بهمن موتوربی وای دی BYDچشم اندازخودروهای چینی

بی وای دی سانگ پلاس؛ مشخصات و قیمت پلاگین هیبرید وارداتی بهمن موتور

بررسی خودرو BYD سانگ پلاس

گروه بهمن برای پیش‌فروش شاسی‌بلند پلاگین هیبرید بی‌وای‌دی سانگ پلاس آماده می‌شود. این محصول، به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چینی در بازار جهانی شهرت دارد.

بی وای دی سانگ پلاس بهمن موتور نمای اصلی

فروش بسیار خوب چری X33 مدیران خودرو و جک S5 کرمان موتور، ثابت کرد یک کراس‌اور چینی به شرط داشتن کیفیت و قیمت متعادل، می‌تواند خریدار داخلی را جذب کند. حالا پس از عرضه‌ی فونیکس تیگو ۸ حتی پرداخت مبلغ ۳ میلیارد تومان هم برای خودروی ساخت چین، عادی شده است.

گروه خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD)، در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودروی چین تازه وارد و کم‌سابقه محسوب می‌شود؛ اما با گذشت ۲۱ سال از تأسیس، آنچنان رشد کرده است که گواهی استادارد اروپا نیز برای محصولات مختلف کسب کرده است. در کشور چین، بی‌وای‌دی یک خودروساز صاحب فناوری و فعال در بحث انرژهای نو، محسوب می‌شود. گروه بی‌وای‌دی در زمینه‌ی تولید انواع خودروهای هیبرید و تمام الکتریکی، خصوصا اتوبوس برقی، فعالیت گسترده‌ای دارد و حتی همکاری فنی با برندهای مشهور دنیا مثل تسلا را عملی کرده است.

بیشتر بخوانید:

هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران

تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت

حدود سال ۱۳۹۶ شاسی‌بلند بی‌وای‌دی S6 توسط شرکت کارمانیا وارد ایران شد و با ابعاد بزرگ همراه پلتفرم لکسوس RX مورد توجه مردم قرار گرفت. این شرایط، البته ادامه نیافت و ماجرای پیش‌فروش ناموفق بی‌وای‌دی S7 توسط کارمانیا، خاطره‌ی تلخ برای علاقه‌مندان برند چینی رقم زد. حالا گروه بهمن قرار است یکی از محصولات مدرن و باکیفیت بی‌وای‌دی را با فناوری‌های سطح بالا وارد بازار ایران کند.

بی وای دی سانگ پلاس بهمن موتور نمای ترکیبی

سانگ در کلاس کراس‌اور اندازه متوسط، یکی از پرفروش‌ترین محصولات بی‌وای‌دی طی سال‌های اخیر بوده و انواع پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبرید و تمام برقی را تجربه کرده است. از سال ۲۰۲۰، نسل سوم این خودرو به نام سانگ پلاس وارد خط تولید شده که نسبت به مدل‌های قبل (Song Pro)، ابعاد بزرگ‌تر دارد. این خودرو با نام Seal U در اروپا فروخته می‌شود.

جدول مشخصات خودرو “بی وای دی سانگ پلاس”

مشخصه جزئیات
برند بی وای دی (BYD)
مدل سانگ پلاس (Song Plus)
نوع خودرو کراس‌اور پلاگین هیبرید / تمام برقی
ابعاد طول: ۴,۷۰۵ میلی‌متر
عرض: ۱,۸۹۰ میلی‌متر
ارتفاع: ۱,۶۸۰ میلی‌متر
فاصله محوری: ۲,۷۶۵ میلی‌متر
موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ (پلاگین هیبرید)
قدرت موتور ۲۱۸ اسب بخار
گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
باتری ۱۸.۳ کیلووات‌ساعت (پلاگین هیبرید)
شعاع حرکتی (مدل برقی) ۴۲۰ و ۵۲۰ کیلومتر
مصرف سوخت ۱ تا ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پس از شارژ کامل باتری‌ها
حالت تمام برقی (پلاگین) ۸۰ کیلومتر
نوع گیربکس تک سرعته (پلاگین هیبرید)
محرک محرک جلو / نسخه دو دیفرانسیل
چرخ‌ها ۱۹ اینچ
امکانات رفاهی – پارک دوبل خودکار
– کروز کنترل تطبیقی با ترمز اتوماتیک
– استارت دکمه‌ای
– ۶ کیسه هوا
– سیستم صوتی Bose
– فناوری کمک به هدایت بین خطوط
ظرفیت صندوق عقب ۴۵۰ لیتر
رنگ و تودوزی (نسخه وارداتی) خاکستری با تودوزی روشن
قیمت جهانی ۲۵ هزار دلار (پلاگین هیبرید)
30 هزار دلار (تمام برقی)
پیشبینی قیمت در ایران حدود ۳ میلیارد تومان

طراحی بدنه و نمای بیرونی BYD سانگ پلاس

زبان طراحی جدید بی‌وای‌دی با چراغ‌های دلفینی، روی سانگ پلاس اجرا شده است. این محصول، عملا از جلوپنجره سنتی استفاده نمی‌کند و به عنوان یک خودروی چینی، مدرن و آینده‌نگر به نظر می‌رسد.

بی وای دی سانگ پلاس بهمن موتور نمای جلو

تک‌نمونه‌ی وارد شده به ایران، رنگ خاکستری با تودوزی روشن دارد و از این نظر، متمایز از رقبای هم‌وطن خود دیده می‌شود. این خودرو حجم‌دهی جذاب روی کاپوت جلو و سپرها ارایه می‌کند. از نکات مثبت در طراحی سانگ پلاس، می‌توان به ۲ ردیف LED روشنایی روز داخل تورفتگی‌های طرفین سپر و فقدان ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت در نمای اصلی اشاره کرد.

بی وای دی سانگ پلاس بهمن موتور نمای چانبی

از دید جانبی، سانگ پلاس به خوبی طراحی پخته و حساب‌شده‌ی خود را نشان می‌دهد. شیب ملایم سقف و خط عمیق سراسر بدنه که چراغ‌های اصلی را از جلو تا عقب متصل می‌کند؛ حس اسپرت این خودرو را شکل می‌دهد. سانگ پلاس صرفا برای قاب گلگیر، فریم پلاستیکی دارد و همراه چرخ‌های ۱۹ اینچ، یک کراس‌اور لوکس در کلاس چینی محسوب می‌شود.

بی وای دی سانگ پلاس بهمن موتور نمای پشت

نمای پشت سانگ پلاس، بی‌ام‌و X6 را یادآوری می‌کند؛ اما با حجم‌دهی پیچیده و برجستگی‌های واضح، محصول بی‌وای‌دی را متفاوت جلوه می‌دهد. سپر عقب، درپوش صندوق و حالت بالچه‌ای شکل زیر شیشه‌، دیگر نکات مثبت در طراحی سانگ پلاس هستند.

کراس‌اور پلاگین هیبرید بی‌وای‌دی با طول ۴,۷۰۵ و عرض ۱,۸۹۰  و ارتفاع ۱,۶۸۰  و فاصله محوری ۲,۷۶۵  میلی‌متر تولید می‌شود. این شرایط، سانگ پلاس را کمی بزرگ‌تر از هیوندای سانتافه موجود در ایران نشان می‌دهد.

 طراحی داخلی و نمای کابین BYD سانگ پلاس

قابلیت چرخش نمایشگر اصلی کافی است تا سانگ پلاس را بسیار متفاوت از دیگر خودروهای چینی که تاکنون دیده‌ایم نشان می‌دهد. نسخه‌ی وارداتی، داشبورد ۲رنگ دارد و هماهنگ با چرم سفید صندلی‌ها ارایه می‌شود.

بی وای دی سانگ پلاس بهمن موتور نمای داخلی

مانیتور لمسی ۱۵/۶ اینچ و پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ در سانگ پلاس استفاده شده است. ادوات نقره‌ای رنگ، روی فرمان، داشبورد و تودری‌ها، دیده می‌شوند. کنسول میانی، دسته‌دنده‌ی کوچک کریستالی دارد و شارژر بی‌سیم با جالیوانی و دسترسی به امکانات مختلف فراهم می‌کند.

بی وای دی سانگ پلاس بهمن موتور نمای فرمان

صندلی‌ها چرم مصنوعی، بسیار باکیفیت هستند و همراه خط دوخت مورب، حس خوبی به سرنشینان می‌دهند. بی وای دی سانگ پلاس برای ۴ سرنشین بلندقد، فضای قابل قبول فراهم می‌کند و صندوق عقب ۴۵۰ لیتری در حالت استاندارد دارد.

برای اطلاع از آخرین اطلاعیه ها و شرایط ثبت نام خودرو وارداتی ۱۴۰۳ به این لینک مراجعه کنید.

پیشرانه و تجهیزات فنی بی وای دی سانگ پلاس

اگر طبق برنامه، بهمن‌موتور بتواند نسخه‌ی پلاگین هیبرید را وارد ایران کند، ترکیب موتور برقی و پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. این مجموعه، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. مدل پایه از سانگ پلاس، همراه باتری  ۱۸/۳ کیلووات ساعت، امکان ۸۰ کیلومتر رانندگی تمام برقی دارد. میانگین مصرف بنزین این خودرو پس از شارژ کامل باتری‌ها، یک تا دو لیتر در صد کیلومتر است.

بی وای دی سانگ پلاس بهمن موتور نمای بالا

اگر مدل تمام برقی وارد ایران شود، ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. این خودرو از نظر شتاب و سرعت، مشابه بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید است؛ هرچند که ۲۵۰ کیلوگرم وزن بیشتر دارد. مدل تمام برقی در ۲ نسخه، شعاع حرکتی۴۲۰ و ۵۲۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

بی وای دی سانگ پلاس بهمن موتور نمای داشبورد

سانگ پلاس پلاگین هیبرید، محرک جلو و مجهز به گیربکس تک سرعته خواهد بود؛ اما نمونه‌ی دو دیفرانسیل نیز دارد. نسخه‌های نزدیک به فول آپشن، پارک دوبل خودکار، کروز کنترل تطبیقی با ترمز اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، ۶ کیسه هوا، سیستم صوتی باکیفیت از برند بوز (Bose) و فناوری کمک به هدایت خودرو بین خطوط دارند.

بیشتر بخوانید:
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

قیمت بی وای دی سانگ پلاس و هزینه خرید در ایران

در بازار جهانی، آستانه قیمت سانگ پلاس پلاگین هیبرید، حدود ۲۵ هزار دلار است و برای مدل تمام برقی، ۳۰ هزار دلار پرداخت می‌شود. با این شرایط، محصول وارداتی بهمن موتور برای مشتری ایرانی، تقریبا ۳ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

در بازار ایران، فونیکس تیگو ۸ به عنوان یک شاسی‌بلند لوکس چینی، رقیبی ندارد؛ اما شرایط با حضور احتمالی بی وای دی سانگ پلاس تغییر خواهد کرد و تنوع این کلاس بدنه را بهبود خواهد داد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    اون شومبولک دسته دنده کریستالی چی میگه دیگه .خوب همونشم بر میداشتن دیگه .

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4949 ديدگاه)

      واقعا هم داداشه منی😂😂😂

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. مزدا

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      یه خودرو یا کیفیت از برند با کیفیت بی وای دی.
      قیمت گذاریش منطقی باش فک کنم سهم خوبی تو بازار تشنه ایران داشته باش

      موافقم 15
      مخالفم 3
    3. ناخدا

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      چینیه دیگه 🙉

      موافقم 5
      مخالفم 16
      1. froG-driVer

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        بی وای دی سابقه خوبی داشته در کل جهان نه تنها در ایران.طراحی اینم کپی نیست تا حدی خلاقیت به خرج دادن.در ضمن کیفیت نسبی ماشین های بی وای دی هم در مقابل بقیه چینی ها اثبات شده.با اینکه چینی فن نیستم اما بیاد بد نمیشه

        موافقم 20
        مخالفم 2
  2. ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4949 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/BYD-song-plus-phev-iran-8.jpg

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/BYD-song-plus-phev-iran-6.jpg
    بلخره با کدوم مانیتور میاد؟
    ولی اینکه به جای چند تا اشغال چینی یه برند معتبر آوردن نشون دهنده این است که دلشون برای مردم ما خیلیییی سوخته که اینو آوردن

    موافقم 1
    مخالفم 13
    1. جواد

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مانیتورش میچرخه

      موافقم 21
      1. ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4949 ديدگاه)

        مثل سیبیل بابای رفیقم

        موافقم 1
        مخالفم 10
  3. مهدی

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    اگه با یه قیمت ثابت وارد بشه
    خیلی خوبه سکش می عرضه به محصولات مدیران خودرو
    با یه باک پر و شارژ کامل خیلی خوب میره
    تو ترکیه هم خیلی دارن رو این مانور میدن

    موافقم 14
  4. علی

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    خدارو شکر جزو خودرو های با کیفیت واردااتی با اختلاف البته اگه به قیمت خوب برسه

    موافقم 6
    مخالفم 6
  5. Ali

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    کار به اومدنش توی ایران ندارم ولی یه خودروی کاملا قابل تحسین هست بی وای دی و تا حدودی چانگان که دیگه همتون میدونید بحسش از بقیه چینیا جداست و بی وای دی پرفروش ترین خودرو سازی چین هستش.فقط افسوس که به قیمت واقعی به دست ما نمیرسه افسوس اینا توی بازار جهانی متوسط رو پایینن اینجا جز پولدارا کسی نمیتونن بخرن بخواطر همینم هست مردم ما نسبت به چینی گارد میگیرن…

    موافقم 20
    مخالفم 2
  6. جمشید

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    چه مانیتور داراز و بدترکیبی داره

    موافقم 6
    مخالفم 15
  7. Alireza

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    مانیتورش بزرگه و اینکه میچرخه یه امتیازه مثبته ولی سه میلیارد خیلی زیاده براش

    موافقم 21
    مخالفم 0
  8. Sina_carshow

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه تو تست تجربه رانندگی که داشتم ۰ تا ۱۰۰ رو همین نسخه ای که میاد ایران ۷.۴ زدم و البته تو مشخصات هم نوشته ۷.۹ صفر تا ۱۰۰ این ماشین رو
    ماشینی که میاد ایران متاسفانه مانیتور ۱۲ اینچی داره نه ۱۵ اینچی متاسفانه سردکن صندلی و هداپ دیسپلی هم نداره ( این ها برا نسخه موتور قوی ترش هستش ) نسخه موتور قوی تر ۳۶۰ اسب بخاره البته ۰ تا ۱۰۰ هم حدود ۶ ثانیه میره
    و جالبیش میدونی چیه؟ این نسخه با موتور قوی تر و اپشنای بیشتر به پول ما فقط ۲۵۰ میلیون تومن گرونتر از نسخه وارداتی به ایران هس و موندم چرا اون رو وارد نکردن درحالی که نسخه ۲۱۸ اسبی فقط برا این وجود داره که خریدار رو تشویق کنی پول بیشتر بابت اون نسخه ۳۶۰ اسبیش با این همه آپشن بیشتر بده

    طبق تجربه رانندگیم میتونم بگم جزو نرم ترین ها تو کلاس خودش از حتی از نسل جدید سانتافه هم نرم تر هستش کیفیت ساختش هم قابل قبوله
    هندلینگ خیلی ضعیفی داره اما جذاب ترین چیز این ماشین فرمونش هس که بسیار سبکه یعنی شاید یکی از سبک ترین فرمون هایی باشه که تو خودرو ها دیدم
    سیستم صوتی خوبی داره بلندی ضعف داره
    درکل از تیگو ۸ پرو ماشین بهتری هستش

    مشخصه بهتره ۳۰ درصد قیمت گرونتر داره تو امارات و تقریبا هم قیمت هونگچی h5 در میاد تو امارات
    حالا هونگچی چنده تو کشور؟ خودتون تا تهش برید قراره چند باشه این ماشین

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. Sami

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      برا اینکه ما ملت دزد پروریم‌- نسخه ضعیفش سود بیشتری داره کاکا
      اینا چطور میرن جنس خوب بیارن
      از بین همین‌چینی ها که دنیا هنوز جزو هیچی‌حسابشون‌نمیکنن‌ هم
      ایرانی ها میرن همون جنس بد‌رو‌یه‌جوری سفارش میدن و اپشن‌و‌… کم میکنن که نصف قیمت اصلی برای شرکت ایرانی دربیاد تا تو‌کشور به ملت بدبخت با حاشیه سود مثلا ۲۰۰ درصد یا ۳۰۰ درصد … بندازه به ملت که مجبورن همون‌رو‌بخرن
      وای ما چقد دزد داریم
      خستم از این همه فساد سیستماتیک
      ازاین‌همه نا انسانیتی
      از این همه مسلمانی بودن این ملت سرتاپا دزد زده

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. الهام تبسمی

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    چقدر کاببنش تو تاریکی قشنگههههههه

    موافقم 4
    مخالفم 6
  10. reza-srt

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    به جای دسته دنده بهتر بگیم گیگیلی

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. اسی خر رون

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی شرف ها چرا دوبرابر قیمت جهانی باید دست ما برسه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. آرش

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جای شکایت رسیدگی داره !!!
      قیمت این خودرو از ۱۷ هزار دلار شروع میشه، نسخه معمولی ۲۰ هزار دلار، با توجه به مشخصات تعرفه گمرکی ۱۵ درصدی داره!!! با تعرفه های جزئی دیگه نحایتش ۱.۶م تموم بشه، چه مسخره بازی هست ۳م بهش پول بده مردم مظلوم ما؟ یقینا هر خریداری با این قیمت میتونه بهمن موتور رو به خاطر گران فروشی به دادگاه بکشونه

  12. Sami

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دزدهای سر گردنه داخلی بابت یه خودرو ۲۵ هزار دلاری ۱۳۰۰ یک ملیارد و سیصد ملیون سود از ملت گوسفند ما باید بگیرن
    از یه ماشین چینی
    ینی ماباید ۵۰ هزاردلار بدیم
    به جای یه بی‌ام‌و یا بنز یه ماشین چینی بنجول بی نام ونشان‌بهمون‌بندازن
    تا ۱۰ سال-۱۵ سال اینده ایران بزرگترین‌قبرستان ماشینهای چینی میشه
    البته این دزدهای وطنی یه مدل دیگه هم دارن
    اونای که ماشینو میارن به جای قطعه خوب سعی میکنن بیشتر از نصف قیمت خودرو رو تو اپشن کم کنن
    مث‌ضخامت ورق فلزی
    کیسه‌هوا کم میکنن
    پارچه به جای چرم
    … بماند

    دقت کردین همه جا .همه جا پر دزد شده
    چ دولتی چ شرکتی چ شخصی چ کیف‌قاپی
    (ما بزرگترین ‌کشور دزدان مسلمان‌ جهان ‌رو‌داریم . همه دستشون تو جیب همه و هیشکی شاکی هم‌نیست )
    سامی‌ فیلسوف
    🤲😀

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا