چشم اندازهفته نامه

خودروهایی که جهان را شوکه و شگفت‌زده کردند، از پورشه کاین تا سایبرتراک

در طول تاریخ، خودروهای زیادی ساخته شده‌اند که ساختارشکنی خاصی داشتند و جهان را شوکه و شگفت‌زده کردند. در این مطلب قصد معرفی چنین مدل‌هایی را داریم.

لامبورگینی LM002 سال ۱۹۸۶

شرکتی که به ساخت سوپرکارهای دونفره شهرت دارد، ناگهان از مسیر اصلی خود خارج شده و یک شاسی‌بلند را معرفی می‌کند. این داستان را امروزه زیاد می‌بینیم ولی زمانی که در سال ۱۹۸۶ لامبورگینی مدل LM002 را به بازار فرستاد باورنکردنی بود. پروژه LM002 زمانی آغاز شد که لامبورگینی قصد انعقاد قراردادی به‌منظور ساخت یک آفرودر برای ارتش آمریکا را داشت. پروتوتایپ این خودرو اما که چیتا نام داشت، خودرویی موتور عقب و سنگین بود که موردتوجه ارتش قرار نگرفت و مقامات آمریکایی قرارداد را با AM جنرال منعقد کردند. بااین‌حال، لامبورگینی در موقعیتی نبود که بتواند سرمایه هدر دهد و به همین دلیل از دانش کسب‌شده در طول پروژهٔ چیتا برای توسعهٔ اولین شاسی‌بلند تولیدی خود بنام LM002 استفاده کرد.

جی‌ام‌سی سایکلون سال ۱۹۹۱

جی‌ام‌سی سایکلون درواقع یک هات رود کارخانه‌ای با قدرت شگفت‌انگیزی زیر کاپوت بود. این پروژه با یک پیکاپ سونوما شروع شد که جی‌ام‌سی یک پیشرانهٔ ۴.۳ لیتری V6 توربو را در سینهٔ آن قرار داد. این موتور که ۲۸۰ اسب بخار قدرت داشت و به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک متصل بود، به‌طور خاص برای سایکلون توسعه پیدا کرده بود. کارانددرایور معتقد بود بخش پیکاپ‌سازی جنرال موتورز یک قاتل فراری ساخته است و به همین دلیل سایکلون را برای آزمایش به پیست درگ برد و توانست به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، فراری 348TS را مغلوب کند.

جنرال موتورز EV1 سال ۱۹۹۶

هیچ‌کس انتظار نداشت جنرال موتورز خودرویی مثل EV1 را تولید کند. این خودرویی با طراحی آینده‌نگر و شبیه بشقاب‌پرنده بود که از یک موتور الکتریکی ۱۳۷ اسب بخاری با باطری ۱۶.۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کرد. با استفاده از آلومینیوم و پلاستیک نیز وزن EV1 به حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم رسیده بود. جنرال موتورز این خودرو را از طریق یک برنامهٔ اجاره در برخی ایالت‌های آمریکا عرضه کرد اما در سال ۲۰۰۳ به دلیل عدم امکان تولید چنین خودروی پیشرفته‌ای، این پروژه لغو شد. خریداران اما به این تصمیم معترض بودند و با اکراه خودروها را پس دادند. از EV1 تعداد ۱۱۴۷ دستگاه ساخته شد که اکثر آن‌ها اوراق شدند. «ریک واگنر» مدیرعامل وقت جنرال موتورز بعدها گفت لغو پروژهٔ EV1 بزرگ‌ترین پشیمانی در طول دوران حرفه‌ای او بوده است.

بیوک GNX سال ۱۹۸۷

هرچند بیوک برندی نیست که وقتی به پرفورمنس فکر می‌کنید به ذهنتان خطور کند اما این شرکت در دههٔ ۸۰ مدل رگال را به خودرویی سریع‌تر از شورلت کامارو تبدیل کرد. در ابتدا در سال ۱۹۸۲ مدل گرند نشنال با پیشرانهٔ ۴.۱ لیتری V6 و تنها ۱۲۵ اسب بخار قدرت معرفی شد. دو سال بعد، گرند نشنال با موتور ۳.۸ لیتری V6 توربو به بازار آمد که ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت. این قدرت به‌تدریج افزایش پیدا کرد تا نهایتاً در سال ۱۹۸۷ به GNX رسید که یکی از کلکسیونی‌ترین محصولات تاریخ بیوک محسوب می‌شود. GNX روی کاغذ ۲۷۶ اسب بخار قدرت داشت اما در واقعیت این عدد به ۳۰۰ اسب بخار نزدیک بود و برای حفظ وجههٔ کوروت کمتر اعلام شده بود.

کیا الن سال ۱۹۹۶

زمانی که اعتمادبه‌نفس کیا در خودروسازی افزایش پیدا کرد به فکر افزودن یک مدل سطح بالا و چشمگیر به صدر سبد محصولات خود افتاد. بدین منظور، کیا سراغ لوتوس رفت و بحث توسعهٔ مشترک یک خودروی اسپرت را مطرح کرد اما نتیجهٔ این مذاکرات نهایتاً به خرید حقوق تولید نسل M100 لوتوس الن انجامید. کیا الن در بیرون تقریباً با همتای لوتوسی خود یکسان بود اما از پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری سدان کیا سفیا استفاده می‌کرد که ۱۵۱ اسب بخار قدرت داشت. کیا الن خودروی اسپرتی از شرکت بود که در آن زمان با خودروهای ارزان‌قیمت و کسل‌کننده‌ای مثل پراید شناخته می‌شد و به همین دلیل بسیار عجیب به نظر می‌رسید. کیا کمتر از هزار دستگاه از الن تولید کرد که بیشتر آن‌ها در کره جنوبی فروخته شد.

مرسدس بنز A کلاس سال ۱۹۹۷

اولین ورود مرسدس بنز به بخش خودروهای شهری که با معرفی نسل اول A کلاس در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۹۷ صورت گرفت تعجب زیادی را برانگیخت. این خودرو نه اسپرت بود نه لوکس و بدنهٔ بلند غیرمتعارف آن روی اولین پلت‌فرم محرک جلوی مرسدس بنز ساخته شده بود. پروتوتایپ‌های این خودرو نیز زمانی که در آزمایش گوزن یا همان مانور دهی با سرعت حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت عملکرد بسیار بدی داشتند خبرساز شدند. پس از سه ماه توقف فروش A کلاس، مرسدس با نصب سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و ایجاد تغییراتی در سیستم تعلیق مشکل را برطرف کرد.

لینکلن بلک‌وود سال ۲۰۰۱

منطق ساخت بلک‌وود این بود: «وقتی لینکلن می‌تواند یک شاسی‌بلند بفروشد، یک پیکاپ هم می‌تواند بفروشد». این خودرو که بر اساس فورد F150 ساخته شده بود، از دماغه‌ای شبیه نویگیتور و اتاق باری با کف‌پوش مخملی و کاور پلاستیکی برقی بهره می‌برد. این ایده روی کاغذ منطقی به نظر می‌رسید اما بلک‌وود هیچ‌کدام از کاربردهای اصلی یک پیکاپ را نداشت و با بی‌مهری خریداران مواجه شد. به همین دلیل، پیکاپ لینکلن فقط یک سال روی خط تولید دوام آورد.

پورشه کاین سال ۲۰۰۲

پورشه چندین دهه قبل از معرفی کاین نشان داده بود که توان ساخت یک آفرودر موفق را دارد اما تا اوایل دههٔ ۲۰۰۰ بودجهٔ کافی برای انجام این پروژه را نداشت. کاین که اولین محصول تولیدی چهاردر پورشه محسوب می‌شد، هرگز موردپسند طرفداران این برند نبود. آن‌ها این ایده را مسخره کردند و معتقد بودند این کار سریع‌تر از یک دور پورشه ۹۱۷ مسابقه‌ای در لمانز برند پورشه را از بین خواهد برد. بااین‌حال، کاین رکورد فروش را به ثبت رساند و با پرفورمنسی مشابه خودروهای اسپرت نشان داد که طرفداران پورشه اشتباه می‌کردند. کاین طی پانزده سال و سه نسل این ویژگی را بهبود داده و همچنان انتخاب علاقه‌مندان به رانندگی در کلاس شاسی‌بلندهای بزرگ محسوب می‌شود.

فولکس‌واگن فیتون سال ۲۰۰۲

هرچند فولکس‌واگن در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است ولی این شرکت با معرفی فیتون سعی کرد با ب‌ام‌و، مرسدس بنز و بازوی لوکس خودش یعنی آئودی رقابت کند. این ماشین که روی پلت‌فرم بنتلی کانتیننتال ساخته شده بود، با مجموعه‌ای از تجهیزات رفاهی لوکس، پیشرانه‌های قدرتمند و قیمت گران از تمام فولکس‌واگن‌های قبلی متمایز بود. بااین‌حال، از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد که فیتون در یافتن خریدار با مشکل مواجه شود زیرا نشان فولکس‌واگن توان رقابت با مرسدس بنز یا ب‌ام‌و را نداشت. این پیش‌بینی‌ها درست بودند زیرا فیتون در آمریکا شکست خورد و در اروپا هم خیلی بهتر عمل نکرد. فولکس‌واگن اما فروش نسبتاً مناسب فیتون در چین را بهانه کرد تا سدان پرچم‌دار خود را تا سال ۲۰۱۶ روی خط تولید نگه دارد.

نیسان مورانو کراس‌کابریولت سال ۲۰۱۰

بیش از یک دهه پیش نیسان در حرکتی عجیب سقف نسل دوم مورانو را برداشت و چیزی که اولین کراس‌اوور چهارچرخ محرک کانورتیبل جهان می‌دانست را معرفی کرد. ازآنجایی‌که مورانو کراس‌کابریولت اصلاً فروش خوبی نداشت، تصور می‌کردیم اولین و آخرین مدل در نوع خود باشد اما چندی بعد لندروور با رنجروور اووک کانورتیبل این مشعل را از نیسان گرفت و فولکس‌واگن با تی‌راک کابریولت که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شده همچنان این راه را ادامه می‌دهد.

آستون‌مارتین سیگنت سال ۲۰۱۱

آستون‌مارتین هم با معرفی سیگنت همه را متعجب کرد زیرا این هاچ‌بک کوچک که بر اساس تویوتا IQ ساخته شده بود شبیه هیچ‌کدام از محصولات قبلی آستون نبود. این شرکت توضیح داد که برای پیروی از مقررات اتحادیهٔ اروپا در رابطه با میانگین آلایندگی تولیدی محصولات خودروسازان مجبور به ساخت سیگنت شده و معتقد بود می‌تواند حدود ۴ هزار دستگاه از آن بفروشد اما حتی ثروتمندان هم حاضر نبودند قیمت یک ب‌ام‌و سری ۳ را برای خرید یک تویوتا iQ بَزک شده هزینه کنند و به همین دلیل تولید سیگنت پس از ساخت حدود ۳۰۰ دستگاه خاتمه یافت.

ب‌ام‌و i3 سال ۲۰۱۳

ب‌ام‌و i3 همه را غافلگیر کرد زیرا هیچ‌کس انتظار نداشت سازندهٔ جذاب‌ترین خودروهای اسپرت یک هاچ‌بک الکتریکی کوچک را به بازار بفرستد. آیا نباید این کار به برند مینی سپرده می‌شد؟ i3 اما علاوه بر اینکه هاچ‌بک کامپکت لوکسی بود یک ویترین تکنولوژی هم به شمار می‌رفت. این خودرو نقطهٔ اوج ایده‌ای بود که ب‌ام‌و از اوایل دههٔ ۹۰ با آن کلنجار می‌رفت.

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک سال ۲۰۱۷

محصولات جیپ برای آفرود ساخته می‌شوند نه پیست ولی بااین‌حال این شرکت نتوانست در برابر وسوسهٔ قرار دادن پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ هلکت در سینهٔ گرند چروکی مقاومت کند. درنتیجه یک شاسی‌بلند ۷۰۰ اسب بخاری خلق شد که می‌توانست در مواقع لازم تا ۳.۳ تن را یدک بکشد. گرند چروکی ترک‌هاوک یک ماسل شاسی‌بلند است که می‌توان از آن برای یدک کشیدن ماسل کارها تا پیست استفاده کرد.

تسلا سایبرتراک

درحالی‌که انتظار می‌رفت پیکاپ تسلا یک خودروی پیشرفته و هوشمند با ظاهر معمول یک وانت باشد، خودرویی که نهایتاً دیدیم شبیه چیزی به نظر می‌رسید که توسط فضاپیماهای بیگانگان به زمین آمده است. علاوه بر این، هرچند به دیدن شگفتی‌های تسلا عادت کرده‌ایم ولی دیدن شتاب‌های خیره‌کننده و سیستم خودران در یک وانت غافلگیرکننده است. سایبرتراک تصور مجددی از نسل بعدی پیکاپ‌ها و است و مشتاق دیدن نسخهٔ نهایی آن هستیم.

ب‌ام‌و XM لیبل رد سال ۲۰۲۳

ب‌ام‌و XM که در پاییز ۲۰۲۲ رونمایی شد به دلایلی مثل قیمت پایهٔ ۱۴۵ هزار پوندی توجهات زیادی را جلب کرد اما نسخهٔ جدید لیبل رد که به‌تازگی معرفی شده با قدرت بیشتر و شتاب سریع‌تر، نسخهٔ چشمگیرتری به نظر می‌رسد. درنتیجه، قیمت پایهٔ این نسخه به ۱۷۱ هزار پوند افزایش پیدا کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۹ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2052 ديدگاه)

    اوردن XM کنار بقیه بیشتر یه توهینه شاید بخاطر زشتی و قناسی یا قیمت مضحکی که داره شوکه کننده بوده. البته این مقاله جزو تبلیغات بی ام و هست. اگر نماینده ای از بی ام و باشه باید نسل اول X5 رو محصول شوکه کننده در نظر گرفت.

    اکثر این محصولات در زمان عرضه شکست خوردن اما توسط خود برند یا رقبا ایراداتشونو برطرف کردن و یه کلاس یا زیر شاخه جدید معرفی کردن.

    موافقم 50
    مخالفم 66
    1. محمد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      سایبرتراک طراحیش خوبه لابد

      موافقم 39
      مخالفم 19
      1. R@min

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2052 ديدگاه)

        جفتشون یه پخن اما خب سایبرتراک قراره که یه قدم رو ب جلو باشه اگر باشه.

        موافقم 37
        مخالفم 19
        1. محمدهادی

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          فقط جنرال موتور EV1 و فولکس واگن فیتون
          حتی هنوزم فچلکس فیتون بسیار جذذذاب و زیباست،کوچکترین ناهماهنگی در خطوط طراحی خودرو دیده نمیشه
          جنرال موتورز EV1 هم با اون ظاهر آئرودینامیک و متوازنش راحت یک دهه از سایر خودروهای الکتریکی و اقتصادی دیگه جلوتر بوده،واقعا شبیه یک معجزه بوده
          آخه ماشین برقی که اون ویژگی ها رو داشته باشه ینی طراحی آیرودینامیک،بدنه ی ساده و اقتصادی ولی قابل قبول چیزیه که هرگز در اون سالها شناخته شده و مد نبوده!!

          موافقم 24
          مخالفم 7
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          سلطانِ شگفت‌زدگی در تِر زَدِگی از سال ۲۰۲۰ به بعد فقط bmw و شروعش با سری ۴ و سپس یک به یک زشت‌تر و مسخره‌تر تر تر‌تر تر تر … !!!

          موافقم 26
          مخالفم 32
        3. iman1199

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          یه موردو دیدی که از طراحیش خوشت نیومده چرا همشو با هم یه جور حساب میکنی …
          تک بعدی و ساده دیدن موضوع بدرد نمیخوره
          و اتفاقا بعضی از خودروهای این لیست شگفت زدگی که ایجاد کردن از لحاظ برتری و جلوتر از زمان خودشون بوده و فوق العاده عالی و تاپ و خاص هستن

          موافقم 10
          مخالفم 3
  2. Ah shit here we go again

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    لامبورگینی lm002 با موتور v12 خیلی چشمگیر به نظر میاد

    موافقم 19
    مخالفم 6
  3. Python

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    رنو‌ کویید نسخه بازار هند.

    موافقم 6
    مخالفم 21
  4. محمد ب

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ورودی هوای xm بارنگ قرمز شبیه دو تا سوراخ دماغ گندست

    موافقم 39
    مخالفم 8
  5. PRPR

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    نباید خودرو تولید بشه بعد دنیارو تغییر بده؟

    موافقم 9
    مخالفم 7
  6. علیرضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    چند تا ماشین اضافه میکنم پژو ۲۰۵ gti که نشون چقدر هاچبک میتونه جذاب باشه ۲۰۶ راهش ادامه داد تویوتا سوپرا mk4 نشون داد پتانسیل یک خودرو در یک خودرو چقدر زیاده بوگاتی ویرون نشون دهنده مهندسی طراحی ……..‌

    موافقم 13
    مخالفم 14
  7. Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    یه مش برند بی تجربه میان این وسط برا اینکه چنتا اکانت تو اینترنت خوششون بیاد طراحی محصولشونو از سایبرتراک الهام میگیرن
    میخوام فقط طراح این جعبه آچارو ببینم!

    موافقم 23
    مخالفم 9
  8. Tesla

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ( چیزی که نهایتا دیدیم شبیه چیزی به نظر می‌رسید که توسط فضاپیما های بیگانگان به زمین آمده است ) همین یک جمله به تنهایی عظمت سایبرتراک رو نشون میده 👽😍😍🇺🇸🇺🇸⚡️

    موافقم 11
    مخالفم 49
    1. Radmehr

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      ولی طراحیش سردرد داشتن طراحشو

      موافقم 14
      مخالفم 7
  9. Tesla

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    خداییش جای مدل s و رودستر خالیه ، مدل s با ورودش در سال ۲۰۱۲ به دنیا نشون داد : خودرو های پاک بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید کند و خسته کننده نیستند و صد البته میتونند لذت رانندگی بسیار بیشتری رو نسبت به درونسوز های بدردنخور به صاحبانشان هدیه بدن ، نسل دوم رودستر هم با معرفی در سال ۲۰۱۷ به بقیه خودروسازان ( از جمله بزرگان این صنعت ) نشون داد دستیابی به شتاب صفر تا صد زیر ۲ ثانیه و تاپ اسپید کمتر از ۲۰ ثانیه فقط مختص فیلم های علمی تخیلی نیست و بل استفاده از تکنولوژی های فوق پیشرفته کاملا قابل دستیابی است

    موافقم 11
    مخالفم 35
    1. Ah shit here we go again

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      درون سوز بدرد نخور؟!
      فک کنم تگه درون سوز ها نبودن الان تسلا امثالش باتری چراغ قوه درست میکردن

      موافقم 14
      مخالفم 5
  10. سوشیانت

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3512 ديدگاه)

    فقط اون جی ام سی سایکلون این نشون میده که مهندسی جنرال موتورز چقدر پیشرفته ش که تونسته با پیکاپ فراری رو شکست بده شتاب صفزتاصد این پیکاپ ۴.۳ فرای ۵.۴

    موافقم 15
    مخالفم 15
    1. مهدی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      کاری به قدرت مهندسی شورلت ندارم اما این موضوع ارتباطی با قدرت مهندسی نداره . در واقع از یه دیفرانسیل ضریب کوتاه استفاده کردن و توربین استال بالا در کنار کارای معمولی که رو موتور انجام میدن مثل میل سوپاپ و اینتک مناسب تر نتیجش میشه شتاب خیلی زیاد، حداکثر سرعت خیلی پایین و البته آیدل موتوری که بالا کار می‌کنه و تنظیمات موتوری که خیلی مناسب شهر نیست . این نمونه ستاپ کردنها مخصوصا تو آمریکایی ها مرسوم و سادست

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. سوشیانت

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        شما تاحالا چند تا پیکاپ دیدی که حریف سوپر اسپرت بشه؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
  11. Saman

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اعتماد به نفس لامبورگینی رو عشقه می خواسته واسه ارتش us افرودر بسازه us بهترین تکنولوژی ماشین سازی جهانو داره چه نیازی به خودروسازی ایتالیای مفلوکو داره خخخخخ و مهندسی آلمان در زمان تولید بنز a کلاس کجا بودش! که اینجور ابرو ریزی نکنه … ولی بیوک و فیتون عجب چیزین دمشون گرم . چقدر bmw xm کجو کوله هست خخخخخخ

    موافقم 7
    مخالفم 24
    1. فرشاد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      واسا واسا الان میخندم

      موافقم 6
      مخالفم 5
    2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (526 ديدگاه)

      چی میگی چرا زمین و اسمون رو به هم میبافی چرا میخواهی جو درست کنی این ماشین ماشین لاکچریه بیشتر

      موافقم 6
      مخالفم 1
  12. Aref

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (299 ديدگاه)

    بزودی ماشین وارد میشه و ماشین های چینی ارزون میشه. بعضی مدل ها تا دو میلیارد ارزون میشه

    موافقم 2
    مخالفم 3
  13. JDM سابق

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (709 ديدگاه)

    بیوک GNX دهه ۸۰ واسه آمریکاییا ابرو داری میکرد صفر تا صد ۴/۶ ثانیه با کامارو SS 2013 برابری میکنه عجب هیولایی بود برای مدت کوتاهی سریعترین ماشین تولید انبوه شد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  14. javadhy

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (331 ديدگاه)

    جی ام سی سایکلون ۲۸۰ اسب قدرت داره
    هنوز هم به حدی سریعه که خیلی از پیکاپ های مدرن رو توی ۴۰۰ متر به راحتی شکست میده
    البته وزن خیلی کمی داره حدود ۱.۶ تن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  15. محی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جی ام سی سایکلون ۲۰۸ کیلووات هست که میشه ۲۸۰ اسب بخار

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. عارف رضاییان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    به نظرم جای پورسانگو خیلی خالیه چونکه کلاس خودرویی جدیدی را معرفی کرد. اس یو وی سوپر اسپورت. به گفته خود شرکت فراری آف یو وی نامیده میشه 🇮🇹🔥💯

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. حافظ

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اولا خودرو مگه اولویت چندم یه انسان که بخاد جهان شگفت زده کنه حالا نویسنده میگه این تبلیغ برای خوانده شدن مطلبش که منطقی ولی جای خیلی خودروهای خاص تر که جهان نه ولی بازار خودروی جهانی را شگفت زده کرده اند در این مطلب به طور اخص جاشون خالیه و خدا کنه از رو عمد نباشه مثلآ کوعینگزگ جمرا که فقط ۵ دقیقه در مورد مشخصات دیزاین خارجی و موتور و گیربکس و دیزاین داخلی این خودرو مطالعه کنید شاخ در می آورید هم خانوادگی هم به شدت قدرتمند هم پاک هم فوق العاده لوکس هم کلی نو آوری از گیربکس بگیر تا درهای بالای ۳ متر که به صورت عمودی باز میشوند و…….. فلان و بهمان که در این مطلب نمیگنجد حالا طبق گفته ی یکی از مسئولین کوعینگزگ تا کمتر از ۲ سال آینده نسخه نیو فیسش هم بیرون میاد با چند مدل مختلف از سوخت مصرفی تا دیزاین خارجی مثلآ رودستر خواهشا این محصولات واقعا انقلابی در صنعت خودروسازی را هم در نظر بگیرید

    موافقم 2
    مخالفم 3
  18. بی وطن

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    فقط اون جی ام سی سایکلون چه دلبری می‌کنه لامصب…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. ماکان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . من از بین تمام ماشین های این لیست بیشتر از همه فقط جیپ گرند چروکی ترک هاوک و بی ام و XM لیبل رد را خیلی دوست دارم .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. m-i-l-i

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    کیا الن طراحی خیلی ساده ای داره و
    من به شخضه عاشق طراحی های ساده ام

  21. skylineeiliya

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خوب مورانو یک جورایی ماشین عجیبیه ولی می تونم بگم واقعا ماشینه خوبیه چون خودم توی کیش داشتم و راضی بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا