درحالیکه قبلاً باشگاه هزار اسبی فقط مختص هایپرکارهای میلیون دلاری بود، امروزه سدانها و پیکاپهایی با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار چنین قدرتی را ارائه میکنند.
تا همین چند سال پیش، یک خودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری جزء داستانهای علمی تخیلی بود تا اینکه سروکلهٔ بوگاتی ویرون پیدا شد. البته هنوز هم اکثر خودروهای ۱۰۰۰ اسب بخاری از دسترس بخش عمدهای از مردم خارج هستند ولی قیمت این اسبهای بخار چهاررقمی بهطور پیوسته در حال کاهش است. درحالیکه درگذشته خودروهای ۱۰۰۰ اسب بخاری با قیمتهای میلیون دلاری عرضه میشدند، هماکنون چند خودرو با چنین قدرتی زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند و مدلهای زیادی را هم میتوان با قیمت زیر یک میلیون دلار پیدا کرد. ازاینرو، در ادامه قصد داریم با ارزانترین خودروهای هزار اسبی در سال ۲۰۲۴ آشنا شویم.
۱۰-آستونمارتین والهالا
قیمت: ۸۵۰,۰۰۰ دلار
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۰۱۲ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه |
قیمت سوپرکار هیبریدی والهالا هرچند با واژهٔ ارزانترین جور درنمیآید اما هنوز هم زیر یک میلیون دلار است. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۹ در قالب کانسپتی با نام AM-RB 003 معرفی شد و پس از مشکلات لجستیکی که تولید آن را به تعویق انداخت، سرانجام قرار است اواخر امسال راهی بازار شود. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی میللنگ تخت والهالا که از مرسدس گرفته شده به همراه دو موتور الکتریکی مجموعاً ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت تولید میکند. این سوپرکار بریتانیایی همچنین تکنولوژیهایی مثل DRS را هم از فرمول یک گرفته است.
۹-لامبورگینی روئلتو
قیمت: ۶۰۴,۳۶۳ دلار
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۱۰۱۵ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۴ ثانیه |
ویژگی منحصربهفرد روئلتو این است که اولین سوپرکار پلاگینهیبریدی V12 جهان محسوب میشود. در این خودرو، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی در کنار سه موتور الکتریکی قرار گرفته است که مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار میرساند. روئلتو سوپرکاری چهارچرخ محرک است اما به انتخاب راننده میتواند در حالت محرک عقب یا محرک جلو هم قرار گیرد. این ماشین از ۱۳ حالت رانندگی مختلف بهره میبرد که برای محیطهای رانندگی مختلفی از شهرهای شلوغ گرفته تا پیست مسابقه مناسب خواهد بود. یکی از این حالات، روئلتو را فقط با استفاده از دو موتور الکتریکی جلو به حرکت درمیآورد و آن را به یک خودروی تمام الکتریکی ۱۸۰ اسب بخاری تبدیل میکند.
۸-فراری SF90 استراداله
قیمت: ۵۲۷,۷۶۴ دلار
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۴ ثانیه |
SF90 که در سال ۲۰۱۹ به مناسبت ۹۰ سالگی بخش موتوراسپرت فراری یعنی اسکودریا فراری معرفی شد، اولین خودروی پلاگینهیبریدی مارانلو محسوب میشود. نام این خودرو نیز مخفف اسکودریا فراری است که با خودروی فرمول یک فصل ۲۰۱۹ این شرکت مشترک است. به همین دلیل، برای تمایز این دو از یکدیگر، برای سوپرکار جادهای از پسوند استراداله استفاده شده است. SF90 همچنین اولین فراری موتور وسط چهارچرخ محرک هم محسوب میشود. در این خودرو، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تولید میشود. پنج سال پس از معرفی SF90 نیز فراری نسخهٔ وحشیتر آن را با نام XX معرفی کرد که ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت دارد.
۷-برابوس راکت ۱۰۰۰
قیمت: ۴۸۴,۹۲۹ دلار
پیشرانه | ۴.۵ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه |
برابوس راکت ۱۰۰۰ که بر اساس مرسدس AMG GT63 S E Performance ساخته شده است، قویترین محصول برابوس محسوب میشود و تنها در ۲۵ دستگاه تولید خواهد شد. در سینهٔ این خودرو نسخهای بشدت اصلاحشده از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار دارد یعنی همان موتوری که در آستونمارتین DB12 هم میبینیم. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری در عقب، گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic همراه است و مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. راکت ۱۰۰۰ از ارتقاءهای دیگری شامل کیت بدنه، دیفیوزر کربنی و سیستم اگزوز جدید هم بهره میبرد.
۶-لوسید ایر سافایر
قیمت: ۲۴۹,۰۰۰ دلار
پیشرانه | الکتریکی سه موتوه |
قدرت | ۱۲۳۴ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۱.۹ ثانیه |
لوسید ایر که اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، یک سدان تمام الکتریکی لوکس است که ترکیبی از کابین لوکس، صندوق بار کاربردی و پرفورمنس فوقالعاده را ارائه میکند. نسخهٔ پرچمدار سافایر مدل جدیدی است که در سال ۲۰۲۴ به خانوادهٔ ایر اضافه شده و قیمت بسیار گرانتری نسبت به دیگر نسخههای این سدان الکتریکی دارد (قیمت تیپ پایهٔ پیور از ۷۰ هزار دلار آغاز میشود). بااینحال، سافایر با مجموعهای از ارتقاءها مثل یک موتور الکتریکی اضافه، ترمزهای کربن سرامیکی و تنظیم مجدد سیستم تعلیق ارائه میشود. افزایش قدرت در سافایر اما به قیمت کاهش شعاع حرکتی تمام نشده و حتی برد این نسخه از تیپهای پایینتر بیشتر است.
۵-پورشه تایکان توربو GT
قیمت: ۲۳۰,۰۰۰ دلار
پیشرانه | الکتریکی دو موتوه |
قدرت | ۱۱۰۸ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۲ ثانیه |
تایکان توربو GT بهعنوان پرچمدار جدید خانوادهٔ سدان الکتریکی پورشه، چند ماه پیش معرفی شد. این خودرو از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ دو موتورهٔ تایکان توربو S استفاده میکند که در عقب به یک موتور جدید مجهز شده است. البته تایکان توربو GT در حالت عادی ۷۸۹ اسب بخار قدرت دارد اما با فعال کردن لانچ کنترل این رقم به ۱۰۳۳ اسب بخار میرسد و برای دو ثانیه نیز حداکثر ۱۱۰۸ اسب بخار قدرت را ارائه میکند. در ژانویهٔ ۲۰۲۴ یک پروتوتایپ تایکان توربو GT با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه، به سریعترین سدان نوربرگرینگ تبدیل شد.
۴-هنسی ماموت ۱۰۰۰
قیمت: ۱۳۳,۲۹۰ دلار
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۱۰۱۲ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۲ ثانیه |
رم TRX بهخودیخود هیولای بسیار قدرتمندی است اما هنسی که اشتهای سیری ناپذیری برای قدرت دارد، به لطف یک سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری جریان بالا، قدرت را از ۱۰۰۰ اسب بخار فراتر برده است. نتیجه خلق پیکاپی است که میتواند سریعتر از فراری روما از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. برای ماموت پکیج آفرود هم قابل سفارش است که ویژگیهایی مثل لاستیکهای آفرود، رینگهای ۲۰ اینچی، پله رکابهای برقی و چراغهای LED را به همراه دارد. تنها ۲۰۰ دستگاه از این پیکاپ هیولایی ساخته خواهد شد.
۳-جیامسی هامر EV
قیمت: ۹۶,۵۵۰ دلار
پیشرانه | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه |
پیکاپ الکتریکی هامر فعلاً در دو نسخه عرضه میشود که فقط یکی از آنها یعنی نسخهٔ سه موتوره و چهارچرخ محرک 3X قدرت چهاررقمی دارد. این نسخه همچنین از حالت لانچ کنترل WTF هم بهره میبرد که پیکاپ ۴ تنی را ظرف حدود ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. برای علاقهمندان به آفرود نیز پکیج اکستریم آفرود ارائه میشود که با لاستیکهای ۳۳ اینچی آلترین، قفل دیفرانسیل و صفحات محافظ اضافی در زیر بدنه، هامر EV را به هیولایی برای خارج از آسفالت تبدیل میکند.
۲-تسلا مدل X پلد
قیمت: ۹۴,۹۹۰ دلار
پیشرانه | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۱۰۲۰ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۷ ثانیه |
به گفتهٔ تسلا، قویترین نسخهٔ مدل X یعنی پلد بالاترین پرفورمنس را در بین تمام شاسیبلندهای تولیدی تاریخ دارد. این خودرو به سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار مجهز است. هرچند مدل X پلد یک خودروی خانوادگی محسوب میشود و ظرفیت حمل شش نفر را دارد اما پرفورمنس را بر راحتی ترجیح میدهد. کابین این کراساوور الکتریکی هم با غربیلک فرمان سفارشی یوغ و سقف شیشهای یکتکه از پایین شیشهٔ جلو تا انتهای کابین، ساده و شیک است. مدل X همچنین در بیرون هم پایینترین ضریب درگ را بین همهٔ شاسیبلندهای تولیدی جهان دارد.
۱-تسلا مدل S پلد
قیمت: ۸۹,۹۹۰ دلار
پیشرانه | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۱۰۲۰ اسب بخار |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۱.۹ ثانیه |
مدل S با پرفورمنس فوقالعاده، ظاهر آیندهنگر و کابین سادهٔ خود، خودروهای الکتریکی زیادی را به بازار کشاند و به پیشبرد جنبش الکتریکیسازی کمک شایانی کرد. مدل S هرچند دومین محصول تسلا محسوب میشود و هماکنون تقریباً سالخورده شده است اما در نسخهٔ پلد هنوز هم خودروهای بسیار کمی توان رقابت با آن را دارند. این نسخه با قوای محرکهٔ سه موتوره، در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. مدل S پلد همچنین با قیمت ۹۰ هزار دلار، قدرت چهاررقمی را از پیستهای مسابقه و پارکینگهای میلیاردها به زندگی مردم عادی آورده است.
JaMsHiD-R1988
۲۱ خرداد ۱۴۰۳روئلتو و SF90 استراداله و والهالا عالیه
ماموت هم در کلاس خودش عالیه
راکت هزار هم بخاطر اینکه سدان فست بک دوست ندارم خیلی نمیچسبه بهم البته سلیقه هست
هومن
۲۱ خرداد ۱۴۰۳منم همینطور اصلا این فست بک چی بود از کجا اومد آخه اینجور تو سدان ها باب شده
𝐀𝐥𝐢
۲۱ خرداد ۱۴۰۳جز دوتای آخر همه رو دوست دارم
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳آره خب اون دوتای آخری حرص خیلی ها رو درمیاره
راستگو
۲۱ خرداد ۱۴۰۳کدوم حرصو سوشی
وقتی باهاش شتاب میزنی یا بار دوبار اوکیه بار سوم متریال کابین میخوره تو صورتت دیگ این حرص خوردن نداره ک
B
۲۲ خرداد ۱۴۰۳لعنتی یجوری با اطمینان میگی انگار جفتشونو داری
khashayar0
۲۱ خرداد ۱۴۰۳به نظرم بهترین کار برای امریکا اینه که از کرایسلر و زیربرندهاش (جیپ رم دوج) یاد بگیره و خودشون بیان زیرمجموعه آلمان یا ایتالیا و یا انگلیس بشن. بهتر از اینه که هر روز دنبال کپی و دزدی باشن.
درود بر کرایسلر که تسلیم ایتالیایی ها شد و استلانتیس هم دست نوازش بر سرش کشید و در اولین قدم موتور bmw رو بهش هدیه داد.
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳خشایار چی میگی داداش.
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳فقط نمیدونم چرا برای ایتالیایی یا آلمانی بودن کرایسلر و جیپ و دوج هیچ منبع و مدرکی ندارین
Saman
۲۱ خرداد ۱۴۰۳آلمان که خودش زیر مجموعه چین شده خخخخخخخ مرجیلیس بنز سلام دادن خدمتتون. حاج عمو بهترین ماشینها رو ژاپن و امریکا تولید میکنن بی خیال شو
راستگو
۲۱ خرداد ۱۴۰۳سامان شوخی میکنی دیه؟
باز امریکا صاب وایپر و ماستنگ و اسکالید هس
ژاپن و چجوری ش.ا.ف کردی تو جمع بزرگا؟😂
Parham
۲۱ خرداد ۱۴۰۳آقا یک gtr nsx lfa معذرت.
A
۲۱ خرداد ۱۴۰۳از بس مشکل دارن حرص خیلی ها رو در میارن با اون طراحی مزخرفشون
نانو
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ماشین چینی که بهمن قراره بیاره چرا تو این لیست نیست البته شاید چون 1000خربخار قدرتش
MATIN
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ماموت برای آمریکایی ها حکم نیسان آبی رو داره
زیزیگولو
۲۱ خرداد ۱۴۰۳تشبیه جالبی بود
مازیار
۲۱ خرداد ۱۴۰۳راجع به عملکرد والهالا توی پیست خیلی کنجکاوم. بخصوص برای اینکه تیم F1 استون مارتین کار زیادی روش انجام داده. امیدوارم تو پیستهای مختلفی تایم زنی کنه
GMA
۲۱ خرداد ۱۴۰۳و من همچنان چشم انتظار حضور والکری در نوربرگ رینگ…
مازیار
۲۱ خرداد ۱۴۰۳اون که بله داستانش جداست چون فعلا رقیب نزدیکی براش نیست. هرچند هایپرکارهایی در راهن اما تا به میدون نیان واقعا نمیشه پیشبینی کرد
والهالا رو از این جهت گفتم که کم و بیش رقبایی در حد و اندازهاش هستن. GT2RS , C8ZR1 , SF90 و تنور رقابتش داغتره
شمال
۲۱ خرداد ۱۴۰۳از تیم F1 استون مارتین بپرس ببین آیا با چسب قطره آهنربا میچسبونن به پیچ جیمی کارتر 🤣
FY
۲۱ خرداد ۱۴۰۳فقط سه تای اولی🤔😁
راستگو
۲۱ خرداد ۱۴۰۳چرا تسلا باید کنار استون فراری و پورشه و هامر باشه؟
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳آره خب تسلا لولش خیلی بالاتر از فراری و پورشه هست
۲۱ خرداد ۱۴۰۳جوک هفته
۲۱ خرداد ۱۴۰۳یه لحظه فکر کردم کامنتو من دادم😂
گرگ بارون دیده
۲۱ خرداد ۱۴۰۳چقدر فکر کردی تا به این نتیجه رسیدی ؟
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳چرا هی میخواید نشون بدید از برقی ها بدمون میاد، ما خیلی خفنیم، تسلا مزخرف و…
سوالی که میپرسی جوابش خیلی ساده اس، چون قدرتش بالای 1000 اسب بخاره.
از برقی بدت میاد؟ پورشه هم برقیه.
Parham
۲۱ خرداد ۱۴۰۳آره واقعا خودم یه زمانی از تسلا بدم میومد ( از مدل ۳ و y بدم میاد) ولی s یه سدان برقی که ظاهر زیبایی داره و فنی خوب و قیمت پایین.شاید پورشه بالاتر باشه ولی فاکتور قیمتم در نظر بگیرید.
X هم تقریبا همینه.
البته کیفیت ساخت تقریبا ضعیف و کابین ساده رو نمیشه دست کم گرفت.
راستگو
۲۱ خرداد ۱۴۰۳خب
هوش بابا به روایت متن
اقاطاها درجواب شمام بگم
شما کیفیت و اسم پورشه رو با این یکی میکنی؟
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳نه اصلا، نمیگم این و پورشه یکی ان ولی من دلیل تنفر همه از تسلا رو نمیدوم.
خودم یه زمان بدم میومد، بعد گفتم چرا داره بدم میاد؟
توی زمینه برقی ماشینای خوبی میسازه.
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳چه ربطی داره چطور تسلا چون برقی میشه جارو برقی و باتری چرخدار و… اون وقت پورشه برقی فرق داره؟! تعصب باعث میشه آدم واقعیت رو نبینه
B
۲۲ خرداد ۱۴۰۳داداش یبار دیگه تیتر مقاله رو بخونی میفهمی چرا
زیزیگولو
۲۱ خرداد ۱۴۰۳پورشه تایکان توربو GT 👌👌👌👌
علی جردن
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ولی شتاب تسلا مدل S پلد ۱.۹ ثانیه ایی ارزش ۹۰ هزار دلار داره…
Elmiraj
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ارائه این تکنولوژی ، راندمان و پرفورمنس ۹۰ هزار دلاری تا پایان دهه برای بقیه غیرممکن هست…
دانیال_Surrey،England
۲۱ خرداد ۱۴۰۳البته تا پایان دهه ممکنه وجود داشتن تسلا هم غیر ممکن باشه.
طبق خبرایی که هست راست گرایان در اروپا به طرز عجیبی دارن به قدرت میرسن،و من تو اخبار که میدیدم اکثر رهبراشون مخالف ایده ی ماشین های الکتریکی هستن.
از اونور ترامپ هم هست.
Elmiraj
۲۱ خرداد ۱۴۰۳هزار تا رهبر مخالف هم بیان سر کار بازم کسی نمیتونه جلوی سه برابر راندمان بیشتر و حذف عامل ۷۰ درصد آلودگی درون شهری رو بگیره…
از اون ور چهار سال تمام ترامپ رو خواهیم داشت که عاشق ایلان ماسک و شرکت هاشه و جدیدا از الکتریکی سازی هم پشتیبانی کرده.
فقط بشین و ببین هوش مصنوعی تسلا رو به کجاها میرسونه .
Alan.r
۲۱ خرداد ۱۴۰۳تکنولوژی😂😂
با خرید تسلا یه باطری و سه تا آرمیچر نصیبت میشه وسلام . انتظار داری گرونم باشه؟؟
تمام اجزای کابین رو حذف کردن بقیه کابین هم از پلاستیک ساختن تا ارزون در بیاد حالا کیفیت رنگ و بدنه و مونتاژ و …….بماند
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳فقط نمیدونم اگه ماشین برقی تکنولوژی نداره پس چرا آلمانی ها حریف تسلا نمیشن😂
Elmiraj
۲۱ خرداد ۱۴۰۳دیدیم که چوب و چرم و تبلیغات الکی سیستم خودران به اصطلاح سطح ۳ و آیرودینامیک فلان عدد ، روی هم جز شکست چیزی برای مرسدس در پی نداشتن… !
(( تکنولوژی فرازمینی شرکت های مورد علاقه شما……))
راستگو
۲۱ خرداد ۱۴۰۳بچه
پرفورمنس میدونی ینی چی یا فقط به عنوان شتاب صفرتاصد تعریفش میکنی
تعریفت از تکنولوژی چیه؟
اگه تعریفت ایناس ک تا چنس سال دیگ بی وای دی همنارو با قیمت50هزار میده
Scuderia Ferrari
۲۱ خرداد ۱۴۰۳تاپ ترین نسخه کوروت (Zora) با دو دستگاه SF90 استراداله در حال آزمایش دیده شدن
مهندسان شورولت امیدوارن بتونن قابلیت های دینامیکی فراری رو در کوروت Zora پیاده کنن و یک رقیب جدی و قابل احترام برای فراری باشن
R@min
۲۱ خرداد ۱۴۰۳نه خبری نیست زورا با موتور تویین توربو و سیستم eray میاد انتظار تکنولوژی در حد sf و… نداشته باشین.
شاید ۴۰۰ متر زیر ده بزنه ولی از لحاظ تکنولوژی هیبرید بخاطر قیمت تموم شده دستشون بسته هست.
Scuderia Ferrari
۲۱ خرداد ۱۴۰۳بله انجین V8 TT هست با تکنولوژی هیبریدی E-Ray
اگه هدفشون رسیدن به هندلینگ و دینامیک رانندگی فراری باشه هزینه داره براشون
من بعید میدونم GM این دست و دلبازی رو برای کوروت انجام بده
اگه انجام بده می رسیم به سوال اصلی
کوروتی به قیمت فراری خریدار داره ؟؟
R@min
۲۱ خرداد ۱۴۰۳دقیقا ! هدف رسیدن به اعداد پرفورمنس هست.
همین Z06 هم براشون با ضرر عرضه میشه و گرنه اگر سود میخواستن باید بالای ۲۰۰k میفروختن و مجبور شدن برای حفظ وجهه و رقابت با ضرر بدن.
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳اگه بررسی رقیب به معنای استفاده از تکنولوژی رقیب هست پس فراری هم از تکنولوژی تسلا استفاده میکنه
جرمی کلارکسون
۲۱ خرداد ۱۴۰۳سوپر سدان برابوس رو ببین 👑💯💪
بیاد از روی تسلا مدل S رد بشه با آسفالت پیوندش بده
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ماشین تیون شده رو با فابریک کمپانی مقایسه میکنی؟!
راستگو
۲۱ خرداد ۱۴۰۳اره ک میکنم
توام اگه میتونی باتری چرخدارتو تیون کن
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳فعلا که همون باتری چرخدار خیلی ها رو فشاری کرده
مزدک
۲۱ خرداد ۱۴۰۳آخه کمپانی داریم تا کمپانی…
تویوتا و فولکس واگن و دایملر و فورد و فیات رو می گن کمپانی هستن، “سواران سازان قدرت پردازان پارس آباد” منطقه صنعتی “گیرمیزی مارال” اصلاندوز اردبیل، که خط مونتاژ ملی محصولات برند چینی بین المللی “سینگ چانگ” (که البته تنها کارخانه و بازار فروش خارج از چین ش، همین کمپانی معظم اصلاندوز و ایران هستن) در کشور هست هم کمپانیه!
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳جرمی ببخشینا ولی راکت زیر لاستیک های ماموت له میشه.
جرمی کلارکسون
۲۱ خرداد ۱۴۰۳باشه
اصن ماموت از رو تسلا رد شه 😂😂
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳از رو همه شون رد میشه 😂
B
۲۲ خرداد ۱۴۰۳البته اگه این ماشین تیون شده وسط راه خراب نشه 😉
چون استحلاک و خرابی در تیون شده ها خیلی بالاست
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳یه چیز جالب.
همه شون یا هیبرید هستن یا برقی ولی فقط ماموته که درونسوز کامله و بالای 1000 اسب داره.
جالبه.
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳توربو تو محصولات برقی پورشه یعنی چی؟
Parham
۲۱ خرداد ۱۴۰۳فقط یک پسوند برای نشون دادن قدرت خودروعه
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳این خیلی وقته برام سواله بذار بپرسم.
نمیدوم چرا احساس میکنم قدرتی که ماشینای برقی دارن مثل بنزینی ها نیست.
یعنی وقتی یه برقی 500 اسب بخاره، با یه بنزینی 500 اسبی برابر نیست.
چون برقی ها خیلی راحت به 1000 اسب بخار میرسن.
مثلا همون یانگ وانگ U9 هزار اسب بخاره.
میدونم یه دلیلی داره ولی دلیلشو نمیدونم.
Sina_carshow
۲۱ خرداد ۱۴۰۳دلیلش سادس خودرو های برقی قطعات فنی و پیچیده خیلی کمتری دارن از طرفی هم شرکت ها میتونن راحت هر باتری با هرقدرتی سفارش بدن به byd و پاناسونیک و ….
برا همین راحت قدرتشان بالا میره برا همین عادیه این قدرت ها برا برقی ها
خودم شخصا خودرو های برقی بالای ۵۰۰ اسب رو به خودرو های ۴ سیلندر زیر ۳۰۰ اسب هم قیمت خودشون ترجیح میدم
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳سینا احساسم اینجوریه که اون 1000 اسب برقی فیکه.
یعنی مثل 1000 اسب بنزینی نیست.
شاید اشتباه میکنم چون تاحالا سوار نشدم.
نمیدونم.
Sina_carshow
۲۲ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا واقعیه
برقی ها چون سنگین هستن کندتر عمل میکنن از طرفی گشتاور آنی دارن که بهت حسی میدن که فقط تو سوپر اسپرت ها میبینی
ولی اونقدری همین مدل اس پلد تسلا پرشتاب هستش که گاز بدی هرچی تو صندلیه بچسبه به شیشه عقب تا وقتی پاتو از رو گاز ور داری
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۳چه جالب
شمال
۲۱ خرداد ۱۴۰۳برقیها قدرت و گشتاورشون وحشتناک بالاست
Parham
۲۱ خرداد ۱۴۰۳موتور بنزینی باید دور بگیره،قدرتو برسونه به گیربکس،گیربکس به دیفرانسیل،دیفرانسیل به چرخا.اون فرایند دور گرفته یکم طول میکشه حالا تو هر ماشینی ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور یا ۱۵۰۰ نیوتون متر.موتور برقی از اونجایی که لازم نداره دور بگیره همون لحظه هر چقدر گشتاور داره رو مستقیم تحویل چرخ میده.اینجوری شتاب سریع تری دارن برقیا.
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۳میخواستم بینشون یکی رو انتخاب کنم ولی نشد.
همه رو میخوام.
مهدی
۲۱ خرداد ۱۴۰۳Sf پنج سالی هست معرفی شده و جالبه که چه تو مسیر مستقیم چه پیست تقریبا از بقیه رقبا سرتره
Hadi.jdm
۲۱ خرداد ۱۴۰۳با اینکه مطلق هیچی انجین درون سوز نمیشه ولی شتاب زیر 2 با قیمت زیر 100 هزار دلار کار عجیبیه که از یه دیوونه مثل ماسک فقط بر میاد.ولی بازم ترجیح میدم 300 اسب انجین خوش صدا با لذت رانندگی زیاد زیر پاک باشه.یه z370 لطفاً 😌
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳دوج چلنجر دیمون ۱۷۰ با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت هم میتونست تو لیست باشه
مهردادکمال
۲۱ خرداد ۱۴۰۳هیولای 4تنی با شتاب سه ثانیه!!! عملا یک بمب متحرک هست. بنظرم این شتاب وحشتناک یه تهدید جدی توی خیابون هست.
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ترمز تیبا روش نیست که، ترمز هاشم به بدنه و وزنش میخوره.
M power
۲۲ خرداد ۱۴۰۳یه بیمر تو لیست کم داره
Raam
۲۲ خرداد ۱۴۰۳پس داج دیمن 170 ؟ 😐
امیر دهقان
۲۲ خرداد ۱۴۰۳دیمن فقط در سال 2023 عرضه شد، این لیست برای ماشینهای سال 2024 هست
King viper ACR
۲۲ خرداد ۱۴۰۳پس چرا demon170 رو نمیبینم
علی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳جای BYD U8تو این لیست خالی بود
MP
۲۲ خرداد ۱۴۰۳محض اطلاع دوستان
کاربر سوشیانت ،همون تسلا قدیمیه
با این اکانت میاد که مثلا بگه طرفدارا تسلا خیلین!!!
خودتونو درگیرش نکنین!
😂
آخه کسی که تکنولوژی و علم و صنعت آلمانو میبره زیر سوال بحث کردن داره؟!
فک کن میلیاردر باشی بعد بگی اه اه اه
فراری و لامبورگینی و ماشینهای آلمانی و…
به درد نمیخورن برم یه دونه تسلا بخرم حالشو ببرم!!!
😂
سوشیانت
۲۲ خرداد ۱۴۰۳من قبل اینکه کاربر تسلا بیاد تو پدال فعال بودم یه حرفی بزنید منطقی باشه حداقل
Dark Knight
۲۲ خرداد ۱۴۰۳نصف لیست تمام برقی بودن و بقیه هم به جز trx هیبریدی ، این نشون دهنده پتانسیل بالا باتری ها برقی برای افزایش پرفورمنس ماشین ها هست و با تمام انتقاد هایی که ازشون میشه مثل نبود صدا یا وزن بالا ، باز هم گزینه های خیلی جذابی برای رسیدن به شتاب های فوق سریع به شمار میان یا بهتره بگم خیلی بهتر از هر موتور درونسوزی و هنوز هم جا برای بهینه شدن و پیشرفت زیاد دارن طوری که مطمئنم تا ۱۰ سال دیگه یه باتری ها میاد که با مثلا ۱۰ کیلو وزن ۸۰۰ اسب یا حتی بیشتر خروجی میده یعنی تعبیه سه تا اینها زیر ماشین میشه بالا ۲۰۰۰ اسب خروجی گرفت در صورتی که وزن باتری ها رو هم از یه موتور ۴ سیلندر هم کمتره
BMW
۲۲ خرداد ۱۴۰۳روئلتو و sf90 لعنتی ها🔥
مصطفی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳جای زیکر 001 در این لیست خالی است.