ارزانترین سدانهای اتوماتیک در بازار کشورمان هماکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و تا حدود یک میلیارد تومان میتوان از بین شش تا هفت گزینهٔ مختلف انتخاب کرد.
در بازار خودروی کشورمان همیشه خودروهای اتوماتیک اختلاف قیمت قابلتوجهی با نمونههای دستی داشتهاند اما طی چند سال اخیر با پرواز قیمتها، خودروهای اتوماتیک از دسترس بخش بزرگی از جامعه خارج شدهاند تا جایی که هماکنون در بازار برای خرید یک سدان اتوماتیک باید بیش از ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد. علاوه بر این، انتخابها تا بازه حدود یک میلیارد تومان هم بسیار محدود است. ازاینرو، در ادامه قصد داریم با ارزانترین سدانهای اتوماتیک بازار کشورمان آشنا شویم.
همچنین بخوانید: مقایسه شاهین اتوماتیک و جک J4، ارزانترین سدانهای اتوماتیک بازار
شاهین اتوماتیک
ارزانترین سدان اتوماتیکی که هماکنون در بازار ایران میتوان خرید سایپا شاهین است. قیمت کارخانهای این خودرو نزدیک به ۶۴۲ میلیون تومان است اما این رقم در بازار به حدود ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است که بیش از صد میلیون تومان از نسخهٔ دستی گرانتر است. در قبال این مبلغ، همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ توربوشارژ را دریافت خواهید کرد که حالا به یک گیربکس CVT تیپ ترونیک ۸ سرعته متصل شده است. این موتور ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد که هرچند با تأخیر توربو مواجه است اما وقتی توربوشارژ وارد عمل شود در کنار گیربکس CVT میتواند کشش مناسبی را فراهم کند. شاهین اتوماتیک همچنین از چند آپشن بیشتر نسبت به نسخهٔ دستی شامل آنتن کوسهای، کروز کنترل، نمایشگر بزرگتر ۱۰ اینچی و تریم بیرونی کرومی هم بهره میبرد.
جک J4
J4 ارزانترین سدان چینی حال حاضر بازار ایران است که فقط بهصورت اتوماتیک تولید میشود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ استفاده میکند که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد. این قوای محرکهای کاملاً اقتصادی است که مزیت مهم آن استهلاک پایین خواهد بود. بااینحال، خریداران J4 باید با طراحی قدیمی و تجهیزات اندک آن که صرفاً در مواردی مثل آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، کروز کنترل، سیستم پایش باد تایرها، نمایشگر لمسی، کنترل پایداری و سنسور پارک عقب خلاصه میشود کنار بیایند. قیمت کارخانهای این سدان چینی هماکنون ۷۸۰ میلیون تومان است اما در بازار باید مبلغی در حدود ۸۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرد که J4 را به رقیب مستقیم شاهین اتوماتیک تبدیل میکند.
تارا اتوماتیک
ارزانترین سدان اتوماتیک ایرانخودرو در حال حاضر تارا اتوماتیک است که در تیپهای V2 و V4 قابل خریداری است. تیپ V2 که تقریباً همزمان با تیپ V1 دستی به بازار آمد، هماکنون در بازار بین ۸۸۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. تیپ V4 اما بسیار گرانتر بوده و قیمت آن در بازار با عبور از مرز یک میلیارد تومان به یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان رسیده است تا وارد قلمروی سدانهای چینی مثل آریزو ۶ شود. تارا V4 از گرافیک جدید چراغهای عقب و تجهیزات بیشتری مثل تنظیم برقی ۶ جهته صندلیهای جلو و سنسور پایی برای باز کردن در صندوق بهره میبرد درحالیکه در داخل هم دکمههای بالابر شیشه از روی داشبورد به روی درها منتقل شده است. هردو تیپ تارا اتوماتیک از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور استفاده میکنند که به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل است.
دنا پلاس توربو اتوماتیک
ایرانخودرو نسخهٔ اتوماتیک دنا را فقط با پیشرانهٔ توربوشارژ عرضه میکند و امکان خرید این خودرو با موتور EF7 تنفس طبیعی وجود ندارد. پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری توربوشارژ این ماشین ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد که از سدانهای اتوماتیک همقیمت آن بیشتر است و شتاب و کشش خوبی را فراهم میکند و ظرف ۱۰.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد اما هزینههای نگهداری بالاتری هم خواهد داشت. دنا پلاس توربو هم از همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تارا استفاده میکند. ایرانخودرو بهتازگی نسخهٔ آپشنال این خودرو را هم ارائه کرده است که از امکانات بیشتری مثل سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید، غربیلک فرمان D شکل و تنظیم برقی ۸ جهته صندلیهای جلو بهره میبرد و قیمت آن در بازار به نزدیک یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است اما نسخهٔ معمولی را میتوان با حدود ۹۷۰ میلیون تومان خرید.
فردا ۵۱۱
یکی از سدانهای اتوماتیکی که شاید خیلیها از وجود آن در بازار کشورمان خبر نداشته باشند فردا ۵۱۱ است. این خودرو در اصل چانگان السوین نام دارد که در سال ۱۴۰۰ توسط فردا موتور راهی بازار کشورمان شد اما پس از مدتی تولید آن متوقف شد و حالا بهتازگی دوباره به خط تولید فردا موتور بازگشته است. به همین دلیل، ۵۱۱ علیرغم برخورداری از ویژگیهای مثبتی مثل گیربکس پنج سرعته دوکلاچه، طراحی بروز و امکانات قابلقبول، نتوانست در بازار کشورمان مطرح شود. حال اما که ۵۱۱ به بازار بازگشته است، با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان میتواند رقیبی برای تارا و دنا باشد هرچند که قطعاً بازار دستدوم یا گستردگی قطعات این دو سدان ایرانخودرو را نخواهد شد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ استفاده میکند که ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای جلو میفرستد. سانروف، دو ایربگ، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دنده عقب و چراغهای خودکار ازجمله تجهیزات این سدان چینی هستند.
آریزو ۵ اسپرت
آریزو ۵ یکی از سدانهای چینی باسابقهٔ بازار است که از اواسط دههٔ ۹۰ شمسی در کشورمان عرضه میشود و خودروی شناختهشدهای است. مدیران خودرو اما بهتازگی نسخهٔ فیسلیفت این خودرو را با نام آریزو ۵ اسپرت به بازار فرستاده که جایگزین نسخهٔ قبلی شده است. در بخش قوای محرکه این نسخهٔ جدید تغییر خاصی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که در کنار گیربکس CVT قرار میگیرد و شتاب کشش مناسبی را فراهم میکند. آریزو ۵ اسپرت از تجهیزات مناسبی مثل سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، کروز کنترل، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سانروف برقی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، دوربین و سنسور دندهعقب، دیلایت، ترمز پاک برقی با اتوهلد، گرمکن صندلیهای جلو و ۶ ایربگ بهره میبرد. قیمت کارخانهای آریزو ۵ اسپرت یک میلیارد و ۹۲ میلیون تومان و قیمت بازار آن حدود یک میلیارد ۳۴۰ میلیون تومان است.
ام وی ام X22 پرو
هرچند این مطلب به سدانهای اتوماتیک اختصاص دارد اما در حال حاضر، با حدود یک میلیارد تومان میتوان امویام X22 پرو اتوماتیک را هم خرید که میتواند برای بسیاری جذابیت بیشتری نسبت به سدانهای مذکور داشته باشد. همچنین این خودرو هماکنون تنها کراساوور زیر یک میلیارد تومان بازار محسوب میشود. برخلاف X22 دستی که از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکند، نسخهٔ اتوماتیک به یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو مجهز است که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس CVT با ۹ دنده مجازی صورت میگیرد. X22 پرو که از تجهیزات قابلقبولی مثل نمایشگر لمسی ۹ اینچی، گرمکن صندلیهای جلو، ترمز پارک برقی، سانروف و… بهره میبرد، با قیمت کارخانهای ۸۷۳ میلیون تومان به فروش میرسد که این رقم در بازار حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان است.
We just trust in God
۲۳ اسفند ۱۴۰۲تارا و دنا از همشون بهتر هستن ماشین چینی دوست ندارم شاید به خاطر بدنامی که دارن مخصوصا این ام وی ام آخر لیست که با موتور ۳ سیلندر اصلا راه نمیره و من واقعا دوست دارم بدونم صاحبان این ماشین که از ۲۰۶ بزرگ تر هست چطوری با این موتور مزخرف از سربالایی بالا میرن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ اسفند ۱۴۰۲رفقای ما با X22 سفر شمال رفتن و برای بالا رفتن از شیبهای تند هم مشکلی نداشتن، البته با سرعت کم، زن و شوهر با مجموع وزن ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلو بدون بچه بودند
۲۳ اسفند ۱۴۰۲من یک بار با لیفان X60 یه سفری داشتم
که خداشاهده یکم قبل اینکه برسیم خونه داشتم بیهوش میشدم
از بس صندلی های ماشین خشک و خسته کننده بود
درود
۲۳ اسفند ۱۴۰۲درود به شرفت که راستشو گفتی نه اینکه بخوای خودشیرینی کنی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ممنون♥️
We just trust in God
۲۳ اسفند ۱۴۰۲جناب اون که گفتم ماشین چطوری از سربالایی بالا میکشه شوخی بود و گرنه پراید هم با پنج تا سرنشین خیلی راحت از سربالایی نمک آبرود بالا میکشه ولی برای یک ماشین یک میلیارد تومانی موتور ۳ سیلندر مضحک هست چون چین نمیتونه مثل کشور های پیشرفته شبیه آلمان یا ژاپن از موتور های کم مصرف قدرت کافی تولید کنه و من مطمئنم هستم ۲۰۶ تیپ ۵ این ماشین رو تو شتاب قورت میده چون هم موتور ضعیف تری نسبت به پژو داره و هم وزن بیش تر به خاطر همین مطمئن باشید تو جاده هایی مثل گردنه اسد آباد که مجبوری مدام ترمز بگیری و گاز بدی این ماشین اذیت میکنه چون ۲۰۶ هم این مشکل رو داره و اون موقع هست که متوجه میشید نباید به موتور ۳ سیلندر چینی اطمینان میکردید
۲۳ اسفند ۱۴۰۲فیلم کورس و کلکل X22با پراید رو دیدی؟
رضا
۲۴ اسفند ۱۴۰۲افرادی که این ماشین را ندارند فقط شنیدن که این ماشین ۳ سیلندره و شک ندارم سوارش هم نشدن و چنان افاضات تخریبی عجیب و غریب میکنند مانند: ۳سیلندره، در سربالایی کشش نداره، باید سرنشین ها را پیاده کنید وهول بدید وغیره از جهل و نادانی اینگونه افراد خندم میگیره و تعجب میکنم که چطور یک میلیون نفر در جهان هر سال این خودرو پر فروش را میخرند حتما عاشق هول دادن هستند!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ اسفند ۱۴۰۲من خودم یک آدم متاهل هستم و چون قد من 183 سانتیمتر هست، تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم 206 یا 207 بخرم
قطعا در رینج قیمت یک میلیارد تومن، خودروهایی مثل X22 یا حتی دنا پلاس و چری آریزو 5 برای من جالب تر هست
خرید 206 تیپ 5 به دلیل شتاب بهتر، اصلا برای من جذابیتی نداره
۲۳ اسفند ۱۴۰۲X22 پرو رو هم فقط تو نمایشگاه فونیکس تو ایران مال سوار شدم
ماشین قشنگی بود
فقط وقتی سوار شدم دیدم اصلا فضای داخل نداشت
کمک فنرش هم یکی از دوستام که باباش قبلا داشت میگفت که خیلی سفته
فرشید
۲۴ اسفند ۱۴۰۲من x33 cross اتومات خریدم ولی هنوز تحویل نگرفتم. به نظرم خیلی مدرن تر و زیبا تره
۲۴ اسفند ۱۴۰۲اون ماشین خیلی خوبیه فکر میکنم
جمال
۲۴ اسفند ۱۴۰۲بطور تخصصی این ماشینها هیچکدام قابل قبول نیستند و استاندارهای جهانی را پاس نمی کنند و در محیط بدون رقابت تنها تبدیل به ممر درامد دولت و حالتی مافیایی شده اند و الا همه میدانند که مزیت اساسی ارزانی قطعات و عدم الوده سازی و قدرت موتور و دوام گیربکس و هزینه معقول نسبت به درامد عموم اصل مسئله است کاری به اینکه تیگو پنج گل سر سبد جاده بند است و بقیه همه پر از ایرادات اتاق و گیربکس …سی وی تی های بی کیفیت در کشوری که مردم پول بیمارستان ندارند خنده دار است ،،همین بس که در کشور چین این اتومبیلها بسیار ارزان توزیع میشوند ولی خودشان دنبال فورد و کادیلاکند.
۲۳ اسفند ۱۴۰۲تارا و دنا از همشون بهتر هستن؟
باز اون ماشین چینی از حلب بهتره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/Cars-6-7.jpg
نظر من اینه اریزو ۵ از همشون بهتره
نویدی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲بهترین خودروی این لیست جک j4 هست با موتور تنفس طبیعی و کم مصرف و کم استهلاک.
دوم آریزو ۵ توربو
سوم x22 pro,با موتور سه سیلندر قدرتش در حد tu5
چهارم،شاهین،تارا،دنا…ایرانیا در یه حد هستن،هیچکدوم از اون یکی بهتر نیست.
فردا 511 رو پیشنهاد نمیکنم،خیلی ناشناخته س،با خدمات پس از فروش بسیار ضعیف.
parhamiof
۲۴ اسفند ۱۴۰۲متاسفانه مارسلو گاندینی،طراح مشهور و سرشناس لامبورگینی میورا حدودا سه چهار ساعت پیش از دنیا رفت.
رضا
۲۴ اسفند ۱۴۰۲من دومین ساله این ماشین را دارم و روزمره استفاده میکنم و تجربه چندین مسافرت طولانی به مشهد و اصفهان و شیراز و جنوب و مسافرت شمال و چند سفر دور و نزدیک هم رفتم و خودرو را با شرایط آب و هوایی گوناگون و در شرایط مختلف جاده های آسفالت و خاکی و کوهستان و گردنه و ترافیک سنگین سطح شهر با ۵ سرنشین بزرگسال و صندوق پر امتحان کرده ام دوستان میدانند شیب و مسیر گردنه حیران از آستارا بطرف اردبیل یعنی چی من چندین بار در این گردنه هم تست کرده ام نه تنها هیچ کم نمیاره بلکه خیلی بهتر از سایر خودروها و مثل پلنگ وحشی گردنه را بالا میره.
خودرو فوق العاده ای است نسبت به پولش و در مقایسه با خودروهای همرده و همکلاسش ، برای کسب اطلاعات بیشتر در نت گوگل کنید مطالب مفیدی هست شما را توصیه میکنم به مقایسه این خودرو با رنو کپچر چون هم کلاس این خودرو هست. خداییش x22 pro ie اتوماتیک ماشین فوق العاده زیبا و پر آپشن و کم مصرفیه و از همه لحاظ خوبه . از نظر موتور و گیربکس بروزترین واز نظر سوخت کم مصرف ترین و از نظر فیس و استایل زیباترین کراس اور بازار هستش و از نظر آپشن هم که پرآپشن ترین کراس اوره بازاره خلاصه در این رنج قیمت بی نظیره و در این آشفته بازار مافیایی داخلی یه ماشین پرشتاب و بروز و با امکانات خوب و قیمت مناسب وبا وزن و ابعاد مناسب و مصرف سوخت کم هست.
میانگین مصرف جاده ای حدود صدی ۵ لیتر است و در شهر هم میانگین مصرف حدود ۸ لیتر است و میانگین مصرف ترکیبی جاده و شهر هم حدود ۶/۳ لیتر در یکصد کیلومتره. من در طول این یکسال بجز انجام سرویسهای دوره ای در نمایندگی هیچ مشکلی نداشته ام.
افراد جاهل و دلالهای هوچی گر که فقط درکشان از این ماشین فقط در حد شمردن تعداد سیلندر آن است و آن را هم از دیگران شنیده اند و اصلا این ماشین را ندارند و سوار هم نشده اند بفهمند این ماشین چه قابلیتهایی داره.
و طبق تحقیقاتی که کردم اتاق کراس اور x22 pro ie طراحی شرکت پینین فارینا ایتالیاست در بیشتر جاهاش از فولاد فوق سخت استفاده شده و بسیار اتاق محکمی داره و سیستم های الکترونیکی خودرو و سیستمهای ایمنی ترمز و اتوهلد و ترم پارک برقی و سیستم کنترل پایداری و کنترل در سرازیری و سربالایی و فرمان برقی ساخت شرکتهای بنام اروپایی و مخصوصا شرکت بوش آلمان و ایربگ ها ساخت یک شرکت بنام سوئدی و گیربکس CVT با 9 سرعت تیپ ترونیک مهندسی یک شرکت آلمانی و ساخت شرکت چری هست و جزو بروزترین گیربکس های cvt هست با۹۲ تا ۹۷ درصد بازدهی و موتورش هم مهندسی شرکت avl اتریش هست و جزو برترین موتورهای کم حجم(۹۹۸سی سی) و پربازده( ۱۰۳ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم) و اما توربو ساخت شرکت هانیول آمریکا هست که نمره یک توی دنیا هست. من با تجربه دو سال استفاده به کیفیت و کارایی این خودرو ایمان دارم.
Dark Knight
۲۴ اسفند ۱۴۰۲نمیخوام شما رو ناراحت کنم! موتور ۳ سیلندر به هیچ وجه نمیتونه برای جاده مناسب باشه و حداکثر به درد تو شهری بخوره و از نظر شرکت سازنده x22 هم این ماشین فقط برای مصارف شهری ساخته شده نه مسافرت ، به قول یکی از کاربران تو پدال شما نباید تکنولوژی موتور چینی رو با امثال بنز که از ۲۰۰۰ سی سی موتور ۴۵۰ اسب قدرت بیرون میکشه اشتباه بگیری ! شرکت های چینی هنوز تو دوران نوزادی هستن و در حال حاضر حداکثر یکم از ویرانخودرو پیشرفته تر باشن اینو از خودم نمیگم به عنوان کسی که همیشه در حال مسافرته بار ها شاهد شتاب ضعیف ماشین های چینی بودم حالا دیگه فکر کن موتور ۳ سیلندر چینی چی از آب در بیاد ( اگه میگی ماشینت کم نمیاره برو با یه چیزی مثله اکسنت یا کرولا که ارزون ترین های شرکتشون هستن تو جاده و گردنه بگاز تا بفهمی دنیا دسته کیه )
محمد
۲۴ اسفند ۱۴۰۲من همسرم این ماشینو داره و باهاش چندین بار مسافرت هم رفتم و به واسطه توربو به هیچ عنوان تو سربالایی کم نمیاره
گردنه حیران – جاده لونک دیلمان- مسیر رودبار قزوین توی کوهین بدون هیچگونه فشار به موتور راه میره
کیان
۲۴ اسفند ۱۴۰۲وقتی یه نفر ۱۸تا دیدگاه میزاره کمی باید شک کنید که شاید کارش همینه.یعنی دلال خودروهای ایران خودروست.حداقل اینقدر فنی نیست که بدونه همون سه سیلند به اندازه موتور چهارسیلندر تارا نیرو تولید میکنه.پسرجان حداقل از شاهین هم اسم می بردی تا کمتر بهت شک میکردن
بازم تارا
۲۳ اسفند ۱۴۰۲من که یه دنا پلاس دارم اصلا راضی نیستم کاملا تابوعه که از طرح پژو GLX ساختن تقریبا حس 405 رو دارم باهاش کاش تارا میگرفتم باز یکم بهتره
۲۳ اسفند ۱۴۰۲خوب بفروش یه چینی درحد بگیر
بازم تارا
۲۳ اسفند ۱۴۰۲مرسی ولی حال و حوصله نمونده واسمون تازه چینی خوشم نمیاد(میدونم نیتت خیره)
۲۳ اسفند ۱۴۰۲پدال ، یه خبر اومده که هوندا CRV و ZRV برای جانبازان عرضه میشه . بی زحمت یه معرفی ازین ماشینا بزار .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ اسفند ۱۴۰۲درحال نوشتن هستم، تا فردا ان شاالله منتشر می شه
( سلام داداش چطوری سابق )
۲۳ اسفند ۱۴۰۲در صورتی که برای جون خودتون ارزش قائل باشید بهترین گزینه ها آریزو ۵ و ایکس۲۲ و جک و اینا هستن
کلا رو ماشین های ایرانی از هیچ بابتی روی امنیت شون حساب باز نکنید
بقیه موارد بماند حالا
و اینکه بدترین ماشین چینی از بهترین ماشین ایرانی بهتره ( تلخه ولی حقیقته )
۲۳ اسفند ۱۴۰۲نه در اون حد
نمیتونیم مثلا امنیت mvm 110 رو با شاهین مقایسه کنیم
ولی در اکثر موارد ماشین چینی از ایرانی بهتره
( سلام داداش چطوری سابق )
۲۴ اسفند ۱۴۰۲بر اساس سگمنت و سال ساخت شون در نظر بگیرید
Safa
۲۳ اسفند ۱۴۰۲واقعا داریم درباره ماشینهای ۱ میلیارد تومنی صحبت میکنیم؟
۲۳ اسفند ۱۴۰۲متأسفانه بله
بهزاد
۲۳ اسفند ۱۴۰۲تویوتا فراخوان میلیونی داده اما خبر کو!!؟؟سایت پدال هنگ کرده …خب نمایندگیشه بایدم ناراحت باشه…اما فردا درباره فراخوان آلمانی ها و امریکاییها چند گزارش معرکه آمادست !!
Reza
۲۳ اسفند ۱۴۰۲تارا فول گزینه خوب ، کم مصرف و قطعات فراوان ، قابل توجه است 🌹✋👍
۲۴ اسفند ۱۴۰۲من میگم از کارخونه فقط ارزش خرید داره نه از بازار
بعد اگه از کارخونه گرفتی یا بفروشی یه چینی درحد بخری یا یه کره ای خیلییی کارکرده
یا نگهش داری
و چراغای عقب LED اسپرت از آپکو بخری ۱۴ تومن بندازی روش
یه طرح دوج یا طرح ائودی یا اون اپکو
تا مردم کور نشن از بس غیر استاندارده چراغ عقبش
حمید
۲۴ اسفند ۱۴۰۲استاندارد ترین چراغ عقب همون نسخه قبلی تارا بود، دقیقا تو میزان و دقت نوردهی متناسب با استاندارد بین المللی بود، ولی…
در حقیقت چراغ عقب تارا زشت نیست، قشنگه، استاندارده، قسمت مهمی از طراحیشه و متفاوت و با فکر طراحی شده، ولی انقدر مداوم تو سایتهای خودرویی مسخره شد که الان بعضی از مالکان چراغ عقب ماشین خودشونو قطع کردن… چیزی که باید با افتخار ازش حرف زده میشد و تعریف و تمجید میشد تبدیل شد به ایراد!
بهقول یه دوستی: انگار یه سری تو ایرانیا هستن که هیچوقت از محصول خارجی ایراد نمیگیرن! هرچی که باشه فقط تعریف میکنن!!! و دقیقا همیشه باید محصول ایرانی رو مسخره کنن! هرچقدر هم که معرکه باشه.
مجید
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ولی پیشنهاد من شاهین هست تا سوار نشدید متوجه عرض من نمیشید کابین جادار طراحی چشم نواز و امکانات مناسب علی رغم ارزان بودن نسبت به بقیه
۲۴ اسفند ۱۴۰۲سوار شدم ماشین قبلی یکی از فامیلامون بود
ماشین بدی نیست ولی خوب هم نیست مثلا توربوش صداش مثل اینه داری گچ به تخته سیاه میزنی🥴😖
کروز کنترل هم متاسفانه نداره (البته دنده ایش)
فقط سانروفش منو جذب خودش کرد
و اونایی که اون مدل GLش که تازه اومده رو میخرن واقعا رد دادن
چون نه کروز کنترل داره نه سانروف
ولی اتوماتیکش فکر کنم خوب باشه
ای کاش آریا هم میومد از طراحیش خوشم میاد
Taha Ayoobi
۲۴ اسفند ۱۴۰۲خواهشا مشکل سایت رو درست کنین
خیلی سخته بدون عکس
ارمان
۲۴ اسفند ۱۴۰۲10سال حقوق قانون کار در ایران:
حسن
۲۴ اسفند ۱۴۰۲عنوان مطلب هست ارزانترین خودرو اتومات موجود در بازار…
کوییک اتومات داره حدود ۵۰۰ تومن با گیربکس CVT و ۶ دنده جلو
ساینا هم اتومات داره ، قیمت دقیقش رو نمیدونم ولی حدود همون کوییک باید باشه
بحث تایید یا عدم تایید خودرو نیست،عنوان مقاله با لیستی که معرفی کرده همخوانی نداره
امیرحسین باحجت یاقوت
۲۴ اسفند ۱۴۰۲سلام
ارزان ترین اتوماتیک بازار کوییک هست نه شاهین
مهدی
۲۴ اسفند ۱۴۰۲دنا پلاس اتومات بهترین گزینه برای خودرو اتومات هست چون موتور پر قدرت و دنده اتو با موتور هماهنگ و اپشن و امکانات خیلی خوبی داره تیپ و قیافه هم خوب هست قیمت هم مناسب چیزی کم نداره واقعا ماشین خوبی هست
Anti Tesla
۲۴ اسفند ۱۴۰۲الان دیگه یک میلیارد ارزش نداره.😔
کیان
۲۴ اسفند ۱۴۰۲وقتی یه نفر ۱۸تا دیدگاه میزاره کمی باید شک کنید که شاید کارش همینه.یعنی دلال خودروهای ایران خودروست.حداقل اینقدر فنی نیست که بدونه همون سه سیلند به اندازه موتور چهارسیلندر تارا نیرو تولید میکنه.پسرجان حداقل از شاهین هم اسم می بردی تا کمتر بهت شک میکردن
محمد
۲۵ اسفند ۱۴۰۲بنظر میاد اریزو fl گزینه مناسب تری باشه
هم از لحاظ فنی هم بدنه و شکل و قیافه .
خانواده ایرانخودرو فیس لیفتش ادمو یاد ۴۰۵ میندازه
حتی تارا .
حداقل اریزو یه گارانتی آدمیزاد داره.
از ایرانخودرو ماشین بگیری بس که ایراد اساسی داره اعصابتو داغون میکنه.
کیارش وارسته
۱۰ خرداد ۱۴۰۳سلام
در جواب دوستانی که حالا x22 داشتند یا طوطی وار چیزی رو تکرار میکنند باید عرض کنم بنده ی مدل ۴۰۱ رو دارم و در یک برخورد که اگر پراید بود اونقدر خسارت نمیدید،جلو پنجره پلاسیک بازیافت گرفتم ۱۴ میلیون ،رادیاتورش کە وجود ندارە واسە چاراغهای جلوش بعد از دوهفته گشتن یک جفت استوک یا کار کرده شاید هم ……گرفتم ۱۱ م . ازاینها گذشته ی پراید توی جاده قورتش میده ،تازه یه چندتایی خار پلاستیکی قاب پلاستیکی داره که هنوز پیدا نکردم و نمیشه .بنده تجربش رو دارم پولتون رو به هیچ مدل گاری چینی ندید.بوگاتی دارن میسازن ۱۶ سیلندر با اون ابهت اونوقت چین تازه رسیده به تکنولوژی ژیان.در اخر اضافه کنم چین قطعه پیکان و پراید رو تامین میکنه چرا قطعات اشغالهای خودش تو بازار وجود نداره؟!!!!!
شروین
۲۸ خرداد ۱۴۰۳سلام تشکر از سایت شما، چرا راین r3 تو لیست نبود، چون واقعا ماشین خوبیه و بنظرم تو قیمتش بهترین هست هم از نظر قیافه و هم آپشن