گاهی خودروسازان به دلایل مختلفی تصمیم میگیرند نام یکی از محصولات خود را به برندی مستقل با محصولات اختصاصی تبدیل کنند. در ادامه قصد داریم با مصادیق این موضوع آشنا شویم.
رم
هرچند دوج از قبل از جنگ جهانی دوم از نشان سر قوچ رم در برخی تراکهای خود استفاده کرده بود اما در پاییز سال ۱۹۸۰ بود که اولین پیکاپ دوج رم برای جایگزینی با پیکاپهای سری D پدیدار شد. سی سال بعد در سال ۲۰۱۰ پس از ادغام شرکت مادر دوج یعنی کرایسلر با فیات، رم تراکس بهعنوان برندی کاملاً مجزا تأسیس شد تا اقدام به عرضهٔ پیکاپها و ونهای مختلف کند.
جنسیس
برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ نام جنسیس را در گروه هیوندای دیدیم. این خودرو یک سدان لوکس پرچمدار با پیشرانهٔ V8 برای رقابت با بامو سری ۵ بود. سپس جنسیس کوپه به بازار آمد و شش سال بعد، نسل دوم جنسیس سدان رونمایی شد. در سال ۲۰۱۵ اما هیوندای با الگوبرداری از تویوتا و با هدف تکرار موفقیت فوقالعادهٔ لکسوس در بازار آمریکا، جنسیس را به یک برند لوکس مستقل تبدیل کرد. اولین محصول اختصاصی جنسیس، سدان فول سایز G90 بود.
دیاس
سیتروئن با معرفی هاچبک DS3 در سال ۲۰۰۹ که پاسخ فرانسه به مینی بود، قصد داشت سدان لوکس و نوآورانهٔ DS که بین سالهای ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ تولید میشد را یادآوری کند. سیتروئن این حرکت را با معرفی مدل بزرگتر DS4 در سال ۲۰۱۰ و DS5 یک سال پس از آن ادامه داد اما وقتی در سال ۲۰۱۲ در آسیا دیاس از سیتروئن جدا شد، معلوم شد فرانسویها برنامههای بزرگتری برای این نام دارند. گروه PSA در آن سالها از دو برند پژو و سیتروئن تشکیل شده بود و ابزاری برای عرضهٔ مدلهای لوکس نداشت. به همین دلیل، در سال ۲۰۱۵ دیاس به برند مستقل تبدیل شد و از آن زمان در تلاش است همه را متقاعد کند که رقیب شایستهای برای آئودی است.
پولستار
دقیقاً مثل AMG که در قالب یک شرکت مستقل اقدام به اصلاح محصولات مرسدس بنز برای مسابقات میکرد و بعداً توسط مرسدس تصاحب شد، پولستار هم برای فعالیتهای مسابقهای تأسیس شد. این شرکت که ابتدا فلش ریسینگ نام داشت، در اواخر دههٔ ۹۰ محصولات ولوو را برای مسابقات قهرمانی تورینگ سوئد تجهیز میکرد و در سال ۲۰۰۵ به پولستار ریسینگ تغییر نام داد. چهار سال بعد، این شرکت قراردادی را برای ساخت نسخهٔ پرفورمنس بالای محصولات جادهای ولوو امضا کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۵ ولوو بهطور کامل پولستار را خرید. این اما پایان ماجرا نبود و در اکتبر ۲۰۱۷ ولوو اعلام کرد پولستار را به یک برند مستقل برای ساخت خودروهای الکتریکی تبدیل میکند.
کوپرا
سئات برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ از نام کوپرا (مخفف Cup Racing) برای نسخهٔ داغ ایبیزا استفاده کرد که به مناسبت پیروزی در مسابقات قهرمانی رالی کاپ جهان ساخته شده بود. در سال ۲۰۰۰ نیز این حرکت با هاچبک داغ لئون کوپرا ادامه یافت ولی در آن زمان کمتر کسی تصور میکرد زمانی این نام به یک برند مستقل تبدیل شود. بااینحال، در سال ۲۰۱۸ گروه فولکسواگن همین کار را انجام داد و کوپرا در قالب برندی مستقل، کراساوور جذاب فورمنتور را بهعنوان اولین محصول اختصاصی خود به بازار فرستاد. البته این برند همچنان نسخهٔ پرفورمنس محصولات سئات را هم به بازار عرضه میکند.
کوروت
هرچند کوروت لوگوی اختصاصی خود را دارد و مثل یک برند مجزا احساس میشود اما درواقع بخشی از خانوادهٔ شورلت است و تاکنون از این نام فقط برای یک محصول استفاده شده است. این شرایط اما در سال ۲۰۲۵ تغییر خواهد کرد زیرا قرار است کوروت به برندی مستقل تبدیل شود و اقدام به عرضهٔ شاسیبلندهای مختلف و همینطور یک کوپهٔ چهاردر کند تا در کنار انواع مختلف سوپرکار موتور وسط C8 قرار گیرند. این محصولات جدید اما همچنان بسیار سریع و اسپرت خواهند بود تا شایستگی نام و نشان کوروت را داشته باشند.
HR3
۱۲ مرداد ۱۴۰۲جنسیس امسال تو بحث فروش بدجور دنده عقب گرفته گمان نکنم زین پس بازاری غیر کره براش متصور بشن
کیان
۱۲ مرداد ۱۴۰۲دیگه وقتی یه ماشینش ک ارزون هم هست یک نسل هم دووم نمیاره انتظاری جز این هم نمیشه داشت
تا همینجا هم براشون بسه، یه چندتایی جایزه گرفتن، بهتره با همین جایزه ها خداحافظی کنن تا ابرو ریزی بیشتر نشده
هیچ کدوم از برندای بالا نه سنشون اینقدر کم بوده نه اینقدر حقیر ک در حد یه نسل باشن ولی جی ۷۰ یه تنه جابجا کرد همه چیزو
Killer
۱۲ مرداد ۱۴۰۲حقیر یعنی لکسوس ار سی که فروشش از ماشین ساخته شده تو محلات چین توسط استارت آپ اقای چانگ چونگ چینگ کمتره بعد از این همه سال تبلیغ و بازاریابی ولی لکسوس روش نمیشه بگه کارش تمومه خخخ.چقدر که این جایزه ها حالتونو میگیرن،پایان هر سال میلادی خواب ندارین شما خخخخ
TRD PRO
۱۲ مرداد ۱۴۰۲یه سوال …
اون g70 و استینگر که تو کلاس محبوب سدان ، این همه جایزه و افتخار داشتن ، با اون طراحی جذاب و خیره کننده (!!) ، بالاترین استاندارد IIHS ، و اون همه تبلیغات و اون همه آمار فروش که یکی از همین اکانتای فیکتون میگفت ۱۲ هزار تا ، چرا باید کلا بعد از یک نسل (!!) تولیدش متوقف بشه ؟!
جنسیس با فروش ۱۲ هزارتایی به قول خودتون فروشش متوقف شد اون وقت لکسوس RC با همین فروش کم داره ۱۰ ساله که ادامه میده ؟!
خیلی باید چشمتو به حقیقت بسته باشی و خودتو به خواب زده باشی تا همچین دروغایی رو باور کنی :)
Car love
۱۲ مرداد ۱۴۰۲یعنی باور نمیکنی لکسوس rc فقط ۲ هزارتا میفروشه و باور نمیکنی جنسیس جی۷۰، ۱۲ هزارتا میفروشه؟ اینم لینک فروشا
https://www.goodcarbadcar.net/lexus-rc-sales-figures-usa-canada/
https://www.goodcarbadcar.net/genesis-g70-sales-figures/
با لینک دارم قتل عام میکنم😂😂😂😂😂😂😂😂😂
TRD PRO
۱۲ مرداد ۱۴۰۲با لینک قتل عام میکنی ؟ 😂
تویوتا و لکسوس توقف فروش دادن یا جنسیس و کیا ؟
کلا برعکسه همه چیت چرا 😂
سوال ساده پرسیدم جواب ندادی
تو میگی ۱۲ هزار تا فروخته . من میگم اصلا ۲۰ هزار تا . خوبه ؟
چرا فروشش متوقف شد ماشین به این پر فروشی ؟
خودتو نزن علی چپ . تکراری شده این کارات 😂
Car love
۱۳ مرداد ۱۴۰۲یعنی هرچی میگی با لینک میترکونم😂😂شک داشتی به امار اینم لینکا
دیگه اینکه چرا شرکت میاد ماشینی که فروشش ۶ برابر لکسوس rc هست رو توقف تولید میکنه به سیاست های خود شرکت مربوطه نه تو
تو فعلا با لینکا عشق کن
امار الکی بگی نتیجش میشه لینک😂😂😂😂
پیام
۱۳ مرداد ۱۴۰۲بابا دنده عقب رو نیراژ اینفینیتی میگیرن. فکر کنم قاطی کردی
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۴۰۲همین که به یک یک حرفهایی که در گذشته زدم و یه مشت دلقک تخریبم کردند و امروز صحت حرفهایم روشن شد ، خودش گویای بیسوادی و تازهبهدوران رسیدههای کرهایفنها را نمایش میده !
جنسیس را که خدا بیامرزدش ، اما شما کرهایفنها هنوز وقت توبه دارید تا دیر نشده و سانتافهی جدید با بلدوزر از روتون رد نشده 🤣!
Car love
۱۲ مرداد ۱۴۰۲https://www.goodcarbadcar.net/genesis-us-sales-figures/
امار فروش جنسیس تو امریکا تا اینجای سال (مقابسه با ماهای یکسان سال گذشته)😂😂محو شدی
بعد از تیتر دیروز موتور ترند این لینک بدترین اتفاق بود واستون
گلم اون جنسیس جی ۷۰ هم که توقف تولید شد فروشش دقیقا ۶ برابر لکسوس rc و اینفینیتی q50 بود حالا اینکه اونا ماشینی که سالی ۲ هزارتا میفروشه رو توقف تولید نمیکنن ولی جنسیسی که سال ۱۳ هزارتا میفروشه رو برندش تصمیم میگیره توقف تولید کنه داستانش جداس،احتمالا لکسوس باورش نمیشه rc بعد ده سال هنوز سالی ۲ هزار تا میفروشه 🤣🤣
با لینک عشق کنین
رامتین
۱۳ مرداد ۱۴۰۲چه علاقه ای به جنسیس داری؟؟ بیخیال پسر. سعی کن تو زندگیت به هیچ چیزی وابسته نشی و از اون مهمتر بحث نکنی، چون هیچوقت نتیجه نمیگیری. من خودم النترا دارم اما اگه یکی بهم بگه پراید بهتره میگم ناز شصتت، هر چی شما بگی درسته.
phonix
۱۳ مرداد ۱۴۰۲https://www.drivearabia.com/carprices/uae/genesis/genesis-g70/2022/
رقبا پایین تر هستن جناب
https://www.drivearabia.com/carprices/uae/lexus/lexus-is/2022/
رقیب درست جی 70 در برند لکسوس
https://www.goodcarbadcar.net/lexus-is-sales-figures/
امار فروش امریکای شمالی به تفکیک
لطفا سگمنت ها رو یاد بگیرید با تشکر
amirmohammad
۱۲ مرداد ۱۴۰۲دیگه الان هر چیزی رو با سرچ میشه فهمید.اینکه میدونین جنسیس کاهش فروش نداشته ولی از عمد میان میگین کاهش داره برای اینه که دوست دارین بیان ریپلای کنن شمارو و بگن اینطور نیست و فلان و بعدش باز شما اونا ریپلای کنین و دوباره اونا ریپلای کنن و این چرخه ادامه داره صرفا برای اینکه وقتتون پر بشه و از بیکاری فرار کنین.نه اینکه فن ژاپن باشین.فقط دوست دارین یه چیزی بگین و یکی بیاد باهاتون بحث کنه و شما حوصلتون سر نره.برای اینکه مطمین بشین این اتفاق میوفته هم نفر اول رو ریپلای میکنین که دیده بشین.بالاخره ایران کمبود کار توش هست میدونیم همه
AMANTE
۱۲ مرداد ۱۴۰۲احتمالا در آینده اسم لندکروز هم به یک برند جدا تبدیل بشه و برای معرفی شاسی بلند و وانت های آفرودی استفاده بشه. مثل کاری که دوج با رم کرد.
دیجی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲اکثرا موفق بودن مثل لکسوس لینکن اینفینیتی
کیان
۱۲ مرداد ۱۴۰۲دوست عزیز اکثرا ک موفق بودن هم خودروسازی با اصالتی و قدمت داری پشت برند بوده ک مستقل شده
الان غیر از هیوندای و جنسیس هیچ کدوم شرایطی ک گفتیم و نداشته، نه هیوندای قدمت زیادی داره نه جنسیس اصلا سنی، نتیجه شده همین ناکامی و تحقیر تو بازار
قدمت و اصالت خیلی تو ذهن مردم و خریدار تاثیر میذاره، هیچ کس یه برند درجه چندم و به برندهای برتر ارجحیت نمیده
TRD PRO
۱۲ مرداد ۱۴۰۲در سال ۲۰۱۵ اما هیوندای با الگوبرداری از تویوتا و با هدف تکرار موفقیت فوقالعادهٔ لکسوس در بازار آمریکا، جنسیس را به یک برند لوکس مستقل تبدیل کرد.
احسان و کارلاو و کیلر و ممدرضا و امیرحسین و هزاران فیک دیگر تقدیم به شما .
Ehsan
۱۲ مرداد ۱۴۰۲نمیدونم این جمله دقیقا چیش بد بود اصلا!!
ولی میدونم که اینقدر فشار روت زیاده که تمام کامنتات زیر تمام مطالب شده راجع به کره.اصلا مهم نیست مطالب راجع به چیه تو میای اونجا از کره میگی،هی دست و پا میزنی که آروم بشی ولی هی بیشتر غرق میشی و بیشتر تحت فشار قرار میگیری.اگه کسی مطمئن باشه چیزی بده اینقدر هی تلاش نمیکنه ضدش،تهشم که دیگه میبینی ده تا کامنتم آرومت نمیکنه میای اینطور اسم بقیه رو میاری و در اصل التماس میکنی برای توجه،این توجه هم تقدیم به تو
TRD PRO
۱۲ مرداد ۱۴۰۲والا من دارم نسل جدید پرادو و آفرود لکسوس و خبرای مهم رو میبینم حال میکنم .
اون لا به لا هم توقف تولید جنسیس و شکایت از هیوندای و دست و پا زدن تو و دوستات اسباب شادی و خنده رو فراهم میکنه .
فشاری اگه هست برای توئه نه من که از زمین و آسمون خبرای ضد کره میاد :)
Ehsan
۱۲ مرداد ۱۴۰۲اونی که با معرفی نسل جدید میتونه حال کنه کسیه که میتونه بخرش نه تو،تویی که اینجایی میتونی با کسب عنوان برند حال کنی که متاسفانه واست شده دور از انتظار هموطنور که میبینی.پس الکی چیزی که واقعیت رو مخفی نکن چون خیلی واضحه.
میگم که همینکه تو تمام مطالب فقط هی اسم کره رو میاری و هی حرص میخوری و هی هرچی دست و پا میزنی بیشتر غرق میشی و اینقدر اعصابت خورد میشه قضیه رو فهمید.در اصل جای اینکه با ژاپن حال کنی فقط داری با کره حرص میخوری.منکه راضیم از دیدنت تو این وضعیت. الانم چون از وضعیتت راضیم جواب التماس توجهت رو دادم و توجه کردم.
این یه قانونه،کسی که مطمئن باشه چیزی بده اینقدر دست و پا نمیزنه واس اثباتش.
Ehsan
۱۲ مرداد ۱۴۰۲راستی اون سوالم جواب ندادی هنوز،گفته بودم بهت که تو موقعیتی قرارت دادم و راه در رو نداری :))
TRD PRO
۱۲ مرداد ۱۴۰۲جواب تو و دوستات رو که خیلی وقته دادم و خوندی و فرار رو بر قرار ترجیح دادی :)
با عدد و آمار هم گفتم و دروغتون درومد . برو خودت ببین :)
Ehsan
۱۲ مرداد ۱۴۰۲جوابی که ندادی اخرش،فقط قبلش لینک ایمن ترین برند ها رو واست گذاشتم تو سال های قبل و تو کم و اوردی و دیدی نمیتونی جواب سوالمو بدی مجبور شدی واس اینکه یه چیزی بنویسی بیای بگی ببین ژاپن با ۸ تا برند تونست بیشتر از کره با ۳ تا برند جایزه ایمنی ببره!!! در اصل به شعور خودت توهین کردی با این حساب کتاب!!
اون تجهیزات نظامیه که کل یک کشور رو حساب میکنن! واس خودرو گروه با گروه حساب میشه عزیزم! هیچ عنوانی به هیچ کشوری داده نشده،به گروه دادن،که گروه هیوندای با ۲۱ جایزه تونست ایمن ترین بشه.در مقابل هم گروه های ژاپن رو خورده خورده هر کدوم ۶-۷ تا عنوان کسب کردن جمع کردی هشتاشون رو هم بیشتر از ۳ تا برند کره ای شد و گفتی به به وگرنه همونطور که خودت دیدی بیشترین جایزه رو بین ژاپنیا تویوتا برد که کلا ۸ تا برد در مقابل ۲۱ جایزه هیوندای .بازم دست و پا زدن های الکی
بازم سوالمو میپرسم،IIHS معتبره یا نه؟
محمد مهدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲با عرض پوزش پیشاپیش بوی ورشکستگی از سرانجام استقلال شورلت به دماغ آدمی می خورد !
اگه جداش نکنن به نظرم بهتره
البته ناله و حرف من تا ایران خودرو و سایپای پاک دامن هم نمی رسه چه برسه به کشور شیاطین ، امریکانووو
TRD PRO
۱۲ مرداد ۱۴۰۲چه روزای سخت و دلگیری شده برا اون ترول های چشم بادومی .
همشون تو غار پناه گرفتن . هیچ خبری نیست ازشون .
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۴۰۲نه داداش ، تو غار گیر نکردن !
بلکه دنبال این هستند چطور رنگ عوض کنند و نقش تخریبگر جدیدی پیدا کنند !
بلاخره محصول فیک کرهای باید هم فنِ فیک داشته باشه دیگه 🤣 !
Car love
۱۲ مرداد ۱۴۰۲طرف یه اکانت ۸ هزار کامنتی داره و به خودش میگه کارآفرین بعد واس اینکه همه بهش گفتن چه خبره کل روزو اینجایی هی حرص میخوری کامنتات اینقدر زیاد شدن رفته اکانت جدید زده و اینقدر فیکه که هر بار با یه ایمیل الکی و جدا کامنت میزاره که باز سر تعداد کامنت بالاش مسخرش نکنن بعد میاد به بقیه میگه ترول 😂😂😂😂
عزیزم دیروز تو مطلب های تیتر نابود کننده موتور ترند و سوژه bz4x ندیدیم؟ اولین کامنت بودم که.احتمالا ناراحتی زیاد باعث حواس پرتی شده 😣💔
TRD PRO
۱۲ مرداد ۱۴۰۲قبلنم گفتم اما طبق معمول در پردازش ضعف داری .
من فیک کسی نیستم و تو قید و بند چیزای ساده مثل تعداد کامنت و اینا هم نیستم .
الان مثلا اون ۲۵۰ تا کامنت تو سرو ته مگه چه ارزشی داره کلا ؟
بجا توجه به اینجور چیزای الکی ، از دنیای خودرو و تاریخچه خودرو و خبراش لذت میبرم .
گهگاهی هم حقیقت رو برای تو و دوستات با عدد و آمار و ارقام روشن میکنم و اسباب مهاجرت جمعی شما به غار رو فراهم میکنم 😂
Killer
۱۲ مرداد ۱۴۰۲روزا خیلی سخت شدن،نمیدونم تو مطلب اخر بودن لکسوس rc بیام سوژتون کنم یا تو مطلب باتری تخیلی سوژه تاریخ خودرو ساری یعنی bz4x.واقعا هندل کردنش خیلی سخته.از طرفی هم استرس برخور چرخ هم دارم.
ولی ظاهرا روز تو سخت تره چون تا خبرا رو دیدی گوشی رو زدی زمین و کامنتا رو ندیدی که اونجا چطور ابراز علاقه کردم به ۳ چرخه سازا خخخخ
محمد مهدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲همه عشق امریکانووو اید انگار ، چون حتی به شوخیش هم عکسالعمل نشون میدید ، عجب جماعتی متعصبی 😉😉😉😉
حالا کی گفته ما بدمون میاد
یوسف
۱۲ مرداد ۱۴۰۲جدا کردن رم از دوج کار بیخودی بود، پیکاپ ها بخش جداییناپذیر هویت دوج هستن.
خاص
۱۳ مرداد ۱۴۰۲آکورا و SRT هم هستند ظاهراً.
JDM
۱۳ مرداد ۱۴۰۲جنسیس واقعا جسورانهس سیستمش ورقابتش با المانی ها و ژاپنی ها باعث شده اسمش سر زبونا بیوفته همین کافیه چه مسخرش کنن چه تمجید من که حال میکنم باهاش باعث شده رقابت بازار لوکس وحشی تر بشه راهی که بنز و بیمر و لکسس رفتن حاصل صبر بوده نمیشه با 20 سال بیاد بازارو مال خودش کنه کمکم اعتماد مردم جلب میشه ولی یکم طول میکشه البته بعضی سیاستهاشون غلطه
اینو به عنوان فن JDMمیگم خودروسازی کرهKDM قابل احترام تو کل دنیاس و قابل اعتماد یکی از الماسهای خودروسازی جهان و پرچمدار دوم آسیاس
Arshia m3csl
۱۳ مرداد ۱۴۰۲کوروت برند مستقل بشه عالیه اینجوری مجبوره پتریالش رو درحد پورشه ببره بالا و یک برند اسپرت گرون مثل پورشه میشه امیدوارم کوروت برند مستقل بشه تا پورشه هم رقیب جدی پیدا کنه برندش
Cyber truck punk
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ارشیا همه چی رو در مورد کوروت قبول دارم و باید عملی بشه .
تنها چیزی که در مورد کوروت اصلا نمیتونم بپذیرم و کلا غیر قابل قبول هستش قیمت بالاش هستش.
کوروت یکی از نماد های اصالت آمریکایی هست و هم نماد سوپر اسپرت ارزون قیمت.
زمانی که جوون ها تو اتاقاشون پوستر سوپر اسپرت های ایتالیایی رو داشتن و جزو آرزو هاشون محسوب میشد.
۷۰ سال پیش شورلت متوجه این نیاز جوون های آمریکایی قرار گرفت
به همین دلیل همچنان بعد ۷۰ سال شنیدن گفتن اسم کوروت حرمت داره و هم سر سنگینی خاص
Arshia m3csl
۳۱ شهریور ۱۴۰۲درسته کوروت باید ارزون باشه نصبت به بقیه ولی جنرال موتورز برنامه داره کوروت رو مثل پورشه فولکس واگن بکنه برند لوکس و شاید از کادیلاک میخوان گرونترش کنن مثل پورشه که از ائودی گرونتره بیشتر ماشین هاش
18:45
۱۳ مرداد ۱۴۰۲عالی بود مطلب آقای دهقان عزیز🌹🌹
از قسمت پولستار و DS حال کردم.