اگر به دنیای سوپرکارها علاقه دارید و میخواهید با بهترین سوپراسپرتهای بازار در سال ۲۰۲۵ آشنا شوید، این مطلب جذاب پدال را تا انتها دنبال کنید.
کمتر علاقهمند به خودرویی را میتوان پیدا کرد که حداقل کمی از دیدن یک سوپراسپرت جذاب و پرسروصدا هیجانزده نشود. حتی با وجود فشار قوانین آلایندگی و ایمنی، برخی خودروسازان هنوز در حال یافتن راههایی هستند تا سوپراسپرتها را به دست افراد خوششانسی برسانند که توان خریدشان را دارند.
۸-شورلت کوروت Z06
در نسل C8 شورلت سرانجام برای اولین بار نسخهٔ فرمان راست کوروت را تولید و بهطور رسمی آن را در اروپا و بریتانیا عرضه کرد. درنتیجه حالا اروپاییها هم میتوانند رانندگی با سوپراسپرت فوقالعادهای که آمریکاییها برای چندین دهه در اختیار داشتهاند را تجربه کنند. این تجربهٔ در نسخهٔ Z06 با موتور V8 تنفس طبیعی با ردلاین ۸,۶۰۰ و ۶۷۰ اسب بخار قدرت به اوج میرسد که میتواند شتاب صفرتاصد ۳.۱ ثانیهای را فراهم کند. این خودرو یک جایگزین عالی برای پورشه ۹۱۱ GT3 محسوب میشود.
۷-پورشه ۹۱۱ GT3 RS
هرچند پورشه همیشه خودروهای فوقالعادهای تولید میکند ولی GT3 RS بدون شک بهترین مدل ۹۱۱ نسل ۹۹۲ محسوب میشود. البته این ادعای بحثبرانگیزی است زیرا ممکن است خیلیها توربو S یا حتی کاررا پایه را لایق این عنوان بدانند ولی طبق تجربهٔ ما، GT3 RS سریعتر و چابکتر از ۹۱۱ دیگری در این نسل است. در طول یک سفر جادهای به این نتیجه رسیدیم که GT3 RS احتمالاً بهترین پورشه تاریخ است. این ماشین فوقالعادهای است که وظایف سوپراسپرتها را به نحو احسن انجام میدهد.
۶-مازراتی MC20
هرچند مازراتی در تاریخ خود خودروهای اسپرت بیشماری دارد ولی MC20 اولین سوپراسپرت واقعی این برند محسوب میشود. این خودرویی با ظاهر جذاب و رانندگی عالی است و در دورانی که پیشرانههای هیبریدی سوپراسپرتها را سنگین کردهاند، MC20 همچنان با استفاده از فرمول سنتی موتور بنزینی، وزن را پایین نگه داشته است. پشت صندلیهای این سوپرکار ایتالیایی یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قرار گرفته که عملکردی عالی دارد اما حتی اگر این هم کافی نباشد، نسخهٔ وحشیتر GT2 استراداله همهچیز را ارتقاء میدهد.
۵-آستونمارتین ونتیج
هرچند ونتیج همیشه با نسخههای سطح پایینتر پورشه ۹۱۱ رقابت میکرده و پیشرانهٔ آن در جایی نیست که کارشناسان معتقدند باید در یک سوپراسپرت باشد اما همهٔ اینها را فراموش کنید زیرا بهروزرسانی اخیر، ونتیج را به یک سوپرکار واقعی تبدیل کرده است. این ماشین به لطف موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG غرشی جذابتر از اکثر خودروهای این لیست دارد و به لطف قدرت ترسناک ۶۶۵ اسب بخاری که شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیهای را فراهم میکند، بهاندازهٔ یک سوپراسپرت سریع است.
۴-مکلارن آرتورا
مکلارن با آرتورا یک تحول بزرگ را تجربه کرد زیرا مونوکوک فیبر کربنی که از زمان MP4-12C استفاده میش کنار گذاشته شد و پیشرانهٔ V8 توئین توربوی قدیمی هم به سطل زباله انداخته شد. در عوض، مردان مکلارن از یک مونوکوک جدید و یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی استفاده کردند که با ۷۰۰ اسب بخار قدرت، آرتورا را ظرف سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. البته ظاهر آرتورا خیلی شبیه دیگر مکلارنها است و پیشرانهٔ V6 جدید هم شخصیت جذاب V8 قبلی را ندارد ولی اینها ایراداتی جزئی هستند.
۳-فراری ۲۹۶ GTB
۲۹۶ GTB حتی طبق استانداردهای سوپراسپرتها هم قیمت بسیار بالایی دارد. قیمت این خودرو از ۳۴۷ هزار دلار آغاز میشود که نزدیک به صد هزار دلار از آرتورا گرانتر است ولی آیا واقعاً بهاندازهٔ ۱۰۰ هزار دلار بهتر است؟ پاسخ این سؤال را به مقایسههای رودررویی که بین این دو سوپرکار انجام شده واگذار میکنیم ولی ۲۹۶ GTB از هر لحاظ خودرویی واقعاً عالی است. پیشرانهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی این ماشین نهتنها با ۸۳۰ اسب بخار قدرت بسیار قوی است بلکه بهطور فوقالعادهای قابلاستفاده خواهد بود.
۲-مکلارن 750S
هرچند 750S خیلی شبیه 720S به نظر میرسد ولی در این مدل به لطف استفاده از قطعات جدید، وزن ۳۰ کیلوگرم کمتر شده و قدرت موتور V8 توئین توربو هم با ۳۰ اسب بخار افزایش به ۷۵۰ اسب بخار رسیده است. نتیجهٔ این تغییرات شتاب صفرتاصد فوقالعادهٔ ۲.۸ ثانیهای است. درواقع، 750S ترکیبی از بهترین قطعات 720S با بهترین قطعات 765LT بهویژه بال قابل تنظیم عقب است؛ اما چه چیزی این ماشین را از آرتورا متمایز میکند؟ مهمترین تفاوت اینکه هیبریدی نیست و درحالیکه آرتورا نمایانگر آیندهٔ مکلارن است، 750S بیشتر شبیه تلاشی پایانی برای ادامه دادن گذشته است.
۱-لامبورگینی روئلتو
درحالیکه موتورهای V10 به V8 و پیشرانههای V8 به V6 تبدیل میشوند، لامبورگینی در سوپرکار هیبریدی جدید خود همچنان به نیروگاه V12 وفادار مانده است. البته در روئلتو، سه موتور الکتریکی پیشرانهٔ V12 را همراهی میکنند که منجر به تولید ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت میشود. نتیجه، خلق یک سوپرکار پلاگینهیبریدی است که شبیه هیچ خودروی دیگری نیست. هرچند روئلتو سوپرکار سنگینی است ولی گشتاور موتورهای الکتریکی مکمل پیشرانهٔ V12 میشود تا شتاب گیری فوقالعادهای را فراهم کند.
سوپراسپرتهای دیگر چه؟
اگر سوپرکار موردعلاقهٔ خود را در این لیست ندیدهاید میتواند به دلایل مختلفی باشد. خودروهایی که دیگر تولید نمیشوند مثل آئودی R8 یا فراری SF90 در این لیست جایی ندارند و خودروهایی که هنوز عرضه نشده و مورد آزمایش قرار نگرفتهاند مثل لامبورگینی تمراریو و آستونمارتین والهالا هم همین شرایط را دارند. همچنین درحالیکه برای ونتیج استثناء قائل شدیم، در مورد جای دادن دیگر خودروهای موتور جلو در این لیست تردید داشتیم. خودروهایی مثل آستونمارتین ونکوئیش و فراری دودیچی چیلیندری بدون شک پرفورمنسی در حد سوپرکارها دارند ولی باید در لیست جدایی برای گرند توررها قرار گیرند؛ و درنهایت، از انتخاب سوپرکارهای تولید محدود و میلیون دلاری مثل آلفارومئو ۳۳ استراداله، گوردون موری T.33 و پاگانی یوتوپیا هم اجتناب کردیم.
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۳همه شون عالی واقعا
از همه شون خوشم میاد
mmd@
۲۷ دی ۱۴۰۳همشون نایس
جرمی کلارکسون
۲۷ دی ۱۴۰۳همه خوشگل
net
۲۶ دی ۱۴۰۳در این لیست پورشه ۹۱۱ RS و استون مارتین ونتیج سوپر اسپرت نیست و اسپرت کوپه هست . ماشین سوپر اسپرت پورشه مدل ۹۱۸ و ماشین سوپر اسپرت استون مارتین مدل والهالا هست
علی Shelby
۲۶ دی ۱۴۰۳همشون خوبن
به خصوص کوروت و روئلتو
بنظر من پورشه یکی از بی ایراد ترین خودرو سازان دنیاست
ممد ژانگولر
۲۶ دی ۱۴۰۳مازراتی با لامبو مال من بقیشه متعلق به شماست
جرمی کلارکسون
۲۷ دی ۱۴۰۳لامبو تمراریو برای تو روئلتو برای من🥲
amir
۲۶ دی ۱۴۰۳ممکنه از نظرتون انتخاب عاقلانه ای نباشه ولی من عاشق لامبو روئلتو هستم و علی رغم بیشترین قیمتی که داره برش میدارم
amirmohammadja79
۲۶ دی ۱۴۰۳نمیفهمم چرا باید ونتیج تو این لیست باشه وقتی این یک ماشین موتور جلو هست و همچنین چرا باید در جایگاه بهتری نسبت به GT3 RS و MC20 و یا حتی کوروت قرار بگیره
رسانه های اینگلیسی همیشه خیلی به ساخته های خودشون میبالن و بیش از حد واقعی ازشون تعریف میکنن یه نمونهش همین ونتیج که درسته ماشین خوبیه ولی فک نمیکنم در دستهی سوپر اسپرت ها و بهتر از مدل هایی که نام بردم باشه
کاوه
۲۷ دی ۱۴۰۳بزرگوار لیست بنابر رتبه بندی خاصی نیست.اومده کل سوپر اسپورتهای خفن رو گفته فقط.نگفته که کدوم اوله و کدوم اخر که گیر میدی چرا استون رتبه اش بهتره!!!!
amirmohammadja79
۲۷ دی ۱۴۰۳دوست خوب من پس کنار اسم هر ماشین چرا رتبهش رو گذاشته؟
شمبسبلی دللینگ دینگ
۲۶ دی ۱۴۰۳من به یه زانتیا هم راضیم(هیچوقت نمیتونم بخرم)
Moein
۲۶ دی ۱۴۰۳انصافا رخ مازراتی یه چیز دیگه است
امیدوارم روزهای خوبی برای مازراتی و آلفا در پیش باشه
Siyavash
۲۶ دی ۱۴۰۳انتخاب من فراری GTB296 و پورشه 911 gt3rs و کوروت Z0هست..این سه تا برام خیلی جذاب هستن..
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲۶ دی ۱۴۰۳اول و دوم لامبو و مک لارن🙏❤️❤️💥
Nismo
۲۶ دی ۱۴۰۳قبلا گفتم باز میگم
پادشاه سوپر اسپرت ها فقط کوروت
مهدی
۲۶ دی ۱۴۰۳والا ما که سوار هیچکدوم نشدیم منتها از روی عکس هم که بخوابم قضاوت کنیم کوروت در قیاس با بقیه خودروهای لیست یه ماشین ارزون قیمت به نظر میرسه که البته همینطور هم هست
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۳چه ربطی به قیمت داره
Muty
۲۷ دی ۱۴۰۳ربط اش این که اگه جا داشت گرونتر میفروختن…
میدونن قیمت گذاری بیشتری مساویه با عدم فروش
مازیار
۲۷ دی ۱۴۰۳هزاران کامنت در پدال رد و بدل شده سر این موضوع که
“خریدار نمیدونه چرا پول اضافه میده”
خدایا !!!!
به نظرم موضوع اصلی پول اضافه نیست
وقت اضافهست
Taha Ayoobi
۲۸ دی ۱۴۰۳چه ربطی داشت دوباره
یعنی چون ارزون تره پس قطعا عملکردش پایین تره؟
Nismo
۲۶ دی ۱۴۰۳حتما باید یه چیز گرون باشه تا فکر کنید خوبه؟
اگه بهونه تون پرفورمنسه که پرفورمنس کوروت با فراری دو برابر گرونتر از خودش برابری میکنه (حتی بهتره)
اگه بهانه تون کابینه که کوروت کابینش تمام چرم و فیبر کربن هست
اگه بهانه تون سواری و هندلینگه که سیستم تعلیق فراری و کوروت جفتشون مگنه راید هست
واسه همینه که میگیم فراری الکی گرون حساب میشه
حالا دیگه شما اگه درگیر برندینگ هست داستانش فرق داره
کوروت پادشاهه والسلام
Nr
۲۶ دی ۱۴۰۳کوروت پادشاهه
چه تغییری تو زندگی من و تو ایجاد شد الان؟
مهدی
۲۶ دی ۱۴۰۳شما با ۱۵ سال سن از پشت گوشی دارید به پرافتخارترین شرکت، باارزش ترین برند و سنگ محک تمامی سگمنت ها و همه پولدارهای دنیا که بعد از سوارشدن و راندن ده ها خودرو مشتری فراری میشن توهین میکنید. به نظرت جالب نیست ؟ سرمهندس های جنرال موتورز دیکته شبشون رو از فراری میگیرن بعد ما اینجا داریم بحث میکنیم
OM.01
۲۶ دی ۱۴۰۳(اگه بهانه تون کابینه که کوروت کابینش تمام چرم و فیبر کربن هست
اگه بهانه تون سواری و هندلینگه که سیستم تعلیق فراری و کوروت جفتشون مگنه راید هست)
شرط میبندم تو عمرت نه تنها با دستگاه تراش و فرز کار نکردی هیچ بلکه اصلا نمیدونی چی هستن و حتی یه اره کاری هم نکردی! شرط میبندم اصلا نمیدونی طراحی صنعتی چی هست و اصولش چیه
شرط میبندم اصلا نمیدونی برنامه نویسی cnc چیه و اصلا نمیدونی بهره وری در صنعت مدیریت منابع چیه نمیدونی منحنی عمر محصول چیه نمیدونی برنامه ریزی استراتژیک در صنعت برای سازمان ها و صنایع تولیدی چیه. نمیدونی بازاریابی چیه و نه هیچ چیز دیگه ای! هزارتا اسم و موضوع میارم هرکدوم خودش 10 صفحه تعریف داره و هیچکدوم رو نمیدونی!
فراری گرونه؟ جدا؟
تو خونه خودت بهت همه شرایط رو بدم فقط یدونه فراری بخواهی کپی کنی قیمتش در میاد برات 5 میلیون دلار تازه کپی! همونو چانگان تو کارخونش برات درمیاره 150 هزار دلار!
چون کیفیت کمتره؟ نه! چون الکی گرونه؟ نه!
من حال ندارم بشینم OR برای فراری انجام بدم (تحقیق در عملیات) و چیزی هم نیست که پدال بخواد ترجمه کنه به مباحث مدیریتی برمیگرده حالا من فنی شو کاری ندارم که خودش یه دنیایی هست در صنعت و مراحل تولید قطعه و ساخت قطعات هزینه تولید و…
فراری گرونه؟ اشکال نداره شما برو همون تویوتا GT86 بخر والا… وقتی بحث قیمت رو میکشی وسط مشخصه پولشو نداری اونی که داره میره میخره. حالا هرچی میخواد باشه ساعت JLC باشه یا پنت هاوس تو نیویورک
مالکان سوپراسپرت ها خودروی سوم و حتی چهارمشون خودروهای بالا هست و مالکان کوروت خودروی حداقل دوم…فکر کردی هرروز میرن باهاش تو آمریکا والمارت😂
ده ها مجله hot rod Magazine خوندم و مخصوصا modern rodding و فراتر از توانایی تصور اکثر کاربرا ویدئوی بررسی خودرو تو یوتویب دیدم. تو فورزا موتور اسپرت و هورایزن گرنتورسیمو شاید بیش از 500 ساعت بازی کردم ماشین های مختلف رو و تو همین دنیای واقعی به غیر از ماشین انگلیسی تقریبا پشت اکثر خودروهای آسیایی نشستم آلمانی ایتالیایی هم همینطور. آمریکایی هم سوار شدم و کلاسیک هم همینطور…
مرز بین توهم عشق وعشق باریک تر از تار مو هست… و 95 درصد تو پدال توهم آمریکایی بازی آلمانی بازی ژاپنی باز بودن زدن!
saeedfarshchian
۲۶ دی ۱۴۰۳روزی شاگرد جای استادشو میگیره
امروز کوروت تو کارش استاد شده
Nismo
۲۶ دی ۱۴۰۳بشخصه براتون احترام قائل بودم مهدی جان چون فکر میکردم اطلاعات و تجربه بالایی در زمینه خودرو دارید
اولا که من 15 سالم نیست و 25 سالم شده.
دوما بحث ما هم تعداد افتخارات توی فرمول یک و لمانز نبود که شما الکی ربطشون دادی بهم وقتی که شورلت توی این مسابقات شرکت نمیکنه پس نمیشه مقایسشون کرد
ولی وقتی دوتا سوپرکار این شرکت روبروی هم قرار میگیرن و فارق از برند یکیشون بهتر عمل میکنه باید بهش اعتراف کرد
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۳OM.01
این همه توضیح دادید ما که نفهمیدیم چی شد.
سوشیانت
۲۷ دی ۱۴۰۳فراری هم دیکته شبش رو از تسلا میگیره😂
حمیدرضا
۲۸ دی ۱۴۰۳سوشی جون اون زمانی که نه تسلایی وجود داشت نه شما و نه ایلان ماسک مهندسین جی ام جونت موتور ۱۲ سیلندر و گیربکس فراری رو یکجا یرداشتن بستن توی پونتیاک مقالشم توی همین پدال موجوده متوجه دیکته شدی یا لینکشو بزارم؟؟
سوشیانت
۲۸ دی ۱۴۰۳اگر قرار باشه به گذشته برگردیم بد نیست یاد اون دوران بیوفتیم که شورولت داشت ماشین میساخت با شتاب زیر ۵ ثانیه اون وقت فراری حتی نمیتونست ماشین هاش رو خودش طراحی کنه و میداد پنین فارینا
حمیدرضا
۲۹ دی ۱۴۰۳اگه بهونه تون پرفورمنسه که پرفورمنس کوروت با فراری دو برابر گرونتر از خودش برابری میکنه (حتی بهتره)
میشه بپرسم کدوم مدل فراری منظورته؟
حمیدرضا
۲۹ دی ۱۴۰۳طراحی خودرو چه ربطی به ناتوان یودن برند داره؟😂😂😂 اتفاقا کلی ماشین امریکایی هست که طراحیاشون رو استودیو های طراحی ایتالیایی انجام دادن و حتی توی ایتالیا ساخته میشدن و برمیگشتن امریکا پس با این منطق امریکایی ها هم نمیتونن ماشین طراحی کنن و بسازن. در ضمن اون زمانی که فراری ماشین مسابقه میساخت ماشینای شورلت شکل کالسکه بودن.
سوشیانت
۲۹ دی ۱۴۰۳اکثر خودروهای پرفورمنس آمریکایی طراحیشون توسط خود همون شرکت های آمریکایی انجام میشه نمونش همین کوروت یا دوج چارجر ولی فراری اکثر ماشین هاش کلا به لطف پنین فارینا طراحی شده پس دم شورولت گرم که حداقل دیر تر شروع کرد ولی خودش طراحی کرد
Gtc و احترام به علایق مردم
۲۶ دی ۱۴۰۳بله تا زمانی که این لیست نباشه
بوگاتی شیرین
کونیگزک در تمامی مدل ها
فراری لافراری
کیفت قطعات در فراری و سایر برند های لوکس غیر قابل مقایسه با کروت هست
و حتی چرم داری شناسنامه هست
The inside story در وبسایت فراری سرچ کن که همه چیز دستت خواهد امد
من هم در دبی هم فراری هم کروت رو سوار شدم و کیفیت کابین این دو حتی نزدیک هم هم نیست چه برسد که مقایسه شود!
ولی در فنی کاملا تفاوت و شباهت های بسیاری دارند
و در گیربکس ساندویچی و گیربکس دو کلاجه کروت تفاوت بسیاری است
اگر دوستان مایل باشند برایتان تو همین پست در رابطه باهاش هم لینک و هم توضیحات میگذارم
ممنون از وبسایت خوب پدال
کسرا
۲۶ دی ۱۴۰۳دادهش شمارهگذاری رو دیدی؟
از بین همه اینا کروت را آخر گذاشته
روئلتو رو اول…
پرایدو سوار
۲۶ دی ۱۴۰۳سوپر اسپرت فقط نیسان آبی
Taha Ayoobi
۲۸ دی ۱۴۰۳لامصب وقتی گاز میدی نعره میکشه
وی
۲۶ دی ۱۴۰۳البته که خیلی از خریدار های این ماشین ها این قیمت ها براشون اصلا به چشم نمیاد ولی اگه کسی بخواد قیمت رو درنظر بگیره ترکیب gt3rsو 296gtbعالیه قیمت این دوخودرو با هم حدود رووئلتو هست منتها طراحی زیبا و پرفورمنس فوق العاده با فراری 296gtb لذت تنفس طبیعی با پورشهgt3rs
Car love
۲۶ دی ۱۴۰۳فقط لامبو
آریا
۲۶ دی ۱۴۰۳واقعا همشون خیلی خوب بودن
جای هوراکان STO و Tecnica خالیه
پیام۲
۲۶ دی ۱۴۰۳خیلی جالبه که توی لیست دوتا مکلارن هست
R
۲۶ دی ۱۴۰۳واو ابهت ریوولتو رو نگا بقیه مقابلش یه شوخی ان
سهیل
۲۷ دی ۱۴۰۳مطمئنی چنین ماشینی تو لیست بود؟
پوریا svj
۲۶ دی ۱۴۰۳بنظرم تمراریو زیبا ترین ماشین ساله خیلی ماشبن زیابیی هست از پشت بهش نگاه کنی لامبورگینی کونتاش جدید میشه دید 👽ولی کاش وزنش کم بود ک دیکه کار روئلتو و sf90 تموم بود این سیاست خیلی ک ثیفه😏
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۶ دی ۱۴۰۳پورشه و شوی یه فرق بزرگ با بقیه دارن اونم اینه که تقریبا برای تمام این لیست حریف دارن مخصوصا کوروت.
محمدامین
۲۶ دی ۱۴۰۳بوگاتی ویرون چی پس اون که پادشاه پادشاهان .
V.m
۲۶ دی ۱۴۰۳کوروت عالیه برای کسایی که عشق سوپر اسپرت دارن بهترین گزینه هست در قیاس با لامبو فراری و مکلارن بعد اینکه هر کدمشون مثل گل بویی دارن ولی کسایی عشق لامبو فراری دارن هیچوقت سمت کوروت نمیرن
سوشیانت
۲۷ دی ۱۴۰۳خب طبیعیه چون اینجور افراد فکر میکنن هر چیزی که گرون تره بهتره ولی اینطور نیست
JDM سابق
۲۶ دی ۱۴۰۳به جای MC20 سوپرکار دیگه ای میتونست باشه
Galant.VR4(JDM)
۲۶ دی ۱۴۰۳MC20 که خیلی جذاب و خوبه پرفورمنس بدی هم نداره
دلیل اینکه نباید تو این لیست باشه خیلی منو کنجکاو کرده اگه میشه توضیح بدین ممنون میشم 🙏🏻
و مثلا چه سوپرکارهایی باید میبودن به جای این؟
JDM سابق
۲۷ دی ۱۴۰۳ببینید گیربکس و موتور و شاسی این ماشین شاهکارن ولی اصلاً اپتیمایز نیستن
گیربکسش TR9080 ترمک هست مشابه گیربکس کوروت
موتورش F163 فراری هست معروف به نتنو
شاسی فیبرکربن ساخت دلارا
مجهز به آیرودینامیک فعال
قیمت فوق العاده بالا از دویست خورده ای شروع و تا سیصد و خورده ای هزار دلار میرسه
ولی عمل و پرفورمنس واقعاً افتضاح
تنها نکته مثبتش اینکه یه گرند تورر ساکت و کامفورتیبله
Mr wrong
۲۶ دی ۱۴۰۳منکه از هر کدوم یه رنگش رو میبرم حوصله انتخاب کردن ندارم
amirboss
۲۶ دی ۱۴۰۳یعنی لیستی از ترین ها نیست که کوروت توش حضور نداشته باشه.
این چه معنی میده؟؟؟
بهترین ها
زیباترین ها
پرفورمنس ترین ها
سریع ترین ها
قوی ترین ها
و…
تمومی نداره موفقیت های این نسل کوروت.
Galant.VR4(JDM)
۲۶ دی ۱۴۰۳دقیقا
حالا دور از تمامی این بحثهای افراطی سایت
کوروت یکی موثرترین و جز نقاط قوت آمریکایی ها برای رقابت با همتایان اروپایی بوده و هست
واقعا شایسته اینکه جز بهترینها باشه رو داره
و به قول شما این نسل که شورولت سنگ تموم گذاشته براش
amirboss
۲۷ دی ۱۴۰۳بله کاملا حق با شماست.
اگه از برند صرف نظر کنیم کوروت پوزه خیلی از گنده های بازار رو به خاک میماله.
اما حیف از تعصب های افراطی و کورکورانه.
amirboss
۲۶ دی ۱۴۰۳یه چیز جالبی که تو کامنت های دوستان عزیز دارم میبینم،دیسلایک فراوان عزیزانیه که از کوروت تعریف کردن.
آخه چرا؟
حمیدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۳بخاطر هنرنماییشون در تخریب بقیه ماشین ها و برند ها
Galant.VR4(JDM)
۲۶ دی ۱۴۰۳تو این لیست هرچند که همه عالی هستن ولی اگه به سلیقه و انتخاب من باشه کوروت و mc20 خیلی جذابن و آدم دوست داره حداقل یکبار تجربه رانندگی باهاشون رو داشته باشه
LH44
۲۷ دی ۱۴۰۳برای من بهترین سوپراسپرت سالهای اخیر با اختلاف 296 gtb بوده. بعدش هم پورشه.
مجید
۲۷ دی ۱۴۰۳آونتادور SVJ نسخه ۲۰۲۵ ازش ساخته نمیشه ؟
B
۲۷ دی ۱۴۰۳رتبه بندیش آشغاله
مگه نوسنده صرفا برای لیست کردن و خوانایی نام برده باشه
معراج
۲۸ دی ۱۴۰۳قیافه سوپرا نسل ۴ با هزار اسب بخار
جدایی از شوخی نمیشه واقیعت رو پنهان کرد سوپرا درسته که توان بالایی داره ولی سوپر اسپرت حساب نمیشه با این حال بخاطر قیمت و اینکه با وجود قدیمی بودنش قدرت بالایی داره واقعا محشره طرفداراش زیادن