چشم اندازهفته نامه

ارزان‌ترین سدان‌های سال 2024، از مزدا 3 و سیویک تا النترا و کیا ریو

با قیمتی بین ۱۷ تا ۲۵ هزار دلار می‌توان سدان‌هایی با مصرف سوخت عالی، تجهیزات مناسب، صندوق بار بزرگ و حتی رانندگی جذاب خرید.

روزگاری ارزان‌ترین خودروهای بازاری مثل آمریکا مدل‌های فقیر و بی‌خاصیت بودند اما در سال ۲۰۲۴ این موضوع اصلاً صدق نمی‌کند زیرا هم‌اکنون با بودجه‌ای بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار می‌توان خودروهایی خرید که مملو از ویژگی‌های هستند که نسبت به قیمتشان شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. این‌ها ارزان‌ترین سدان‌هایی هستند که در سال ۲۰۲۴ می‌توان در آمریکا خرید.

۱۰-مزدا ۳

قیمت: ۲۵,۳۳۵ دلار

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۹۱ اسب بخار
گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر ترکیبی

هرچند مزدا ۳ روی کاغذ مشخصات بسیار خوبی دارد اما با یک نگاه به طراحی بیرونی یا کابین این خودرو متوجه خواهید شد که چه چیزی آن را از رقبا متمایز می‌کند. مزدا از لحاظ زیبایی بیرونی یک پله بالاتر از رقبای خود قرار می‌گیرد و هندلینگ جذاب و دو پیشرانهٔ خوب هم با این ظاهر زیبا همخوانی دارند. پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر استاندارد قدرتی فراتر از نیاز یک سدان ارزان‌قیمت دارد اما برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند امکان انتخاب نسخهٔ توربوی ۲۵۰ اسب بخاری با سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. هرچند قیمت پایهٔ مزدا ۳ از ارزان‌ترین سدان‌های بازار گران‌تر است اما با وجود صندلی‌های عقب تنگ، از لحاظ راحتی و احساس کلی یک خودروی کامپکت واقعاً لوکس محسوب می‌شود.

۹-هوندا سیویک

قیمت: ۲۵,۰۴۵ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۵۸ اسب بخار
گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ترکیبی

سیویک نامی مشهور و قابل‌اعتماد در بخش خودروهای کامپکت محسوب می‌شود. تیپ پایهٔ این خودرو انتخابی ساده اما کاربردی است که پیشرانهٔ ۱۵۸ اسب بخاری را با مصرف سوخت عالی ارائه می‌کند. دینامیک رانندگی هم در همهٔ نسخه‌های سیویک خوب است که همین موضوع سدان هوندا را به یک معیار در بین خودروهای کامپکت تبدیل کرده است. همچنین برخلاف بسیاری از دیگر خودروهای کامپکت بازار، سیویک به‌صورت استاندارد کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و ترمز اضطراری خودکار را هم ارائه می‌کند.

۸-تویوتا کرولا

قیمت: ۲۳,۱۴۵ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۶۹ اسب بخار
گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۵ لیتر ترکیبی

هرچند کرولا در تیپ‌های پایینی فاقد دینامیک رانندگی جذاب سیویک است اما از لحاظ مصرف بنزین و قیمت، با برتری اندکی در قدرت و گشتاور، هم‌سطح هوندا خواهد بود. تویوتا همچنین در بیرون طراحی جسورانه‌تری هم دارد هرچند که از لحاظ فضای داخلی در پس سیویک قرار می‌گیرد. کسانی که خواهان مصرف سوخت پایین‌تری هستند می‌توانند کرولای هیبریدی را انتخاب کنند درحالی‌که GR کرولا پرفورمنسی فوق‌العاده را ارائه می‌کند.

۷-فولکس‌واگن جتا

قیمت: ۲۲,۶۶۰ دلار

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۵۸ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ترکیبی

فولکس‌واگن جتا غیر از نسخهٔ اسپرت GLI، گزینهٔ چندان جالبی در این کلاس به‌حساب نمی‌آید. طراحی خودرو کاملاً ساده است، کابین ارزان‌تر از قیمتی است که دارد و سواری هم بسیار سفت است. دیگر خودروهای این کلاس از وزن نسبتاً سبک خود برای ارائهٔ هندلینگ جذاب استفاده می‌کنند اما فرمان بی‌احساس جتا هرگونه تجربهٔ هیجان‌انگیزی را تضعیف می‌کند. البته سدان فولکس‌واگن با گیربکس دستی هم ارائه می‌شود و در تیپ‌های بالاتر از ارتقاء تکنولوژی خوبی بهره می‌برد اما توصیهٔ خرید جتا (به‌جز GLI که تا حدودی مشکلات هندلینگ را برطرف می‌کند) با هر قیمتی دشوار خواهد بود.

۶-هیوندای النترا

قیمت: ۲۲,۵۹۰ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر ترکیبی

النترا که توان رقابت با کرولا و سیویک را با قیمتی کمتر دارد، سال‌ها است که یکی از گزینه‌های قابل‌قبول بازار محسوب می‌شود اما هیوندای این خودرو را در نسل هفتم به‌طور چشمگیری ارتقاء داده است. علاوه بر این، النترا در به‌روزرسانی مدل ۲۰۲۴ از دماغهٔ جدید، ایربگ‌های جانبی استاندارد و رنگ‌های جدید برای داخل و بیرون بهره‌مند شده است. هرچند نسخهٔ پایهٔ النترا در هندلینگ با سیویک قابل‌مقایسه نیست و به‌اندازهٔ کرولا هم قابل‌اعتماد نخواهد بود اما به لطف طراحی و جانمایی هوشمندانه، کابین جادارتری را ارائه می‌کند. النترا که به‌صورت استاندارد خودرویی راحت و مجهز به تکنولوژی است، یک گزینهٔ کاملاً متقاعدکننده در این کلاس به‌حساب می‌آید.

۵-نیسان سنترا

قیمت: ۲۱,۹۰۵ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۴۹ اسب بخار
گشتاور ۱۹۸ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۹ لیتر ترکیبی

طراحی بیرونی و متریال داخلی سنترا چیزی فراتر از قیمت آن را نشان می‌دهند و راحتی داخلی آن به کیفیت سواری خوب خودرو هم کشیده شده است. کابین سنترا بد نیست اما ضعیف‌تر از رقبا به نظر می‌رسد و در بزرگراه مصرف سوخت خوب ۶ لیتر در هر صد کیلومتر را به نمایش می‌گذارد اما مشکل بزرگ سدان نیسان زیر کاپوت است یعنی جایی که هرچند پیشرانه کشش خوبی را ارائه می‌کند اما فاقد تجربهٔ لذت‌بخش خواهد بود.

۴-کیا سراتو

قیمت: ۲۱,۱۴۵ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ترکیبی

خودروهای کامپکت معمولاً ارزان هستند اما سراتو از همهٔ آن‌ها ارزان‌تر است. این ماشین مصرف سوخت خوبی دارد اما صرف‌نظر از نسخهٔ جذاب GT، در سراتو همه‌چیز خسته‌کننده به نظر می‌رسد. دیگر خودروهای کامپکت بازار که مزدا ۳ پیشتاز آن‌ها است، تجربهٔ رانندگی شگفت‌آوری را ارائه می‌کنند اما سراتو به همان اندازهٔ قیمتش سطح پایین احساس می‌شود. البته سراتو با اینکه کابین ساده، پیشرانهٔ ضعیف و هندلینگی پایین‌تر از رقبا دارد اما در قیمت همهٔ آن‌ها را مغلوب می‌کند.

۳-میتسوبیشی میراژ

قیمت: ۱۹,۰۵۵ دلار

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر
قدرت ۷۸ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۰ لیتر ترکیبی

کوچک‌تر و ارزان‌تر از خودروهای کامپکت، خودروهای ساب‌کامپکت مثل میتسوبیشی میراژ هستند. در سال ۲۰۲۴ تنها سه خودرو در این کلاس رو به انقراض در بازار آمریکا وجود دارد که یکی از آن‌ها میراژ ارزان‌قیمت است. بااین‌حال، متأسفانه میراژ نسبت دیگر رقبا خود در این کلاس، راحتی و کارایی بسیار کمتری دارد. بااین‌حال، مصرف سوخت تنها ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه برگ برندهٔ این سدان کوچک ژاپنی خواهد بود.

۲-کیا ریو

قیمت: ۱۹,۰۵۵ دلار

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۲ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۵ لیتر ترکیبی

هرچند ریو به‌زودی از بازار آمریکا حذف می‌شود اما این هنوز هم گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال یک خودروی صفرکیلومتر ارزان‌قیمت هستند. برخلاف میراژ، ریو در کنار قیمت پایین، کیفیت سواری خوب و هندلینگ قابل‌توجهی را ارائه می‌کند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این ماشین هم با نمایشگر لمسی ۸ اینچی استاندارد و اندروید اتو و اپل کارپلی، بهتر از رقبای خود است. پیشرانهٔ ریو هرچند قطعاً به‌اندازهٔ موتور مدل‌های کامپکت قدرتمند نیست اما به‌اندازه‌ای قدرت دارد که خودرو را ظرف ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. ریو حتی با وجود نقاط ضعفی مثل صندوق بار کوچک و فرمان مبهم، گزینهٔ خوبی در بازهٔ قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار محسوب می‌شود.

۱-نیسان ورسا

قیمت: ۱۷,۴۰۵ دلار

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۲۲ اسب بخار
گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر ترکیبی

ارزان‌ترین سدانی که هم‌اکنون می‌توان در بازار آمریکا خرید نیسان ورسا است. این ماشین بزرگ‌ترین صندوق بار را در کلاس خود ارائه می‌کند و با برخورداری از هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار به‌صورت استاندارد، ایمنی خوبی هم دارد. بااین‌حال، کسانی که خواهان مصرف سوخت کمتر هستند باید گیربکس CVT را سفارش دهند که ۱,۷۰۰ دلار به قیمت خودرو اضافه می‌کند (مصرف سوختی که در جدول می‌بینید متعلق به نسخهٔ دستی است). همچنین صرف‌نظر از گیربکس، شتاب سنترا حتی برای این کلاس هم پایین است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Amirmohammad

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    اینا الان باید تاکسی های ایران میبودن اگه عقل تو سر بعضیا بود!

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. شهروند ایرانی

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (832 ديدگاه)

      فاجعه جای خودش نشون میده که این ارزان های بازار آمریکا هستند ولی از این ارزانتر هم بغل گوش خودمون فراوان از بازارت امارات گرفته بازار چین و تا جنوب شرق آسیا خیلی ارزونتر داریم یعنی خودرو داریم ۷ هزار دلار که بهتر خودرو ۱۵ هزار دلاری ساخت داخل

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        تو همه اینا نظرم مزدا3 و بعدش سیویک و بعدش کرولا !!!

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. NAVID@@98

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (768 ديدگاه)

          👑🥇🏆 توه همه اینها بهترین فولکس واگن جتا هست از همه هرکدومش خیلی بهتره🥇👑🏆🔥

          موافقم 4
          مخالفم 15
    2. کوروش

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (56 ديدگاه)

      بالاخره دزد هم در جهت هدف خودش از عقل استفاده می کنه!

      موافقم 18
      مخالفم 1
    3. علی جردن

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      تاکسی سهله اینا خودروهای سوپر لوکس آخرین سیستم بازار ایران محسوب میشن

      موافقم 15
      مخالفم 2
    4. Hamilton1970

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      شما به امارات نگاه کنی تاکسی اونها هایلندره نه کرولا.
      تاکسیهای ما هم میبایست همون هایلندر باشه اما…

      موافقم 10
      مخالفم 2
    5. مانی

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (252 ديدگاه)

      افول یک مجله قدیمی و پر طرفدار
      من سالهاست که مجله ماشین می خوانم و این مجله را خیلی دوست دارم.ولی باید اعتراف کنم که طی سالهای اخیر هر ماه از کیفیت این مجله کاسته می شود و مطالب درج شده در آن انصافا ارزش 80 هزار تومان پولی که برای آن می دهید را ندارد.مخصوصا شماره نوروزی آن که مصداق واقعی یک فاجعه محتوایی و نگارشی هست.معمولا صفحات اول این مجله را دو شخص ظاهرا خودرونویس به نام های کامران ط و سهراب ب پر می کنند که در هر شماره ای همان مطالب شماره قبل را با کمی رنگ و لعاب اضافی تکرار می کنند و به نظر می رسد که می خواهند مطالبی را با شیوه تکرار و ضرب دگنگ به خواننده القاء کنند.به نظر می رسد که کامران ط و سهراب ب هر دو دل پری از ماشین های چینی دارند و انصافا در تخریب و سیاه نویسی و نشر مطالب دروغ و غیر علمی و غیر مستند بر علیه ماشین های چینی بسیار کوشا هستند.آقای کامران ط که ظاهرا مدرک دکترا دارد،در چند شماره اخیر مبارزه سختی را بر علیه ورود و مونتاژ خودروهای برقی به ایران کلید زده است و به شدت نگران ورود خودروهای برقی به بازار کشور هست.این مبارزه تا جایی پیش رفته است که ایشان یک مشت سخنان عامیانه و یا شاید کپی شده از کامنت های دیگر سایت های فضای مجازی را در قالب مقالاتی ظاهرا علمی (ولی باطنا ضد علمی و غیر مستند) به خورد خواننده می دهد وخودروهای برقی را عامل قطعی برق و کمبود انرژی در ایران آینده می داند و سریع نتیجه می گیرد که اصلا حتی یک عدد خودروی برقی هم نباید به ایران وارد و مونتاژ شود و حتی تا جایی پیش می رود که گازرسانی به شهرها و روستاها را که عامل رفاه حال مردم هست را در قالب یک فاجعه بزرگ ترسیم می کند!!.(احتمالا ایشان بچه سال هست و در گذشته در صف های طولانی کپسول گاز ساعت ها نایستاده است تا قدر کار بزرگی که دولت های قبل در گاز زسانی به شهرها و روستاها انجام داده است را بداند)..سئوال من از این فرد این هست که عموجان! مگر تا حالا چند دستگاه خودروی برقی به کشور وارد شده که شما اینقدر نگران و وحشت زده هستی؟اصلا کدام سرعت در برقی سازی خودروها اخیرا در ایران انجام گرفته است که شما در شماره نوروزی با عجله تیتر زدی : نهضت برقی سازی با سرعت تمام چرا چند شماره از مجله ماشین را با یک مشت مطالب تکراری پر کردی تا ثابت کنی که خودروی برقی برای مصرف کننده ایرانی بد و فاجعه آمیز هست؟چرا حداقل سعی نمی کنی که با یک کارشناس زبده برق مشورت کنی تا میزان تولید و مصرف برق در ایران را با آمار و ارقام و نمودار برایت توضیح دهد تا آن وقت نتیجه بگیری که خودروی برقی برای ایران مناسب هست یا نه. چرا اینقدر جوگیر و هیجان زده هستی؟ اما مقالات آقای سهراب ب اینقدر سطح پایین و عامیانه هست که این تصور پیش می آید که این بابا از روی کامنت های دیگر سایت ها کپی می کند و آنها را در قالب یک سری مقالات در مجله ماشین می نویسد.فقط و فقط یک مشت کامنت تکراری و پوچ و ملال آور که هیچ آورده و کاربردی برای خواننده ندارد….در صفحه کلاسیک مجله ماشین هم آقای بابک ص ظاهرا یک دلنوشته از دفترچه خاطرات خود را در قالب یک مقاله به خورد خواننده داده است.این هم از مقاله خودروهای کلاسیک در مجله ماشین!
      وقتی شخصی 80 هزار تومان برای خرید یک مجله صرف می کند انتظار دارد که سطح آن بالاتر از فضای مجازی باشد و سخن و رویه نو و تازه ای را در آن شاهد باشد.اگر قرار باشد همان کامنت های داخل فضای مجازی با کمی رنگ و لعاب به خورد خواننده داده شود اصلا چه نیازی هست به چاپ مجله و خرید آن توسط خواننده….متأسفانه مجله ماشین روز به روز عامیانه تر و غیر علمی تر می شود.حداقل به خوانندگان قدیمی خود قدری احترام بگذارید.

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. محمدهادی

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        یادمه اون زمانها که مجله ماشین میخوندم و خفن ترین منبع ماشین بود تو اون سالعای دور،شخصب به نام مهندس انصاری فرد بخش اصلی مطالب اون مجله رو مینوشت که خعلی قلمش جذاب و به روز و حرفه یی بود
        بیشتر اطلاعات پایه مو در بحث خودرو از اون مجله و اون نویسندگان باتجربه دارم
        بهترین دوران ماشین بازی م بود
        یادشون گرامی و اسم مجله ماشین جاودانه

    6. سامان اذری

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      داداش دولت ما
      قطره چکانی ماشین وارد میکنه
      خچبه دست خودشون ماشین ۲۰ هزار دلاری رو ۵۰ هزار دلار میفروشن به مردم

      فرض کن شما اقا زاده هستید میگن برو مثلا نیسان رو به صورت محدود وارد کن
      اونوقت شما مثلا ۲۰ میلیون دلار میذارید وسط
      دو سه ماه بعد بدون این که کاری انجام بدید پولتون میشه ۵۰ میلیون دلار
      به همین راحتی به همین خوشمزگی

  2. سالار فصل

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    در ابتدای مطلب ، لیست بسیار جذابی به نظر میرسید تا اینکه رسیدم به شماره 6 و متوجه شدم ، ای بابا ، باز هم پیاز خودش رو لای میوه ها جا کرده.
    خلاصه چنتا مورد رو میشه از لیست حذف کرد و نادیده گرفت

    موافقم 4
    مخالفم 13
    1. سالار فصل

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      شماره 6 (اسمشو نیار) رو با مزدا 3 مقایسه کنید فقط

      موافقم 5
      مخالفم 8
    2. Car love

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (700 ديدگاه)

      حذف فقط LFA ☹️ نه ماشینی که ۱۴۰ هزارتا فروخت تو امریکا با ۱۵ درصد افزایش فروش💔

      موافقم 1
      مخالفم 15
      1. جومونگ

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (223 ديدگاه)

        « هرچند نسخهٔ پایهٔ النترا در هندلینگ با سیویک قابل‌مقایسه نیست و به‌اندازهٔ کرولا هم قابل‌اعتماد نخواهد بود »

        « در سراتو همه‌چیز خسته‌کننده به نظر می‌رسد. دیگر خودروهای کامپکت بازار که مزدا ۳ پیشتاز آن‌ها است، تجربهٔ رانندگی شگفت‌آوری را ارائه می‌کنند اما سراتو به همان اندازهٔ قیمتش سطح پایین احساس می‌شود. البته سراتو با اینکه کابین ساده، پیشرانهٔ ضعیف و هندلینگی پایین‌تر از رقبا دارد »

        «ریو به‌زودی از بازار آمریکا حذف می‌شود»

        هتریک کره ☹️💔

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. Car love

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (700 ديدگاه)

          یاد تیتر “چه شد که جاپونی ها عقب افتادن” بخیر ☹️

          مرحوم لندکروز،مرحوم اف جی،مرحوم ماکسیما،مرحوم LFA مرحوم نیسان ورشکسته 💔
          “در سال ۲۰۲۴ تنها سه خودرو در این کلاس رو به انقراض در بازار آمریکا وجود دارد که یکی از آن‌ها میراژ ارزان‌قیمت است”

          سوبله چوبله شدن 😢

          موافقم 1
          مخالفم 12
  3. جرمی کلارکسون

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (977 ديدگاه)

    نیسان سنترا خوشم اومد قشنگه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. پیام

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    طراحی سیویک از کرولا خیلی بهتره! اون چه طراحی هست!!!

    موافقم 8
    مخالفم 8
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    به نظرم جذاب این لیست مزدا ۳

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. Hamid3x

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    انتخاب اول مزدا3
    گرونتر هست ولی بقول نویسنده از بقیه یک پله بالاتره و چند هزار دلار بیشتر ارزش اش رو داره

    انتخاب بعدی هوندا و کرولا و نیسان هم واقعا جذاب و دوست داشتنی هستند

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. احسان

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (152 ديدگاه)

    انتخاب من هوندا سیویک هست،ظاهر عالی با قیمت خوب و آپشن های خوب و قابلیت اطمینان زیاد.

  8. حسین

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    به جز النترا و ریو و سراتو که ارزش خرید ندارن، بقیه گزینه های جذابی هستن

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. حسین

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      ((به جز النترا و ریو و سراتو که ارزش خرید ندارن، بقیه گزینه های جذابی هستن))

      ((عقده اگه آدم بود))

      مشخصه کی بی شخصیته.
      حیف این کشور که امثال تو داخلش نفس می کشن

  9. ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    یه روزی اینا رو تو ایران مونتاژ میکنیم اون روز دیر نیست ولی اون روز ایران هم ایران نیست

    موافقم 2
    مخالفم 11
  10. Cars

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خلاصه و خوب ۰تا۱۰۰ هم می‌گفتید کامل میشد ژاپنی ها خوبن و النترا هم خوش قیافس منور باشید

    موافقم 2
    مخالفم 3
  11. رومانی>چین>فرانسه

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    خدایا چرا ایران…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. رامتین

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    من نظرم بیشتر سیویک هست. یه پکیج کاملی ارائه میکنه و با اختلاف کم، از مزدا3 و کرولا بنظرم سرتره.

  13. ارمان

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (129 ديدگاه)

    ۲۵ هزار دلار با دلار ۶۰ تومنی=۱/۵میلیارد
    حقوق ماهیانه یک کارگر خارجی ۳۰۰۰ دلار=۱۸۰ میلیون
    ینی حقوق ۸ الی۹ ماه
    بعد حقوق قانون کار اینجا ۷ میلیون
    همین ماشینا بیان اینجا ۴برابر قیمت فرو میکنند
    تهش هم پولدارا میتونن بخرن
    خدایا چه گناهی کردیم اینجا بدنیا اومدیم🚶

    1. مجتبی .

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      آرمان عزیز بخش اول رو خیلی خوب اومدی وبله کارگر اونا با حقوق کمتر ازیک سالش گرونترین اینارو میتونه بخره وکارگر ما با پانزده تا بیست سال حقوقش درکشور خودمون میتونه بخره. اما مردمی هم که درکشورهای دیگه بدنیا اومدن برای شرایطشون بازیادی خواهی سیاسیون جنگیدن و تلاش کردن اما ما به همه چی تن میدیم وفقط میشینیم وناله میکنیم. این فرقمونه.

  14. sina

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    مزدا
    سیویک
    کرولا

    به همین ترتیب

  15. پارسا

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در این حال در کشور هایی مثل آمریکا و کانادا و .. همچنان مردم سوار خودروهای کارکرده میشوند و این را ترجیح میدهند به سوار شدن خودروهای ارزان قیمت و بی کیفیت چینی ، من خودم زندگی کردم سالها در امریکا ، به هر حال برندهای هیوندای ، کیا ، نیسان ، و صد البته تویوتا همیشه جایگاه ویژه ای در انتخاب مردم کشورهای پیشرفته هست حتی خودروهای چند سال کارکرده

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. آرمان اشرف زاده

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    همین ماشین ها اگه تو ایران تولید بشه،قیمت بین ۱۳،۱۴ هزار تا ۲۱ هزار دلار میتونن بفروشن،با همین کیفیت و متریال
    چون هزینه کارگر و حقوق مهندسین و مالیات و هزینه های آب و برق و گاز کارخانه تو ایران از چین خیلی کمتره،ولی این چیزی که داره اتفاق میفته اینه که ماشین هایی مثل دنا و تارا و شاهین با کمتر از نصف کیفیت اینا و ایمنی و دوام کمتر از یک چهارم و استهلاک بالای ۴برابر،به قیمت ۸ تا ۱۰هزار دلار اونم با فروش محدود و قرعه کشی و زمان طولانی و در بازار آزاد با ۱۶ تا ۲۰ هزار دلار به صورت نقد باید بخریم
    بماند که همین ماشین ها تو آمریکا و کانادا و استرالیا با اقساط تا ۸ سال و بهره زیر ۴درصد
    و تو کشور های حاشیه خلیج فارس با اقساط ۵ ساله داره بصورت تحویل همون لحظه به دست مصرف کننده میرسه

  17. BMW

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    افسوس برای ما واقعا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا