در بازار ایران، سدانهای چینی ساخت چری و جک بیش از دیگران مورد توجه هستند. آریزو ۶ جی تی و جک KMC J7 کرمان موتور در کلاس قیمتی ۲ میلیارد تومان، فروخته میشوند.
شرایط بازار خودرو در ایران به گونهای طراحی شده که حق انتخاب برای مردم فراهم نباشد. در کشور ما، نهتنها واردات مدلهای مختلف با تعرفههای سنگین همراه است؛ تنوع خودروهای مختلف نیز وجود ندارد. حالا برای سدانهای چینی، مثل j7 و آریزو ۶ جیتی که هردو کوچکتر از تویوتا کمری یا هیوندای سوناتا هستند؛ بودجهی ۲ میلیارد تومانی لازم است.
بیشتر بخوانید:
سدان چری آریزو GX که در ایران با نام آریزو ۶ وجود دارد، سال ۲۰۱۶ در چین رونمایی شد. پیشتر، سدان میانردهی آریزو ۵ با فروش نسبتا خوبی در ایران مواجه شده بود. دیگر سدان تولیدی چری با نام آریزو ۷ با بدنهای بزرگتر و نزدیک به تویوتا کمری، سال ۲۰۱۳ به تولید رسید.
مدیران خودرو، ابتدا آریزو ۶ و سپس نسخهی پرو را با برند فونیکس در ایران رونمایی کرد. این خودرو با تغییر ظاهری نسبت به آریزو ۶ استاندارد، سال ۲۰۱۸ در چین معرفی شده بود. از سال ۱۴۰۳ آریزو ۶ جیتی نیز به سبد محصولات فونیکس مدیران خودرو اضافه شد. پلتفرم انواع آریزو ۶ مدیران خودرو، M1X نام دارد و متعلق به چری است. براساس اعلام رسمی این شرکت، گروه خودروسازی جگوار لندرور بر طراحی و ساخت پلتفرم M1X، نظارت داشته است.
برند سهول (Sehol) سال ۲۰۱۸ با سرمایهگذاری مشترک جک چین و سیات اسپانیا شکل گرفت. این مجموعه، خودروهای با کیفیت بالاتر و قیمت گرانتر نسبت به دیگر تولیدات JAC عرضه میکند. در ایران، S5 و شاسیبلند KMC K7 مونتاژ کرمان موتور، از محصولات سهول محسب میشوند. آنچه در ایران به نام KMC J7 وجود دارد، سهول A5 بازار چین است. این خودروی بنزینی، نسخهی تمام الکتریکی نیز دارد که در کشورمان به نام KMC eJ7 عرضه شده است.
مقایسه طراحی چری آریزو ۶ جی تی با جک KMC J7
برخلاف آریزو ۶ و آریزو ۶ پرو که صرفا در طرح جلوپنجره تفاوت داشتند؛ به زحمت میتوان شباهتی بین نسخهی GT و دیگر محصولات چری پیدا کرد. این سدان جدید، با الگوبرداری از محصولات لکسوس، چهرهی کاملا اسپرت و تهاجمی دارد. در سمت دیگر ماجرا، اسقبال بسیار خوب مشتریان از جک J7 جذابیت ظاهری این خودرو برای عموم مردم را ثابت میکند. به بیان ساده، آریزو 6GT شخصیت جوانپسند و خاص دارد؛ اما محصول کرمانموتور کمی لوکستر و عامهپسندتر دیده میشود.
جلوپنجرهی ذوزنقهای با چراغهای باریک، مهمترین المان در نمای اصلی آریزو ۶ جیتی هستند. خطوط روی بدنه در کاپوت جلو و طرفین سپر، به وضوح دیده میشوند و حس اسپرت خودرو را تقویت میکنند. این محصول از مهشکنهای قدیمی استفاده میکند؛ اما فرم V شکل (موسوم به نایکی) روشنایی روز داخل کاسه چراغ، زیبا به نظر میرسد. کشیدگی درپوش موتور تا امتداد چراغها جالب توجه است؛ هرچند که ادوات پلاستیکی سیاه در نمای اصلی، نکتهی منفی محسوب میشود.
در نمای جانبی و پشت، تفاوتی خاصی بین آریزو ۶ جیتی و آریزو ۶ پرو نیست. در مدل GT از رینگهای سیاه ۱۷ اینچ بسیار زیبا و اگزوزهای دوقلو تزئینی استفاده شده است. دیگر اجزا شامل چراغهای بزرگ، برآمدگی درپوش صندوق و جایگاه نصب پلاک، تناسب قابل قبول با یکدیگر دارند.
جک KMC J7 از معدود خودروهای دنیا است که در نمای روبرو هم پیوستگی چراغ دارد. این شرایط باعث میشود روشنایی روز به شکل خطی صاف متشکل از نوار LED باشد. جلوپنجرهی J7 باریک است و هوای مورد نیاز پیشرانه از حفرههای داخل سپر تامین میشوند. ادوات پلاستیک سیاه در این خودرو نیز کاملا واضح هستند.
نمای پشت، نقطهی قوت J7 است و این خودرو را جذاب جلوه میدهد. حجمدهی بدنه به گونهای است که حس اسپرت و عضلانی را تقویت میکند. همچنین محل نصب چراغهای عقب را به شکل تورفتگی، شکل میدهد. سپر پلاستیکی و دو اگزوز طرفین بدنه، برای J7 ارایه شده است.
آریزو ۶ جیتی با طول و عرض و ارتفاع ۴۶۸۰ و ۱۸۲۵و ۱۴۹۰ با فاصله محوری ۲۶۷۰ میلیمتر تولید میشود. این ابعاد برای J7 به ترتیب ۴۷۸۰، ۱۸۲۰، ۱۴۹۲ و ۲۷۷۰ میلیمتر است. پس میتوان نتیجه گرفت محصول کرمانموتور نسبت به سدان اسپرت مدیران خودرو، ابعاد بزرگتر و کابین جادارتری دارد.
مقایسه کابین چری آریزو ۶ جی تی با جک KMC J7
به لطف دو نمایشگر بزرگ و پیوسته روی داشبورد، حس یک خودروی مدرن در اتاق آریزو ۶ جیتی احساس میشود. البته j7 هم مجهز به پنل تمام رنگی پشت فرمان و مانیتور لمسی بزرگ است اما تفاوت زیادی با آریزو دارد. در مجموع میتوان انتخاب بین کابین چری و جک را به سلیقهی مخاطب واگذار کرد. از دید نگارنده، آریزو ۶ جیتی حس بهتری به راننده میدهد و باکیفیتتر به نظر میرسد.
فرمان شکسته و پوشش نرم روی داشبورد، نکات مثبت ۶ جیتی هستند. دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچی، روی داشبورد نصب شده و گرافیک خوبی دارند. صندلیها تماما از چرم مصنوعی ساخته شده و همراه تودریهای قرمز، حس اسپرت دارند. در قسمتهای مختلف کابین، ادوات نقرهای رنگ، تزئینات کروم و طرح فیبرکربن، دیده میشود. آریزو ۶ جیتی برای ۴ سرنشین بلند قد مناسب است و ۴۸۲ لیتر فضای صندوق فراهم میکند.
کابین J7 الهام گرفته از مرسدس بنز است. نمایشگر ۱۰/۴ اینچ با ساختار عمودی نصب شده و پنل پشت فرمان نیز ۷ اینچ است. صندلیها و تودریها از ترکیب چرم مصنوعی با پارچهی خاکستری شکل گرفتهاند. جک KMC J7 نسبت به آریزو ۶ جیتی، فضای راحتتری برای سرنشینان عقب (البته به جز فضای سر) فراهم میکند و صندوق ۵۴۰ لیتری جادارتر با درب بارگیری بزرگ لیفت بک آن نیز از نکات برتری آن است.
مقایسه فنی چری آریزو ۶ جی تی با جک KMC J7
مهمترین تفاوت آریزو ۶ جیتی با آریزو ۶ استاندارد استفاده از موتور ۱/۶ لیتر فونیکس FX است. این پیشرانهی توربوشارژ، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخهای جلو میفرستد. در تستهای انجام شده از آریزو ۶ جیتی در ایران، نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت کمتر از ۷ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر، ثبت شده است.
جک kmc j7 مجهز به یک پیشرانهی ۱/۵ لیتر توربو GDI است که ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این قدرت از طریق جعبهدنده شش سرعته دوکلاچه DCT به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است اما شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت اندازه گیری شده عملی در ان با رقم ادعایی ۸ ثانیه تفاوت آشکاری دارد و در عین حال میانگین مصرف سوخت J7 حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
آریزو ۶ جی تی باوجود تعلیق نیمه مستقل عقب از هدایت پذیری و نرمی سواری بهتری سود میبرد. J7 باوجود تعلیق مولتی لینک در عقب به واسطه تنظیمات اسپرت تعلیق، در عین سواری نرم از کوبش بیشتری برخوردار است.
تجهیزات و امکانات فونیکس آریزو ۶ جیتی
سیستمهای کمک رانندگی ADAS | رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از پارک، رادار حرکت بین خطوط اضطراری، رادار هشدار خروج از لاین، رادار هشدار تغییر لاین، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی در شرایط تراکم ترافیک، رادار کمکی کروز یکپارچه، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار کنترل هوشمند نور بالا، رادار هشدار باز شدن دربها |
تجهیزات جانبی | شارژر بیسیم تلفن همراه، دوربین نمای ۳۶۰ درجه، دوربین دندهعقب داینامیک، سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ضد مانع شیشهها و سانروف، چراغهای جلو، عقب و روشنایی روز LED، تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغهای جلو، سنسور نور، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت تا درب منزل، تعویض دنده بهصورت برقی، مجهز به سیستم مسیریاب، تودوزی داخلی چرم قرمز، نمایشگر دوگانه ۲۰ اینچ، اتصال تلفن همراه، ۶ بلندگو، پورت USB در ردیف جلو و عقب، انتخاب حالت رانندگی اکو و اسپرت، خروجی برق ۱۲ ولت، فرمان برقی چرمی چندمنظوره، قابلیت تنظیم ستون فرمان در ۴ جهت، تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو برقی، گرمکن و سردکن صندلیهای ردیف جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، نورپردازی داخل کابین ۶۴ رنگ، ورود به خود بدون نیاز به کلید و استارت دکمهای، سانروف برقی ۲ حالته به همراه سایهبان دستی، پاور ویندوز، روشن کردن موتور خودرو با ریموت از راه دور، قفل خودکار دربها، سنسور پارک جلو و عقب |
تجهیزات و امکانات جک KMC J7 کرمان موتور:
- سانروف پانورامیک
- صندوق عقب برقی
- شارژر بیسیم تلفن همراه و خروجی برق ۱۲ ولت برای ردیف جلو و عقب
- استارت بدون کلید و سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام الایدی جلو و عقب به همراه سیستم بدرقه و خوشآمد گویی
- صندلی برقی راننده به همراه گرمکن
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی به همراه شیفتر پشت فرمان
- صفحه کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی همراه با ۳ تم رنگی متفاوت
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوا و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- کول باکس
- نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اکو و اسپرت
- فرمان برقی با قابلیت تنظیم سفتی در سه حالت
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی با قابلیت انتخاب رنگ
- کروز کنترل
- اتوهلد Auto Hold
- سیستم ضد هرزگردی ESC
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی EPB
- سیستم کمکی ترمز اضطراری
- سنسور پارک عقب
- سنسور باران
- دوربین ۳۶۰ درجه
مقایسه قیمت چری آریزو ۶ جی تی با جک KMC J7
در بازار آزاد هماکنون برای آریزو ۶ جیتی و J7 حدود قیمت ۲ میلیارد تومان وجود دارد. سدان اسپرت مدیران خودرو در زمستان ۱۴۰۳ برای مدل ۱۴۰۴ به قیمت ۱/۷ میلیارد تومان پیشفروش شد. کرمان موتور هم در اسفند ۱۴۰۳ اقدام به ثبت نام KMC J7 با قیمت ۱/۵۶۰ میلیارد تومان کرد.
از دیدگاه کلی، شتاب و قدرت بیشتر همراه با کیفیت کابین بهتر، خرید آریزو ۶ جیتی را منطقی جلوه میدهد. از سویی دیگر، کرمان موتور J7 با ابعاد بزرگتر و قیمت پایینتر، برای استفادهی خانوادگی، مناسبتر است. افراد علاقهمند خودروهای اسپرت، احتمالا از رانندگی با سدان چری، لذت بیشتری میبرند.
Amir kh
۱۵ فروردین ۱۴۰۴ای کاش است درایو گرفته بودید و در مورد تفاوت سیستم تعلیق و هندلینگشون هم گفته بودید و حساسیت کمتر نسبت به بنزین (تضعیف موتور و کم کردن توان موتور نسبت به نمونه ی چینی ) بخاطر بنزین ایرانj7
درکل کسی که ماشین بهتری رو از این جهات بخواد (به غیر از بازار خرید و فروش و آپشنای اضافی) هزینه ی کمتر باید بره سمت j7
هر چند در آخر ( سگ زرد برادر شغاله) و هیچکدوم از این ماشینا و ماشینای دیگه با این قیمت هیچ ارزشی ندارند و فقط انتخاب ما از بین انتخاب شده ها و انتخاب بین بد و بدتر توی اندک گزینه های این بازار بستست
Cehx
۱۵ فروردین ۱۴۰۴در نهایت پیشرانه شون به مشکل میخوره
اوایل ماشین کمتر ناک میزنه اما اگه همونحور بنزین کم کیفیت بریزی داخلش ناک زدنش بیشتر و بیشتر میشه تا حدی که اگه سوپر هم بریزی داخلش باز هم ناک میزنه
______________
۱۶ فروردین ۱۴۰۴اقای اشتری جسارتا شما تست درایو و سرعت گرفتید که برای جک میگید 170 کیلومتر در ساعت ؟
الان پیکان 57 بالای 180 میره اونوقت میگید 170
و بنظر من جی سون طراحی بسیار هماهنگ و زیباتری نسبت به جی تی داره
از لحاظ بازار هم جی تی خیلی پایینتره و خدمات پس از فروشش هم ضعیفتره
درسته قدرتش کمی پایینتره ولی سبک تره و انچنان اختلافی نداره
و یجورایی همه چیزش مال خودش نیست
کابین و موتور رو از فونیکس اف ایکس گرفته و نمای جانبی و پشتی رو از اریزو 6 پرو که به نظرم ناهماهنگه
از لحاظ تجهیزات و اپشن میشه گفت برابرند
ولی قیمت جی تی بیشتره پس جی سون انتخاب منطقی تری هست
اگر توی چندین سایت هم راجب به جی سون برید میتونید ببینید که تقریبا تمامی خریدارا راضی بودند و بسیار خوب بوده و امتحانش رو پس داده
محمد
۱۶ فروردین ۱۴۰۴احتمالا خودتون یا پدر شما جی 7 ندارند و احساس تعلق نمیکنی بهش؟ چون به نظرم غیر منصفانه نوشتی. پیکان 57 شما با آیرو دینامیک ضعیف و موتور 40 اسب بخاری 180 تا میرفت؟ البته از روی دره به پایین منظورم نیست . از روی چه حسابی فکر می کنید خدمات بهتری داره؟ کولر ماشین همکارم چند ماهه خرابه و میگه گیربکس صدا میده و مشکلات دیگم داره حالا نمی دونم چند بار به نمایندگی مراجعه کرده اما همین امروز میگفت هنوز درست نشده. نمی خوام بگم لزوما خدمات بدی داره اما فکر میکنم خدمات پس از فروش تفاوت محسوسی تو اینا نباشه. فرمودید وزنش سبک تره، دقیقا چه قدر؟؟؟ رادارهای های ADAS جی تی یعنی سطح دو پلاس خودران، کروز تطبیقی و … که جی 7 نداره. اونوقت امکانات یکیه؟؟؟؟ اگر موتور و گیر بکس اف ایکس و تیگو8 روی این بده اون وقت رو جی 7 هم موتور جک اس5 چند سال قبله، پس بده؟
اتفاقا چون می خواستم خودرو سدان بخرم سوار دو تا ماشین شدم به نظرم جی تی بسیار ماشین خوبیه و کاملا سره. سوار دو تا که بشید کیفیت ساخت و سواری رو کاملا متوجه میشید. اگر چه کیفیت اصلی در درازمدت مشخص میشه و همین دلیلی است که برخی هنوز به خودرو چینی اعتماد لازم رو ندارن. هر دوتاشون به نسبت بازار کنونی در بازه قیمتی خودشون قابل تامل هستند.
به نظرم اگر اطلاعات کافی نداشته باشیم نباید نظر قاطع بدیم چون میتونه حق الناس باشه.
یا علی
سهیل
۱۵ فروردین ۱۴۰۴نمیدونم چرا هیچ وقت حس خوبی به چری و بخصوص آریزو نداشتم. از ۲۰ سال پیش تمام مدلهای آریزو همین شکلی بودن تا الان. و انگار طراحیش بین هیوندای و هوندت گیر کرده. اون زمان مشکل قطعات و خدمات پس از فروش داشت الان رو نمیدونم. در هر صورت فکر میکنم جک انتخاب عاقلانه تری از نظر کم استهلاک بودن موتور و خدمات پس از فروش باشه.
Ali
۱۶ فروردین ۱۴۰۴دوست عزیز صما که سوار محصولات چری نشدید که.منم نسبت به خیلی چیزا حس خوبی ندارم ولی شاید خوب باشن.
ناصر
۱۵ فروردین ۱۴۰۴الان حدود چند ساله آریزو 5رو با تغییر سپر جلو و عقب به اسم آریزو 6غالب کردن کنار ماشین دقیقا آریزو 5هست سپرهای جلو و عقب انگار به زور چسبیدن و بیرون زدگی دارن و به 3برابر قیمت فرو میکنن باز جک طراحی خیلی بهتری داره ،از چینی حمایت نمیکنما ولی جک بهتره .
پژمان
۱۶ فروردین ۱۴۰۴با سلام کلاا خانواده آریزو بسیار عالی در اومده در در برندهای چینی من خیلی تحقیق کردم کسایی که مدلهای قدیمی ترش رو هم داشتن بسیار راضی بودن با شخصی صحبت میکردم میگفت ۵ ساله اریزو ۵ دارم هفته ای ۳ بار از اصفهان بخاطر کارم میرم تهران بر میگردم فقط سرویس معمولشو انجام دادم و هیچ گونه آزاری برام نداشته و راضیم یکی از دوستانم که خودش مکانیک هست جی سون خریده بود که منم میخواستم بخرم گفت نخر من خریدم راضی نیستم و دنده یکش مشکل داره و تقه بدی تو حرکت اولیه میزنه الان آریزو ۶جی تی گرفتم بسیار راضیم اصلا نمیشه با جک جی سون مقایسش کرد شتاب راحتی نما آبشن من قبلا تویوتا داشتم خیلی ماشین راحتیه ترمز عالی قدرت مانور عالی فقط تا میخری باید لاستیکاشو عوض کنی چون لاستیکای ایرانی روشه واصلا خوب نیس وماشینو گیج میکنه خیلی بده ۳حالت رانندگی داره اکو.نرمال.جی تی بوس . با گیریبوکس المانی ..تر بسیار لذت راننگی باهاش با حاله خدمات صفر تا صد آریزوها هست چراغ اینه تماما خوبیش اینه که همه چیزش هست اول باید سور شد بعد خرید کرد مردم ما بدون سوار شدن الکی با تعریف اینو اون یه چیزی میخرن بعد یا بتش میکنن یا میزنن تو سرش انگار کارخونه باباشون بوده من ربتم تست درایوش انجام دادم با تحقیق کامل و سوارشدن عاشق این ماشین شدم البته ماشینهای دیگه ای رو هم سوار شدم ولی نصبت به پولی که میخواستم خرید کنم این بهترین گذینه بود
مجید
۱۶ فروردین ۱۴۰۴این مغلطه هست که دوستم مکانیکه و چون گیربکس اون تقه میزنه پس کل جی7ها تقه میزنن. بحث اول سلیقه هست. دوم اینکه واقعا مدیران آریزو6 رو خیلی گرون میفروشه. سومین و مهمترین نکته استهلاک و خدماته. همین چری توی عراق هفت سال گارانتی جهانی میده، اما اینجا میشه دزدی. چیزی که من می پسندم ظاهر جی 7هست،اما پیشرانه هردو درحد نوشابه خانواده معروف چینی هستن. طبق آمار محبوب ترین و پرفروش ترین سدان مونتاژی جی7هست. حالا ایرادات، مشکل همشون دارن. ماشین بی عیب ژاپنی و آلمانی و آمریکایی. ماشین مشکل دار ایرانی چینی، وارداتی مونتاژ هند وچین. مهمترین نکته اینه، بااین شرایط اگه قصد خرید دارید زودتر بخرید چون به زودی قیمت کارخونه میشه قیمت بازار. وقتی دناپلاس شده 1350،قیمت کارخانه داره میره روی 1میلیارد، پس اگر مدیران یا کرمان موتور اعلام کرد، معطل نکنید و بخرید. حالا من باشم میرم سراغ جی7، به دلایلی که گفتم. توی جاده ماشین استهلاک نداره. هیچ فشاری به موتور نمیاد، اونم با سرعت 100کیلومتر حداکثر. فقط لاستیک میخواد و هرازگاهی بازدید ترمز و تعلیق. حالا یکی دوتا آپشن بیشتر داره، مهم نیست. دعوا هم نداشته باشید چون اینا واقعا ماشین نیست و ایکاش ماشین های آمریکایی آلمانی، ژاپنی کره ای وارد میشد با تعرفه منطقی، ولی همین شرکتها که پول رو میگیرن و بجای سه ماه 9ماه بعد ماشین میدن و طلبکارم هستن، اونم چهار برابر قیمت جهانی، یک سد در برابر واردات هستن. حتی چینی های وارداتی با نمونه های داخلی خیلی فرق داره و متأسفانه هم از کیفیت میزنن هم از خدمات و بجاش افزایش قیمت میدن. ولی خب، آش کشکه، دوتا سازنده داخلی که هنوز یه ماشین درحد همین چینی ها نتونستن بسازن و این مونتاژی هام ترکتازی میکنن. در نبود خربزه، چغندر سالار میوه هاست
Aliasg5
۱۵ فروردین ۱۴۰۴چری برند معتبر تریه و موتورهاش دوام زیادی دارند همین الان موتوری که روی فیدلیتی پرایم و تیگو ۷ پرو هستش از کم استهلاک ترین موتور های داخل ایرانه… فیدلیتی های فرودگاه بالای ۵۰۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند بدون خرابی خاصی … در کل کاشکی انتخابامون محدود به چینیا نبودند و میشد برند های روز دنیا در دسترس هموطنای باشرفمون باشند
بخاری
۱۶ فروردین ۱۴۰۴هر دو رو داشتم و جی ۷ رو ترجیح میدم….فضای کابین عالی، هندلینگ بسیار خوب و خدمات پس از فروشش بهتر از مدیران خودرو هست…فقط کیفیت رنگش یکم تو ذوق میزنه
۱۶ فروردین ۱۴۰۴بنظر من کی ام سی
Mosafer
۱۶ فروردین ۱۴۰۴این kmc طراحیش اصلا جالب نیست چجوری میگید خوبه
mickeyy
۱۶ فروردین ۱۴۰۴دقیقا j7 از بعضی زاویه ها نمیشه نگاهش کرد از بس زشته. مدل برقیش طراحی خیلی بهتری داره
اس
۱۶ فروردین ۱۴۰۴من یک رنو اسکالا داشتم که فروختم و آریزو ۶ gt خریداری کردم.
در مقام مقایسه، آریزو gt6 قابل مقایسه با خودروهای داخلی نیست و یک سر و گردن از همه بالاتر است.
اما بینِ رنو اسکالا ۱۶۰۰ و آریزوgt6:
زیبایی ظاهری: 50-50
طراحی کابین: 10-90 به نفع آریزو
هندلینگ: 50-50
نرمی فرمان: 50-50
تعلیق: 70-30 به نفع اسکالا
شتاب: 10-90 به نفع آریزو
جادار بودن کابین: 60-40 به نفع اسکالا
۱۶ فروردین ۱۴۰۴ایشالا اسکالا ۲۰۲۴ بخری
mk
۱۶ فروردین ۱۴۰۴هندلینگ بهتر با وجود سیستم تعلیق نیمه مستقل؟؟؟؟میشه؟؟؟؟
J7 وزنش 150کیلو بیشتره بیشینه سرعتش 220
بهتره یک کمی منصف تر نگاه کنیم.
Alireza
۱۶ فروردین ۱۴۰۴یکی از آشناهای ما آریزو 6 پرو داشت و بعد یک سال چون ازش زیاد راضی نبود عوضش کرد و ام جی جی تی خرید الان تقریباً دو سه هفته ای میشه که ماشین زیر. پاشه و میگه واقعا نسبت به چینی های مونتاژی ایران ایران بهتره و سواری لذت بخش ترین داره , حالا موندمgt mg بخرم یا آریزو 6 gt ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۴به نظر من کیفیت فنی و استهلاک امجی از چری بهتره
ولی خدمات پس از فروش مدیران خودرو برای تامین قطعه و گارانتی خوبه
جنگنده همدان
۱۶ فروردین ۱۴۰۴ولی در کل اریزو جی تی خیلی بهتره از نظر رخش
و قدرتش قدرت اریزو حتا از فیدیلیتی بیشتره
تو جاده کم نمیاره حداقل از ELX و 405 نمیخوری
تو جاده اریزو 210 تارو راحت میره
این ماشین اریزو 2 میلیارد پولشه
ولی از 405 مدل 89 میخوره
دیگه حرفی ندارم
محمد
۱۶ فروردین ۱۴۰۴اگر خواستاد بگیرید دو تا رو تست کنید . از نظر من j7 الکی بزرگه و نقطه کور داره . دکمه نداشتن برام سخته و البته پلاستیک تودوزیش هم احساس خوبی به من نداد.. انتخاب من آریزو gt بود که واقعا راضی کننده است. با بنزین عادی مشکل ناک و … ندیدم و شتاب و سرعت واقعا عالیه. جزو بهترین دو کلاژه های چینی رو داره. کیفیتشم اگرچه قبلا تویوتا کرولا داشتم اما به نظرم قابل قبوله. مصرف تو جاده زیر 7 است و ترکیبی زیر 8 . به نظرم از کره ای چند سال کار کرده یا مزدا3 چند صد هزار کار کرده بدون اتوهولد و… حد اقل تا زمانی که نو است قطعا بهتره. اگر چه بازار هنوز به چینی اعتماد نداره و کلاس تو برند و اصالته که البته شاید بی دلیل هم نباشه اما چینی ها هم کم کم دارن جا باز میکنن. کیفیت تو دراز مدت باید خودش رو نشون بده . اگر چه اگر کره ای و ژاپنی صفر با قیمت منطقی تر تو بازار بود قطعا بندم سراغ چینی با این قیمتا نمی رفتم. انشالله که خودرو داخلی با چنین کیفیت هایی بتونیم بسازیم و مردم سراغ داخلی خوب برن.
محمد
۱۷ فروردین ۱۴۰۴کلا محصولات چری مثل محصولات سایپا پر شتاب و بی کیفیت و دوام هست اینچ از تبلیغات شون هم میشه فهمید دیگه مونده با بنز و پورش و بوگاتی تشت شتاب بزنه
به نظر من چون آریزو داشتم و ماشین بعد ۷۰ تا به سرو صدا افتاد هم جلو بندی هم سان روف هم اتاق اصلا پیشنهاد نمیدم تو نمایندگی کیفیت لاستیک دور دربها رو ببینید متوجه میشید