چشم اندازهفته نامه

خودروهایی که با پیشرانه فابریک بیش از 1.6 میلیون کیلومتر کارکرد دارند!

رسیدن کارکرد یک خودرو به مرز ۱ میلیون مایل یا ۱.۶ میلیون کیلومتر لحظات خاصی خواهد بود هرچند دیدگاهی کلی بین کارشناسان و علاقه‌مندان دنیای خودرو وجود دارد که می‌گویند یک خودرو با کارکرد بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر خیلی سالم نخواهد بود. البته که مثال‌های نقض زیادی وجود دارند و می خواهیم به برخی از آنها بپردازیم.

تعداد بسیار کمی از خودروها می‌توانند مرز کارکرد ۱ میلیون مایل یا ۱.۶ میلیون کیلومتر را طی کنند. در واقع برخی از آن‌ها از این میزان کارکرد بسیار فراتر می‌روند و برخی نیز کارکردهایی استثنایی بر جای می‌گذارند. در این نوشتار می‌خواهیم خودروهایی را معرفی کنیم که با پیشرانه فابریک خود توانسته‌اند به چنین ارقامی برسند.

بی ام و 325i (سال ۱۹۹۰)

این خودرو توسط موبیل اویل در سال ۱۹۹۰ خریداری شد و احتمالاً راحت‌ترین خودرو با کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتری در تاریخ است. پس از طی حدود ۱۶۰۰ کیلومتر در بزرگراه‌ها، بی ام و 325i چهار سال را در مرکز تحقیق موبیل در نیوجرسی طی کرده و هر ۱۰ هزار کیلومتر برای تعویض روغن و سرویس‌های روتین توقف کرده است. پیشرانه ۶ سیلندر M20B25 بی ام و تا اواخر تست در وضعیتی فوق‌العاده قرار داشته هرچند باید گفت چالش‌های کمتری را نسبت به دیگر خودروهای لیست تجربه کرده است.

هیوندای النترا (سال ۲۰۱۳)

تقریباً باورکردنی نبود که فراه هینز مالک هیوندای النترا بتواند تنها در عرض ۵ سال به چنین کارکردی با خودروی خود برسد. البته هیوندای پس از شک و شبهه‌های اولیه تائید کرد که چنین اتفاقی رخ داده است. مالک خودرو در هر سال تقریباً ۳۲۲ هزار کیلومتر با النترا رانندگی کرده است. او امیدوار بود به کارکرد ۲ میلیون کیلومتری هم با این النترا برسد اما زمانی که از او خواسته شد بسته‌ای را به یک مغازه تحویل دهد رکوردش متوقف شد. به او گفته شد بسته در واقع به خودش تعلق دارد و درون آن‌هم کلیدهای یک دستگاه النترا ۲۰۱۹ صفرکیلومتر قرار داشت که هیوندای به خاطر رسیدن به چنین دستاوردی اهدا کرده بود؛ اما هینز چگونه توانست به چنین کارکردی برسد. خودش می‌گوید فاکتور اصلی در این میان انجام سرویس‌های منظم خودرو و کیفیت بالای آن بود.

ولوو 240DL (سال ۱۹۸۷)

سلدن کوپر اولین ولووی خود یعنی 164E مدل ۱۹۶۷ را حدود ۴۰۰ هزار کیلومتر راند و در نوامبر ۱۹۸۶ یک دستگاه 240DL با پیشرانه مشهور سری B21 ولوو را خریداری کرد و در سپتامبر ۲۰۱۲ توانست به کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر برسد. بسیاری از قطعات مصرفی خودرو تا آن زمان تعویض شدند و بدنه نیز دوباره رنگ‌آمیزی شد اما نمایندگی ولوو در پنسیلوانیا می‌گوید پیشرانه خیلی کم دست‌خورده است. او در سال ۲۰۱۵ خودروی خود را به این نمایندگی اهدا کرد.

شورولت سیلورادو (سال ۱۹۹۱)

فرانک اورسنیک به عنوان توزیع‌کننده غذا در ویسکانسین خودروی سیلورادو را با سن ۵ سال خریداری کرد. کارکرد وانت یاد شده در آن زمان حدود ۶۵ هزار کیلومتر بود. نیروبخش سیلورادو پیشرانه مشهور بلوک کوچک شورولت بود و اورسنیک در سال ۲۰۰۸ توانست به مرز کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر برسد. او علاقه زیادی به تعویض سریع خودروی خود نداشت و بنابراین با دقت از وانت خود مراقبت کرد.

هوندا آکورد

آکوردی که توسط جو لوسیچرو خریداری شد بعدها با نام مستعار آبی واقعی خودنمایی کرد زیرا رنگ بدنه آن آبی بود. چهارمین نسل آکورد یاد شده از پیشرانه F22A با حجم ۲.۲ لیتر استفاده می‌کرد. زمانی که لوسیچرو خودرو را خریداری کرد ۶ سال از عمر آن می‌گذشت و کارکرد حدود ۱۲۰ هزار کیلومتری داشت. او در هر ماه حدود ۸ هزار کیلومتر را با خودروی خود رانندگی کرد و در سال ۲۰۱۱ به رکورد ۱.۶ میلیون کیلومتر رسید و یک دستگاه هوندا آکورد صفرکیلومتر با رنگ آبی را از یکی از نمایندگی‌های این خودروساز هدیه گرفت. او می‌گوید با تعویض به موقع روغن و اهمیت دادن به خودرو توانسته به چنین کارکردی برسد.

لکسوس LS400 (سال ۱۹۹۶)

در دسامبر ۲۰۱۴ مت فراه خبرنگار خودرویی آمریکایی آگهی فروش لکسوس LS با کارکرد ۱.۴ میلیون کیلومتر را دید، خودرویی که از پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری فابریک خود استفاده می‌کرد. او این خودرو را پس از سه بار دست‌به‌دست شدن خرید و به دنبال رسیدن به کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر بود. خود فراه وقتی پشت فرمان بود در سال ۲۰۱۹ چنین کارکردی را ثبت کرد.

لینکلن تاون کار (سال ۱۹۸۳)

برخی افراد نه به خاطر شرایط کاری خود بلکه به خاطر علاقه به رانندگی چنین کارکردهای بالایی را با خودروهای خود ثبت می‌کنند. چت بلیسل اهل کانزاس آمریکا یکی از همین افراد بود که لینکلن تاون کار خودش را به‌صورت صفرکیلومتر خریداری کرد و با سفرهای طولانی در ۳۰ سال توانست کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر را ثبت کند. پیشرانه ۸ سیلندر بلوک کوچک فورد ویندسور در تاون کار نصب شده است.

مرسدس بنز 240D (سال ۱۹۸۱)

مدیر شرکت تلفن جورجیا این مرسدس دیزلی را به عنوان خودرویی با عمر ۲ سال و کارکرد حدود ۶۵ هزار کیلومتر خریداری کرد و در اکتبر ۲۰۰۷ به کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر رسید. او می‌گوید تعویض روغن در هر ۵ هزار کیلومتر جزو رازهای نگهداری خودرو و رسیدن به چنین کارکردی بوده است. او در سال ۲۰۱۲ و اندکی پس از تعویض کلاچ و استارتر موتور کارکرد پیشرانه را ۱۶۰ هزار کیلومتر دیگر بیشتر کرد.

ساب ۹۰۰ (سال ۱۹۸۹)

یکی از مدیران فروش اهل ویسکانسین آمریکا با نام پیتر گیلبرت با خودروی ساب 900 به چنین کارکردی رسید، موردی که بسیار غیرعادی جلوه می‌کرد. گیلبرت احتمالاً رانندگی اسپرتی نداشته و پس از رسیدن به کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر در سال ۲۰۰۶ خودروی خود را به یک موزه خودرویی اهدا کرد. ساب سپس در سال ۲۰۰۷ یک دستگاه ۹-۵ آیرو را به او اهدا کرد.

پورشه 356C (سال ۱۹۶۴)

پدر گای نیومارک این خودرو را تقریباً به‌صورت صفرکیلومتر خریداری کرد و سپس خودرو به گای رسید. او از پورشه یاد شده به عنوان خودروی روزمره خود استفاده کرد در سال ۲۰۱۶ رکورد موردبحث را ثبت کرد. البته پیشرانه ۴ سیلندر هوا خنک این خودرو که شبیه نمونه به کار رفته در فولکس‌واگن بیتل است سه بار بازسازی شد.

تویوتا توندرا (سال ۲۰۰۷)

ویکتور شیپارد به عنوان توزیع‌کننده محصولات مختلف این توندرا را به‌صورت صفرکیلومتر در سال ۲۰۰۷ خریداری کرد و در سال ۲۰۱۶ رکورد کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر را بر جای گذاشت. کمپانی پس از دریافت این توندرا یک دستگاه توندرای صفرکیلومتر را به شیپارد اهدا نمود.

دوج رم ۲۵۰۰ (سال ۲۰۰۷)

دونالد جنسن مالک این رم با پیشرانه ۵.۹ لیتری دیزلی کامینز است که در سال ۲۰۱۳ به رکورد ۱.۶ میلیون کیلومتر کارکرد و رکورد ۲.۷ میلیون کیلومتر کارکرد در سال ۲۰۱۹ رسید. اگرچه شک و تردیدهایی درباره کارکردهای یاد شده وجود دارد اما فکر می‌کنیم واقعی باشد. هرچند مشکل این است که دوج مجبور بوده دو بار کیلومتر شمار خودرو را تعویض کند؛ به‌عبارت‌دیگر، غیرقابل‌اعتمادترین بخش این وانت قطعه‌ای بوده که میزان مطمئن بودن خودرو را نشان می‌دهد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    ظاهرا اورهال موتور رو در نظر نگرفتن تو این مقاله ( با توجه به قسمت پورشه)

    موافقم 57
    مخالفم 13
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      دو مسئله‌ی جالب در این مقاله بود :

      ۱ – اهمیت بالای زود عوض کردن روغن موتور و به موقع انجام دادن سرویس‌ها که همیشه در تمام این سال‌ها به دوستان میگفتم حداکثر ۵ هزارتا روغن و فیلترها را عوض کنید تا ضرر نبینید !

      ۲ – نکته‌ی دوم دروغ خنده‌داری به نام الانترا ۲۰۱۳ که در عرض ۵ سال به کیلومتر ۱/۶ km رسیده که به عبارتی میشه هر سال ۳۲۰.۰۰۰ km !!!!!
      صبر کنید ، صبر کنید ، زیاد تند نرید ، پیاده بشید با هم بریم ، چون نکته‌ی شیاد بودن هیوندای فراتر از اینه که خودش دوخته و خودش هم شکافته / نوشته خود نمایندگی تایید کرده😂!
      پَ نه پَ ، انتظار دارید نمایندگی تایید نکنه وقتی میتونه با این خبر دورغ ، پروپاگاندا راه بندازه !
      این خانوم گفته تنها بوده اما حتی اگر یک شوفر کمکی هم ۲۴ ساعته در جاده میرونده باز عمراً میتونسته در سال ۳۲۰.۰۰۰ km بره ، میگید نه ، پس خودتان از راننده تریلی‌ها بپرسید که اکثر مواقع یک کمکی هم دارند ولی باز اینقدر پیمایش ندارند !

      احتمالاً این خانوم توالت حمام خورد خوراک نداشته و احتمالاً استقامت بدنیش از فولاد بوده که کوفته نشده و کیلومترش سوبله شماره مینداخته !

      وقتی میگم کره‌ای‌ها شیاد و کلاهبردار هستند بعد جبهه میگیرید و شروع به جِلف‌بازی میکنید !

      موافقم 131
      مخالفم 45
      1. کافر مقدس

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        این مطالب زرد معروف ند .فارسی که میشن زرد و زرد تر میشن. در این مطالب اصولا سند و مدرکی وجود نداره 4تا اسم میگن فلانی در فلان جای دنیا فلان مقدار کیلومتر راه رفته .

        موافقم 46
        مخالفم 6
      2. یوسف

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1044 ديدگاه)

        راست می گی ها…..
        تقریبا باید روزی 800 کیلومتر بری تا بشه سالی 320 هزار تا…..
        والله یه با ما سه تفری نتونستیم فاصله تهران تا بندر رو یه روزه بریم…..
        حالا تکرار روزی 800تا واقعا سخته….

        موافقم 58
        مخالفم 4
        1. xrp

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حق با شماست. کاری با دروغای اینا ندارم. در کل روغن موتور چه اعلا چه ارزون زیر 6000تا تعویض بشه موتور نیازی ب باز کردن پیدا نمیکنه اونم ن 1.6 میلیون کیلومتر حدودا تا 1میلیون کیلومتر اونم یسری برندای خاص مثل بنز ک شهرتش ب کم اصطحلاک بودنشه چ سواری و چ باریش.

          موافقم 19
          مخالفم 1
      3. A.Az

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (142 ديدگاه)

        دقیقاً
        ۳۲۲ هزار در سال یعنی روزی ۸۸۲ کیلومتر!
        تاکید میکنم هر روز. یعنی اگه ثابت با سرعت ۹۰ تا برونه روزی ۱۰ ساعت رانندگی!
        مگه میشه مگه داریم

        موافقم 35
        مخالفم 4
      4. نوید شاعر

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        من با لکسوس روزی ده هزار کیلومتر راه میرفتم

        موافقم 7
        مخالفم 38
        1. abbas

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (287 ديدگاه)

          داداش داری اشتباه میزنی روزی ده هزار تا یعنی ۲۴ ساعت تموم با سرعت حداقل ۴۱۷ کیلومتر در ساعت حرکت کنی بدون کم کردن سرعت و توقف هواپیماشم این مقدار نمیتونه بره که تو رفتی

          موافقم 8
          مخالفم 3
      5. Python

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        تویوتا استقامتش ثابت شدست

        موافقم 20
        مخالفم 15
      6. ا ج

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (49 ديدگاه)

        کاملا درست میفرمایید سالی ۳۲۰۰۰۰ کیلومتر یعنی روزی تقریبا ۱۰۰۰ کیلومتر یعنی کل روز با سرعت ۱۰۰ تا بدون توقف رانندگی کردن دمت گرم

        موافقم 9
        مخالفم 1
      7. آرش

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        النترا رو تو پارکینگ بخوابونی تکون ندی تو این مدت سه بار یاتاقان میزنه

        موافقم 17
        مخالفم 2
      8. ADAK

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        خودت که تکلیفت معلومه !!
        موندم به کسایی که بهت لایک دادن بدون فکر کردن

        320هزارتا میشه رزوی حدود 880 کیلومتر
        یعنی یکی راننده تاکسی فرودگاه باشه حدااقل 1 بار در روز بره اصفهان و برگرده تهران میشه 900 تا
        تازه حساب کن دو نفر رو ماشین کار کنن
        یا ماشین اوبر و اوبرفود باشه ، اونوقت موضوع حل میشه

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. محمدهادی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      تو این لیست فقططط هیوندا الانترا ۲۰۱۳ !!!
      لامصب همه ساله باهاش پرواز میکردی بالای ۳۰۰هزار کیلومتر باهاش راه میرفتی؟!
      آخه چجوری؟!

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. علی

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (31 ديدگاه)

        احتمالا رو قطار باربری جا مونده بوده کیلومترش هم با جی پی اس کار میکرده . وگرنه بچه هم میفهمه کسی نمیتونه روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت رانندگی کنه بدون تعطیلی و بدون استراحت ! عجب تخیلی و عجب خبر زردی !!! این چیزا فقط از موتور ls یا 3uz و … بر میاد . ضمنا اینا برای خارج از ایرانه ، اینجا هرچی روغن میریزی احتمال سوختن اویل پمپت بیشتر میشه . مگر اینکه فیلتر کارتر روغن رو سرویس کنی که خودش تعمیر به حساب میاد

        موافقم 5
        مخالفم 2
  2. JDM سابق

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    دلم به حال تاندار می‌سوزه دهنش سرویس شده بالا یک میلیون کیلومتر تونسته این یارو و تحمل کنه

    ولی درکل موتور های پیکاپ همیشه موتور های سگ جون تر و قوی تری هستن
    بخاطر وزنی که روشون میذارن باید بلوکه و پیستون و شاتون تحمل داشته باشن مثلا موتور های Vortec جی ام که از زیر مجموعه های LS هستن بیشترین تحمل قدرت و در حال استوک دارن. یعنی با اینترنال کاملاً استوک ( پیستون شاتون و بلوکه میلنگ سرسیلندر و یاتاقان فابریک) تونستن حدوده ۱۴۰۰ اسب تحمل کنن. خیلی‌ها هم هستن میرن جانک یارد( قبرستون ماشین ها) یکیشون رو با کارکرد متوسط رو به بالا با کمترین تغیرات شامل میل سوپاپ و پورت و پولیش سرسیلندر و هدرز و واشر و یه توربو کوچولو ۶۰۰ تا ۷۰۰ اسب بخار رو چرخ بصورت کاملاً ایمن و با دوام از موتور میگیرن

    موافقم 48
    مخالفم 7
    1. رقصنده با گرگ

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با مزه گفتی 😁😁

      موافقم 22
      مخالفم 2
  3. OldBoy

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (84 ديدگاه)

    فقط اون لکسوس LS400

    موافقم 47
    مخالفم 15
  4. حامد

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عذر میخوام بابت اسپم.
    بنده یه ایمیل فرستادم برای پدال اگر میشه چک کنید

    موافقم 10
    مخالفم 8
  5. Hamilton1970

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    مقاله جالبی بود
    البته یه تویوتا هایلندر هم رکورد ۱ میلیون مایل (۱.۶ میلیون کیلومتر) رو شکسته بود اما تو این لیست نبود
    چند وقت پیش مقاله‌اش رو گذاشتید

    موافقم 27
    مخالفم 4
  6. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    به احتمال زیاد منظور پیشرانه ای است که فقط بلوک سیلندرش به صورت فابریک باقی مونده

    موافقم 26
  7. R/T

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    جالبه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. Amirreza.M

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    هوندا آکوردِ چقدر قشنگه😑😁

    موافقم 42
    مخالفم 3
  9. محمد

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    اگر به ماشین فشار نامعقولی وارد نکنید و درست استفاده کنید و سرویس های دوره ای را به طور منظم و با روغن و فیلتر های خوب انجام بدید ماشین های مدرن سالها بدون دردسر خاصی میتونن براتون کار بکنن ، اما مدل های جدیدتر وقتی کلی امکانات و قابلیت های بهتر دارن چرا باید مدل های قدیمی رو نگه داری ؟ اکثرا این دوستان هم شغلشون حمل و نقل بوده و گرنه شهروند های عادی معمولا اینقدر با ماشین رانندگی نمیکنن

    موافقم 30
    مخالفم 11
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اینایی که گفتی برای اکثر خودروسازان صادق هست به جز کُره‌مُرَبایی‌ها ! چرا ؟

      چون بنده خدا ، تمامِ سانتافه سورنتو اسپورتیج توسان سوناتا اپتیما‌ها به ۱۰۰ هزارتا نرسیده یاتا‌.قان زدن تو شاخشونه ! یه آدرس میدم بهت تا بهتر بفهمی و نزنی جاده خاکی ( تو اینستاگرام سرچ کن artman.afzali ) که مهندس افضلی مسئولِ این تعمیرگاه حرفه‌ای هستند و از همه جای ایران باید مردم اسم بنویسند تا وقت بدهند جهت باز کردن کیا هیوندای‌هاشون یا.تا.قا.ن زده و نزده !
      شماره موبایل هم داره ، زنگ بزن تا اِرشادت کنه ، بعد ببینم دیگه تا آخر عمر اسم کره‌ای‌های شیاد را میاری یا نه 😂👋🏻 !

      موافقم 32
      مخالفم 32
      1. Reza

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        سانتافه توسان اینا یه کیلومتر خاص دارن که در حدود ۲۵۰ تاست
        زمانی که به اون رسید باید یاتاقان بزنن
        نمیدونم انگاری قانون شده براشون
        برا خودم خیلی عجیب بود

        موافقم 27
        مخالفم 12
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          آقا رضا
          حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر باید انتظار یا.تاقا.ن زدن داشت !
          من از خودم نمیگم ، تحقیق کردم و دیدم و همه میتوانند تحقیق کنند تا ببینند دلیل این وضعیت به کیفیت پائین مهندسی ساخت موتور و آلیاژ مربوط میشه !

          موافقم 25
          مخالفم 17
      2. محمد

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        بازم اومدی و شعر سرودی میخوای منم آدرس تعمیرگاه های تویوتا رو بدم که ماشین های پوکیده رو دارن تعمیر میکنن ، انگار تویوتا و هیوندا ارث پدر منه که خراب شدن یا نشدنشون برام مهم باشه چند روز درس نخونده بودی موبایل رو ازت گرفته بودن راحت بودیم بازم اومد و شروع کرد به تلاوت شعر

        موافقم 14
        مخالفم 25
      3. علی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (107 ديدگاه)

        این مشکل برای بعضی موتور های سری تتا پیش میاد که هیوندای و کیا از سال ۲۰۲۰ موتور ۲۴۰۰ سی سی رو کنار گذاشتن وبا یک موتور جدید ۲۵۰۰ سی سی جایگزین کردن برای مدل های پایه که دیگه هیچ مشکلی نداره این موتور جدید . یک مدل توربو ۲۵۰۰ هم جایگزین کردن برای موتور های وی شش

        موافقم 4
        مخالفم 2
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    بنده صاحب پراید مدل 85 هستم بزودی به کیلومتر 500000 کیلومتر میرسم تقریبا تمام قسمتهای ماشین مثل ثابق کار میکنه.فقط یک بار واشر سر سیلندر ضعیف کردم موتور که باز کردم پیستونها رینگها سیتها گیتها رو تعویض کردم که اصلا نیازی نبود و کاش پیستونها رو نگه میداشتم.ماشین کاملا سالمه شکر خدا ولی روغن رو روی 4000 عوض میکنم و از روغن ایرانل 8000 استفادا میکنم اگر نباشه سوپر پیستاز و جدیدا موتو سل میریزم فیلتر هوا رو هم روی 1000 تا عوض میکنم.اگر اتفاق خاصی نیوفته به نظرم تا 700000 تا هم بی درد سر کار میکنه.اینم بگم مثال تو سربالایی مثل *** ماشین رو شلاغ هم میزنم.

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. Python

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      والا پراید از۳۰۰هزارتا بالا میره تبدیل به کیسه برنج تیکه پاره میشه
      شما پرایدت رو خیلی تمیز نگه داشتی

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. اندرو غلامحسن

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (30 ديدگاه)

        نه به خدا اینطور نیست ما پراید 89 داشتیم هیچ چیزی ازش عوض نشده بود فقط آب و روغن یه بار هم موتور کلا باز شد رو کارکرد 440 فروختیمش آس ال ایکس خریدیم واقعا از نظر موتوری بی تعصب از همه ایرانی ها بهتره موتور پراید طراحی آمریکا فورد

    2. علی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      داداش موتورتو باز کردی دیگه از لیست خارجی =D
      یکی از اقوام ما تاکسی پیکان داشت با کارکرد 500 و بدون باز شدن موتور، جالبه که مثل روز اولش کار میکرد…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. ben

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    قطعا هیوندای شبهه داره چطور تونسته؟ یعنی نان استاپ روزی 900 کیلومتر رفته بدون تعطیلی!!؟؟ احتمالا ماشین رو گذاشته رو چیزی شبیه تردمیل.

    موافقم 36
    مخالفم 2
    1. علی

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من خودم هیوندای اکسل دارم با کارد یک میلیون دویست هزار، هنوز هن دارم ازش استفاده میکنم

      موافقم 5
      مخالفم 25
    2. NO TO JUMONG

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تنها حالتی که النترا میتونه یه میلیون و ۶۰۰ هزار تا بره اینه که وقتی تحویلش گرفتی از نمایشگاه ، رو کیلومترش یک میلیون و پونصد هزار تا ثبت شده باشه .

      موافقم 35
      مخالفم 9
    3. aalli

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      جک زده زیرش روشنش کرده و گاز میداده

  12. حسین

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    تاکسی بنز کو؟
    پیکان های ایرانی هم باید در لیست باشند

    موافقم 25
    مخالفم 2
  13. شاعر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (235 ديدگاه)

    برادرم یه پی کی پارس خودرو داره ۱۰ سال پیش کیلومتر شمارش رو عدد ۵۰۰ و خورده ای هزار از کار افتاد
    اونم الان کارکرد واقعیش یه چیزی همین حدودا باید باشه
    در کل فکر میکنم پیکان و پراید با این کارکردها تو ایران زیاد داریم منتها کسی دنبال رسانه ای کردنشون نیست

    موافقم 25
    مخالفم 1
  14. منصور

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یه گالانت ۱۸۰۰سی سی مدل ۱۹۹۲ دارم
    با کارکرد۶۰۰،۰۰۰کیلومتر ،بدون تعمیر
    و با خیال راحت همچنان ازش استفاده میکنم

    موافقم 30
    مخالفم 1
    1. منصور

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      استفاده از روغن خوب و تعویض قبل از ۵۰۰۰کیلومتر،روغن برای موتور مثل واکس برای کفشه ،رانندگی با دور موتور کمتر از ۳،۵..عدم استفاده از ماشین در حالت درجا،برسی مداوم سلامت ترموستات
      استفاده از ضد یخ در تمامی فصول.
      رانندگی بدون وارد کردن شوک به خودرو
      ندادن ماشین به کسی که به او اطمینان ندارید،،استفاده از دنده مناسب،نبستن باربند و رعایت وزن مجاز،،کیفیت ساخت ماشین هم خیلی مهمه

      موافقم 36
      مخالفم 1
  15. کاوه

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اقا اون النترا نمیشه واقعا.اگه هفته ای یه روز رو تعطیل تو خونه در نظر گرفته باشیم باید روزی هزااااااار کیلیومتر رانندگی کرده باشه مگه میشه اخه؟؟؟؟؟خیلی مشکوکه عدد.شغل طرف هرچی نم باشه بازم خبیییییییییییلی بعیده به این عدد برسه.اتوبوس بین شهری که ۲۴ ساعته ازش کار بکشن هم توی ده سال به این عدد نمیرسه بخدا.ماشینه هیچی خوده زنه اگه واقعا روزی هزار کیلیونتر رانندگی کرده باشه تا الان باید ده بار یاتاقان زده باشه!

    موافقم 36
    مخالفم 4
  16. Arshia m3csl

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    پورشه محکم ترین اسپرت هارو میسازه انگار ۹۱۱ توربو هم با ۱ میلیون کیلومتر کارکرد هست مدل ۲۰۰۴ که تو همین پدال راجبش پست کار شد

    موافقم 19
  17. البرز

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اون الانترا رو نمیتونم باور کنم خیلی باید اوس… باشی

    موافقم 25
    مخالفم 4
  18. JaMsHiD

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    کلا نه نمایندگی فهمید چطوری اون الانترا که شده شبیه بز با اون گارد جلوش اینقدر راه رفته ، نه اون زن که معلوم نیست هیوندا چقدر بهش پول داده که دروغ بگه .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. علی

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با درود
    فکر میکنم این مقاله فقط برای ماشینهای داخل امریکا و یا اروپا نوشته شده و هیچ کاری به جاهای دیگه دنیا ندارن.
    اگه یه سر به کیش بزنن متوجه میشن که تاکسیهای کیش که معمولا تویوتا کمری هستن هر سه یا چهار سال یک میلیون کیلومتر رو طی میکنن چونکه دو یا سه شیفت کار میکنن. یعنی بعد از ده پانزده سال بالای 4 میلیون کیلومتر طی میکنن و بدین ترتیب لااقل سه برابر ماشینهای این مقاله هست!
    منتها چون ما تحریم هستیم انگار خبرهامون هم تحریمه!!

    باسپاس
    علی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. wind

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از اونجایی که خیلی به روغن ایران اعتماد دارم:)) ترجیح میدم 4000 تا بیشترین میزانی باشه که قبل تعویض روغن میرم. 3800 رو رقم عادی میدونم با این وضعیت سوخت و البته کیفیت بد خود روغن. حالا به من گفته شده وضعیت کیفیت سوخت ما شمالیا خوب نیست. درست و غلطش رو نمیدونم.
    فیلتر روغن و بنزین و هوا رو همزمان با همون تعویض روغن عوض میکنم.
    نمیدونم مکمل هایی که میفروشن توی پمپ بنزین کمکی میکنه یا نه و تاحالا استفاده نکردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا