پیشرفت چشمگیر در سالهای اخیر
اگر به خودروهای امروزی تویوتا نگاهی بیاندازید و آنها را با خودروهای یک، دو یا چهار دهه پیش مقایسه کنید، در کنار افزایش سرعت شاهد افزایش عملکرد و بهینهتر شدن آنها نیز خواهید بود. نتیجه این پیشرفت هم کاهش مصرف سوخت بوده است. حال یک فولکسواگن گلف GTi را تصور کنید؛ مصرف سوخت این خودرو برابر بهصورت ترکیبی ۸.۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر است که نسبت به مصرف سوخت مدل ۲۰ سال پیش حدودا ۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر بهتر شده. حتی مدلهای ردهبالاتر این خودرو مانند گلف R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و جعبهدنده دوکلاچی، برابر ۹.۰۵ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد.
به رده خودروهای اسپرت وارد شوید، پورشه ۹۱۱ کاررا بهصورت ترکیبی و جادهای بهترتیب مصرفی برابر ۱۱.۷۶ و ۹.۴۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد. ناگفته نماند که موتور هیچیک از خودروهای یادشده هیبریدی نیست. اگر موتور خودرو را مانند نمونه موجود در فورد ماوِریک هیبریدی با سیستم برقی بهبود بدهید، شاهد ارقام بسیار پایین در حوزه مصرف سوخت خواهید بود. این خودرو مصرف ترکیبی برابر ۵.۶ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد.
دشمنان اتمسفر
این خودروهای کممصرف دشمنانی هم دارند، خودروهایی که مصرف سوختی حیرتآور داشته و بنزین را مانند چای مینوشند. ما در ادامه ۳۳ خودرو را انتخاب کردیم که مصرفشان حتی به ۱۵.۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر هم نمیرسد. اگر نسخههای مختلف این دتسگاهها را درنظر بگیرید، این رقم بیشتر از این هم میشود. همانطور که احتمالا بسیاری از شما هماکنون میدانید، رتبه نسخت این لیست به شاه خودروهای بنزینی، بوگاتی شیرون، تعلق دارد که مصرف ترکیبی وحشتناک ۲۶.۱۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتری دارد. پشت سر آن هم شاهد حضور یکی از اصیلترین خودروهای دهه اخیر، لامبورگینی آونتادور SVJ با مصرف ۲۱.۳۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر هستیم. جالب است بدانید در دهه نخست قرن ۲۱ میلادی، پدر آونتادور یعنی لامبورگینی مورسیهلاگو تقریبا پرمصرفترین خودروی جهان به شمار میرفت.
دو ابرخودروی نامبرده خودروهایی با عملکرد بالا هستند و داشتن چنین مصرف بالایی برایشان دور از انتظار نیست. آنجایی باید تعجب کرد که برخی از خودروهای عادی را در این لیست میبینیم؛ خودروهایی مانند جیپ رنگلر روبیکان، تویوتا سکویا و شورولت سیلورادو که همه مصرف سوختی برابر خودروهای سال ۱۹۷۹ دارند.
این شما و این تالار شهرت پرمصرفترین خودروهای سال ۲۰۲۲:
مدل (واحد: لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر) | ترکیبی | شهری/ جادهای |
بوگاتی شیرون پیور اسپرت/ سوپراسپرت | ۲۶.۱۳ | ۲۹.۴/ ۲۱.۸ |
لامبورگینی آونتادور SVJ | ۲۱.۸ | ۲۶.۱۳/ ۱۴.۷ |
رم 1500TRX 4×۴ | ۱۹.۶ | ۲۳.۵۲/ ۱۶.۸ |
فراری ۸۱۲ GTS | ۱۸.۰۹ | ۱۹.۶/ ۱۵.۶۸ |
بنتلی کانتیننتال GT Speed کانورتیبل | ۱۶.۸ | ۱۹.۶/ ۱۳.۰۷ |
رولزرویس کولینان | ۱۶.۸ | ۱۹.۶/ ۱۱.۷۶ |
رولزرویس فانتوم | ۱۶.۸ | ۱۹.۶/ ۱۱.۷۶ |
رولزرویس گوست | ۱۶.۸ | ۱۹.۶/ ۱۲.۳۸ |
فورد GT | ۱۶.۸ | ۱۹.۶/ ۱۳.۰۷ |
فراری ۸۱۲ کامپتیتزیونه | ۱۶.۸ | ۱۹.۶/ ۱۴.۷ |
لامبورگینی اوروس | ۱۶.۸ | ۱۹.۶/ ۱۳.۸۴ |
بنتلی بنتایگا | ۱۶.۸ | ۱۹.۶/ ۱۳.۰۷ |
جیپ رنگلر روبیکان | ۱۶.۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۸۷ |
تویوتا سکویا 4WD | ۱۶.۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۸۴ |
GMC سیرا 4WD | ۱۶.۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۸۴ |
شورولت سیلورادو 4WD | ۱۶.۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۸۴ |
بنتلی کانتیننتال GT Speed | ۱۵.۶۸ | ۱۹.۶/ ۱۱.۷۶ |
بنتلی فلاینگ اسپور | ۱۵.۶۸ | ۱۹.۶/ ۱۲.۳۸ |
دوج شارژر هلکت SRT وایدبادی | ۱۵.۶۸ | ۱۹.۶/ ۱۱.۲ |
دوج چلنجر هلکت SRT وایدبادی | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۱.۲ |
جیپ گرند واگونیر | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۰۷ |
کادیلاک CT5 V 6.2 | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۱.۲ |
دوج دورانگو SRT AWD | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۲.۳۸ |
نیسان آرماندا 4WD | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۰۷ |
اینفینیتی QX80 | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۲.۳۸ |
لامبورگینی اوراکان | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۰۷ |
آئودی RS Q8 | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۲.۳۸ |
لندروور رنجروور LWB SVA | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۲.۳۸ |
بامو X5 M | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۰۷ |
بامو X6 M | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۰۷ |
آئودی R8 | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۲.۳۸ |
تویوتا سکویا 2WD | ۱۵.۶۸ | ۱۸.۰۹/ ۱۳.۸۴ |
فورد F150 رپتور | ۱۵.۶۸ | ۱۶.۸/ ۱۳.۰۷ |
در تصویر زیر نیز میتوانید لیست این خودروها را به همراه تصویر و مصرف سوخت mpg (مایل بر گالون) آنها ببینید:
Pooriya.BMW_Germany
۹ اسفند ۱۴۰۰فورد جی تی با موتور ۶ سیلندر کم حجم مصرف برابر با بنتلی و رولزرویس ۱۲ سیلندر داره
در حالی که رولزرویس و بنتلی بسیار سنگین تر هستند و ضریب درگ بالاتری دارند
این یعنی چی ؟! این بده !!!
محمد امین
۹ اسفند ۱۴۰۰توجه کنید به فراری ۸۱۲ کامپتزیونه که مصرف سوخت ترکیلی ۱۶.۸ لیتر داره با اون موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ۸۳۰ اسب بخار ۶.۵ لیتر… واقعا شگفت انگیزه
Pooriya.BMW_Germany
۹ اسفند ۱۴۰۰فراری و BMW بهترین و پر افتخار ترین انجین سازان تاریخ اند
1123
۹ اسفند ۱۴۰۰میخوای هیت کنی، ولی نمیبینی هرکدوم چقدر به موتور فشار میارن
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰مهندس یه بار لیستو بالا پایین کنی می بینی که F150 رپتور با سه برابر وزن بیشتر و همون موتور جی تی مصرف سوخت کمتر یا برابر با خیلی از محصولاته لیست داره برات سوال نشده چرا ؟؟؟
آستانه فشار، گیربکس، سیستم اگزوز، قدرت، گشتاور، توربوها و چندین عامله دیگه در مصرف سوخت تاثیر گذارن فورد جی تی خیلی از قطعات موتورش با نمونه مسابقه ای لمانز یکی هست که خب این چیزارو نمی دونی. طول اگزوز به عمد کوتاهه تا به سرعت گازها از موتور خارج شه و سریع سوخت جایگزین شه تا افت عملکرد ایجاد نشه. این کار مصرف سوخت رو بشدت بالا می بره.
آستانه فشاری که به موتور W12 بنتلی یا N74 رولزرویس میاد اصلا قابل مقایسه با یه موتور پرفورمنس نیست و دورگیری موتورهایی که برای محصولات لاکچری تنظیم میشه بسیار نرم انجام میشه تا لرزش بدنه و سر و صدا کمتر بشه. با این اوصاف مصرف سوختشون بالا هم هست.
ندیدی بی ام و مورد علاقت کجاست یا چشمات اون موقع بیناییش از بین میره و می پره خط بعدی؟؟؟ خواهشا این کامنتای بی ارزش و تاکسیکو نزار حرفی داری با سند بزن همینجوری یه چیزی نپرون که معمول شه هیچی از ماشین نمی فهمی.
Pooriya.BMW_Germany
۹ اسفند ۱۴۰۰پسر خوب رامین قبلا یک بار دیگه بی ادبی کردی جواب دادم شستمت گذاشتمت کنار من از سال ۶۹ دارم درباره خودرو مطالعه میکنم و آرشیو مجلات ایرانی و خارجی رو دارم اون زمان شما اصلا وجود نداشتی ؛ الان با کپی پیست کردن ویکیپدیا در کامنتها باسواد بنظر نمیاید
موتور تخت پورشه ۹۱۱ GT2 RS مثل فورد شش سیلندر با اوت پوت بالاست و اتفاقا اوت پوت بیشتر داره و مستقیم از موتوراسپورت آمده بیرون گیربکس ۷ سرعته دو کلاچ هم بسیار شبیهه ولی مصرف سوخت پورشه ۱۳.۸ لیتر فورد ۱۶.۸ لیتر !!! این یعنی چی ؟! یعنی مهندسی
فراری ۴۸۸ پیستا ۸ سیلندر ۳.۹ لیتر توین توربو با اوت پورت ۷۱۱ اسب گیربکس ۷ سرعته گترگ مشترک با فورد !!! مصرف سوخت مثل پورشه ۱۳.۸ !!!
ده ها مثال اینجور میشه زد تا ثابت بشه فورد مصرف بالای برای V6 دارد .
پسر جان BMW پرافتخارترین انجین سازه دنیاست دارم خوب میبینم شاسی بلندش نسبت به بقیه چه مصرفی داره
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰تو منو شستی مهندس 😄😄 کی شستی من خبر ندارم تو خواب و خیالت ؟؟؟ تو که سواد داری چرا نمی فهمی این چیزارو آقای اوت پوت، هیچ کدوم از اون موتورا با نمونه مسابقه ایشون کمترین شباهتو دارن اما فقط موتور فورد که کمترین تغییر رو داشته.
اون موقعی که میرفتی بقالی مجله میخریدی من ماشین تیون می کردم که تو خوابتم نمی بینی. همین موتور جی تی تو لمانز نشون داد چیکارس. خواستی همون پورشه و فراری هم که از دکلش بالا میری واست باز می کنم بفهمی چرا مصرفشون پایینه.
همین که موتورای بی ام و می بینی پس بهتره بفهمی فشار به موتور یعنی چی یا مجلاهاتو از تو کشوت دربیاری دوباره بخونی.
کسی که دو خط از همون ویکی پدیا یا مجله های بقالیا بخونه به مصرف سوخت یه سوپراسپرت ایراد نمی گیره و مثله یه ترول کامنت نمیزاره اونم اندازه ۵۰۰ تا کامنت !!!
خواهشا این کامنتو تایید کن.
MOHAMMAD.Z06
۹ اسفند ۱۴۰۰شما ساختار و ایرودینامیک فورد جی تی رو الان با 911 داری مقایسه میکنی یا حتی بقیه مثل 720 یا پیستا
باید بگم حیف اون 30 سال
اونا یه خودوی جاده ای هستن که نسخه موتور اسپوت هم دارن
فورد جی تی نسخه جاده ای جی تی موتور اسپورت هستش
مگه همه چی به موتور ؟ ساعت ها ماشین ها تو تونل باد برسی میشن یعنی هیچ کشک
که شما بیای 911 تخم مرغی رو با فورد جی تی که شاسیش رو موتور اسپوت گرفته مقایسه کنی
بعد کل نتیجه گیریت رو بزراری روی تحلیل شخصیت از موتور ؟؟ هر گردی که گردو نیست
Pooriya.BMW_Germany
۹ اسفند ۱۴۰۰پسر خوب تراوشات ذهنی خودت را همینجوری نفرست تو کامنت
۹۱۱ GT2 RS ضریب درگ ۰.۳۴
فورد جی تی ضریب درگ ۰.۳۵ موقعی که بال عقب فعال بیاد بالا یعنی وقتی بال پایین باشه که در اکثر مواقع هست ضریب درگ پایین تر پورشه است . کل مدت بال عقب فعال باشه بازهم ۰.۱ باعث مصرف سوخت بیشتر با این اختلاف نمیشه . بگذریم از این مسئله که کل تبلیغات فورد برای موتور اکو بوست مصرف سوخت بهتر بود که این طور نیست .
نسخه جدید تو موتور اسپورت از فراری و پورشه شکست خورد نسخه جاده ای از نسخه های جاده ای پورشه و فراری شکست خورد. کاش این فیلم فورد و فراری ساخته نمیشد که شماها انقدر جوگیر نشید فورد را با فراری مقایسه کنید .
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰بازم که نابینایی موقت گرفتی موفقیتاشو از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ ندیدی. اینارو تو ویکی پدیا نوشتن از اونجایی که تو مجله ها نمی نویسن به خودم بگو با جزئیات بگم چون ویکی پدیا همش هست.
Pooriya.BMW_Germany
۹ اسفند ۱۴۰۰رامین تو به گفته خودت ۲۶ سالته و ۴ ۵ ساله با یکی دیگه یه ماشین آمریکایی تراکتوری اهل باستان یعنی برانکو رو پول گذاشتی رو هم ردیفش کردی رفتی صحرا بعد خودتو کردی نماینده فورد و آمریکایی . احتمالا منظورت از ماشینی که تیون کردی ماشین اسباب بازی بوده بعد با این شرایط برای من کری میخونی ؟
اون زمان که بنده تو دانشگاه رشته الکترومکانیک میخوندم و برای تافل و آیلتس امتحان میدادم شما به دنیا نیومده بودی جناب ویکیپدیا .
اگر از موتور مسابقه ای استفاده کرده چرا پرفورمنسش ضعیفه اینا رو تو ویکیپدیا نگفتن ؟
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰خوبه کامنتامو دنبال می کنی چند تا چیز یاد میگیری خوبه دنبال کن اما ناقص خوندی متاسفانه، اینا برا دو سال پیشه.
آدمی نیستم که داشته هامو به رخ کسی بکشم و اون برانکو هم فقط بحثش پیش اومد و گرنه اینجا هیچ وقت نمی گفتم. اگر خواستی شمارتو بفرست تو قسمت پیام ها شخصا ببرمت ببینی ماشین اسباب بازی اطرافمه یا نه اینجا محله این بحثا نیست.
خب دیگه کافیه مهندس بازم منو شستی انداختی رو رخت. فقط با این سن سالت و مدارکه عالیت عین بچه های ۱۴ ساله کامنت میزاری مهندس 😄 عجیبه واقعا چهل ساله ها چقدر کودکه درونشون فعاله.
من از همه عزیزان عذر خواهی می کنم که بحث با این ترول ها به اینجا کشید واقعا متاسفم.
MOHAMMAD.Z06
۹ اسفند ۱۴۰۰مهندس اونی که تو میگی ضریب درگ
که واحد درگ اون خودرو هست نه میزان درگش
فورد جی تی از نظر میزان درگ بین همه خودرو های این لیست بدترین وضعیت داره
جهت جلب توجه میگم ۹۱۱ در نسخه gt2rs نسلی که گذشت حداکثر میتونست ۴۰۰ کیلو داونفورس ایجاد بکنه
فورد جی تی نسخه MK2 میتونه تا ۹۰۰ کیلو داونفورس ایجاد بکنه با اینکه به دلایل ایمنی و تجهیزات ایمنی که حذف شده مجوز تردد نداره اما هدف هر دو ایجاد بهترین شرایط برای ایجاد بیشترین چسبندگیه
میخوام فرق بین مهندسی این دو رو متوجه بشی
ساختار فورد جی تی کاملا متفاوت از همه سوپر اسپورت های مطرح مثل ۴۸۸ و ۷۲۰
فورد جی تی نسخه جاده ای شده از فورد جی تی موتور اسپورت هستش
نزدیک ترین ارتباط شاید بین همه سوپر اسپورت های جاده ای تا الان میشه گفت با موتور اسپورت داشته
این ماشین اصلا چیزی مثل ۹۱۱ که یه گرند تور در اصل نیست
Pooriya.BMW_Germany
۹ اسفند ۱۴۰۰داریم با کی بحث میکنیم واقعا
مدل Mk2 ماشینی که رود لیگال نیست را داری با ۹۱۱ مقایسه میکنی و نتیجه میگیری بهتره ؟؟
فورد جی تی جاده ای فقط و فقط ۱۸۰ کیلو داون فورس ایجاد میکنه تو سرعت ۱۵۰ مایل
صد بار گفتی فورد ماشین مسابقه بوده که جاده ای شده ولی یه بار نگفتی چرا پرفورمنسش انقدر ضعیفه تو پیست هایی که زمان ثبت کرده بعضا از ۹۱۱ توربو S گرند تور لوکس پورشه کند تر بوده دیگه چه برسه به GT2 RS !!!!
ماشین مسابقه است که جاده ای شده ولی از گرند تورر لوکس کند تره !!
الان یه بار دیگه تو جواب میگه فورد ماشین مسابقه بوده پورشه گرند تور !!! در این حد !!!!
Ferrari
۹ اسفند ۱۴۰۰این همه نوشتی که مصرف بالای فورد جی تی رو توجیه کنی ؟
خب بیا یه مقایسه انجام بدیم. رقیب مستقیم جی تی فراری ۴۸۸ و مکلارن ۷۲۰ بودن. هردو دو سیلندر بیشتر و نیم لیتر حجم موتور بالاتری داشتن و قدرت و گشتاور بیشتری تولید میکردن.
مکلارن رو نمیدونم ولی نسخه مسابقه ای فراری۴۸۸ بسیار پرافتخارتر از جی تی بوده از ۲۰۱۶ تا امروز در کلاسهای gteو gt3 فراری اکثر افتخارات رو دریافت کرده هر سه ماشین هم موتور وسط هستن و در یک کلاس قرار دارن، با این حال دوتا سوپرکار یاد شده از جی تی مصرف سوخت کمتری دارن. شما هیچ جوری نمیتوی توجیه کنی چرا جی تی مصرفش با ۸۱۲ برابره
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰الان مقایست این بود که بگی اون دو تا سیلندراشون بیشتر بود ؟؟ تو رو خدا از این مقایسه ها نکن توانشو نداریم. قدمت حضوره فورد و فراری هم مقایسه کنی بد نیست.
کسی از فراری حرف نزد فقط راجب فورد صحبت کردم حالا من نمی دونم با افتخارات فراری چیکار کنم اینجا ؟؟ دست بزنم راضی می شی ؟؟
Ferrari
۹ اسفند ۱۴۰۰نه استاد لازم نکرده دست بزنی من فقط میخواستم بهت بفهمونم داری اشتباه میزنی.
رقیب مستقیم فورد رو مثال زدم که هم در مسابقات بهترین بوده و هم در خیابان. ضمن اینکه فراری شاسی فیبرکربنی هم نداشت و با همون شاسی فلزی مسابقه میداد.
شما اگه چیزی نمیدونی نظر ندی سنگینتری. این همه ادعا داری اما به مسخره ترین شکل ممکن داشتی توجیه میکردی
این دلایلی که اوردی هیچ کدوم دلیل اصلی نبوده
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰جالبه اینجا همه استادن ما نمی دونستیم من نمی دونم شما بیا جایگاهه استادی رو بگیر برای ما دلیلشو بگو. من نمی دونم این ماشین چیکارت کرده انقدر ازش بدت میاد، البته سلیقه ای هست دوسش نداری فدای سرمو فدای سرت. ولی طبق شواهد میگم فراری F488 gtb که نمی دونم کدوم مدل رو رقیب جی تی در نظر بگیرم و طبق گفته سایت ها و مجلات این مدل رو رقیب قرار دادن تنها چیزی که موجود سایته fastest lap هستش که خب فقط یه تایم رسمی جی تی تو ویرجینیا هست و بقیه تایم های مستقل هستن و عملکرد هر دو مساویه حالا نمی دونم خیابون منظورت درگه بله فراری سریع تره. بازم اگر جای دیگه شکست داده بگو. از هر دو تا ماشین بهترین نقدها نوشته شده
من فقط صحبتای مهندسای فوردو گفتم حالا اینکه فکر می کنی اشتباه زدم بیا درستشو بگو منم یه چیزی یاد بگیرم. از اون جایی که همه چیزو می دونی می تونی بگی بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ تو کلاس gtlm فراری چند تا قهرمانی داشته و فورد چند تا داشته اینم می خوام بدونم چون اطلاعه دقیقی از قهرمانی های فراری تو این بازه ندارم.
در ضمن یه جوری میگی شاسی فلزی انگار چدن گذاشتن. اون شاسی آلومینیومی به اندازه فیبر کربن سبک و مقاومه یه جوری نگو انگار فراری به بقیه ارفاق کرده که شاسی فیبر کربنی نزاشته. کلی خرجه این شاسی کردن سیاستشون این بوده احمقن مگه دوباره شاسی فیبرکربنی توسعه بدن. دیگه مظلوم نمایی ندیده بودیم این جدید بود 😄.
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰در ضمن یه موضوعی رو بگم البته خودت استادی بهتر می دونی فورد جی تی نمونه شهری شده نسخه مسابقه ایش هست اما فراری F488 های مسابقه ای نمونه تیون شده نسخه شهری هستن.
باز هم حتما می دونی چه تفاوته بزرگی ایجاد می کنه این موضوع رو که از سر و ته یه ماشین مسابقه ای بزنی تا مجوز تردد بگیره تا سوپر اسپرت شهری که به سر و تهش اضافه کنی و بزاریش برای مسابقه.
محمد امین
۹ اسفند ۱۴۰۰اهمیت مصرف سوخت برای خریداران این ماشین ها خیلی کم هست و کسی توجه نمیکنه ، البته خب اگر کمتر باشه بهتره و نشان دهنده ی تسلط سازنده در این قسمت هست
مصرف سوخت فورد جیتی به نسبت رقبا اش بیشتر بود ، که خب خیلی مربوط به موتور نمیشه به نظر من ، دلیل قابل توجه اش مربوط به ایرودینامیک هم میشه ، قطعات ایرودینامیک فورد جیتی زیاد هست و نیروی دانفورس زیادی تولید میکنن و در عین حال درگ هم تولید میکنن … پس میتونه عامل افزایش سوخت باشه
فکر میکنم پهنای بیشتر ماشبن هم در این موضوع تاثیر رداره
پوریا جان مصرف ترکیبی سوخت ۴۸۸ طبق گفته ی فراری ۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر هست
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰این مصرف فقط بخاطر طول اگزوز هست که تصمیم گرفتن دستکاری نکنن. اصل پروژه جی تی کلا رقابت دوباره در لمانز بود و نسخه جاده ای صرفا تبلیغ موتور اکوبوست بود.
Ferrari
۹ اسفند ۱۴۰۰محمد امین
مصرف سوخت برای خریدار اهمیتی نداره من قبول دارم اما من به جهت موضوع دیگه به این مورد اهمیت میدم و اون بازده حرارتی موتور هست. موتوری که با مصرف سوخت کمتر ، قدرت بیشتری تولید میکنه پیشرفته تر از موتوری هست که با مصرف بیشتر، قدرت کمتری تولید میکنه الان موتور فورد پرمصرفتر ولی قدرت تولیدی کمتری داره.
شما به داونفورس و ایرودینامیک هم اشاره کردید و گفتی شاید بخاطر این، فورد مصرفش بیشتره که باید بگم فورد جی تی در سرعت ۱۵۰ مایل بر ساعت حدودا ۱۸۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکنه و فراری ۴۸۸ در سرعت ۱۵۰ مایل ۳۲۵ کیلوگرم.
sam
۹ اسفند ۱۴۰۰خیلی افتخار داره ی جوری موتور V6 بسازی ک از نظر مصرف سوخت کنار V12 و W12 قرار بگیره پرفرمنسش هم از همشون ضعیفتر باشه
کافر مقدس
۹ اسفند ۱۴۰۰البته بنزینی که ما تصور میکنیم با بنزینی که اونا دارن خیلی فرق فوکوله
RKH7787
۹ اسفند ۱۴۰۰برا همینه بوگاتی شیرون نمیخرم 😎
Clean energy (صیانت!)
۹ اسفند ۱۴۰۰به شخصه اگه قرار باشه ماشین بخرم سمت ماشین پر مصرف نمیرم…. به دو دلیل
۱. محیط زیستی هستم😅😅
۲. خرج زیادی داره
به شخصه از ماشین پر مصرف خوشم نمیاد…. تا زیر ۱۸ لیترم به نظرم اونچنان پر مصرف نیست… و ۱۴ تا ۱۸ بنظرم مابین هست…. ماشینی کم مصرف هست که زیر ۱۴ بسوزونه زیر ۱۰ لیترم…. هیچی دیگه!
محمد امین
۹ اسفند ۱۴۰۰Sf90 بخر ، مصرف صدی ۶.۵😄😄
هزار اسب هن قدر داره ، با همه هم میتونی کل کل کنی
Clean energy (صیانت!)
۹ اسفند ۱۴۰۰تسلا میخرم همه رو بخوره مصرفشم صفره😐🤣
Porsche 911
۱۰ اسفند ۱۴۰۰داداش ۹۱۸ بخر مصرف در صد کیلومتر فقط ۲.۲ لیتر 😂😂😂
Clean energy (صیانت!)
۱۰ اسفند ۱۴۰۰نه فقط تسلا
فقط
با کیفیت گادش و قیافه ای در حد فراری لا فراری😉🤣
(جهت مزاح)
RKH7787
۹ اسفند ۱۴۰۰خب دیگه معلوم شد لامبورگینی هاروکان نداری
Clean energy (صیانت!)
۹ اسفند ۱۴۰۰خخ
اون هنوز پا برجاست…. هست هنوزم…. پلی خب استفاده نمیکنم زیاد….
Nima
۹ اسفند ۱۴۰۰به جز سکویا و آرمادا همه یا لوکس بودن یا پرفورمنس که نشان از قدیمی بودنشونه
البته سکویا نسل جدید اومده ولی آرمادا واقعا فسیله(و برادر لوکسش)
دوج ها هم باید واقعا نسل جدید داشته باشن!
سعید
۹ اسفند ۱۴۰۰من که صرفا از دیدن لیست لذت بردم
میثم
۹ اسفند ۱۴۰۰“””به رده خودروهای اسپرت وارد شوید، پورشه ۹۱۱ کاررا بهصورت ترکیبی و جادهای بهترتیب مصرفی برابر ۱۱.۷۶ و ۹.۴۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد. “””
واقعا خیلی حرفه همچین پرفورمنسی رو با این مصرف سوخت ارائه بدی
تا حالا به پورشه اینطوری نگاه نکرده بودم
میثم
۹ اسفند ۱۴۰۰تاندرا و سکویا در نسل جدید انجین هیبریدی دارن با مصرف حدود 10-12 لیتر که نسبت به 18-19 لیتر بهبود خوبی داشته
ارین صاحب جمعی
۹ اسفند ۱۴۰۰دشمنیتون با اتمسفرم زیباست شاید سرعت تسلا مدل s پلید از همه این ماشینا بیشتر باشه ولی اگه بخوایم به سرعت فکر کنیم دیگه هیچ کسی نباید فراری و بوگاتی و لامبورگینی دوست داشته باشه
Clean energy (صیانت!)
۹ اسفند ۱۴۰۰دشمنی با اتمسفر اونجا خیلی گوگولی میشه ۲ درجه زمین گرم شه و همه بریم زیر آب
حسین
۱۱ اسفند ۱۴۰۰عزیز من منظورت از سرعت چیه دقیقا
اگه نهایت سرعت رو میگی که شیرون
قابل قیاس با پلاد نیست
پس این کلا میره کنار
میمونه شتاب ک پلاد تو شتاب اولیه به خاطر
گشتاور آنی موتور الکتریکی سریع تره
ولی فک نکنم تو ادامه درگ شیرون بهش مهلت
بده از خط پایان رد بشه
بازم باید ویدیو معتبر ازش ساخته بشه
ولی اگ بخوایم بخوایم به تایم ها نگاه بکنیم
تا جایی ک من در اطلاع هستم سریع ترین تایم برای پلاد ۹.۳۶ و برای شیرون ۹.۳ تو بهترین حالت
بازم اگه دوستان اطلاعاتشون بیشتره
میتونن راهنمایی کنن
ایام بکامتون❤
امیر
۹ اسفند ۱۴۰۰همه این بنده خدا ها که توی لیست بودن ماشین های آفرود و پرفورمنس هستن با شاسی مقاوم و موتور پر قدرت پس نمی شه از چطور بگم به طور مثال آونتادور svj یا شیرون پور اسپورت نباید توقع مصرف سوختی برابر با یه ماشین اقتصادی کوچیک شهری مثل مینی ماینر داشته باشیم. فقط این ۱ دیدگاهی که اون
بالا می بینین برای اکانت جدید منه مگر نه یه اکانت قبلا داشتم که اون بالای ۷۰۰ تا دیدگاه
زیزیگولو
۹ اسفند ۱۴۰۰هر چقدرم که پر مصرف باشن ولی مسلماً پر مصرف تر از ماشینای سایپا و ایرانخودرو نیستن
مازیار
۱۱ اسفند ۱۴۰۰😂😂😂😂
AMG GT R
۹ اسفند ۱۴۰۰همه اون بنزینا نوش جونشون
seyedjavad.mercedesbenz
۹ اسفند ۱۴۰۰خب حالا که همه از عملکرد برند موردعلاقشون راضین وقتشه منم یادی کنم از این موضوع که حتی یک خودرو با پیشرانه ساخت amg و مرسدس در لیست نیست ، یعنی نه شاهد حضور amg gt bs هستیم با اینکه هم موتورش از خیلیا بیشتر تحت فشاره و تراکم بالاتری داره اما توی لیست نیست و یا نبود پاگانی با موتور ۱۲ سیلندر ، یا نبود خودرویی از آستون مارتین با اینکه حجم بالایی دارن نشونه تکنولوژی به شدت پیشرفته مرسدس در زمینه کنترل مصرف سوخته
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰پاگانی هوایرا ۲۰.۵ لیتره که از اونتادور بهتره و از ۸۱۲ ضعیف تر البته موتور بلک سریز بهترین مصرفه سوختو داره بین V8 ها اگر اشتباه نکنم ۱۲.۸ هست که واقعا رقمه خارق العاده ای هست.
فراری F488 فکر کنم ۱۳ بود.
seyedjavad.mercedesbenz
۹ اسفند ۱۴۰۰اون مصرفی که شما گفتین مصرف شهری هست و مصرف جاده ای عدد ۱۳.۵ لیتر هست ، که هر جور حساب کنین بینهایت فوق العادس
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰این مصرفه ۱۲.۸ به گفته خوده سایته group media mercedes هست که نوشته fuel combined که میشه مصرف ترکیبی یعنی میانگین شهر و بزرگراه و تو وبسایته fuel economy که معیار این پست هم هست مصرفش ۱۶.۶ هست. حالا نمی دونم کدومو معیار قرار بدیم.
seyedjavad.mercedesbenz
۹ اسفند ۱۴۰۰آقا رامین منظورم پاگانی بود
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰اونم مصرف ترکیبی بود گفتم. راستش خودم گیج شدم تو هر سایتی یه چیزی میگن. یه جا هوایرارو ۱۸ میگن یه جا ۲۰.
مشخصه نمیشه به این نتایج استناد کرد چون انگار در شرایط مختلفی این مصرف به دست اومده و بهتره به حرفه کمپانی استناد کرد.
Scuderia Ferrari
۹ اسفند ۱۴۰۰از ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربو و ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری نباید توقع صدی ۱۴ یا پایین تر داشت
اونایی که این درون سوزهای دوست داشتنی رو میخرن ، حاضرن هر روز تو پمپ بنزین باشن ولی ۲ ساعت حیرون شارژ ماشینشون نشن
Elmiraj
۹ اسفند ۱۴۰۰بر طبق آزمایشات EPA قدرت تولیدی هر لیتر بنزین معمولی برابر ۸.۸ کیلووات برق هست….
حال بد نیست مقایسه کنیم با بلند قامت ۱۰۲۰ اسب بخاری تسلا با توان حمل ۶ نفر و ۲۴۴۵ کیلوگرم وزن که شتاب ۲.۳ ثانیهای داره و مسافت یک چهارم مایل را در ۹.۷۵ ثانیه طی میکنه…
در حالی که مصرف انرژی آن معادل ۲.۶۱ لیتر بنزین در صد کیلومتر ( ۲۳ کیلووات برق در صد کیلومتر ) هست و پرفورمنس آن با قویترین و سریعترین ماشین این لیست برابری میکنه ، مصرف انرژی آن دقیقاً یک دهم آن هست….!!!!!!!!
(( این میزان فاصله بازدهی و تکنولوژی جالبه ))
تعا2ل
۹ اسفند ۱۴۰۰سرجدت بیا پایین . . . چرا توو پست بنزینی ها خودتو میندازی وسط ؟ الان بحث سر لوازم خانگی نیست . . . هرچند دم عیده ولی اینجا کسی دنبال جارو شارژی نیست . . .
بهزاد
۹ اسفند ۱۴۰۰بازهم خلق یک شاهکار در یک کامنت که بیشتر از اینکه حقیقت باشه یک شوخی مجازی تلقی میشه به خاطر دانش پایین در مسائل فنی.
https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=44436
بیش از ۶۰ درصد از منابع در طی فرآیند تولید برق به طور میانگین از دست میره و به معنای بهره وری ۴۰ درصدی کل نیروگاه ها در آمریکاست.
این فقط فرآیند تولید برقه و مقداری در خطوط انتقال تلفات داره و در زمان شارژ یک خودروی برقی هم مقداری تلفات گرمایی داریم به اضافه ی تلفات انرژی در هنگام گرما و سرما توسط باتری ها و تلفات انرژی به خاطر اصطحلاک باتری ها که هر سال با افزایش عمر یا کاهش طول عمر موثر رخ خواهد داد.
اگر هر سال ۵ درصد از عمر باتری ها کم بشه که این عدد در واقعیت و مکان زندگی و شرایط آب و هوا میتونه بیشتر از این باشه بعد از چند سال تلفات انرژی باتری ها با اعداد اعلامی سال اول بسیار متفاوت خواهد بود و احتمال از دست رفتن ۲۰ درصدی بعد از ۵ سال تقریبا نرمال تلقی میشه.
هر جوری حساب میکنیم دلیل این برداشت های غلط که طی این سالها به صورت مداوم تکرار شده را نمیدونیم و به شخصه فکر میکنم اگر یک نفر اصول پایه ای انرژی و کمی دانش فنی برق که بسیار ساده ست را طی این سالها یاد میگرفت شاهد اینگونه کامنت ها که نشان از بن بست فکری و عدم یادگیری هست نبودیم.
اگر فردی بیاد بگه بهره وری ماشین برقی بیش از ۹۰ درصد هست کلا در تعطیلات به سر میبره.
Elmiraj
۹ اسفند ۱۴۰۰این که در یک کشور برق چطور تولید میشه چه ربطی به بازدهی خودروی الکتریکی تسلا داره…!!!!
اونوقت اتلاف ۶۵ درصدی انرژی در موتور درونسوز به دلیل تولید گرما و اتلاف ۱۵ تا ۲۰ درصدی همون خودروی درونسوز در سیستم انتقال قدرت چی میشه…؟
کاهش راندمان و افزایش مصرف سوخت خودروی درونسوز که در همون سالهای اول به بعد اتفاق میوفته چه… ؟
((تو اگه چیزی از اتلاف انرژی سرت میشد اول به اینا فکر میکردی ))
بهزاد
۱۰ اسفند ۱۴۰۰نکنه انرژی مورد نیاز خودروهای تسلا توسط جریان های موجود در ابر و باد و مه و خورشید به صورت غیبی تامین میشه!
شما در کامنت اولت از بهره وری و تکنولوژی حرف زدی و عدد مصرف انرژی هم گذاشتی که کاملا بی پایه ست و قیاسش با بنزین سوزها.
بحث راندمان در سطح کلانه و شما بعد از این همه سال بازهم به یکسری داده ی منسوخ شده رجوع میکنی.
یک خودروی درون سوز با هزینه های پایین میتونه راندمان مصرف خودشو سالها حفظ کنه اما یک الکتریکی تنها با تعویض باتری میتونه راندمان خودشو حفظ کنه اما با هزینه ی بسیار زیاد.
راندمان خودروهای تسلا با واقعیت فاصله داره و در تست بیشتر مجلات این موضوع اثبات شده و در دماهای مختلف این راندمان متغیره اما شما به یک داده توسط فقط یک مرجع استناد میکنی.
Elmiraj
۱۰ اسفند ۱۴۰۰در نوروژ ، دانمارک ، فنلاند و…. بله توسط باد ، خورشید ، اتم ، برق آبی و… تولید میشه و هیچ سوخت فسیلی ای وجود نداره و بدلیل تولید برق بصورت محلی کمترین اتلاف انرژی در انتقال را هم شاهد هستیم…
چند کشوری که با برق پاک و کمترین میزان اتلاف و انبوهی از خودروهای الکتریکی که ده ها برابر کمتر از یک کشور سنتی با خودروهای درونسوز به محیط زیست آسیب میزنند .
اگر این چند کشور کوچک و کم جمعیت با اقتصاد های کوچکشان موفق به این کار شدن پس کشور های بزرگتر و قویتر هم اگر برنامه ریزی درست داشتن موفق به اینکار میشدن …
حسین
۱۱ اسفند ۱۴۰۰البته درسته پرفورمنس تسلا تو خط مستقیم
واقعا خوبه
ولی فک نکنم ب تایم ۹.۳ شیرون برسه
البته شیرون سوپر اسپرت فکر میکنم
تایمش بهتر باشه چون زمان شتاب گیریش و قدرتش بهتر شده ضریب درگش هم پایین اومده و یکسری تغییرات ک شاید تایم ۹.۱ یا ۹ تو آسفالت مخصوص درگ با شرایط ایده آل بتونه بزنه
در هر صورت فک نکنم تو ۴۰۰ متر مدل اس پلاد هم بتونه ب شیرون معمولی برسه
البته هنوز مشخص نیست چون
ویدیو معتبری هنوز راجبش ساخته نشده
مثل درگ تایمز ک امیدوارم ازش تقاضا کنن اینکارو انجام بده البته میدونم قیمت و کلاسشون برابر و نیست و اس پلاد واقعا ارزش پرفورمنسش بالاست
ولی تو بخش مهندسی و کیفیت ساخت…..فک کنم خودتون بدونید دیگه
امیدوارم بزودی برگزار بشه مشتاقیم برا یردرگ هیجان انگیز واقعا
ایام بکامتون❤
AMIN (M.A.S)
۹ اسفند ۱۴۰۰با 797 اسب قدرت از یه موتور فسیل 6200CC مجهز به سوپرچارجر!!
مصرف سوخت چلنجر و چارجر هلکت 2000کیلوگرمی 15.7L در 100 کیلومتر شده
بازدهی نسبتا خوبی داشته موتور هلکت
حیفه واقعا کنار بره
mm-yarlou
۹ اسفند ۱۴۰۰میگن هر خوراکی خوشمزه تره ضررش بیشتره انگار تو دنیای خودرو ها هم همینطوره همه خودروهایی تو این لیست بودن جزو پر طرفدار ها هستن
مهدی
۱۰ اسفند ۱۴۰۰مصرف متوسط سوخت الزاما ربطی به تعداد سیلندر و حجم موتور نداره چون عملا واسه این تست موتور رو تحت فشار نمیزارن و اینکه میگن مصرف موتور توربو پایینتر هست هم به دفعات تجربه کردم که حرف مفتی بیش نیست (مصرف موستانگ اکوبوست اصلا کمتر از نمونه شش سیلندرش نبود ) چیزی که مهمتر هست تو این موضوع قدرت خروجی، ضریب سیستم انتقال قدرت و وزن
علیرضا۷۷۱۴
۱۰ اسفند ۱۴۰۰بنام خدا.ظاهرا منظور نویسنده مقایسه کلی مصرف سوخت در بین خودروها بوده و نه مقایسه پیشرانه ها باهم .
Danial
۱۱ اسفند ۱۴۰۰به نظرم باید پرفورمنس رو در نظر بگیریم اگر مصرف بر اساس پرفورمنس باشه قطعاً این ماشینا از کم مصرف ترین ها خواهند بود شاید فوق کم مصرف نشن اما کم مصرف حساب میشن میگم به شرطی که مصرف بر اساس پرفورمنس بررسی بشه.
اگر اینجوری بشه قطعاً خودرو های داخلی مثل پرشیا سمند و این آشغال دو زاریا تو این لیستا میان بالا :|
speed-hunter-007
۱۱ اسفند ۱۴۰۰تو لیست ماکسیما رو هم اضافه کنید (مدل های موجود در ایران)
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰راست میگی
امیرمحمد
۶ فروردین ۱۴۰۱بخورن حلالشون باشه😁😁😁😁😁😁😁😁
پوریا چالش
۲۲ آذر ۱۴۰۱قطعا ، svjمورسه لاگو و فراری 812
امیرحسین پورکند
۱۶ بهمن ۱۴۰۱هیچکدوم به ماشینای ایران خودرو و سایپا نمیرسن،پراید با اون موتور ضعیفش که ۱۶لیتر میبلعه و خاندان پژو و سمند با موتور xu7 بیست لیتر را از باک درخواست میکند!!!!!!!
Amir
۴ فروردین ۱۴۰۳با این قدرت و ابهت کسی توقع صدی ۴ لیترو نداره