چشم اندازهفته نامه

مشهورترین خودروهای دنیا با گیربکس CVT از آئودی تا لکسوس و فورد

گیربکس CVT که امروز بشدت موردانتقاد علاقه‌مندان به خودرو است، زمانی یک شاهکار مهندسی محسوب و در خودروهای زیادی استفاده می‌شد.

CVT که مخفف گیربکس متغیر پیوسته است، از دید خریداران و علاقه‌مندان به خودرو، گیربکسی آزاردهنده و کسل‌کننده محسوب می‌شود. همچنین رسانه‌های حوزهٔ خودرو نیز از اکثر گیربکس‌های CVT متنفر هستند. بااین‌حال، در طول تاریخ، خودروهای زیادی از این نوع گیربکس استفاده کردند که شاید از دیدن آن‌ها تعجب کنید. حتی برخی از این خودروها به دلیل استفاده از گیربکس نوآورانه و بسیار نرم CVT مورد تحسین قرار گرفتند. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با خودروهایی آشنا شویم که احتمالاً نمی‌دانستید از گیربکس CVT استفاده می‌کردند.

داف ۶۰۰ سال ۱۹۵۹

شرکت کامیون‌سازی هلندی داف اولین شرکتی بود که در یک خودروی سواری از گیربکس CVT استفاده کرد. این گیربکس که برای زمان خود بسیار نوآورانه بود و واریوماتیک نام داشت، در خودروی کوچک ۶۰۰ مورداستفاده قرار گرفت. این خودرو همچنین به لطف گیربکس CVT خود، از قابلیت تقویت ترمز موتور هم برخوردار بود که از طریق سوئیچی روی داشبورد فعال می‌شد.

آئودی A6 سال ۱۹۹۷

آئودی روی گیربکس CVT خود نام مالتی‌ترونیک گذاشته بود. این گیربکس که فقط در خودروهای محرک جلوی آئودی استفاده می‌شد، از قابلیت اطمینان ضعیفی رنج می‌برد و با مشکلات الکترونیکی و نشت روغن مواجه بود. این مشکلات شکایت گروهی خریداران را به دنبال داشت. آئودی در این دعوای حقوقی محکوم و مجبور شد تمام گیربکس‌های مالتی‌ترونیکی که در ۱۰ سال اول استفاده از خودرو مشکل پیدا می‌کنند را به‌طور رایگان تعویض کند.

آئودی A4 سال ۲۰۰۰

یکی دیگر از خودروهای آئودی که به گیربکس CVT مالتی‌ترونیک مجهز شد، نسل دوم A4 بود. این خودرو هم مثل برادر بزرگ‌ترش به دلیل مشکلات گیربکس، با شکایت گروهی خریداران مواجه شد. بااین‌حال، نسخه‌های بعدی این گیربکس قابل‌اعتمادتر شدند و آئودی در دو نسل بعدی A4 و A6 همچنان گیربکس مالتی‌ترونیک را در نسخه‌های محرک جلو ارائه می‌کرد.

سوبارو WRX سال ۲۰۱۵

شاید خیلی‌ها بدانند که سوبارو WRX کنونی از گیربکس CVT استفاده می‌کند ولی کمتر کسی خبر دارد که نسل قبلی این سدان اسپرت ژاپنی هم با چنین گیربکسی تولید می‌شد. سوبارو مثل امروز، برای WRX قبلی هم در کنار گیربکس دستی، یک نمونهٔ CVT را هم ارائه می‌کرد. بااین‌حال، اکثر خریداران نسخهٔ دستی را انتخاب می‌کردند و نسخهٔ CVT بسیار کم‌طرفدار بود.

لکسوس LC500h سال ۲۰۱۶

لکسوس LC500h شاید گران‌ترین خودروی مجهز به گیربکس CVT باشد. بااین‌حال، تا وقتی LC500 با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک وجود دارد، خرید LC500h هیبریدی توجیهی نخواهد داشت. البته از زمانی که لکسوس کوپهٔ لوکس LC را معرفی کرد، ما بیشتر به خودروهای هیبریدی پرفورمنس بالا عادت کرده‌ایم ولی LC500h هیچ‌گاه خواهان زیادی نداشته است.

آکورا اینتگرا سال ۲۰۲۲

اینتگرا هم مثل سوبارو WRX، یک خودروی کامپکت اسپرت است که به خاطر لذت رانندگی با گیربکس دستی شهرت دارد. بااین‌حال، وقتی آکورا این خودرو را پس از سال‌ها غیبت دوباره بازگرداند، در کنار گیربکس دستی، برای کسانی که خواهان گیربکس اتوماتیک بودند، یک نمونهٔ CVT را هم ارائه کرد. ازآنجایی‌که اینتگرا بر اساس هوندا سیویک ساخته شده، ارائهٔ گیربکس CVT برای آن منطقی به نظر می‌رسد ولی بسیاری از خریداران نسخهٔ دستی را ترجیح می‌دهند.

جیپ پاتریوت سال ۲۰۰۶

گیربکس‌های CVT برای آفرود مناسب نیستند ولی جیپ تصمیم گرفت در مدل پاتریوت خود از این نوع گیربکس استفاده کند. البته جیپ به‌نوعی توانسته بود این گیربکس را مناسب رانندگی‌های خارج از جاده تنظیم کند که با توجه به محدودیت ذاتی گیربکس‌های CVT در حرکت‌های سرعت پایین و خزش از روی صخره‌ها، شگفت‌آور بود. نسل اول جیپ کامپس که پلت‌فرم مشترکی با پاتریوت داشت هم با همین گیربکس عرضه می‌شد.

فورد ماوریک سال ۲۰۲۲

فورد ماوریک تنها پیکاپ بازار محسوب می‌شود که از گیربکس CVT استفاده می‌کند زیرا این گیربکس‌ها معمولاً برای وظایف سنگین و کاری مناسب نیستند. البته گیربکس CVT فقط برای نسخهٔ هیبریدی ماوریک ارائه می‌شود و نسخهٔ بنزینی معمولی به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است. ماوریک هیبریدی تاکنون به خاطر مشکل ناشی از گیربکس هیچ‌گونه فراخوانی نداشته است.

شورلت مالیبو سال ۲۰۱۹

چه چیزی می‌تواند آخرین نسل شورلت مالیبو را کسل‌کننده‌تر کند؟ یک گیربکس CVT را بین پیشرانه و محور محرک قرار دهید! این سدان آمریکایی هنگام معرفی در سال ۲۰۱۶ ابتدا با گیربکس‌های اتوماتیک سنتی عرضه می‌شد ولی در سال ۲۰۱۹ جنرال موتورز آن را با گیربکس CVT جایگزین کرد. بااین‌حال، خیلی‌ها نمی‌دانند مالیبو همچنان در حال تولید و عرضه است چه رسد به اینکه خبر داشته باشند از گیربکس CVT استفاده می‌کند.

اینفینیتی QX60 سال ۲۰۱۲

شاید کسی انتظار دیدن گیربکس CVT را در یک شاسی‌بلند بزرگ لوکس نداشته باشد ولی اینفینیتی در QX60 دقیقاً همین کار را انجام داده بود. در این خودرو، گیربکس CVT در کنار یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 قرار می‌گرفت. همین ترکیب در نیسان پث‌فایندر که پلت‌فرم مشترکی با QX60 داشت هم ارائه می‌شد اما خوشبختانه در نسل کنونی هردوی این شاسی‌بلندها، نیسان گیربکس CVT را با یک نمونهٔ ۹ سرعته اتوماتیک جایگزین کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۳ رای
منبع
Jalopnik

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Kiarash

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (700 ديدگاه)

    شورولت رو میدونستم ولی بقیه خودرو های این لیست واقعا جالب و عجیب بودن که از گیربکس CVT استفاده کردن مخوصا آئودی

    موافقم 38
    مخالفم 2
    1. SMS

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (645 ديدگاه)

      گیربکس های cvt حداکثر تحمل چه قدرتی رو معمولا دارند ؟
      می شه مثلا اون رو رو حالتی گذاشت که دور موتور رو بالا نگه داره که بیشترین شتاب رو داشته باشه و زمانی هم برای تعویض دنده هدر نره ؟

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. پیرمرد قدیمی

        ۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (205 ديدگاه)

        با عرض احترام و پوزش بابت پرسیدن سوال زیر سوال شما،
        کدام یک از خودرو های داخلی که درحال حاضر تولید یا مونتاژ میشوند، مجهز به گیربکس CVT هستند؟

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. Mahdi

          ۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1474 ديدگاه)

          کوییک و شاهین اتومات و جک جی ۴ cvt هستن

          موافقم 22
          مخالفم 3
        2. پیرمرد قدیمی

          ۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (205 ديدگاه)

          تشکر آقا مهدی 🙏

        3. Alireza

          ۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          سلام بنده تعمیرکار هستم . هیچ وقتی خودروهای داخلی و چینی رو با خودرو های برند مشهور از لحاظ گیربکس مقایسه نکنید . به عنوان مثال شما سوار x33 قدیم cvt یک بار بشید شتاب ۰ تا ۱۰۰ که ۲ روز کاری طول میکشه . یا تیگو ۵. من مشتری داشتم تیگو ۵ خریده میگه این یجوریه قبلا هیوندا سانتافه داشته الان اینو خریده میگه یجوری گاز میخوره من نیم شاعت بهش توضیح میدادم که این مدلشه این cvt هست .

        4. ناشناس

          ۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          الان هوندا civic و هوندا city وارداتی هم با گیربکس cvt عرضه شده ….

    2. amirkhanzadeh

      ۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      اوفف اون سوبارو چقدر جذابه

      موافقم 17
      مخالفم 4
    3. علی Shelby

      ۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (589 ديدگاه)

      عشق ال سی ۵۰۰

      موافقم 12
      مخالفم 1
    4. هم وطن

      ۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      الان تقریبا تمام مدل های جدید نیسان؛ تویوتا یاریس و کرولا هم کراس و هم معمولی؛ تمام مدل های سوبارو و برخی مدل های میتسوبیشی و تمام هیبریدی های شرکت های مختلف از cvt استفاده می کنند..جالبه حتی رنو سفران و نیسان تینا گیربکس cvt دارند. در صورتی استفاده صحیح برای مصرف کننده معمولی بهترین گزینه از لحاظ استهلاک کم در موتور و گیربکس محسوب میشه

  2. hosen

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    با تمام احترام ولی بنظرم گیربکس cvt روی محصولات اکونومی و ارزون قیمت توجیه داره.

    موافقم 43
    مخالفم 3
    1. علی منصوری

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      با این کیفیت فعلی کاملا موافقم باهات

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. فرشید

        ۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (281 ديدگاه)

        متاسفانه عموم مردم نه سواد کافی برای اظهار نظر دارن و نه اشتیاق برای یادگیری. تعصب و تکرار هم ناشی از همین درک نصف و نیمه از هر چیزیه. گیربکس های CVT برای خودروهای قشر متوسط بهترین گزینه هستند چون بالاترین راندمان رو دارند، باعث بهینه شدن مصرف سوخت میشن، نرم ترین تعویض دنده رو دارن، عمر موتور رو افزایش میدن و… یعنی پارامترهایی که برای این قشر در اولویت هستند ولی این گیربکس ها برای ماشین هایی با گشتاور و قدرت بالا مناسب نیستند مثل شاسی بلند های بزرگ یا ماشین های اسپورت

        موافقم 26
        مخالفم 10
        1. JaMsHiD_R1988

          ۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3015 ديدگاه)

          دوست عزیز CVT و تعویض دنده؟
          جلل خالق

          موافقم 9
          مخالفم 1
  3. MOPAR

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    دوستم فردا sx5 خریده کاری با فنی فلک زده اش ندارم که کلا موتورش تعطیله صحبتم سر گیربکسش هست که cvt هست.. باور نکردنیه خدایا میشه لقب افتضاح ترین گیربکس جهانو بهش داد هرچی از فلک زده گی این گیربکس و این ماشین بگم کم گفتم دیگه کار بجایی رسیده که بیچاره دوستم گذاشته برای فروش cvt کلا تو ماشینای شاخ هم جواب نیست چه برسه این چینی ها حتی سوار نیسان تینا هم شدم اونم cvt هست فقط میشه گفن واقعا حیف شده با این گیربکس

    موافقم 22
    مخالفم 11
    1. Saeed Boroomand

      ۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (547 ديدگاه)

      داداش یه صفحه صحبت کردی، نگفتی مشکلش چی بود ؛)

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. حجته اله عابدی

        ۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شتاب ثانویه تمامی ناپذیری که گیربکس نرم و بدون تکانه cvt داره با اتوماتیک سنتی چند سدعته اصلا قابل مقایسه نیست

        موافقم 22
        مخالفم 5
        1. Nismo

          ۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1576 ديدگاه)

          شتاب ثانویه؟ موتور رسما پاره میشه تا شتاب بگیره. صدای دنده هم مغز ادم رو میخوره

          موافقم 6
          مخالفم 10
    2. علی

      ۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ازرا همcvt هست ولی اینهمه طرفدار داره، مشکل از شسیستم گیربکس نیشت، مشکل کیفت تولید ماشینای چینیه

      موافقم 1
      مخالفم 4
  4. Blue

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (383 ديدگاه)

    بیشتر از اینکه ماشین های لیست غافلگیرم کنه ، قدمت گیربکس غافلگیرم کرد !

    موافقم 50
    مخالفم 1
  5. جرمی کلارکسون

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    رکب خوردیم

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. علی منصوری

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    این گیربکس گذشته خوبی داره و باهاش ناآشنا نیستیم ، ولی شاید دلیل این اخبار بد مربوط ب تولید جدید این گیربکس بشه، بهرحال ی چیزی هست ک الان خیلیا مینالن، من خودم تا حالا باهاش مواجه نشدم چون اگرم ایراد داشته باشه مدت زمان کمی ماشین دستم میمونه و متوجه نمیشم و اینکه خب فروشنده ک نمیاد از ماشینش ایراد بگیره البته استثنا هست، اینکه تقه میزنه تو ام وی ام زیاد دیدم ، حتی تو ماشینهای جک ، ولی جالب اینه ک با اینکه همشون cvt استفاده میکنن ولی تو هر ماشین ی مدل عکس العمل نشون میده

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1608 ديدگاه)

    نمیدونستم داف خودرو هم میزد

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. محمد

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    بیشتر اونایی که از گیربکس cvt خاطره بد دارن چون روی ماشین های چینی ۱۰ ۱۵ هزار دلاری یا نمونه های قدیمی تجربش کردن توی نمونه های مدرن و خصوصا مدل های ژاپنی مثل کمری هیبرید ، نیسان آلتیما ، ماکسیما اگه تجربه کنید کلا نظرتون عوض میشه cvt برای ماشین های روزمره و اقتصادی که مصرف سوخت و استهلاک کم جزو الویت هاشونه امتحان خودش رو پس داده

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. B

      ۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (927 ديدگاه)

      ببین برای همه ماشینا توجیه هست
      بغیر از LC500h موتور v8 داره هیچ توجیهی نداره خیلی قدیمی هم نیست که اینطوری توجیه شه و مثلا قراره لذت رانندگی تزریق کنه
      رو ماشین ۸ سیلندر کی cvt میزاره ! دلیلی جز بد سلیقی مدیران پیدا نمیکنم

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. 90s culture

        ۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (242 ديدگاه)

        گیربکس های سی وی تی با خودرو های هیبریدی خیلی خوبی هماهنگ هستند و باعث افزایش برد برقی، کاهش مصرف سوخت موتور بنزینی و افزایش جا در محوظه قسمت موتور برای جای گذاری باقی لوازم برقی خودرو ها میشه… و دلیل بر کج خلقی سازنده نیست!

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. B

          ۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (927 ديدگاه)

          این دلیلی که تو میگی برای یه ماشین با موتور ۵ لیتری v8 که مثلا قراره لذت رانندگی رو القا کنه نیست اول ببین داری در مورد چه ماشینی صحبت میکنی نه لکسوس برند اقتصادیه نه ماشین که ساخته با هدف کم مصرف بودن روانه بازار شده
          انقدر تلاش نکنید برای گول زدن خودتون

      2. 90s culture

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (242 ديدگاه)

        تا با اون خودرو رانندگی نکنیم، نمی تونیم راجع این حرکت لکسوس نظر بدیم! شاید دلیل خواص داشته که در قوای محرکه هیبرید از این نوع گیربکس استفاده شده.

    2. aliHOZA

      ۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (586 ديدگاه)

      نیسان خودش کارخونه ساخت گیربکس cvt داره به نام جتکو. به همین دلیل قبلاً روی اکثر ماشیناش این گیربکس رو قرار میداد (نمونش نیسان تیانا و مورانو خودمون) و از بس این گیربکس بی کیفیت و بی دوام بوده شهرت نیسان را تو آمریکا خراب کرد و فروشش به شدت کاهش داشته و الان یکی دو ساله که تو مدلهای رده بالاش به گیربکس اتومات سنتی برگشته (تو همین نوشته هم اشاره شد).
      گیربکس cvt یک وسیله مصرفیه تو ماشین. مثل سایر گیربکس‌ها عمری نیست. معروفه که میگن نهایتا ۱۰۰ هزار مایل کار میکنه. خیلی هم روی تعویض واسکازین حساسه و باید زود به زود واسکازینش عوض بشه.
      کلا چیز خوبی نیست. خودروسازهای اکونومی میرم سراغش چون گیربکس ارزونیه و مصرف بنزین رو هم کاهش میده.

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. ALI.S

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    برای ماشین‌های اقتصادی و روزمره کاملاً توجیه داره.
    مصرف سوخت رو هم نسبت به گیربکس‌های معمولی کمتر می‌کنه.
    استفاده از اون منطقیه.

    موافقم 14
    مخالفم 2
  10. C4

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    از دیدن ژاپنی ها در این لیست شوکه نشدم و توقعشو داشتم . اما جالب اینکه لوکس سازهاشون اینکارو کردند
    اینکه در خودروی گرونی مثل LC500 بیای CVT بزاری واقعا عجیبه . بیشتر شبیه خساست و بخیل بودنه

    البته ژاپنیا یه فلسفه خاصی دارن و چیزی رو ارائه میدن که مشتری بیشتر از همه بهش احتیاج داره . از چیزایی مثل آپشن های رفاهی ، سیستم اطلاعات سرگرمی به روز ، نمایشگر پیوسته یا بزرگ مثل امریکاییا یا آلمانیا ، فیس لیفت ها و بروزرسانی های متعد مثل رقبای کره ای و … معمولا میزنن و چیزهایی که اولویت بیشتر داره رو به مشتری میدن .

    موافقم 10
    مخالفم 4
  11. همایون

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (828 ديدگاه)

    اون بنده خدایی گه داره تو ایران بوگاتی دست ساز درست میکنه.یه مدت میگفت قراره یه موتور شونزده سیلندر با گیربکس cvt روش بزارم.البته بعدا کنسل شد احتمالا ولی واسم عجیب بود که مگه میشه روی یه سوپرکار گیربکس cvt گذاشت؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. Nismo

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1576 ديدگاه)

    گیربکس cvt روی هر ماشینی آشغاله
    حتی ساده ترین گیربکس های اتوماتیک بهترن

    موافقم 5
    مخالفم 18
    1. 90s culture

      ۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (242 ديدگاه)

      در فیلم های بررسی همین خودروهای wrx و integra و حتی هوندا آکورد ۲۰۲۳ که در یوتیوب دیدم که از گیربکس CVT که از قضاء ساخت یه شرکت هست!
      با تعویص مصنوعی دنده های مجازی، خیلی خوب و عالی عمل می کردن! و باعث تعجب رانندگان شده بودن!
      من طرفدار گیربکس های cvt نیستم، ولی نمی توان منکر پیشرفت در نسل سوم cvt ها شد….

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. aliHOZA

        ۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (586 ديدگاه)

        سوبارو گیربکسش رو خودش میسازه.

  13. Taha Ayoobi

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4744 ديدگاه)
  14. محمد

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چیه انگار موتور گازی سوار شدی لذت رانندگی هم که هیچ

    موافقم 4
    مخالفم 3
  15. m.h

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دقیقا از زمانی که ژاپن روی گیربکس سی وی تی پافشاری کرد تمام شرکت های ژاپنی رو به افول و ورشکستگی گذاشتند این طور نیست که چون تو ایران ماشین چینی ارزون سی وی تی سوار میشیم پس سی وی تی آشغاله
    دوستان تو تمام دنیا سی وی تی آشغاله
    سردمدار این گیربکس نیسان و میتسوبیشی هستند هر دو تا هم دارن ورشکسته میشن
    به جاش برید ببینید کره ای هایی که دوام ژاپنی و پرفرمنسی هم اصلا ندارند ولی خیلی راحت یه گیربکس اتومات ساده تازه اونم نه اتومات پیشرفته ژاپنی و با دوام یا دو کلاچه دارم میگم یه دنده ای اتومات دنده ای ساده میسازن با بازاریابی دهن پر کن و چه فروشیییییییییی میکنن
    عزیزان هیچ وقت برند های پرفرمنس اروپایی و امریکایی سراغ سی وی تی نرفتند
    سی وی تی را الان داچیا میزاره رو لوگان و ساندرو
    ولی ببینید حتی پژو ۲۰۰۸ هم سی وی تی نمیزاره یا در کنار اتومات یه نسخه خیلی اروزن دارن که سی وی تی هست
    در کل خودرو اگه ارزان باشه خوب طبیعتا مصرف سوخت و پول سوخت برای مالک مهم هست پس یه موتور روش میزارن که قدرت خیلی کمی میده مثل میتسوبیشی میراژ یا مثل تویوتا یاریس یا همین محصولات داچیا و یه گیربکس سی وی تی هم میزارن روش
    تازه همین را بگم که کیا پیکانتو و هیوندا آی ۱۰ هم سی وی تی دارند هم اتومات پنج دنده خلاصه سی وی تی مشکلش اینه که سرویس زود هنگام میخواد مثلا نیسان های هستند که زیر صد هزار کیلومتر باید گیربکس باز بشه و اینم بگم اصلا نباید فشار بهش وارد بکنید همون اقتصادی رانندگی بکنید

    دیگه اون زمان که کمری بود با دو میلیون کارکرد به تاریخ پیوسته
    کمری جدید سی وی تی تمام این اعتبار عمر و دوام را خراب میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 4
  16. امیرمسعود

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    گیربکس cvt مناسب آماتورها که آشنایی باگیربکس اتومات سنتی ندارند مناسب هست حرفه ایها هیچ وقت از cvt توی جاده استفاده نمیکنند بخاطراینکه عین موتور گازی هست تنوع نداره خسته کننده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا