چریچشم انداز

ارزان ترین خودروهای دنیا با حدود قیمت 10 هزار دلار

وزارت صمت به تازگی، محدوده قیمتی ۱۰ هزار دلار را برای واردات خودرو مطرح کرده است. با این شرایط، مدل‌های اقتصادی ساخت چین و هند امکان ورود خواهند داشت.

دیروز سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲، مجری طرح واردات خودروی وزارت صمت از اولویت‌های این وزارتخانه در حوزه خودرو گفت و این‌بار، محدوده قیمتی ۱۰ هزار یورو را مطرح کرد. این اظهارات از یک سو، ناتوانی دولت در تامین ارز برای واردات خودرو را نشان می‌دهد و از سویی دیگر، نوعی حمایت از خودروسازان داخلی را تامین می‌کند.

حدود ۲ سال پیش، زمانی‌که شایعاتی مبنی بر آزادسازی واردات خودرو مطرح شد؛ چالش‌های مشخصی وجود داشت که مسئله را پیچیده می‌کرد. حالا نه‌تنها خودروی وارداتی به دست مصرف کننده نرسیده است؛ بلکه مشکلات طرح نیز بیشتر از قبل دیده می‌شوند. از ابتدا مشخص بود که تامین ارز برای واردات خودرو، مشکلی جدی برای دولت است. همچنین تاکید بر حضور مدل‌های خارجی مجهز به پیشرانه هیبرید یا تمام برقی وجود داشت تا اوضاع اسفناک آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، بهبود یابد.

بیشتر بخوانید:

به هر صورت، چنانچه واردات خودرو با محدوده قیمتی ۱۰ هزار دلار انجام شود، مدل‌های اقتصادی ساخت چین و هند امکان فروش در ایران خواهند داشت. این شرایط با معرفی چند نمونه در ادامه مطلب بررسی شده است.

رنو / داچیا ساندرو

مردم ایران خاطره خوبی از تندر ۹۰ یا داچیا لوگان مونتاژ داخل دارند. این خودرو با نسل جدید داچیا ساندرو در بازار اروپا جای‌گزین شده است و یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت سازنده محسوب می‌شود. داچیا ساندرو ۲۰۲۳ با آستانه قیمت ۱۱ هزار دلار برای مدل دنده دستی، ارزان‌ترین خودروی استاندارد اروپا است.

رنو / داچیا ساندرو

در کارخانه‌ی مراکش داچیا، مدل دیگری از ساندرو تولید می‌شود که موتور یک لیتر تنفس طبیعی دارد. این نمونه با قدرت ۶۷ اسب بخار و گشتاور ۹۵ نیوتن‌متر، برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، ۱۷ ثانیه زمان می‎‌برد. میانگین مصرف سوخت ساندور مونتاژ شمال افریقا، تفاوت چندانی با مدل توربو ساخت رومانی ندارد.

داچیا ساندرو توربوشارژ با موتور سه سیلندر یک لیتر با قدرت ۹۱ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت برای مدل دنده اتوماتیک CVT، حدود ۶ لیتر در صد کیلومتر است. برای خرید این محصول در اروپا، ۱۳ هزار دلار پرداخت می‌شود.

تاتا تیاگو

در هند، خودروهایی با قیمت کمتر از ۸ هزار دلار نیز تولید می‌شوند اما این گروه، بسیار کوچک و ناایمن هستند. تاتا تیاگو از معدود خودروهای پنج‌در دنیا است که حداقل‌های موردنیاز را تامین می‌کند و چهار ستاره ایمنی از سازمان جهانی تست تصادفات (Global NCAP) دارد.

تاتا تیاگو

تاتا تیاگو از پیشرانه ۱۲۰۰ سی‌سی، ۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این خودرو با وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم، میانگین مصرف سوخت ۴ تا ۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر فراهم می‌کند. تیاگو همراه گیربکس دستی یا اتوماتیک دستی (AMT)  برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۵ تا ۱۶ ثانیه زمان لازم دارد.  تیاگو با موتور ۱/۲  لیتر توربوشارژ نیز تولید می‌شود. این مدل، ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. تیاگو توربو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۳ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر ارایه می‌دهد.

تیاگو توربو با گیربکس AMT در بازار هند، ۸ هزار دلار قیمت دارد. مدل‌های ضعیف‌تر با حداقل امکانات به قیمت ۶ هزار دلار فروخته می‌شوند.

سوزوکی /ماروتی کلاریو

رقیب تیاگو در بازار هند، خودروی ساخت شرکت ماروتی –سوزوکی است. این هاچبک شهری، در تایلند و پاکستان هم تولید می‌شود.  سوزوکی /ماروتی کلاریو با امکانات متنوع در کشورهای مختلف، ۶ تا ۸ هزار دلار هزینه خرید دارد.

سوزوکی /ماروتی کلاریو

کلاریو از پیشرانه یک لیتر تنفس طبیعی، ۶۷ اسب بخار قدرت و ۸۹ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. وزن خالص ۸۰۰ کیلوگرم و میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر، دیگر ویژگی‌های ماروتی کلاریو هستند.  این خودرو نیز بسیاری دیگر محصولات اقتصادی ساخت هند، با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک دستی (AMT) عرضه می‌شود.

دایهاتسو آیلا

دایهاتسو زیرمجموعه تویوتا است و خودروهای اقتصادی در کشورهای شرق آسیا تولید می‌کند. دایهاتسو آیلا، خودروهای مشابه با برندهای متفاوت هستند که در مالزی، ویتنام، فیلیپین و اندونزی فروخته می‌شود.

دایهاتسو آیلا

دو مدل پیشرانه تنفس طبیعی با حجم یک لیتر و ۱/۲ لیتر برای دایهاتسو آیلا وجود دارند تا ۶۵ و ۸۸ اسب بخار قدرت تولید کنند. گشتاور این خودروها نیز، ۸۶ و ۱۰۸ نیوتن‌متر است. دایهاتسو آیلا با گیربکس دستی و CVT مونتاژ می‌شود. مدل‌های مختلف این خودرو در شرق آسیا، ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار قیمت دارند.

برلیانس V3

کراس‌اور کوچک و کم‌ارتفاع برلیانس V3 با موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی و توربوشارژ تولید می‌شود. دو نوع گیربکس ۵ سرعته و اتوماتیک هم برای این خودرو وجود دارد. قیمت V3 توربو اتوماتیک در بازار چین، ۱۱ تا ۱۲ هزار دلار است.

برلیانس V3

مدل ارزان‌تر، ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند اما برلیانس V3 توربو، ۱۵۰ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور ارایه می‌دهد. نسخه‌ی قوی‌تر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.

سیتروئن آمی

سیتروئن امی

آمی با شارژ کامل باتری می‌تواند مسافت ۷۴ کیلومتری را طی کند و حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت داشته باشد. آمی کاملاً برای ترددهای شهری با سرعت کم طراحی شده و در بعضی کشورها نیاز به گواهینامه رانندگی ندارد. این خودرو با قدرت ۸ اسب بخار و قیمت ۸ هزار دلار در بازار جهانی فروخته می‌شود.

بی وای دی سی‌گال

شرکت‌های چینی، ارزان‌ترین خودروهای برقی جهان را تولید می‌کنند. در گروه محصولات الکتریکی بی‌وای‌دی، مدل‌هایی با قیمت ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار وجود دارد و سی‌گال (Seagull) ارزان‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

بی وای دی سی‌گال

سی‌گل یک خودروی برقی کوچک با توان پیمایش متفاوات ۳۰۰ و ۴۰۰ کیلومتر است. موتور این مدل، ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت سی‌گل، ۱۳ ثانیه است و نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند.

چری X22 و چری آریزو ۵

جالب است بدانید، چند مدل مونتاژ مدیران خودرو که برای مردم ایران حدود ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه خرید دارند در نسخه دنده اتوماتیک ساخت چین، به قیمت تقریبا ۱۰ هزار دلار فروخته می‌شوند. هم‌اکنون چری X22 پرو و چری آریزو ۵ چنین شرایطی دارند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۳ رای

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. amir-z

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    میخوان یکاری کنن مردم به همون محصولات ویران خودرو رضایت بدن😔

    موافقم 150
    مخالفم 2
    1. مانی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (253 ديدگاه)

      چند شیوه برای ساماندهی بازار خودرو در ایران وجود دارد :
      1)شیوه اول همان آزادی کامل واردات خودرو و تعطیلی کامل بساط خودروسازی یا همان «خودرو بازی» در کشور است.در این شیوه واردات همه برندهای خودرو از جمله نو و دست دوم از همه جای دنیا آزاد اعلام می گردد و در عوض،سوخت با قیمت جهانی آن به بازار داخلی عرضه می شود و در مقابل دولت هم تعرفه و مالیات مصوب را از واردات خودرو اخذ می کند.این شیوه عاقلانه ترین و اقتصادی ترین شیوه ساماندهی بازار خودرو است که در اکثر کشورهای دنیا از جمله کشورهای فقیر آفریقایی هم اجرا می شود و شیوه ای متداول و مرسوم در جهان است.
      2) شیوه دوم همان مشارکت با برندهای خارجی و یا حتی سرمایه گذاری مستقل و صد در صدی برندهای خارجی و تولید محصولات مدرن و به روز آن در داخل کشور است.در این شیوه،تمرکز بیشتر بر روی صادرات خودروی آن برند و نیز ، و صادرات قطعات تحت لیسانس آن برند است.این شیوه اغلب در کشورهای بزرگ و پر جمعیتی از جمله برزیل،هندوستان،ترکیه،مکزیک،تایلند و مالزی و غیره اجرا می شود.در این شیوه،تعرفه های 30 تا 60 درصدی و یا بیشتر بر روی واردات کامل خودرو از خارج اعمال می شود تا از بازار و مشاغل داخلی محافظت شود.مثلا الان در کشور برزیل،انواع برندهای خودرو از جمله فولکس واگن،فیات،پژو و تویوتا وهیوندای و چری و غیره مدل های متنوعی در داخل خاک این کشور تولید می کنند و بازار داخلی این کشور را تغذیه می کنند.در ترکیه و تایلند و مکزیک هم تأکید بیشتر بر روی صادرات خودرو است.این سه کشور در زمینه صادرات خودرو به دست آوردهای چشمگیری در سالهای اخیر رسیده اند.مثلا الان اغلب پیکاپ های میان سایز صادراتی شرکت های تویوتا و میتسوبیشی و ایسوزو ساخت تایلند است و از این کشور به جاهای دیگر دنیا صادر می شوند.
      3) شیوه سوم که به نظر می رسد تنها ویژه کشورمان است و در جای دیگری از دنیا تا الان نظیر آن دیده نشده است.در این شیوه،انحصار مطلق به همراه ممنوعیت کامل واردات خودرو با شدت و حدت هر چه تمام اجرا می شود.یعنی نه اجازه سرمایه گذاری و تولید مستقل خودرو به برندهای جهانی داده می شود و نه واردات خودرو آزاد است.در این شیوه،تبلیغات گوشخراش و ادعاهای بسیار بزرگ و وعده های غیر واقعی و غیر عملی جای خودروسازی اصولی و عقلانی و پیوندهای فنی و تکنولوژیک با برندهای جهانی را گرفته و خروجی کار در مقایسه با استانداردهای جهانی کم و یا شاید چیزی در حد صفر است.یعنی در عمل صادرات چندانی دیده نشده و هدف صرفا تغدیه بازار داخلی است.با این وجود،این شیوه در کشورمان بسیار مؤثر واقع شده و مشتریان خودرو تا این لحظه،با تمام وجود و حتی به طور روز افزونی هم از آن استقبال کرده اند.در واقع،تا زمانی که مشتریان ایرانی به طور میلیونی و هجومی از این شیوه از تولید و فروش خودرو استقبال می کنند هیچ تغییر معناداری در ساماندهی بازار خودروی کشورمان دیده نخواهد شد و حتی شاید این شیوه تا دهه ها بعد هم با قوت هر چه تمام تر، ادامه یابد.واقعا کدام سهامدار و مدیری داوطلبانه مایل به تغییر شیوه ای هست که روزانه صدها یا هزاران میلیارد تومان را به گاو صندوق های شرکتش سرازیر می کند؟در واقع،من و شما هم اگر سهامدار و مدیر یک شرکت داخلی باشیم به همین شیوه ادامه می دهیم چون جیب مان را راحت و بی دغدغه پر و امنیت شغلی مان را تأمین می کند.

      موافقم 79
      مخالفم 7
      1. پدر بی پول و معلول

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        نظر من اینه که اگه رفاه خانه بخصوص خودروی ارزان با کیفیت و دلخواه خود را دارید از ایران مهاجرت کنید.جای دوری هم نروید همین ترکیه گرجستان ارمنستان باکو حتی عراق و افغانستان.
        مردم این کشورها ۷۰درصد بهتر از ایرانیان کیفیت زندگانی دارن.بابا مشکلات مردم ایران معیشت و گرانیست.این ***هم زرتی میرن تو ضف خودرو.

        موافقم 16
        مخالفم 13
        1. ییوو

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          مردیم از خوشی 😂😂😂اما افسوس رنگشو ندیدیم

        2. سروش

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (36 ديدگاه)

          برو افغانستان

        3. ایرانی

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          چرا به جای آذربایجان از کلمه باکو استفاده می کنید، مگر به جای ایران می گوییم کشورتهران

      2. کیانوش

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (823 ديدگاه)

        راه حل اول که نه منطقیه نه شدنی نیمشه بی خیال این همه واحد قطعه سازی و خطوط تولید شد درسته الان کیفیت نیست اما هیمن قطعه ساز ها و خصوص تولید با یکم هل دادن و یکم ورود فناوری های تولید جیدد از خارج از کشور میتون نحداقل حددقل نصف نیاز کشور به خودرو با کیفیت و قیمت مناسب رو تهیه کنن و گیرم که تعطیل کردن از کجا باید ارز واردات خودرو ها تهیه بشه با پول نفت مگه تا کی ما نفت داریم ته تهش پنجاه سال دیگه که محاله البته چون همین الان بهرتین چاه نفت های ایران دارن سالانه حدود دویست هزار بشکه از طرفیت تولید روزانه شون کم میشه و پیر شدن به اصطلاح و خیلی از مخزن های نفتی دست نخورده ایران هم ارزش سرمایه گدار یندارن مگر شاید با فناور یهای اینده بشه استخراج ازشون به صرفه بشه خلاصه ما منابع ارزی کافس واسه واردات کاملا خودرو واسه همه نیاز کشور رو نداریم و از این ور اگ این یک یک و نیم میلون نفر شاعل تو این صنعت بیکار بشن میدونی هزینه ایجاد شعل واسه این تعداد ادم چقدر میشه ؟بعصی کشور ها ی دهه برنامه ریزی میکنن واسه اینکه بتونن چند صد هزار شغال ایجاد کنن بازم میگم درسته وصعیتش افتصاح دلیل اصلیشم مدیریته چون به نطرم حتی با وجود تجریم میشه بهتر از اینا کار کرد ما تحریم هم نبودیم وصعیت صنایعمون افتصاح بود چچون رانت بیداد میکنه فساد بیداد میکنه شرکت های در صاهر خصوصی بازار رو قبصه کردن وزارت دفاع خودش تو باتری خودرو انحصار ایجاد کرده اون یکی ارگان اومده واحد های اهنگری شرکت های مختلف رو گرفته واسه خودش خلاصه خود خدا هم بخواد این شرایط رو درست کنه فکر کنم بیش تر از اون شیش روزی طول میکشه که کاینات رو ساخت

        موافقم 3
        مخالفم 4
  2. مردیم از خوشی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1441 ديدگاه)

    آخر مطلب خیلی مهم بود
    چه فایده واردات وقتی قراره دو برابر قیمت واقعی در ایران فروش بره
    همین جور اگه به قیمت واقعی هم بفروشند کارگر بدبخت نمیتونه یه خودرو بخره چه برسه به این وضع

    موافقم 96
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      چه خوب که نکته رو گرفتین

      موافقم 97
      مخالفم 1
      1. X

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        آقای اشتری یک مقاله درمورد جمشید تاتا که از پارسیان هند بود هم پوشش بدید

        موافقم 31
        مخالفم 2
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2820 ديدگاه)

          البته زندگی این کارآفرین بزرگ هندی جالب هست
          اما خیلی خلاصه خدمت شما بگم راجع به اصالت و سابقه ایشون
          پارسیان هند، زرتشتیانی هستند که حدود هزار تا ۱۴۰۰ سال پیش، از سرزمین‌هایی که ما الان به نام ایران و افغانستان می‌شناسیم، به هند مهاجرت کردند، البته تا جایی که من خوندم از نظر نژاد و خاندان اکثر این مردم، مربوط به ناحیه مازندران (ساری) و جنوب خراسان و یزد بودند
          بعضی دوستان خیلی اصرار دارند که ادعا کنند هرکسی از پارسیان هند به موفقیت رسیده، مثل آقایان جمشید و جهانگیر تاتا یا فِردی مرکوری (فرخ بلسارا خواننده گروه کویین)، اصالتا ایرانی هستند. به نظر من چنین صحبتی بعد از مهاجرت هزار ساله خیلی مسخره است و جوک محسوب می‌شه

          موافقم 77
          مخالفم 5
        2. Anti Tesla

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1237 ديدگاه)

          آقای اشتری واقعا کیف کردم از این‌همه اطلاعاتی که دارید👏👏👏

          موافقم 34
          مخالفم 4
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2820 ديدگاه)

          لطف دارین ولی تمام اینها در ویکی‌پدیا به رایگان در اختیار همه ماست
          چند وقت پیش، یکی از افراد خانواده من ادعا کرد پارسیان هند، یزدی هستند و اصلا شهر بمبئی توسط یزدی‌ها ساخته شده
          خلاصه من هم به عنوان یک یزدی‌زاده خیلی احساس غرور کردم اما بعدش رفتم سراغ جستجوی گوگل و خیلی راحت فهمیدم اینها توهمات هست
          نه تنها پارسیان هند بیش از هزار سال پیش از ایران رفتند، بلکه سابقه یزدی‌های مهاجر در بمبئی حدود ۱۰۰ سال بیشتر نیست

          موافقم 53
          مخالفم 2
        4. X

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1037 ديدگاه)

          بسیار جالب بود
          از همینجا به پسر عمو های هندیتون سلام میرسونم

          موافقم 17
          مخالفم 1
        5. Anti Tesla

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1237 ديدگاه)

          آقای اشتری البته شما درست می فرمایید
          ولی ویکی‌پدیا منبع موثقی نیست و برای انجام تحقیقات دبیران و استادان دانشگاه اون تحقیق رو کامل نمی‌دانند.
          البته شما این رو می دونید و من برای بقیه مخاطب ها گفتم.🙏🙏

          موافقم 4
          مخالفم 19
        6. حسین

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (404 ديدگاه)

          Anti Tesla
          دوست خوبم برای اطلاعاتی که شما دنبالش هستید ویکی‌پدیا کاملا منبع موثقی هست خیالت راحت باشه.

        7. کیانوش

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (823 ديدگاه)

          البته اینکه اصالت ایرانی دارن پارسیان هند خیلی هم جوک نیست اقای اشتری درسته مهاجرت کردن قرن اول هجری اکثرشون از ساری بودن و تعدادی هم دوره صفویه و قاجار به خاطر تشدید تبعیص های مذهبی رفتن حقوق ی کاگر زرتشتی یک چهارم ی کاگر مسلمان بود و این زرتشاین داخل ایران هزار و چهارصد سال عین برده زندگی کردن فقط واسه حفظ ائینشون در مورد پارسیان هند هم این واقعیت که خیلی شدید روی ایین شون و فرهنگشون حساس هستن و اکثر خانوار ها با غیر خودی ازدواج نمیکنن و این سیاستشون که هیچ وقت تو سیاست هند دخالت نکردن باعث شد که بتونن دووم بیارن تمرکزشو نرو اقتصاد بوده و کاری به ماجراهای سیاسی نداشتن بعصی از خانواده های یهودی از همون زمانی که شاه بابل اسیرشون کرد و بعدا کوروش ازادشون کرد خیلی هاشون برنگشتن به شرق مدیترانه و مهاجرت کردن به ایران و سایر جاهای دنیا این عده بیش از دو هزار ششصد ساله مهاجرن اما هنوزم اصل و نسبشون رو فراموش نکردن تا جای که من شدیم پارسیان هند حتی از یهودی ها هم سختگیر تر هستن تو این مورد تعصب رو ایین ها و فرهنگشون در کل وقتی این واقعیت رو که مردم هند هم هم ریشه ایرانی ها هستن رو در نطر بگیری خیلی هم فرقی نمیکنه پارسیان هند فقط شاید دو هزار سال دیر تر از خود هندی ها وارد این شبه جزیره شدن ارای ها از شمال از رود سند گدشتن و وارد هند شدن و البته که با جمعیت بومی هم امیزش داشتن اما هرچقدر از شمال هند به سمت جنوب بریم رنگ پوست ها تیره تر میشه یعنی امیزش مردم ارایی با مردم بومی هند از شمال به جنوب هند پررنگ تر میشه البته ایرانی یا اریای اون زمان قبل از طهور زرتشت معنی نزادی نداشته کلا هر کسی که به ایین های پیشا زرتشتی و بعدا خود زرتشتی باور داشته بهش میگفت ایرانی و هر کس نداشته میگفتن انیرانی و بع داز طهور زرتشت کم کم معنی نزادی گرفت البته تو منابع قدیمی هندی و اوستا اریا و اناریا اونده و بعدا شده ایران و انیران .در کل هیچ نزاد جز نزاد بشر وجود نداره و تفا ت ادم ها به فرهنگ و زبانشون و اون دسته از مردمی که فرهنگ و تاریخ و زبانشون نزدیک به هم یک ملیت رو تشکیل میدنن مثل ایران مثل هند مثل چین اما الان ی عده دارم معنی ملیت رو عوص میکنن میگن ایران متشکل از ملیت های مختلفه اگه اینجور باشه تو چین بیش از صد تا زبان محلی داریم که برخلاف زبان هیا ایران که شباهت دارن به هم اون زبان های محلی چینی به خاطر این که بیش از نود درصد عبارات زبان هید چینی تک واز هستن اونا اصلا ابدا متوجه نمیشن که اون طرفی که به زبان محلیش حرف میزنه داره چی میگه در واقع زبان هیا چینی زبان هیا خیلی خییل ابتدایی و توسعه نیافته ای هستن هم زبانشون هم خطشون تو همون مراحل اولیه توسعهدرجا زدن تازه زبان معیار الان چین تو صد سال گدشته تعییرات خیلی زیاید کرده و عباراتی که از چند تکواز تشکیل میشن بهش اصافه شده اما برعکس زبان هیا خانووده اریایی که بعد از جنگ جهانی اسمش رو گداشتن قفقازی به خاطر نازی ها با وجود اینکه الان توسعه یافته هستن هنوزم قابلیت توسعه خیلی بالایی دارن و میشه مسلیدن های وازه جدید تو هر کدوم از زبان هیا این خانواده ساخت به قول شاملو ففط عبارت “کنج کاو” واسه درک ژرفای زبان پارسی کافیه

      2. سامان اذری

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        اقای اشتری من یه کلیپ از فردی مرکوری دیدم که خودش گفت من به اصالت پارسی خودم افتخار میکنم

        همه این ادمها و شخص جمشید تاتا از زرتشدی هایی بودن که دقیقا ۱۴۰۰ سال پیش زمانی که اعراب به ایران حمله کردند اینها از ترس جونشون به هند پناه بردن

        موافقم 21
        مخالفم 6
        1. حسین

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (404 ديدگاه)

          خب؟

        2. Avan

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (418 ديدگاه)

          درسته که اصالتا ایرانی هستند و به ایران عشق می ورزند و مثلا صادق هدایت زبان پهلوی را از بهرام گور انکلساریا یاد می گیره ولی در این ۱۴۰۰ سال با مردم هند در آمیخته شدن و دیگر هندی به حساب می آیند.

          موافقم 2
          مخالفم 3
    2. نشناسی بهتره

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (500 ديدگاه)

      به ابن کار ندارم که قراره چجور قوطی حلبی‌هایی وارد این مملکت کنن
      به این کار دارم که ماها داریم از هنننننننند ماشین وارد میکنیم!!!!!!

      موافقم 16
      مخالفم 4
  3. AMANTE

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    قسمت آخر مطلب همه چی رو روشن کرد و دیگه نیازی به حرف اضافه نیست.

    موافقم 23
  4. سالار جان خان جان فصل

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (374 ديدگاه)

    دایهاتسو ماتریا و یکی دو مدل دیگر درس خود رو در مناطق آزاد کشور پس داده و ماشین های این برند گزینه بسیار خوبی هست برای واردات ، برخلاف ظاهرشون بسیار جا دار و ایمن هستند و بسیار کم استهلاک
    با قیمت 500 میلیون اگر به دست مصرف کننده برسه عالیه و در مرحله بعد میشه خط منتاژ رو داخلی کرد و کم کم کارخانه های زباله ساز داخلی رو نیست و نابود کرد برای همیشه و به سرعت روی استارتاپ در زمینه باطری لیتیوم یون و خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری وسیع انجام داد

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      تازه های حتی از باتری لیتیومی بهتر برای ایران، باتری های یون سدیم هستند که الان در چین در نسل دوم تجاری سازی شدند و حدود ۳۵۰ کیلومتر راه میرن

      لیتیوم بسیار گران هست و در ایران هم در مقیاس وسیع اصلا وجود ندارد باید همیشه محتاج چین باشیم

      اما سدیم همه جا ریخته! بسیار ارزان تر و کاملا هم میتونیم مستقل باشیم در تولیدش به شرطی که زودتر به فکر توسعه اش باشند

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. مهران

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    داچیا به نظر عالی میاد.
    جناب اشتری خدا قوت.با توجه به اینکه سر رشته ی خوبی دارید در انتخاب خودرو یه راهنمایی کنید.
    بین:
    تالیسمان،سوناتاgls۲۰۱۸،اپتیما جی تی لاین،جنسیس.

    شتاب و کشش خوب و البته زیبایی مد نظرمه.مصرف سوخت خیلی ملاک نیست.و البته در رنج قیمت تا ۳ تومن
    لطف بزرگی میکنید

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      سلامت باشید
      به نظر من تالیسمان به دلیل کمبود قطعه و مشکلات فنی که با بنزین ایران داره، گزینه خوبی نیست
      جنسیس موجود در ایران هم ماشین پراستهلاکی هست
      بین اپتیما و سوناتا سلیقه خودتون هرکدوم تمیزتر پیدا کردین خرید کنید
      کمری دست دوم هم با هزینه بیشتر منطقی هست
      هیچ کدام از خودروهایی که نام بردم تا الان نداشتم ولی با همه شون رانندگی کردم و آماری که خدمتت دادم براساس گفته‌های مالکان مختلف از دوست و آشنا هست

      موافقم 43
      مخالفم 3
      1. amir

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        سلام جناب اشتری یه چنتد تا کامنت درباره خارج کشور بودن شما شنیدم… میتونم بپرسم تا به حال به چه کشور هایی سفر کردید و الان ایران زندگی میکنید آیا؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2820 ديدگاه)

          چیز قابل به عرضی نیست
          من چند ماه گرجستان زندگی کردم، حدود یک ماه استانبول ترکیه و یک هفته دوبی و ابوظبی و شارجه امارات
          البته ترکیه و گرجستان زمینی گشتم با اتوبوس

          موافقم 26
          مخالفم 1
      2. SS

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (812 ديدگاه)

        تجربه خودم که 5 ساله جنسیس دارم پر استهلاکی ندیدم
        به هر حال ماشین بالای 10 سال خرج های خاص خودش رو داره ولی چیز عجیبی نداشته
        فکر میکنم خیلی از افرادی که میگن ماشین پراستهلاک هست مشکلشون عدم رسیدگی هست
        ماشین رو میخرن اما حاضر نیستن برای مثال 10 میلیون پول تعویض روغن گیربکس اصلی یا یه میلیون پول روغن هیدرولیک بدن
        بعد دو سال ماشین خراب میشه و میگن پرخرج هست
        اتفاقا مشکلات موتورهای چهار سیلندر کیا/هیوندای بسیار بیشتر هست و در مقایسه با شش سیلندرهای دف عقب هیوندای خرابی بیشتری دارن (از مکانیک ها سوال کنید)
        از نظر کشش هم هیچکدوم از خودروهایی که ذکر کردن قابل قیاس با جنسیس نیستن

        موافقم 8
        مخالفم 14
        1. مهران

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          قطعا همینطوره و روغن واجب ترین مصرفی ماشینه.جنسیس هم با توجه به مشخصات موتوریش از همه اونا سره.بیشتر تمرکزم برای خانوادس.در واقع راحتی بیشتر فرزند و همسرم و صد البته ایمنی بیشتر.

          موافقم 15
          مخالفم 1
      3. مهران

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        .خودم نظرم سوناتا هست.تشکر جناب اشتری
        فعلا که ۲۰۶ سوارم ایشالا همگی بتونیم ماشینی که لیاقتشو داریم سوار بشیم.

        موافقم 14
        مخالفم 1
      4. علیرضا

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (12 ديدگاه)

        مهران به نظر من اگه با هزینه تعویض باتری سوناتا مشکلی نداری سوناتا بخر چون از عمر باتری اونا 5 سال میگذره و 2 3 سال دیگه باید عوض بشه و ممکنه هزینه سنگینی داشته باشه تازه اگه اصل باتری رو پیدا کنی . و اگه با هزینه سوناتا مشکل داری به نظر من اپتیما بگیر

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. مهران

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          ممنون علیرضا جان که کمک کردی و نظرتو گفتی.اره بحث باتری سوناتا هم فکر کردم.اما اگه بتونم یه تمیز و کم کارشوپیدا کنم میگیرم.نهایتش ۳ سال سوارش میشم خودم و فکر نمی‌کنم بعد برای فروشش ضرر کنم.از اونطرف اپتیما هم گزینه ی خوبی هست واقعا.

    2. حسین۲

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      هر طور حساب و کتاب کردم داچیا از همه نظر خوبه البته با قیمت ۱۰ هزار دلاری نه بیشتر . اینجا الان تندر ۹۰ مدل ۹۶حدودا ۵۰۰ تومن قیمت داره

      موافقم 15
      مخالفم 2
  6. امیر

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    به چه حال و روزی افتادیم که این آشغال ها برامون آرزو شده !! اینا همه فقط برای بازار کشور های فقیر مثل پاکستان یا هند ساخته میشن و به هیچ وجه توی بازار های معتبر حضور ندارن ، واقعا حیف رو اینا اسم ماشین گذاشت !!

    موافقم 26
    مخالفم 7
    1. Anti Tesla

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      به نظر من تا وقتی که برای نامبردن خودروهای اقتصادی از لفظ[آشغال]استفاده کنید،لیاقتون همین ها هم نیست.

      موافقم 35
      مخالفم 10
  7. شهروند ایرانی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (831 ديدگاه)

    ببینید شما با ۱۰ هزار دلار هم میتونید خودرو بهتر از بنجل های داخل پیدا کنید نمونه های بازار چین و هند و امارات زیاد اما تا وقتی اینها هستن مردم حتی اقتصادی ترین خودروهای دنیا سوار بشن با این جانی ها خونخوار نمیشه صلح کرد مشکل اصلی حل کنیم آنوقت ما هم مثل کشورهای عربی ماشین خوب سوار میشیم وسلام

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. بهرام

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      ببین عزیز. من هرگز حاضر نیستم بابت چنین لگنهایی ده هزارتا بدم. بجاش یه هوندا سی آر اف ۳۰۰ میخرم خلاص. آقای اشتری لطفأ به موتورهای دوال اسپرت هم بپردازید. (می‌خوام مردم هم بدونند. تعرفه موتور از همه کمتره)

      موافقم 1
      مخالفم 6
  8. Amirreza.M

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    ده هزار دلار خیلی کمه اما بین اینا ساندرو را دوست می داریم

    موافقم 15
    1. Bagher

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (122 ديدگاه)

      500 میلیون کمه؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    برلیانس شبیه موشمای آب شده شده
    هرکدام زباله خارجی ان

    موافقم 22
    مخالفم 5
  10. علی جردن

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    همشون کسل کننده هستند اما پراید و تیبا از اینا هم کلافه کننده ترن

    موافقم 16
    مخالفم 3
  11. Max

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه اصراریه با ۱۰ هزار دلار خودروی نو بیارین اونم با این گزینه های ضعیف ؟
    نمیشد واقعا خودروهای کارکرده با عمر نهایت ۵ سال و قیمت حدودی ۱۰ هزار تا بیارن ؟
    حداقل یه خودرویی میاری که قیمتش قبلا در زمان صفر بودن مثلا ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار بوده و کاهش قیمت خورده بعد ۴ – ۵ سال .
    گزینه های خیلی خوبی هم پیدا میشه تو بازارای اطراف .
    عوضش امنیت و کیفیت و عمر بیشتر داره .
    صد البته که مسئولان اگه بخان میتونن این کارو بکنن اما باید یه سری منافع عزیزان و نورچشمی ها هم این وسط تامین بشه و همه داستان اونجاست .

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. amir

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      برای خودروی به صرفه و نسبتا معمولی تازه حداقل تا ۳۰ هزار باید سقف میگذاشتن ده هزار دلار آخه ؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. ریویرا

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      کرولا ۲۰۱۸ قیمتش ۸ تا ۱۰ هزار دلاره اما حجم موتورش محدودیت ایجاد میکنه . یاریس ۱ لیتر هم گزینه خوبی هست ، هیوندا سری i10 هم با موتور ۱ لیتر گزینه خوبی هست .

  12. Anti Tesla

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    با توجه به شرایط اقتصادی افراد کم درآمد جامعه توان هزینه تا ۱۰۰ میلیون تومان رو دارند،من این حرف رو با تحقیق کردن می گویم و ملاک فرد کم درآمد من
    رفته گر شهرداری است.
    اگر فرد۲۰سال سابقه داشته باشد ۱۲۰۰۰۰۰۰۰ریال در ماه درآمد دارد.
    اگر از شهرداری ۱۰۰ میلیون وام دریافت کند باید طی مدت ۳ سال با قسط ۳ میلیون و +بهره، این وام را پس بدهد،آنوقت چگونه بتواند با ۲۰۰۰ دلار خودرو سوپر اقتصادی بخرد؟
    متاسفانه دولت هرچه زور بزند نمی‌تواند خودرویی برای افراد کم درآمد جامعه فراهم کند.
    دوستان این تحقیق رو من واقعا انجام داده ام و از خود کارمندان و مقاله ای که در سایت دانشگاه تهران گزاشته شده بود استفاده کردم.

    موافقم 16
    مخالفم 3
  13. RIO

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    تا فردا طول می کشه که همه ماشین های این لیست به ۱۰۰ کیلومتر برسن🤣🤣

    موافقم 3
    مخالفم 13
  14. محمد رسول بدیعی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام جناب اشتری عزیز، خیلی ممنون بابت مطالب مفیدتون یه سوال داشتم لطف میکنید جواب بدید
    میخواستم یه ماشین دست دوم تهیه کنم، ملاکم خودروی جادار برای خانواده و کم استهلاک هستش چون بخاطر شغلم مجبورم مسافت زیادی را ماهیانه (حدود 5000کیلومتر) با ماشین برم، بنظرتون خودروی های مدل پایین کره ای یا ژاپنی بگیرم مثل سوناتا آزرا کمری گرندویتارا ماکسیما…. یا سراغ ماشینهای چینی برم با کارکرد کمتر برم
    ممنون میشم جواب بدین

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      شخصا برای رانندگی طولانی پیشنهاد میکنم سراغ کلاس شاسی بلند و کراس‌‌اور باشید، با سدان های معمولی حتی تویوتا کمری، رانندگی جاده برای روزهای متوالی و ساعت‌های پیاپی (مثلا ۸ ساعت در روز) آسیب جدی به بدن شما وارد می‌کنه
      دو نفر از آشنایان من سانتافه و راو۴ دارند، یکی پزشک شهرستان هست و دیگری مهندس راه‌سازی هر هفته رانندگی بین شهری دارند و الان که ۳۰۰ هزار کیلومتر با ماشین رانندگی کردن، هنوز به مشکل فنی پرهزینه برنخوردن

      موافقم 17
      مخالفم 1
  15. محمد

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    ببینید چی به سر این کشور ثروتند آوردن که اگه ماشین ده هزار دلاری هم بدون گمرک و عوارض و حق دلال ها بیاد بازم از دسترس اکثر مردم خارجه ، آخر مقاله آقای اشتری به نکته خوبی اشاره کردن الان آریزو 5 و ایکس 22 مگه با قیمت واقعی فروخته میشه که توقع دارید بزارن ماشین با قیمت واقعی وارد بازار بشه

    موافقم 15
  16. ‌ ‌

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4845 ديدگاه)

    خدایا یه کاری کن همه اینا بیان ایران
    جایگزین پراید شن
    با قیمت اصلیشون
    از ما که گذشت ولی لااقل ملت بتونن یه ماشین خوب سوار شن 😕

    موافقم 16
    مخالفم 1
  17. دلشاد

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهتره از حال اوضاع مردم بپرسید که آشغالترین خودرو دنیا که در مملکت ما تولید میشه رو هم نمیتونند بگیرند پس ما آدم نیستیم باید بریم بمیریم آیا …..
    هزینه تعمیر پراید فکستنی رو نمیتونیم بپردازیم !!!
    مملکت مسلمونی اینه !!! نخواستیم بلا نسبت …. خوردیم

    موافقم 16
    مخالفم 1
  18. دلشاد

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تقسیم عادلانه ثروت اینه !!!!!
    قدیم میگفتند آمریکایی ها تومملکت ما حکمرانی میکردند و ….
    الان که بدتر از اون موقع هست بازم بهونه تحریم هست آیا …..

    موافقم 16
    مخالفم 1
  19. بگذريم

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    قسمت تلخ ماجرا اینجاست (حداقل برای من) بیشتر از 10 سال سابقه کارکردن توی صنعت خودرو سازی دارم، سلامت و اعضای بدنمو توی این کار از دست دادم، الان به واسطه وظیفه ی محوله تمامی این ماشین ها و مارکت هارو رصد و گزارش میکنم ولی خودم تا الان فرمون ماشین رو لمس نکردم و نتونستم خودرو بخرم.

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      حالا فکر کن من 30 ساله مجلات ماشینی می خونم و 8 ساله هر روز نویسندگی خودرو می کنم
      اکثر خودروهایی که دوست دارم، مدل‌های ارزان قیمت هستند که در ایران وجود ندارن

      موافقم 16
      مخالفم 1
  20. علیرضا

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اقای اشتری به نظرتون با بودجه حدود 1 میلیارد بین رسپکت و اریزو 5 کدوم رو بخرم البته اگه گزینه دیگه تو این محدود میشناسین معرفی کنین. با تشکر

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      ایکس ۳۳ یا ایکس ۵۵ صفر کیلومتر بخرید، چند سالی گارانتی داره
      الان ایکس ۳۳ صفر کمیاب شده ولی حدود یک ملیارد هست و ایکس۵۵ صفر حدود ۱/۲۰۰ یا ۱/۱۰۰ معامله می کنن
      نکته مثبت این سبک ماشین‌ها، راحتی برای مسافرت و رانندگی آرام در جاده است، توی شهر هم خوب هستن چون خیلی هیکل بزرگی ندارن
      به نطر من آریزو ۵ با قیمت مشابه ایکس۳۳ نمی ارزه و باید ۳۰۰ میلیون ارزون تر باشه
      ریسپکت و KMC j7 سدان هم فعلا نخرید چون ممکنه به زودی توقف تولید بخوره و بعدش کمبود قطعه براش پیش میاد

      موافقم 12
      1. بگذريم

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (13 ديدگاه)

        درمورد جی 7 که همین الانشم توقف خورده چون برند سهول گروه جک دیگه تولید نمیشه و جایگزینش یه برند تمام الکتریکی توسعه داده میشه.

    2. ‌ ‌

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4845 ديدگاه)

      آزرا 2008 بخر فیس 2011 کن یا سراتو 2010 بخر یا کمری 2007 بخر یا اگه پیدا کردی بی ام و 330 مدل 2007 یا 2006 یا 2005 بخر درسته یخورده قدیمین ولی باز از اون چینیا بهترن اگه چینی هم میخری من میگم شاستی بلند بخر سدانای چینی که تو ایران میارن نه خوشگلن نه ارزش خرید داره

      1. حسین

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (404 ديدگاه)

        شاستی؟! شاسی منظورت هست
        تو این رنج قیمت اون آزرا و کمری های بالای ۱۰ سال کار هم عملا ترکیده هستن. رفتم دیدم که میگم.

  21. علیرضا

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ممنون بابت راهنمایی تون

  22. علیرضا

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فقط به نظرتون x33At جدید مدل 1401 یا 1400 از لحاظ موتوری خوب هست
    یا دسترسی به قطعاتش اسون هست چون میخوام ماشین رو چند سال ازش استفاده کنم میخوام زیاد دردسر نداشته باشه.

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      از نظر موتور گیربکس X33 خیالتون راحت
      فنرهای این ماشین زود به صدا می افته که از نظر فنی چندان مهم نیست
      در مجموع چند نفر از آشنایان دارن استفاده می کنن تا 100 هزار کیلومتر مشکل خاصی نداشتن

  23. Genius

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    تو دنیا بهتر بگم کل دنیا بجز چندتا کشور بینوای افریقایی،برخی های جماهیر منفک شده از شوروی مثل ارمنستان و ابرگودرت منطقه یعنی ما ؛یک شهروند عادی با ۶۰۰۰ دلار میتونه مالک یک دستگاه هیوندای آی۲۰ مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ بشه و ما با بیش از این مبلغ سایپا پراید کوئیکی رو میخریم که هیچ کجای دنیا تائیدش نمیکنه و فاقد استاتداردهای اولیه است!!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  24. Reza-a

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (455 ديدگاه)

    آخر مطلب خیلی مثال خوبی بود، وقتی نمونه همین ماشین های ده هزار دارای داره تو کشور مونتاژ میشه و قیمت میلیاردی داره پس دیگه امیدی به ماشین وارداتی صفر کیلومتر با قیمت پایین نیست.

  25. Soroush

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    عملا ماشینایی میاد که بدرد جاده نمیخوره نهایتا داخل شهری خوبی باشن که بازم جذاب نیستن
    تو این لیست با ارفاق ساندرو فقط مناسبه

  26. سعید

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خیلی جالب هست که یکی از دغدغه های اصلی یکی از مخاطبان عزیز، بحث باتری اوریجینال خوردرو مورد نظرشون هست . برای مقایسه در کانادا علاوه بر امکان تهیه باتری از نمایندگی های رسمی شرکت مورد نظر ، گزینه دیگر که مقرون بصرفه تر هست و کیفیت بسیار خوبی هم دارد ، خرید باتری از شرکت زنجیره ای کاستکو (Costco) است. و جالب اینجاست که گارانتی محدود پنج ساله دارد . کافیست از سایت همین شرکت ، مدل ‌و سال ساخت خودرو مورد نظر رو انتخاب کنید تا گزینه های باتری بر حسب آمپر نمایش داده شود و شما به دلخواه اون رو انتخاب می کنید . کلا مشتری مداری، خدمات حین و پس از فروش در ایران و کشورهای جهان اول حکایت :
    میان ماه من تا ماه گردون
    تفاوت از زمین تا آسمان است

  27. سیدمرتضی

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دم فیات و لانچیا گرم ، یه سروگردن بالاتر از این خودروهای این لیست هستند.

  28. رضا

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (154 ديدگاه)

    مورد آخر رو دیدید؟اگر خودرو وارد بشه کمتر از ۹۰۰ میلیون تقریبا منتفی هستش

  29. بگذريم

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نکته دیگه که باید گفت اینه که خودروهایی مثل داچیا و فولکس واگن به کنار کیفیتشون ثابت شدست ولی در خودروهای چینی قیمت پایین چون سعی میشه همه چی اقتصادی لحاظ بشه ثبات کیفیت و کارایی موتور و گیربکسشون توی ایران به شدت پایین و ضعیف هست. یکی از دلایل مهمش صافتر بودن سطح کلی کشور چین نسبت به ایران هست

  30. هیچکس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تنها راه نجات خودرو سازی کشور اینه که راه کشورهای دیگه رو بریم یعنی خط تولید مشترک با غول ها همراه بامواداولیه و نیروی کارارزان ایران، اینجوری خودروی ارزان و باکیفیت ساخته خواهد شد البته اگه مفت خورهای تیلیاردی بزارند پتانسیل خودرو ارزان و باکیفیت در ایران بیشتر ار تمام دنیاست ولی حیف……
    درضمن قیمت تیگو۷پرو درسایت علی بابا۱۱هزاردلاربود
    ولی اینجا۳۳هزاردلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا