چشم اندازهفته نامه

عجیب‌ترین و متمایزترین خودروهای تاریخ (قسمت اول)

در طول تاریخ خودروهای عجیب و غیرمعمول زیادی ساخته شده‌اند. خودروهایی که با مدل‌های هم‌دورهٔ خود متفاوت بودند و در خیلی موارد همین موضوع باعث شکستشان شد.

امروزه همهٔ خودروها خیلی شبیه هم به نظر می‌رسند. احتمالاً این عبارت را زیاد شنیده‌اید. این گفته در دهه‌های گذشته هم شنیده می‌شد ولی همیشه استثنائاتی داشته است زیرا حتی بزرگ‌ترین خودروسازان جهان هم گاهی اقدام به ساخت مدل‌هایی عجیب و غیرمعمول کرده‌اند. می‌توان صدها مورد از این خودروها را لیست کرد ولی ما در اینجا عجیب‌ترین‌های تاریخ را انتخاب کرده‌ایم که به ترتیب حروف الفبا طی دو قسمت معرفی خواهند شد.

آلفارومئو SZ

آلفارومئو برندی است که به ساخت خودروهای زیبا شهرت دارد اما یکی از استثنائات مهم در این زمینه کوپهٔ اسپرت SZ بود که برای مدت کوتاهی بین سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ تولید شد. SZ بر اساس سدان جعبه‌ای شکل ۷۵ ساخته شده بود و به دلیل ظاهر منحصربه‌فرد و وحشیانه، لقب هیولا به آن داده شد.

AMC پیسر

غیرقابل‌تصور بود که در دههٔ ۷۰ یکی از سه خودروساز بزرگ آمریکا خودرویی مثل AMC پیسر تولید کند. این خودرو برای زمان خود به شکل غیرمعمولی کوتاه بود و آن‌قدر شیشه در بیرون آن به کار رفته بود که لقب تنگ ماهی گرفت. متأسفانه پیسر بسیار سنگین و پرمصرف بود و ظاهرش به مذاق همه خوش نیامد. این باعث شد عمر پیسر به سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰ محدود شود.

آستون‌مارتین سیگنت

سیگنت شبیه هیچ آستون‌مارتین دیگری در قبل یا بعد از خود نبود. این ماشین یک تویوتا iQ با جلوپنجرهٔ فانتزی و تجهیزات بیشتر بود. سیگنت با قیمتی بسیار گران‌تر از iQ، قرار بود یک خودروی شهری برای کسانی باشد که آستون‌مارتین‌های واقعی در پارکینگ داشتند. این ماشین اما طبق انتظارات نفروخت و تنها پس از دو سال کنار گذاشته شد اما به دلیل تولید کم، امروزه نمونه‌های کارکردهٔ آن ارزشمند شده‌اند.

آئودی A2

هرچند آئودی A2 به دلیل بدنهٔ آلومینیومی و درنتیجه وزن و مصرف سوخت کم، هزینه‌های نگهداری پایینی داشت اما خودروی بسیار گران‌قیمتی بود تا جایی که در سال ۲۰۰۱ با سفارش آپشن‌ها قیمت آن به بیش از ۲۰ هزار پوند معادل ۳۰ هزار پوند امروز می‌رسید. همچنین تعمیر A2 هم دشوار بود و به‌عنوان‌مثال برای تعویض شمع‌ها باید به نمایندگی مراجعه می‌شد. سروصدای زیاد و دید ضعیف به خاطر شیشهٔ دوقسمتی عقب هم از دیگر مشکلات A2 بودند. به همین دلیل، این آئودی عجیب فروش پایینی داشت و فقط از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ تولید شد.

ب‌ام‌و i3

هاچ‌بک ساب‌کامپکت i3 یکی از عجیب‌ترین خودروها در تاریخ ب‌ام‌و محسوب می‌شود. این خودرو نه‌تنها طراحی منحصربه‌فردی داشت بلکه ساختار آن‌هم پیچیده بود و به‌طور گسترده‌ای از آلومینیوم و فیبر کربن در آن استفاده شده بود. i3 همچنین به‌صورت تمام الکتریکی یا با یک پیشرانۀ بنزینی کوچک به‌عنوان افزایش‌دهندۀ برد عرضه می‌شد.

ب‌ام‌و Z1

هرچند Z1 که بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ تولید می‌شد از عناصر طراحی آشنای ب‌ام‌و بهره می‌برد اما آن‌قدر غیرمعمول بود که سرها را به سمت خود می‌چرخاند. مشهورترین ویژگی این خودرو درهای کشویی به سمت پایین بود اما ویژگی‌های جذاب دیگری مثل تعلیق چند اتصالی عقب هم داشت که بعداً در ب‌ام‌وهای معمولی‌تر استفاده شد. علاوه بر این، پانل‌های پلاستیکی بدنهٔ Z1 هم قابل جدا کردن بودند.

شورلت SSR

در اواخر قرن بیستم، ساخت خودروهایی با ظاهر رترو مد شد و مدل‌هایی مثل فیات ۵۰۰، مینی و فولکس‌واگن بیتل خلق شدند. یکی از عجیب‌ترین خودروهای رتروی آن دوران شورلت SSR بود. این پیکاپی با سقف بازشو و پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 (بعداً ۶ لیتری) بود. ظاهر غیرمعمول این خودرو از پیکاپ‌های سری ادونس دیزاین شورلت الهام گرفته بود که از اواخر دههٔ ۴۰ تا اواسط دههٔ ۵۰ تولید می‌شدند. SSR اما فروش پایینی داشت و فقط بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ تولید شد.

کرایسلر پی‌تی‌کروزر

کرایسلر پی‌تی‌کروزر هم یکی دیگر از خودروهای رترو در اوایل قرن بیست و یکم بود با این تفاوت که به هیچ خودروی خاصی در گذشته اشاره نداشت و به‌طورکلی از خودروهای آمریکایی دههٔ ۳۰ الهام گرفته بود. هرچند پی‌تی‌کروزر حال و هوای خودروهای هات رود را داشت اما روی پلت‌فرم محرک جلوی سدان نئون ساخته شده بود و از پیشرانه‌های چهار سیلندر استفاده می‌کرد.

سیتروئن C3 پلوریل

پلوریل که بر اساس نسل اول سیتروئن C3 ساخته شده بود، خودرویی تبدیل شونده بود و با برداشتن ریل‌های سقف، از هاچ‌بک به کانورتیبل تبدیل می‌شد؛ اما مشکل این بود که در خودرو جایی برای قرار دادن ریل‌ها وجود نداشت و راننده باید آن‌ها را در خانه می‌گذاشت و دعا می‌کرد که باران نبارد.

سیتروئن C6

هرچند گفته می‌شود فرانسوی‌ها نمی‌توانند خودروی بزرگ خوبی بسازند اما سیتروئن C6 صرف‌نظر از ظاهر عجیبش خودروی فوق‌العاده‌ای بود. این ماشین بسیار راحت بود، کیفیت سواری فوق‌العاده‌ای داشت و کابین آن به‌طور شگفت‌انگیزی جادار بود. با همهٔ این‌ها، C6 فاقد یک چیز مهم بود: نشان آلمانی، یعنی چیزی که اکثر خریداران این کلاس می‌خواهند.

فراری FF

FF یکی از عجیب‌ترین خودروها در تاریخ فراری محسوب می‌شود. این یک شوتینگ بریک با صندوق بار بسیار بزرگ، پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 در جلو و سامانهٔ چهارچرخ محرک بود که به حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

فیات ۵۰۰ توئین‌ایر

فیات ۵۰۰ به‌خودی‌خود خودروی عجیبی نبود اما زمانی که نسخهٔ توئین‌ایر در سال ۲۰۱۰ ارائه شد شرایط تغییر کرد. ویژگی عجیب این مدل تجهیز به پیشرانهٔ ۸۷۵ سی‌سی دو سیلندر بود. از زمان خاتمهٔ تولید سیتروئن LNA در دههٔ ۸۰، این اولین پیشرانهٔ دو سیلندری بود که روی یک خودروی اروپایی نصب می‌شد.

فیات مالتی‌پلا

مالتی‌پلا به دلایل مختلفی خودروی عجیبی محسوب می‌شد که مهم‌ترین آن‌ها طراحی بیرونی بحث‌برانگیز بود. بااین‌حال، فیات برای چند سال روی این طراحی پافشاری کرد اما نهایتاً در سال ۲۰۰۴ کوتاه آمد و مالتی‌پلا را فیس‌لیفت کرد تا ظاهر بسیار متعارف‌تری پیدا کند. یکی دیگر از ویژگی‌های عجیب این خودرو طرح داخلی شش‌نفره با سه صندلی در جلو بود که بعد از فیس‌لیفت هم به قوت خود باقی ماند.

فورد تاندربرد

تاندربرد طی ۱۰ نسل تا سال ۱۹۹۷ تولید شد و سپس فورد در سال ۲۰۰۲ آن را در قالب نسل یازدهم احیا کرد. در این نسل طبق مد آن سال‌ها از طراحی رترو استفاده شده بود. این خودرو همچنین اولین تاندربرد دونفره از سال ۱۹۵۷ محسوب می‌شد. بااین‌حال، هرچند تاندربرد در اولین سال تولید، محبوبیت زیادی پیدا کرد اما پس از آن فروش خودرو بشدت کاهش یافت و فورد در پایان سال ۲۰۰۵ به تولید تاندربرد خاتمه داد.

هوندا اینسایت

امروزه خودروهای هیبریدی آن‌قدر متداول شده‌اند که یادآوری اینکه زمانی خودروهای عجیبی بودند دشوار است؛ اما حتی طبق استانداردهای خودروهای هیبریدی دههٔ ۹۰، نسل اول هوندا اینسایت بسیار عجیب بود. دلیل اصلی این موضوع توجه زیاد هوندا به آیرودینامیک بود. شکل بدنهٔ اینسایت از خودروهای آن زمان کاملاً متمایز بود و کاور روی چرخ‌های عقب به کاهش اختلال جریان هوا کمک می‌کرد.

هیوندای ولوستر

هرچند هیوندای کوپه خودرویی کاملاً معمولی بود اما ولوستر که به‌طور غیرمستقیم جایگزین آن شد اصلاً معمولی نبود. ویژگی عجیب این خودرو داشتن سه درب بود که یکی در سمت راننده و دوتا در سمت شاگرد نصب می‌شد. هیوندای برای ولوستر دو بدنهٔ مختلف را تولید می‌کرد تا در بازارهای فرمان چپ و فرمان راست، سمتی که دو درب داشت همیشه سمت پیاده‌رو باشد.

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۶ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      به نظر من عجیب‌ترین خودروها را فقط سانگ‌یانگ تولید میکرد که در دنیا مانند نداره یا حتی سیتروئن که عجیب و جالب کم نداشته !

      موافقم 53
      مخالفم 12
      1. Reza-a

        ۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (455 ديدگاه)

        در پاسخ کامنت اول نوشتن متن بی ربط به اون کامنت معنی اینو میده که اون شخص در سایر موارد اجتماعی هم با پایمال کردن حق دیگران شرایط مطلوب خودش رو فراهم می‌کنه و تو اینترنت و حرفاهاش موعظه خوانی برای دیگران می‌کنه!

        موافقم 19
        مخالفم 14
      2. turbo

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        هیوندای ولوستر عجیب نبود

  2. R/T

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    من با فراری FF خیلی حال میکنم
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/Cars-10-21.jpg

    موافقم 48
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (150 ديدگاه)

      داخل قسمت دوم عجیب ترین ها یادتون باشه 207 بانوان را هم اضافه کنید

      موافقم 56
      مخالفم 2
    2. Hamilton1970

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (538 ديدگاه)

      همون فراری FF فانتزی‌ترین ماشین زندگی منه:)

      موافقم 13
      مخالفم 1
  3. محمد

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (262 ديدگاه)

    بچه ها من یه عرض کوچیک داشتم خدمتتون.ببخشید یمقدار به این پست بی ربطه.سایت پدال با اختلاف بروز ترین اخبار رو نشر میده و برای تمام سلیقه ها اخبار رو پوشش میده بیاین به سلایق هم احترام بذاریم و نسبت به هم دیگه گارد نگیریم.دوستان طرفدار خودرو های آلمانی میان طرفدارای ژاپنی و کره ای رو مسخره می کنند دوستان خودرو های بنزینی و احتراقی نسبت به طرفداران خودرو های برقی گارد میگیرن و کلا آدم وقتی میاد بخش نظرات رو میخونه یاد جنگ های صلیبی میفته.چیزی که برای من دردآوره اینکه به جای اینکه بچه ها بیان تو مثلا مقاله های آموزشی تبادل نظر کنند، میرن تو پست های مقایسه یا مثلا اخبار تصادف خودروی فلان کمپانی یا مثلا خودروهای آمریکایی بهتره یا ژاپنی بهتره و برقی بهتره یا بنزینی بهتره بحث های خیلی پیش پا افتاده میکنند.یکاری نکنیم خدایی نکرده این سایت دیگه نتونه فعالیت کنه یا فعالیتش محدود بشه.ارادتمند همگی.آرزو قلبی من اینکه تک تک شما بزرگواران بتونید مالک بهترین خودرو های دنیا باشید.

    موافقم 74
    مخالفم 3
    1. Behnood

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1048 ديدگاه)

      خیلی از دوستان و حتی خود من خیلی تلاش کردیم جو سایت سمی نباشه و البته نسبتا بهتر شده نسبت به پارسال و سال های پیش که پای هر پست دعوا بود
      ولی متاسفانه بعضی از دوستان توهین های عجیبی به برند ها میکنن و اگر آدم سکوت کنه اوضاعشون بد تر میشه البته که من اصلا موافق دهن به دهن گذاشتن این افراد نیستم و ما فقط با دیسلایک مخالفت خودمون رو باید نشون بدیم و سایت هم با بلاک اکانت های ترول باید به درست شدن جو سایت کمک کنه

      موافقم 45
      مخالفم 2
    2. مازیار

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      باید همچون برگی خشک بروی رود روان بود و ترولها رو کشت

      موافقم 31
      مخالفم 2
    3. ❤BMW❤

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1245 ديدگاه)

      دوست من ، کی بدش میاد ولی خب مهم اینه که بعضی از دوستان ، انگار وظیفه دارن و یا بهشون وحی شده که باید یه حرکتی بزنن و ناراحتی درس کنن

      موافقم 19
      مخالفم 1
  4. MILADZM

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (345 ديدگاه)

    درود
    بنظرم اینا زشت ترین ماشین های تاریخ هم بودن
    تو هیچ کدومشون ذره ای هماهنگی در طراحی بخش های مختلف دیده نمیشه

    موافقم 8
    مخالفم 52
  5. OldBoy

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    آستون مارتین بعدا حتی موتور هشت سیلندر ونتیج اس رو هم روی سیگنت نصب کرد
    فراری اف اف هم در نوع خودش عالی بود
    کلا اوایل دهه ۲۰۱۰ برای صنعت خودرو یه دهه مهم و جالب بود با معرفی انواع و اقسام کانسپت ها و تولیدی ها.

    موافقم 25
    مخالفم 1
  6. Behnood

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    فیات ۵۰۰ خیلی ماشین جذابیه کلا خودرو های کوچیک فیات خیلی جذابن مثل پاندا و ۵۰۰ و ۵۰۰L

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. ^MSP^

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (86 ديدگاه)

      امروز یه ۵۰۰ کرم دیدم ، نتونستم چشم ازش بردارم ،

  7. فرهاد

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    اولین باری که ولوستر از نزدیک دیدم متوجه نشدم قضیه چیه ولی دفعه دوم فقط این سوال تو ذهنم تکرار میشد
    آخه چرا؟؟؟؟؟؟
    همیشه خاص بودن خوب نیست ولی بعضی اوقات هم زیباست هم کاربردی

    موافقم 17
    مخالفم 3
  8. OM.01

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (564 ديدگاه)

    به شخصه نسل اول و سوم و پنجم و یازدهم تاندربرد رو دوست دارم. البته نسل پنجم فقط درهای عکس باز شو ورژن سدان و داشبردش رو دوست دارم بقیه جاهاش رو نه :)
    نسل یازدهم هم ماشین خوبی هست طراحی رترو داره خوب هم راه میره امکانات هم معقوله فقط داشبردش زیاد با کیفیت نیست ولی گزینه خوبی بود سال 2002 الی 2005 بنظرم.

    پ.ن=
    من=یه ماشین میشناسم برای قرن 20 که آریون ماکسیما 2008 فونیکس FX بنز E200 رو میزنه تو شتاب و 400متر
    رفیقام= حتما میگی فراری یا بوگاتی
    من= نه ماشین خانوادگی کوپه هست.
    رفیقام= حرف ارزان نزن(!)
    من =
    https://www.motorcarclassics.com/1962-ford-thunderbird–c-942.htm
    الحق با اختلاف زیبا ترین نسل تاندربرد و البته سریعترین از لحاظ زمان تولید هست. به شخصه نسل سوم رو خیلی دوست دارم اتفاقا تو ایران یه سفیدش رو داریم با پلاک ملی. اما قیمتی که برای این آگهی گذاشتن آدمو دیوونه میکنه.30 هزار دلار. کلا 2 مالک داشته و بسیار رو پا هست و بازسازی شده داخلش ترمیم شده و بیرونش رنگ شده موتور هم دست رویی روش کشیدن. کار کردش هم خیلی پایینه نسبت به زمان ساخت.

    دلم میخواد نظرات آقا R@min رو بدونم.
    البته به غیر از حسرت و افسوس :(

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. R@min

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      تاندربرد نسل 3 برای رقابت با کوروت نسل 1 و 2 به موتور 427 فورد هم مجهز شد. فورد اوایل دهه 60 متمرکز کار نمی کرد و ماشین های اسپرت زیادی داشت که تا قبل ماستنگ اکثرا به کوروت و کادیلاک ها می باختن. اینی که گذاشتی موتور پایه 390 هست که قیمت خوبی داره البته همین 390 هم حدودای 300 اسب قدرت داشت و سری FE فورد خوراک تیون هست. مدلایی که با موتور 427 هستن بالای 50 هزاردلار معامله میشن. تو ایرانم از نسل 1 تا 4 هست که لا زر ورق نگه داشته میشه و خیلی کم به دورهمی های کلاسیک میان.

      نسل 3 واقعا بی نهایت زیباست مخصوصا کابینش.

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. OM.01

        ۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (564 ديدگاه)

        تو ویکی پدیا نوشته موتور 390 و 427 و 406 تو این نسل استفاده شد ولی اطلاعاتی و عکسی و حتی اسم اون نسخه تاندربرد با موتور 427 رو پیدا نکردم.

        اگه مقدوره لینک مشخصات فنی تریم 427 رو بفرستید برای تاندربرد نسل سوم.

        (نسل ۳ واقعا بی نهایت زیباست مخصوصا کابینش)

        علاوه بر طراحی خوب داخلی و بیرونی و توانایی فنی قابل توجه، امکانات و آپشن قابل توجه ای در اون دوران داشت.

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          موتور 427 تو آخرین سال نسل 3 و با نسل 4 عرضه شد و مدل بسیار کمیابی هست و اون موتور آپشنال بود. تو سایت classic.com دیدم چند وقت پیش نمی دونم هست یا نه فکر کنم حدودای 410 اسب قدرت داشت. چون اون زمان فورد گلگسی پرچمدار موتور 427 و 428 بود این موتور رو محصولات دیگه به صورت آپشن عرضه می شد.

          موافقم 4
          مخالفم 1
  9. علیرضا

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سیتروئن c6 یک خودرو فوق‌العاده بود تخت گاز c6 برسی کرد وقشنگ نشون برگ برنده این با ماشین مثل بیموه سری ۵رچیه سواری فوق‌العاده نرم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. harry.potter

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    من همشونو زیبا می بینم .
    خیلی دوست دارم با بعضی هاشون رانندگی کنم
    مخصوصا اون کرایسر پی تی

    بعضی وقتا فرصت بدیم به خیلی از اجسام و افراد
    بذاریم خودشونو نشون بدن خودشونو ثابت کنن و احساس مفید بودن داشته باشن حتی اگه یه سنگ زشت تو بیابونن عشق بدیم بهشون (من با ماشین و اجسام صحبت می کنم بهشون انرژی و فرکانس مثبت می دم حتی وقتی درب دستشویی رو هم می بندم تو دلم ازش تشکر می کنم😅)

    لازم به ذکره من در دوران مدرسه هیچ وقت سرگروه ها انتخابم نمی کردن برای ورزش چون فوتبالم بد بود و همیشه احساس فلاکت داشتم چون سی نفر انتخاب می شدن ولی من می موندم بدون تیم💔

    رفتم بسکتبال ، استعدادم شگفت اور بود دوی دو ماه از مبتدی رسیدم به سطح پیشرفته و بعد یک سال هم توی همون مدرسه وارد لیگ بسکتبال منطقه شدیم و یه مدال طلا گرفتیم (الان بعد چندین سال داره خاک می خوره تو کمد)

    ولی یاد گرفتم که همیشه نیمه ی پر افراد و اجسام رو ببینم…

    به این ماشین های مظلوم که همیشه تنها بودن هم فرصت رونده شدن و دیده شدن بدید شاید …

    موافقم 20
    مخالفم 2
  11. M.L.D

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هیوندای ولوستر خیلی چیز عجیبیه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. اشکان

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (416 ديدگاه)

    فقط خودروی هیدروژنیه که می‌تونه شرکت های بزرگ و جایی قرار بده که لایقش هستند و جارو برقی سازهای جدید و بفرسته همون جایی که ازش اومدند!! هرکسی از ننه اش قهر کرده رفته یه جارو برقی ساخته ، درحالی که ساخت خودروهای هیدروژنی کار هرکس نیست و تکنولوژی بالایی میخوات!
    پاک‌ترین و بهترین نوع خودرو هم هست

    موافقم 15
    مخالفم 2
  13. Hadi

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    هنوزم کرایسلر PT و آی8 و ssr و سیتروئن C6 برام جذابن
    چرا مدیران و طراحان برندهای خودرو فکر میکنن اکثر افراد از ماشینای خوشگل خوششون میاد در صورتی که ماشینای بامزه و نامتعارف بیشتر جذابن و طرفدار دارن
    ظاهر ماشینای خوشگل زود تکراری میشه ولی ماشینای زشت نامتعارف و خنده دار اینجوری نیست
    مثلا وقتی کسی فولکس بیتل تو خیابون میبینه بیشتر لذت میبره یا فولکس گلف

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. ❤BMW❤

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    عاشق سیتروئن c6 ام خیلی خوبه بر خلاف ظاهرش
    فراری ff هم که خیلی ماشین خفنیه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  15. مرتضی علی وحیدی

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    آلفارومئو یک کوچولو زشته
    Amc پیسر خود رنو پی کی چراغ گرد
    سیگنت فاجعه ست!
    آئودی چراغ جلوش مستطیل بی ریخته
    I3 کیوته
    Z1 شبیه فورد جی تی ۲۰۰۶
    شورلت عالییییییییییی
    کرایسلر جلوش یکم شبیه بنزه
    C3 جدیداش خوبه
    C6 بدک نیست
    فراری هم عالیییی
    هر دو فیات کیوتتتتت
    فورد محشره کلا من فورد را دوست دارم
    هوندا بدک نیست
    من کلا وولستر را دوست دارم

    موافقم 2
    مخالفم 7
  16. PRPR

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (242 ديدگاه)

    نیسان مورانو کروک هم باید باشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. ALI

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    اون فیات مالتی پلا واقعا حالمو به هم میزنه و فقط به خاطر ظاهر زشتش واقعا زشت هست توی لیست زشت‌ترین ماشین های دنیا هم هستش

    موافقم 2
    مخالفم 3
  18. Reza-a

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (455 ديدگاه)

    این مقاله اگر همه خودروهای عرضه شده در همه‌ی بازارها رو در نظر بگیره سیناد (نسخه قبل از فیس‌لیفت) محصول کیش خودرو هم تو این لیست جا داره مخصوصا که در زمانی عرضه شد که فقط چند مدل محدود عادی خیلی عادی تو بازار ایران حضور داشتن ولی سیناد حتی برای بازار جهانی هم ماشین عجیبی بود

  19. سید علیرضا

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (236 ديدگاه)

    عاشق سیتروئن c6 شدم، اصلاً همه چیزش خاصه، مخصوصا طراحیش، اصلأ و ابداً زشت نیست، برعکس بی ام و که زشته، یه چیز کاملاً خاصه ، با همه ی ماشین های دنیا فرق داره، حیف که نخریدن،

    موافقم 5
    مخالفم 1
  20. sobhn

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    میشه گفت خودروهایی بودن با ضاهر متمایز از بقیه خودروها و همچنین متفاوت از خودروهای دیگه ی کمپانی خودشون

  21. حسین دهمرد

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    دو تا درس که میشه از مولتی پلا گرفت.
    اول صندلی های جلوی کاربردی
    دوم میشه چراغ های جلو رو زیر شیشه قرار داد تا درصورت تصادف مشکلی برای چراغ ها بوجود نیاد
    ولی خب فکر نمیکنم شرکت های بیمه زیاد موافق باشن

  22. aalli

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    به نظرم فورد تاندربرد قشنگه طراحیش کودک درون آدم رو بیدار میکنه . مخصوصا اون شیشه دایره ای روترو روی ستون B

  23. دیمن

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    فیات ماتی پلا😃😃😃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا