جدیدترین مطالعهٔ کانسومر ریپورتز در رابطه با رضایتمندی خریداران در آمریکا نشان داده است که خریداران محصولات هوندا بیشترین رضایت را از خودروی خود دارند. این مطالعه بین ۶ جولای ۲۰۲۰ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱ بر اساس مصاحبه با ۴,۸۸۸ مصرفکننده که بهصورت تصادفی انتخاب شدهاند انجام گرفته است. از این افراد خواسته شده تجربهٔ خود از مالکیت خودرویی که اخیراً خریدهاند را بیان کنند. بر این اساس، به برندهای خودروسازی از ۰ تا ۱۰۰ امتیاز داده شده است.
همانطور که در ابتدا ذکر شد، هوندا با امتیاز ۸۲ از ۱۰۰ در جایگاه اول قرار گرفته و نسبت به امتیاز ۷۹ خود در مطالعهٔ سال گذشته، ۴ درصد پیشرفت داشته است. پس از این برند ژاپنی، بامو با ۸۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته و آئودی، رم و تسلا هم رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادهاند. غیر از این برندها، تنها خودروسازان دیگری که بالاتر از میانگین رضایتمندی کل صنعت خودرو قرار گرفتهاند، هیوندای، مزدا و تویوتا هستند که هر سه از ۱۰۰ موفق به کسب ۷۹ امتیاز شدهاند. میانگین صنعت خودرو هم ۷۸ امتیاز است که ۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ بهبود داشته است.
در مطالعهٔ امسال، برندهای دوج، فورد، مرسدس بنز، نیسان، بیوک کادیلاک، کیا، فولکسواگن، ولوو، آکورا، شورلت، جیپ و لینکلن با امتیازی بین ۷۶ تا ۷۸ پایینتر از میانگین قرار دارند. دراینبین، اوضاع میتسوبیشی بسیار بدتر شده زیرا امسال امتیاز آن با کاهشی ۸ درصدی از ۷۷ به ۷۱ رسیده و در رتبهٔ یکی مانده به آخر جای گرفته است. آخرین رتبهٔ این جدول هم با ۷۰ امتیاز به کرایسلر رسیده است.
این مطالعه ایمنی، قابلیت اطمینان، پرفورمنس رانندگی، طراحی بیرونی، راحتی، داخل، کیفیت اپلیکیشنهای موبایلی، تکنولوژی، مصرف سوخت و گارانتی خودروها را بررسی میکند. در مطالعهٔ سال ۲۰۲۱ رضایت خریداران تقریباً در همهٔ این موارد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده و صرفاً رضایت از مصرف سوخت و گارانتی ثابت مانده است.
Mohamad
۲۷ آذر ۱۴۰۰هوندا بالاتر از لکسس ؟!! عجب !
Nima RST
۲۷ آذر ۱۴۰۰چند سال پشت سر هم بود که LEXUS صدر لیستشون بود
کیفیت BMW و HONDA افزایش قابل توجهی داشته
تازه در گذشته هم بدون این افزایش خیلی با کیفیت بودن و الان دیگه معرکه شدن
Tesla هم که همه بدشو میگن از خیلی از برند های تاریخچه دار اوضاعش بهتره
علیآقا
۲۹ آذر ۱۴۰۰اصلا بحث کیفیت نیستا. بحث احساس رضایت هست که به خیلی چیزها بجر کیفیت بستگی دارد.
داود
۲۸ آذر ۱۴۰۰بنز هنوزم اندر خمه یه کوچه است یه سال دیگه چین هم از بنز میزنه جلو .
میثم
۲۷ آذر ۱۴۰۰حیف میتسوبیشی
حیف
به چه روزی افتاد
مردیم از خوشی
۲۷ آذر ۱۴۰۰تسلا به عنوان یه خورد ساز تمام الکتریکی جایگاه خیلی خوبی داره با امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ ، بهترین نمره ۸۲ بوده
مردیم از خوشی
۲۷ آذر ۱۴۰۰ترتیب چندان مهم نیست به درصد ها نگاه کنید
ارین صاحب جمعی
۲۷ آذر ۱۴۰۰آفرین بی ام و و آئودی و البته مرسدس چون اونم بد نیست ولی خاک تو سر کرایسلر بعد چرا تویوتا ۷۹ شده ؟ ولی ناموسا چه باحاله فرق تویوتا و مرسدس ۱ دونس
ارین صاحب جمعی
۲۷ آذر ۱۴۰۰چیزی که هست و سواله الان کیا ی بدبخت داره بخاطر هیوندای از بین میره پس این تلوراید که شده بود بهترین شاسی بلند الان کشکه
Alireza
۲۷ آذر ۱۴۰۰منظور رضایت بخشی کل برند هستش نه یک محصول خاص
Arman
۲۷ آذر ۱۴۰۰کیا داره از بین میره؟!! چی میگی
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۷ آذر ۱۴۰۰اتفاقا کیا داره زنده میشه و نسبت به سال های قبل داره بهتر می شه
چه می گویی دوست گلم؟
یک کاربر
۲۷ آذر ۱۴۰۰امتیاز تسلا خوبه انتظار نداشتم با چنین عمر کمی به این جایگاه بالاتر از شرکت های با سابقه برسه.
امتیاز دو خودروساز دولتی ایران(سایپا،ایرانخودرو) چقدر شده؟ توی جدول چندم هستند؟
MC20
۲۷ آذر ۱۴۰۰هوندا عشقه . . . موتورساز بسیار قابلی است . . . دوام مثال زدنی تا . . . مرزهای نامیرایی . . . دینامیک رانندگی احساس برانگیز بین ژاپنی ها . . . خلق و خوی اسپرت . . . از سرک کشیدن توو فرمول یک از 1964 . . . تا پیروزی در بیش از 70 گراندپری و رسیدن به جایگاه پنجم در تاریخ فرمول یک . . . روح سوییچیرو ی افسانه ای شاد . . . اما هنوز هم نمی دونم چرا با شنیدن نام هوندا بی درنگ یاد ترکیدن قوطی فلزی نگه دارنده ( باد کننده های ) نیترات آمونیوم ، در ایربگ های شرکت تاکاتا میفتم و پشتم می لرزه . . . در سال2017 از میان ۲۳ کشته مرتبط با این مشکل ، ۱۹ نفر در محصولات هوندا فوت شدن و ۱۳ نفر از این افراد در آمریکا جان خود را از دست دادن درحالیکه ۵ نفر در مالزی و ۱ نفر هم در استرالیا فوت شدن . . . ولی به شخصه امروز برای هوندا خیلی خوشحالم و امیدوارم هوندا دیگه هرگز به روزهای سیاهش برنگرده . . . و باز هم مثل همیشه نماد کیفیت و پیروزی و قابل اعتماد بودن باشه . . .
ارین صاحب جمعی
۲۷ آذر ۱۴۰۰آرمان جان من که نگفتم از بین میره گفتم میگم فکر میکردم شاید مثل هیوندای باشه بابا اصلن بنظرم همشون خوبم تقریبا از ۸۲ تا ۷۸ تا حدودی ۷۷ هم قبوله خوبه اون اخری ها گند زدن دیگه مثل لینکلن و کرایسلر و میتسوبیشی و غیره اینا دیگه افتضاحن ولی بقیه خوبن خداییش بعد یک سوال الان جنسیس نیست تو این لیست یعنی اون کمتر از ایناس چون خودم دارمش میدونم چه فاجعه ای هست چون مثلا ایودی را بغلش زده فولکس واگن ولی جنسیسی وجود نداره بغلش زده باشه هیوندای الان من باید چه تصوری داشته باشم ؟
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۷ آذر ۱۴۰۰زیاده که هیوندایی و کیا به ترتیب ۷۹ و ۷۷ باشن و به ترتیب ۳ و ۵ نمره با حضرات ژاپنی اختلاف داشته باشن!!!!
اما…. اما…. همیشه ژاپنی ها در کیفیت و اعتماد پیشرو بودن👏💪 جنس با کیفیت only Japan….
ولی بی ام و هم عالیه! یه نمره با یه برند ژاپنی تفاوت داره!!
تسلا هم خوبه
اما میتسوبیشی😑 حیف این برند خوب که به این وضع بد افتاده😑 و واقعا به معنای کلمه فاجعست
در کل به نظرم لیست حقیه
ehsan
۲۷ آذر ۱۴۰۰بابا اینا همشون خوب هستن، بهترین های بازار آزاد آمریکا رو یک رسانه لیست کرده، بیشترین کاهش رو کادیلاک ، کرایسلر ، اینفینیتی و میتسوبیشی داشتن ، فقط دوستان مقایسه نکنید رضایت مندی خریداران از برند و محصولاتش هست
Philipp
۲۷ آذر ۱۴۰۰کادیلاک که واقعا عجیبه چرا چون محصولات خیلی جذابی داره جدیدا با وجود اینکه از اصل کادیلاک بدوره
ولی بقیه حقشونه واقعا دارن کم لطفی میکنن
mm-yarlou
۲۷ آذر ۱۴۰۰چرا مرسدس اونجاس
Philipp
۲۷ آذر ۱۴۰۰چون جدیدا یکم شیشو هشت میزنن
۱۳
۲۷ آذر ۱۴۰۰تو پنج رتبه اول؛ صفر آمریکایی
تو پنج رتبه آخر؛ سه آمریکایی
بنازووووم
R@m!n
۲۷ آذر ۱۴۰۰می تونی دوباره ببینی که رم و آئودی هم امتیازن.
بازم می تونی دوباره ببینی فورد و جی ام با بنز هم امتیازن.
حتی بازم می تونی ببینی اختلاف ها آنقدر ناچیزه که نشون دهنده رضایت بالای مشتری ها از همه برندا هست که متاسفانه از دایره درک و فهم امثاله تو خارجه.
حالا دوباره بناز…
Philipp
۲۷ آذر ۱۴۰۰هرچند که نباید جواب ترولو داد
ولی
یاد بگیرین که برای سنجش یک ماشین فقط به خودش نگاه کنید
نه به شرکت سازندش
نه به کشور سازندش
مشخصه که نسل اول A-class یک چیزه CLK GTR یک چیز کاملا متفاوت اولی یه شکست فجیع دومی شروع راه موفقیتی بسیار بزرگ و قرار گرفتن کنار نام فراری و لامبورگینی توسط یک شرکت لوکس ساز
هردو هم مال یک شرکتن توسط یک طراح طراحی شدن و در یکسال عرضه شدن
ویا چلنجر دیمنی که پوزه شیرون رو به خاک مالید در برابر وایپری که بدلیل سود ده نبودن تولیدش متوقف شد
دانیال
۲۷ آذر ۱۴۰۰هوندا عشق لاینتهی
M.Kazem.K
۲۷ آذر ۱۴۰۰بله البته طبیعیه که شما رم ، دوج ، جی ام سی ، تسلا رو بالاتر از خودرو ساز هایی مثل مرسدس ، ولوو ، نیسان فولکس واگن و میتسوبیشی نمیبینی :) ( و البته تو پرانتز رم و تسلا بالاتر از تویوتا و مزدا !). نه مشکل ندیدن اینا نیست مشکل یه جای دیگست ….
M.Kazem.K
۲۷ آذر ۱۴۰۰بنظرم در کل رده بندی و امتیاز دهی کاملا معقول و قابل پیش بینی بود و بی ام و و هوندا هم واقعا مستحق این جایگاه بودن
Enayat
۲۷ آذر ۱۴۰۰میتسوبیشی با این همه هزینه تو کراس اوور ها باز هم دردناکه که توی این وضعیت باشه…واقع چرا؟
Philipp
۲۷ آذر ۱۴۰۰چون به ریشه خودشون پشت کردن
اکلیپسو که نابود کردن بعد زدن کراس اوورش کردن
ماشین جذابی به اسم لنسر رو الکی متوقف کردن
حقشونه
کوبیده
۲۷ آذر ۱۴۰۰دوستانی ک میگید جرا رتبه کره ایها بالاس
ریو هم کره ساخته برید بررسی کنید چقدر با کیفیت است طوری ک پژو ۴۰۵ در مقابلش یه تیکه اشغاله
Philipp
۲۷ آذر ۱۴۰۰قدیما میگفتن ب ام و استحلاک داره
حالا بعد یه ژاپنی دوم شده
درسته که گند زدین توی طراحی ولی باز خوبه یه جای دیگه پیشرفت کردین
علیآقا
۲۹ آذر ۱۴۰۰بحث کیفیت نیست. بحث رضایت هست.
Philipp
۲۷ آذر ۱۴۰۰حالا دقت کردم
ولوو چرا اونجاست؟
امپراطوری خورشید
۲۷ آذر ۱۴۰۰هر وقت بحث کیفیت و اطمینان هست همیشه برندهای ژاپنی بالای جدول هستن . ولی افسوس و صد افسوس که توی ایران تنها درصد خیلی کمی از مردم ما میتونن ماشین ژاپنی روز سوار بشن الباقی یا ایرانی یا چینی
genius
۲۹ آذر ۱۴۰۰واقعیت اینه چینیها چون سالهای اول فعالیتشون قیمت نهایی پایین رو به کیفیت بالا ترجیح دادن.حالا راه سختی در پیش دارن تا به برندهایی مطمئن و قابل اعتماد تبدیل بشن