هم جذابه ، هم یک پیشرانه ۸۳۰ اسب بخاری داره . ولی جای خالی چند تا ماشین مثل sf90 حس میشد

  9. سیاوش

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آقااااا پس گودزیلا چی؟؟ واقعا نیسان اسکایلاین تو جمع این خوبان نیست؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. Amir

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مگه می شه فورد GT رو بیخیال شد😍😍

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا