چشم اندازهفته نامه

خودروهای دست دوم وارداتی با چه قیمتی به ایران می‌رسند؟

در این مطلب خواهیم دید که در صورت اجرایی شدن طرح واردات خودروهای کارکرده، طبق تعرفه‌هایی که اعلام شده چه خودروهایی و با چه قیمتی می‌توانند در بازار ایران عرضه شوند.

چند وقتی است که بحث واردات خودروهای دست‌دوم بسیار داغ شده و هرچند هنوز آیین‌نامه آن نهایی و ابلاغ نشده اما از اظهارات مسئولین، تقریباً تمامی ابعاد ماجرا روشن است و به نظر می‌رسد نهایتاً بتوانیم خودروهای کارکردهٔ وارداتی را در بازار کشورمان ببینیم. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم بهترین خودروهای دست‌دوم برای واردات به کشور را معرفی کنیم. برای انتخاب این خودروها، سراغ نمونه‌های کارکرده در بازار امارات رفته‌ایم و سعی شده با احتساب تعرفه واردات و دیگر هزینه‌ها، قیمت حدودی و احتمالی خودروها با نرخ ۱۴ هزار تومانی درهم در بازار ایران مشخص شود. برای اطلاع از لیست کامل تعرفه‌ها و هزینه‌های واردات نیز می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید.

همچنین بخوانید: هر آنچه از واردات خودروهای کارکرده و تعرفه و شرایط آن می‌دانیم

هیوندای توسان مدل ۲۰۱۸

  • قیمت حدودی در بازار امارات: ۵۰ هزار درهم
  • قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
  • قیمت مدل‌های مشابه در بازار ایران: ۳ تا ۴ میلیارد تومان

توسان یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای بازار کشورمان محسوب می‌شود و نمونه‌های کارکردهٔ آن با قیمت‌های بسیار بالایی خریدوفروش می‌شوند. در بازار امارات اما توسان مدل ۲۰۱۸ از نسل سوم با کارکردی در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار با پیشرانهٔ ۲ لیتری و چهارچرخ محرک، حدود ۵۰ هزار درهم قیمت دارد. این رقم با احتساب درهم ۱۴ هزار تومانی، ۹۵ درصد تعرفهٔ واردات خودروهای ۱.۵ تا ۲ لیتری و ۳۵ درصد هزینه‌های دیگر، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود هرچند که بسیار بعید است توسان کارکرده با چنین قیمتی به دست مصرف‌کنندهٔ ایرانی برسد.

هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۹

  • قیمت حدودی در بازار امارات: ۷۰ هزار درهم
  • قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۲ میلیارد ۲۵۰ میلیون تومان
  • قیمت مدل‌های صفر کیلومتر ۲۰۱۸ در بازار ایران: حدود ۴.۵ میلیارد تومان

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه هم مثل برادر کوچک‌ترش در بازار کشورمان محبوبیت بالایی دارد و نسل‌های دوم و سوم آن حضور پررنگی در ایران داشتند اما به دلیل ممنوعیت واردات، امکان ورود نسل چهارم فراهم نشد. بااین‌حال، در صورت نهایی شدن واردات خودروهای کارکرده، پای نسل چهار سانتافه می‌تواند به بازار کشورمان باز شود. این نسل در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و با مدل ۲۰۱۹ به بازار آمد. برای پایین نگه‌داشتن قیمت سانتافه، سراغ اولین مدل نسل چهارم یعنی ۲۰۱۹ رفته و کم‌حجم‌ترین موتور آن یعنی ۲ لیتری را انتخاب کرده‌ایم تا مشمول تعرفهٔ کمتری شود. چنین نمونه‌ای با کارکردی بین ۵۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر هم‌اکنون در امارات حدود ۷۰ هزار درهم قیمت دارد.

هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۰

  • قیمت حدودی در بازار امارات: ۴۵ هزار درهم
  • قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد ۴۵۰ میلیون تومان
  • قیمت مدل‌های مونتاژ ۱۳۹۷ در بازار ایران: ۱.۵ میلیارد تومان

هیوندای اکسنت وارداتی

نسل چهارم هیوندای اکسنت برای مدت کوتاهی در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ توسط کرمان خودرو در کشورمان مونتاژ می‌شد و نسل دوم آن‌هم با نام ورنا در ایران حضور داشت. هم‌اکنون اما نمونه‌های کارکردهٔ نسل پنجم یا کنونی این سدان کره‌ای می‌توانند به کشورمان وارد شوند. این نسل از سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود و نمونه‌های دست‌دوم آن در بازار امارات به‌وفور پیدا می‌شود. در اینجا ما سراغ اکسنت مدل ۲۰۲۰ با کارکردی بین ۷۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر رفته‌ایم که در امارات حدود ۴۵ هزار درهم قیمت دارند. هرچند برای این خودرو پیشرانه‌های زیر ۱.۵ لیتری هم ارائه می‌شوند اما اکثر نمونه‌های آن در بازار امارات به موتور ۱.۶ لیتری مجهز هستند و بنابراین مشمول تعرفهٔ ۹۵ درصدی خواهند بود.

کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۹

  • قیمت حدودی در بازار امارات: ۶۲ هزار درهم
  • قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان
  • قیمت مدل‌های ۲۰۱۸ در بازار ایران: ۴.۳ میلیارد تومان

کیا اسپورتیج وارداتی

کیا اسپورتیج در نسل‌های دوم، سوم و چهارم خود به‌طور گسترده‌ای به کشورمان وارد شد و مورد استقبال خریداران قرار گرفت. دراین‌بین اما نسل چهارم که در سال ۲۰۱۵ معرفی و با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد، فرصت حضور کمتری در بازار ایران پیدا کرد و با سد ممنوعیت واردات مواجه شد. بااین‌حال، هم‌اکنون نمونه‌های کارکرده فراوانی از این خودرو در امارات با پیشرانه‌هایی از ۱.۶ تا ۲.۴ برای فروش گذاشته شده است. در اینجا ما مدل ۲۰۱۹ با پیشرانهٔ ۲ لیتری را انتخاب کرده‌ایم که با کارکردی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر، حدوداً ۶۰ هزار درهم قیمت دارد.

کیا اپتیما مدل ۲۰۱۸

  • قیمت حدودی در بازار امارات: ۴۰ هزار درهم
  • قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد ۱۳۰ میلیون تومان
  • قیمت مدل های ۲۰۱۸ در بازار ایران: ۴.۱ میلیارد تومان

کیا اپتیما وارداتی

در بین خودروهای کره‌ای وارداتی به ایران نام کیا اپتیما زیاد دیده می‌شد و این خودرو به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های کره‌ای در بازار کشورمان تبدیل شد. اپتیما هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۹ با نام K5 معرفی شد ولی ما در اینجا سراغ نسل چهارم رفته‌ایم. این نسل هرچند در سال ۲۰۱۵ معرفی شد اما هنوز آن‌قدرها کهنه نشده و جذابیت خود را حفظ کرده است. در حال حاضر، نمونه‌های مدل پایین‌تر این نسل را با کارکردی کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر در امارات می‌توان با قیمت‌های پایین و زیر ۴۰ هزار درهم پیدا کرد که با تمام هزینه‌ها و تعرفه، در ایران می‌تواند با قیمت کمی بیش از یک میلیارد تومان به فروش برسد.

تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸

  • قیمت حدودی در بازار امارات: ۷۰ هزار درهم
  • قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۲ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان
  • قیمت مدل‌های GLX 2016 در بازار ایران: ۲.۸ میلیارد تومان

تویوتا کمری وارداتی

هرچند ورود جدی تویوتا کمری به بازار کشورمان با نسل XV30 بود اما نسلی که کمری را واقعاً در ایران سر زبان‌ها انداخت XV40 بود. حضور سدان میان سایز تویوتا در بازار ایران با نسل XV50 هم ادامه پیدا کرد اما نسل کنونی یا XV70 هیچ‌گاه فرصت حضور در کشورمان را نیافت. این نسل در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و نمونه‌های کارکردهٔ آن در بازار امارت ارزش خود را بهتر از خودروهای کره‌ای حفظ کرده‌اند به‌گونه‌ای که در مدل ۲۰۱۸ با کارکرد حدود ۷۰ هزار کیلومتر، حدوداً ۷۰ هزار درهم قیمت دارد. همچنین ازآنجایی‌که کمری در امارات صرفاً با پیشرانه‌های ۲.۵ و ۳.۵ لیتری عرضه شده، مشمول تعرفهٔ ۱۳۵ درصدی می‌شود که با ۳۵ درصد هزینه‌های دیگر به ۱۷۰ درصد می‌رسد.

مزدا ۳ مدل ۲۰۱۸

  • قیمت حدودی در بازار امارات: ۴۵ هزار درهم
  • قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد ۴۵۰ میلیون تومان
  • قیمت مدل‌های مونتاژ ۱۹۹۷ در بازار ایران: ۱.۸ میلیارد تومان

مزدا 3 وارداتی از امارات

نسل‌های اول و دوم مزدا ۳ سال‌ها پیش در کشورمان توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شدند و با استقبال بالایی مواجه شدند اما تحریم‌ها اجازهٔ حضور نسل سوم این خودروی خوش‌نام ژاپنی را در بازار کشورمان نداد. نسل‌های جدیدتر مزدا ۳ اما در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک در امارات عرضه شده‌اند و امکان واردات نمونه‌های کارکردهٔ آن‌ها وجود خواهد داشت. در اینجا ما آخرین مدل نسل سوم این ماشین یعنی مدل ۲۰۱۸ را در نسخهٔ سدان انتخاب کرده‌ایم که با کارکردی بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر در امارات حدود ۴۵ هزار درهم قیمت دارد. مزدا ۳ با پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری در این کشور عرضه شده که هردو مشمول تعرفهٔ ۹۵ درصدی می‌شوند.

مرسدس بنز C کلاس مدل ۲۰۱۹

  • قیمت حدودی در بازار امارات: ۸۴ هزار درهم
  • قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۲ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان
  • قیمت‌مدل های ۲۰۱۴ در بازار ایران: حدود ۴.۲ میلیارد تومان

پس از معرفی خودروهای غیرلوکس مختلف، بهتر است نگاهی هم به یک مدل لوکس داشته باشیم. در این دسته، مرسدس بنز C کلاس می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای وارد به کشور باشد. البته نسل کنونی این خودرو در سال ۲۰۲۱ معرفی شده و هنوز خیلی جدید است و بنابراین باید سراغ نسل قبلی یا چهارم برویم که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. برای اینکه نمونهٔ انتخابی خیلی قدیمی نباشد، مدل ۲۰۱۹ را برگزیده‌ایم. برخی از نمونه‌های دست‌دوم C کلاس مدل ۲۰۱۹ قیمت بالایی دارند و اگر سراغ نمونه‌های ارزان‌تر مدل ۲ لیتری چهار سیلندر C200 برویم، شاهد قیمتی در حدود ۸۴ هزار درهم در بازار امارات خواهیم بود که در کشورمان می‌تواند به بیش از ۲.۷ میلیارد تومان برسد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۰۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. TRD PRO

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دست دوم های ژاپنی مخصوصا تویوتا خیلی جذاب میشه اگه وارد بشن . میشه رو دوام و استهلاک کمترش حساب کرد و ازشون با خیال راحت تر استفاده کرد .
    تو مملکت ما هم که تویوتا نیاز به تعریف نداره . کافیه به قیمتاش یه نگاه انداخت .

    موافقم 144
    مخالفم 15
    1. پیمان

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      قیمتهایی که اوسایتهای امارلت میبینید نیاز به مطالعه بخش توضیحات داره صرفا به قیمت نگاه نکنید
      بعضی خودرو فرمان سمت راست هستند و بسیاری دیگر خودوهای موتور دیزل هستند که بدرد بازار ایران تمیخورند و یا در شهرهایی که دور تر از بندر شارجه که باید حمل بشن و اینجو که او عکس میزارن نیستن اکثرا آفتاب سوخته اند
      ضمنا بخاطر مشکلات انتقال ارز و پول شویی هزینه پرداخت وارد کننده بالاتر هم میره

      موافقم 38
      مخالفم 74
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      همه میدونیم که اگر وارداتی‌ها حتی با تعرفه‌ی بالا هم بیایند چه صفر چه دست‌دوم ، میتوانند به شدت تاثیر بگذارند روی بازار !

      اما عقل ناچیز من میگه ، قراردادی بستن ۲۵ ساله که حداقل ۲۰ سال دیگرش باقیست !
      از طرفی قدرت مافیای خودرو به سبب ثروت انباشته در این ۵ ساله و از طرفی قدرتمندانی که پشت این مافیا پنهان شده‌اند حتی یک درصد هم اجازه نمیدهند خودرویی وارد شود مگر جهت خبر درمانی و قطره‌چکانی !
      پول‌های اضافه چاپ‌شده‌ای که دست مردم خوابیده ، تنها از طریق خرید دلار خودرو طلا و کالاهای واجب چینی دارد خالی میشود و اتفاقاً این قضیه خوبه ، چون اگر چنین نباشد ، تورم از همینی هم که هست بدتر میشود و این رنگ سیاه ، سیاه‌تر‌تر‌تر میشود !
      جنگ در ایران نرم در حال حرکت هست و این وسط کسانی ضرر میکنند که قدرت صبر و تجزیه تحلیل شرایط را ندارند !

      لطفاً احساس گرگ بودن در ساختمان وال‌استریت برتان ندارد زیر بادِ پنکه ۵۰۰ هزار تومنیتون زیر دمای ۴۰ درجه ، که همان اندک اندوخته‌‌اِتان هم پودر میشود و دستتان جایی بند نیست !

      بازار و اقتصاد و دست‌های پشت‌پرده باور کنید تحت هیچ شرایطی دلشان به حال کسی نمیسوزه و اگر ضرر کنید در چنین شرایطی سخت میتوانید جبران مافات کنید !

      ((((( این را بفهمید که در ایران ، اقتصاد جاری نیست و به صورت دستوری بالا پائین میشود + دخالت چین و روسیه هم بِیَفزایید )))))!
      تا میتوانید از خبرهای رسانه‌ها دوری کنید که برای همه از قبل برنامه ریخته شده !!!

      به نظر من به جای تکیه بر خبرهای پوچ و فیک / بیشتر به نظرات قدیمی‌ها در کوچه بازار توجه کنید و بپرسید در تمام دوره‌ی کاری خود آیا ارزانی دیدند یا رکود و یا گرانی !!!!!

      موافقم 207
      مخالفم 30
      1. محسن

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (98 ديدگاه)

        آقا نوید درست میفرماین چون خودم کامل در جریان ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره ایی به ایران با فشار فقط یک برند چینی معروف لوازم خانگی بودم متاسفانه کشور شدید تحت استعمار کمونیست ها قرار داره

        موافقم 92
        مخالفم 15
      2. saeed

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (28 ديدگاه)

        دوست ندارم این حرف رو بزنم ولی از الآن تا انتخا بات محلس در اسفند امسال آماده شنیدن اخبار واردات میلیونی خودروی صفر و دست دوم، حذف قرعه کشی، حذف سامانه یکپارچه، واردات خودرو توسط همه مردم و اینطور اخباری زیاد باشید .
        به قول معروف بشنو ولی باور نکن.

        موافقم 38
        مخالفم 4
    3. Killer

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      همونطور که میدونی ملت کره ای میپسندن و به کره ای میگن پول نقد،اگر بر طبق نظر ملت باشه که طرفدار دست دو کره ای هستن،
      فقط کافیه بری بگی به چی میگن پول نقد

      موافقم 18
      مخالفم 55
      1. پیام

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2135 ديدگاه)

        دقیقا درسته. هیوندای و کیا پول نقد هست. اگه زمانی اتفاقی بیفته و دلار بشه ۱۰ تومن، هر کسی اندازه موهای سرش کیا و هیوندای میبینه. بند و بساط چین و … جمع میشه.

        موافقم 28
        مخالفم 18
      2. کامران

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خودت فهمیدی چی گفتی

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. Python

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      باید قیمت خودروهای صفرو محسابه کنن
      خودرو دست دوم هنوز تاییده نشده

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. Souls_Master

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    سر ان ندارد که براید امشب افتابی
    چه خیال ها گذر کرد و گذر نکرد خوابی

    موافقم 92
    مخالفم 8
    1. Moein

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (913 ديدگاه)

      خدایا مردم ما به کجا رسیدن؟
      تقاص چی رو میدیم که لایق این وضعیت شدیم؟
      ماشین دسته دوم؟!!!

      موافقم 84
      مخالفم 16
      1. صادق ساجدی

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام و درود هموطن بزرگوار؛واردات خودرو های دست دوم در خیلی از کشور های جهان وجود دارد.اما خوب یک سری قوانین نیز وجود دارد.مثلا استاندارد آلایندگی هوا؛کارکرد زیر هشتاد هزار کیلومتر ؛سالم بودن ظاهر ماشین و تصادف نداشتن،در خودرو های ژاپنی و کره ای واقعا زیر صد هزار تا مثل صفر چینی ها هست.با این تفاوت که اکثر خودرو های ژاپنی مخصوصا تویوتا ها را با کارکرد های بالای چهارصد هزار کیلومتر میکنند صد هزار تا و در همین بازار ایران بفروش میرسونند.و متاسفانه مصرف کننده متوجه نمیشه.قطعا این واردات به نفع مردم هست.اگر ممنوعیت روی حجم موتور نباشه که عالی هست

        موافقم 29
        مخالفم 3
      2. فرود گنجی

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        درصورت آزاد بودن واردات که آزادی تجارت وجود ندارد.چه عیبی داره من خودرویی را با هر مدلی در یک کشور خارجی تهیه کنم و با رفتن به معاینه فنی جهت تایید سلامت وارد کنم؟برادر من لندن زندگی میکنه و چند سال پیش رنجرور مدل پایین از امارت خرید و برد انگلستان که خودش تولید کننده همون خودرو است . شما ممکنه دوست نداشته باشید ولی خیلی‌ها خودروهایی رو دوست دارند بگیرن که در داخل نیست

        موافقم 20
      3. رضا

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ما داریم تقاص کارای خودمونو پس میدیم . یه نگاه به مردم بنداز ببین همه دنبال اینن با بالا بردن قیمت خودشونو پولدار کنن . بیشتر بدبختی مردم از خود مردمه

        موافقم 2
        مخالفم 2
      4. محمد

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ان هم ماشین دست دوم از کشورهای گرم و شرجی عربی و رانندگی انها

  3. سالار فصل

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (374 ديدگاه)

    چیزی درست نخواهد شد
    کالایی ارزان نخواهد شد

    موافقم 128
    مخالفم 22
    1. X

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      سالاد فصل دولت از خود هیوندای داره بیشتر روی ماشین سود میکنه
      به نظرم وارد میشه

      موافقم 62
      مخالفم 5
      1. سالار فصل

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (374 ديدگاه)

        سالاد شیرازی بعد آشغال های چینی و داخلیشو به پاچه کی فرو کنه؟

        موافقم 42
        مخالفم 5
        1. X

          ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1037 ديدگاه)

          بالفرض دولت پارس رو در نمایندگی 300 میفروشه الان چه فرقی داره براش تو بازار تو بخریش 700 یا 400میلیون؟
          اون سود خودشو کرده

          موافقم 25
          مخالفم 13
  4. اشکان

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    اینا با این قیمت ها بیان ایران ، فکر میکنید کسی به آشغال چینی نگاه ام کنه ؟! به خدا مردم نصف قیمت الان ام پول چینی نمیدند و باید با التماس و اقساطی بهشون انداخت….نوکران ارباب همچین کاری می‌کنند آیا ؟!

    موافقم 79
    مخالفم 9
    1. phonix

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      التماس میکنن ؟ برای حضرات چیزی به نام التماس تعریف نشده
      قیمت ماشینای وارداتی رو زیاد میکنن و بازم چینیا رو به قیمت قبل شاید کمی بیشتر بفروشن و حاشیه سود خودرو های وارداتی ر بیشتر میکنن تا سدشون بیشتر باشه بگه چند نفر تو ایران توان واردات گسترده ماشین دست دوم دارن ؟

      موافقم 31
      مخالفم 11
    2. حسین

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      ما فقط باید تماشا کنیم چون هیچ وقت با این قیمت وارد نمیشه.

      موافقم 41
      مخالفم 3
  5. حمید

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    عالی جناب شی جینگ پینگ از ما ناراحت میشه !

    موافقم 45
    مخالفم 6
  6. امیر

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    درنتیجه خودروسازای داخلی با قدرت مسیرشونو ادامه میدن
    من بخوام چارونیم میلیارد ماشین بخرم نیاز به واردات با منت نی خودم پیداش میکنم

    موافقم 12
    مخالفم 5
  7. پژمان

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    وقتی هم قیمتش تو ایران ۴ تومن باشه
    طرف خیلی منصف باشه ۳/۵ میده تو بازار که بازم فرقی نکرده

    موافقم 19
    مخالفم 3
  8. علیرضا

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آنچیزی که ما دیدیم قیمت خودرو تو دبی پایینتر از این رقم هاست مثلا سانتافه 2019 زیر 50 هزار درهم هست. به نظر من اطلاعات نگارنده متن دقیق نیست

    موافقم 35
    مخالفم 5
  9. Saji

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    بعله حتما…عمده کله گندهای کشور دارن ازین گرونی سود میبرن محاله بزارن با این قیمتا بیاد

    موافقم 20
    مخالفم 4
  10. mehran

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    از این ماجرای خودرو قشر ظعیف مثل همیشه هیچ سودی نمیبره ،انگار همه چی برای قشر متوسط جامعه هست ،مطمعن باشین ایران خ و سایپا نخواهند گذاشت خودروهای ارزان قیمت رقییب اشغالاشون وارد ،

    موافقم 21
    مخالفم 3
  11. مجتبی .

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    اگه اگه اگه بیاد هرگز همچین قیمتایی نخواهد داشت. لطفا الکی دلمون روخوش نکنین. بعدا حسابی میخوره تو ذوقمون. وقتی حداقل صدهزارتا اومد گمرک وترخیص شد تازه میشه راجع بهش حرف زد وگرنه امید واهیه با توجه به سابقه مسعولین خدمتگذار ودلسوز مردم.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  12. مهدی

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1731 ديدگاه)

    متاسفانه خودرو کلا گرون شده. سال ۲۰۱۶ النترا صفر مدل سال نیمه فول از امارات خریدم ۵۳ هزار درهم و الان نمونه صفر نیمه فول فکر نمیکنم زیر ۷۰ هزارتا باشه . در مورد مقاله هم یا ایرادی وجود داره یا ممکنه من اشتباه بگم. برای خرید خودروی کارکرده احتمالا خود کارشناسان گمرک به ازای هر سال درصدی از نمونه صفر کیلومتر هزینه کمتر محاسبه میکنن و اگر اینجور نباشه باید برای محاسبه قیمت تمام شده تو گمرک ایران به فاکتور خرید خودرو استناد کنن که بعیده! چون راه واسه دور زدن و فاکتور سوری با قیمت خرید کم زیاد هست مخصوصا تو امارات

    موافقم 14
    مخالفم 2
  13. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    دیگه نیازی به مقاله راجب این موضوع نیست ، اگرم این خودرو ها بیان مثل قبل فقط قشر مرفه جامعه میتونن استفاده کنند ، مردم عادی بعد یه عمر پس انداز شاید بتونن تیبا و سمند بخرن ، آقا جان اینا کشور داری بلد نیستن توقع نداشته باش که مثل اون خدابیامرز سهام بنز و جنرال موتورز بخرن که تو بهترین ماشین های دنیارو سوار بشی

    موافقم 45
    مخالفم 10
    1. حسین

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      اره اون موقع همه بنز و سویل سوار بودن!
      انگار نه انگار از دهه ۴۰ که پیکان تولید شد تا دهه ۷۰ ، پیکان آرزو بود!

      موافقم 3
      مخالفم 16
      1. سعید

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اواسط دهه پنجاه پیکان آرزو نبود. بعد از 57 داشتن پیکان آرزو شد.

        موافقم 12
        مخالفم 2
  14. Bagher

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (122 ديدگاه)

    با این قیمتایی که اینا دارن
    اصلا به بازار ایران خودرو صدمه نمیزنن و بیشتر به ضرر مونتاژ کارای ماشینای چینیه
    تازه ایرانخودرو همین الانشم نصف قیمت بازار میده و همه محصولاتش زیر 10 هزار دلاره هر چقدرم بازار ریزش کنه به ایرانخودرو ذره ای ضرر نمیرسه ولی سایپا احتمالا طرح های فروش اقساطی باید بزاره چون الانشم قیمتاش با بازار یکیه

    موافقم 21
    مخالفم 3
  15. بی نام

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ننگ بر کسایی که ما را لایق بنجل های دیگر کشور ها می‌دونم
    و ننگ بر کسانی که به جای شکوه از این موضوع به فکر منافع خودشونن،
    واقعا هر بار این خبر رو میخونم دوست داشتم همش خواب باشه تا حقیقت متاسفانه…

    موافقم 21
    مخالفم 28
    1. مهدی

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1731 ديدگاه)

      فاز داری ؟ اولا شما اگر میخوای به این ننگ دچار نشی برو نمونه صفر کیلومتر بخر.دوما همه کشورهای دنیا قوانین واردات خودرو کارکرده دارن. سوما اگر هم ننگ باشه مقصرش مردم نیستن. چهارما ۸۰ درصد مردم به همین ننگ هم نمیتونن دچار بشن

      موافقم 27
      مخالفم 3
  16. محمدرضا

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضی ها جوری میگن که چرا خودرو دست دوم وارد میشه و به آبروی ایرانی لطمه میخوره انگار توی ایران زندگی نمی کنند ما هنوز پراید هاچ بک مدل ۷۲ رو داریم سوار میشیم پیکان و پژو کاربراتور مدل ۷۵ سوار میشیم بعد توسان مدل ۲۰۱۸ میشه ننگ؟

    موافقم 48
    مخالفم 2
  17. 제네시스

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    تو کشوری به این ثروتمندی داریم زندگی میکنیم چرا باید دلار ۵۰ هزار تومن باشه ! سال ۲۰۱۶ که دلار تقریبا ۴ هزار تومن بود اگه واردات ممنوع نمیشد و قیمت دلار تغییر نمیکرد میشد الان تو مناطق آزاد با دویست و پنجاه میلیون تومن جنسیس G90 ۲۰۲۳ گرفت 😡
    ***

    موافقم 25
    مخالفم 5
  18. Khan

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    قیمت بعضی خودروها بنظر اشتباه میاد
    هیوندای اکسلنت۲۰۲۰از اپتیما ۲۰۱۸ گران تره که اشتباهه
    یا بنز Cکلاس ۲۰۱۹ در بازار ایران ۴.۲میلیارد نیست بلکه بیشتره

  19. اسماعیل

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجیبه مسولین شرم نمی کنیدازاینکه مردم ایران پسمانده عربهای حاشیه خلیج فارس راسواربشن انهم به سه برابرقیمت .بخداقسم من یه ماشین فرانسوی خوبی دارم ولی خجالت می کشم ازاینکه تصورکنم اعراب اشغالهاشون روبدن به هم وطن های من وبیشترازقبل خودشون روارباب فارسهابدانند

    موافقم 11
    مخالفم 25
  20. Aref

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (298 ديدگاه)

    دوستانی که میگن با واردات خودرو چین ناراحت میشه برید نگاه کنید اکثر شرکت ها می‌خوان چینی وارد کنند مثل ام جی ، هاوال، هونگچی،زوتی،چانگان،بایک،جیلی،ون دانگ فنگ،وی جی وی،بستیون،جتا،شاین مکس و… حالا این وسط شاید دو تا ماشین مثل فیات ۵۰۰، یا سوزوکی جیمنی و هیوندای النترا و تویوتا یاریس هم بیاید که عملا تو فروش چینی زیاد تاثیری ندارن.

    فک کردید می‌خوان لینکلن و فورد و پورشه وارد کنند؟

    البته همینام که می‌خوان بیان هم خوبه فقط خودرو زیاد بشه از این حالت سرمایه ای در بیاد

    موافقم 11
    مخالفم 7
  21. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایران جزو ثروتمندترین و با آبرومند ترین کشورهای دنیابوده و بهترین خودروها و حمل و نقل دنیا را مورد استفاده داشته حالا بایستی هواپیماهای فرسوده و خودروهای دست دوم کشورهای جهان سوم را استفاده کنند و جوانان مملکت جزو جهار کشور سوریه افغانستان عراق وایران که برای نا امیدی نیست به آینده خود به سایر کشورهامهاجرت می‌کنند قرار بگیرند خدایا مکر مردم ایران چه گناه کبیره ای کردند که مستوجب این عقوبت هستند و اینقدر در منطقه و دنیا زیر پا له شوند که یک عرب بادیه نشین هم حتی ما را قبول نداشته باشد و تفاله های آنها را استفاده کنیم

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. Anti Tesla

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      ثروت یک کشور ،مردم اون کشور هستند.
      استادمون اینو میگه.
      البته منظورش از مردم(مثلاً مردم کره و ژاپن)هیچی ندارند ولی انقدر کشورشون موفق هست.
      منظورش نیروی کار مجرب و کاردان است.

      موافقم 5
      مخالفم 2
  22. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    گمان نکم فلانی!

    موافقم 2
    مخالفم 4
  23. Anti Tesla

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    اونایی که هی میگن ارباب(چین)اجازه نمی‌دهد،
    در جوابشان بگویم که=>
    اصلاً چین مارو به *** نمیگیره!
    ایران داره با التماس به چین نفت میفروشه!
    و برای اینکه چین رو ترغیب کنه،پیشنهاد تهاتر نفت با محصولات چینی رو میده.
    چین میتونه بره از عرب ها بدون دردسر نفت بخره،ولی میاد از ایران میخره،مگه عاشق چشم و ابرو ما هست؟
    نخیر!
    ایران به زور بهشون نفت میده.
    یکی مزیت های اون قرداد ۲۵ ساله هم این است که:
    در هر شرایطی چین باید از ایران نفت بخره و مقداری شو با پول و مقدایشو با محصولات خود و خدماتی مثل(جاده سازی،خانه سازی،….) پرداخت کنه!
    برای اونا فرقی نداره که چه محصولی به ایران صادر می‌کنند، میتونیم ماشین آلات صنعتی بخریم و یا بگیم بیان برامون خدمات عمرانی کنند.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. مجتبی .

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      اتفاقا چین بخاطر مصرف بالا بشدت نیاز به نفت ماداره کشورهای عربی چون مشتری فراوون دارن ومحدودیتی ندارن هیچ امتیاز وتخفیفی نمیدن اما ازما با تخفیف بالا وپرداخت دراز مدت میخره لذا خیلی هم براش مهمه اما چون مانمیتونیم به کشورهای دیگه بفروشیم چین برامون شده …

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. Anti Tesla

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1237 ديدگاه)

        روسیه چی؟
        ونزوئلا چی؟
        ونزوئلایی که از خداشه یک نفر بیاد منابع دست نخورده اش رو در ازای پول برداشت کنه،تا از این فلاکت در بیاد!
        و این رو بگم که چین با کویت،امارات،قطر،عراق،عربستان،روسیه،بحرین
        ایران قراداد داره و اونا باید طبق قرارداد نفت بفروشند.
        و اینجوری نیس که عربا ناز کنند و بگویند نه مشتری دیگه پول بیشتر میده!
        کشور های صنعتی که به نفت نیاز دارند،میرند قرارداد می‌بندند،تا با اختلاف بین کشورها به اقتصادشان آسیب نرسد.
        واینجوری نیست که هر وقت خواستند نفت نفروشند.
        قرارداد می‌بندند که مثلاً ما پیش بینی می کنیم
        ۵ سال دیگه ۱۰ واحد نفت بدی،۶سال دیگه ۱۲ واحد!

  24. محمد

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان که منتظر ماشین خارجی هستید بنده چند سال که خارجی دارم اگه حقوقت زیر ماهی ۴۰تومان نباشه خارجی بدردت نمیخوره
    اگه خارجی بشه ۵۰تومان باز ت خرجش میمونی بزرگوار خارجی سوار جیب پر پول میخواد
    من میترسم باش تا شهرستان برم چون کوچکترین ایرادش زیر ده تومان نیست
    حالا هی بگید خارجی سوار بشیم

    موافقم 7
    مخالفم 5
  25. منصور

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    غیر ممکنه
    فقط سرکارهستیم

  26. آرمین

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من کاملا با واردات اتومبیل با برندهای معتبر موافقم ولی مسئله خیلی پیچیده تر از اینهاست ، به نظر من تامین قطعات یدکی در این اقتصاد درب و داغون و قهر از دنیا و با این نرخ دلار خیلی مشکلات برای خریدار اتومبیل ایجاد میکنه و در ضمن مسئله بسیار مهم که کمتر توجه میشه اینه این اتومبیلها شرکتی نیستن و چون کارکرده اند گارانتی هم ندارند و متاسفانه نیروی متخصص آزموده و دوره دیده مجهز برای خدمات و سرویس و تعمیر ندارند و چون کارکرده هم هستن حتما به سرویس و قطعات یدکی ( بدون گارانتی ) نیاز دارند . اکثر کشورها که اتومبیل دست دوم وارد میکنند حتما دست رسی آسان به نمایندگیهای برند های وارداتی در کشور خودشان دارند و هم اینکه صاحب اتومبیل در صورت نیاز به قطعه ، امکان سفارش و خرید قطعه مورد نیاز را از کشور مبدا یا نمایندگیهای معتبر را دارد ولی دوستان توجه کنید که ما از دنیا قهر کردیم و این داستان نامبارک حتما باز هم برای مردم کشورمون مشکلات عدیده ای ایجاد خواهد کرد . خیلی بده نه ؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  27. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بستگی به شرف و غیرت دولت و مجلس داره که به فکر ملت باشن وگرنه دلشون نخواد یه جوری سروته شو هم میارن قیمت‌ها بشه ۳برابر،به نظرت اینجوری هست یانه
    وچه آینده ای متصور میشی ؟

  28. ایرانی

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام. لطفاناامیدی القاءنکنید. طبیعیه کسانی میگن هیچوفت خودرو ارزان نمیشه و به حرف مسئولان گوش نکنیدکه خودشون یا دلال هستند یا ماشینها رودستشون بادکرده ودیگه مثل گذشته نمیتونندازهرخودرو چندمیلیاردتومان سودبادآورده داشته باشند. بله،یقیناباواردات خودرو چه نو و چه خودروهایی که سن تولیدشون حداکثر۵سال گذشته، قیمت خودرودرکشورکاهش مطلوبی خواهدداشت. ماهستیم و دلالان هم هستند، سلامشون میکنیم.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  29. عباس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سراتو با۷۰تا کارکرد با تعرفه گمرک پونصد ملیون در میاد
    که خیلی بهتر از سمنده و پژو

  30. مینا

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الان ماشین های چینی قطعاتشون درست حسابی گیر نمیاد اون ماشین ها چه جوری گیر میاد…..؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا