چندین خودروساز هنوز هم خودروهای اسپرت جذابی تولید میکنند که لذت و هیجان رانندگی را بدون خالی کردن حساب بانکی ارائه میکنند.
در حال حاضر، کسانی که توان خرید یک خودروی صفرکیلومتر را داشته باشند، میتوانند سراغ گزینههای اسپرت هم بروند. هرچند انتخابها نسبت به قبل کمتر شده و قیمتها افزایش پیدا کرده اما هنوز هم خودروسازان زیادی هستند که خودروهای اسپرت هیجانانگیزی را با قیمتی بسیار کمتر از میانگین قیمت ۴۸ هزار دلاری خودروهای صفرکیلومتر بازار آمریکا عرضه میکنند.
همچنین بخوانید:
ارزانترین سدانهای سال ۲۰۲۴، از مزدا ۳ و سیویک تا النترا و کیا ریو
ارزانترین شاسیبلندهای لوکس ۲۰۲۴، از مرسدس GLA تا لکسوس NX
۱۰-نیسان Z
قیمت: ۴۳,۴۵۰ دلار
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۵۸۱ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه |
داتسون 240Z خودروهای اسپرت ژاپنی را بین آمریکاییها محبوب کرد و نیسان Z ادامهٔ آن تاریخ درخشان است. این خودرو هرچند از لحاظ سرعت و پویایی نمیتواند با سوپرای برگرفته از بامو برابری کند اما قدرتی که توسط پیشرانهٔ V6 توئین توربو تولید میشود، Z را در کلاسی بالاتر از خودروهای اسپرت سبکتر مثل GR86 و میاتا قرار میدهد. Z برخلاف سوپرا بهصورت استاندارد با پیشرانهٔ V6 عرضه میشود اما متأسفانه برای داشتن دیفرانسیل لغزش محدود باید ۱۰ هزار دلار بیشتر پرداخت کرد آنهم آپشنی که در خودروهای اسپرت بسیار ارزانتر بهصورت استاندارد ارائه میشود.
۹-تویوتا GR کرولا
قیمت: ۳۷,۵۹۵ دلار
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۰ نیوتن متر |
محور محرک | جلو |
وزن | ۱۴۷۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۴ ثانیه |
دقیقاً مثل خودروهای هومولوگیشن رالی گروه A، تویوتا هم کرولا را از یک خودروی اقتصادی شایسته و درعینحال بیهیجان به یک خودروی اسپرت فوقالعاده تبدیل کرده است. GR کرولا فقط با گیربکس دستی عرضه میشود و برای کسانی طراحی شده که بیشتر به دنبال ارتباط مکانیکی هستند تا تکنولوژی. این کرولا میتواند در جادهها همپای خودروهای بسیار قویتر و گرانتری پیش برود درحالیکه پیشرانهٔ توربوشارژ آن غوغا به پا میکند.
۸-هیوندای النترا N
قیمت: ۳۴,۵۰۰ دلار
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۷۶ اسب بخار |
گشتاور | ۳۹۲ نیوتن متر |
محور محرک | جلو |
وزن | ۱۴۴۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه |
النترا N تقریباً همهچیز برای علاقهمندان به خودرو دارد. این خودرو با توربوشارژر، گیربکس دستی و درها و صندلیهای کافی برای همراهی دوستانتان ارائه میشود و این کار را با قیمت زیر ۳۵ هزار دلار انجام میدهد. قدرت موتور چهار سیلندر توربوشارژ النترا N قابلتوجه است اما این هندلینگ است که خودروی اسپرت کرهایها را از سدانهای معمولی خیابانها متمایز میکند. النترا N مثل بهترین خودروهای دیفرانسیل جلو بدون زحمت در پیچها میپیچد تا جایی که وادار کردن آن به بیشفرمانی آسان خواهد بود. النترا N همچنین با برخورداری از ترمزدستی مکانیکی، برای هیجان در پیست هم آماده است.
۷-سوبارو WRX
قیمت: ۳۳,۸۵۵ دلار
پیشرانه | ۲.۴ لیتری H4 توربو |
قدرت | ۲۷۱ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۹۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۷ ثانیه |
سوبارو WRX روی کاغذ نسبت به نسل قبلی خود کندتر است و آنطور که طرفداران انتظار داشتن از آب درنیامده اما بااینحال، هنوز هم یک سدان اسپرت چهارچرخ محرک ارزانقیمت با تاریخچهای درخشان است. هرچند این کامپکت اسپرت چهارچرخ محرک توربو حدود ۳,۵۰۰ دلار از GR کرولا ارزانتر است اما متأسفانه این یعنی از مواردی است که بهتر است سراغ گزینهٔ گرانتر بروید. البته WRX سدان اسپرت بدی نیست و با وجود برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، با این قیمت میتواند گزینهٔ مناسبی باشد اما در جایی که النترا N و GR باعث میشوند راننده از هیجان فریاد بزند، WRX یک خودروی اسپرت معمولی است.
۶-فورد موستانگ اکوبوست
قیمت: ۳۲,۵۱۵ دلار
پیشرانه | ۲.۳ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۷۰۲ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه |
پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوی موستانگ را نباید دستکم گرفت زیرا میتواند این کوپهٔ ۱.۷ تنی را در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. مشکل از گیربکس شروع میشود زیرا موستانگ اکوبوست بهصورت استاندارد با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود و برای داشتن گیربکس دستی نیاز به سفارش پکیج ۳,۴۷۵ دلاری «های پرفورمنس» خواهد بود. این پکیج علاوه بر اینکه گیربکس دستی را ارائه میکند، دیفرانسیل تورسن، ترمز دریفت برقی، ترمزهای پرفورمنس بالای برمبو و بسیاری از دیگر ارتقاءهای فنی و نرمافزاری را هم به همراه دارد. با سفارش پکیج «های پرفورمنس»، موستانگ اکوبوست به یک خودروی اسپرت با تواناییهای جدی در بازهٔ قیمتی ۳۶ هزار دلار تبدیل میشود.
۵-شورلت کامارو 1LT
قیمت: ۳۲,۴۹۵ دلار
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۸۵ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۵۲۱ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه |
هرچند آخرین نمونهٔ شورلت کامارو در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ از خط تولید خارج شد اما نمونههای صفرکیلومتر آن هنوز در نمایندگیها موجود است. شورلت برای مدل ۲۰۲۴ پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی کامارو را حذف کرد تا پیشرانههای قابلاعتماد V6 و V8 به تنها گزینههای قابل انتخاب تبدیل شوند. هرچند نمونههای V8 کامارو تقریباً همسطح موستانگ GT جدید هستند اما مدل پایهٔ V6 کامارو از موستانگ اکوبوست پایه با قیمت یکسان کندتر است. بااینحال، نسل ششم کامارو در طول دوران تولید نهسالهٔ خود از لحاظ پرفورمنس و هندلینگ همیشه یک قدم جلوتر از موستانگ بود. فضای داخلی محدود و صندوقعقب کوچک هم از نقاط ضعف کامارو هستند.
۴-سوبارو BRZ
قیمت: ۳۱,۳۱۵ دلار
پیشرانه | ۲.۴ لیتری H4 |
قدرت | ۲۲۸ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۲۷۷ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۹ ثانیه |
برای کسانی که به دنبال لذت ناب رانندگی هستند، سوبارو BRZ و برادر دوقلوی آن، تویوتا GR86 بهترین گزینه محسوب میشود. BRZ یک خودروی اسپرت واقعی با تعادل، وزن سبک و ظاهری زیبا در دنیایی پر از سدانها و شاسیبلندها است. بااینحال، برخلاف میاتا، BRZ و GR86 فضای کافی برای چهار تایر مخصوص پیست در صندوق بار و دو صندلی کوچک در عقب دارند. BRZ هرچند بسیار سریعتر از نسل قبلی شده اما هنوز هم خودرویی است که بجای پیست درگ روی چابکی و لذت رانندگی تمرکز دارد.
۳-هوندا سیویک Si
قیمت: ۳۰,۱۹۵ دلار
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۶۰ نیوتن متر |
محور محرک | جلو |
وزن | ۱۳۳۹ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۱ ثانیه |
تمام نسخههای نسل یازدهم سیویک عملکرد خوبی دارند اما در سیویک Si شاسی درخشان هوندا با پیشرانهای همراه است که میتواند پرفورمنس قابلتوجهی را فراهم کند. این موتور ۱.۵ لیتری توربو شتاب صفرتاصد را بیش از دو ثانیه نسبت به سیویکهای معمولی بهبود میبخشد و این را با قیمت پایهٔ ارزان و مصرف سوخت عالی تا ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه ترکیب میکند. هرچند سیویک Si بهاندازهٔ خودروهای بالا قدرتمند نیست اما مثل النترا N گزینهای بسیار مقرونبهصرفه محسوب میشود که لبخند را بر لبان شما مینشاند خصوصاً اگر مسیر روزانه جادهای پرپیچوخم باشد.
۲-مزدا میاتا
قیمت: ۳۰,۱۵۰ دلار
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 |
قدرت | ۱۸۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۵ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۰۶۲ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۷ ثانیه |
میاتا با وزن سبک، سقف بازشو و دینامیک دیفرانسیل عقب حداکثر لذت رانندگی را ارائه میکند. میاتا که سبکترین خودروی اسپرت بازار آمریکا محسوب میشود، حتی بیشتر از BRZ و GR86 روی راننده تمرکز دارد. این رودستر ژاپنی در جادهای پیچدرپیچ از بسیاری از خودروهای پرفورمنس گرانتر، لذتبخشتر است. البته کمبود فضای بار و کابین نقاط ضعف میاتا هستند.
۱-تویوتا GR86
قیمت: ۲۹,۴۹۵ دلار
پیشرانه | ۲.۴ لیتری H4 |
قدرت | ۲۲۸ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۲۷۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۸ ثانیه |
GR86 نسبت به دوقلوی سوباروی خود به لیز خورد تمایل بیشتری دارد. این جدیدترین تجسم خودروهای اسپرت سبکوزن تویوتا است که پیشینهٔ آنها به AE86 و GT86 بازمیگردد. مثل BRZ و میاتا، بزرگترین دارایی GR86 هم وزن سبک و تعادل است. به زبان ساده، GR86 خودروی اسپرتی برای کسانی است که رانندگی را بیشتر یک هنر میدانند تا یک کار روتین روزانه.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳یا خدا این همه ماشین گرون قیمت ارزون ترین ماشین هستن همشون هم لاکچری و لوکسن اگه اینا ارزونن گروناشون چین پس 😱😱😱
۲۷ فروردین ۱۴۰۳گروناش خداییش سوپر اسپرت های اروپایی و آمریکایی هستن که رقیب ندارن و در هر چیز بهترین و اول هستن البته پرفروش ترین هاشم هستن اون اروپایی ها و آمریکایی ها خدایی رقیب ندارن و در هر چیز بهترین و اول هستن 💪👑💪👏!
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳توروخدا اینو بن کنین
به پاتی سر دبیر عزیز آقای اشتری و سایر عزیزان پدال میفتم
توروخدا اینو بن کنید خودم با ده تا ایمیل میام کامنت میذارم پیام زیاد بشه سایت رشد کنه
توروخدااااا
چندششششششششش
۲۸ فروردین ۱۴۰۳داش مرسدس
خدا شاهده این ۱۰۰ تا کامنت داره من نیستم
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳این همون ایمانه
10 تا اکانت فیک داره با همشون هم کامنتهای چرت و پرت میذاره
amir
۲۷ فروردین ۱۴۰۳در حضور موستانگ عزیز به گزینه دیگه ای نمیتونم فکر کنم حتی اگه ۴ سیلندر باشه
همین بدنه قلچماق با اون چراغ های ظریف جلوش و کابین مدرن و شیکش و قیمت ارزونش برای خریدش کافیه
پیام
۲۷ فروردین ۱۴۰۳امیر بالاخره یک جا رو درست گفتیا
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳خیلی جالبه
نظرتون محترمه
ولی اینهمه تفاوت سلیقه خیلی واسم جذابه
خودم اصلا بین اینا انتخابم ماستنگ نیست (از لحاظ ظاهری)
کلا با طراحی ماسل کار ها بجز چند مورد حال نمیکنم (دوج چارجر عشقمه بجز اون)
ماستنگ gtd یا پارک هورس خیلی زیبان ، ولی نسخه پایه رو اصلا دوست ندارم ، حس پریمیوم بودن رو منتقل نمیکنه
Gr کرولا و النترا N با وجود قیمت خیلی ممنون ولی حس پریمیوم بودن رو خیلی بهتر منتقل میکنن
طراحی پیچیده تر و با خطوط منحنی و تیز زیاد تری هم دارن ، ظاهر اسپرت تری هم دارن
تو این قیمت بنظرم بهترین انتخاب ها هستن (البته بازم میگم سلیقست یکی از کره ای متنفره عشق امریکاییه خب طبیعتاً آمریکایی انتخاب میکنه)
Mercedes
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ببخشید بابت غلط املایی ها بخاطر کیبورد گوگله
ممد ژانگولر
۲۷ فروردین ۱۴۰۳من کلا زیاد آدم سخت گیری نیستم.همون اول موستانگو و کامارو رو برمیدارم بقیشم متعلق به شما هر چی سود کردین نوش جونتون.
MehdiTurbo
۲۸ فروردین ۱۴۰۳فروش کامرو خیلی پایین تر موستانگ بود و متاسفانه داره توقف تولید میشه ولی وقتی تو این عکس ها به موستانگ و کامرو نگاه میکنم از لحاظ بیرونی کامرو خیلی جذاب تر موستانگ خیلی ظریف هر چند کامرو هم نسبت به نسلای قبلش وا رفته ولی قلدر تر امریکایی تر از موستانگ و عجیب فروشش اینقدر پایین تر
درسته تو مدل های فول از 65 هزار دلار به بالا موستانگ عضلانی شده ولی تو این مدل پایه خیلی ظریف تر
Mercedes
۲۹ فروردین ۱۴۰۳کاملا موافقم
ماستنگ پایه اصلا حس پریمیوم بودن رو نمیده (حتی با معیار های خود آمریکایی ها بازم پریمیوم نیست)
شخصا خودم بین تمام ماسل کار ها با اختلاف فرسنگ ها انتخابم دوج چارجر هست
بعدش ماستنگ های ویژه مثل دارک هورس و … و کامارو
شهروند ایرانی
۲۸ فروردین ۱۴۰۳اینا برای کسی که دارمد دلاری داره معمولی بحساب میاد چرا انقد خودمون کوچیک میکنیم داشتن این ماشین یه چیز روتین معمولی حتی تو کشورهای عربی همسایه ما
فندق
۲۹ فروردین ۱۴۰۳یه مشکلی هست
اکثرا تو کشور های دیگه از عرب های همسایه تا آمریکای غیر همسایه 😂 بیشتر خریدار ها لیزینگ انجام میدن و ۲۰ درصد ارزش واقعی ماشین رو طی اقساط معمولا ۲-۵ ساله میدن
واسه همین خیلییی براشون داشتنش راحته ، عملا اینطوری نیست فکر کنی اونجا همه اینقدر پولدارن که راحت این ماشینارو کش بخرن ، نه ، تعداد زیادی از خریدار ها لیز میکنن و لیز هم آخرش ماشین رو باید پس بدی یا تفاوت قیمتشو بدی بخری که اکثرا نمیکنن اینکارو
ولی خب بلاگرای ایرانی خارج یه جوری جو میدم اینکار اونجا ماشین صد هزار دلاری واسه همه مثل نون بربری میمونه
همه میتونن ماشین ۳۰ هزار دلاری به راحتی داشته باشن ولی همه صاحبش نیستن! خیلیاشون لیز هست
و خب تو شرایط ایران چنین چیزی غیر ممکنه ، چون تنها حالت خریدن ماشین به صورت کش هست و از این قرتی بازیا نداریم تو ایران 😂 (لیز و فایننس و …) واسه همین اینکه بتونیم مثل بقیه کشورا ماشین خوب عموم جامعه سوار شدیم نشدنیه ، چرا؟ چون اساسش (لیزینگ) رو نداریم
آمریکا هم اگر تنها راه خرید ماشین داخلش به صورت کش بود راحت نصف تا ۷۵ درصد مردمش ماشین هاشون نسبت به الان ده لول افت میکرد ، چون اونجا هم هر کسی پس انداز ۵۰ هزار تایی کنار گذاشته نداره بره کش بخره ، اکثرا یا لیز میکنن یا وضعشون خوب باشه فایننس (میخرن ولی قسطی تو ۵ سال پولشو میدن) ولی خب اونا بیسش رو دارن ما نداریم
اینجا اگر با اقساط پنج ساله ماشین رو با سود خیلی کم میفروختن کم کمش یه جوون ایرانی میتونست یه دنا پلاس توربو ۱ میلیاردی رو باس الی ۲۰۰ تومن (ماهی کمتر از ۲۰ میلیون) بخره ، حتی بدون هیچ کمکی از سمت پدرش
ولی خب نداریم دیگه ، اینم یه نوع زیرساخته دیگه منتهی غیر فیزیکی هست که نداریم
همه زیرساخت ها جاده و پل و کابل چراغ برق نیست که
froG-driVer
۲۸ فروردین ۱۴۰۳بهترینشون موستانگ
froG-driVer
۲۸ فروردین ۱۴۰۳عجیبه کرولا و النترا ماشین اسپرت حساب میشن؟؟؟!!
ظاهرشون خوبه ولی نباید ماشینی که شتاب نسخه معمولی اش با بنزین دبی ۱۲.۵ثانیه زده رو اسپرت حساب کرد.اینا سدان های سایز کوچک با شتاب و ظاهر خوبن ولی نه ماشین اسپرت!!رو مخن!!
Siyavash
۲۷ فروردین ۱۴۰۳بین اینا انتخاب من نیسان zهست مشخصات بهتری نسبت به بقه داره…
در عمل هم چیزی کم نداره..
ولی رخ موستانگ و کامارو واقعا هیولا هست…😈😈
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳یه چیزی رو راجع ماشین های آمریکایی درک نمیکنم (اروپایی ها هم بعضا اینطوری هستن)
ماشین های ساخت آسیا (ژاپن ، کره ، چین) ظاهر خیلی تهاجمی و اسپرت و آینده نگر و با خطوط منحنی و سیال و تیز زیادی دارن
ولی ماشینای ساخت اروپا و آمریکا (همشون نه، یه تعداد زیادیشون) یه حالت خسته و بی روح دارن انگار داره میگه :(برو گمشو حوصلتو ندارم پارت میکنم 😂) خیلی شل و چراغاشونم یه حالتی انگار خوابشون میاد و حال ندارن ، دلیلش چیه اگه میدونید ممنون میشم توضیح بدین
خودم فکر میکنم بخاطر جو جامعه هم باشه ، چون تو اروپا و شرق آمریکا مردم کلا تو زندگی هم همینطور ین خیلی بی حال و سرد و خشک و دقیقا همین حالتی که برو گمشو حوصلتو ندارم ، فکر میکنم به این دلیل باشه و این راحتی ها هم الهام گرفته از شخصیت های مردمشون باشه ، کلا هرچیزی تو یک کشوری ساخته میشه معمولا از فرهنگ و جامعه اونجا الهام گرفته ، چینی کره ای ها و بعضی ژاپنی ها هم خیلی آدمای پر جنب و جوش و سرزنده ای هستن بخاطر همین فکر میکنم طراحی های خشن و تند و تیز دارن
حتی تو خود غرب هم مثلا طراحی شرکت های ایتالیایی و فرانسوی و غرب آمریکا (شرکت های سمت کالیفرنیا) خشن تر و سرزنده تره به نسبت
اگه دلیلش چیز دیگه ای هست میدونید ممنون میشم بگید
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اتفاقا اسیا خیلی شل و چراغاشونم یه حالتی انگار خوابشون میاد و حال ندارن ،
چون بخاطر جو جامعه هم باشه ، چون تو اسیا و شرق مردم کلا تو زندگی هم همینطور ین خیلی بی حال و سرد و خشک و دقیقا همین حالتی که برن گم شن حوصلشون رو ندارن ،
چون باید به این دلیل باشه و این ها هم الهام گرفته از شخصیت های مردمشون باشه 👹👿، کلا هرچیزی تو یک کشوری ساخته میشه معمولا از فرهنگ و جامعه اونجا الهام گرفته ، بد چینی ژاپنی کره ای ها بد و بعضی ژاپنی ها هم خیلی بد آدمای سرد و خشک و دقیقا همین حالتی که برن گم شن حوصلشون رو ندارن 👹👿
ولی خدایی👑🏆🥇 😇اروپا و آمریکا آدم ها و انسان های خوب و پر جنب و جوش و سرزنده ای هستن و در هر چیزی بهترین و اول هستن و خوب اروپایی ها و آمریکایی ها آدم ها و انسان های خوب و پر جنب و جوش و سرزنده ای هستن و در هر چیزی بهترین و اول هستن و بخاطر همین فکر میکنم طراحی های زیبا دوست دارن 🥇🏆👑
به دلیل هوش بالایی و باهوش ترین بودنشان که فقط اروپایی ها و آمریکایی ها دارن به دلیل هوش بالا و باهوش ترین بودنشان که فقط اروپایی ها و آمریکایی ها دارن خدایی 🥇🏆👑😇
حتی تو خود غرب هم مثلا طراحی شرکت های ایتالیایی و فرانسوی و غرب آمریکا (شرکت های سمت کالیفرنیا) زیبا تر و سرزنده تره به نسبت
(*Ali-Gh (*ALI
۲۷ فروردین ۱۴۰۳به نظرم بهتر از همشون تویتا GR کرولا هست که هم ظاهر قشنگی داره هم همینطور که گفته توی رالی هم هست و همراه فورد موستانگ یه ماشین آمریکایی عالیه
NAVID۰۰۹۸
۲۷ فروردین ۱۴۰۳انتخابم مزدا میاتا
عجیب اعجوبهایه❤
تو عکس بزرگتر از اون چیزی هست که به چشم میاد و از نزدیک که ببینید عاشقش میشید ، به شدت باکیفیت و دلربا.
البته سیویک و کرولا هم جای خود ، ژاپن رقیب نداره در اکثر کلاسها برای عموم جامعه ، یه حلالخورِ واقعی ، نوش جونش هرچی دلار کسب میکنه💪👑💪👏!
زیزیگولو
۲۷ فروردین ۱۴۰۳درسته که ژاپنیا که در جای خودشون عالی هستن ولی از بین اینا موستانگ و کامارو یه چیز دیگه هستن
۲۷ فروردین ۱۴۰۳موستانگ که محبوب ترین و پرفروش ترین خودروی اسپرت جهانه آمریکایی هم هست پورشه ۹۱۱ هم مثل اونه در نوع خودش بی رقیبه😍🥇👑
👑🏆🥇خداییش سوپر اسپرت های اروپایی و آمریکایی هستن که رقیب ندارن و در هر چیز بهترین و اول هستن البته پرفروش ترین هاشم هستن اون اروپایی ها و آمریکایی ها خدایی رقیب ندارن و در هر چیز بهترین و اول هستن حلالِ حلال خور های واقعی فقط همینها ها هستن هرچی دلار کسب میکنن نوش جونشون جاشون وسط بهشته 💪🥇🏆👑💪👏!
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳باز تو حرف زدی پاچه خوار بایدن؟
موستانگ که عالیه شکی توش نیست
پرفروش ترین اسپرت جهاننننننننن!!!!!
جوک هاتو از کدوم کانال تلگرامی میاری؟
چطوری وقتی امثال ۹۱۱ هستن روت میشه چنین حرفی بزنی
۹۰ درصد فروش ماستنگ تو خود آمریکا کاناداست
ده درصد دیگه هم تو استرالیا و دبی
بعد فروش ترین جهان؟!
الان باز میگه
آمریکا و اروپا حق تمرینات هستند و جهان از آن آنان است و تنها همان آنان هستند که میدانند چگونه کار ها را به بهترین نحو انجام دهند و آنها در تمام کارها سرآمد دنیا و آخرت هستن و در این جهان پیشروترینان هستند و آنان بهترین ها هستن و بهترین ها میدانند که چگونه بهترین باشند و بهترین بودن سزاوار بهترینان است و کو.فت و ….
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اتفاقاً فقط خودت باز تو حرف زدی هیتر ؟!
پرفروش ترین خودروی اسپرت جهاننننننننن؟
بله قطعا آره
برو یکم رو سواد و اطلاعاتت کار کن برای همین جاهاست که خودتو ضایع نکنی
چون پرفروش ترین خودروی اسپرت جهان فورد موستانگ وبقیه اروپایی ها و آمریکایی ها هستن
باز خوبه همین چند روز پیش مطلبش تو پدال هم بود که زده بود فروش خودی شورلت کوروت به تنهایی از کل خودروهای ایپرت ژاپنی فروشش بیشتر شده 😂
الان باز میگه….
پس خودتو اذیت نکن چون خرف من درسته
چون خب قطعا👑🏆🥇 آمریکا و اروپا حق تمرینات هستند و جهان از آن آنان است و تنها همان آنان هستند که میدانند چگونه کار ها را به بهترین نحو انجام دهند و آنها در تمام کارها سرآمد دنیا و آخرت هستن و در این جهان پیشروترینان هستند و در هرچیزی بهترین و اول هستند و اروپا و آمریکا بهترین ها هستن و بهترین ها میدانند که چگونه بهترین باشند و بهترین بودن سزاوار بهترینان است 🥇🏆👑
ژاندارم
۲۷ فروردین ۱۴۰۳هوندا سیویک
هیوندای النترا
دیفرانسیل جلو مخصوص جادههای پر پیچ و خم نیست
محمد حسین
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ارزون ترین خودروهای اسپرت سال تو ایران همشون برچسب لوکس میخورن و چند میلیارد قیمت میخورن تازه اگه بیان
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳هونگچی h5- قیمت واقعی ۲ میلیارد + گمرک و مالیات ۲ میلیارد + سود دلال ۶ میلیارد ، قیمت بازار = ۱۰ میلیارد
سراتو جدید ، قیمت واقعی :۱.۵ میلیارد + گمرک ۱.۵ میلیارد + سود دلال ۲ میلیارد ، قیمت بازار = ۵ میلیارد
لند کروز لخه ۲۰۱۲ دوازده سال کارکرد ، قیمت واقعی ۲ میلیارد + سود گمرک ۲ میلیارد + سود دلال خداتومن (ماشین حساب نفهمید چی شد) ، در نهایت قیمت بازار ۱۰-۱۵ میلیارد! (۳ برابر قیمت صفر کیلومتر تو دنیا)
ترجیح میدم اینا وارد نشن
چون شخصا برخلاف بعضیا که عقده دیدن اینارو تو خیابون دارن ، ترجیح میدم پراید و سمند و دنا ببینمتو خیابون تا اینکه تو روز روشن دلال … دلقک ماشین اقتصادی رو سه برابر بفروشه و بره دبی باهاش بنز آخرین مدل بخره عشق و حال کنه
پیام
۲۷ فروردین ۱۴۰۳انتخاب من موستانگ
amirboss
۲۷ فروردین ۱۴۰۳جایی که ماستنگ و کامارو رجز خوانی میکنن نفس واسه بقیه نمیزارن.
۱ ماستنگ
۲ کامارو
۳ سوبارو BRZ
۴ نیسان Z
۵ تویوتا GR
۶ مزدا میاتا
Yaghoob
۲۷ فروردین ۱۴۰۳انجین تویوتا چه بازدهی عجیبی داره .
سیصد اسب از یه انجین ۱۶۰۰ سی سی
وقت تعظیم به تویوتا هست .
Taha Ayoobi
۲۷ فروردین ۱۴۰۳آیا باز هم ایمان نمی آورید😂
Taha Ayoobi
۲۷ فروردین ۱۴۰۳خیلی جالبه توی این سگمنت هم مقایسه دوست ندارم، همه رو با هم دوست دارم 😅
سوشیانت
۲۷ فروردین ۱۴۰۳فورد موستانگ جی تی با قیمت ۴۲ هزار دلار و صفرتاصد ۴.۳ و قدرت ۴۸۰ اسب هم میتونست تو لیست باشه
Mehran Mirabolghasemi
۲۷ فروردین ۱۴۰۳مزدا را عشقه
BMW
۲۷ فروردین ۱۴۰۳این طرح هیوندا رو دوست دارم نمیدونم چرا ولی وقتی موستانگ هسن بقیه چرا😁🥲
حسن
۲۸ فروردین ۱۴۰۳کلا خوبن هر کسی طبق سلیقه و برندی که دوس داره راضی میشه
من از این لیست کامارو را انتخاب میکنم واقعا خفن و زیباست
Mahdi
۲۸ فروردین ۱۴۰۳آمریکایی که موتور V8 نداشته باشه ارزش فکر کردن نداره اصلا تصور کن رخ می گه v8 می خوام ولی ۴ سیلندر دارم 😂
ولی سوبارو WRX اصل دله خدای هندلینگ که آئودی هم همینطوره 🤟
علی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳سلام بر همگی. خدایی مثل نیسان z توی دنیا اومده یانه ؟؟؟؟؟؟؟
توی این رنج قیمت رقیب داره ؟؟؟؟؟
نفس کش میطبه
بهترین خودروی اسپرت ژاپنی هست ؟؟؟ یانه ؟؟
علی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳نیسان زد رو میبینم بقیه از چشمم میافتن