چشم اندازهفته نامه

خودروهایی که از ماشین‌های آمریکایی کپی شدند، از لندکروزر تا کیا اوپیروس

از شاسی‌بلندهای آفرودی گرفته تا ماسل کارها، طراحی خودروهای آمریکایی در طول تاریخ همیشه الهام‌بخش دیگر خودروسازان بوده است.

وقتی حرف از خودروهای کپی می‌شود، فوراً به یاد مدل‌های چینی می‌افتیم که به این کار شهرت دارند اما در طول تاریخ خودروسازی، برندهای مشهور و معتبری هم در طراحی خودروهای خود گاهی اقدام به کپی‌برداری کرده‌اند. همچنین ازآنجایی‌که آمریکا یکی از کشورهای پیشرو در صنعت خودروسازی جهان بوده است، بسیاری از خودروهای آن الهام‌بخش مدل‌هایی در دیگر کشورها شدند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم با خودروهایی ساخت برندهای غیر چینی آشنا شویم که از روی ماشین‌های آمریکایی کپی شدند.

تویوتا سلیکا سال ۱۹۷۳ / فورد موستانگ مک‌وان سال ۱۹۶۹

نسل اول فورد موستانگ در سال ۱۹۶۹ به اوج بلوغ و پختگی رسیده بود و خصوصاً در نسخهٔ مک‌وان جذابیت فوق‌العاده‌ای داشت. علاوه بر این، پرفورمنس موستانگ هم در اواخر دههٔ ۶۰ به همان اندازهٔ ظاهرش برجسته بود و بنابراین، تعجبی نداشت که دیگر شرکت‌ها بخواهند از طراحی آن الهام بگیرند. یکی از این شرکت‌ها تویوتا بود. این شرکت که با معرفی سلیکا در سال ۱۹۷۱ تازه می‌خواست در بخش خودروهای اسپرت عرض‌اندام کند، در سال ۱۹۷۳ نسخهٔ فست‌بک سلیکا را با الگوبرداری فاحش از روی موستانگ مک‌وان معرفی کرد. فرم فست‌بک و چراغ‌های عمودی چندبخشی عقب این کوپهٔ ژاپنی کاملاً از روی موستانگ کپی شده بود.

اوپل GT سال ۱۹۶۸ / شورلت کوروت سال ۱۹۶۷

شورلت کوروت که در نسل دوم با طراحی چشمگیر خود به شهرت رسید، در نسل سوم که در سال ۱۹۶۷ معرفی شد هم همین رویه را ادامه داد و ظاهر چشمگیری را به نمایش گذاشت. به همین دلیل، طبیعی بود که اوپل بخواهد در طراحی اولین کوپهٔ اسپرت خود از کوروت الهام بگیرد خصوصاً با توجه به اینکه اوپل در آن سال‌ها متعلق به جنرال موتورز بود. البته هرچند این دو خودرو در ظاهر با چراغ‌های مخفی جلو، کاپوت کشیده و چهار چراغ دایره‌ای عقب بسیار شبیه هم بودند اما در پرفورمنس مثل شب و روز باهم تفاوت داشتند زیرا درحالی‌که کوروت با پیشرانه‌های V8 عظیم تا ۷ لیتری عرضه می‌شد، قوی‌ترین موتور اوپل یک نمونهٔ ۱.۹ لیتری چهار سیلندر با تنها ۹۰ اسب بخار قدرت بود.

ولوو آمازون سال ۱۹۵۶ / کرایسلر C300 سال ۱۹۵۵

کرایسلر ۳۰۰ در سال ۱۹۵۵ برای شرکت در مسابقات نسکار متولد شد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 و گیربکس دو سرعتهٔ اتوماتیک مجهز بود. ۳۰۰ در بیرون از جلوپنجرهٔ بزرگ دوبخشی تخم‌مرغی با چراغ‌های گرد کرومی در طرفین آن استفاده می‌کرد. این طراحی اما باید برای خیلی‌ها آشنا به نظر برسد زیرا ولوو آمازون در سال ۱۹۵۶ دقیقاً با همین سبک معرفی شد. در این خودروی سوئدی، جلوپنجره، چراغ‌ها و خطوط سادهٔ بدنه همگی مشابه کرایسلر بودند.

تویوتا لندکروزر سال ۱۹۵۱ / جیپ ویلیز سال ۱۹۴۱

جیپ که توسط شرکت ویلیز برای جنگ جهانی دوم طراحی و ساخته شد، بسیار موفق عمل کرد و به پدر تمام شاسی‌بلندهای جهان تبدیل شد. در سال ۱۹۵۰ اما که جنگ کره تقاضا برای خودروهای نظامی سبک را ایجاد کرد، ژاپنی‌ها از روی جیپ آمریکایی، خودرویی ساختند که بعداً لندکروزر نام گرفت. این خودرو کاملاً از روی جیپ کپی شده بود و حتی در نمونه‌های اول تویوتا جیپ BJ نامیده می‌شد. BJ ترکیبی از شاسی کامیون با پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری متعلق به سدان‌های تویوتا و سامانهٔ چهارچرخ محرک جدید بود.

نیسان گلوریا سال ۱۹۶۷ / کادیلاک دویل سال ۱۹۶۵

گلوریا سدان لوکسی بود که از سال ۱۹۵۹ تولید می‌شد. این خودرو در دو نسل اول طراحی و هویت مستقل خود را داشت اما در نسل سوم که در سال ۱۹۶۷ معرفی شد، به کپی کاملی از کادیلاک دویل ولی در اندازه‌ای کوچک‌تر تبدیل شد. به نظر می‌رسید طراحان نیسان تحت تأثیر نسل سوم دویل قرار گرفته بودند که دو سال قبل معرفی شده بود و شکوه و ابهت فوق‌العاده‌ای داشت. چراغ‌های جلوی گرد روی‌هم، خطوط تیز بدنه و جلوپنجرهٔ گلوریا همگی کپی‌برداری از دویل را فریاد می‌زدند. البته سدان ژاپنی‌ها دقیقاً یک متر طول کمتری از کادیلاک داشت!

کیا رتونا سال ۱۹۹۸ / جیپ رانگلر سال ۱۹۹۶

احتمالاً تاکنون نام کیا رتونا را نشنیده‌اید. این خودرو یک شاسی‌بلند آفرودی کوچک بود که بر اساس جیپ‌های نظامی تولید کیا شکل گرفت. رتونا توسط آسیا موتور توسعه پیدا کرد که در سال ۱۹۷۶ توسط کیا خریداری شده بود. به همین دلیل، این شاسی‌بلند کوچک در ابتدا در برخی بازارها با نام آسیا رتونا عرضه می‌شد. این ماشین بر اساس پلت‌فرم نسل اول اسپرتیج ساخته شده بود اما در ظاهر با چراغ‌های گرد، گلگیرهای بیرون زده و خطوط عمودی جلوپنجره، کاملاً نسل دوم یا TJ جیپ رانگلر را تداعی می‌کرد که دو سال قبل از آن معرفی شده بود. کیا رتونا برای رقابت با لادا نیوا، سوزوکی جیمنی و سانگ‌یانگ کوراندو ساخته شد اما به‌طور وحشتناکی غیرقابل‌اعتماد بود.

کیا اوپیروس سال ۲۰۰۳ / لینکلن تاون کار سال ۱۹۹۸

کیا برای ساخت اولین سدان لوکس خود درحالی‌که تجربه‌ای در این زمینه نداشت، سراغ الگوبرداری از سدان‌های لوکس مشهور بازار رفت. آن‌ها برای طراحی جلوی این خودرو، سراغ طرح چهار چراغ گرد مرسدس بنز E کلاس رفتند و برای عقب از لینکلن تاون کار کپی کردند. فرم ستون C اوپیروس و خط انتهای پنجره‌ها که به شکلی تقریباً عمودی پایین آمده بود، کاملاً از روی لینکلن کپی شده بود. در سال ۲۰۰۶ هم کیا اقدام به فیس‌لیفت سدان لوکس خود کرد و چراغ‌های عقب جدیدی برای آن طراحی کرد تا کپی‌برداری از روی تاون کار که ابتدا نصفه و نیمه انجام شده بود را تکمیل کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۷ دیدگاه‌ها

  1. Jeferson

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    منطقه محرومِ ماشینای آمریکایی😂

    موافقم 235
    مخالفم 20
    1. پیام

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      امیدوارم دیگه نگن اصالت ماشین ژاپنی! گنده‌ترین برندتون کپی کرده. دیگه نگید ماشین ژاپنی نماد اصالت و … . ا

      موافقم 218
      مخالفم 249
      1. Anti BTS

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (217 ديدگاه)

        همین ژاپنی که میگی کپی کار دهه ۹۰ میلادی برو ببین با آمریکا چیکار کرد . الانم که جایگاه خودروسازی ژاپن برای یه آدم فهیم و عاقل و بینا ، کاملا مشخصه . تازه بماند همین کره ۳۰ سال مشق نوشت از رو ژاپن تا به یجایی رسید !
        ————————————
        فقط اون ۲ تا کیا آخر و توضیحاتش 😂

        موافقم 207
        مخالفم 100
        1. پیام

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          با آمریکا چیکار کرد؟!!! ژاپن همون کشوریه که می‌خواست نفت آمریکا رو مفت و مجانی صاحب بشه که دچار هیروشیما و ناکارپزاکی شد!!! بعدشم به غلط کردن افتاد!!! هنوزم آثارش هست. اتفاقا جایگاه چند تا از برتدهای ژاپن به خطر افتاده و زنگ خطر بعدی برای نیسان، تویوتا و هوندا به صدا درومده! فقط دعا کنید که کی جی موبیلیتی پا نگیره چون اگه تو حیطه الکتریکی پا بگیره یکی از برندای دیگه‌ای میشه که برای ژاپن دردسر درست میکنه! کیا هم قطعا برند لوکسش تا سال‌های آینده میاد. میشه ۵ تا برند.

          موافقم 72
          مخالفم 127
        2. Car love

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (700 ديدگاه)

          خیلی رو میخواد بگی ژاپن با امریکا فلان کارو کرد! داستان ژاپن و امریکا رو که همه میدونیم😂

          موافقم 84
          مخالفم 71
        3. Car love

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (700 ديدگاه)

          آدم مشق بنویسه ولی باتری گدایی نکنه

          موافقم 56
          مخالفم 67
        4. پیام

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          من خودم ماشینای آمریکایی مثلا هامر رو میبینم حال می‌کنم. می‌گم خدایا ماشین با این ابعاد و وزن چطوری این شتاب و این جذابیت طراحی رو داره! در حالتی که مگاکروز تویوتا سال‌ها قبل نسلش منقرض شد!!! چه عظمتیه این آمریکا. البته ناگفته نمونه که تویوتا تو فروش جاروبرقی خیلی خوب عمل میکنه

          موافقم 90
          مخالفم 96
        5. محمد

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          عزیز جان مقاله با عکس و نمونه داره چی میگه ؟
          خوبه که فهیم و بینا هستی !
          این تازه چند نمونه از تویوتا بود بقیه شرکتهای ژاپنی هم از روی آمریکا کپی میکردن . هیچ میدونی نیسان کارخانه انگلیسی هست ؟

          موافقم 26
          مخالفم 14
        6. حیدر صالح

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (10 ديدگاه)

          جالبه ۵۱ درصد سهام شرکت ژاپنی ها ملک ارتش آمریکایی هست

          موافقم 15
          مخالفم 4
      2. phonix

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        در اصالت خودرو سازی ژاپن بس که به سال های تولید خودرو ها نگاه کن و با کره مقایسه کنی …
        باز هم مقایسه کشور های تازه به دوران رسیده و جهان اول

        موافقم 70
        مخالفم 25
      3. حسین

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        بارها بهت گفتم نمی تونی با پایین کشیدن خودروسازهای تراز یک جهان، سطح فرغون سازی مربا رو بالا ببری. هر چقدر خودتو تحت فشار قرار بدی و با اکانت های مختلف نظر بدی بازم سطح مربا در حد گدایی ایموبلایزر از سایپا هست و چیزی تغییر نمی کنه.
        فعلا برندهای مربا باید بجنگن تا شاید رکورد فروش یک سالشون به فروش یه مدل خودروی ژاپنی مثل راو فور نزدیک بشه.
        از اونطرف هم چینی ها مربا رو گذاشتن تو جیبشون. سرنوشت چیوندا مشخصه.
        اومدی اینجا فشار تو یونجه رفتن چیوندا رو تخلیه کنی ولی نمیدونی دهه هشتاد آمریکایی ها و اروپایی ها انجین و شاسی و پلتفرم از ژاپن می گرفتن.

        موافقم 65
        مخالفم 44
      4. Peiman56

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        من خودم طرفدار ماشین آمریکایی.ولی در مورد نیسان گلوریا معتقدم اون موقع طراحی نیسان همین شکل بوده و گواه صحبتم نیسان جونیور یا همون نیسان آبی خودمون.در ثانی بحث،طراحی و توسعه خودرو امری،نیست که با دیدن یک ماشین بشه یکساله کپیش رو طراحی و تولید و روانه بازار کرد.در ضمن کیا رتونای بی ریخت هم بیشتر شبیه لندرور کلاسیک هست تا جیپ مخصوصا با اون رنگ سبز لجنی

        موافقم 44
        مخالفم 10
      5. Mercedes-Benz

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        ژاپن جارو دستی های خیلی خوبی هم میسازه😂😂😂😂🤣🤣🤣

        موافقم 35
        مخالفم 38
      6. amir

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        خوبه آخرشم قشنگ چندتا کره ای هم اورده

        موافقم 16
        مخالفم 3
      7. مجید

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (267 ديدگاه)

        اصالت فقط به طراحی نیست، مهمترین چیزی که هویت یه شرکت چه خودروسازی و چه تو صنایع دیگه رو میسازه تفکر پشت تولید یه مدل و سبک مدیریتشه برای اینکه طراحی ظاهری رو نشونه‌ی اصالت بدونیم مسیر طولانی‌ای رو باید طی کنیم و از خیلی ملاک‌های مهم‌تری بگذریم.

        مثلا چیزی که به ماشینای ایتالیایی یا بعضی ماشینای انگلیسی اصالت خاصی میده اینه که خیلیاشون فقط سوپراسپرت میسازن.

        مثلا چیزی که برند MINI رو اصیل میکنه طراحی ظاهریش نیست اینه که تمرکزش فقط رو ماشینای جمع و جور و کوچکه!

        حتی اسم‌گذاری هم میتونه ملاک مهمتری براس سنجیدن اصالت باشه تا طراحی بدنه.

        موافقم 13
        مخالفم 3
      8. ا م ی ر

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        داش مثلاً ایران خودرو خوبه یا سایپا ماشین های کیوی میزنه😐

        موافقم 10
        مخالفم 2
      9. هدف جهانی

        ۲۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (54 ديدگاه)

        چیزی که مسلم هست این هست که خودروهای مثل تویوتا در تمام دنیا برخلاف آمریکایی ها که فقط در آمریکا واقعا فروش خوبی دارند آنها در همه جا خوب هستند اما آمریکایی ها فقط فورد وضعیت خوبی خارج از آمریکا دارد

        موافقم 7
        مخالفم 6
      10. جرمی کلاکسن

        ۲۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        نماد اصالت فقط ماشین چینی 🤣🤣🤣🤣 اونا که خودتم داری 😆😆😁😁

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. (Ali(chevynova

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      امریکا اگه صنعت خودروسازیش نبود ماشینها همچنان هندلی بودن و بجای لاستیک زیرشون چرخ درشکه بود
      امریکن کارز اونقدر نوآوری به این صنعت وارد کردن که الان ماشینها به این شکل مدرنی که هستن درومده

      موافقم 105
      مخالفم 68
      1. آقا ماشالا

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نمیدونم چرا همش تو کشورای ضعیف و جهان سومی امثال ما ، یه عده بت میسازن از چیزی !
        چرا این بت سازی و پرستش ها تو کشورای توسعه یافته کمتر دیده میشه ؟
        توسعه یافتگی واقعی تو فکر و اندیشه ست . این که من بدی ها و خوبیا رو با هم ببینم .
        راست میگن واقعا که جهان سومی و محرومیت ، اول تو ذهن و اندیشه اتفاق میفته بعدش در صنعت و اقتصاد و فرهنگ .
        همین آمریکایی که تو و امثال تو در حد یه قدیس و بت میپرستین ، ورودت رو به خاکش ممنوع کرده ! حتی اگه با وضعیت سیاست و حاکمیت موجود در ایران هم موافق نباشی بازم همین ملیت فعلیت کافیه تا از ۹۰ درصد حقوق یه بشر محروم باشی !
        برا کسی بمیر که حداقل برات تب کنه .

        موافقم 57
        مخالفم 81
        1. (Ali(chevynova

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          اهمیت نداره

          موافقم 28
          مخالفم 42
        2. پیام

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          بنده خدا آمریکا ورود رو ممنوع نکرده فقط اونجا جای هر کسی نیست! چون اگه این کارو نکنه باید مثل ما از هر جایی آدم جذب کنه!!!!

          موافقم 60
          مخالفم 27
      2. Mercedes-Benz

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        اگه بنز و ماشینای آلمانی نبودن امریکایی ها و بقیه دنیا الان سوار گاری و اسب بودن😂😂😂😂😂

        موافقم 57
        مخالفم 80
        1. (Ali(chevynova

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          فعلا که واقعیت چیزه دیگریست
          بهتره بجای دست و پا زدن الکی یه نفس عمیق بکشی و از دیدن این لیست و امثال اون لذت ببری

          موافقم 54
          مخالفم 43
        2. سوشیانت

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          اولین ماشین رو دنی پاپن تو سال ۱۶۹۰ میلادی اختراع کرد پس لطفا راجب چیزی که اطلاعات ندارید صحبت نکنید

          موافقم 21
          مخالفم 42
        3. حسن

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2083 ديدگاه)

          به هیچ وجه ربطی به المان و بنز نداره موتور بود خودرو هم ساخته شده بود
          سال ۱۶۸۰- فیزیکدان هلندی، کریستین هوخنس یک موتور احتراقی را با سوخت باروت طراحی کرد
          سال ۱۸۰۷- فرانسوا ایزاک دی ریواز سوئیسی یک موتور احتراقی را با سوخت متشکل از اکسیژن و هیدروژن خلق کرد. ریواز همچنین خودرویی را برای موتور احتراقی خود به وجود آورد که البته طراحی ناموفقی بود.
          سال ۱۸۲۴- مهندس انگلیسی، ساموئل براون از موتور بخار نیوکومن برای سوزاندن گاز الهام گرفت و از آن برای انرژی‌رسانی به یک وسیله نقلیه استفاده کرد. این خودرو در تپه شوتر در لندن مورد آزمایش قرار داده شد.

          سال ۱۸۵۸- مهندسی بلژیکی، ژان ژورف اتین لنوار یک موتور احتراقی با سوخت زغال‌سنگ را اختراع کرد که با جرقه برقی روشن می‌شد. در سال ۱۸۶۳، لنوار موتور خود را با یک کاربراتور اولیه و سوخت نفتی ارتقا داد و آن را روی یک واگن سه‌چرخ سوار کرد و توانست مسافت تاریخی حدود ۵۰ مایل را طی کند.

          موافقم 34
          مخالفم 25
        4. پیام

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          کاربر مرسدس من خودم به مرسدس و اقدامتی که داشته خیلی احترام میذارم ولی اصلا ذهتیتت در مورد توانایی و تکنولوژی آمریکا درست نیست!!! برو ببین برند کت و … تو صنایع چیکار می‌کنن بعد این حرف دو بزن!!! ماشین زدن اندازه ساختمان بی نهایت طبقه! بعد میگی گاری؟!!!

          موافقم 43
          مخالفم 25
        5. (Ali(chevynova

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          المان تنها کاری که کرد موتور درون سوزی که قبلا اختراع شده بود رو گذاشت رو یه گاری و اسمش هم گذاشت بنز همین
          ولی کشوری که خط تولید و تولید انبوه رو راه انداخت فورد امریکا بود که در تاریخ ثبت هم شده و بنام امریکا خورده

          موافقم 50
          مخالفم 47
        6. MehdiTurbo

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2362 ديدگاه)

          بعد یه عده متعصب ژاپنی که نمیخوام اسم ببرم میان ژاپن میزنن تو سر امریکا خدایا 🙄🙄

          موافقم 22
          مخالفم 16
        7. Mercedes-Benz

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          دنی پاپن اولین موتور بخار رو ساخت. اولین ماشین درون سوز به اسم patent motorwagen توسط کارل بنز و سال ۱۸۸۵ میلادی در کشور المان ساخته شد .میتونی تحقیق کنی
          در ضمن تو کی می خوای از این تعصب دست برداری ؟
          باید اینو قبول کنی که المانیا از نظر مهندسی از امریکایی ها خیلی قوی ترن و خیلی از مهندسای کادیلاک و دیگر ماشینای امریکایی آلمانی هستن وگرنه الان کادیلاک و بقیه برندای امریکایی اینجوری نبودن

          موافقم 23
          مخالفم 15
        8. Mercedes-Benz

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          اره باشه فعلا که اون امریکایی ها عرضه همین کارم نداشتن Ali chevynova و سوشیانت شما دو تا چقد متعصبید که حتی تاریخ با سندیت رو هم قبول ندارید واقعا متاسفم براتون که اون ماشین های مسخره امریکایی که ۱۰۰سال دیگه هم به آلمانی ها نمی رسن از آلمانی ها بهتر میدونید

          موافقم 21
          مخالفم 16
        9. Mercedes-Benz

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          اینم یه جواب دندون شکن به حرفت
          Chevynova

          موافقم 15
          مخالفم 9
        10. Mercedes-Benz

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          پیام حرفت رو کامل قبول دارم امریکا تو بیشتر ضمینه مثل صنایع و تکنولوژی در طول تاریخ همیشه جز برترین ها بودهو هست و هیچ شکی در این مورد نیست و من هم این رو نقض نمی کنم
          ولی باید قبول کرد که درسته امریکا جز بهترین های خودرو سازی بوده ولی بهترین نیست و کشور هایی مثل المان و انگلیس در این ضمینه برتری دارند
          و من با این نکته مشکلی نداشتم تا اینکه چند کاربر متعصب که از خود امریکایی ها هم بیشتر به ماشینای امریکایی تعصب دارند به بنز و دیگر خودروسازان بزرگ آلمانی بی احترامی کردند و من هم از آلمانی ها دفاع کردم (البته خیلی تند😁😁😁)
          وگرنه من به امریکایی ها احترام میزارم و مشکلی باشون ندارم.

          موافقم 14
          مخالفم 17
      3. JaMsHiD

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2767 ديدگاه)

        آمریکا نبود که ما پراید سوار نمیشدیم😏…

        موافقم 19
        مخالفم 6
        1. ایرانی

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ربطی ب کسی نداره بی عرضه گی از خودمونه
          البته تا چند سال اینده با همکاری مهندسین افغان پیشرفتهایی در صنعت پراید خواهیم داشت، ان شا اللللللله

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. امید

          ۲۲ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          انگلیسم اگه نبود،پیکان نداشتیم

          موافقم 5
          مخالفم 1
      4. اشکان

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (40 ديدگاه)

        الان لوکس ترین و بهترین ماشین هارو آلمان میسازن
        و الان هیوندای چند کار بزرگ و مهم در خودرو به وجود آورده است مانند سیستم یونی ویل رانش مستقل هر چرخ برای خودروی برقی و سیستم فرمانی چهار چرخ متحرک خرچنگی است . ولوو هم که مال سوئد هست
        محکم ترین خودرو های جهان رو میسازن و اگه در اینترنت جستجو کنی خودروی کانسپت و مفهومی بی ام و و بنز میفهمی آمریکا الان دیگه تو خودرو سازی هیچی نیست

        موافقم 10
        مخالفم 14
      5. سینا

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        بیشترین نوآوری در خودروسازی برای آلمان و آمریکا
        هست و کارخانه های بنز و جنرال موتورز بشدت به این صنعت کمک کردند

        موافقم 8
        مخالفم 4
      6. مجید

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (267 ديدگاه)

        این حرف نشون میده شما اطلاعی درباره‌ی تاثیر سایر کمپانی‌ها از سایر کشورها ندارید یا نمی‌خواید داشته باشید.

        فهمیدن حقیقت با سانسور کردن بخشایی که خوشایند نیست، همیشه شیرینه، برای همین بعضیا تمام تحقیقات و مطالعاتشون رو طوری تنظیم میکنن که فقط به چیزایی که علاقه دارند ختم بشه.

        موافقم 4
        مخالفم 2
      7. Takumi

        ۲۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        نه در این حد که میگی ولی ،،آره

    3. پیام

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      یه جواب دندان شکن هم به کسایی که در مورد اصالت آرم بنتلی و کپی جنسیس ازون صحبت می‌کنن بدم و اونم اینه که قبل از آرم بنتلی، چیزی به اسم فروهر بوده! در مورد اصالت آرم بنتلی و کپی جنسیس چیزی نگید بهتره چون من اینجام!!!

      موافقم 11
      مخالفم 45
      1. amir

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        بله بله وکیلکره ای مون اینجاس هرچی میگه سریعا فرداش خبر میاد میفهمیم چقدر درست بوده و تا فرداش باید ماله بکشه ادامه بده سلطان

        موافقم 1
        مخالفم 5
    4. Ahmad

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (194 ديدگاه)

      این پست ضد ژاپنی بود ولی یه پست دیگه بزارید که بقیه برند ها از ژاپنی ها کپی کردن مثلا بوگاتی ویرون با اون چهارتا چراغ گرد عقبش که از نیسان جی تی ار کپی کرده یا فراری هایی مثل ۸۱۲ هم همین طور یا شورلت هم همین طور در صورتی که چهار تا چراغ عقب گرد امضای نیسان جی تی ار هست گنده های غرب از ژاپن کپی میکنن اونوقت تو این سایت بعضی ها به ژاپن کبیر هیت میدن

      موافقم 15
      مخالفم 49
      1. ایمان

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (74 ديدگاه)

        زمانی که سازنده اولین نسل نیسان جی‌تی‌ار هنوز خودش تو موز بود (سال۱۹۶۱) کوروت از چهار چراغ گرد برای چراغ عقب استفاده میکرد. چون در تمام نسل‌ها از این طراحی استفاده کرده میشه این رو امضای طراحی کوروت دونست. ولی حتی قبل از کوروت هم پورشه ۳۵۶ و یک جورایی فراری تستاروسا و کادیلاک الدورادو هم از این مدل چراغ استفاده کرده بودن. البته من خودم اکثر ماشین‌های ژاپنی رو (با اینکه اکثرا حس جذابیت یا هیجانی ندارن به نظرم) برای استفاده روزمره جزو بهترین انتخاب‌ها میدونم. این رو نوشتم که فکر نکنید قصدم کوبیدن یک برند یا یک کشور بود.

        موافقم 25
        مخالفم 10
    5. حیدر صالح

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اگر بهترین ماشین های دنیا را شما ها بسازید پلاک نمیدن جز به سایپا و ایران خودرو یا ماشین خارجی
      این یعنی عقب نگاه داشتن صنعت خودرو سازی در ایران

    6. امیرعلی

      ۲۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بنظرم میشد تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ رو هم میذاشتید البته جفتشون ژاپنی هستن

  2. قنداقی فسقلی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (722 ديدگاه)

    لطفا مطلبی راجع به کپی کاری خودروسازان شوروی از روی ماشین های آمریکایی و غیره کار کنین

    موافقم 34
    مخالفم 7
  3. Reza Waffen SS

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    بیشتر ژاپنی ها بودن که بعد از جنگ جهانی دوم شروع کردن به کپی کردن از کمپانی های فورد و کرایسلر و . . .

    موافقم 46
    مخالفم 12
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      امریکن کارز بعنوان سنگ محک همیشه مورد کپی کاری دیگران بودن و این نشون از بی نقص بودن اونها داره
      ماشالاه اصالت
      ماشالاه سنگ محک بودن
      ماشالاه بی نقصی

      موافقم 38
      مخالفم 64
      1. Mercedes-Benz

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        فعلا امریکایی ها همیشه تو تاریخ از تکنولوژی و امکانات آلمانی ها کپی می‌کردند الکی دروغ نگو

        موافقم 33
        مخالفم 46
        1. (Ali(chevynova

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          آلمان؟
          میشه چند نمونش رو مثال بزنی راستگو؟
          آلمان اختراعی هم اگه داشته بدرد خودش میخورده نه امریکا که سال ۱۹۶۴ جت جنگندهsr71 رو ساخته
          مثلا امریکا بیاد ظاهر زشت پورشه ۹۵۶ رو کپی کنه یا طراحی ابلهانه بنز اتاق معماری رو؟

          موافقم 21
          مخالفم 40
        2. سوشیانت

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          دقیقا تو چی کپی کردن؟! خود آمریکا خیلی اختراعات داشت که اگه نبود الان آلمانی ها تهش میتونستن فرغون بسازن مثل اختراع پدال های خودرو و استارت برقی و سقف فلزی توسط کادیلاک

          موافقم 27
          مخالفم 27
        3. Mercedes-Benz

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          فک کنم مطلب راجب اتاق تانکو نخوندید الکی حرف میزنید در ضمن به پورشه بی احترامی نکن اولین ماشین اسپرت رو پورشه زد ماشینای بنز ۳۰ سال پیش امکاناتی دارن که بقیه کشور ها تازه از اونا دارن تو ماشیناشون استفاده می‌کنن در ضمن اخطراعات مهم المان: موشک و موتور جت و پلی اتیلن (میشه گفت مهم ترین اختراع قرن) و کارت های هوشمند و ماشین
          این هم باید بدونین که آلمانی ها همیشه پیشرو در علم بودن و دلیل پیشرف علمی امریکا این بود که در دوران جنگ جهانی 60درصد دانشمندان المان به امریکا فرار کردند
          مثل اینشتین و ورنر فون براون من سخنانم همشون منبع داره مثل شما دوتا الکی نظر نمی دم

          موافقم 17
          مخالفم 4
        4. Mercedes-Benz

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          در جنگ جهانی دوم المان به انگلیس موشک میزد وی۱ و وی۲
          هر تانک تایگر (با موتور میباخ) به طور متوسط در میدان نبرد ۶یا۷ تانک امریکایی و شوروی رو میزد(به علت برد و قطر زیاد مهمات و زره بی رقیب و موتور بسیار قدرتمند میباخ )
          المان اولین جنگنده موتور جت رو ساخت که سرعتش چند برابر جنگنده های مسخره امریکا و انگلیس بود که هنوز با ملخ های درب داغون کار میکرند
          المان زیردریایی هایی داشت به نام یوبوت که از ناو ها بزرگ‌تر انگلیسی و امریکایی بسیار قوی تر بودن و به راحتی و بدون دیده شدن دشمناشو نابود می‌کرد
          حتی بمب های اتم امریکا هم که ژاپونو نابود کرد توسط اینشتین دانشمند آلمانی فرضیه اش یعنی شکافت هسته ای داده شد
          بعد بگید امریکا بهتره از المان تو مهندسی

          موافقم 15
          مخالفم 8
        5. Mercedes-Benz

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          هرکس که یه ذره مطالعه کنه و انقد تعصبی نباشه اینو میفهمه

          موافقم 12
          مخالفم 5
        6. محمد

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          بی خیال داداش
          اون زمانیکه ماشینهای بنز با استارتر هوای فشرده شون ذوق میکردن ، کادیلاک و الدزمبیل در دهه ۴۰ غیراز استارتر برقی ، کولر و فرمان هیدرولیک و گیربکس اتوماتیک داشتن ضمن اینکه سقف بازشوی برقی روی فورد فیوری همه رو به تعجب واداشته بود .
          تعصب را بذار کنار اگه به انگلیسی تسلط متوسط هم داری یه سرچ توی گوگل بکن نمی گم بنز خودروی پیشرفته و خوبی در برابر آمریکائی ها نیست اما بجهت مهاجرت تمام نخبه های دنیا بعد از پایان جنگ جهانی دوم به سرزمین فرصتها همه دست آورد های پیشرفته صنایع مادر در دنیا برای بار اول در آمریکا متولدشده و ظهور کرده البته قبل از جنگ دوم هم بخاطر انباشت سرمایه و امکانات نامحدود آمریکا و همچنین حمایت دولت مرکزی از تولیدکنندگان بستر خوبی برای ابداعات بشری بود چون انگلستان بعنوان مهد مهندسی جهان در آمریکا سرمایه گذاری هنگفتی کرده بود .

          موافقم 3
          مخالفم 8
      2. JaMsHiD

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2767 ديدگاه)

        ایربگ ، کنترل پایداری و وکیوم در و شیشه های دوجداره فقط از اختراعات ناب بنز روی ماشینی به اسم W140 بود !

        موافقم 16
        مخالفم 6
    2. new reventon

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (452 ديدگاه)

      ژاپنی ها اولین کپی کارای شرقی بودن. اصولا تمام شرقی ها کپی کارن و تمام ایده ها و نبوغ در تولید از غرب میاد. من فکر میکنم بخاطر اینه که اونا خدای یگانه ندارن و بخاطر همین عقلشون محدوده و ایمیجنری درستی در مغزشون الهام نمیشه

      موافقم 25
      مخالفم 44
      1. phonix

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        اوپل و ولوو رو ندیدی مثل اینکه؟!
        جالب ژاپن کپی میکنه نوبل هاشم کپی زده با کپی دانشگاه هاش رنکشون اومده بالا با کپی بیشترین پتنت هارو ثبت میکنه و…
        کاش همه مثل ژاپن کپی زن شن

        موافقم 22
        مخالفم 5
      2. noir

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (865 ديدگاه)

        علمی ترین دلیل تاریخ😂😂😂

        موافقم 6
        مخالفم 1
      3. محمد

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        عزیزم
        اولا ایمیجنری نیست و ایمِجینری هست به معنای توهم و خیالپردازی.
        دوما ، نزدیکترین شکل این واژه به نوشتار شما imagination هست بمعنای دیدگاه یا تصور هست که بازهم ربطی به مقوله عقل نداره !
        سوما وقتی بحث یکتاپرستی را گره میزنی به عقل محدود ژاپنی ها و دلیل کپی کاری شون معرفی میکنی حقیقتا به ایمیجینیشن ات شک میکنیم چون با این فرمول روسها که اصلا خدا ندارند الان باید در عصر حجر بودن و تمام علم و صنعت و طب دنیا دست خاورمیانه‌ای ها بود !

        موافقم 4
        مخالفم 1
  4. ARMAN سابق

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    بعد یه سری متعصب میان برچسب آشغال به خودرو سازی آمریکا که اینهمه سال اینهمه مدل خارق العاده و سبک های جدید ارائه دادن میزنن

    موافقم 29
    مخالفم 19
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      متعصب اسمش روشه
      توان دیدن این حقایق رو نداره
      دیدن اونکه امریکا صنعت خودروسازیش حرف نداره و اونقدر افتخارات داره که با حرف ۴ تا اروپایی فن زیر سن قانونی خدشه ای به تالار افتخاراتشون وارد نمیشه

      موافقم 29
      مخالفم 33
      1. Mercedes-Benz

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        چهارتا حرفا خنده دار می‌زنی کل دنیا عاشق ماشینای لوکس بنزن عاشق طراحی زیبا و اسپرت بیمر
        سرعت و پرفورمنس پورشه
        زیبایی و جذابیت ائودی
        بنتلی و لامبورگینی و بوگاتی هم که آنقدر پیشرفت کردن بخاطر برندای آلمانی هست
        همه ی دنیا این ماشینای بی نظیر رو به اون کادیلاک مسخره و تسلا و لوسید اشغال ترجیح میدن
        برو تو اینترنت به انگلیسی سرچ کن بهترین ماشین
        محبوبترین ماشین و لوکس ترین و…
        تمام مقالات معتبر از اول تا آخر اسم آلمانی ها رو نوشتن بزور میشه یک امریکایی پیدا کرد

        موافقم 11
        مخالفم 4
        1. محمد

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          😂😂😂😂😂😂😂
          کادیلاک آشغال !!!!!!!
          بعد اونوقت بقیه رو از تعصب منع میکنی ؟
          راستی آقای وکیل مدافع آلمان ؛ بیمر به
          بی ام و سوار و فن بی ام و میگن نه خود اتومبیل بی ام و 😂

          موافقم 3
          مخالفم 10
        2. Mercedes-Benz

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          اوه اوه اوه چه دامنه اطلاعاتی وسیعی تحت تاثیر قرار گرفتم😂😂

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. Mercedes-Benz

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          کادیلاک اگه اشغال نی پس چیه
          برو اون سلستیک ببین عین ماشینای چینه 😂😂
          ماشین چینی خیلی خیلی گرون 🤣🤣🤣🤣
          ماشینای جدید کادیلاک بزرگ‌ترین حامیان طراحی ماشین های جدید چین هستند😁😁

          موافقم 4
          مخالفم 1
  5. ehsan

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    🦅MADE İN USA🇺🇲

    موافقم 40
    مخالفم 22
  6. datsun

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    برعکش هم بزارید ببین تو دهه هشتاد و نود چندتا کپی و ریبیج آمریکای ها از ژاپنی ها وجود داره چه قطعات الکترونیکی به ژاپن سفارش دادن و چه موتورهای رو با همکاری یاماها ساختن.،

    موافقم 30
    مخالفم 16
    1. Anti BTS

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      حقیقت مثل روز روشنه . یه نمونه ش مثلا تویوتاست که ۳ ساله پرفروش‌ترین و با ارزش‌ترین برند خودروییه . همین برای بیان جایگاه صنعت خودروی ژاپن کافیه .
      کسی که قبول نمیکنه رو نباید توجیه کرد . باید به عقلش شک کرد و دیس داد و گذر کرد .

      موافقم 21
      مخالفم 20
  7. JDM سابق

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم رویه اش رو کامل تغییر داد و به صنعتی شدن رو اورد از کسانی که سن و سال بالایی دارن بپرسید بهتون میگن قبلاً جنس ژاپنی مثل اجناس چینی کسی اصن قبولشون نداشت بعد ها کم کم کیفیت اجناسشون بالا رفت دوتا دلیل داشت دوتا مدیران که متأسفانه اسمشون یادم نیست وارد صنایع ژاپن شدن و بر اصول کیفی محصولات کار کردند و برنامه ریزی کردن و دلیل بعدی سخت کوشی ژاپنیها بود که بعدها هم طرح های توسعه بیشتری ارائه دادند و سبب شد اجناس ژاپنی کیفیت بالا و قیمت مناسبی داشته باشن بعد از ژاپن کره هم روی محور پیشرفت و توسعه قرار گرفت و بعد از اون تایوان به سبب داشتن بیشترین دانشجو خارجی در دانشگاه های آمریکا و روابط دوستانه با آمریکا الان به غول الکترونیک بعد از آمریکا تبدیل شده، شرکت هایی مثل ایسوس، ام اس آی، گیگابایت tsmc،مدیاتک، کولر مستر، سی سانیک، ترمالتیک، FSP و… شالوده این پیشرفت هستن

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      ژاپن همزمان با ما در دوران قاجار صنعتی سازی رو شروع کرد
      مگه میشه یک کشوری صنعتی نباشه و در جنگ جهانی دوم حضور پیدا کنه ؟

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. JDM سابق

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (707 ديدگاه)

        پیشرفت ژاپن تو صنعتی سازی قبل و بعد از جنگ جهانی مثل مقایسه دوران قاجار با دوران پهلویه

        اصلاحیه کامنت اول:
        دوتا مدیری که تو کامنت بالا نوشتم آمریکایی بودن

        1. phonix

          ۱۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          صنایع ژاپن بعد از جنگ جهانی حاصل تجارب جنگ جهانی و قبلش بودن مثالش شرکت سونی که تاسیسگرانش قبل از اون در ارتش بیسیم درست میکردن شرکت تویوتا که تانک و نفربر درست میکرده و…
          شما احتمالا درک درستی از کشور ژاپن ندارید به اینکه ژاپنیا بعد از جنگ جهانی در بازار های جهانی دیده شدن نمیگن صنعتی سازی بیشتر این نهایتا میتونه مارکتینگ بیشتر باشه وگرنه ژاپن در زمان جنگ جهانی سنگین ترین شناور رزمی جهان رو ساخت خطوط راه اهن سراسری ساخت هواپیما ساخت بمب افکن ساخت و…

      2. JDM سابق

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (707 ديدگاه)

        برید درباره ادواردز دمینگ ناجی تولیدات و در نهایت اقتصاد ژاپن مطالعه کنید، کمپانی های ژاپنی ( سونی تویوتا ناسیونال و…) به هیچ عنوان مثل الان قدرتمند و پرنفوذ در سطح جهان نبودند با تکیه بر اصول دمینگ کیفیت بالا و هزینه ساخت پایین رو پیاده کردند تا تونستن با فروش بین المللی خودشون اقتصاد ژاپن رو بیمه کنن

  8. Scuderia Ferrari

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    کیا اُپیروس ماشین خوبی بود
    از نظر فنی هم عملکرد قابل قبولی داشت
    ماکسیما اتومات رو تو درگ میزنه ولی دنده ای رو شک دارم
    خیلی دوست داشتم شرایط مهیا بود و یه درگ استاندارد از سدان های سریع داخل ایران می دیدیم !!
    تویوتا آریون ، نیسان ماکسیما ، هیوندای آزرا ، کیا اُپیروس ، رنو تالیسمان و …

    موافقم 17
    مخالفم 6
  9. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    والا من که توی ماشین های ژاپنی لیست فقط یکیشون ماشین حقیه برای تیونینگ های سنگین اونم سیلکا نام لندکروز هم که اون موقع اول راه بود به دوستان امریکن فن بر نخوره ولی یک سری افراد متعصب ریخت اند توی سایت یکی المانی باز یکی کره ای یکی ژاپنی و غیره..

    موافقم 5
    مخالفم 7
  10. ابوالفضل

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    چقدر منتظر همچین مقاله ای بودم
    غیر از این نمونه های دیگه ای هم دیدم (اگر اشتباه نکنم یه مدل هایلوکس بود مشابه نمونه های آمریکایی زده بودن)

    موافقم 5
    مخالفم 9
  11. محمد

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    ولی بالاتنه نیسان گلوریا شبیهه شورلت آریاس…

  12. HAMID

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    ماشالا این چشم بادومی ها کلا علاقه خاصی به کپی کردن دارن

    موافقم 12
    مخالفم 6
  13. وی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    چه مقاله سطحی شده با کامنتای ترول های کشور های مختلف🗿

    موافقم 9
    مخالفم 8
  14. سجاد عباسی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    نمیدونم تو کشور ما کی میخوان از این تعصب های الکی دست بردارن
    تمام برندهای خودروسازی، حتی اونایی که ورشکست شدن و کنار رفتن همیشه به نوبه خود تلاش ها و نوآوری هایی رو در طول این سال ها ارائه کردن که خودروسازی به این جایگاه برسه، و هر برندی کاربرد های خودش و بازار هدف مختلفی داره
    اینو فراموش نکنید که وقتی میتونید به خودتون بگید ماشین باز و علاقه مند به ماشین که همه برندها رو دوست داشته باشید و به اون ها احترام بذارید
    تعصب بی جا و الکی باعث میشه حقایق رو نبینید

    موافقم 44
    مخالفم 6
    1. R@min

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      سن و نداشتن تفریح باعث این پدیده تو فضای مجازیه.

      موافقم 21
      مخالفم 4
    2. ماکان

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      سلام . کاملاً موافق شما هستم در رابطه با برندهای خودروسازی جهان و هیچکس نباید تعصب بیش از حد بر روی یکی از برندهای خودروسازی جهان داشته باشد .

      موافقم 13
      مخالفم 2
    3. Takumi

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      حق و
      خلاص …
      فهمش اصلا نباید سختتت باششه

  15. mk

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جالبه😐
    همه میگن آمریکا آمریکا
    من ماشینای امریکایی دوست دارم ولی خداییش اروپایی ها بهتر میسازن
    ژاپن هم هم سطح اروپاییا میسازه
    الان نیسان gtr به این خوبی
    قدیمیترش تویوتا سنچری
    تویوتا ۲۰۰۰ جی تی
    سوپرا
    لکسوس LFA
    هوندا سیویک
    اینا چی کم دارن؟

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. Mercedes-Benz

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      کاملا موافقم هروقت امریکا تونست یه ماشین به زیبایی و لوکسی آلمانی ها بسازه یا یه ماشین به کار آمدی و کیفیت تویوتا با قیمت خیلی پایین بسازه اونوقت بیان نظر بدن
      هر وقت ماشینای امریکایی تونستن از پورشه و بنزای amg سریع تر باشن
      و هروقت تونستن به اندازه ژاپنی ها بفروشن و محبوبیت بدست بیارن
      اونوقت این متعصب ها بیان نظر بدن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  16. sunmartin

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بمانند بچه های خردسال افتادین ب جان هم که ژاپن بهتره کره جنوبی بده آمریکا بده آلمانی ها بدن واقعا ب ست و سالتون‌نمیخوره این‌حجم از لجاجت و آهن پرستی
    زمانی بیشتر به شخصیت متزلزل این دسته از افراد پی بردم که به مدلی از یک خودروی ژاپنی حضرت می‌گفتند خودرو یک‌وسیله است یک جسم بی جان هست البته نرود میخ آهنین بر سنگ

    موافقم 8
    مخالفم 6
  17. داک هادسون

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    بله حتی ژاپنی ها هم مثل کره ای ها با کپی شروع کردن والان در خودروسازی تبدیل به غول شدن , مثل چینی ها که هنوزم دست از کپی کاری های مسخرشون بر نداشتن ولی به مرور دارن پیشرفت میکنن و در طراحی به پختگی میرسن .
    اصالت واقعی در طراحی فقط در برندهای آمریکایی ، انگلیسی و آلمانی دیده میشه .

    موافقم 12
    مخالفم 4
  18. عباس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا لعنتیا درمورد چی بحث میکنید ۹۰ درصدتون یه پژو پارس لگن داخلی هم ندارین بعد از خودرو سازی ژاپن و امریکا و چین ایراد میگیرین ماشین ۵۰ سال پیش این کشورا برا خیلیامون ارزو شده

    موافقم 13
    مخالفم 4
  19. samurai

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    درسته ای کیو مملکت پایینه ولی یکم فشار بیاری به خودت بد نیست
    اولا الهام گرفتن با گپی فرقش از زمین تا اسمونه
    دوما الهام تو دهه 1950 1960 با کپی تو 2000 به بعد فرق داره
    سوما ژاپن بخاطر جزیره بودن قبل از جنگ دوم بیشتر کشتی سازی و هواپیما سازیش قویتر بود بعد جنگ رو ماشین و موتور سرمایه گذاری کردن
    چهارما کیفیت جنس ژاپنی جوریه که تو امریکا ماشین ژاپنی میخرن مثل نقل ونبات
    پنجما………..
    ششما…………
    هفتما…………
    هشتما………..
    نهما:))))))))))))
    دهما……………

    موافقم 8
    مخالفم 8
  20. بهنام

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (904 ديدگاه)

    لطفاً طرفداران چوسان و اون لگن های بی اصالت از مال دیگر ممالک بالا نروند. بنده بعنوان یه ماشین دوست به خودروسازان قدیمی و پیشرو غیر ژاپنی هم علاقه دارم ولی هیچ جوره با خودروهای کره ای تازه به دوران رسیده متقلب و جوگیر ابدا علاقه ای ندارم. اینم بگم اونموقع که ژاپن داشت خودرو میساخت چوسانی ها روی پرخت زندگی میکردن . احترام بزرگتر و اونیکه گردن چوسان حق داره رو نکه دارید . باتشکر

    موافقم 6
    مخالفم 2
  21. هادی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حرف اول و آخر خودروسازی و هواپیماسازی در دنیا را فقط آمریکا میزند ولا غیر

    موافقم 4
    مخالفم 5
  22. حمید

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کاش کپی کاری و مونتاژ ایرانم ادامه پیدا میکرد شاید بجای کره الان درباره صنعت ایران صحبت و بحث میکردیم ! کاش به دروازه های نوین که یکی رویا شو داشت می رسیدیم و الان درباره خودمون بحث و یقه پاره میکردیم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. علی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    احتمالا مسئولین میخواهند ماشین آمریکایی وارد کنند دارند ضمینه سازی می‌کنند.

  24. مجید

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (267 ديدگاه)

    مقایسه‌ی تاتی تاتی و اوایل خودروسازی ژاپن و کره با اوج خودروسازی آمریکا!

    شما برید اوایل شروع خودروسازی تو آمریکا رو با دوران اوج خودروسازی اروپایی‌ها مقایسه کنید نتیجه چندان متفاوت نیست شاید حتی بدتر هم باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  25. وحید

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی حرف زدید ،بعضیاتون از رو عقل و بعضیاتون از رو تعصب..ولی یادتون رف بگید ،که تمام دنیا مدیون آمریکاس،میپرسین چرا؟ برکردیم به قبل سال ۲۰۰۰ حتی خیلی عقب تر، زمانی که آمریکا تکنولوژی و پیشرفت داشت.هیچ یک از کشورهای دنیا نداشتن حتی کلمه و معنی تکنولوژی رو هم نداشتن،البته جز چن تا از کشورای اروپایی،، از علم الکترونیک و برق بگیر تا صنعت خودرو از اینترنت بگیر تا سیستم عامل و کامپیوتر ،سی پی یو،از ساختمان سازی بگیر تا مواد خام ساختمان و آماده،از نظامی و هوایی زمینی بگیر تا فضایی، ماها مدیون آمریکا هستیم،قبول دارم سال ۲۰۲۳هستیم و همه کشورها علمشو بدست آوردن حالا یا از کپی برداری یا با کمک هوش مصنوعی یا هر روش دیگه ای همه دارن پیشرفت میکنن،ولی اینو فراموش نکنیم تمام این پیشرفت هارو آمریکا بدست آورده بود ینی الانش آمریکا خیلیی جلوتره مثه چیزی میمونه که به اخرت علم رسیده و نشسته استراحت میکنه تا بقیه هم بهش برسن.وقتی رسیدن دوباره رو کنه جدیدارو.

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. Mercedes-Benz

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      دانشمندای اون امریکا هم اروپایی و آسیایی و… بودن

    2. مجید

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (267 ديدگاه)

      فقط درباره الکترونیک و کامپیوتر صدق میکنه اون هم چون صنعتیه که خیلی قدیمی نیست که البته اون هم مدیونیش برای دانشمندانیه که به آمریکا مهاجرت کردن نه خود آمریکا و خیلیاشون هم مثل نیکولا تسلا که البته زادگاهش کرواسی بود حقشون تو آمریکا خورده شد و تو بستر مناسبی فعالیت نکردن!

      جنگ جهانی اول و دوم باعث شد آمریکا از اروپا جلو بزنه و گرنه اگه اروپا تو جنگ ویران نمیشد سالیان سال از آمریکا جلوتر بود، خود هیتلر تو ارتشش چیزی شبیه به سفینه‌ی فضایی هم ساخته بود حتی! هنوز خیلی از رازها و اسرار فناوری‌های نازی‌ها کشف نشده که موضوع راست و دروغ بودنش نیست! موضوع اینه که تا نباشد چیزکی نگویند چیزها و همه‌ی این‌ها از دست بالاتر نازی‌ها تو فناوری‌ها رو نشون میده، همین بمب اتم هم آلمان زودتر بهش رسیده بود.

      همین فولکس واگن خودش یه انقلاب تو صنعت خودروسازی بود.

      خود آمریکا مدیون جنگ جهانی اول و دوم و به غنیمت گرفتن علم از آلمان نازیه!

    3. Takumi

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش میگم اذیت نمیشی یکم تحقیق هم داشته باشی

  26. Mahdi

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عرض سلام و ادب و احترام محضر تمامی بزرگواران.
    ما ایرانیها به متعصب بودن شهره بودیم . به حمایت‌های به حق و ناحق قومیتی . اما اینجا دیگه چرا . مگه مالکیتی نسبت به اونا داریم. یادمون رفته توی مملکتی زندگی میکنیم که بالاترین فروش پایان نامه رو توی کل دنیا داره؟ اونقدر که برای جلوگیری از کپی کاریهامون ،اونطرفی ها دست به کار شدن و نرم افزار طراحی کردن و البته به لطف وجود ما ،درامد کسب کردن. اونا که همدیگه رو پسندیدن. ما سنگ چیرو به سینه میزنیم؟! سنگ بی هنری و ناتوانی خودمون رو ؟ آمریکایی ها و ژاپنی ها اونقدر بزرگ منشانه رفتار کردن که تمومی مخاصمات خودشون در اون ۴ الی پنج سال از پرهالبر تا هیروشیما و ناکازاکی رو کنار گذاشتن و میتسوبیشی قرار داد تولید هواپیمای اف۴ رو گرفت و صفر تا صد برای آمریکا تولید کرد . چیزهایی رو در موردشان صحبت میکنیم که از هیچ سیاست پشت پرده ایش خبر نداریم. بس کنیم این صحبتهای بی نتیجه رو . . ارادتمند شما،تولید کننده ی پیشرانه…..

  27. امیر

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ادمین دهنت سرویس یه جنگ راه انداختی بیا کامنت ها رو بخون اینا الان هم دیگرو پاره میکنن
    یه جنگ بین ژاپنی بازها و آمریکایی باز ها را انداختی
    بیا حذف کن این مقاله رو خدا وکیل فردا یا بعدا این اشخاص هم دیگه رو تو خیابان ببینن پاره میکنن همو

  28. ارژنگ

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نگو پس زامیاد اولش کادیلاک دویل بود.بعد یه سواری نیسان از روش ساختند.
    ایرانیها هم در طراحی نیمه دوم مشکل دارند،فورا وانتش کردند.
    و ای طور شد که زامیاد یا نیسان گاوی سالار دره ها شد.😁

  29. No one

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ادم کامنت ها رو میخونه انگار که ملت سهام دار ماشین های امریکایی و ژاپنی هستن 😐
    فعلا که همون رو ماشین های اشغال ویران خودرو و سیگا گیر کردیم
    ماشین های اشغال چینی و پس مونده های همون کارخونه ها هم ملت بدبخت ما باید سوار شن 🙄

  30. حمید رضا

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یه جوری ملت از ماشین های آمریکایی توی ایران طرفداری میکنن انگار نصف ماشین های توی خیابون آمریکاییه. برای اونهایی که پاشون هنوز به خارج از کشور باز نشده فکر میکنن ماشین آمریکایی هنوز با کیفیت ۴۵ سال پیش داره تولید میشه غافل از اینکه اگه لوازم افترمارکت روش نبندی به مفت نمی ارزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا