چشم انداز

سودآورترین خودروسازان جهان؛ بی ام و فولکس و مرسدس در صدر

جدیدترین فهرست منتشر شده از سود ناخالص شرکت‌های تجاری در سراسر جهان، بی‌ام‌و را در جایگاه اول نشان می‌دهد. فولکس‌واگن و مرسدس بنز و تویوتا، در رتبه‌های بعد هستند.

مشابه سال‌های اخیر، شرکت نفت عربستان سعودی که با نام تجاری آرامکو شناخته می‌شود؛ صدر فهرست شرکت‌های پردرآمد دنیا را حفظ کرده است. ظاهرا این مجموعه، ۳۰۷ میلیارد دلار، سودناخالص داشته است. رتبه‌های دوم تا دهم این جدول، اپل (فناوری الکترونیک)، اکسون موبیل (صنعت نفت و گاز امریکا)، مایکروسافت (فناوری الکترونیک)، اکوئینور (صنعت نفت و گاز نروژ)، آلفابت گوگل (فناوری الکترونیک)، شل (صنعت نفت و گاز انگلیس)، آی‌سی‌بی‌سی (بانک چین)، پتروبراس (صنعت نفت و گاز برزیل) و سی‌سی‌بی (بانک چین) هستند.

بی ام و

۱- بی‌ام‌و به عنوان سودآورترین خودروساز جهان از نگاه موسسه companiesmarketcap انتخاب شده و رتبه‌ی ۲۲ در میان برترین شرکت‌های دنیا را دارد. سود سالانه بی‌ام‌و ۳۵ میلیارد دلار بوده و تقریبا برابر سامسونگ است. این برند ۱۰۷  ساله‌ی آلمانی، علاوه‌بر خودروسازی در صنعت موتورسیکلت نیز فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید بی‌ام‌و حدود ۲/۵ میلیون دستگاه در سال است.

فولکس واگن

۲- فولکس واگن به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز اروپا، دومین برند سودآورد در صنعت خودروی دنیا محسوب می‌شود. این گروه صنعتی و زیرمجموعه‌های پرشمارش، سالانه ۲۲ میلیون خودرو تولید می‌کنند و طی یک سال اخیر، ۲۳/۶ میلیاد دلار سود داشته‌اند.

مرسدس بنز

۳- با اختلاف از بی‌ام‌و، مرسدس بنز در جایگاه سوم پردرآمدترین خودروسازان دنیا ایستاده و رتبه‌ی ۴۲ جهان را در اختیار دارد. ستاره‌ی سه‌پر در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۱ میلیارد دلار سود داشته و اختلافی اندک با غول خودروسازی ژاپن داشته است. خودروسازی مرسدس بنز، ۹۶ سال قدمت دارد و تقاضا برای محصولات آن، حدود ۲/۲ میلیون دستگاه در سال برآورد می‌شود.

شاسی بلند تویوتا

۴- با کسب ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، تویوتا رتبه‌ی چهارم سودآورترین خودروسازان جهان را کسب کرده است. تیراژ تولید و فروش تویوتا در هر سال، به عددی حدود ۱۰ میلیون دستگاه می‌رسد. این مجموعه با قدمت ۸۵ سال، سودآورترین برند ژاپن در سال ۲۰۲۲ نیز محسوب می‌شود.

تسلا x

۵- در کمال تعجب، تسلا بالاترین میزان سودآوری را بین خودروسازان امریکایی داشته و حالا پنجمین شرکت پردرآمد در صنعت خودروی دنیا است. سود سال ۲۰۲۲ برای تسلا، ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده و نزدیک به کوکاکولا در جایگاه ۸۶ جهان از نظر سودآوری قرار دارد.

هیوندای

۶- هیوندای کره جنوبی، جایگاه ۱۰۳ در میان سودآورترین شرکت‌های جهان را کسب کرده است. درآمد این مجموعه در سال اخیر، ۱۱/۷ میلیارد دلار بود و توانست بالاتر از جنرال موتورز، فورد و برندهای مطرح ژاپنی مثل نیسان و هوندا باشد.

جنرال موتورز

۷- جنرال موتورز طی ۱۲ ماه اخیر، سود ۱۱ میلیارد دلاری کسب کرده و هفتمین خودروساز دنیا از حیث درآمد بوده است. شرکت GM با ۱۱۴ سال قدمت، مالک برندهای کادیلاک و شورولت محسوب می‌شود و امسال نیز، جایگاهی بالاتر از فورد دارد. تولید سالانه‌ی جنرال موتورز، حدود ۶ میلیون دستگاه در سال است.

فورد

۸- سود سالانه‌ی فورد، عدد ۹/۴ میلیارد دلار را نشان می‌دهد. این مجموعه، هشتمین خودروساز سودآور جهان و ۱۳۵ امین شرکت پردرآمد دنیا محسوب می‌شود.  شرکت فورد ۱۱۹ سال قدمت دارد و رسما قدیمی‌ترین خودروساز درحال فعالیت دنیا است.

هوندا

۹- هوندا در ۱۲ ماه اخیر، ۸/۱ میلیارد دلار سود داشته و جایگاه ۱۸۰ شرکت‌های موفق جهان از نظر برآیند مالی را دارد. این مجموعه با تولید انواع خودرو و موتورسیکلت، بعد از تویوتا جایگاه دوم موفقیت تجاری در تولیدکنندگان وسایل نقلیه‌ی ژاپن را کسب کرده است.

کیا

۱۰- کیا کره جنوبی، رتبه‌ی دهم خودروسازان سودآور دنیا را در اختیار دارد. درآمد این مجموعه طی سال اخیر، ۶ میلیارد دلار بوده است. مجموع تولید کیا، ۲/۶ میلیون خودرو در سال را شامل می‌شود. این شرکت ۷۸ سال قدمت دارد و یکی از قدیمی‌ترین غول‌های صنعتی کره جنوبی است.

سایک موتور

۱۱- هم‌اکنون سایک موتور سودآورترین گروه خودروساز چین و یازدهمین شرکت سودآور در صنعت حمل و نقل دنیا محسوب می‌شود. این مجموعه، بیشترین تعداد خودرو را در چین تولید می‌کند و سالانه ۵/۵ میلیون دستگاه فروش دارد. سایک موتور ۴ میلیارد دلار سود در ۱۲ ماه اخیر ثبت کرده است.

بی‌وای‌دی

۱۲- بی‌وای‌دی چین از نظر سودآوری، جایگاه بسیار خوب دوازدهم را در فهرست خودروسازان دنیا دارد. به لطف تسلط بر بازار مدل‌های برقی و هیبریدی، ۳/۲ میلیارد دلار سود طی ۱۲ ماه توسط بی‌وای‌دی کسب شده است.

نیسان

۱۳- نیسان با فاصله‌ی زیاد از رنو (رتبه ۲۱)، سیزدهمین شرکت سودآورد جهان در صنعت وسایل نقلیه محسوب می‌شود. سود نیسان، ۲/۹ میلیارد دلار برآورد شده است و از این نظر، جایگاه ۵۶۴ جهان را دارد. برند ژاپنی با ۹۰ سال قدمت، سالانه ۳/۳ میلیون خودرو تولید می‌کند.

شاسی بلند دوج

۱۴- گروه استلانتیس متشکل از پژو، سیتروئن، فیات، اوپل و کرایسلر، سود سالانه‌ی ۲/۷۸ میلیارد دلار در  ۱۲ ماه اخیر ثبت کرده‌اند. مجموع  تولید استلانتیس در سال ۲۰۲۲ به ۶ میلیون دستگاه رسید.

سوزوکی

۱۵- جایگاه پانزدهم خودروسازان سودآورد دنیا، هم‌اکنون به سوزوکی تعلق دارد. این برند ژاپنی با کارخانه‌های متعدد در ژاپن، چین و هند، سالانه ۴ میلیون خودرو تولید می‌کند. سوزوکی از نظر درآمد مالی، برتر از سوبارو، ولوو، ایسوزو، رنو، میتسوبیشی و مزدا است.

در پایان مطلب لازم به توضیح است که برای پورشه در سال ۲۰۲۲، سود سالانه نزدیک به ۶/۸ میلیارد دلار اطلاع‌رسانی شد اما به این دلیل که سهام پورشه و فولکس‌واگن به شکل ترکیبی در اختیار دو شرکت قرار دارد؛ سود ۱۲ ماه اخیر پورشه توسط منبع این مطلب، نامشخص (N/A) نوشته شده است.  از دیدگاه نگارنده، هم‌اکنون جایگاه پورشه در میان خودروسازان سودآور دنیا، نهم یا دهم محسوب می‌شود.

منبع اصلی مطلب از وب سایت companiesmarketcap.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. در ادامه، فهرست سودآورترین خودروسازان دنیا تا رتبه ۶۰ قابل مشاهده است. دیگر نکته‌ی مهم اینکه، از رده‌ی ۳۴ به بعد، سودآوری منفی (زیان‌ده) برای شرکت‌ها وجود دارد.

ظاهرا شرکت‌های استون مارتین، لوسید و ریویان طی ۱۲ ماه اخیر، به ترتیب ۵۰۰ میلیون، ۱/۲۸ میلیارد و ۶/۶۵ میلیارد دلار زیان داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. ^MSP^

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    منتظر خوشحالی اکانت تسلا هستیم

    موافقم 83
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10473 ديدگاه)

      بیخیال ، بچسبید به مهد خودروسازی جهان آلمان و بعدش با تعجب نگاه کنید به bmw که در زشت‌ترین حالت طراحی خودش روزگار سِپَری میکنه !

      حقیقتاً از پرچمداری BMW شاخ در آوردم 😳 ، سری ۲ زشت
      سری ۷ اوق
      سری ۴ رو مُخی
      اون از شاسی بلندهای ناهمگونش
      میمونه سری ۵ که یک تنه داره جوره زیبایی‌های باواریایی‌ها را به دوش میکشه !
      حالا فهمیدید چرا هر بار میگم دیگه این دنیاااااا بههههه دردددددد نمیخورهههههههه‌ه !

      موافقم 39
      مخالفم 123
      1. Car love

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        جنابعالی بعنوان کارآفرین برتر خاورمیانه چند وقت پیش نگفته بودی هیوندای داره با ضرر میفروشه؟
        چی شد پس؟

        موافقم 73
        مخالفم 16
      2. مردیم از خوشی

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1458 ديدگاه)

        مشکل دیده شدن داری ؟

        موافقم 41
        مخالفم 11
      3. mercedes

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (423 ديدگاه)

        زیبایی سری8یادت رفت

        موافقم 37
        مخالفم 5
      4. جسی

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        چیزی میزنی ساقیت کیه. توهم داری بدم داری سلیقه خودتو رو نگه دار برا خودت تمام طراحی و ماشینهای بی ام و بی نظیر و زیباست

        موافقم 25
        مخالفم 32
      5. R/T

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (961 ديدگاه)

        تموم شد؟
        خیلی تاثیرگذار بود

        موافقم 17
        مخالفم 6
      6. محمد

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        بازم کارآفرین تشنه دیده شدن نفر اول رو ریپلای زد و شعر تفت داد

        موافقم 21
        مخالفم 8
      7. arsalan-car

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        داداش مشکل بینایی داری ، آدم از زیبایی ماشین های BMW کیف می‌کنه

        موافقم 23
        مخالفم 15
    2. LAMBORGHINI

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      ذوق میکنه 😂😂

      موافقم 27
      مخالفم 5
    3. پیام

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      دیگه وقتشه که کیا برند لوکسش رو بزنه!

      موافقم 16
      مخالفم 29
  2. amir-mr

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    حیف استون مارتین چرا ضرر؟

    موافقم 31
    مخالفم 12
    1. Taha Malek

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (916 ديدگاه)

      احتمالا پروژه های سنگینی رو داره دنبال میکنه ، از نظر فروش مشکلی نداره. موفقیت های فرمول یک استون و مسیری که داره دنبال میکنه عالیه .در حال حاضر یکی از بهترین مقاطع تاریخ استون مارتین رو شاهد هستیم

  3. Elmiraj

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    سود خالص آرامکو در سال گذشته ۱۶۱.۱ میلیارد دلار بوده…!!!
    BMW هم ۱۸.۹ میلیارد دلار….
    .
    ‌.
    ((فک نکنم این اعداد درست باشند))

    موافقم 9
    مخالفم 68
      1. Elmiraj

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3191 ديدگاه)

        بنده سالهاست با companiesmarketcap آشنا هستم ، اما اغلب این اعدادی که منتشر کرده با نتایج مالی کمپانی ها در تضاده .

        موافقم 13
        مخالفم 75
        1. datsun

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3960 ديدگاه)

          جناب اشتری تسلا رو بزار اول اوکی میشه منبع هم معتبر میشه دیگه نیازی به لینک نیست

          موافقم 82
          مخالفم 21
        2. new reventon

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (452 ديدگاه)

          سود خالص با ناخالص فرق میکنه، 300 میلیارد سود ناخالصه

          موافقم 31
          مخالفم 6
      2. محمدهادی

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2417 ديدگاه)

        کامنت بذارم؟😄🙃
        مرسدس فنا؟
        امریکا فنا؟
        ولشکن ترجیح میدم سکوت کنم و از کنار نگاهتون کنم عزیزای دلم🙃

        موافقم 22
        مخالفم 22
  4. اج

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سود همین سه شرکت المانی کافیست تا مردم المان سعادتمند زندگی کنند

    موافقم 48
    مخالفم 13
    1. دوستدار خودروی برقی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (191 ديدگاه)

      یه قرون تو جیب مردم المان نمیره
      مثل اسب از صب تا شب کار میکنن یه هفته سرکار نرن کارشون تمومه(کافیه یه فامیل یا رفیق تو اروپا داشته باشی متوجه میشی سرابی بیش نیست) فقط کار کار کار کار صبح تا شب

      (بدو بدو دیسلایک بده جا نمونی)
      حقیقت ترشه برای همینه چشماتونو بستید و عشق اروپا داره نابودتون میکنه
      ساندیس هم برام ریپلای کن عقده نشه بمونه تو گلوت(مخاطب : طرفداران بستن اکانت من)

      موافقم 36
      مخالفم 123
      1. مردیم از خوشی

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1458 ديدگاه)

        ***بازم اونا به شدت کار می‌کنند بنز سوار میشند فولکس واگن سوار میشند

        من یه جا تو دنیا میشناسم مردمش روی نفت خوابیدند و به شدت هم کار می‌کنند ولی خودرو قرون وسطی سوار میشند

        البته شاید هم حرف من اشتباه و رسانه های معاند این چیز ها را به ما تلقین کردند تا ما ناشکری کنیم و نعت سوار شون خودرو کلاسیک را زیر سوال ببریم

        موافقم 106
        مخالفم 21
        1. دوستدار خودروی برقی

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (191 ديدگاه)

          اونی که داره، سوار میشه خوبشم سوار میشه
          همین الان یارو ائودی ار ایت گذر اورده.
          فقیر و ناله کن همه جای دنیا بدبخته
          به گدا جماعت اشغال پول هم نمی دن
          لیاقت همونه که بوده و هست
          چه تو ایران چه تو کانادا
          گدا گداس ، شهرش عوض میشه
          ماشاالله تو ایران بنز و بی ام و کم نداریم
          حد اقل دور و برم پره خداروشکر
          (وایب که خوب باشه دورت شلوغ و پر میشه
          حالا تو هی هیت ایران بده)

          موافقم 17
          مخالفم 120
        2. R@min

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2067 ديدگاه)

          دست امثال ساندیسی یا سی جی هست یا ال نود سهمیه سازمانشون که حمالیشو می کنن اونایی هم که با خوردن خون مردم به اون مثلا بالاها می رسن لول بعدی امثال ساندیسی هست که ترفیع می گیرن بطور خودکار از کلاس ششم میشن دکتر.

          موافقم 52
          مخالفم 11
        3. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1219 ديدگاه)

          دوستدار خودرو های برقی
          به نظرم شما کمتر پز وضع زندگی ات رو بده و چشمت رو روی واقعیت باز کن
          بنده نه طرفدار اروپا هستم و نه طرز زندگی و عقایدشون
          ولی چیزی داخل این برهه زمانی مشخصه اینه که اگه اونها از صبح تا شب کار میکنن حداقل دستشون به دهنشون میرسه و میتونن یه زندگی خوب برای خودشون دست و پا کنن
          اگه یه کارگر ساده رو در آلمان و یک کارگر در اینجا مقایسه کنیم:
          یک کارگر آلمانی برای کار در یک ساعت ۸ تا ۱۰ یورو حقوق میگیره
          در حالی که اینجا با ۸ ساعت کار در روز در یک ماه ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان پرداخت میشه
          اگر حساب کنیم با قیمت یورو امروز که ۵۶.۰۰۰ تومن هست
          یک کارگر در آلمان روزانه ۸ ساعت کار میکنه میشه ۸۰ یورو در روز
          و در ماه ۲۴۰۰ یورو دریافت میکنه که با توجه به قیمت اجاره منزل و دیگر خرج و مخارج پول خوبی رو دریافت میکنه
          لازم به گفتن هست ۲۴۰۰ یورو معادل ۱۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزارتومن هست
          که با توجه معادل سازی تورم و رشد اقتصادی دو کشور
          یک کارگر ایرانی حرفی برای گفتن مقابل یک کارگر آلمانی پایه نداره
          بحث وجود خودرو های خوب در ایران هم که شما وارد شدن یک R8 گذر رو به کشور نشون دهنده قدرت خرید بالای مردم میدونی؟
          اگه حداقل دور و برت به قول خودت آدم فقیر نیست پس اگه از جایی اطلاعی هم نداری صحبت بی منطق نکن

          موافقم 45
          مخالفم 9
      2. حسن

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        متوسط ساعت کاری در قبرس 41.7 روزسی 6 ساعت، اتریش 41.4، یونان 41.2، لهستان و پرتغال 41.1 ساعت است که بیشترین ساعات کاری اعلام شده است. دانمارک با میزان ساعت کاری 37.8 و بعد از آن ایتالیا 38.8، هلند و فرانسه 39 و فنلاند و ایرلند با 39.1 کمترین ساعات کاری در هفته را دارند.
        متوسط ساعت کاری در آلمان در هفته بین 36 تا 40 ساعت است. اکثر مشاغل تمام وقت در آلمان هفت یا هشت ساعت در روز، پنج روز در هفته، با یک ساعت یا 30 دقیقه وقفه در هنگام ناهار را شامل می شوند.
        البته حقوقش هم کفاف زندگیشون را میده همین بنزم و فولکس واگن را درب نمایندگی قسطی میخرن بدون پول پیش . ما هم7 روز هفته سه تایم از 6 تا 11 شب کار میکنیم الان دو هفته مرغ گیرمون نمیاد بخریم چرا چون نیست میخوان گرونش کنن اگه جنگ جهانیه سوم هم بود وضعیت اینجوری که در ایرانه نمیشد اینجا جنگ کهکشانها در جریانه البته با مغزها ی تو خالی و پوک

        موافقم 72
        مخالفم 15
      3. رامین سپهری

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        خوبه که خودتم میدونی چقدر اعتبار داری ساندیسی! همتون گستاخ و بی حیا و بیسوادین مثل زاکانی شارلاتان

        موافقم 56
        مخالفم 12
      4. ❤BMW❤

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        موافقم

        موافقم 12
        مخالفم 3
    2. جسی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      مردم آلمان سعادتمند هستن و زندگی میکنن

      موافقم 36
      مخالفم 10
  5. MohammaD

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    آقای اشتری جسارتا آیا شما به کراس اوور و SUV , بیش از سدان و کوپه علاقه دارید یا نه ؟ فقط خواستم سلیقه تون رو بدونم

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2924 ديدگاه)

      نه فقط برای این مطلب تصمیم گرفتم تمام تصاویر SUV باشه

      موافقم 35
      مخالفم 2
      1. Reza

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        البته که کمری TRD جزو SUV ها نیست

        موافقم 2
        مخالفم 10
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2924 ديدگاه)

          این دقت و نکته سنجی واقعا شایسته تقدیر هست
          عکس کمری هم عوض کردم همه راحت بشیم :)

          موافقم 26
          مخالفم 1
      2. MohammaD

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        درسته . خیلی هم عالی👌

        موافقم 7
        مخالفم 1
  6. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    از ۱۰۰ تا شرکت ۳۸ تاش آمریکایی هستش
    ۲۰ تا شرکت هم چینی
    ۲۰ تا شرکت اروپایی
    و ترکیش ایرلاین رتبه ۱۸

    موافقم 19
    مخالفم 11
  7. یوسف

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    متن چند ایراد داره:
    1. عربستان سعودی درسته نه صعودی، سعودی از آل سعود میاد ولی صعودی یعنی افزایشی.
    2. شل یک شرکت انگلیسی – نروژی نیست و یک شرکت انگلیسی – هلندی هستش و تا همین سال 2022 به نام Royal Dutch Shell شناخته میشد ولی الان اسمش رو به شل تغییر داده.
    3. تو متن گفته شده فورد قدیمی ترین شرکت خودروساز در حال فعالیت جهانه که درست نیست. بستگی داره معیار رو چی بگیریم؟ تاریخ تاسیس یا تاریخی که شروع به خودروسازی کرده؟ ولی حتی در حالت دوم شرکت های پژو، تاترا، اوپل، رنو و فیات قبل از فورد خودرو ساختن و واکسهال و اشکودا هم تقریبا تو یک زمان.

    موافقم 50
    مخالفم 3
  8. ممد ژانگولر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    نوش جون ۳ تای اول . برندهای قیصری حقشونه . تو کیفیت و ثبات حرف ندارن . مطمئنا مشتریهای خاص خودشونو همیشه دارن

    موافقم 24
    مخالفم 10
    1. مهدی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حق

      موافقم 11
      مخالفم 1
  9. فرشاد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    فقط منم که تسلا و سوشیانت و نوا رو نمی بینم یا واسه شما هم اینجا دیده نمیشن؟

    موافقم 43
    مخالفم 4
  10. Mf1

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    باز هم مهندسی آلمانی صدر جدوله

    موافقم 35
    مخالفم 12
  11. پارسا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    چقدر بد کار کردن مدیران جنرال موتورز و فورد . مخصوصا جنرال موتورز با اینهمه شرکت دستش که هر کدوم ده برابر هیوندا قدمت و شهرت دارن . بعد هیوندا بیشتر سود میکنه . ازونجا که کیا هم زیرمجموعه هیوندا هست سودشون رو هم از تسلا هم بیشتر میشه میرن پشت سر تویوتا مدیریت عالی به این میگن

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. Mazda

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      از اونجایی که مصرف خودرو های آمریکایی ها همون به قول شما جنرال موتورز و فورد مصرف خیلی وحشتناکی دارن مردم روی میارن به ماشین های پاک تر و کم مصرف تر
      واسه همینه که خودروهای آمریکایی کلا کمتر میفروشن

    2. Mazda

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      از اونجایی که خودرو های آمریکایی همون به قول شما جنرال موتورز و فورد مصرف خیلی وحشتناکی دارن مردم روی میارن به ماشین های پاک تر و کم مصرف تر
      واسه همینه که خودروهای آمریکایی کلا کمتر میفروشن

  12. پارسا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    وقتی تعداد فروش بی وای دی رو در کنار سوددهیش قرار بدی میفهمی اینا روی هر ماشین خیلی کم سود میکنن و ارزون بودن محصولاتشون نه به خاطر بی کیفیت بودن و هزینه ساخت کمه بلکه به خاطر حاشیه سود بسیار پایینه
    کاش حداقل میخوان چینی وارد کنن اینا رو وارد میکردن

    موافقم 23
    مخالفم 2
  13. Si

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (527 ديدگاه)

    نه نه متخصصان سایت پدال بی ام و رو قبول ندارن چرا مردم رفتن بی ام و خریدن

    موافقم 11
    مخالفم 10
  14. یوسف

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    این اعداد شاید سود ناخالص باشن….
    غیر ممکنه که بی ام و روی هر ماشین 14 هزار دلار سود خالص داشته باشه…..
    امکان نداره

    موافقم 12
    مخالفم 20
  15. بهزاد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2548 ديدگاه)

    با احترام به نویسندگان محترم پدال اما آمار و ارقامی که این سایت لیست کرده برخیشون سود ناخالص و برخی سود قبل از کسر مالیات بوده و برخیشون هم پیش بینی های قبل از پایان سال مالی.
    مثلا سود خالص bmw حدود ۱۹ میلیارد دلاره و اون ۳۵ میلیارد سود ناخالص این شرکته یا مرسدس سود خالص حدود ۱۵ میلیاردی داشته و اون ۲۲ میلیارد هم قبل از کسر مالیات بر درآمد هست.
    سود تویوتا هم حدود ۲۴ یا ۲۵ میلیارد دلار بوده و سود خالص هیوندای ۶.۵ و کیا ۴.۵ میلیارد.
    سود خالص vw هم حدود ۱۷ میلیارده و عدد ۲۳ قبل از مالیاته.
    از نظر آمار تویوتا اول هست.
    حوصله ای نیست وگرنه کامنتی که المیراج سال قبل داشت مبنی بر اینکه آلمانی ها نمیتونن از تسلا سود بیشتری کسب کنند را پیدا میکردیم تا خودش شاهدش باشه.

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. Elmiraj

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      استاد منظور سود خالص به ازای هر خودرو هست نه سود کل….
      در سال ۲۰۲۲ در حالی که فروش BMW دو برابر تسلا بود ، اما سود خالص آن ۳۳ درصد بیشتر از تسلا بوده که حرف منو بخوبی ثابت میکنه.

      موافقم 4
      مخالفم 28
    2. حسن

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      گل گل گفتی اقا بهزاد حق تویوتا همیشه اوله این المانیا همیشه باتقلب اول میشن تعجب کردم معمولا تویوتا اوله اشتباه سهوی هست

      موافقم 3
      مخالفم 6
  16. Amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    ماشالا اَمریکن کارز🗿

    موافقم 18
    مخالفم 4
  17. Haji

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اقای اشتری فکر کنم بیش از ده سال باشه اخبار پدالو میخونم با تشکر از همتون و گاهی نظرات دوستان اما رفته رفته افرادی با وارد پدال شدن و نظراتی میدن که صرفا فحاشی مستقیم نداره اما بشدت توهین امیزه بهتر نیست مقداری محدودیت تو کامنت بیشتر باشه تا فحاشی این افراد به همون سوشال مدیا منتقل بشه نه مجله خودرو؟!

    موافقم 11
    مخالفم 6
  18. طاها

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اشتباه میکنید،ایرانخودرو سایپا سود اورترین هستن،که اشغالهای ۵۰ میلیونی رو دارن ۱ میلیارد میفروشن

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بسیار حق +++++

      موافقم 4
      مخالفم 1
  19. BMW

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    واقعا بی ام و خودرو هایی قشنگی میزنه حال درسته بعضی هاش جالب نیست ولی واقعا چه موتور و ماشینش زرام لذت بخش و زیبا هست ولی به همه ی اینا به کره جنوبی
    افتخار میکنم از کجا به کجا رسیدن لعنتی ها دمشون گرم
    و اینطور موفق ادامه بدن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  20. Esi_car

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    فکر می کنم عدد ۲۲میلیون خودرو فولکس اشتباهه و حدود ۱۲ میلیون باید باشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  21. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (340 ديدگاه)

    این لیست اشتباهه قطعا کاری به ژاپن و کره ندارم ولی منطق میگه فراری نباید بیست و پنجم باشه حداقل

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. phonix

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      یک مثال ساده
      به نظر شما سود خالص شرکت بوئینگ بیشتره یا شرکت گلف استریم ؟
      دقت کنید که نوشته شده میزان سود دهی نه درصد سود دهی با سود حاصل از درامد شرکتی مثل فراری دستمزد کار کنان شرکتی مثل تویوتا رو هم نمیشه داد

      موافقم 5
      مخالفم 1
  22. آرش

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    قدمت کمپانی ها درست نوشته شده؟مرسدس بنز 96 سال؟فورد قدیمی ترین؟مبنای محاسبه چی بوده؟تا جایی که میدونم بنز قدیمی ترین کمپانی باید باشه

  23. Mazda

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    یه سوال
    مگه مرسدس بنز اولین شرکت خودروسازی جهان نبوده؟
    پس چرا BMW قدمتش بیشتر؟
    BMW ۱۰۷ سال اونوقت مرسدس ۹۷ سال؟؟؟

    (البته حدس میزنم بنز اولین شرکت خودروسازی جهان بوده)

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2924 ديدگاه)

      به صورت شرکت خودروسازی، قدمت مرسدس بنز از بی ام و کمتره
      حتی بیوک هم قدیمی تر از مرسدس بنز هست
      اما نکته مهم اینه که آقای بنز و میباخ و دایملر که مهندسان زمان خودشون بودند، قبل از دیگران موفق به ساخت خودرو شدند
      درواقع کار صنعتی و تولیدی رو دیر شروع کردند

      1. آرش

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        عذر میخوام توی مقالۀ “ارزشمندترین برندهای صنعت خودرو و حمل و نقل جهان به انتخاب ورلد ایندکس” که اتفاقا خود شما هم ترجمش کردین قدمت بنز رو بالای صدسال ذکر کردین.من فکر میکنم مبناهای مقایسه متفاوت هست وگرنه من همه جا خوندم قدیمی ترین کمپانی بنز هست،البته اگر منظور کمپانی که بصورت تولید انبوه و نه سفارشی خودرو تولید کنه اون موقع احتمالا نتیجه متفاوت میشه و احتمالا فورد اولین باشه

  24. کیانوش

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (826 ديدگاه)

    ی عده هنوز میگن رنو نیسان رو نجات داده ولی ی نگاه به این امار مشخص میکنه که اگر با رنو شریک نمیشد نیسان الان جزو حداقل شیش تا برند بود همین الانم درامد بیشتری از استلانتیس داره حتی سوزوکی از رنو خیلی جلو تره تو سود اوری اما چیزی که واسم عجیب اختلاف چهارده میلارد دلاری بی ام و و مرسدس بنزه با وجود اینکه فروش مرسدس تو رنج خودروی های بالای صد هزار دلار خیلی بیشتر که حاشیه سود خودرو های شزش رقمی هم خیلی بیشتر از پنج رقمی هاست حتی اگه سود رولزرویس هم به بی ام و اضافه کرده باشن بازم فروش شیش رقمی های مرسدس خیلی بیشتر از مجموع بی ام و و رولزرویسه به نظرم کافیه به فروش اس کلاس و جی کلاس تو آین چند ساله نگاه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا