چشم انداز

خودروهایی که در زمان تولید خریدار نداشتند اما این روزها بسیار ارزشمند شده‌اند

برخی خودروها زمانی که به بازار عرضه می‌شوند، به‌قدری محبوب هستند که با هیچ مشکلی در پیدا کردن خریدار مواجه نمی‌شوند. در رابطه با این خودروها، گذشت ۱۰ یا ۲۰ سال نیز هیچ‌چیز را تغییر نمی‌دهد. به‌عنوان‌مثال، فراری انزو، پورشه ۹۱۸ و مک‌لارن P1 را در نظر بگیرید که هنوز هم بسیار خواستنی و گران‌قیمت هستند. از سوی دیگر، خودروهایی هم هستند که زمان عرضه بسیار موردتوجه قرار می‌گیرند اما امروزه می‌توان با قیمت‌های بسیار پایینی آن‌ها را خرید. این خودروها را هیچ‌کس نمی‌خواهد زیرا هزینهٔ تعمیر و نگهداری بسیار بالایی دارند مثل جگوار XK کوپه یا مرسدس بنز SL نسل R230. دراین‌بین، خودروهایی هم هستند که در زمان عرضه به دلایل مختلفی مثل قیمت خیلی گران، مشکلات اقتصادی جهانی و یا ارائهٔ مشخصاتی کمتر از چیزی که سازنده در ابتدا وعده داده بود، فروش خوبی نداشته‌اند اما امروزه ارزش بسیار بالایی پیدا کرده‌اند. در ادامه قصد داریم با تعدادی از این خودروها آشنا شویم.

ب‌ام‌و Z8

Z8 علیرغم حضور در فیلم جیمز باند پیرس برازنان، هرگز انتظارات فروش ب‌ام‌و را برآورده نکرد. این خودرو که بازآوری رترویی از رودستر کلاسیک ب‌ام‌و ۵۰۷ دههٔ ۵۰ محسوب می‌شد، افسانه‌ای به نظر می‌رسید و به لطف استفاده از پیشرانهٔ هشت سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری M5، در پرفورمنس هم چیزی کم نداشت؛ اما گویا Z8 نمی‌دانست قرار است یک خودروی اسپرت باشد یا GT و خریداران هم این را نمی‌دانستند. این خودرو هرچند به یک گیربکس دستی مجهز شده بود تا هیجان رانندگی را فراهم کند اما شخصیتی مشابه یک سدان را ارائه می‌کرد و بسیار ساکت بود. فروش Z8 در اوایل سال ۲۰۰۰ با قیمتی بیش از ۱۳۴ هزار دلار آغاز شد و تا زمان پایان تولید در سال ۲۰۰۳ تنها ۵,۷۰۳ دستگاه فروخت اما امروزه ارزش زیادی پیدا کرده است و قیمت نمونه‌های تمیز و کم‌کار آن به بیش از ۳۵۰ هزار دلار می‌رسد.

شورلت کوروت سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۵

تلاش جنرال موتورز برای ساخت یک خودروی اسپرت اروپایی زمانی که در ژوئن سال ۱۹۵۳ به بازار عرضه شد خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. البته پیشرانهٔ شش سیلندر کوروت‌های اولیه بسیار قوی‌تر از مدل‌های اسپرت اروپایی مثل رودسترهای MG بود اما هیچ گیربکس دستی برای آن ارائه نمی‌شد و با قیمت ۳,۴۹۰ دلار که هم‌اندازهٔ یک کادیلاک کوپه بود، خودروی نسبتاً گرانی به‌حساب می‌آمد. برای کوروت حتی امکان انتخاب رنگ هم وجود نداشت زیرا همهٔ نمونه‌ها با رنگ سفید تولید می‌شدند. این شرایط تا سال ۱۹۵۶ ادامه داشت یعنی زمانی که کورت با بدنه‌ای شیک‌تر، پیشرانهٔ V8 و گیربکس دستی به بازار آمد.

بااین‌حال، کوروت هنوز هم در فروش مغلوب فورد تاندربرد بود. در سال ۱۹۵۶ فورد ۱۵,۶۳۱ دستگاه تاندربرد فروخت درحالی‌که فروش کوروت تنها ۳,۴۶۷ دستگاه بود اما این تعداد در سال ۱۹۵۷ تقریباً دو برابر شد. هرچند کوروت‌های بعد از مدل ۱۹۵۶ جذاب‌تر هستند اما امروزه کوروت‌های اولیه به دلیل کمیابی و اهمیت تاریخی، تقاضا و قیمت بالایی پیدا کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، هم‌اکنون یک کوروت مدل ۱۹۵۶ با پیشرانهٔ V8 استاندارد ۵۱ هزار دلار قیمت دارد درحالی‌که مدل ۱۹۵۳ با وجود استفاده از پیشرانهٔ شش سیلندر، با قیمتی بیش از ۱۶۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

مک‌لارن F1

بدون شک مک‌لارن F1 یک خودروی کلاسیک مدرن است. این خودرو زمان عرضه در سال ۱۹۹۲ پرفورمنس سوپراسپرت‌ها را به سطح جدیدی ارتقاء داد و سال‌ها طول کشید تا رقبا به آن برسند؛ اما هرچند F1 سرعت و شتابی باورنکردنی داشت، زمان عرضهٔ آن درست نبود. عرضهٔ خودرویی با قیمت چندین برابر قیمت یک سوپراسپرت معمولی در میانهٔ رکود اقتصادی جهانی هرگز ایدهٔ خوبی نبود. به همین دلیل، درحالی‌که مک‌لارن قصد داشت ۳۰۰ دستگاه از F1 تولید کند، زمانی که تولید آن در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید تنها ۱۰۶ دستگاه ساخته شده بود؛ اما این تعداد اندک که تنها ۶۴ دستگاه آن‌ها جاده‌ای بودند، این روزها ارزش فوق‌العاده بالایی پیدا کرده‌اند. در حال حاضر، یک F1 جاده‌ای با شرایط خوب و کارکرد پایین، نزدیک به ۲۰ میلیون دلار قیمت دارد.

شورلت کامارو ZL1

شورلت ZL1 مدل ۱۹۶۹ فقط به خاطر قوانین مسابقات درگ NHRA تولید شد زیرا طبق قانون این مسابقات، از خودروهای مسابقه‌ای باید تعدادی نمونهٔ جاده‌ای هم تولید می‌شد. کامارو ZL1 مدل ۱۹۶۹ به اولین پیشرانهٔ V8 تمام آلومینیومی شورلت مجهز شده بود. این یک هیولای ۷ لیتری با قدرت اعلامی ۴۳۰ اسب بخار بود درحالیکه قدرت واقعی آن حدود یک‌پنجم بیشتر از این رقم بود. این موتور با وجود چنین قدرت عظیمی، به‌اندازهٔ یک پیشرانهٔ بلوک کوچک ۵.۴ لیتری با نصف این قدرت وزن داشت. بااین‌حال، تقریباً هیچ‌کس کامارو ZL1 را نخرید. هرچند برای این خودرو تبلیغات خوبی انجام نگرفت اما دلیل اصلی عدم موفقیت آن در فروش، قیمت وحشتناکش بود. فقط پیشرانهٔ این خودرو به‌تنهایی ۴,۱۶۰ دلار قیمت داشت که از قیمت یک کاماروی V8 پایه بیشتر بود.

وقتی یک کامارو SS 396 با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V8 هم بسیار سریع بود و هم با قیمت ۳ هزار دلاری بسیار ارزان‌تر بود، کسی برای ZL1 چنین مبلغ گزافی پرداخت نمی‌کرد. هرچند طبق قوانین مسابقات NHRA باید ۵۰ دستگاه از خودروهای مسابقه‌ای ساخته می‌شد اما شورلت ۶۹ دستگاه از کامارو ZL1 تولید کرد. البته دلیل این کار استقبال زیاد خریداران نبود بلکه یک تیونر مشهور شورلت بنام «فِرد گیب» ۵۰ دستگاه ZL1 را از شورلت گرفت تا از طریق نمایندگی خود به فروش برساند اما حداقل ۳۰ دستگاه از آن‌ها فروش نرفتند و دوباره به نمایندگی‌های شورلت بازگردانده شدند. بااین‌حال، امروز قیمت کامارو ZL1 بسیار افزایش پیدا کرده است و نمونه‌های تمیز آن حدود ۶۰۰ هزار دلار قیمت دارند که این رقم برای نمونه‌های کلکسیونی حتی به بیش از ۱ میلیون دلار هم می‌رسد.

لکسس LFA

هرچند لکسس LFA سوپرکار فوق‌العاده‌ای با پیشرانهٔ V10 منحصربه‌فرد بود اما چون در طول یکی از بدترین بحران‌های اقتصادی جهان عرضه شد و در بازار با نیسان GT-R بسیار توانمند و ارزان‌تر مواجه بود، به یک شکست تبدیل شد. البته تمام ۵۰۰ دستگاهی که در ابتدا قرار بود از LFA ساخته شود فروخته شدند اما این کار حدود ۱۰ سال طول کشید. درحالی‌که وقتی فراری محصولی را در تعداد محدود ۵۰۰ دستگاهی عرضه می‌کند تمام آن‌ها سریعاً فروخته می‌شوند، لکسس فروش LFA را اواخر سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و در سال ۲۰۱۹ هنوز هم نمونه‌های صفرکیلومتر آن در نمایندگی‌ها به چشم می‌خوردند. بااین‌حال، درحالی‌که این سوپرکار ژاپنی در سال ۲۰۱۱ با قیمت ۳۷۵ هزار دلار به فروش می‌رسید، امروز خرید یک دستگاه از آن بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

جگوار XJ220

جگوار در ابتدا وعده داده بود که سوپرکار XJ220 را با پیشرانهٔ V12 و سامانهٔ چهارچرخ محرک تولید خواهد کرد اما خودروی نهایی با یک پیشرانهٔ V6 توربو ارائه شد که نیروی آن فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. این تغییرات به‌علاوهٔ افزایش قیمت شدید خودرو و ورود به رکود اقتصادی جهانی باعث شد بسیاری خریداران از سفارش خود منصرف شوند. به همین دلیل، زمانی که تولید XJ220 در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید، جگوار تنها ۲۸۱ دستگاه از ۳۵۰ دستگاه برنامه‌ریزی‌شده را تولید کرده بود و حتی از همین تعداد هم برخی هنوز فروخته نشده بودند. سوپراسپرت جگوار اما امروزه بسیار محبوب شده و قیمت آن به بیش از ۶۵۰ هزار دلار رسیده است.

پلیموث سوپربرد

دوج چارجر دیتونا ۱۹۶۹ و پسرعموی آن پلیموث سوپربرد ۱۹۷۰ به خاطر قوانین مسابقات نسکار به تولید رسیدند. این خودروها تغییراتی آئرودینامیکی را تجربه کرده بودند تا بتوانند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. این تغییرات اما ظاهر خودروها را زشت کرده بود و جذابیت نمونه‌های استاندارد خود را نداشتند. به همین دلیل، سوپربردها تا اواسط دههٔ ۷۰ روی دست نمایندگی‌ها مانده بودند. امروز اما داستان کاملاً تغییر کرده و قیمت این پلیموث در نمونه‌های تمیز با پیشرانهٔ افسانه‌ای همی به حدود ۳۵۰ هزار دلار رسیده است.

ب‌ام‌و M1

بخش تازه تأسیس M ب‌ام‌و در سال ۱۹۷۲ برنامه‌هایی برای شرکت در مسابقات گروه ۴ و گروه ۵ لمانز با یک خودروی اسپرت موتور وسط داشت اما ب‌ام‌و چنین خودرویی نداشت و حتی از ظرفیت تولید برای ساخت آن‌هم برخوردار نبود؛ بنابراین، باواریایی‌ها از لامبورگینی خواستند M1 را تولید کند. لامبورگینی اما به دلیل مشکلات مالی نتوانست این پروژه را سریع پیش ببرد و به موعدی که ب‌ام‌و برای تحویل اولین سری از M1 در مارس ۱۹۷۸ به جهت شرکت در لمانز همان سال تعیین کرده بود نرسید. به همین دلیل، ب‌ام‌و قرارداد خود با لامبورگینی را فسخ کرد و برای تولید M1 سراغ شرکت اتاق‌سازی آلمانی بائر رفت. این شرکت از دههٔ ۳۰ به ساخت نسخه‌های کانورتیبل از محصولات ب‌ام‌و می‌پرداخت.

اما بدشانسی‌های ب‌ام‌و پایان نداشت زیرا قوانین مسابقات لمانز تغییر کرد و حالا باید ۴۰۰ نمونهٔ جاده‌ای ساخته می‌شد تا خودرو بتواند در گروه ۵ این مسابقات شرکت کند. درهرصورت، پس از این ماجراها بالاخره M1 به بازار آمد اما نتوانست نظر خریداران را جلب کند. یکی از دلایل این موضوع، قیمت M1 بود که با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری شش سیلندر خطی ۲۸۰ اسب بخاری حتی از فراری ۵۱۲ BB با پیشرانهٔ دوازده سیلندر ۳۶۰ اسب بخاری هم بیشتر بود. به همین دلیل، نمایندگی‌ها مجبور شدند M1 را با قیمتی کمتر از رقم اعلامی کارخانه بفروشند و تولید آن در سال ۱۹۸۱ پس از ساخت ۴۵۴ دستگاه خاتمه یافت. بااین‌حال، هم‌اکنون درحالی‌که آن فراری ۵۱۲ سال ۱۹۸۰ در نمونه‌های تمیز حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد، قیمت M1 به ۴۴۰ هزار دلار رسیده است.

تاکر ۴۸

تاکر ۴۸ که پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا پدیدار شد، شبیه چیزی بود که از کتاب‌های کمیک علمی تخیلی بیرون آمده است. ظاهری الهام گرفته از عصر فضا، سیستم تعلیق کاملاً مستقل، ترمزهای دیسکی، پیشرانهٔ شش سیلندر تخت که از هلیکوپتر بل گرفته شده بود و موارد ایمنی متعلق به آینده مثل داشبورد نرم و چراغ جلوی مرکزی چرخان، همگی از ویژگی‌های چشمگیر تاکر بودند؛ اما اوضاع برای تاکر هرگز خوب پیش نرفت و زمانی که خبر رسید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده در حال تحقیق در مورد این شرکت است، اعتماد سرمایه‌گذاران و خریداران از بین رفت و تاکر را به ورطهٔ نابودی کشاند. تا قبل از انحلال تاکر، تنها ۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته شد. این سدان نوظهور با قیمتی در حدود ۴ هزار دلار به فروش می‌رسید هم هم‌سطح یک کادیلاک یا لینکلن میان رده بود. در سال ۲۰۲۰ اما برای خریدی یکی از آن ۵۰ تاکر باید بین ۱.۲۵ تا ۱.۸ میلیون دلار پرداخت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    خیلی عالی

    موافقم 36
    1. رامینوند

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهترین خودروArcfox GTکه خیلی ها آرزوی داشتش رو دارند و تقریبا از همه این ها هم بهتره.

      موافقم 5
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10473 ديدگاه)

        لکسوس LFA
        یک شاهکار به تمام عیار .
        تکرار نشدنی و جاودانه .

        اصلاً تا حالا با خودتون فکر کردید که تویوتا از چه مدیریت قدرتمندی بَهره میبره که جتی برای نامگذاری برند لکسوس چقدر فکر و مدریت درست در کار بوده تا لوکس بودن و ارزشمند بودن را القاء کنه که حتی وقتی نامش هم برده میشه سرشار از لذت و اُمید هست در وجود گوینده حتی اگر توان خریدش را نداشته باشه !

        کاری که هوندا با آکورا و نیسان با اینفینیتی نتوانست انجام بده و نام این دو برند لوکس حس القایی نداره و شاید یکی از دلایل استقبال کمترش نسبت به لکسوس همین احساس سادگی و متفاوت نبودن با دیگران هست !

        کُره این را خوب فهمید و با نامگذاری جنسیس که روزگاری فقط تک خودرو بود ، امروز برند جنسیس را داریم با مدل‌های مختلف خودرویی که اسم جنسیس گفتن احساس لوکس القاء میکند هرچند در انبارها خاک میخورند تا بلکه فروش رَوَند😂!

        موافقم 18
        مخالفم 31
        1. محمد

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          الان کامنت آقای شاهرخ چه ربطی داشت که کامنتشو ریپلای زدی یه صفحه طومار نوشتی؟ بعدش هم مقاله راجب ماشین های بود که الان قیمتی شدن هوندا و اینفینتی و اینا ربطش چی بود ما نفهمیدیم و طبق معمول هم در نهایت تیکه پرانی به کره ها ….. خوبه همه دوستان میگن بس کن ولی انگار گوش شنوا نداری

          موافقم 21
    2. Reza Waffen SS

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      فقط LFA لعنتی با اون صدای محشرش باید جلوی یاماها تعظیم کرد

      موافقم 23
      مخالفم 2
    3. ایلیا

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (501 ديدگاه)

      دلم برای F1 کباب شد😢

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. Ferrari

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اگر اون مکلارن F1 و پلیموث سوپربرد مال من
    بود دیگه هیچ وقت ارزوی ماشینی رو نداشتم

    موافقم 36
    مخالفم 5
  3. Taha Malek

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    مقاله بسیار جالبی بود

    موافقم 26
  4. محمد امین

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    در مورد xj220 باید بگم که اگر این ماشین v12 بود ، بی شک تبدیل به یکی از گرون ترین خودرو های دهه ۸۰ و ۹۰ می‌شد و قیمتی دو تا سه برابر قیمت فعلی رو داشت….یکی از دلایل سرد شدن خریدار ها همونطور که مقاله توضیح داد این بود که موتور v12 نداشت ، دلیل دیگه این بود که توربو بود

    موافقم 19
  5. R@m!n

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    اون کامارو زمان خودش اعجوبه ای بود واقعا.

    سرسیلندرهای آلومینیومی و بلوک کاملاً آلومینیومی با آسترهای فولادی داشت. سیستم روانکاری مخزن مرطوب، سیستم احتراق ترانزیستوری و پمپ سوخت مکانیکی داشت که این چیزا تو یه کوپه یا حتی سوپر اسپرت های اون زمان هم کمیاب بود.

    چهارصد مترو تو ۱۳ ثانیه میرفت.

    موافقم 36
    مخالفم 2
    1. JDM lover

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (885 ديدگاه)

      ببخشید اقا رامین میشه بگید عکس پروفایلتون مدلش چیه؟؟

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        پوستر فیلم گرن تورینو هست. ماشینم فورد گرن تورینو هست.

        موافقم 17
        مخالفم 1
    2. Philipp

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      البته فکر کنم علاوه برقیمت
      حضور چارجر و ماستنگ هم برضرر کامارو شد

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. viper2

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        کامارو خودش پر فروش بود اما این نسخه به دلیل اصلی (شاید دلایل دیگه ای هم بوده) بلوک سیلندر تمام الومینیوم گرون در اومده بود و الان تمام کلکسیونرا دنبالشن چون ازش ۶۹ تا بیشتر ساخته نشده .
        وگرنه تیپ ss یا z28 یا ۳۵۰ high performance و …. فروش خوبی رو داشتن .

        موافقم 3
        مخالفم 3
  6. TML BN

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    به این ماشین ها واقعا ظلم شده ولی واقعا Z8 و تاکر خیلی زشتن

    موافقم 15
    مخالفم 9
  7. TML BN

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    خب بی ام وه همونطور که لانسیا در مورد ۴۰۰ دستگاه تقلب کرد تو هم تلقب میکردی و میرفتی لمانز البته لانسیا داخل رالی تقلب کرد

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. TML BN

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      منظورم بی ام وهM1

  8. Yasin

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (258 ديدگاه)

    شورولت کوروت چقدر زیباست…

    موافقم 14
    مخالفم 3
  9. JDM lover

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (885 ديدگاه)

    پلیموث سوپربرد ، لکسوس LFA ، مکلارن F1 و کامارو ZL1 برام خیلی جذاب بودن
    واقعا لذت بردم پدال ممنونم
    راستی اگه میشه یه مقاله هم در مورد خودروهایی که تو زمان فروش گرون بودن ولی الان ارزونن رو هم کار کنید

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. mahdi-es17

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    پلیموث سوپربرد
    یه دنیا ماشین
    یه ماشین دنیام
    واقعا عشق به این میگن❤️

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. رضا باقری

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    فقط کامارو 💔

    موافقم 11
    مخالفم 4
  12. meysam

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    کامارو ZL1
    لکسوس LFA 😍😍😍😍
    بی ام و M1
    مک لارن F1

    موافقم 15
    مخالفم 3
  13. سهیل

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    تاکر فوق العادست. موتور هلیکوپتر داره.
    کاش یه مقاله جدا براش مینوشتید.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. mm-yarlou

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    کامارو بدن ساز قدیمی

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. بهنام

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (906 ديدگاه)

    اون ال اف ای زرد داره منو دیوونه میکنه
    خوش به حال کسی که این جواهرو خریده
    در کل لیست جالبی بود .

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. آدمیزاد

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    جگوار چقدر جذابه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  17. Hadi

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    اینا جواهراتی بودن که بعدا ارزش واقعیشون درک شد…👌🏼😍
    امیدوارم لکسس دوباره V10 سوپر کار بده بیرون که بعیده…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. seßehr

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    همه خوب بودن بجز لکسس

    موافقم 4
    مخالفم 20
    1. Philipp

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      جرمی کلارکسون هم پشت این اکانت نشسته بود انقدر به لکسوس چرت نمیگفت
      چون LFA ماشینی بود که نظرشو نسبت به این برند عوض کرد

      بعدشم برادر ß صدای “س” میده نه “پ”
      الان شما شدی سِسِهر

      موافقم 14
    2. Porsche 911

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      اون ß معنی B نمیده بلکه معنی S میده
      مهندس

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10473 ديدگاه)

      سلام ترولِ جدید ، سلام 😂

      لکسوس بد ، شما خوب باش !

  19. Philipp

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    میشه به این لیست پروفایل بنده رو هم اضافه کرد
    دلایلشم با F1 مشترک و گاها شدید تره
    قیمت این ماشین زمان عرضه ۱.۵ میلیون دلار بود حدودا ۲.۵ برابر F1
    پرفورمنسشم توی واقعیت به پای F1 میرسید ولی روی کاغذ بشدت ضعیف تره (قدرت تقریبا برابر با حجم بیشتر شتاب کمتر و ۲۰۰کیلوگرم اختلاف جرم)

    ولی بنز چون تجربش بیشتر بود تونست با
    ۱-تبدیل ۵ نسخه‌ای که فروش نرفتند به رودستر
    و ۲-آپگرید موتور به نسخه ۷.۳ لیتری با قدرت بیشتر از F1
    تمام نسخه های تولیدی و حتی یک پروتوتایپی که سالم بود رو هم بفروشه

  20. Philipp

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    یه نکته‌ای توی متن توجه‌ام رو جلب کرد
    اونم اشاره‌ای بود که به افت قیمت نسل R230 مرسدس SL شده بود
    فکر کنم منظور نسخه‌های پایه بوده باشه که این اتفاق کاملا طبیعیه سن ۱۰-۲۰ سالگی اوج افت قیمت ماشینه تازه اگر یه ۶سیلندر خسته هم روش سوار باشه
    ولی نسخه پرچمدار که میشه SL65 Black Series حتی میتونست توی این لیست قرار بگیره
    چون زمان خودش اصلا بهش توجه نشد ولی توی سال گذشته قیمتش ۹۰درصد رشد داشته و به ۴۰۰هزاردلار رسیده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  21. Philipp

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    برام سوال شد که آدم باید چندتا دکترا داشته باشه تا پلیموث سوپربرد رو زشت بدونه

    موافقم 10
  22. قاطر فروش

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    فقط تاکر
    پلیموث دیدم یاد مرحومان ساترن مرکوری اولدزمبیل پونتیاک افتادم روحشان شاد

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. viper2

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      زنده باد پلیموث
      بنده باد پونتیاک
      زنده باد مرکوری
      زنده باد ادسن
      زنده باد الدزموبیل
      زنده باد …..
      امیدوارم روزی بشه که یک نفر که لایق باشه برند های پونتیاک و پلیموث رو خریداری کنن تا عشق ماشین ها دوباره ماشین های قدرتمند و قلچماق این دو شرکت رو ببینند .
      .
      پ.ن:الان که دارم اینو مینوسم جلوی روم ، روی دیوار اتاقم عکس پلیموث باراکودا زده شده😎😎😎🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲

      موافقم 7
      مخالفم 3
  23. Ali-mg

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اگه اون LFA مال من بود دیگه ازین دنیا چیزی نمی‌خواستم

  24. حمید

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    پراید رو هم به این لیست ااضفه کنید چون اولش که ساخته شد کسی تف هم روش نمینداخت ولی الان داره به قیمت ۲۰۰‌میلیون به فروش میندازه!

    موافقم 11
  25. ماکسیمیلیان

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    برترین خودروهای این فهرست، مکلارن F1، لکسوس LFA و ب‌ام‌و M1 هستند.
    شاهکار هنری و مهندسی اینها هستند، بقیه فتوشاپ‌‌اند.

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا