اگر جزو علاقهمندان به خودرو هستید و امکانات و بودجه نیز در اختیار شما قرار دارد باید این کارها را حداقل یکبار در عمر خود انجام دهید.
واضح است که در طول عمر خود نمیتوانیم همه خودروها را برانیم یا در همه مسابقات موتور اسپرت شرکت کرده و از همه موزههای خودرویی بازدید کنیم؛ اما کارهایی وجود دارند که هر ماشین باز و علاقهمند خودرویی میتواند حداقل یکبار در زندگی خود انجام دهد. فرقی نمیکند که طرفدار خودروهای عضلانی آمریکایی هستید یا محصولات ژاپنی را دوست دارید چراکه باید این چند کار را حداقل برای یکبار هم شده تجربه نمایید.
رانندگی در اتوبانهای بدون محدودیت سرعت
بخشهای بدون محدودیت سرعت از اتوبانهای آلمان تنها جادههای دنیا هستند که طرفداران خودرو میتوانند بهصورت قانونی با هر سرعتی تردد کنند. دیدن سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و دانستن اینکه چه سرعت بالایی دارید یک حس منحصربهفرد خواهد داشت. همچنین راندن یک خودرو با حداکثر سرعت تجربهای است که هرگز فراموش نخواهد شد. البته باید دانست دولت آلمان اخیراً پیشنهاد محدودیت سرعت در تمامی اتوبانهای این کشور را به منظور کاهش آلایندگی دیاکسید کربن مطرح کرده است.
راندن خودروی ۱۲ سیلندر
راندن خودرویی ۱۲ سیلندر یکی از خاطرهانگیزترین لحظات یک ماشین باز خواهد بود. از صدای ۱۲ پیستون داخل بلوک سیلندر گرفته تا صدای تولیدی، چنین سوپر اسپرتهایی ماورای تصور خواهند بود و حتی باعث خواهند شد خودروهای ۸ سیلندر هم به چشم نیایند. توصیه ما به شما نشستن پشت فرمان یکی از محصولات تنفس طبیعی لامبورگینی است اما حتی پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربوی بی ام و M760i هم شما را ناامید نخواهد کرد.
راندن فولکسواگن بیتل پیشرانه عقب
نسخه اصلی فولکسواگن بیتل با پیشرانه نصب شده در عقب خودرو استاد سادگی بود و باعث شد میلیونها نفر در دنیا صاحب خودرو شوند. بیشک بیتل جزو مهمترین خودروهای تاریخ است و بهروزرسانیهای مداوم باعث شدند این خودرو عمر زیادی داشته باشد. راندن بیتل پیشرانه عقب از نظر فرهنگی و مکانیکی تجارب جذابی را ارائه خواهد کرد.
آفرود
حضور در بیراههها کاری است که علاقهمندان به خودرو باید حداقل یکبار انجام دهند. نشستن پشت فرمان خودرویی دو دیفرانسیل همچون جیپ رانگلر یا لندرور دیفندر راهی مطلوب برای کشف جنبههای پنهان رانندگی است و در این مواقع داشتن قفل دیفرانسیل و اسنورکل مهمتر از ارتباط بلوتوث و اپل کارپلی خواهد بود.
حضور در پیست
در حالت کلی به سختی میتوان از ۷۵ درصد پتانسیلهای یک خودرو در معابر عمومی استفاده کرد. رساندن خودرو و راننده به محدودیتها نیازمند حضور در پیست خواهد بود. در این محیط شما یاد میگیرید که تواناییهای خودروها را شناخته و درعینحال با تواناییهای خودتان نیز آشنا شوید. در پیست درسهای ارزشمندی درباره موقعیت نشستن پشت فرمان داده میشود که نتیجه نهایی آنها تبدیل شدن به رانندهای خوب در خیابانها خواهد بود.
بازدید از موزه لین موتور
موزه لین موتور با افتخار خود را بزرگترین کلکسیون خودروهای اروپایی در آمریکا میداند. این موزه علاوه بر نمایش خودروهای مشهور اروپایی، محصولاتی کمیاب همچون هافمن ۱۹۵۱، پیل P50 و… را نیز در معرض دید میگذارد.
تماشای فستیوال سرعت گوودوود
فستیوال سرعت گوودوود هر سال در انگلستان برگزار میشود. این رویداد خودرویی چهار روزه میزبان خودروهای کمیاب، سریع و گرانقیمت است و شامل نمایشگاه و مسابقه تپه نوردی مشهور نیز میشود. در کجای دنیا میتوان در عرض چند دقیقه پورشه ۹۱۷، خودروی فرمول یک ردبول و پژو ۲۰۸ مسابقهای را در کنار یکدیگر دید؟
تماشای مسابقات مهم موتور اسپرت
بیشک میتوان مسابقات مهمی همچون لمان را از قاب تلویزیون تماشا کرد اما اگر در پیست حضور نیابید و از نزدیک مسابقات را تماشا نکنید یک تجربه مهم را از دست دادهاید. شنیدن، دیدن و بوییدن خودروها از فاصله چند ده متری یک بعد دیگری به هر مسابقه میافزاید و حضور در این رویدادها فرصتی عالی برای گفتوگو با علاقهمندان به خودروهاست.
خرید یک خودروی جذاب برای آخر هفته
هر ماشین بازی باید حداقل یک خودروی جذاب را در طول عمر خود خریداری کند. البته چنین خودرویی ضرورتاً قیمت بالا یا سرعت زیادی ندارد. راندن یک فیات ۱۲۶ ساده در روزهای آخر هفته میتواند لبخند را بر لبان شما جاری سازد. هزینههای نگهداری خودروهای اقتصادی کلاسیک نیز خیلی زیاد نیست.
راندن خودروهای افسانهای
ما ماشین بازها را تشویق میکنیم خودروهای افسانهای دوران کودکی خود را پیدا کرده و برانند. فرقی نمیکند که آن خودرو فراری ۳۰۸ باشد یا سوبارو WRX STI یا حتی فولکسواگن گلف چراکه راندن چنین خودروهایی یک تجربه فراموشنشدنی خواهد بود.
بازدید از نمایشگاههای خودرویی مهم
بسیاری از کارشناسان معتقدند عمر نمایشگاههای خودرویی سنتی به سر آمده اما همچنان بازدید از رویدادهایی همچون نمایشگاه مونیخ یا لسآنجلس تجربهای شگفتانگیز خواهد بود. علاوه بر تماشای طیف وسیعی از خودروهای جذاب زیر یک سقف، امکان تماشای مراسم رونمایی خودروهای جدید نیز وجود خواهد داشت.
رانندگی و دریفت روی دریاچه یخزده
یکی دیگر از تجربههای ناب رانندگی به دریفت روی دریاچهای یخزده مربوط میشود. در اینجا شما درسهای زیادی درباره هندلینگ خودرو یاد میگیرید و ترسی از بابت خطا وجود ندارد.
راندن خودروی kei در ژاپن
با این کار احترام ویژهای به مبحث مینیمالیسم در طراحی خودرو قائل میشوید. خودروهایی که در بازار ژاپن عرضه میشوند باید قوانین سختگیرانهای را رعایت کنند. طول این خودروها نمیتواند بیشتر از ۳۳۷۸ میلیمتر باشد و محدودیتهای مشابهی برای عرض و ارتفاع آنها نیز وجود دارد. در عوض مالکان با هزینههای خرید و نگهداری کمتری مواجه خواهند بود. پیشرانه ۶۶۰ سیسی خودروهای kei هم حداکثر قدرت ۶۳ اسب بخاری میتواند داشته باشد.
آموختن اصول نگهداری خودرو
تعمیر و نگهداری خودرو یکی از اصول مهم برای علاقهمندان است. فرقی نمیکند که به دنبال تعویض شمعها یا لنتهای ترمز باشید چراکه همه ماشین بازها باید آن را یاد بگیرند. این فرایند شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد اما اینطور نیست و در درازمدت نیز باعث صرفهجویی در هزینهها میشود.
بازدید از کارخانه خودروسازی
تماشای تبدیل قدمبهقدم آهن و فولاد به یک خودرو تجربهای فوقالعاده خواهد بود. همه کارخانهها شبیه یکدیگر نیستند و برخی تکیه زیادی بر رباتها دارند درحالیکه شرکتهای کوچکتر همچنان به نیروی انسانی اعتماد کردهاند و فرایند تولید را بهصورت دستساز انجام میدهند. بیشتر خودروسازان جهانی تور بازدید از کارخانههای خود را برگزار میکنند و اکثرشان نیز قیمت مناسبی دارند.
گفتوگو با طراحان خودرو
گفتوگو با طراحان خودرو بهترین راه برای آگاهی از روش کار خودروسازان است. تبدیل یک کانسپت به خودرویی تولیدی فرایندی پیچیده و درازمدت را طی میکند و شامل صدها تصمیم در سطوح گوناگون است. یک طراح یا مهندس بهترین گزینه برای توضیح تمامی این فرایندهاست. البته شما نمیتوانید وارد استودیوی طراحی یک برند شده و با مدیر آن صحبت کنید اما حضور در مسابقات و نمایشگاههای خودرویی روشی مناسب برای ملاقات با تیمهای طراحی خودروسازان خواهد بود.
بازدید از موزه پیترسن
موزه پیترسن در لسآنجلس یک بهشت خودرویی است که هر نوع خودرویی در آن پیدا میشود. از هات رودها گرفته تا محصولات تک ساخت و نمادین همچون فورد مدل T و… انواع و اقسام وسایل نقلیه در این موزه وجود دارد. موزه پیترسن بهطور منظم نمایشگاههای ویژهای را برگزار میکند و بنابراین هر ماه میتوان از آن بازدید کرد و درعینحال با افراد علاقهمند به خودرو گفتوگو نمود.
DonJavad
۵ تیر ۱۴۰۳مطلب اشتباهی نیست؟!
زیاد به کار ما نمیاد.
شاهین
۵ تیر ۱۴۰۳اگر جزو علاقهمندان به خودرو هستید و امکانات و بودجه نیز در اختیار شما قرار دارد باید این کارها را حداقل یکبار در عمر خود انجام دهید.
شاید من و شما نتونیم این کارهارو انجام بدین اما تعداد اونایی که میتونن انجام بدن هم کم نیست.
SMS
۶ تیر ۱۴۰۳کلا ۷ ۸ تاش تو ایران عملیه
Rezolini
۷ تیر ۱۴۰۳درسته ..ما ک علاقه داریم نمیتونیم
اونا ک میتونن علاقه ندارن
نشناسی بهتره
۵ تیر ۱۴۰۳تیتر مطلب باید این میشد:
کارهایی که علاقمندان خودرو در ایران باید حسرت آن را بخورند
کاربر۳
۵ تیر ۱۴۰۳هیچکدوم از این کارارو نمیشه انجام داد ولی من بعضی وقتا که توی جاده حوصلم سر میره تخت گاز میکنم تا سرعت ۱۹۰ خیلی حال میده خصوصا اون قسمتش که با یکی کورس میبندی و نور بالا میدی و خیتش میکنی😂
البته نا گفته نماند بعضی وقتا هم خودم خیت میشم و بعضیا پیدا میشن ریرینن به آدم😂😂😂
محمد
۵ تیر ۱۴۰۳کاربر ۳ سرعت رفتن تو جاده عمومی و کورس انداختن تو جاده ایه که زن و بچه مردم توش رفت و آمد میکنن نهایت…، کاشکی پلیس ایران هم مثل بقیه کشور ها ماشین شما هارو بعد توقیف مصادره میکرد یا مجازات زندان میداد تا اگه اسم خودت هم یادت رفت قوانین یادت نره و با خنده و احساس خفن بودن شاهکارت رو جایی بازگویی نکنی
علی جردن
۵ تیر ۱۴۰۳+ تجربه مالکیت خودروی صفر کیلومتر
اینجا تفاوت خودروی صفر و کارکرده در تمامی سطوح قابل مشاهده است
D.H
۵ تیر ۱۴۰۳دوستان عزیز من کاری به موضوع این مقاله ندارم یک موضوع بسیار مهمی در کشور گریبان گیر مردم هست وآن اینکه مسئله خودرو هست ببینید در همهی کشور های جهان مسئله خودرو در وضعیت بسیار خوبی قرار داره منظورم این هست که قیمت ها عادلانه و به اندازه صحیحی است نه اینکه ۲۰ الی ۲۵ برابر قیمت جهانی بله الان ما داریم خودرو هارو ۲۰ برابر قیمت جهانی می خریریم چرا ؟به این دلیل که حمایت های بی جا و نادرست از مافیا خودرو سازی داخلی داره میشه نمی دونم چرا کسی به این موضوع به این مهمی توجه نمیکنه داریم با پول یه بنز s500 مدل ۲۰۱۳ یه پژو پارس مدل ۹۵میخریم یه سری به بازار خودرو کشور های حاشیه خلیج همیشه فارس بزنید خوب کلا مشهود هست قیمت هارو آدم میبینه واقعا ناراحت میشه بخدا دیگه نمی دونم چی بگم لکسوس lx570که به عنوان مثال بیان میکنم در امارات فوق تمیزش مدل ۲۰۱۳ دو ملیارده همون خودرو در داخل ایران بالای ۳۰ ملیارده دیگه نمی دونم چی بگم فقط از دوستان خواهش مندم که به این مسئله گله کنن وا ز سایت ارزشمند پدال و به خصوص آقای اشتری خواهشمندم به این مسأله گله کنن و دوستان رو هوشیار کنن این و بدونید تا واردات خودرو بدون قید و شرط به طور کامل باز نشه و تعرفه ها کاملا عادلانه و منصفانه نشه قیمت همینی خواهند بود که هست و بازار همین طور در کما بستری خواهد بود واقعا برای این اوضاع گله مند و ناراحت هستم دیگه نمیدونم چه بگم باز میگم قضاوت باشما …
#واردات خودرو #
بی وطن
۵ تیر ۱۴۰۳ی لحظه فکر کردم مقیم المانی ایتالیایی فرانسه ای همچین جاییم این مطلب رو خوندم!!!!
خیلی رویایی بود😁😁😁😁
آریا
۸ تیر ۱۴۰۳دقیقا الان من چجوری برم لس انجلس موزه پیترسن
اصلا اگه تو ایران پولدارم باشی توریستی نمیتونی بری امریکا
arvin44
۵ تیر ۱۴۰۳بنظرم باید اسم مقاله رو بذارید کارهایی که علاقه مندان خودرو در ایران نمیتوانند انجام دهند مناسب تر میشه
𝐀𝐥𝐢
۵ تیر ۱۴۰۳تقریبا بیشترشون برای ایرانی غیر محال
ایمانوف
۶ تیر ۱۴۰۳*غیر فعال:)
رومانی>چین>فرانسه
۵ تیر ۱۴۰۳با ایرانی بودنم چه کنم
OM.01
۵ تیر ۱۴۰۳(ما ماشین بازها را تشویق میکنیم خودروهای افسانهای دوران کودکی خود را پیدا کرده و برانند)
پونتیاک ترنس ام 1978
پونتیاک GTO 1969
(هر ماشین بازی باید حداقل یک خودروی جذاب را در طول عمر خود خریداری کند)
Ford 32 Deuce coupe ✌️
Ford 32 Tudor ✌️
عشق فقط خودروهای هات راد و استریت راد❤️
این عکس آخری هم پدال گذاشته ماشین جالبی هست لازم دونستم اطلاعات بیشتری بگم…
https://www.petersen.org/vehicle-spotlights/1932-ford-roadster-0032-by-chip-foose
لینک خود موزه پترسون رو فرستادم، دوست داشتید بخونید و شاهکار کاستوم chip foose رو نگاه کنید
بد نیست اشاره کنم آقای chip foose الان 60 ساله هست و 20 ساله تو صنعت هات راد استریت راد فعالیت میکنه و 31 ساله طراح خودرو هست و شرکت foose desgin رو تاسیس کرده و 31 جایزه برده و تو 9 برنامه تلویزیونی ماشینی حضور داشته و تاحالا 170 استریت راد هات راد تراک ماسل کار و… طراحی و کاستوم کرده و با تیمش ساخته. یکی از اعتبارهای این صنعت ایشون هستن👍
پدر ایشون که sam نام دارن ایشون هم یکی از اعتبارهای هات رادینگ بودن در در دوره خودشون👍
boost10
۵ تیر ۱۴۰۳هعی
اینجا تهش یه ۴ سیلندر خطی سوار میشن مردم
Taha Ayoobi
۵ تیر ۱۴۰۳همون پاراگراف اول رو خوندم فهمیدم مال من نیست.
انشاالله یه روزی.
A
۵ تیر ۱۴۰۳فقط اون پیچ و تاب های لامبورگینی
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/6-4.webp
Cert
۵ تیر ۱۴۰۳یعنی همه ی این کار ها را باید انجام داد یا تنها چند تای آن را انجام دهیم
! i M α η δ υ α R
۵ تیر ۱۴۰۳دوست دارم مستر کورس رانندگی مازراتی به تدریس آندره آ بارتولینی رو برم …
توی پیست اختصاصی مازراتی ….
” وارانو د ملگاری ” …
دوره شون برای سطح GT PRO با ماشینای MC20 و گرن توریسمو تروفعو ، به ازای هر یک روز مبلغ 3000 یورو هست …
قبلا دورشون 4 روزه و مبلغ 12000 یورو بود ولی الان یک روزه هم می تونی ثبت نام کنی …
یه درجه بالاتر ، سطح مستر incentive هم داره که خودشون برات هتل رزرو میکنن و ترنسفر فرودگاهی و خدمات بیمارستانی هم داره و علاوه بر رانندگی در پیست ، از موزه مازراتی و کارخونه مودنا هم بازدید می کنی و کلی جنگولک بازی دیگه ( بهت احتمالا گیفت هم میدن ) که 5200 یورو به ازای هر روز برات آب می خوره …
بقیه چیزا نشد ، خیلی دیگه مهم نیست …
bayerischemotorenwerkeag
۵ تیر ۱۴۰۳باید رانندگی با ماشین پدر رو هم اضافه کنین😂
حسن
۵ تیر ۱۴۰۳من یه چی میدونستم که همیشه میگم برید امریکا
الان تو متن هم هر چی ادرس داده برا امریکاست
Car Guy
۶ تیر ۱۴۰۳(کار هایی که علاقه مندان خودرو باید حداقل یک بار انجام دهند)
غیر از ایرانی ها
gabriel
۶ تیر ۱۴۰۳البته در کل کره زمین بجز از آسیا نماینده شایسته قاره کهن و ابر گوددرت منطقه ج.ا.ایران و به تعداد انگشتان دو دست کشورهای زیر پونز نقشه افریقایی همه میتونن این ها رو تجربه کنن!
RAM1500TRX
۷ تیر ۱۴۰۳منم یه عشق ماشینم
ایران زندگی میکنم
تا الان بزور تونستم یه رانا پلاس بخرم
همیشه تمیز نگه میدارم هم ظاهری هم باطنی
به اونایی هم ک گفتی زورم نمیرسه
باحسرت😔😔😔
EHSAN2007
۸ تیر ۱۴۰۳دستی کشی با گاری وطنی 😂
BMW
۸ تیر ۱۴۰۳نهایتش میریم از بدبختی تو کارخونه ایران خودرو کار میکنیم و پیچ و مهره اش رو وصل میکنیم 🤣🤣🤣
علی شلبی
۹ تیر ۱۴۰۳توی ایران تهش ۶ سیلندر سوار میشیم
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۳کلاسیک های آمریکایی 8 سیلندر هم هست.
مجید
۹ تیر ۱۴۰۳آفرود هست ولی دریفت نیست؟!
درگ نیست؟
مجید
۹ تیر ۱۴۰۳یکی از کارهایی که هر عشق خودرو گیکی باید انجام بده تبدیل یه ماشین کاملا قدیمی به یه کابین فوق هوشمند و مدرن و فول آپشنه!
فکر کنید مثلا یه مرسدس بنز قدیمی Hammer رو بیای با تمام سنسورها و امکانات هوشممند که رو مدلهای جدید و لوکس هست مجهز کنی!
تناقضی روحنواز و سایبرپانکی! 🥰
سهیل
۱۱ تیر ۱۴۰۳علاقه به خودرو یعنی اگاهی فنی و اشنایی نسبی در صورت امکان با این وسیله و این اگاهی نیاز به صرف وقت و زحمت خواهد داشت و نهایتا شما به چنین ادمی به عنوان یک ادم مطلع نگاه می کنید و صرف بازدید از فلان پیست باعث تخصص نمی شود فقط برای صفحه اینستاگرام مناسب است و فریب موجودات سطحی مثل خودشان و رانندگی با دوازده سیلندر ؟!! تنها دوازده سیلندر که ممکن است در ایران پیدا کرد نوعی تراکتور خیلی قدیمی است و البته لوکوموتیو هم داریم که ماشین نیست و بقیه موارد قابل دسترسی در پلی استیشن و کنسول های مشابه است . شاید هم بشود از سه تا پراید به شرط ست کردن پدال و فرمان با چیزی شبیه میله های اهنی استفاده کرد یا دو راننده دیگر که همگی هماهنگ باشند ولی نیاز به تمرین دارد .