مدلهای موجود در بازار کشورمان، از نظر میزان سوخت مصرفی متفاوت هستند. این شرایط با افزایش واردات خودروهای برقی یا هیبریدی، تنوع بیشتری خواهد داشت.
قیمت بسیار پایین بنزین در ایران، مصرف سوخت را برای مردم کماهمیت کرده است. هزینه خرید خودرو در کشومان نیز چنان افزایش یافته که، پرداختهای مرتبط با بنزین، ارزش اقتصادی ندارند. از سویی دیگر، طی ماههای گذشته چند مدل خودروی برقی و هیبریدی توسط شرکتهای مختلف برای بازار ایران رونمایی شدهاند. مجموع این شرایط ، افزایش قیمت سوخت در آینده نزدیک را محتمل نشان میدهند.
اگر خودروهای موجود در بازار ایران را به دو گروه ساخت شرکتهای داخلی و مدلهای چینی تقسیم کنیم، تفاوت مصرف سوخت نیز دستهبندی میشود. تولیدات ایران خودرو و سایپا، حدود ۱۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر، مصرف میکنند اما مدلهای ساخت چین با وجود ابعاد بزرگتر و پیشرانهی قویتر، اکثرا میانگین مصرف سوخت کمتر از ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دارند. همچنین اگر واردات مدلهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی انجام شود، این عدد به محدودهی کمتر از ۵ لیتر در صد کیلومتر خواهد رسید.
در ادامهی مطلب، خودروهای صفر کیلومتر بازار ایران که مصرف سوخت کمتر از دیگران ثبت کردهاند، معرفی میشوند. این فهرست به مدلهای صفر کیلومتر قابل خرید یا نمونههایی که به زودی وارد کشور خواهند شد، اختصاص دارد.
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس
شاسیبلند پلاگین هیبرید چری توسط مدیران خودرو با برند فونیکس در ایران عرضه میشود. شرکت سازنده ادعا میکند، تیگو ۸ پرو e پلاس پس از شارژ کامل باتریها با برق شهری، مصرف بنزین ۱/۵ تا ۲ لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت.
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس، خودروی تک دیفرانسیل محرک جلو، با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ است. مجموع قدرت پیشرانه برقی و بنزینی به ۳۲۶ اسب بخار میرسد؛ درحالیکه گشتاور ۵۱۰ نیوتنمتر تولید میکند. براساس اطلاعات منتشر شده، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو، ۷/۵ ثانیه است. حدود قیمت ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان برای فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس، پیشبینی میشود.
فونیکس FX
مدیران خودرو تاکنون، دو مدل فونیکس FX اکسلنت و پرمیوم با موتورهای توربوشارژ ۱/۵ و ۱/۶ لیتر پیشفروش کرده است. ظاهرا، نسخهی ۱/۵ لیتری از فهرست محصولات خارج شده و فعلا فقط مدل مجهز به موتور قویتر، مونتاژ میشود.
فونیکس FX پرمیوم، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این کراساور کوچک مجهز به گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ، ۷ لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف میکند و میتواند در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. هماکنون قیمت فونیکس FX پرمیوم در بازار آزاد، ۱/۷ تا ۱/۸ میلیارد تومان است.
چری آریزو ۵
سدان کامپکت چری، از اواسط دههی ۹۰ خورشیدی وارد ایران شد و همچنان توسط مدیران خودرو مونتاژ میشود. این مدل برای سال ۱۴۰۲ مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT است و نسخهی دندهدستی ندارد.
چری آریزو ۵ با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این خودرو با میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر، ۱۱ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. قیمت آریزو ۵ در بازار، یک تا ۱/۱ میلیارد تومان است.
امویام X22 پرو دندهای و X33 کراس
از نظر حجم موتور، X22 دندهای در پایین جدول خودروهای مونتاژ ایران قرار دارد. این مدل با پیشرانه تنفس طبیعی ۱۵۰۰ سیسی، ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۵ ثانیه، دیگر مشخصات فنی X22 پرو دندهای هستند. قیمت امویام X22 پرو دندهای در بازار آزاد، ۷۵۰ میلیون تومان است.
امویام X33 کراس و X22 پرو اتوماتیک، شرایط فنی مشابه دارند. این خودروها با موتور سه سیلندر یک لیتر توربو و گیربکس CVT تولید میشوند. قدرت ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتنمتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۴ ثانیه فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت X22 پرو اتوماتیک (امویام X33 کراس) حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر است. امویام X22 پرو اتوماتیک برای مشتری بازار آزاد، ۹۰۰ میلیون تومان هزینه خرید دارد.
چانگان CS35 پلاس
تنها محصول وارداتی سایپا بت موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ، قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر تولید میکند. چانگان CS35 پلاس، میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۱ ثانیه زمان میبرد.
قیمت نهایی چانگان CS35 پلاس تحویلی به ثبت نامکنندگان سایپا، ۱/۳ تا ۱/۴ میلیارد تومان اعلام شده است. با شرایط فعلی، احتمالا هزینه خرید مدلهای مختلف این خودرو برای بازار آزاد، کمتر از ۱/۵ میلیارد تومان باقی خواهد ماند.
جک J4 کرمان موتور
سدان اقتصادی جک با موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس CVT، قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتنمتر تولید میکند. میانگین مصرف سوخت جک J4 مونتاژ کرمان موتور، ۶ لیتر در صد کیلومتر است و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۳ تا ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد.
هماکنون قیمت جک J4 کرمان موتور در بازار آزاد، حدود ۷۰۰ میلیون تومان است.
جک S3 کرمان موتور
کراساور کوچک جک، موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس CVT دارد. این مدل ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت جک S3 کرمان موتور، 13 ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.
جک S3 در بازار آزاد، یک میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو فاقد مدلهای مختلف و آپشنهای سفارشی متنوع است.
کیا پگاس
واردات خودروهای کیا به ایران، هنوز انجام نشده اما براساس پیشبینیها، سدان اقتصادی پگاس مجوزهای لازم را کسب کرده است. این مدل، مخصوص بازارهای اقتصادی مثل چین، اندونزی، ویتنام و امریکای جنوبی تولید میشود.
پگاس با موتور ۱/۴ لیتر تنفس طبیعی، ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ نیوتنمتر گشتاور دارد. این خودرو، همراه گیربکس دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک، میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند و ۱۲ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. آستانه قیمت کیا پگاس، ۱۲ هزار دلار است و احتمالا برای بازار ایران، یک تا ۱/۲ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
رانا پلاس، پژو ۲۰۷ از خانواده TU5
با توقف تولید انواع ۲۰۶ هاچبک و صندوقدار مجهز به موتور ۱/۵ لیتر، حالا رانا پلاس و ۲۰۷ با پیشرانه TU5، کممصرفترین محصولات ایران خودرو هستند. موتور ۱/۶ لیتر TU5 قدرت ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتنمتر تولید میکند. میانگین مصرف سوخت رانا پلاس و پژو ۲۰۷ در صد کیلومتر، حدود ۷ لیتر است. ظاهرا در سال ۱۴۰۲، رانا دنده دستی کممصرفترین محصول ایران خودرو محسوب میشود.
تیبا ۲، کوییک، ساینا و شاهین سایپا
کیفیت مونتاژ خودروهای سایپا به گونهای است که میانگین مصرف سوخت چند نمونه از یک مدل، گهگاه تفاوت دارد. به همین دلیل، عدد ۷ لیتر در صد کیلومتر که توسط سایپا برای میانگین مصرف سوخت تیبا ۲، کوییک، ساینا و شاهین اعلام شده است، کاملا قابل استناد محسوب نمیشود. در شرایط واقعی، میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر نیز برای خودروهای مذکور، وجود دارد.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۴۰۲تمامِ اینایی که تو مقاله اومده ، اگر نیاز به تعمیر و قطعه پیدا کنند ، کاری با صاحبش میکنند که اگر سهام پتروشیمیهای تولید بنزین را میخریدند بیشترین سود را میکردند و الان بنز سوار بودند 😂 !
کورش
۱۲ مرداد ۱۴۰۲فقط تبلیغ خودروهای بنجل چینی و از رده خارج های تولید داخلی .
سعید
۱۴ مرداد ۱۴۰۲شما ی ماشین اسم ببر تو این مقاله نباشه و موقع تعمیر همون کاری که فرمودید با صاحبش نکنه ؟
حرفم میزنید یکم مزه مزه کنید
Megacis
۱۴ مرداد ۱۴۰۲سلام دوستان. انصافا خودروهای tu5 یه ذره باید بهش رسیدگی کرد. چندتا لوازم جانبی زیر کاپوت میخواد، تنظیم ECU، دستچین کردن گیربکس و الیته زیربندی و عایق کاری!
دیگه بزن به دل جاده! خیالت آخ نمیگه :)
X
۱۲ مرداد ۱۴۰۲یکی از خبرگزاری های همسایه داشت میگفت ماشین هایی که میان رو میفرستن کشورای همسایه و کیش سفارش هارو هم دارن لغو میکنم
از قدیم گفتن بُزک نمیر پگاس میاد
علیرضا
۱۲ مرداد ۱۴۰۲با کیفیت بنزینی که ما داریم مصرف سوخت خودروهای تولید داخل خیلی باهم فرقی نداره فوق فوقش یکی دو لیتر مگر اینکه بنزین سوپر بریزیم که اگر پول بنزین سوپرداشتیم داخلی سوار نمیشدیم
نویدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲بیخیال مصرف سوخت،فقط قیمتا رو دریاب.
یک میلیارد
یک و نیم میلیارد
دو میلیارد.
ابوالفضل
۱۳ مرداد ۱۴۰۲قشنگ مشخصه قیمتارو از رو فاصله ستاره ها به سه صفر اضافه کنارش میخوان قالب کنن
داود
۱۲ مرداد ۱۴۰۲بابا bmw با ۲۵۰ اسب بخار ۶ لیتر مصرف میکنه شما ۷ لیتر برای تیبا و شاهین و ساینا که کمتر از صد اسب بخار قدرت دارند میفرمایین کم مصرفه ؟
TTRS
۱۲ مرداد ۱۴۰۲تیگو ۸ پرو هیبرید تنها کمبودی که داره دو دف بودنه .
با بیشتر از ۳۰۰ اسب و ۵۰۰ گشتاور ، اگه دو دف بود مثل پرومکس ، میتونست خیلی گزینه جالبی بشه .
بلخره به لطف برقی سازی ، تونستیم از ۱ و نیم لیتر توربو با ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب قدرت عبور کنیم 🤦🏻♂🤦🏻♂
مانی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲میزان مصرف بنزین امروزه پارامتر مهمی در خرید خودرو محسوب می شه.از آنجایی که در ایران بنزین با قیمت بسیار ارزانی (3 تا 6 سنت برای هر لیتر) عرضه میشه متأسفانه به این پارامتر آنچنان که باید و شاید از طرف خریداران خودرو در کشور توجه نمیشه.تمام خودروهایی که در این لیست اسم آنها آمده از کم مصرف ترین خودروهای داخل کشور هستند و برای مسافرت های طولانی مدت گزینه های نسبتا خوب و مناسبی محسوب میشن.من در این لیست خودروهای فونیکس FX و چانگان CS35 پلاس را انتخاب می کنم،چون از نظر قیمتی در قیاس با رقبا نسبتا با صرفه هستند و از قدرت بالا و ایمنی مناسب و کیفیت خوب و ظاهر جذابی بهره می برند.در ضمن،به نظر من قیمت کیا پگاس هم در این لیست کمی پایین تخمین زده شده،به نظرم اگه واردات این خودرو به بازار ایران عملی بشه احتمالا بالای 2 میلیارد تومان تو بازار قیمت می خوره.البته در نهایت همه چیز بستگی به میزان تقاضا و نحوه استقبال مشتریان از این ماشین داره.
پژمان
۱۲ مرداد ۱۴۰۲کم مصرف بودنه به کیفیت ساخت هم بستگی داره ، اینکه تا چقدر کارکرد هنوز همون جوری بسوزونه
امیر
۱۲ مرداد ۱۴۰۲عزیز اینا اعداد اعلامی توسط کمپانی هست که تو بهترین شرایط ثبت شده ، وگرنه در واقعیت هیچکدوم از این ماشینا امکان نداره همچین مصرف سوختی داشته باشن !! همین پژو 207 tu5 که من داشتم ( مدل ۹۹ بود ) هیچوقت ندیدم سیکل ترکیبی زیر ۱۰/۵ تا ۱۱ بده ! ( تو شهر ۱۲-۱۳ میسوزونه و تو جاده اگه بهش کم گاز بدی تو بهترین حالت ۷ ) ، البته اینو بگم که : همه کمپانی ها جهان اینطوری هستن که مصرف سوخت محصولاتشون رو کمتر از چیزی که تو واقعیت هست اعلام میکنن و این یه چیز کاملا طبیعی هست ، اما حالا چقدر به واقعیت نزدیک اعلام کنن مهمه !
مسلم
۱۲ مرداد ۱۴۰۲درود
همه ماشین های تولیدداخل مصرف شون کمتراز۱۰نیست که شاید دلایل مصرف بالاهمان بی کیفییت بودن بنزین ست
فرامرز
۱۲ مرداد ۱۴۰۲دقیقا همینطوره امیر جان
منم ۲۰۷ مدل ۹۶ و مدل ۴۰۱ داشتم و دقیقا همین اعداد که فرمودین با یکمی اختلاف
۲۰۷ تنها جایی که ممکنه ۷ بسوزونه فقط توی جاده با سرعت ۱۰۰ تا
توی شهر بالای ۱۰ میسوزونه
البته اینم بگم که ۲۰۷ مدل ۹۶ خیلی بهتر از مدل ۴۰۱ بود
مدل ۴۰۱ واقعا یک آشغال به معنای واقعی بود
محمد
۱۲ مرداد ۱۴۰۲رانا پلاس هر بار باک رو پر میکنم 400 تا 50 تا بیشتر نمیره. معمولا هم به ترافیک نمیخورم. البته فک کنم ecu رو خیلی دست بردن که مصرفش این شده چون ماشین نسبت به ریمپی ها جون نداره اصلا
Sina
۱۲ مرداد ۱۴۰۲حس میکنم این مقاله به بهونه میزان مصرف بنزین میخواسته تیگو ۸ پرو e رو تبلیغ کنه…بله اینجوریاست!!!
دانیال
۱۳ مرداد ۱۴۰۲سینا👌👏
مهدی شهرکی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲مقیاس اندازه گیری مصرف سوخت اون چیه؟ کدوم ماشین رو خداییش درست و اصولی نوشتین. ماشین چینی زیر ده لیتر هنوز ایران نیومده عزیز
محمد مهدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲مدت هاست دیگه نمی تونم تو شهر رکاب بزنم ، خدا شاهده هر چی نفس میکشی از اکسیژن خبری نیست ، یه عشق به دوچرخه داشتیم که اون هم فعلا به فنا رفته ، یه فکری به حال بیمارای مظلوم ریوی کنن ما که سالمیم پیشکش
ایکاش یه امریکانوووی شیطانی بودم نه یک ایرانیه تا گردن در منجلاب و سختی و اظطراب
(منظورم از کلمه ی شیطان شوخییه نه توهین)
قاف
۱۳ مرداد ۱۴۰۲هستی
میگن هر کی دلش هر جا بود، همونجاییه
فقط یه تفاوت کوچیک داری با اونا؛ اینکه اونا اون دنیا گرفتارن ، شما هر دو دنیا
علی نورزاده
۱۳ مرداد ۱۴۰۲البته یادت باشه اونجا حتما باید هفت تیر داشته باشی.
ارنست دوست نرگس
۱۴ مرداد ۱۴۰۲یادت باشه اینجا هم باید ماهواره داشته باشی و گرنه صبح تا شب باید صدا و سیما نگاه کنی
سروش
۱۴ مرداد ۱۴۰۲اگر عشق دوچرخهای که قرار بذاریم بیرون بریم! :)
تو شهر خودمون هم کسی رو پیدا نکردم که مثل خودم عشق دوچرخه باشه و پتیه بیرون رفتن باشه.
BMW
۱۲ مرداد ۱۴۰۲کم مصرفی شون به کتفم 😂 وقتی نه امنیت جانی داری و مالی😂😂
سام
۱۲ مرداد ۱۴۰۲پژو TU5 که با بنزین یورو 4 تهران تو این ترافیک و گرما با کولر هیچ وقت زیر 11 مصرف نمیکنه تو شهر.
شما وقتی تیگویی که قیمت کذایی داره رو اوردی که بنظرم اصلا مقاله یکجورایی این ماشین رو بولد کرده (که اصلا با این قیمت ارزش نداره و بلکه خیلی کمتر هم نمی ارزه) باید از سمند و سورن پایه گاز موتوری ملی ( EF7 ) هم تو مقاله میاوردید که با یک باک گاز 7 هزار تومنی راحت 250 کیلومتر تو شهر تهران مسافت طی میکنه.
Javad
۱۳ مرداد ۱۴۰۲نویسنده محترم ممکنه لطف کنه بگه بر چه اساسی هزینه بنزین نسبت به میانگین درآمد مردم پایین هست؟
ابوالفضل هنرآموز
۱۳ مرداد ۱۴۰۲با سلام باید خدمتتون بگم تو این لیست جای پارس با موتور جدید ایران خودرو خالی هست ما امتحان کردیم این موتور حتی از تی یو فایو هم کمتر میسوزه و درضمن اینو بگم که ماشین چینی از دور قشنگه واقعیتش یه مشت حلبی با یه مشت موتور از رده خارج آشغال دانگ فنگ یا میتسوبیشی که باید بگم موتور های 40 ساله ایرانی هنوز شرفشون بیشتره از اینا
نویدی
۱۳ مرداد ۱۴۰۲اگر برای یه آشغال از رده خارج مثل پارس موتور جدید به به و چه چه نمیکردی،نظرتو در مورد ماشینای چینی قبول میکردم.
محمد
۱۳ مرداد ۱۴۰۲واقعا سگ ما رو گرفته قیمت ماشین ده برابر دنیا . مصرف بنزین ماشین ما دو برابر دنیا درآمد یک دهم بقیه ولی قیمت بنزین باید جهانی باشه
رامین صفایی
۱۳ مرداد ۱۴۰۲این لگن پاره های بی کیفیت چینی در هیچ کجای دنیا مشتری ندارند و فقط به ایران صادر میشوند
و در واقع رابطه کشور کمونیستی و استعمارگر چین با ما مانند رابطه گرگ با بره است .
صادرات ما به چین فقط مواد اولیه است
در حالیکه صادرات چین به ما کالاهای بنجل
و بی مصرف می باشد .
البته اگر مردم ایران همکاری کنند و از خریدن
این آشغال ها خودداری کنند چینی ها مجبورند
گور خودشان را گم کنند .
رضا
۱۳ مرداد ۱۴۰۲شما هنوز تو ۷۰سال پیش موندی عزیز ،بنده ساکن ونکور هستم،جهت اطلاع در امریکا و کانادا،به خصوص امریکای جنوبی خودروهای چینی به وفور موجوده و خریداران بسیار راضی هستن،در همین بربتیش کلمبیا در ونکوور در هر محله شاید ۶دستگاه خودروی چینی مثل هاوال و دانگ فنگ در حرکته،این چین دیگه اون چین ۷۰سال پبش نیست دوست عزیز.کمی به جای تعصب و تفکرات متحجرانه با واقعیت روبرو شوید.خودم در ونکوور یک مزدا ۶ و یک پیکاپ هاوال دارم و به شخصه بینهایت از پیکاپ هاوالم راضیم
محمد
۲۰ شهریور ۱۴۰۳سلام . راستش این نظر شما برام اغراق آمیز بود . برای اینکه باور کنم . لطفا اسم 6 محله ایرانی نشین ونکور را بگو و مشخصا بگو این خودرو های چینی رو تو این محله ها تا حالا دیدین؟ ممنون
همایون
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ماشینهای مدیران خودرو و فونیکس مخصوصا اونایی که توربو هستن اعداد مصرف بنزینشون تخیلی اعلام شده و هیچوقت نمیتونی به اون اعداد برسی به جز نمونه پلاگین که هنوز تحویل مشتری نشده بقبه رو هرکاری باهاشون کنی نمیتونی به رقم کارخونه برسی تو رانندگی عادی راحت صدی ده رو ثبت میکنن تازه برطبق ادعای کامپیوتر خود ماشین که خوشبینانه هم هست و کافیه یه کوچولو فشار بیاری که قشنگ صدی ۱۴،۱۵ لیتر بنزین همراه با اکتان نوش حان کنن
saeed
۱۳ مرداد ۱۴۰۲یک دوره ای اومدن تولید خودرو های گازسوز رو شروع کردن و افزایش دادن و جایگاه cng زدن، اگ همون رو منطقی ادامه میدادن و تیراژ و تنوع موتور های پایه گازسوز رو افزایش میدادن خیلی میتونستن توی مصرف بنزین صرفه جویی کنن ولی خب به لطف مدیریت آشفته، کاری کردن که امروز می بینیم که هم کمبود گاز دارن هم کمبود بنزین اونم توی کشوری که مجموع نفت و گازش در دنیا اوله.
مجید
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ساینا صدی ۷ تا ۷/۵ می سوزونه تو جاده با سرعت ۱۰۰ تا ۶ میاد پایین
علی نورزاده
۱۳ مرداد ۱۴۰۲عزیزم ساینا اصلا به درد جاده نمی خوره.
حسین
۱۳ مرداد ۱۴۰۲یک سوالی که بعد خوندن این مقاله به ذهن من رسید این هست که اگر مصرف سوخت این خودرو های چینی و کره ای که در مقاله اومده کم هست ، از اون طرف هم مصرف محصولات سایپا و tu5 ایرانخودرو کم هست پس چرا هی میگن ما ۴ برابر استاندارد مصرف داریم؟
علی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲خدایا چه ماشینهای ………………
مهدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۲یکی به این خودر سازان داخلی ومونتاژکاران بگویدماماشینهای شما رانمیخواهیم درش راگل ببندید تا کی بااین تولید افتضاحتان ادامه میدهید شما مردم را چه فرض کردید..
ایرانی
۹ شهریور ۱۴۰۲تجربه شخصی من از مقایسه ساندرو و ایکس۲۲ که طبق کاتالوگ ساندرو حدود ۹و ایکس۲۲حدود ۶مصرف میکنه ولی در عمل با مسافر و کولر ایکس ۲۲هم قدرتش کمتره هم مصرفش بیشتر در حقیقت اینی که از ماشینای چینی دیدم روی کاغذ بهترند ولی در عمل از ماشینای ایرانی هم کمترند
احمد
۸ آذر ۱۴۰۲سمند ای اف سون مدل ۹۳ تو جاده با سرعت بالای ۱۰۰ چیزی حدود صدی ۶ میسوزه ولی تو شهر صدی دهه. عوضش شاهین مدل ۴۰۰ توی جاده ده و توی شهر ۱۳ میسوزه…