چشم اندازهفته نامه

ارزان‌ترین خودروهای 1000 اسب بخار در سال 2024، از تسلا و هامر تا لامبورگینی

درحالیکه قبلاً باشگاه هزار اسبی فقط مختص هایپرکارهای میلیون دلاری بود، امروزه سدان‌ها و پیکاپ‌هایی با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار چنین قدرتی را ارائه می‌کنند.

تا همین چند سال پیش، یک خودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری جزء داستان‌های علمی تخیلی بود تا اینکه سروکلهٔ بوگاتی ویرون پیدا شد. البته هنوز هم اکثر خودروهای ۱۰۰۰ اسب بخاری از دسترس بخش عمده‌ای از مردم خارج هستند ولی قیمت این اسب‌های بخار چهاررقمی به‌طور پیوسته در حال کاهش است. درحالی‌که درگذشته خودروهای ۱۰۰۰ اسب بخاری با قیمت‌های میلیون دلاری عرضه می‌شدند، هم‌اکنون چند خودرو با چنین قدرتی زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند و مدل‌های زیادی را هم می‌توان با قیمت زیر یک میلیون دلار پیدا کرد. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با ارزان‌ترین خودروهای هزار اسبی در سال ۲۰۲۴ آشنا شویم.

۱۰-آستون‌مارتین والهالا

قیمت: ۸۵۰,۰۰۰ دلار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۱۰۱۲ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه

قیمت سوپرکار هیبریدی والهالا هرچند با واژهٔ ارزان‌ترین جور درنمی‌آید اما هنوز هم زیر یک میلیون دلار است. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۹ در قالب کانسپتی با نام AM-RB 003 معرفی شد و پس از مشکلات لجستیکی که تولید آن را به تعویق انداخت، سرانجام قرار است اواخر امسال راهی بازار شود. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت والهالا که از مرسدس گرفته شده به همراه دو موتور الکتریکی مجموعاً ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این سوپرکار بریتانیایی همچنین تکنولوژی‌هایی مثل DRS را هم از فرمول یک گرفته است.

۹-لامبورگینی روئلتو

قیمت: ۶۰۴,۳۶۳ دلار

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۱۰۱۵ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۴ ثانیه

ویژگی منحصربه‌فرد روئلتو این است که اولین سوپرکار پلاگین‌هیبریدی V12 جهان محسوب می‌شود. در این خودرو، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی در کنار سه موتور الکتریکی قرار گرفته است که مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار می‌رساند. روئلتو سوپرکاری چهارچرخ محرک است اما به انتخاب راننده می‌تواند در حالت محرک عقب یا محرک جلو هم قرار گیرد. این ماشین از ۱۳ حالت رانندگی مختلف بهره می‌برد که برای محیط‌های رانندگی مختلفی از شهرهای شلوغ گرفته تا پیست مسابقه مناسب خواهد بود. یکی از این حالات، روئلتو را فقط با استفاده از دو موتور الکتریکی جلو به حرکت درمی‌آورد و آن را به یک خودروی تمام الکتریکی ۱۸۰ اسب بخاری تبدیل می‌کند.

۸-فراری SF90 استراداله

قیمت: ۵۲۷,۷۶۴ دلار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۴ ثانیه

SF90 که در سال ۲۰۱۹ به مناسبت ۹۰ سالگی بخش موتوراسپرت فراری یعنی اسکودریا فراری معرفی شد، اولین خودروی پلاگین‌هیبریدی مارانلو محسوب می‌شود. نام این خودرو نیز مخفف اسکودریا فراری است که با خودروی فرمول یک فصل ۲۰۱۹ این شرکت مشترک است. به همین دلیل، برای تمایز این دو از یکدیگر، برای سوپرکار جاده‌ای از پسوند استراداله استفاده شده است. SF90 همچنین اولین فراری موتور وسط چهارچرخ محرک هم محسوب می‌شود. در این خودرو، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تولید می‌شود. پنج سال پس از معرفی SF90 نیز فراری نسخهٔ وحشی‌تر آن را با نام XX معرفی کرد که ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت دارد.

۷-برابوس راکت ۱۰۰۰

قیمت: ۴۸۴,۹۲۹ دلار

پیشرانه ۴.۵ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه

برابوس راکت ۱۰۰۰ که بر اساس مرسدس AMG GT63 S E Performance ساخته شده است، قوی‌ترین محصول برابوس محسوب می‌شود و تنها در ۲۵ دستگاه تولید خواهد شد. در سینهٔ این خودرو نسخه‌ای بشدت اصلاح‌شده از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار دارد یعنی همان موتوری که در آستون‌مارتین DB12 هم می‌بینیم. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری در عقب، گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic همراه است و مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. راکت ۱۰۰۰ از ارتقاءهای دیگری شامل کیت بدنه، دیفیوزر کربنی و سیستم اگزوز جدید هم بهره می‌برد.

۶-لوسید ایر سافایر

قیمت: ۲۴۹,۰۰۰ دلار

پیشرانه الکتریکی سه موتوه
قدرت ۱۲۳۴ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۱.۹ ثانیه

لوسید ایر که اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، یک سدان تمام الکتریکی لوکس است که ترکیبی از کابین لوکس، صندوق بار کاربردی و پرفورمنس فوق‌العاده را ارائه می‌کند. نسخهٔ پرچم‌دار سافایر مدل جدیدی است که در سال ۲۰۲۴ به خانوادهٔ ایر اضافه شده و قیمت بسیار گران‌تری نسبت به دیگر نسخه‌های این سدان الکتریکی دارد (قیمت تیپ پایهٔ پیور از ۷۰ هزار دلار آغاز می‌شود). بااین‌حال، سافایر با مجموعه‌ای از ارتقاءها مثل یک موتور الکتریکی اضافه، ترمزهای کربن سرامیکی و تنظیم مجدد سیستم تعلیق ارائه می‌شود. افزایش قدرت در سافایر اما به قیمت کاهش شعاع حرکتی تمام نشده و حتی برد این نسخه از تیپ‌های پایین‌تر بیشتر است.

۵-پورشه تایکان توربو GT

قیمت: ۲۳۰,۰۰۰ دلار

پیشرانه الکتریکی دو موتوه
قدرت ۱۱۰۸ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۲ ثانیه

تایکان توربو GT به‌عنوان پرچم‌دار جدید خانوادهٔ سدان الکتریکی پورشه، چند ماه پیش معرفی شد. این خودرو از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ دو موتورهٔ تایکان توربو S استفاده می‌کند که در عقب به یک موتور جدید مجهز شده است. البته تایکان توربو GT در حالت عادی ۷۸۹ اسب بخار قدرت دارد اما با فعال کردن لانچ کنترل این رقم به ۱۰۳۳ اسب بخار می‌رسد و برای دو ثانیه نیز حداکثر ۱۱۰۸ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند. در ژانویهٔ ۲۰۲۴ یک پروتوتایپ تایکان توربو GT با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه، به سریع‌ترین سدان نوربرگ‌رینگ تبدیل شد.

۴-هنسی ماموت ۱۰۰۰

قیمت: ۱۳۳,۲۹۰ دلار

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۱۰۱۲ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه

رم TRX به‌خودی‌خود هیولای بسیار قدرتمندی است اما هنسی که اشتهای سیری ناپذیری برای قدرت دارد، به لطف یک سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری جریان بالا، قدرت را از ۱۰۰۰ اسب بخار فراتر برده است. نتیجه خلق پیکاپی است که می‌تواند سریع‌تر از فراری روما از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. برای ماموت پکیج آفرود هم قابل سفارش است که ویژگی‌هایی مثل لاستیک‌های آفرود، رینگ‌های ۲۰ اینچی، پله رکاب‌های برقی و چراغ‌های LED را به همراه دارد. تنها ۲۰۰ دستگاه از این پیکاپ هیولایی ساخته خواهد شد.

۳-جی‌ام‌سی هامر EV

قیمت: ۹۶,۵۵۰ دلار

پیشرانه الکتریکی سه موتوره
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه

پیکاپ الکتریکی هامر فعلاً در دو نسخه عرضه می‌شود که فقط یکی از آن‌ها یعنی نسخهٔ سه موتوره و چهارچرخ محرک 3X قدرت چهاررقمی دارد. این نسخه همچنین از حالت لانچ کنترل WTF هم بهره می‌برد که پیکاپ ۴ تنی را ظرف حدود ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای علاقه‌مندان به آفرود نیز پکیج اکستریم آفرود ارائه می‌شود که با لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین، قفل دیفرانسیل و صفحات محافظ اضافی در زیر بدنه، هامر EV را به هیولایی برای خارج از آسفالت تبدیل می‌کند.

۲-تسلا مدل X پلد

قیمت: ۹۴,۹۹۰ دلار

پیشرانه الکتریکی سه موتوره
قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۷ ثانیه

به گفتهٔ تسلا، قوی‌ترین نسخهٔ مدل X یعنی پلد بالاترین پرفورمنس را در بین تمام شاسی‌بلندهای تولیدی تاریخ دارد. این خودرو به سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار مجهز است. هرچند مدل X پلد یک خودروی خانوادگی محسوب می‌شود و ظرفیت حمل شش نفر را دارد اما پرفورمنس را بر راحتی ترجیح می‌دهد. کابین این کراس‌اوور الکتریکی هم با غربیلک فرمان سفارشی یوغ و سقف شیشه‌ای یک‌تکه از پایین شیشهٔ جلو تا انتهای کابین، ساده و شیک است. مدل X همچنین در بیرون هم پایین‌ترین ضریب درگ را بین همهٔ شاسی‌بلندهای تولیدی جهان دارد.

۱-تسلا مدل S پلد

قیمت: ۸۹,۹۹۰ دلار

پیشرانه الکتریکی سه موتوره
قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۱.۹ ثانیه

مدل S با پرفورمنس فوق‌العاده، ظاهر آینده‌نگر و کابین سادهٔ خود، خودروهای الکتریکی زیادی را به بازار کشاند و به پیشبرد جنبش الکتریکی‌سازی کمک شایانی کرد. مدل S هرچند دومین محصول تسلا محسوب می‌شود و هم‌اکنون تقریباً سالخورده شده است اما در نسخهٔ پلد هنوز هم خودروهای بسیار کمی توان رقابت با آن را دارند. این نسخه با قوای محرکهٔ سه موتوره، در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل S پلد همچنین با قیمت ۹۰ هزار دلار، قدرت چهاررقمی را از پیست‌های مسابقه و پارکینگ‌های میلیاردها به زندگی مردم عادی آورده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD-R1988

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2759 ديدگاه)

    روئلتو و SF90 استراداله و والهالا عالیه
    ماموت هم در کلاس خودش عالیه
    راکت هزار هم بخاطر اینکه سدان فست بک دوست ندارم خیلی نمیچسبه بهم البته سلیقه هست

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. هومن

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      منم همینطور اصلا این فست بک چی بود از کجا اومد آخه اینجور تو سدان ها باب شده

      موافقم 4
      مخالفم 8
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    جز دوتای آخر همه رو دوست دارم

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3508 ديدگاه)

      آره خب اون دوتای آخری حرص خیلی ها رو درمیاره

      موافقم 5
      مخالفم 16
      1. راستگو

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        کدوم حرصو سوشی
        وقتی باهاش شتاب میزنی یا بار دوبار اوکیه بار سوم متریال کابین میخوره تو صورتت دیگ این حرص خوردن نداره ک

        موافقم 18
        مخالفم 6
        1. B

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (865 ديدگاه)

          لعنتی یجوری با اطمینان میگی انگار جفتشونو داری

          موافقم 12
          مخالفم 1
      2. khashayar0

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        به نظرم بهترین کار برای امریکا اینه که از کرایسلر و زیربرندهاش (جیپ رم دوج) یاد بگیره و خودشون بیان زیرمجموعه آلمان یا ایتالیا و یا انگلیس بشن. بهتر از اینه که هر روز دنبال کپی و دزدی باشن.
        درود بر کرایسلر که تسلیم ایتالیایی ها شد و استلانتیس هم دست نوازش بر سرش کشید و در اولین قدم موتور bmw رو بهش هدیه داد.

        موافقم 14
        مخالفم 13
        1. Taha Ayoobi

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4321 ديدگاه)

          خشایار چی میگی داداش.

          موافقم 12
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          فقط نمیدونم چرا برای ایتالیایی یا آلمانی بودن کرایسلر و جیپ و دوج هیچ منبع و مدرکی ندارین

          موافقم 4
          مخالفم 13
        3. Saman

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (186 ديدگاه)

          آلمان که خودش زیر مجموعه چین شده خخخخخخخ مرجیلیس بنز سلام دادن خدمتتون. حاج عمو بهترین ماشینها رو ژاپن و امریکا تولید میکنن بی خیال شو

          موافقم 6
          مخالفم 13
        4. راستگو

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (181 ديدگاه)

          سامان شوخی میکنی دیه؟
          باز امریکا صاب وایپر و ماستنگ و اسکالید هس
          ژاپن و چجوری ش.ا.ف کردی تو جمع بزرگا؟😂

          موافقم 7
          مخالفم 10
        5. Parham

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (752 ديدگاه)

          آقا یک gtr nsx lfa معذرت.

          موافقم 4
          مخالفم 3
      3. A

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        از بس مشکل دارن حرص خیلی ها رو در میارن با اون طراحی مزخرفشون

        موافقم 1
        مخالفم 3
  3. نانو

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    ماشین چینی که بهمن قراره بیاره چرا تو این لیست نیست البته شاید چون 1000خربخار قدرتش

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. MATIN

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    ماموت برای آمریکایی ها حکم نیسان آبی رو داره

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. زیزیگولو

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      تشبیه جالبی بود

      موافقم 9
      مخالفم 1
  5. مازیار

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    راجع به عملکرد والهالا توی پیست خیلی کنجکاوم. بخصوص برای اینکه تیم F1 استون مارتین کار زیادی روش انجام داده. امیدوارم تو پیست‌های مختلفی تایم زنی کنه

    موافقم 9
    مخالفم 10
    1. GMA

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      و من همچنان چشم انتظار حضور والکری در نوربرگ رینگ…

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. مازیار

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        اون که بله داستانش جداست چون فعلا رقیب نزدیکی براش نیست. هرچند هایپرکارهایی در راهن اما تا به میدون نیان واقعا نمیشه پیش‌‌بینی کرد
        والهالا رو از این جهت گفتم که کم و بیش رقبایی در حد و اندازه‌اش هستن. GT2RS , C8ZR1 , SF90 و تنور رقابتش داغ‌تره

        موافقم 4
        مخالفم 12
        1. شمال

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (129 ديدگاه)

          از تیم F1 استون مارتین بپرس ببین آیا با چسب قطره آهنربا میچسبونن به پیچ جیمی کارتر 🤣

          موافقم 11
          مخالفم 4
  6. FY

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    فقط سه تای اولی🤔😁

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. راستگو

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    چرا تسلا باید کنار استون فراری و پورشه و هامر باشه؟

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3508 ديدگاه)

      آره خب تسلا لولش خیلی بالاتر از فراری و پورشه هست

      موافقم 7
      مخالفم 16
      1. ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جوک هفته

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          یه لحظه فکر کردم کامنتو من دادم😂

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. گرگ بارون دیده

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (213 ديدگاه)

          چقدر فکر کردی تا به این نتیجه رسیدی ؟

    2. Taha Ayoobi

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      چرا هی میخواید نشون بدید از برقی ها بدمون میاد، ما خیلی خفنیم، تسلا مزخرف و…

      سوالی که میپرسی جوابش خیلی ساده اس، چون قدرتش بالای 1000 اسب بخاره.

      از برقی بدت میاد؟ پورشه هم برقیه.

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. Parham

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (752 ديدگاه)

        آره واقعا خودم یه زمانی از تسلا بدم میومد ( از مدل ۳ و y بدم‌ میاد) ولی s یه سدان برقی که ظاهر زیبایی داره و فنی خوب و قیمت پایین.شاید پورشه بالاتر باشه ولی فاکتور قیمتم در نظر بگیرید.
        X هم تقریبا همینه.
        البته کیفیت ساخت تقریبا ضعیف و کابین ساده رو نمیشه دست کم گرفت.

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. راستگو

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (181 ديدگاه)

      خب
      هوش بابا به روایت متن
      اقاطاها درجواب شمام بگم
      شما کیفیت و اسم پورشه رو با این یکی میکنی؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4321 ديدگاه)

        نه اصلا، نمیگم این و پورشه یکی ان ولی من دلیل تنفر همه از تسلا رو نمیدوم.

        خودم یه زمان بدم میومد، بعد گفتم چرا داره بدم میاد؟
        توی زمینه برقی ماشینای خوبی می‌سازه.

      2. سوشیانت

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3508 ديدگاه)

        چه ربطی داره چطور تسلا چون برقی میشه جارو برقی و باتری چرخدار و… اون وقت پورشه برقی فرق داره؟! تعصب باعث میشه آدم واقعیت رو نبینه

        موافقم 4
        مخالفم 5
    4. B

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (865 ديدگاه)

      داداش یبار دیگه تیتر مقاله رو بخونی میفهمی چرا

  8. زیزیگولو

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    پورشه تایکان توربو GT 👌👌👌👌

    موافقم 11
    مخالفم 3
  9. علی جردن

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    ولی شتاب تسلا مدل S پلد ۱.۹ ثانیه ایی ارزش ۹۰ هزار دلار داره…

    موافقم 9
    مخالفم 5
  10. Elmiraj

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    ارائه این تکنولوژی ، راندمان و پرفورمنس ۹۰ هزار دلاری تا پایان دهه برای بقیه غیرممکن هست…

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      البته تا پایان دهه ممکنه وجود داشتن تسلا هم غیر ممکن باشه.
      طبق خبرایی که هست راست گرایان در اروپا به طرز عجیبی دارن به قدرت میرسن،و من تو اخبار که میدیدم اکثر رهبراشون مخالف ایده ی ماشین های الکتریکی هستن.
      از اونور ترامپ هم هست.

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. Elmiraj

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        هزار تا رهبر مخالف هم بیان سر کار بازم کسی نمیتونه جلوی سه برابر راندمان بیشتر و حذف عامل ۷۰ درصد آلودگی درون شهری رو بگیره…

        از اون ور چهار سال تمام ترامپ رو خواهیم داشت که عاشق ایلان ماسک و شرکت هاشه و جدیدا از الکتریکی سازی هم پشتیبانی کرده.

        فقط بشین و ببین هوش مصنوعی تسلا رو به کجاها میرسونه .

        موافقم 2
        مخالفم 7
    2. Alan.r

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      تکنولوژی😂😂
      با خرید تسلا یه باطری و سه تا آرمیچر نصیبت میشه وسلام . انتظار داری گرونم باشه؟؟
      تمام اجزای کابین رو حذف کردن بقیه کابین هم از پلاستیک ساختن تا ارزون در بیاد حالا کیفیت رنگ و بدنه و مونتاژ و …….بماند

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3508 ديدگاه)

        فقط نمیدونم اگه ماشین برقی تکنولوژی نداره پس چرا آلمانی ها حریف تسلا نمیشن😂

        موافقم 2
        مخالفم 9
      2. Elmiraj

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        دیدیم که چوب و چرم و تبلیغات الکی سیستم خودران به اصطلاح سطح ۳ و آیرودینامیک فلان عدد ، روی هم جز شکست چیزی برای مرسدس در پی نداشتن… !

        (( تکنولوژی فرازمینی شرکت های مورد علاقه شما……))

        موافقم 3
        مخالفم 7
    3. راستگو

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (181 ديدگاه)

      بچه
      پرفورمنس میدونی ینی چی یا فقط به عنوان شتاب صفرتاصد تعریفش میکنی
      تعریفت از تکنولوژی چیه؟
      اگه تعریفت ایناس ک تا چنس سال دیگ بی وای دی همنارو با قیمت50هزار میده

      موافقم 9
      مخالفم 5
  11. Scuderia Ferrari

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    تاپ ترین نسخه کوروت (Zora) با دو دستگاه SF90 استراداله در حال آزمایش دیده شدن
    مهندسان شورولت امیدوارن بتونن قابلیت های دینامیکی فراری رو در کوروت Zora پیاده کنن و یک رقیب جدی و قابل احترام برای فراری باشن

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. R@min

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      نه خبری نیست زورا با موتور تویین توربو و سیستم eray میاد انتظار تکنولوژی در حد sf و… نداشته باشین.

      شاید ۴۰۰ متر زیر ده بزنه ولی از لحاظ تکنولوژی هیبرید بخاطر قیمت تموم شده دستشون بسته هست.

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. Scuderia Ferrari

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        بله انجین V8 TT هست با تکنولوژی هیبریدی E-Ray
        اگه هدفشون رسیدن به هندلینگ و دینامیک رانندگی فراری باشه هزینه داره براشون
        من بعید میدونم GM این دست و دلبازی رو برای کوروت انجام بده
        اگه انجام بده می رسیم به سوال اصلی
        کوروتی به قیمت فراری خریدار داره ؟؟

        1. R@min

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          دقیقا ! هدف رسیدن به اعداد پرفورمنس هست.

          همین Z06 هم براشون با ضرر عرضه میشه و گرنه اگر سود میخواستن باید بالای ۲۰۰k میفروختن و مجبور شدن برای حفظ وجهه و رقابت با ضرر بدن.

    2. سوشیانت

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3508 ديدگاه)

      اگه بررسی رقیب به معنای استفاده از تکنولوژی رقیب هست پس فراری هم از تکنولوژی تسلا استفاده میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 9
  12. جرمی کلارکسون

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (977 ديدگاه)

    سوپر سدان برابوس رو ببین 👑💯💪
    بیاد از روی تسلا مدل S رد بشه با آسفالت پیوندش بده

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3508 ديدگاه)

      ماشین تیون شده رو با فابریک کمپانی مقایسه میکنی؟!

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. راستگو

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        اره ک میکنم
        توام اگه میتونی باتری چرخدارتو تیون کن

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          فعلا که همون باتری چرخدار خیلی ها رو فشاری کرده

          موافقم 1
          مخالفم 3
      2. مزدک

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (46 ديدگاه)

        آخه کمپانی داریم تا کمپانی…
        تویوتا و فولکس واگن و دایملر و فورد و فیات رو می گن کمپانی هستن، “سواران سازان قدرت پردازان پارس آباد” منطقه صنعتی “گیرمیزی مارال” اصلاندوز اردبیل، که خط مونتاژ ملی محصولات برند چینی بین المللی “سینگ چانگ” (که البته تنها کارخانه و بازار فروش خارج از چین ش، همین کمپانی معظم اصلاندوز و ایران هستن) در کشور هست هم کمپانیه!

    2. Taha Ayoobi

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      جرمی ببخشینا ولی راکت زیر لاستیک های ماموت له میشه.

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. جرمی کلارکسون

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (977 ديدگاه)

        باشه
        اصن ماموت از رو تسلا رد شه 😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4321 ديدگاه)

          از رو همه شون رد میشه 😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. B

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (865 ديدگاه)

      البته اگه این ماشین تیون شده وسط راه خراب نشه 😉
      چون استحلاک و خرابی در تیون شده ها خیلی بالاست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  13. Taha Ayoobi

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    یه چیز جالب.

    همه شون یا هیبرید هستن یا برقی ولی فقط ماموته که درونسوز کامله و بالای 1000 اسب داره.
    جالبه.

  14. Taha Ayoobi

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    توربو تو محصولات برقی پورشه یعنی چی؟

    1. Parham

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (752 ديدگاه)

      فقط یک پسوند برای نشون دادن قدرت خودروعه

  15. Taha Ayoobi

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    این خیلی وقته برام سواله بذار بپرسم.

    نمیدوم چرا احساس میکنم قدرتی که ماشینای برقی دارن مثل بنزینی ها نیست.
    یعنی وقتی یه برقی 500 اسب بخاره، با یه بنزینی 500 اسبی برابر نیست.
    چون برقی ها خیلی راحت به 1000 اسب بخار میرسن.
    مثلا همون یانگ وانگ U9 هزار اسب بخاره.
    میدونم یه دلیلی داره ولی دلیلشو نمیدونم.

    1. Sina_carshow

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (235 ديدگاه)

      دلیلش سادس خودرو های برقی قطعات فنی و پیچیده خیلی کمتری دارن از طرفی هم شرکت ها میتونن راحت هر باتری با هرقدرتی سفارش بدن به byd و پاناسونیک و ‌‌….
      برا همین راحت قدرتشان بالا میره برا همین عادیه این قدرت ها برا برقی ها
      خودم شخصا خودرو های برقی بالای ۵۰۰ اسب رو به خودرو های ۴ سیلندر زیر ۳۰۰ اسب هم قیمت خودشون ترجیح میدم

      1. Taha Ayoobi

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4321 ديدگاه)

        سینا احساسم اینجوریه که اون 1000 اسب برقی فیکه.
        یعنی مثل 1000 اسب بنزینی نیست.
        شاید اشتباه میکنم چون تاحالا سوار نشدم.
        نمیدونم.

        1. Sina_carshow

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (235 ديدگاه)

          اتفاقا واقعیه
          برقی ها چون سنگین هستن کندتر عمل میکنن از طرفی گشتاور آنی دارن که بهت حسی میدن که فقط تو سوپر اسپرت ها میبینی
          ولی اونقدری همین مدل اس پلد تسلا پرشتاب هستش که گاز بدی هرچی تو صندلیه بچسبه به شیشه عقب تا وقتی پاتو از رو گاز ور داری

        2. Taha Ayoobi

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4321 ديدگاه)

          چه جالب

    2. شمال

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      برقیها قدرت و گشتاورشون وحشتناک بالاست

      موافقم 2
      مخالفم 2
    3. Parham

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (752 ديدگاه)

      موتور بنزینی باید دور بگیره،قدرتو برسونه به گیربکس،گیربکس به دیفرانسیل،دیفرانسیل به چرخا.اون فرایند دور گرفته یکم طول میکشه حالا تو هر ماشینی ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور یا ۱۵۰۰ نیوتون متر.موتور برقی از اونجایی که لازم نداره دور بگیره همون لحظه هر چقدر گشتاور داره رو مستقیم تحویل چرخ میده.اینجوری شتاب سریع تری دارن برقیا.

  16. Taha Ayoobi

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    میخواستم بینشون یکی رو انتخاب کنم ولی نشد.
    همه رو میخوام.

  17. مهدی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    Sf پنج سالی هست معرفی شده و جالبه که چه تو مسیر مستقیم چه پیست تقریبا از بقیه رقبا سرتره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  18. Hadi.jdm

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با اینکه مطلق هیچی انجین درون سوز نمیشه ولی شتاب زیر 2 با قیمت زیر 100 هزار دلار کار عجیبیه که از یه دیوونه مثل ماسک فقط بر میاد.ولی بازم ترجیح میدم 300 اسب انجین خوش صدا با لذت رانندگی زیاد زیر پاک باشه.یه z370 لطفاً 😌

  19. سوشیانت

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3508 ديدگاه)

    دوج چلنجر دیمون ۱۷۰ با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت هم میتونست تو لیست باشه

    موافقم 4
    مخالفم 6
  20. مهردادکمال

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    هیولای 4تنی با شتاب سه ثانیه!!! عملا یک بمب متحرک هست. بنظرم این شتاب وحشتناک یه تهدید جدی توی خیابون هست.

    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      ترمز تیبا روش نیست که، ترمز هاشم به بدنه و وزنش میخوره.

  21. M power

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    یه بیمر تو لیست کم داره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. Raam

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس داج دیمن 170 ؟ 😐

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. امیر دهقان

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (743 ديدگاه)

      دیمن فقط در سال 2023 عرضه شد، این لیست برای ماشین‌های سال 2024 هست

  23. King viper ACR

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    پس چرا demon170 رو نمی‌بینم

  24. علی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    جای BYD U8تو این لیست خالی بود

  25. MP

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    محض اطلاع دوستان
    کاربر سوشیانت ،همون تسلا قدیمیه
    با این اکانت میاد که مثلا بگه طرفدارا تسلا خیلین!!!
    خودتونو درگیرش نکنین!
    😂
    آخه کسی که تکنولوژی و علم و صنعت آلمانو می‌بره زیر سوال بحث کردن داره؟!
    فک کن میلیاردر باشی بعد بگی اه اه اه
    فراری و لامبورگینی و ماشینهای آلمانی و…
    به درد نمیخورن برم یه دونه تسلا بخرم حالشو ببرم!!!
    😂

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. سوشیانت

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3508 ديدگاه)

      من قبل اینکه کاربر تسلا بیاد تو پدال فعال بودم یه حرفی بزنید منطقی باشه حداقل

  26. Dark Knight

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (692 ديدگاه)

    نصف لیست تمام برقی بودن و بقیه هم به جز trx هیبریدی ، این نشون دهنده پتانسیل بالا باتری ها برقی برای افزایش پرفورمنس ماشین ها هست و با تمام انتقاد هایی که ازشون میشه مثل نبود صدا یا وزن بالا ، باز هم گزینه های خیلی جذابی برای رسیدن به شتاب های فوق سریع به شمار میان یا بهتره بگم خیلی بهتر از هر موتور درونسوزی و هنوز هم جا برای بهینه شدن و پیشرفت زیاد دارن طوری که مطمئنم تا ۱۰ سال دیگه یه باتری ها میاد که با مثلا ۱۰ کیلو وزن ۸۰۰ اسب یا حتی بیشتر خروجی میده یعنی تعبیه سه تا اینها زیر ماشین میشه بالا ۲۰۰۰ اسب خروجی گرفت در صورتی که وزن باتری ها رو هم از یه موتور ۴ سیلندر هم کمتره

  27. BMW

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    روئلتو و sf90 لعنتی ها🔥

  28. مصطفی

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (206 ديدگاه)

    جای زیکر 001 در این لیست خالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا