چشم اندازخودروهای چینیهیوندای

با 2 میلیارد تومان چی بخریم؟ بررسی و مقایسه بستیون T77 در برابر هیوندای توسان

هردو این خودروها با هدفی یکسان وارد بازار شده‌اند اما تفاوت نسل و سازنده آن‌ها روی عملکردشان تاثیر مهمی دارد.

با پیشرفت فناوری، خودروهای چینی روبه‌روز بهبود پیدا کردند و امروزه به حدی رسیده‌اند که محصولات کره‌ای و گاه اروپایی را به چالش می‌کشند. یکی از این محصولات، شاسی‌بلند تازه‌وارد بستیون است که با قیمت بالایی که دارد، عملا پا در کفش بزرگان کرده است. هر چند نام این خودرو جدید به نظر می‌رسد اما در حقیقت همان فاو-بسترن آشنا محسوب می‌شود که برای ارائه خودروی تازه در بازارهای خارج از چین مانند ایران، با نامی جدید ظهور پیدا کرده است.

اما مسئله اینجا است که با پرداخت مبلغی بیش از ۲ میلیارد تومان می‌توان خودروهای بسیاری خرید؛ خودروهای به‌نامی که کیفیت، کارایی و عملکرد خوبشان را به مردم ثابت‌ کرده‌اند اما کمی از عمر آن‌ها گذشته است. از جمله این خودروهای به‌نام، می‌توان هیوندای توسان پرطرفدار اشاره کرد که نسخه ۲۰۱۲ آن امروزه با قیمت نزدیک به بستیون T77 به فروش می‌رسد. حال خریدار باید به سراغ کدام محصول برود؟ یک چینی تازه‌وارد و نو یا یک کره‌ای کارکرده و مطمئن؟ پیش از مقایسه، بهتر است به هر دو خودرو نگاهی گذرا داشته باشیم.

 

آشنایی با هیوندای توسان ۲۰۱۲

نسل دوم شاسی‌بلند توسان در میان سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به ایران رسید و با دو نام توسان و ix35 عرضه شد. با گذشت بیش از ۱۰ سال از زمان تولید این مدل از توسان، همچنان خودرویی با بازار دست‌دوم مناسب است که با تکیه‌بر پیشرانه ۲.۴ لیتری ۱۷۶ اسب بخاری خود، نیازهای مالکانش را به‌خوبی برطرف می‌کند. نکته قابل‌توجه در خرید این خودرو تجهیز آن به آپشن‌های گوناگون است که در زمان عرضه، توجه زیادی را به خود جلب کرد. بهره‌مندی از طراحی گیرا، سطح خوب امکانات و استهلاک پایین برگ برنده توسان در برابر رقبا بود.

آشنایی با بستیون T77 2023

محصول تازه بستیون سال ۲۰۱۹ دیده به جهان گشود و امروزه با نام مدل ۲۰۲۳ در کشور عرضه می‌شود. واردکننده این خودرو، بهمن موتور، محسوب می‌شود که برای عرضه T77، شرکت تازه «بی ام کارز» را تاسیس کرده است. این شاسی‌بلند ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با تکیه‌بر طراحی به‌روز، امکانات گسترده کابین، تجهیزات ایمنی جدید و خدمات‌پس از فروشی که یک خودروی نو می‌تواند از آن بهره‌مند شود، می‌تواند رقیبی چالش برانگیز برای مدل‌های کارکرده باشد اما آیا واقعا ارزش خرید خواهد داشت؟

 

مقایسه طراحی بستیون T77 و هیوندای توسان

از محصول کارکشته کره‌ای شروع می‌کنیم. هر چند طراحی توسان قاعده‌مند است اما شکی در آن نیست که تکراری و از مد افتاده شده است. مدل‌های جدیدتر از ۲۰۱۴ این خودرو به‌لطف فیس‌لیفت‌های متعدد چهره دلپسندتری پیدا کردند اما نسخه ۲ میلیاردی این خودرو به یک دهه گذشته تعلق دارد. نمای جلو میزبان المان‌های محصولات گذشته هیوندای مانند خطوط مرکزگرای روی کاپوت و سپرها، چراغ‌های بزرگ و جلوپنجره و مه‌شکن آشنای هیوندای شده است. نمای جانبی صاف و یکدست طراحی شده است؛ تنها نکته خاص آن را می‌توان گلگیرهای پلاستیکی دانست که تا عقب خودرو ادامه دارد و به زیرسپر می‌رسد. حجم‌پردازی سپر و صندوق شیب‌دار عقب مناسب و هدفمند است و برخلاف خودروهای چینی حس اضافه‌بودن خطوط را به کاربر نمی‌‌رساند.

در سوی دیگر، بستیون با نگاه به المان‌های رایج ۵ سال گذشته طراحی شده است و هر چند می‌توانست به‌روزتر هم باشد، اما در مقایسه با توسان جذاب‌تر به نظر می‌رسد. مش گرافیکی کرومی جلوپنجره و ورودی هوای کنار سپر، طراحی عضلانی‌تر بدنه به‌همراه خطوط استخوانی روی کاپوت و چراغ‌های جدید نمایی دلچسب‌تر را خلق می‌‌کنند. نمای جانبی این خودرو با همان روند طراحی شده و تنها می‌توان به گلگیرها هم‌راستا با زیرسپر جلو و عقب، نوار کرومی روی گلگیر و رنگ‌آمیزی سیاه پشت ستون C اشاره کرد. متاسفانه قسمت عقب گیرایی چهره این خودرو را ندارد شاهد یک طراحی متداول هستیم که شامل یک چراغ کشیده، شیشه شیب‌دار و اسپویلر سقفی و زیرسپر غیرفلزی بزرگ می‌شود. تنها المان متمایز این قسمت، حجم‌پردازی شکسته و عضلانی سپر و طراحی تازه چراغ‌های مه‌شکن عقب است.

با وجود اینکه بخش عقب T77 سردرگم طراحی شده است اما باور داریم طراحی تازه و عضلانی آن بیشتر موردپسند خریداران ایرانی است.

 

مقایسه پیشرانه بستیون T77 و هیوندای توسان

پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر هیوندای ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ تیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود اما نمی‌توان از آن انتظار عملکرد آفرود داشت. از آنجا که با یک شاسی‌‌بلند طرف هستیم، نمی‌توان انتظار راندمان نرم یک سدان را از آن داشت و این جهت خشک به‌نظر می‌رسد. با این همه، توسان سواری یکدستی را ارائه می‌دهد که در مصارف شهری خوب و مناسب به نظر می‌رسد اما توانایی انجام مانورهای سنگین و شتابگیری خیره‌کننده‌ای ندارد.

فرمان‌پذیری مناسب، ترمزهای خوب و تعویض دنده‌های مناسب و به‌موقع باعث می‌شود که به‌جز دید نه‌چندان کافی راننده نسبت‌به اطراف خودرو، نتوان خرده دیگری از این کراس‌اوور کره‌ای گرفت.

بستیون T77 خودرویی ۱۶۶ اسب بخاری و ۲۵۸ نیوتن متری به شمار می‌رود که به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر خود تکیه کرده است. قدرت این موتور از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعتی دوکلاچه‌ی تر خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که گشتاور بیشتر این خودرو را هم توجیه می‌کند؛ تعویض دنده‌های آن نرم و مناسب هستند اما سرعت DSG فولکس‌واگن را ندارد. دید راننده در این خودرو بهتر از توسان ارزیابی می‌شود اما مانند رقیب کره‌ای خود، عاری از توانایی‌های آفرودی است و می‌تواند سواری شهری مناسبی را ارائه دهد.

هدف از طراحی هیچ‌کدام از این دو خودرو سرعت بالا، آفرود یا مانورپذیری بالا نبوده و صرفا خودروهای شهری بلندقامت هستند. توسان به کم‌استهلاک بودن و فراوانی قطعات شناخته می‌شود و بستیون هم خدمات پس‌ازفروش شرکتی دارد. کیفیت نهایی سواری T77 زمانی مشخص می‌شود که چند سال کار کند؛ اما فعلا خودرویی تازه است و عملکرد مناسبی را به نمایش می‌گذارد.

 

مقایسه امکانات بستیون T77 و هیوندای توسان

توسان در زمان عرضه، خودرویی با آپشن‌هایی فراوان به شمار می‌رفت. بهره‌مندی از صندلی‌های برقی، ۲ کیسه‌هوا، شیب‌سنج،کروز کنترل، حالت رانندگی اقتصادی، حسگر برخورد عقب و فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز، چراغ‌های خودکار، فرمان برقی، نمایشگر مرکزی ۶.۵ اینچی (سفارشی) و دوربین دید عقب باعث می‌شد توسان جای خود را در دل بسیاری باز کند. نسخه به‌اصطلاح فول این خودرو به آپشن‌های دیگری چون ۴ کیسه‌هوا دیگر، سیستم تهویه دوگانه خودکار، ورود بودن کلید، استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی، سانروف پانوراما، آینه‌های برقی تاشو، ESP و TCS، کنترل سرعت در شراشیبی و… مجهز بود.

با این وجود وقتی صحبت از آپشن باشد، حتی توسان کره‌ای هم در برابر خودروهای چینی کم می‌آورد. بستیون T77 به مجموعه‌ گسترده‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به کروزکنترل هوشمند، سرعت سرعت در شیب و ایستایی خودرو در سربالایی، ESP و TCS، دو حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت، حسگر برخورد از جلو و عقب، حسگر باد تایر و خواب‌آلودگی راننده، توزیع نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری هوشمند، اتوهولد، چراغ خودکار، چراغ بدرقه، نورپردازی داخلی، فرمان برقی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مرکزی و نمایشگر روبه‌روی راننده، دوربین دید عقب، ۶ کیسه‌هوا، ورود بدون کلید و… اشاره کرد که همه به‌صورت استاندارد در آن قرار گرفته‌اند و برخلاف توسان، دیگر خبری از نسخه نیمه‌فول و فول نیست.

بنابراین هر چند توسان فول هم امکانات مناسبی دارد اما بستیون به‌روزتر و پر امکانات‌تر از هیوندای است و کابین جذاب‌تری هم دارد.

 

قیمت و نتیجه گیری

بستیون T77 هیوندای توسان خودروهایی هستند که با هدف یکسانی به بازار عرضه شده‌اند؛ هر دو کراس‌اوورهای سایز متوسط شهری با محدوده قیمت ۲ تا ۲.۲ میلیارد تومان هستند که با ارائه امکانات درخور، راندمان شهری مناسب و پیشرانه بی‌دردسر می‌خواهند زندگی مشتریانشان را راحت‌تر کنند.

هر چند بستیون هنوز آزمون خود را در بازار پس نداده است و نمی‌توان از آینده بازار دست‌دوم، راندمان و کیفیت ادوات آن در درازمدت با اطمینان سخن گفت اما به‌عنوان یک خودروی تازه و به‌روز خوب ظاهر شده است. در نقطه مقابل، هیوندای توسان چیزی برای پنهان‌کردن ندارد و عملا تمام ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن بر مشتریان ایرانی روشن شده است و از همین جهت، طرفداران زیادی هم دارد. شاسی‌بلند بستیون خودرویی به‌روزتر، زیباتر و پر امکانات‌تر است درحالی‌که توسان می‌تواند برای راننده خود همراهی مطمئن باشد.

مقالات مرتبط:

شما کدام کراس اوور را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2973 ديدگاه)

    فونیکس اف ایکس با دو تومن گزینه خوبی هست .
    هم ایمنی داره ، هم شتاب .

    موافقم 14
    مخالفم 11
    1. ALI A

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      نظرم روی ماشین نو چینی هست ولی یه برند با کیفیت مثل byd چانگان هاوال هونگچی ….

      موافقم 10
      مخالفم 5
    2. Mehdi TuRbO

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2244 ديدگاه)

      داستان اینه انتخاب بین گزینه صفر و دست دوم

      موافقم 5
      مخالفم 6
  2. علی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خیلی دنبال ماشین دسته دوم کره ای تمیز گشتم اما اونی که میخاد بفروشه رمق ماشین رو گرفته یا سیگار کشیده نیمشه داخلش نشست به نظر من ماشین نو چینی

    موافقم 9
    مخالفم 10
    1. هراکلیوس

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (162 ديدگاه)

      یه دونه تمیز برای یه خانم دکتر که فقط ویپ میکشه تو اگهی ها دیدم

      موافقم 14
  3. نانو

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    با دومیلیارد طلا می خریم هفت ماه بعد ماشین سه میلیاردی میخریم

    موافقم 14
    مخالفم 5
  4. gabriel

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    حقوق وزارت کار 11میلیونی من نمیفهمم اینایی که 2000000000 تومان براشون پول خرده دقیقا کی هستن و چی هستن و تخصصشون چیه؟؟!!؟؟من 2میلیارد داشتم فقط هزینه مهاجرتم میکردم برسم به یه کشور با ثبات و قانون مدار

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. پیرمرد قدیمی

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (163 ديدگاه)

      در یک کلام شغل آزاد ، با پول کارمندی و دولتی نهایت شاهین قسطی بشه خرید وقتی پول باشه دلیلی برای مهاجرت و کشیدن سختی هایی از جمله آموزش زبان ، به دنبال شغل بودن ، دادن مالیات وجود نداره ، ایران جای خوبی برای زندگی نیست ولی برای پولدار فرقی نمیکنه شاید اینجا براش بهترم باشه

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. هراکلیوس

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (162 ديدگاه)

      بایک میلیاردش میرم امریکا اونجا قسطی بهترین ماشینو میخرم نه این اشغال بی هویت چینیو ویا اون زواردرفته کره ای ولی در مجموع ندارم این پولو وگزینه ام بین این دو ماشین مترو می باشد

      موافقم 1
      مخالفم 11
      1. کرگدن باواریا

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (768 ديدگاه)

        سطح آی کیو صاحب کامنت = 160_

        موافقم 10
        مخالفم 1
    3. Dark Knight

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (570 ديدگاه)

      متاسفانه در حال حاضر با ۲ میلیارد تومان حتی نمیتونی به افغانستان مهاجرت کنی چه برسه به بقیه جا ها 😂😂 ارزون ترین راه مهاجرت برای ایرانی ها تحصیلی هست که اونم اگه برای یه کشور هایی مثل کانادا یا آلمان باشه برای یه رشته لیسانس حداقل ۶ تا ۷ میلیارد پول میخواد ( مگه اینکه طرف نخبه باشه که براش تو آلمان ارزان تموم بشه یعنی مقام المپیاد یا معدل بالا ۱۹ یا مدرک زبان بالا داشته باشه ) که تازه در نهایت گرفتن اقامت دائم هم قطعی نیست ، گذشت اون زمان ها دوست من

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2672 ديدگاه)

        با حدود یک تا ۲ میلیارد تومان شما می تونید بدون مدرک زبان به فنلاند مهاجرت کنید

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. ناتو

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (141 ديدگاه)

          رفیقم با زنش آقای اشتری با ۱میلیارد رفتن نروژ ۶ماه پیش

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. Dark Knight

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (570 ديدگاه)

          آقا اشتری بحث مهاجرت با گرفتن اقامت دائم فرق داره بله من هم میدونم که حتی با ۸۰۰ میلیون هم میشه ترکیه ، یونان یا حتی نروژ رفت ولی مهمه اینه که طرف چند ساله بتونه توی اون کشور بمونه که بستگی به این داره آیا اقامت دائم میگیره یا نه ( یعنی آیا در نهایت شهروند قانونی اون کشور میشه یا نه ) بهترین راه مهاجرت سرمایه گذاری هست که مدرک زبان یا تحصیلات اصلا نمیخواد و فقط فرد باید بالا ۱۸ سال باشه و از همه مهم تر پول زیادی داشته باشه مثلا برای آمریکا حدود ۹۰۰ هزار دلار که به پول ایران میشه بالا ۵۰ میلیارد تومان در مورد کانادا یا بقیه کشور ها زیاد نمیدونم ولی بعید میدونم زیر ۱۲ میلیارد باشن از اونجایی که گرفتن اقامت ترکیه با خرید خانه در حال حاضر حداقل ۱۲ میلیارد میخواد ، روش دوم که الان متاسفانه خیلی برای ایرانی ها سخت شده job offer هست که یه زمانی خوب بود ولی الان یه جورایی اصلا دیگه بدرد نمیخوره به خاطر همین بهترین روش مهاجرت دائمی تحصیلی هست که تا حالا تقریبا همه اونهایی که از این روش رفتن موفق شدن اقامت دائم رو بگیرن ، مطمئن باشید فنلاند یا بقیه کشور های اسکاندیناوی شرایط خیلی سخت تری در مقایسه با کانادا یا استرالیا دارن مخصوصا برای مسلمان ها که الان دارن فکر میکنن چطوری بیرونشون کنن

          موافقم 3
          مخالفم 4
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2672 ديدگاه)

          هر کسی می‌خواد مهاجرت کنه
          خیلی راحت می تونه با مشاوره رایگان شر‌کت‌های مهاجرتی از شرایط کشورهای مختلف مطلع بشه
          قوانین مهاجرتی هر کشور، مدام تغییر می کنه و نسخه پیچیدن نداره که بگیم فلان روش بهترنیه
          ……..
          همین امسال، دوست من با همسرش که مهندس کامپیوتر هستند، فقط با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان، اقامت دائم استرالیا گرفتن ( حدود ۲۵۰ تومن به وکیل دادند و تقریبا ۱۵۰ تومن دولت استرالیا بابت تایید مدارک و کارهای اداری گرفت)

          موافقم 8
          مخالفم 3
        4. ناشناس

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (51 ديدگاه)

          چقدر دردناک که دوستداریم از وطنمون بریم وضعیت خیلی بده خیلی خیلی بد.چیزی نمیتونم بگم فقط خدا لعنت کنه کسایی رو که وضعیتو به این روز انداختن اخه دزدی چقدر؟بسه دیگه ترکیدید انقدر از پول بیت المال بردید بسه.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2672 ديدگاه)

          به نظر من، دلیل مهاجرت صرفا شرایط وخیم مملکت نیست
          بحث ماجراجویی و کشف ناشناخته هم داخلش داره
          خودم شخصا هر روز شکرگذار خداوند هستم بابت هرچیزی که دارم
          ولی فکر می‌کنم مهاجرت یک تجربه جالب و سیاحتی هم می‌تونه باشه که من نتونستم به دستش بیارم

          موافقم 13
        6. هومن

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (55 ديدگاه)

          آقا من از هر گاهی میام پدال میامم کامنتارو میخونم توروخدا آدمو هوایی نکنید، الان ساعت ۳۵ دقیقه از بامداد گذشته منم چندتا این کامنتارو به همسرم گفتم دوباره هوایی شد! ببینید به نظر من رفتن برای بعضی اشخاص خیلی سخته یکی اونهای هستن که هیچ تخصص خاصی ندارن هیچی حتی پولیم داشته باشن، الان من تقریبا کار خاصی نمیکنم صرف سرمایه گذاری های که انجام دادم دارم پولی درمیارم کل خونه زندگیمم بفروشم بشه شش هفت تومن، خب سن ۳۹ سال خب آدمای مثل ما برن اونور نهایت باید تو سوپرمارکت کار کنن دیگه یا اوبر، حالا جدا ازینکه لذت یک زندگی در یک کشور دموکراتیکو تجربه میکنیم اما چند مورد خیلی مهمه، یا تخصص یا سن کم، یا اینکه اوضاعت اینجا خیلی داغون باشه که خوب همون بهتر بری

          موافقم 3
          مخالفم 4
        7. محمد

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1096 ديدگاه)

          آقا هومن چه تخصصی داری؟

    4. ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4792 ديدگاه)

      دوست عزیز ما فامیل هامون توی این کشور هستن فکوفامیل زیاد داریم چی چیو مهاجرت کنیم تازه دو میلیارد داشتی صددرصد مهاجرت نمی‌کردی

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Dark Knight

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (570 ديدگاه)

        رفت و آمد با فک و فامیل خوب هست ولی میشه احوالشون رو از راه دور هم گرفت وقتی تا چند سال دیگه اکثر مردم از گشنگی و فقر افتادن به جون هم و خودت هم برای تامین نیاز های اولیه زندگی به مشکل خوردی ، در این شرایط آیا فک و فامیل کمک میکنن ؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4792 ديدگاه)

          نمیدونم

  5. سهیل

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با توجه به ناشناخته بودن و احتمالا تیراژ پایین بستیون مسلما توصیه نمیشه. به نظرم برای شناخت یک خودرو حداقل یکسال از ورودش به بازار باید گذشته باشه و حداقل ۵۰ هزار تا فروخته باشه

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. genius

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1334 ديدگاه)

      من چانگان CS35+ رو بدلیل خوشنامی برند چانگان همچنین پشتوانه نام سایپا که بالاخره تو هر شهر و شهرستانی نمایندش هست بیشتر از این محصولات بی ریشه میپسندم البته که آپشن خاصی نداره اما خیالت راحت تره

      موافقم 5
      مخالفم 3
  6. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    فاز اینایی که با 2 میلیارد تومن میخوان ماشین 12 سال کارکرده رو بخرن رو متوجه نمیشم
    جدا از مدل پایین بودن و کارکرد سنگین ماشین
    هزینه تعمیرات مداوم اینجور ماشینها از قیمت خریدشون بیشتر میشه به مرور.
    درسته که هیوندای برند معتبرتریه اما خب مستهلک و مدل پایینه
    مثل اینکه شما بخوای بری برا تیمت بین علی دایی 50 ساله و یه ماهجم 20 ساله…علی دایی رو انتخاب کنی تتا بیاذ تو تیمت بازی کنه اونم صرفا بخاطر اسم و برندش

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. هراکلیوس

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (162 ديدگاه)

      توهم از اونایی که بین کمری 2006و207میری 207میخری ولی این کجا اون کجا

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. ارسلان

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      یه ۲۰۶ تمیز ، بقیه اش ام طلا آب شده میخرم جا این آشغال ها…. ماشین چینی برا تازه به دوران رسیده هاست، کره ای عهد بوق ام بدرد سطل اشغالی می‌خوره….

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. -امیرعلی

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        تازه به دوران رسیده چیه درست صحبت کن.دوستدارن پول دارن میخرن معلومه خیلی فشار خوردی از این قضیه

        موافقم 13
        مخالفم 3
  7. Mon

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    کره ای دست دوم اصلا و ابدا ارزش نداره و بهترین راه برای آتیش زدن پوله.رقیب چینی خوبی هم نیاورده این خبر
    با حدود ۲ تا ۲.۴ میلیارد ، تیگو ۸ پرو ، فونیکس fx ، حتی تیگو ۷ پرو که ارزون تره خیلی خیلی گزینه های بهتری هستند. حتی دیگنیتی ، فیدلیتی ، لاماری ایما ، هایما ۸s هم تو این قیمت هستند که به مراتب از کره ای دست دوم بهترند ‌. واقعا سخت ترین کار دنیا اینه که این پول رو بدی کره ای دست دوم بخری اونم مدلای قبل ۲۰۲۰ که به مراتب مشکلات پیشرانه و یاتاقان و فراخوان و غیره رو در پدال دیدیم

  8. ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4792 ديدگاه)

    خوب توسان انتخابم هست
    به این دلیل که یه روز این چینی از مد میوفته ولی توسان نسل قبلیش هنوز هم تو ایران لاکچری حساب میشه پس این نسلش رو چراغ عقب و جلوش رو به ۲۰۱۵ فیس لیفت کنیم میتونیم چند سال ازش کار بکشیم و پوز بدیم
    جدا از این کیفیتش هم احتمالا بیشتره با اینکه من توی بستیون T77 نشستم خیلی ماشین خوبی هم بودا!
    ولی توسان رو دوست دارم راستی
    پانورامای بستیون T77 رو باز کنی یه توری داره فکر کنم از عبور گردوخاک یا پرنده یا همچین چیزایی به داخل ماشین جلوگیری می‌کنه و خیلی خوشم اومد ازش
    ولی باز توسان انتخابمه
    چون می‌خوام پوز بدم ولی شما اگه آپشن دوست دارید برید بستیون بگیرید
    در ضمن ماشین کارکرده هم میخرید اگه زیر ۱۵ سال ساخته سعی کنین یه چیزی بخرید که زیر ۲۰۰ هزار تا کارکرده و قسمت های کمیش رنگ و خط و خش داشته باشه
    به هر حال تو داری زحمت می‌کشی من میدونم چه بلایی سرت اومده تا ۲ میلیارد جور کنی پس با ۲ میلیارد برو یه ماشین خوب و لاکچری بخر

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. گاس فرینگ

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (259 ديدگاه)

      اون توری رو سانتافه ۲۰۱۵ هم داره
      در کل توسان بهتره

  9. محمد

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    من اگر قصد خرید خودرو داشتم ام وی ام x33s مدل ۱۴۰۰ می خریدم.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. کاربر۵

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    چقدر ریز طرف چینیارا گرفتی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست