خودروهای الکتریکی پس از پنج سال استفاده بیشترین افت قیمت را دارند درحالیکه، مدلهای اسپرت با کمترین افت قیمت مواجه هستند.
در خودروها استهلاک امری طبیعی است که باعث افت قیمت پس از چند سال استفاده میشود ولی میزان این استهلاک بسته به نوع خودرو تفاوت بزرگی خواهد دارد.
مطالعهٔ جدید آیسیکارز (iSeeCars) نشان داده است که میزان افت قیمت پس از پنج سال میتواند بین ۱۹.۵ تا ۷۲.۲ درصد متغیر باشد. دراینبین، افت قیمت خودروهای الکتریکی بیشتر است. با توجه به این مطالعه، مدلهای الکتریکی پس از پنج سال بهطور میانگین ۵۸.۸ درصد ارزش خود را از دست میدهند که بهطور قابلتوجهی بالاتر از میانگین افت قیمت ۴۵.۶ درصدی کل خودروها است. از سوی دیگر، پیکاپها و هیبریدیها بهترین عملکرد را داشتهاند و به ترتیب پس از پنج سال ۴۰.۴ و ۴۰.۷ درصد از ارزش خود را از دست میدهند.
میانگین افت قیمت خودروهای مختلف پس از پنج سال | |
سگمنت | افت قیمت |
پیکاپ | ۴۰.۴% |
هیبریدی | ۴۰.۷% |
شاسیبلند | ۴۸.۹% |
الکتریکی | ۵۸.۸% |
کل | ۴۵.۶% |
با توجه به اینکه ارزش خودروهای الکتریکی خیلی سریع کاهش پیدا میکند، عجیب نیست که در لیست پراستهلاکترین خودروها مدلهای الکتریکی زیادی را ببینیم. در صدر این لیست، جگوار I-Pace قرار دارد که پس از پنج سال ۷۲.۲ درصد از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد که معادل ۵۱,۹۵۳ دلار است.
در رتبهٔ دوم، بامو سری ۷ با افت قیمت ۶۷.۱ درصدی معادل ۶۵,۲۴۹ دلار قرار دارد و بعدازآن تسلا مدل S با ۶۵.۲ درصد، اینفینیتی QX80 با ۶۵ درصد و مازراتی گیبلی با ۶۴.۷ درصد دیده میشوند. در رتبههای پایینی این لیست هم تسلا مدل X با ۶۳.۴ درصد، کادیلاک اسکالید با ۶۲.۹ درصد و آئودی A6 با ۶۰.۹ درصد افت قیمت جای گرفتهاند.
خودروهایی که بیشترین افت قیمت را پس از پنج سال دارند | |||
رتبه | خودرو | درصد افت قیمت | میزان افت قیمت |
۱ | جگوار I-Pace | ۷۲.۲% | ۵۱,۹۵۳ دلار |
۲ | بامو سری ۷ | ۶۷.۱% | ۶۵,۲۴۹ دلار |
۳ | تسلا مدل S | ۶۵.۲% | ۵۲,۱۶۵ دلار |
۴ | اینفینیتی QX80 | ۶۵.۰% | ۵۳,۵۷۱ دلار |
۵ | مازراتی گیبلی | ۶۴.۷% | ۷۰,۸۷۴ دلار |
۶ | بامو سری ۵ | ۶۴.۷% | ۴۷,۴۵۷ دلار |
۷ | نیسان لیف | ۶۴.۱% | ۱۸,۰۴۳ دلار |
۸ | مازراتی لوانته | ۶۳.۷% | ۶۴,۹۹۱ دلار |
۹ | تسلا مدل X | ۶۳.۴% | ۵۳,۸۴۶ دلار |
۱۰ | کادیلاک اسکالید | ۶۲.۹% | ۵۶,۹۹۶ دلار |
۱۱ | رنجروور | ۶۲.۹% | ۶۷,۸۵۸ دلار |
۱۲ | آئودی A8 | ۶۲.۷% | ۵۷,۷۲۴ دلار |
۱۳ | آئودی Q7 | ۶۱.۶% | ۳۷,۲۵۶ دلار |
۱۴ | اینفینیتی QX60 | ۶۱.۵% | ۳۰,۸۸۸ دلار |
۱۵ | آئودی A6 | ۶۰.۹% | ۳۵,۴۰۱ دلار |
درحالیکه لیست پراستهلاکترین خودروها پر از مدلهای لوکس و الکتریکی است، در صدر لیست کماستهلاکترینها خودروهای اسپرت دیده میشوند. رتبهٔ اول این لیست در اختیار پورشه ۹۱۱ با تنها ۱۹.۵ درصد افت قیمت پس از پنج سال قرار دارد و پس از آنهم کیمن با ۲۱.۸ درصد قرار گرفته است.
دیگر خودروهای اسپرتی که در این لیست دیده میشوند هم شورلت کوروت با ۲۷.۲ درصد، شورلت کامارو با ۲۸ درصد و فورد موستانگ با ۲۹.۲ درصد هستند. تنها پیکاپهایی که در لیست کماستهلاکترین خودروها حضور دارند هم ساخت تویوتا هستند. تاکوما با افت قیمت تنها ۲۶ درصدی پس از پنج سال، در رتبهٔ سوم قرار گرفته و تاندرا هم با ۲۹.۱ درصد رتبهٔ هفتم را به خود اختصاص داده است. هوندا سیویک با ۲۸ درصد و تویوتا کرولا با ۳۰.۱ درصد هم لیست ۱۰ خودروی کماستهلاک را تکمیل کردهاند.
خودروهایی که کمترین افت قیمت را پس از پنج سال دارند | |||
رتبه | خودرو | درصد افت قیمت | میزان افت قیمت |
۱ | پورشه ۹۱۱ | ۱۹.۵% | ۲۴,۴۲۸ دلار |
۲ | پورشه کیمن | ۲۱.۸% | ۱۵,۸۵۱ دلار |
۳ | تویوتا تاکوما | ۲۶.۰% | ۸,۲۱۸ دلار |
۴ | شورلت کوروت | ۲۷.۲% | ۱۸,۵۵۷ دلار |
۵ | هوندا سیویک | ۲۸.۰% | ۶,۹۸۷ دلار |
۶ | شورلت کامارو | ۲۸.۰% | ۸,۶۵۳ دلار |
۷ | تویوتا تاندرا | ۲۹.۱% | ۱۱,۶۵۹ دلار |
۸ | فورد موستانگ | ۲۹.۲% | ۹,۳۲۵ دلار |
۹ | پورشه باکستر | ۲۹.۶% | ۲۲,۱۵۵ دلار |
۱۰ | تویوتا کرولا | ۳۰.۱% | ۷,۱۵۶ دلار |
Cehx
۶ فروردین ۱۴۰۴ایران:
درصد افزایش قیمت بعد از یکسال 100%
Ahmad
۶ فروردین ۱۴۰۴تایید شد نسل جدید نیسان جی تی ار در راه هست این رو رئیس جدید نیسان گفته پدال خبرش رو کار کن
NAVID@@98
۶ فروردین ۱۴۰۴نیسان داره ورشکست میشه که چی بشه
مثل بچه ها کامنت اول ریپ نزن
محتوای کامنت ها هم به همین صورت
مثل کاربرای دیگه تو یه کامنت جداگانه نظرتو بگو
اونم منطقی نه تعصبی و بیخود
اینو گفتم کاربرای دیگه بدونن من بیدلیل چیزی نمیگم میگردم سند جمع میکنم واسش بعد رو میکنم
کسرا
۶ فروردین ۱۴۰۴دیگ به دیگ میگه روت سیاه…
Cehx
۶ فروردین ۱۴۰۴اول۱
اصلا کامنتشو بخون بعدش بیا اینجا سر و صدا کن اومده میگه تایید شده نسل جدید gtr قراره بیاد
تعصبی در پیامش مشاهده نمی کنم کار درستی کرده اینجا پیام گذاشته
NAVID@@98
۶ فروردین ۱۴۰۴الان لازم بود بگی مگه ندیدم؟
این برای قبلی ها بود، سوابقش سیاهه
کار اشتباه هم چون بیخود و بیدلیل و بیربط باشه اشتباهه برای هرکی و هر چی
NAVID@@98
۶ فروردین ۱۴۰۴چون یه موضوع بیربط با این مطلب که حتی مخاطبش حتی اون شخصی که ریپ میزنه هم نیست مخاطبش پداله که قطعا وقتی تو یه کامنت عادی سر جای خودش بگه پدال میبینه و هیچ تفاوتی نداره
غیر از نظر تعصبی و اشتباه ( قبلی ها ) بیربط و با مخاطب نامرتبط چیزی دیگه ندیدم
باز دیگ سیاه دیگه که گفتی روراست میام میگم جواب کامنت تعصبی بیخود و اشتباه رو میدم باز یه خط مشی مشخص دارم که از قبل گفتم
ولی کاربری که نه میاد بحث کنه نه پای حرف خودشم که گفته نمیمونه
برای همین جوابی که دادم آخرش اشاره کردم اینو برای کاربرای دیگه نوشتم تا بدونن ****
NAVID@@98
۶ فروردین ۱۴۰۴الان مهمترین خبر درمورد نیسان در آستانه ورشکستگی بودنشه متاسفانه
الان من بیام همین موضوع رو تو کامنت اول ریپ بزنم
بیدلیل بگم پدال خبر بحران نیسان رو کار کن
اولین نفر امثال خودت میای میگید این چه حرفیه و…
چطور برای اون روی سکه اینه
دو طرف سکه هم مثل هم ببینید بیطرفانه نظر بدید یا اینکه منتظر پاسخ بعدی بمانید
Cehx
۷ فروردین ۱۴۰۴اول۱ اینجا کسی از نسل جدید gtr ناراحت نمیشه اگر هم بشه تعصب داره بعدشم خبر ورشکستگی نیسان کار شده همه هم می دونیم
صرفاً یک خبر داد دو خط هم نبود هیچ بی ادبی بی احترامی هم نه به کمپانی و نه بی دیگران نکرد
ولی تو با طومار هات فضای سایت رو خراب می کنی گرچه من همیشه اسکیپ می کنم
دیا
۷ فروردین ۱۴۰۴ننها کسی که بی دلیل و بی منطق و بی سند حرف میزنه خودت هستی . ادم از کامنتهات حالش به هم میخوره. حداقل از دیسلایکات تشخیص بده هیچکی حرفاتو قبول نداره.
NAVID@@98
۷ فروردین ۱۴۰۴اینجا کسی از نسل جدید gtr ناراحت نمیشه منم نمیشم نه اتفاقا
بحث من چیزی دیگه بود که گفتم خبر ورشکستگی نیسان کار شده همه هم می دونیم منم بهتر میدونم اونی که گفتم مثال بود تا متوجه بشید که نشدید
اصلا مهم نیست که اینجا صرفاً یک خبر داد دو خط هم نبود هیچ بی ادبی بی احترامی هم نه به کمپانی و نه بی دیگران نکرد این مهم نیست اینجا اینه ولی حرف من برای قبل ها و بعد هاست که یا بایست تا الان متوجه میشدید یا بعد از این متوجه بشید
منم ۱۰۰ درصد با دلیل منطق و سند حرف میزنم و هدف درست کردن فصای کامنتای سایته
اون طومار ها هم دلیلش فقط همون نظرات تعصبی اشتباهه که اتفاقا همونا که نظرات تعصبی اشتباه میدن فضای سایت رو خراب می کنن ولی من به همون دلیل جوابشون رو میدم گرچه شما اسکیپ کنی یا نکنی مهم اصل کاره که گفتم
تنها کسی که بی دلیل و بی منطق و بی سند حرف میزنه هم فقط همون کاربرایی اند که تعصبی و اشتباه نظر میدن اونم با ریپ زدن کامنت اول ادم از کامنتهاشون حالش به هم میخوره. هرچند که دیسلایکا هم نماینگر نباشن و حتی دیسلاک ها گاهی اوقات برعکسن تشخیص بده هیچکی حرفای اونایی که گفتم و دستشون رو رو میکنم رو قبول نداره
NAVID@@98
۷ فروردین ۱۴۰۴در مورد جی تی ار هم با اینکه جی تی ار به گرد پای پورشه ۱۹۱ نمیرسه ولی بعد از هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ که هرچیز اول۱ هستن
بعد اونا بعد از پورشه ۹۱۱ و… باید دیگران برای بعد اینا دون شدم به بعد رقابت کنند
پورشه ۹۱۱ با همون نسل قبلش جی تی ار رو لوله کرد بعضی بیسوادا فکر میکنن اوایل جی تی ار واسش شاح بازی دراورد ولی همونم فیک و بیخود و کاذب بود
جی تی ار هم چیزی از خودش نداشت گیربکسش آمریکایی بود و شاسی از اروپا موتور از اروپایی ها مثل سوپرا و… ولی البته به گرد پای خودشون نمیرسه هرچیزشونم همینه
چون پورشه ۹۱۱ با همون نسل قبلش یعنی ۹۹۱ که زمان معرفی نزدیک به جی تی ار داره یعنی همسن و سال هم هستن جوری پورشه ۹۱۱ رکورد ها رو یکی یکی زد و درو کرد از نوربرگرینگ بگیرید تا الی ماشاءاللّه… که حتی جی تی ار تو خوابشم نمیتونه نمیبینه
چون برای پورشه ۹۱۱ پورشه تجارب بینظیری از مهندسی و طراحی و تکنولوژی ها و… از موتوراسپرت به خودروهای جاده ای اسپرت مثل ۹۱۱ آورد و درنتیجه امثال جی تی ار رو لوله کرد
عملا شاید خودرو های اسپرت نیسان نجاتش بدن مثل کارلوس گوسن فرانسوی با نیسان زد کرد و باهاش نیسانو از ورشکستکی چندین سال نجات داد تا اینکه
بازم بی عقلی و حماقت کردن ژاپنی ها احمق ها از دستش دادن
بطور کلی خبر امیدوار کننده ایه ولی الانشم باید دید که ایوان اسپینوزا مدیر عامل مکزیکی جدید این شرکت و جیوانی آروبا آمریکایی رئیس دپارتمان طراحی نیسان که آمریکایی هست چه برنامه هایی برای نجات دوباره نیسان با این مدیریت و طراحان جدید دارن
علی Shelby
۶ فروردین ۱۴۰۴بیشتر داداش حداقل ۱۵۰ درصد با کلی استفاده
کلا ایران یه جای دیگست انگار رو زمین نیست
تو ایران فقط گرون میشه کارکرد مهم نیست
مجتبی خانی
۶ فروردین ۱۴۰۴افزایش قیمت به خاطر تورم موضوع دیگه ای هست که نافی موضوع استهلاک ماشین نیست، استهلاک ماشین یک هزینه واقعی هست کهکم هم نیست
۷ فروردین ۱۴۰۴داش
مگه من چی گفتم کامنت قبول نمیکنی دمت گرم مسیول کامنتا
واقعا زحمت میکشی انشالله موفق باشید در زندگی
با آرزوی بهترین ها برای اونی که مسعول کامنتاست♥️
واقعا اونی که مسیول کامنتاست داره زحمت میکشه خط به خط کامنت طولانی منو خوند اون خط که دید توهین کردم به اونی که باعث این وضع در ایران شد رو دید و کامنت رو قبول نکرد
دمش گرم ♥️
مهیار
۷ فروردین ۱۴۰۴از یک جور هوش مصنوعی استفاده میکنن که تخصصی برای این کار آموزش دیده حتی در سال 88 روی sms هم اعمال کردن اگر کلمه یا گرده همایی یا تجمع یا سبز و … توی پیامت بود ارسال نمیشد . اون همه پیام کشور رو که نمیشه یکی یکی خوند
۷ فروردین ۱۴۰۴اره واقعا هوش مصنوعی بی مصرفیه حاجی
حمیدرضا
۷ فروردین ۱۴۰۴این مطلب نه به درد ایران می خوره و نه اینکه به درد آینده می خوره . این آمار و اطلاعات مربوط به خارج از کشور هست در شرایط ایران سازگار نیست در ضمن در مورد آینده نمی توان بر اساس این مطلب قضاوت کرد چون علم و تکنولوژی خودرو سازی به سرعت در حال پیشرفت هست و قابل قیاس با مطالب گذشته نیست
حسام قربانی
۷ فروردین ۱۴۰۴آخه این مطلب مال کشورای اروپایی و آمریکاییه نه جهان پنجم مثل ایران.
Yaghoob
۶ فروردین ۱۴۰۴جالب اینه که لیست آخر همه از پرفروشترین ها هستند.
Arshin
۶ فروردین ۱۴۰۴پورشه همیشه اصالت خودشو حفظ کرده بطوری که نسل به نسل بهتر و جذاب تر میشه(جز 996) مثل کوروت و خود کوروت هم جزو لیست بود
مهیار
۷ فروردین ۱۴۰۴نه عزیز پورشه به شدت قابل تعمیر ساخته شده مثل تویوتا ولی صد بار با کیفیت تر . بخاطر همین قیمت افت نمیکنه
مهردادکمال
۶ فروردین ۱۴۰۴بنازم ۹۱۱
Siyavash
۶ فروردین ۱۴۰۴پراید الان بخر ۴۰۰ میلیون ۵ سال بعد بفروش ۴ میلیارد به همین راحتی…🥴
پارسا
۶ فروردین ۱۴۰۴مشکل اینه تا اون موقع با افزایش قیمت پراید بقیه چیزا هم ده برابر میشن تا هیچ سودی در کار نباشه و آخر سر همش رو از جیبت میکشن بیرون
mehran911
۶ فروردین ۱۴۰۴سلطان ۹۱۱
.
ever ahead
Silent
۶ فروردین ۱۴۰۴رکورد کاهش ارزش مارکت 2025 تنها بعد یکسال دست بنز EQS suv با عدد 65 هزار دلار هست. مدل 2024 کمتر از یکسال 48% از قیمتش پریده بدون اینکه مدل جدیدی داده باشه.
قدرت طهماسبی
۶ فروردین ۱۴۰۴ما اقتصاد دان نداریم ، هیچ کس سر جای خودش نیست.
Navid A J
۶ فروردین ۱۴۰۴مزراتی هاشو بفرستن ایران
مصطفی
۶ فروردین ۱۴۰۴این مال بقیه دنیاس آقای دهقان مال ایرانو بزار…😂
حسین دهمرد
۷ فروردین ۱۴۰۴مال ایرانم اگر به دلار بزارن همینه تقریبا.
با دلار ۲۳ هزار تومنی ماشین خریدم ۱۰۰ میلیون میشه ۴۳۰۰ دلار
با دلار ۹۰ هزار تومنی ماشینو فروختم ۲۵۰ میلیون میشه ۲۷۰۰ دلار.
ایرج
۷ فروردین ۱۴۰۴سلام پراید سال ۸۸ خریدم ۸میلیون ۲۰۰ بعد از ۱۵ سال کار کرد حالا قیمتش شده ۲۰۰ میلیون تومن
آدولف هیتلر
۷ فروردین ۱۴۰۴دلار سال 88: 1000 تومن => 8 میلیون تومن = 8000 دلار
دلار سال 1404: 100,000 تومن => 200 میلیون تومن = 2000 دلار
6000 دلار کمتر = 75% افت قیمت
NAVID@@98
۷ فروردین ۱۴۰۴پراید الان نشده ۲۰۰ میلیون
این فقط کاهش ارزش پول تو بوده که الان همونم با ۲۰۰ میلیون نمیتونی بخری
ولی این مطلب برعکس اونه چون خودرو های این مطلب بطور واقعی به دلایل دیگه مثل با کیفیت بودن یا محبوبیت یا پرفروش بودن و… قیمتشون رو حفظ کردن و در اصل ارزش پول کشورشون هم سرجاش هست
آفرین آدولف هیتلر درست گفتی
ایرج باعدد و رقم و توضیحات
درستش رو از من و آدولف هیتلر درستش را ببین