در این مطلب خواهیم دید که در صورت اجرایی شدن طرح واردات خودروهای کارکرده، طبق تعرفههایی که اعلام شده چه خودروهایی و با چه قیمتی میتوانند در بازار ایران عرضه شوند.
چند وقتی است که بحث واردات خودروهای دستدوم بسیار داغ شده و هرچند هنوز آییننامه آن نهایی و ابلاغ نشده اما از اظهارات مسئولین، تقریباً تمامی ابعاد ماجرا روشن است و به نظر میرسد نهایتاً بتوانیم خودروهای کارکردهٔ وارداتی را در بازار کشورمان ببینیم. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم بهترین خودروهای دستدوم برای واردات به کشور را معرفی کنیم. برای انتخاب این خودروها، سراغ نمونههای کارکرده در بازار امارات رفتهایم و سعی شده با احتساب تعرفه واردات و دیگر هزینهها، قیمت حدودی و احتمالی خودروها با نرخ ۱۴ هزار تومانی درهم در بازار ایران مشخص شود. برای اطلاع از لیست کامل تعرفهها و هزینههای واردات نیز میتوانید به مطلب زیر مراجعه کنید.
همچنین بخوانید: هر آنچه از واردات خودروهای کارکرده و تعرفه و شرایط آن میدانیم
هیوندای توسان مدل ۲۰۱۸
- قیمت حدودی در بازار امارات: ۵۰ هزار درهم
- قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
- قیمت مدلهای مشابه در بازار ایران: ۳ تا ۴ میلیارد تومان
توسان یکی از محبوبترین کراساوورهای بازار کشورمان محسوب میشود و نمونههای کارکردهٔ آن با قیمتهای بسیار بالایی خریدوفروش میشوند. در بازار امارات اما توسان مدل ۲۰۱۸ از نسل سوم با کارکردی در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار با پیشرانهٔ ۲ لیتری و چهارچرخ محرک، حدود ۵۰ هزار درهم قیمت دارد. این رقم با احتساب درهم ۱۴ هزار تومانی، ۹۵ درصد تعرفهٔ واردات خودروهای ۱.۵ تا ۲ لیتری و ۳۵ درصد هزینههای دیگر، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود هرچند که بسیار بعید است توسان کارکرده با چنین قیمتی به دست مصرفکنندهٔ ایرانی برسد.
هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۹
- قیمت حدودی در بازار امارات: ۷۰ هزار درهم
- قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۲ میلیارد ۲۵۰ میلیون تومان
- قیمت مدلهای صفر کیلومتر ۲۰۱۸ در بازار ایران: حدود ۴.۵ میلیارد تومان
هیوندای سانتافه هم مثل برادر کوچکترش در بازار کشورمان محبوبیت بالایی دارد و نسلهای دوم و سوم آن حضور پررنگی در ایران داشتند اما به دلیل ممنوعیت واردات، امکان ورود نسل چهارم فراهم نشد. بااینحال، در صورت نهایی شدن واردات خودروهای کارکرده، پای نسل چهار سانتافه میتواند به بازار کشورمان باز شود. این نسل در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و با مدل ۲۰۱۹ به بازار آمد. برای پایین نگهداشتن قیمت سانتافه، سراغ اولین مدل نسل چهارم یعنی ۲۰۱۹ رفته و کمحجمترین موتور آن یعنی ۲ لیتری را انتخاب کردهایم تا مشمول تعرفهٔ کمتری شود. چنین نمونهای با کارکردی بین ۵۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر هماکنون در امارات حدود ۷۰ هزار درهم قیمت دارد.
هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۰
- قیمت حدودی در بازار امارات: ۴۵ هزار درهم
- قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد ۴۵۰ میلیون تومان
- قیمت مدلهای مونتاژ ۱۳۹۷ در بازار ایران: ۱.۵ میلیارد تومان
نسل چهارم هیوندای اکسنت برای مدت کوتاهی در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ توسط کرمان خودرو در کشورمان مونتاژ میشد و نسل دوم آنهم با نام ورنا در ایران حضور داشت. هماکنون اما نمونههای کارکردهٔ نسل پنجم یا کنونی این سدان کرهای میتوانند به کشورمان وارد شوند. این نسل از سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه میشود و نمونههای دستدوم آن در بازار امارات بهوفور پیدا میشود. در اینجا ما سراغ اکسنت مدل ۲۰۲۰ با کارکردی بین ۷۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر رفتهایم که در امارات حدود ۴۵ هزار درهم قیمت دارند. هرچند برای این خودرو پیشرانههای زیر ۱.۵ لیتری هم ارائه میشوند اما اکثر نمونههای آن در بازار امارات به موتور ۱.۶ لیتری مجهز هستند و بنابراین مشمول تعرفهٔ ۹۵ درصدی خواهند بود.
کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۹
- قیمت حدودی در بازار امارات: ۶۲ هزار درهم
- قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان
- قیمت مدلهای ۲۰۱۸ در بازار ایران: ۴.۳ میلیارد تومان
کیا اسپورتیج در نسلهای دوم، سوم و چهارم خود بهطور گستردهای به کشورمان وارد شد و مورد استقبال خریداران قرار گرفت. دراینبین اما نسل چهارم که در سال ۲۰۱۵ معرفی و با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد، فرصت حضور کمتری در بازار ایران پیدا کرد و با سد ممنوعیت واردات مواجه شد. بااینحال، هماکنون نمونههای کارکرده فراوانی از این خودرو در امارات با پیشرانههایی از ۱.۶ تا ۲.۴ برای فروش گذاشته شده است. در اینجا ما مدل ۲۰۱۹ با پیشرانهٔ ۲ لیتری را انتخاب کردهایم که با کارکردی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر، حدوداً ۶۰ هزار درهم قیمت دارد.
کیا اپتیما مدل ۲۰۱۸
- قیمت حدودی در بازار امارات: ۴۰ هزار درهم
- قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد ۱۳۰ میلیون تومان
- قیمت مدل های ۲۰۱۸ در بازار ایران: ۴.۱ میلیارد تومان
در بین خودروهای کرهای وارداتی به ایران نام کیا اپتیما زیاد دیده میشد و این خودرو به یکی از پرفروشترین و محبوبترین مدلهای کرهای در بازار کشورمان تبدیل شد. اپتیما هماکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۹ با نام K5 معرفی شد ولی ما در اینجا سراغ نسل چهارم رفتهایم. این نسل هرچند در سال ۲۰۱۵ معرفی شد اما هنوز آنقدرها کهنه نشده و جذابیت خود را حفظ کرده است. در حال حاضر، نمونههای مدل پایینتر این نسل را با کارکردی کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر در امارات میتوان با قیمتهای پایین و زیر ۴۰ هزار درهم پیدا کرد که با تمام هزینهها و تعرفه، در ایران میتواند با قیمت کمی بیش از یک میلیارد تومان به فروش برسد.
تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸
- قیمت حدودی در بازار امارات: ۷۰ هزار درهم
- قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۲ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان
- قیمت مدلهای GLX 2016 در بازار ایران: ۲.۸ میلیارد تومان
هرچند ورود جدی تویوتا کمری به بازار کشورمان با نسل XV30 بود اما نسلی که کمری را واقعاً در ایران سر زبانها انداخت XV40 بود. حضور سدان میان سایز تویوتا در بازار ایران با نسل XV50 هم ادامه پیدا کرد اما نسل کنونی یا XV70 هیچگاه فرصت حضور در کشورمان را نیافت. این نسل در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و نمونههای کارکردهٔ آن در بازار امارت ارزش خود را بهتر از خودروهای کرهای حفظ کردهاند بهگونهای که در مدل ۲۰۱۸ با کارکرد حدود ۷۰ هزار کیلومتر، حدوداً ۷۰ هزار درهم قیمت دارد. همچنین ازآنجاییکه کمری در امارات صرفاً با پیشرانههای ۲.۵ و ۳.۵ لیتری عرضه شده، مشمول تعرفهٔ ۱۳۵ درصدی میشود که با ۳۵ درصد هزینههای دیگر به ۱۷۰ درصد میرسد.
مزدا ۳ مدل ۲۰۱۸
- قیمت حدودی در بازار امارات: ۴۵ هزار درهم
- قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۱ میلیارد ۴۵۰ میلیون تومان
- قیمت مدلهای مونتاژ ۱۹۹۷ در بازار ایران: ۱.۸ میلیارد تومان
نسلهای اول و دوم مزدا ۳ سالها پیش در کشورمان توسط گروه بهمن مونتاژ میشدند و با استقبال بالایی مواجه شدند اما تحریمها اجازهٔ حضور نسل سوم این خودروی خوشنام ژاپنی را در بازار کشورمان نداد. نسلهای جدیدتر مزدا ۳ اما در نسخههای سدان و هاچبک در امارات عرضه شدهاند و امکان واردات نمونههای کارکردهٔ آنها وجود خواهد داشت. در اینجا ما آخرین مدل نسل سوم این ماشین یعنی مدل ۲۰۱۸ را در نسخهٔ سدان انتخاب کردهایم که با کارکردی بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر در امارات حدود ۴۵ هزار درهم قیمت دارد. مزدا ۳ با پیشرانههای ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری در این کشور عرضه شده که هردو مشمول تعرفهٔ ۹۵ درصدی میشوند.
مرسدس بنز C کلاس مدل ۲۰۱۹
- قیمت حدودی در بازار امارات: ۸۴ هزار درهم
- قیمت با احتساب تعرفه واردات: ۲ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان
- قیمتمدل های ۲۰۱۴ در بازار ایران: حدود ۴.۲ میلیارد تومان
پس از معرفی خودروهای غیرلوکس مختلف، بهتر است نگاهی هم به یک مدل لوکس داشته باشیم. در این دسته، مرسدس بنز C کلاس میتواند یکی از گزینههای مناسب برای وارد به کشور باشد. البته نسل کنونی این خودرو در سال ۲۰۲۱ معرفی شده و هنوز خیلی جدید است و بنابراین باید سراغ نسل قبلی یا چهارم برویم که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. برای اینکه نمونهٔ انتخابی خیلی قدیمی نباشد، مدل ۲۰۱۹ را برگزیدهایم. برخی از نمونههای دستدوم C کلاس مدل ۲۰۱۹ قیمت بالایی دارند و اگر سراغ نمونههای ارزانتر مدل ۲ لیتری چهار سیلندر C200 برویم، شاهد قیمتی در حدود ۸۴ هزار درهم در بازار امارات خواهیم بود که در کشورمان میتواند به بیش از ۲.۷ میلیارد تومان برسد.
TRD PRO
۱۹ مرداد ۱۴۰۲دست دوم های ژاپنی مخصوصا تویوتا خیلی جذاب میشه اگه وارد بشن . میشه رو دوام و استهلاک کمترش حساب کرد و ازشون با خیال راحت تر استفاده کرد .
تو مملکت ما هم که تویوتا نیاز به تعریف نداره . کافیه به قیمتاش یه نگاه انداخت .
پیمان
۱۹ مرداد ۱۴۰۲قیمتهایی که اوسایتهای امارلت میبینید نیاز به مطالعه بخش توضیحات داره صرفا به قیمت نگاه نکنید
بعضی خودرو فرمان سمت راست هستند و بسیاری دیگر خودوهای موتور دیزل هستند که بدرد بازار ایران تمیخورند و یا در شهرهایی که دور تر از بندر شارجه که باید حمل بشن و اینجو که او عکس میزارن نیستن اکثرا آفتاب سوخته اند
ضمنا بخاطر مشکلات انتقال ارز و پول شویی هزینه پرداخت وارد کننده بالاتر هم میره
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مرداد ۱۴۰۲همه میدونیم که اگر وارداتیها حتی با تعرفهی بالا هم بیایند چه صفر چه دستدوم ، میتوانند به شدت تاثیر بگذارند روی بازار !
اما عقل ناچیز من میگه ، قراردادی بستن ۲۵ ساله که حداقل ۲۰ سال دیگرش باقیست !
از طرفی قدرت مافیای خودرو به سبب ثروت انباشته در این ۵ ساله و از طرفی قدرتمندانی که پشت این مافیا پنهان شدهاند حتی یک درصد هم اجازه نمیدهند خودرویی وارد شود مگر جهت خبر درمانی و قطرهچکانی !
پولهای اضافه چاپشدهای که دست مردم خوابیده ، تنها از طریق خرید دلار خودرو طلا و کالاهای واجب چینی دارد خالی میشود و اتفاقاً این قضیه خوبه ، چون اگر چنین نباشد ، تورم از همینی هم که هست بدتر میشود و این رنگ سیاه ، سیاهترترتر میشود !
جنگ در ایران نرم در حال حرکت هست و این وسط کسانی ضرر میکنند که قدرت صبر و تجزیه تحلیل شرایط را ندارند !
لطفاً احساس گرگ بودن در ساختمان والاستریت برتان ندارد زیر بادِ پنکه ۵۰۰ هزار تومنیتون زیر دمای ۴۰ درجه ، که همان اندک اندوختهاِتان هم پودر میشود و دستتان جایی بند نیست !
بازار و اقتصاد و دستهای پشتپرده باور کنید تحت هیچ شرایطی دلشان به حال کسی نمیسوزه و اگر ضرر کنید در چنین شرایطی سخت میتوانید جبران مافات کنید !
((((( این را بفهمید که در ایران ، اقتصاد جاری نیست و به صورت دستوری بالا پائین میشود + دخالت چین و روسیه هم بِیَفزایید )))))!
تا میتوانید از خبرهای رسانهها دوری کنید که برای همه از قبل برنامه ریخته شده !!!
به نظر من به جای تکیه بر خبرهای پوچ و فیک / بیشتر به نظرات قدیمیها در کوچه بازار توجه کنید و بپرسید در تمام دورهی کاری خود آیا ارزانی دیدند یا رکود و یا گرانی !!!!!
محسن
۱۹ مرداد ۱۴۰۲آقا نوید درست میفرماین چون خودم کامل در جریان ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره ایی به ایران با فشار فقط یک برند چینی معروف لوازم خانگی بودم متاسفانه کشور شدید تحت استعمار کمونیست ها قرار داره
saeed
۲۱ مرداد ۱۴۰۲دوست ندارم این حرف رو بزنم ولی از الآن تا انتخا بات محلس در اسفند امسال آماده شنیدن اخبار واردات میلیونی خودروی صفر و دست دوم، حذف قرعه کشی، حذف سامانه یکپارچه، واردات خودرو توسط همه مردم و اینطور اخباری زیاد باشید .
به قول معروف بشنو ولی باور نکن.
Killer
۱۹ مرداد ۱۴۰۲همونطور که میدونی ملت کره ای میپسندن و به کره ای میگن پول نقد،اگر بر طبق نظر ملت باشه که طرفدار دست دو کره ای هستن،
فقط کافیه بری بگی به چی میگن پول نقد
پیام
۱۹ مرداد ۱۴۰۲دقیقا درسته. هیوندای و کیا پول نقد هست. اگه زمانی اتفاقی بیفته و دلار بشه ۱۰ تومن، هر کسی اندازه موهای سرش کیا و هیوندای میبینه. بند و بساط چین و … جمع میشه.
کامران
۲۲ مرداد ۱۴۰۲خودت فهمیدی چی گفتی
Python
۲۱ مرداد ۱۴۰۲باید قیمت خودروهای صفرو محسابه کنن
خودرو دست دوم هنوز تاییده نشده
Souls_Master
۱۹ مرداد ۱۴۰۲سر ان ندارد که براید امشب افتابی
چه خیال ها گذر کرد و گذر نکرد خوابی
Moein
۱۹ مرداد ۱۴۰۲خدایا مردم ما به کجا رسیدن؟
تقاص چی رو میدیم که لایق این وضعیت شدیم؟
ماشین دسته دوم؟!!!
صادق ساجدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲سلام و درود هموطن بزرگوار؛واردات خودرو های دست دوم در خیلی از کشور های جهان وجود دارد.اما خوب یک سری قوانین نیز وجود دارد.مثلا استاندارد آلایندگی هوا؛کارکرد زیر هشتاد هزار کیلومتر ؛سالم بودن ظاهر ماشین و تصادف نداشتن،در خودرو های ژاپنی و کره ای واقعا زیر صد هزار تا مثل صفر چینی ها هست.با این تفاوت که اکثر خودرو های ژاپنی مخصوصا تویوتا ها را با کارکرد های بالای چهارصد هزار کیلومتر میکنند صد هزار تا و در همین بازار ایران بفروش میرسونند.و متاسفانه مصرف کننده متوجه نمیشه.قطعا این واردات به نفع مردم هست.اگر ممنوعیت روی حجم موتور نباشه که عالی هست
فرود گنجی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲درصورت آزاد بودن واردات که آزادی تجارت وجود ندارد.چه عیبی داره من خودرویی را با هر مدلی در یک کشور خارجی تهیه کنم و با رفتن به معاینه فنی جهت تایید سلامت وارد کنم؟برادر من لندن زندگی میکنه و چند سال پیش رنجرور مدل پایین از امارت خرید و برد انگلستان که خودش تولید کننده همون خودرو است . شما ممکنه دوست نداشته باشید ولی خیلیها خودروهایی رو دوست دارند بگیرن که در داخل نیست
رضا
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ما داریم تقاص کارای خودمونو پس میدیم . یه نگاه به مردم بنداز ببین همه دنبال اینن با بالا بردن قیمت خودشونو پولدار کنن . بیشتر بدبختی مردم از خود مردمه
محمد
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ان هم ماشین دست دوم از کشورهای گرم و شرجی عربی و رانندگی انها
سالار فصل
۱۹ مرداد ۱۴۰۲چیزی درست نخواهد شد
کالایی ارزان نخواهد شد
X
۱۹ مرداد ۱۴۰۲سالاد فصل دولت از خود هیوندای داره بیشتر روی ماشین سود میکنه
به نظرم وارد میشه
سالار فصل
۱۹ مرداد ۱۴۰۲سالاد شیرازی بعد آشغال های چینی و داخلیشو به پاچه کی فرو کنه؟
X
۱۹ مرداد ۱۴۰۲بالفرض دولت پارس رو در نمایندگی 300 میفروشه الان چه فرقی داره براش تو بازار تو بخریش 700 یا 400میلیون؟
اون سود خودشو کرده
اشکان
۱۹ مرداد ۱۴۰۲اینا با این قیمت ها بیان ایران ، فکر میکنید کسی به آشغال چینی نگاه ام کنه ؟! به خدا مردم نصف قیمت الان ام پول چینی نمیدند و باید با التماس و اقساطی بهشون انداخت….نوکران ارباب همچین کاری میکنند آیا ؟!
phonix
۱۹ مرداد ۱۴۰۲التماس میکنن ؟ برای حضرات چیزی به نام التماس تعریف نشده
قیمت ماشینای وارداتی رو زیاد میکنن و بازم چینیا رو به قیمت قبل شاید کمی بیشتر بفروشن و حاشیه سود خودرو های وارداتی ر بیشتر میکنن تا سدشون بیشتر باشه بگه چند نفر تو ایران توان واردات گسترده ماشین دست دوم دارن ؟
حسین
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ما فقط باید تماشا کنیم چون هیچ وقت با این قیمت وارد نمیشه.
حمید
۱۹ مرداد ۱۴۰۲عالی جناب شی جینگ پینگ از ما ناراحت میشه !
امیر
۱۹ مرداد ۱۴۰۲درنتیجه خودروسازای داخلی با قدرت مسیرشونو ادامه میدن
من بخوام چارونیم میلیارد ماشین بخرم نیاز به واردات با منت نی خودم پیداش میکنم
پژمان
۱۹ مرداد ۱۴۰۲وقتی هم قیمتش تو ایران ۴ تومن باشه
طرف خیلی منصف باشه ۳/۵ میده تو بازار که بازم فرقی نکرده
علیرضا
۱۹ مرداد ۱۴۰۲آنچیزی که ما دیدیم قیمت خودرو تو دبی پایینتر از این رقم هاست مثلا سانتافه 2019 زیر 50 هزار درهم هست. به نظر من اطلاعات نگارنده متن دقیق نیست
Saji
۱۹ مرداد ۱۴۰۲بعله حتما…عمده کله گندهای کشور دارن ازین گرونی سود میبرن محاله بزارن با این قیمتا بیاد
mehran
۱۹ مرداد ۱۴۰۲از این ماجرای خودرو قشر ظعیف مثل همیشه هیچ سودی نمیبره ،انگار همه چی برای قشر متوسط جامعه هست ،مطمعن باشین ایران خ و سایپا نخواهند گذاشت خودروهای ارزان قیمت رقییب اشغالاشون وارد ،
مجتبی .
۱۹ مرداد ۱۴۰۲اگه اگه اگه بیاد هرگز همچین قیمتایی نخواهد داشت. لطفا الکی دلمون روخوش نکنین. بعدا حسابی میخوره تو ذوقمون. وقتی حداقل صدهزارتا اومد گمرک وترخیص شد تازه میشه راجع بهش حرف زد وگرنه امید واهیه با توجه به سابقه مسعولین خدمتگذار ودلسوز مردم.
مهدی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲متاسفانه خودرو کلا گرون شده. سال ۲۰۱۶ النترا صفر مدل سال نیمه فول از امارات خریدم ۵۳ هزار درهم و الان نمونه صفر نیمه فول فکر نمیکنم زیر ۷۰ هزارتا باشه . در مورد مقاله هم یا ایرادی وجود داره یا ممکنه من اشتباه بگم. برای خرید خودروی کارکرده احتمالا خود کارشناسان گمرک به ازای هر سال درصدی از نمونه صفر کیلومتر هزینه کمتر محاسبه میکنن و اگر اینجور نباشه باید برای محاسبه قیمت تمام شده تو گمرک ایران به فاکتور خرید خودرو استناد کنن که بعیده! چون راه واسه دور زدن و فاکتور سوری با قیمت خرید کم زیاد هست مخصوصا تو امارات
محمد
۱۹ مرداد ۱۴۰۲دیگه نیازی به مقاله راجب این موضوع نیست ، اگرم این خودرو ها بیان مثل قبل فقط قشر مرفه جامعه میتونن استفاده کنند ، مردم عادی بعد یه عمر پس انداز شاید بتونن تیبا و سمند بخرن ، آقا جان اینا کشور داری بلد نیستن توقع نداشته باش که مثل اون خدابیامرز سهام بنز و جنرال موتورز بخرن که تو بهترین ماشین های دنیارو سوار بشی
حسین
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اره اون موقع همه بنز و سویل سوار بودن!
انگار نه انگار از دهه ۴۰ که پیکان تولید شد تا دهه ۷۰ ، پیکان آرزو بود!
سعید
۲۲ مرداد ۱۴۰۲اواسط دهه پنجاه پیکان آرزو نبود. بعد از 57 داشتن پیکان آرزو شد.
Bagher
۱۹ مرداد ۱۴۰۲با این قیمتایی که اینا دارن
اصلا به بازار ایران خودرو صدمه نمیزنن و بیشتر به ضرر مونتاژ کارای ماشینای چینیه
تازه ایرانخودرو همین الانشم نصف قیمت بازار میده و همه محصولاتش زیر 10 هزار دلاره هر چقدرم بازار ریزش کنه به ایرانخودرو ذره ای ضرر نمیرسه ولی سایپا احتمالا طرح های فروش اقساطی باید بزاره چون الانشم قیمتاش با بازار یکیه
بی نام
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ننگ بر کسایی که ما را لایق بنجل های دیگر کشور ها میدونم
و ننگ بر کسانی که به جای شکوه از این موضوع به فکر منافع خودشونن،
واقعا هر بار این خبر رو میخونم دوست داشتم همش خواب باشه تا حقیقت متاسفانه…
مهدی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲فاز داری ؟ اولا شما اگر میخوای به این ننگ دچار نشی برو نمونه صفر کیلومتر بخر.دوما همه کشورهای دنیا قوانین واردات خودرو کارکرده دارن. سوما اگر هم ننگ باشه مقصرش مردم نیستن. چهارما ۸۰ درصد مردم به همین ننگ هم نمیتونن دچار بشن
محمدرضا
۱۹ مرداد ۱۴۰۲بعضی ها جوری میگن که چرا خودرو دست دوم وارد میشه و به آبروی ایرانی لطمه میخوره انگار توی ایران زندگی نمی کنند ما هنوز پراید هاچ بک مدل ۷۲ رو داریم سوار میشیم پیکان و پژو کاربراتور مدل ۷۵ سوار میشیم بعد توسان مدل ۲۰۱۸ میشه ننگ؟
제네시스
۱۹ مرداد ۱۴۰۲تو کشوری به این ثروتمندی داریم زندگی میکنیم چرا باید دلار ۵۰ هزار تومن باشه ! سال ۲۰۱۶ که دلار تقریبا ۴ هزار تومن بود اگه واردات ممنوع نمیشد و قیمت دلار تغییر نمیکرد میشد الان تو مناطق آزاد با دویست و پنجاه میلیون تومن جنسیس G90 ۲۰۲۳ گرفت 😡
***
Khan
۱۹ مرداد ۱۴۰۲قیمت بعضی خودروها بنظر اشتباه میاد
هیوندای اکسلنت۲۰۲۰از اپتیما ۲۰۱۸ گران تره که اشتباهه
یا بنز Cکلاس ۲۰۱۹ در بازار ایران ۴.۲میلیارد نیست بلکه بیشتره
اسماعیل
۱۹ مرداد ۱۴۰۲عجیبه مسولین شرم نمی کنیدازاینکه مردم ایران پسمانده عربهای حاشیه خلیج فارس راسواربشن انهم به سه برابرقیمت .بخداقسم من یه ماشین فرانسوی خوبی دارم ولی خجالت می کشم ازاینکه تصورکنم اعراب اشغالهاشون روبدن به هم وطن های من وبیشترازقبل خودشون روارباب فارسهابدانند
Aref
۱۹ مرداد ۱۴۰۲دوستانی که میگن با واردات خودرو چین ناراحت میشه برید نگاه کنید اکثر شرکت ها میخوان چینی وارد کنند مثل ام جی ، هاوال، هونگچی،زوتی،چانگان،بایک،جیلی،ون دانگ فنگ،وی جی وی،بستیون،جتا،شاین مکس و… حالا این وسط شاید دو تا ماشین مثل فیات ۵۰۰، یا سوزوکی جیمنی و هیوندای النترا و تویوتا یاریس هم بیاید که عملا تو فروش چینی زیاد تاثیری ندارن.
فک کردید میخوان لینکلن و فورد و پورشه وارد کنند؟
البته همینام که میخوان بیان هم خوبه فقط خودرو زیاد بشه از این حالت سرمایه ای در بیاد
محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ایران جزو ثروتمندترین و با آبرومند ترین کشورهای دنیابوده و بهترین خودروها و حمل و نقل دنیا را مورد استفاده داشته حالا بایستی هواپیماهای فرسوده و خودروهای دست دوم کشورهای جهان سوم را استفاده کنند و جوانان مملکت جزو جهار کشور سوریه افغانستان عراق وایران که برای نا امیدی نیست به آینده خود به سایر کشورهامهاجرت میکنند قرار بگیرند خدایا مکر مردم ایران چه گناه کبیره ای کردند که مستوجب این عقوبت هستند و اینقدر در منطقه و دنیا زیر پا له شوند که یک عرب بادیه نشین هم حتی ما را قبول نداشته باشد و تفاله های آنها را استفاده کنیم
Anti Tesla
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ثروت یک کشور ،مردم اون کشور هستند.
استادمون اینو میگه.
البته منظورش از مردم(مثلاً مردم کره و ژاپن)هیچی ندارند ولی انقدر کشورشون موفق هست.
منظورش نیروی کار مجرب و کاردان است.
مهدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲گمان نکم فلانی!
Anti Tesla
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اونایی که هی میگن ارباب(چین)اجازه نمیدهد،
در جوابشان بگویم که=>
اصلاً چین مارو به *** نمیگیره!
ایران داره با التماس به چین نفت میفروشه!
و برای اینکه چین رو ترغیب کنه،پیشنهاد تهاتر نفت با محصولات چینی رو میده.
چین میتونه بره از عرب ها بدون دردسر نفت بخره،ولی میاد از ایران میخره،مگه عاشق چشم و ابرو ما هست؟
نخیر!
ایران به زور بهشون نفت میده.
یکی مزیت های اون قرداد ۲۵ ساله هم این است که:
در هر شرایطی چین باید از ایران نفت بخره و مقداری شو با پول و مقدایشو با محصولات خود و خدماتی مثل(جاده سازی،خانه سازی،….) پرداخت کنه!
برای اونا فرقی نداره که چه محصولی به ایران صادر میکنند، میتونیم ماشین آلات صنعتی بخریم و یا بگیم بیان برامون خدمات عمرانی کنند.
مجتبی .
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اتفاقا چین بخاطر مصرف بالا بشدت نیاز به نفت ماداره کشورهای عربی چون مشتری فراوون دارن ومحدودیتی ندارن هیچ امتیاز وتخفیفی نمیدن اما ازما با تخفیف بالا وپرداخت دراز مدت میخره لذا خیلی هم براش مهمه اما چون مانمیتونیم به کشورهای دیگه بفروشیم چین برامون شده …
Anti Tesla
۲۰ مرداد ۱۴۰۲روسیه چی؟
ونزوئلا چی؟
ونزوئلایی که از خداشه یک نفر بیاد منابع دست نخورده اش رو در ازای پول برداشت کنه،تا از این فلاکت در بیاد!
و این رو بگم که چین با کویت،امارات،قطر،عراق،عربستان،روسیه،بحرین
ایران قراداد داره و اونا باید طبق قرارداد نفت بفروشند.
و اینجوری نیس که عربا ناز کنند و بگویند نه مشتری دیگه پول بیشتر میده!
کشور های صنعتی که به نفت نیاز دارند،میرند قرارداد میبندند،تا با اختلاف بین کشورها به اقتصادشان آسیب نرسد.
واینجوری نیست که هر وقت خواستند نفت نفروشند.
قرارداد میبندند که مثلاً ما پیش بینی می کنیم
۵ سال دیگه ۱۰ واحد نفت بدی،۶سال دیگه ۱۲ واحد!
محمد
۲۱ مرداد ۱۴۰۲دوستان که منتظر ماشین خارجی هستید بنده چند سال که خارجی دارم اگه حقوقت زیر ماهی ۴۰تومان نباشه خارجی بدردت نمیخوره
اگه خارجی بشه ۵۰تومان باز ت خرجش میمونی بزرگوار خارجی سوار جیب پر پول میخواد
من میترسم باش تا شهرستان برم چون کوچکترین ایرادش زیر ده تومان نیست
حالا هی بگید خارجی سوار بشیم
منصور
۲۱ مرداد ۱۴۰۲غیر ممکنه
فقط سرکارهستیم
آرمین
۲۲ مرداد ۱۴۰۲من کاملا با واردات اتومبیل با برندهای معتبر موافقم ولی مسئله خیلی پیچیده تر از اینهاست ، به نظر من تامین قطعات یدکی در این اقتصاد درب و داغون و قهر از دنیا و با این نرخ دلار خیلی مشکلات برای خریدار اتومبیل ایجاد میکنه و در ضمن مسئله بسیار مهم که کمتر توجه میشه اینه این اتومبیلها شرکتی نیستن و چون کارکرده اند گارانتی هم ندارند و متاسفانه نیروی متخصص آزموده و دوره دیده مجهز برای خدمات و سرویس و تعمیر ندارند و چون کارکرده هم هستن حتما به سرویس و قطعات یدکی ( بدون گارانتی ) نیاز دارند . اکثر کشورها که اتومبیل دست دوم وارد میکنند حتما دست رسی آسان به نمایندگیهای برند های وارداتی در کشور خودشان دارند و هم اینکه صاحب اتومبیل در صورت نیاز به قطعه ، امکان سفارش و خرید قطعه مورد نیاز را از کشور مبدا یا نمایندگیهای معتبر را دارد ولی دوستان توجه کنید که ما از دنیا قهر کردیم و این داستان نامبارک حتما باز هم برای مردم کشورمون مشکلات عدیده ای ایجاد خواهد کرد . خیلی بده نه ؟
ناشناس
۲۷ مرداد ۱۴۰۲بستگی به شرف و غیرت دولت و مجلس داره که به فکر ملت باشن وگرنه دلشون نخواد یه جوری سروته شو هم میارن قیمتها بشه ۳برابر،به نظرت اینجوری هست یانه
وچه آینده ای متصور میشی ؟
ایرانی
۹ شهریور ۱۴۰۲سلام. لطفاناامیدی القاءنکنید. طبیعیه کسانی میگن هیچوفت خودرو ارزان نمیشه و به حرف مسئولان گوش نکنیدکه خودشون یا دلال هستند یا ماشینها رودستشون بادکرده ودیگه مثل گذشته نمیتونندازهرخودرو چندمیلیاردتومان سودبادآورده داشته باشند. بله،یقیناباواردات خودرو چه نو و چه خودروهایی که سن تولیدشون حداکثر۵سال گذشته، قیمت خودرودرکشورکاهش مطلوبی خواهدداشت. ماهستیم و دلالان هم هستند، سلامشون میکنیم.
عباس
۱۰ شهریور ۱۴۰۲سراتو با۷۰تا کارکرد با تعرفه گمرک پونصد ملیون در میاد
که خیلی بهتر از سمنده و پژو
مینا
۱۶ شهریور ۱۴۰۲الان ماشین های چینی قطعاتشون درست حسابی گیر نمیاد اون ماشین ها چه جوری گیر میاد…..؟