چشم اندازهفته نامه

بهترین جایگزین‌ها برای تسلا، خودروهای برقی برتر سال 2025

تسلا زمانی پیشتاز بلامنازع بازار خودروهای برقی بود اما با دسترسی دیگر خودروسازان به شبکه سوپرشارژر تسلا و همین‌طور طراحی‌های قدیمی خودروهایی مانند مدل S، رقبا حالا گزینه‌های جذابی ارائه می‌دهند.

تسلا با پرفورمنس فوق‌العاده و شعاع حرکتی استثنایی، زمانی تنها گزینه جدی در بازار خودروهای برقی بود اما در سال ۲۰۲۵، خودروهایی مانند مدل S کمی قدیمی به نظر می‌رسند و سایبرتراک به‌تنهایی نمی‌تواند این برند را در صدر نگه دارد. افزون بر این، دسترسی بسیاری از دیگر خودروسازان به شبکه سوپرشارژر تسلا (به لطف پورت NACS) و نارضایتی برخی خریداران از مواضع سیاسی ایلان ماسک، باعث شده رقبا جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با بهترین جایگزین‌ها برای تمام محصولات حال حاضر تسلا آشنا شویم. البته درنظر داشته باشید که این خودروها برای بازار آمریکا هستند و بنابراین رقبای قدرتمند چینی در بین آنها دیده نمی‌شوند.

ب‌ام‌و i4، جایگزین تسلا مدل ۳

قیمت پایه: ۵۳,۹۷۵ دلار

ب‌ام‌و i4 با دینامیک رانندگی فوق‌العاده، هندلینگ دقیق در پیچ‌ها و قدرت بالا، شایسته نشان ب‌ام‌و است. مدل پرچم‌دار M50 با ۵۳۶ اسب بخار قدرت، در حدود ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که مشابه سریع‌ترین نسخهٔ مدل ۳ است. مدل eDrive40 با برد ۵۱۲ کیلومتر نیز راحتی بیشتری ارائه می‌دهد و کابین لوکس آن از تسلا متمایز است.

لوسید ایر، جایگزین مدل S

قیمت پایه: ۷۱,۴۰۰ دلار

لوسید ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت در درگ ۴۰۰ متر کمی از مدل S پلد پیشی می‌گیرد اما با قیمت بالای ۲۰۰ هزار دلاری آن برای همه مناسب نیست. مدل پایه پیور اما با برد ۶۷۶ کیلومتر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در حدود ۴ ثانیه، ارزش بالایی دارد. مدل‌های بالاتر که تا ۸۲۴ کیلومتر برد دارند هم برای سفرهای طولانی ایده‌آل هستند.

کادیلاک لیریک، جایگزین مدل Y

قیمت پایه: ۶۰,۰۹۰ دلار

کادیلاک لیریک با سواری نرم، کابین بی‌صدا و قیمتی رقابتی در برابر رقبای لوکس، حس و حال کادیلاک‌های کلاسیک را ارائه می‌دهد. این خودرو همچنین بردی تا ۵۰۰ و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در کمتر از ۵ ثانیه در نسخهٔ دوموتوره دارد. صفحه‌نمایش ۳۳ اینچی OLED و مواد لوکس کابین، لیریک را از مدل Y متمایز می‌کند.

فورد موستانگ Mach-E، جایگزین مدل Y

قیمت پایه: ۳۸,۴۹۰ دلار

Mach-E با استایل موستانگ و کابین جادار، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است. مدل‌های GT و رالی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت، شتاب سریعی دارند. مدل رالی با تعلیق مرتفع و قابلیت رانندگی در مسیرهای خاکی، جذابیت خاصی دارد. برد نسخهٔ تک‌موتورهٔ این کراس‌اوور فورد با باطری دوربرد نیز به ۵۱۵ کیلومتر می‌رسد.

هیوندای آیونیک ۵ N، جایگزین مدل Y

قیمت پایه: ۶۷,۶۷۵ دلار

آیونیک ۵ N یک شاسی‌بلند اسپرت با ۶۴۱ اسب بخار (در حالت N Grin Boost) و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۳ ثانیه است. حالت‌های رانندگی متنوع و حالت دریفت آن را به یک خودروی پرفورمنس تبدیل کرده‌اند. البته آیونیک با برد ۳۵۶ کیلومتر، برای سفرهای طولانی ایده‌آل نیست اما فضای داخلی جادار آن برای خانواده‌ها مناسب خواهد بود.

پولستار ۳، جایگزین مدل Y

قیمت پایه: ۷۰,۷۰۰ دلار

پولستار 3 با طراحی جذاب و هندلینگ چابک، تعادل خوبی بین پرفورمنس و راحتی ارائه می‌دهد. مدل پرفورمنس دوموتوره با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در کمتر از ۴ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برد مدل تک‌موتوره نیز تا ۵۶۳ کیلومتر خواهد بود و کابین جادار آن برای خانواده‌ها ایده‌آل است.

پورشه ماکان EV، جایگزین مدل Y

قیمت پایه: ۷۷,۲۹۵ دلار

پورشه ماکان EV با شتاب ۲.۸ ثانیه‌ای در نسخهٔ توربو و برد حدود ۴۸۳ کیلومتر، رقیب جدی مدل Y است. سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی این کراس‌اوور آلمانی شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد را در ۲۱ دقیقه انجام می‌دهد. دیفرانسیل عقب الکترونیکی و فرمان‌پذیری چرخ عقب نیز چابکی ماکان EV را افزایش می‌دهند.

ب‌ام‌و iX، جایگزین مدل X

قیمت پایه: ۸۷,۲۵۰ دلار

iX با طراحی بحث‌برانگیز اما کابین لوکس و جادار، برد تا ۵۸۶ کیلومتر را در مدل xDrive60 ارائه می‌دهد. مدل M70 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت نیز پرفورمنسی قوی دارد. برخلاف مدل X، این شاسی‌بلند ب‌ام‌و درهای گالوینگ ندارد، اما جلوپنجرهٔ نورانی آن جذابیت خاصی ایجاد می‌کند.

کیا EV9، جایگزین مدل X

قیمت پایه: ۵۶,۳۹۵ دلار

EV9 یک شاسی‌بلند سه‌ردیفه با فضای کافی برای خانواده‌های بزرگ و برد بیش از ۴۸۰ کیلومتر است. به لطف سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی کیا، با ۱۳ دقیقه شارژ ۱۶۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌شود. مدل GT جدید نیز با بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در حدود ۴ ثانیه، عملکردی اسپرت ارائه می‌دهد.

ریویان R1S، جایگزین مدل X

قیمت پایه: ۷۸,۴۵۰ دلار

R1S یک شاسی‌بلند همه‌کاره با قابلیت آفرود و سواری راحت است. مدل‌های مجهز به چهار موتور و تعلیق بادی، عملکردی عالی دارند. برد مدل مکس پک نیز ۶۶۰ کیلومتر است و ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی دارد. نسخهٔ California Dune (نمونهٔ تصویر) هم ظاهری جذاب‌تر و آمادهٔ آفرود دارد.

فولکس‌واگن ID.Buzz، جایگزین مدل X

قیمت پایه: ۶۱,۵۴۵ دلار

فولکس‌واگن ID.Buzz با طراحی رترو و جذاب، یک مینی‌ون برقی سه‌ردیفه است. مدل دوموتوره با ۳۳۵ اسب بخار قدرت، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در حدود ۵.۵ ثانیه دارد. برد حداکثر ۳۷۷ کیلومتری این مینی‌ون آلمانی هرچند برای سفرهای طولانی محدود است اما فضای جادار و طراحی بامزه آن برای خانواده‌ها ایده‌آل خواهد بود.

فورد F150 لایتنینگ، جایگزین سایبرتراک

قیمت پایه: ۶۵,۱۹۰ دلار

F-150 لایتنینگ با توانایی پیمودن درگ ۴۰۰ متر در حدود ۱۲ ثانیه، سریع‌تر از F150 رپتور R است. این پیکاپ همچنین از سواری نرم با تعلیق مستقل چهارچرخ، ظرفیت بار ۸۱۵ کیلوگرم و یدک‌کشی ۴.۵ تن برخوردار است. باتری ۱۳۱ کیلووات ساعتی، برد ۵۱۵ کیلومتری را فراهم می‌کند اما برد هنگام یدک کشی این عدد نصف می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای
منبع
Road&Track

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (119 ديدگاه)

    همه اینا ماشینای خوبین
    ولی از برقی خوشم نمیاد …
    حس بدی بهش دارم

    موافقم 21
    مخالفم 9
    1. J

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (61 ديدگاه)

      حقیقت اینه که اکثر مردم دنیا خودرو براشون مثل کیف و کفش یک وسیله مصرفیه و قرار نیست لزوما باهاش خوش بگذرونن. افراد ماشین باز جمعیت حداقلی هستند. بااین تفاسیر خودروی برقی یه انقلاب در صنعت خودرو ایجاد میکنه و خیلیا رو از داشتن خودروی روزمره و کم دردسر بهره مند میکنه.فقط الانو نبین. تنها ۱۰ سال دیگه مقاومت در مقابل خودروی برقی، مثل استفاده از گوشی دکمه ای در دوران گوشی های هوشمنده.

      موافقم 29
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (4093 ديدگاه)

        کسی از ۱۰ سال دیگه خبر نداره شاید اون موقع بنزینی ها تونستن با قوانین غیر منطقی محیط‌ زیستی سازگار بشن

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. B

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1042 ديدگاه)

          همین کامنت غیرمنطقی بود

      2. حامد

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (127 ديدگاه)

        مسئله حسرته
        سهم ما از ماشینای روز دنیا فقط حسرته
        وقتی نتونستیم پشت یه فورد موستانگ هشت سیلندر بشینیم، وقتی نتونستیم صدای یه لامبورگینی رو از نزدیک بشنویم، وقتی تا حالا یه ماشین 12 سیلندر از کنارمون رد نشده فقط حسرتش رو دلمون مونده
        انقدر حسرت و عشق به چیزی که نداشتیم تو وجودمون بوده که نمیتونیم رهاش کنیم
        نمیتونیم بریم قسمت بعدی وقتی این قسمتو هنوز ندیدیم
        ماشین های برقی آینده ماشین هان چه بخوایم چه نخوایم آینده این صنعته
        ولی نه واسه ما که هنوز حالش رو ندیدیم

        موافقم 10
        مخالفم 2
  2. Arash Kashani

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    تو دنیای خودرو برقی هیشکی رقیب تسلا نیست
    هممونم خوب میدونیم
    فرقه بین برندی که کارش ماشین برقیه
    با برندی که صرفا چون میخواد بگه منم هستم
    ماشین برقی میزنه

    موافقم 6
    مخالفم 37
    1. J

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (61 ديدگاه)

      کی میگه بی رقیبه؟ خود ماسک از BYD به عنوان یه بازیگر قدرتمند یاد میکنه. کمپانی که هم در هیبرید هم در برقی حرفای زیادی برای گفتن داره. صنعت خودرو با چیزی که میگی خیلی تفاوت داره. میلیاردها دلار سرمایه گذاری GM و BYD و فورد و بقیه کمپانی‌ها نشون میده هم میتونی درونسوز و هم برقی بسازی و موفق هم باشی.

      موافقم 21
      1. parvaz

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (416 ديدگاه)

        من خودم به شخصه از محصولات BYD خوشم میاد کیفیت در کنار تکنولوژی ها و باتری های اختصاصی این برند واقعا شاهکار هست

        موافقم 9
        مخالفم 5
  3. Arash Kashani

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    همون BYD دوست عزیز جایی توی بازار بزرگ آمریکا که مهد خودرو های برقیه نداره
    دلیل اینم که تسلا در آمریکا آنقدر فراگیر شد
    همون جمله اول مقالست
    “شبکه سوپرشارژر تسلا”
    تسلا کاری کرد که کسی توی آمریکا دغدغه ایستگاه شارژ نداشته باشه
    همونم مایه دردسر شد
    چون تکنولوژی منحصر به فرد خودشو نداشت
    همه برندا میتونستن ازش استفاده کنن
    برندای آمریکایی دیگه ای که به خودشون اجازه تولید ماشین برقی دادن
    سر همین موضوع بود
    و گر هیچ کدومشون بخاطر چند تا مدل خاص، ایستگاه شارژ بزارن
    تسلا نبود
    ماشین برقی انقد فراگیر نبود
    BYD هم نبود
    حداقل تو زمینه خودروی برقی
    بقیه برندا هم تکلیفشون مشخصه
    ماشین برقی زدن که از قافله عقب نمونن
    از آمار فروششونم مشخصه

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3341 ديدگاه)

      ورود BYD و خودروهای چینی به آمریکا ممنوعه

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Nismo

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1804 ديدگاه)

        ولی من چندتا دونه انگشت شمار دیدم byd و شیائومی و هونگچی

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. cyrus-az

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (110 ديدگاه)

          پلاک گ بوده 😂😂😂😂😂😂

        2. Lyting

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (143 ديدگاه)

          اونا کانادا و آمریکا که اصلا ماشین چینی ندارن احتمال زیاد از سمت مکزیک اومده
          البته قیمت خودرو های چینی داخل مکزیک خیلی گرون تر از خود چینه بنابراین مکزیک مثل آسیا و اروپا پر از چینی نیستش

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. parvaz

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (416 ديدگاه)

        تست و بررسی های بی وای دی سانگ پلاس هیبریدی رو دیدم همه به اتفاق از کیفیت بالای این برند دارند صحبت می کنند، یک نسخش رو هم تو اتوبان دیدم وقعا در عین سادگی طراحی چشم نواز و پر ابهتی داره

        موافقم 5
        مخالفم 1
  4. Lyting

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    اصلاً منطقی نبود هیچ کدوم از اینا جایگزین تسلا نبودند که
    حداقل چندتا ماشین چینی رقیب تسلا میزاشتید رقابت نزدیک باشه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  5. پیمان

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    تسلا اصلا چرا باید جایگزین شه؟
    چرا مثلا تیتر نمیزنید جایگزین آیفون
    جایگزین تویوتا یا فورد و …
    چرا همچین تیتر هایی برای تسلا زده میشه؟

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3341 ديدگاه)

      ساده است
      چون تسلا پرفروش‌ترین خودروساز برقی بوده

      موافقم 4
      مخالفم 2
  6. 제네시스

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آخ جون آیونیک 😂

    موافقم 1
    مخالفم 5
  7. Faster

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    آیونیک با برد ۳۰۰ کیلومتری چجوری میخواد جایگزین تسلا باشه

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا