صادرات خودروی چین در سال ۲۰۲۳ با افزایشی ۵۸ درصدی به ۴.۴۱ میلیون دستگاه رسیده و از ژاپن با ۳.۹۹ میلیون دستگاه عبور کرده است.
ژاپن برای دههها، بیشترین صادرات خودرو در جهان را داشته است و آلمان و کره جنوبی هم در رتبههای بعدی قرار داشتند اما حالا چین در آستانهٔ پشت سر گذاشتن هر سۀ این کشورها است تا به بزرگترین صادرکنندهٔ خودرو روی کرهٔ زمین تبدیل شود. صادرات خودروی چین در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ از ژاپن پیشی گرفت و حالا به نظر میرسد موفق شده این برتری را در کل سال ۲۰۲۳ ادامه دهد. به گزارش انجمن خودروسازان چین، این کشور از ژانویه تا نوامبر سال جاری (یازده ماه) ۴.۴۱ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است که افزایشی ۵۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ نشان میدهد. این در حالی است که صادرات خودروی ژاپن در این یازده ماه با ۱۵ درصد افزایش به ۳.۹۹ میلیون دستگاه رسیده است.
هرچند خودروسازان چینی هنوز نتوانستهاند وارد بازار آمریکا شوند و در بازار اروپا هم در مراحل اولیه قرار دارند اما هماکنون در مکزیک و روسیه جا پای خود را سفت کردهاند و با کمک این بازارها توانستهاند صادرات خود را افزایش دهند. چین از ژانویه تا اکتبر امسال، ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کرده که نسبت به سال ۲۰۲۲ هفت برابر شده است. هرچند صادرات ۳۳۰ هزار دستگاه این کشور به مکزیک چندان چشمگیر نیست اما این رقم هم افزایشی ۷۱ درصدی داشته است. این در حالی است که چند خودروسازان چینی به دنبال احداث کارخانههای تولید در مکزیک هستند. به عقیدهٔ برخی کارشناسان، چینیها قصد دارند از این کارخانهها برای دسترسی به بازار ایالاتمتحده بدون نیاز به پرداخت عوارض واردات سنگین استفاده کنند.
بااینحال، تمام خودروهای صادراتی چین متعلق به خود خودروسازان چینی نیست و هرچند بیوایدی اصلیترین مهره در صادرات خودروی این کشور محسوب میشود اما تسلا، بامو، ولوو و بیوک هم همگی خودروهایی را در چین تولید کرده و به دیگر کشورها صادر میکنند.
ممد ژانگولر
۱۱ دی ۱۴۰۲گیریم که چین بشه اول بشه بیشترین تولید کننده و صادر کننده گیریم که تمام مقامهارو تصرف کنی . چه کسی این همه زباله تولید شدرو جمع میکنه کی آلودگی هوارو درست میکنه کی کنترل کیفیت میکنه کی جلوی تورمو میگیره و …
اینجوری فقط تعادل بهم میخوره و اتفاقهای ناگوار …
Killer
۱۱ دی ۱۴۰۲حالا موقعی که ژاپن اول بود چرا نگران اینا نبودی؟ هرچیزی که توش اول بشه طبیعتا قبلش یکی دیگه اول بوده خودش که تنهایی تولید نمیکنه موقعی که بقیه اولن چرا کسی نگران محیط زیست و اینا نیست؟ نکنه مثلا ژاپن با مواد تجدید پذیر ماشین میسازه؟
دنیا دنیای رقابته
ممد ژانگولر
۱۱ دی ۱۴۰۲داداش کلر اولا ژاپن آشغال نمیسازه دوما خدمات پس از فروش داره سوما قطعات بازیافت پذیر داره
چین فقط تولید میکنه . نیمرو میزنه با یک تخمرغ با دو تخمرغ الی ماشالله همشون نیمروان
فقط میخواد بفروشه
نمونش ماشین چینیهای تو ایران خدمات و لوازم رو هواست . قیمت لوازم بالا بیشتر مواقع هم میگن نداریم.
تا میایی با طراحی ماشینت کنار بیایی مدل جدیدش میاد هر دوسال ی مدل میده بیرون
اصلا به ما چه خلایق هر کی لایق از ما گفتن بود . زیادی تخم مرغات تو سبد شرق بذاری یهو دید همونا تخم مرغاتو با جاش خوردن و ی آبم روش
محمدرضا
۱۱ دی ۱۴۰۲“تا میایی با طراحی ماشینت کنار بیایی مدل جدیدش میاد هر دوسال ی مدل میده بیرون”، با این حساب شما فقط مشتری ایران خودرو و سایپا باشید.
Killer
۱۱ دی ۱۴۰۲ممد جان چین هر چیزی که تولید میکنه توی ده لول تولید میکنه،این بستگی به کشور خریدار داره که کدومشو میخواد! از وارد کننده های کالاهای چینی بپرسی قشنگ واست توضیح میدن
الان ایران تیگو وارد میکنه ولی آلمان BYD که اختلاف این دو ماشین تو کیفیت از زمین تا اسمونه.نمیشه چون ما تیگوشو میبینم فک کنیم اینه کلا چینی!همین امسال چین تو برترین خودروهای سال ۳ تا نامزد داشت! محصولات BYD کلی موفقیت کسب کردن تو نقد و بررسی ها که تو پدالم موجودن
چینی ها هم خدمات پس از فروش دارن برو دبی خدمات پس از فروششون رو ببین چرا همه چیزو از اینجا نگاه میکنی؟ وضعیت تو دنیای آزاد خیلی فرق داره با ایران
اگه آشغال تولید میکردن که بزرگترین صادر کننده جهان نبودن! کشور ما آشغالشو وارد میکنه فکر کردی امریکا و اروپا و بقیه هم همونارو از چین وارد میکنن؟
ممد ژانگولر
۱۱ دی ۱۴۰۲داداش کیلر اینکه میگی به اروپا و آمریکا جا باز کرده هنوز زیاد خبری نیست و تازه اولشه . در ضمن تو امارت بیشتر وارد شدن که فقط بخاطر قیمت خوبشون و درامد پایین قشر کارمندای اونجا استقبال شده . صحبت چیز دیگه بود فرض مثال فروش کل ماشینای دنیارو تصاحب کنی آخرش چی میشه . هیچی کم کم ماشیناتو گرون میکنی و شرایط به نفع خودت میشه و حقوق مصرف کننده پشم. باید تعادل برقرار بشه و تنوع انتخاب . اینکه یکیو هی بادش کنی آخرش منفجر میشه بادش به خودتم میخوره . باهوش باشی متوجه اصل ماجرا میشی . هر چیزی به اندازه . بقیش سر ریز میشه خودتو با جات میبره . من جنس چینی خریدم کم هم پول بابتش ندادم ولی بعد از باز کردن انداختم دور کل پولمم به فنا رفته . ولی آیا کشوری مثل آلمان اجازه ساخت جنس بونجول درجه دو داره ؟
باید قانون حقوق مصرف کننده رعایت بشه یا نه؟
هدف نباید فقط صادرات و فروش زیاد باشه . برندها و کارخونه ها باید مسئول هم باشن نه فقط باجه گرفتن پول و سرمایه مصرف کننده بدبخت
فندق
۱۱ دی ۱۴۰۲کل دنیا فقط ایران نیست
یه چیزی داریم به نام سیاره زمین
قیمت ها توش متفاوته
خدمات پس از فروش متفاوته بجز ایرانی ها حدود ۷.۸ میلیارد نفر دیگه هم تو این سیاره زندگی میکنن و دیوانه هم نیستند !
وقتی میرن میخرن حتما فکر بقیه جاهاشم کردن و نگرانی بابت خدمات و … ندارن
راستی یه چیزی بگم بیشتر فشار بخوری
ژاپن کل صادراتش به آمریکا و کشورهای عربی بود!😂(بیشترش) و بخاطر اونا اول بود
منتهی چین هنوز وارد بازار آمریکا و کانادا نشده ، اول شد! ببین وارد بشه چی میشه
Mr
۱۱ دی ۱۴۰۲آها غربی ها تخم مرغ مصرف نمیکنن نه؟
تخم چی مصرف میکنن؟
اصالت یعنی چین
۱۱ دی ۱۴۰۲ماشالله چاینیز کار
ماشالله قدرت اول خودروسازی
PURIYA
۱۱ دی ۱۴۰۲اینو نگاه کن همین کم بود
اگر محدودیت نداشت کامنتا یه جمله قشنگ نثار اسم کاربریت میکردم کاربر اصالت یعنی چین
فندق
۱۱ دی ۱۴۰۲پوریا جان نفهمیدی هیتره؟
از چین متنفره میخواد کاری که تسلا میکرد رو تکرار کنه
PURIYA
۱۱ دی ۱۴۰۲این مسخره بازی ها دیگه چیه بابا نکنین از این کارا، اعصابم ریخت به هم بس علی نوا و تسلا خوبن اینم بهشون اضافه شد
محمدهادی
۱۲ دی ۱۴۰۲البته فقط در تیراژ تولید
قطعا در اصالت برند،روح محصول،حس و لذت سواری،هویت و سایر پارامترهای عاطفی برعکس فاکتور تیراژ تولیده
چین خیلی رفتارش عجیبه
اما بازهم خوبه رشد تولید داشته
ینی بلاخاره یک نقطه نیازی در بازار برای خودش یافته
این مثبته
اما قرار نیست هرگز ماشیناشو با برندهای معتبر جهان مقایسه کنید
FOTOX
۱۲ دی ۱۴۰۲ماشین های چینی تنها چیزی که نداره همون اصالته
اشکان
۱۳ دی ۱۴۰۲همه اینو باید بدونن که تسلا مال چین نیست مال آمریکا هست دفتر مرکزیش هم توی کالیفرنیا
آمریکا هست . متأسفانه خیلی از مردم ایران فکر میکنن که تسلا ساخت چینه ولی اصلا تسلا با چین ربطی ندارند .
علی
۱۱ دی ۱۴۰۲اافرین به این همه پیشرفت آدم های بی ادعا👏👏👏👏با این همه تخریب توسط رقبا باعث افتخار انسانها🇨🇳
فندق
۱۱ دی ۱۴۰۲وقتی دیگه هیچ راهی واسه تخریب و کوبیدن چین نداری
وقتی دیگه نمیتونی از کیفیتش ایراد بگیری
وقتی دیگه نمیتونی بگی کمونیستها ،چون مردم یکی از پولدار ترین مردم جهان شدن (تعداد میلیاردر های بیش از ۱۱۰۰ نفر داره و حتی از آمریکا هم رد شده)
وقتی دیگه چیزی واسه گفتن نداری
ولی تعصب و ذهن کوچیکتر تحمل تغییر جهان رو ندارع
به این چیزا متوصل میشی!
D11
۱۱ دی ۱۴۰۲متوسل درسته فندقی .
مهدی
۱۲ دی ۱۴۰۲متوصل از اتصال میاد. همون متوصل درست هست دکتر
فندق
۱۳ دی ۱۴۰۲میدونم d11 جان
فندقی هم خوب بود 😂
منتهی کیبورد گوشیم مال گوگله لامصب هم شخودش تایپ میکنه
کامنت های قبلیم رو ببینی همشون یه سه چهار تا غلط املایی داره
منظور من هم متوسل بود که معنی دست به دامن شدن میده
متوصل یه معنی دیگه میده
حسین
۱۱ دی ۱۴۰۲مصداق قافیه چون تنگ آید….
امین
۱۲ دی ۱۴۰۲آفرین کامنتت بجا با رعایت ادب بود. لذت بردم.
کامنت ژانگولر خوندم تعجب کردم ، دفاع بی منطق از کامنتش دیدم بیشتر تعجب کردم.
دوست من ژانگولر دنیات کوچیک نکن. نه تو نماینده و مصرف کننده محصولات بروز ژاپن اروپا آمریکا هستی نه اول یا آخر شدن اینها توی زندگیت تاثیر داره.
سود و زیان ش واسه اوناست الکی جوش آوردن چرا مال تو باشه!
هرکسی توی این دنیا مزد تلاش و پشتکار ش میخوره
هیچ ملتی شانسی به پیشرفت نرسیده.
چندین نسل زحمت کشیدن و از خودگذشتگی کردن روح و جانشان واگذار کردن تا نسل های آینده بهتر زندگی کنند.
فندق
۱۳ دی ۱۴۰۲کاملا موافقم
یکی از بهترین کامنتهایی که تو تمام ۶ ماه گذشته خوندم
Mercedes-Benz
۱۲ دی ۱۴۰۲پیش بینی میکردم اخه ماشیناشون خیلی ارزونه
حسین
۱۳ دی ۱۴۰۲۵۰ ساله این بازار و ژاپن قبضه کرده حالا که چین داره صادر میکنه بد شد
Mercedes
۱۳ دی ۱۴۰۲آخه نکته این جاست که ما الان میگیم بی اصالت
۱۰۰ سال دیگه چین خودش میشه اصیل
مثلا اگر ۱۰۰ سال پیش به دنیا میومدیم باید به بیمر میگفتیم بی اصالت؟
یکم فکر کنید بد نیست
اصالت یه چیز نسبیه و با جلو رفتن زمان بی اهمیت میشه
مثلا همین بنز ۵ سال بعد تاسیسش باید همه بهش میگفتن بی اصالت چون تازه تاسیس شده؟
ماها الان تو این زمان به دنیا اومدیم و بنز رو با اصالت میدونیم نه مردم زمان خودش
۵۰ سال دیگه ممکنه مثلا اصلا بنز از بین بره و دیگه وجود نداشته باشه
ولی مثلا امثال هیوندا و یا byd جزو قدیمی ترین ها و اصیل ترین ها باشن!
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۲یکی یه جمله قشنگی گفت منم اینجا بگم
این خبر به درد کسایی میخوره که با فروش ماشین کیلویی برخورد میکنن! فکر میکنن هر کی بیشتر فروخت یعنی خبریه! لزوما اینجوری نیست!
قطعاً همینه چون الان اینهمه آشغال رو چین داره میفروشن حالا ژاپن یا کره هم بفروشند فرقی نداره تو فروش مث همن آشغال رو چین فروخته رکوردم زده
سالار خان فصل
۱۱ دی ۱۴۰۲1 ژاپنی ها تو خیلی کشور ها خط تولید و منتاژ دارن
2 و فقط محصولات خودشون رو صادر میکنند نه محصولات کشورهای دیگه رو
پس مهم نیست این آمار و ارقام
مانی
۱۱ دی ۱۴۰۲چینی ها هم در خیلی از کشورها خط مونتاژ دارند از جمله برزیل،مالزی،روسیه و ….
Killer
۱۱ دی ۱۴۰۲۱- اگه ژاپن هم مثل چیه میتونست شرایط مناسبی رو فراهم کنه خیلی از برند ها واسش سر و دست میشکوندن تا بتونن مثل چین توش کارخونه بزنن و سودش بره تو جیب ژاپن همونطور که چین داره سود میکنه از این قضیه با ایجاد شرایط مناسب
۲- چیزی که مهمه آماره و سود حاصل برای اون کشور که میبینی رتبه اول دست کیه
۳-تولید ساخت این این همه خودرو زیرساخت و اقتصاد خیلی قوی میخواد که ظاهرًا چین زیرساخت قوی تری داره
۴- خودتو اذیت نکن اشکال نداره
Absurd Hero
۱۱ دی ۱۴۰۲کره چندمین صادر کننده جهانه؟
وقتی نمیتونی از کره مایه بذاری و مجبوری پشت چین قایم بشی:
Killer
۱۱ دی ۱۴۰۲کره سومیه، البته الان زده تو کار باتری و داره باتری به جاپون صادر میکنه بلکه بتونن بالاخره یه الکتریکی بسازن :))) جریان تانکم که میدونی دیگه
Absurd Hero
۱۱ دی ۱۴۰۲رشد چین تو خودروسازی بیشتر از همه تتا موتورز رو نگران کرده که برگ برندهش در تمام این سالها قیمت پایین و آپشن و ظاهر بدون باطن بوده؛ چیزایی که چینی ها توش تخصص بیشتری دارند:
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-claims-cars-fancier-than-chinese/
Mr
۱۱ دی ۱۴۰۲نه دروغه چین پول داده به رسانه الکی بگن اول شده
اول آمریکاست
ژاپن هم نیست
آلمان هم نیست
آمریکا بزرگ ترین سازنده ، صادر کننده و تولید کننده خودرو در سراسر گیتی
انشالله به زودی سروران آمریکایی به ماه و مریخ نیست صادر میکنند
اینو گفتم جیگر آمریکا فن ها حال بیاد اینقدر هست ندن زیر هر پست مربوط به چین یا کره (دیده شده بعضیا از اروپایی ها هم ایراد میگیرن!)
Amirmohammad
۱۱ دی ۱۴۰۲چین هم در چندتا از کشورا خط تولید داره و تعدادش هم داره بیشتر میشه و طبیعیه که اینطور از ژاپن بزنه جلو چون اقتصاد دوم دنیا هست و ۵ برابر اقتصاد ژاپنه
Car love
۱۱ دی ۱۴۰۲ناراحت نشو حالا این دیگه بدتر از اون خبره نیست که پدال گذاشته بودش که یه مسئول تویوتا رفته بود چین گفته بود تکنولوژی های الکتریکی که اینجا دیدم اصلا تو جاپون کسی نمیدونه چی هستن و سرخرده شدم 😂😂😂
Anti BTS
۱۱ دی ۱۴۰۲املا نوشتن بلد نیستی و میای ژاپن هیت میدی ؟
سرخرده ؟
اون زمان که نیسان لیف اومد اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه دنیا شد و جایزه گرفت تو احتمالا به دنیا نیومده بودی .
همون غولشون BYD کار رو با پلتفرمای کمک معیشتی تویوتا شروع کرد و میتسو هم با همون لایسنس انجینای ۱/۵ لیتری ، کمک مهمی بهشون کرد تا راه رو پیدا کنن .
همین که چندین دهه ژاپن بالاتر از آلمان و چین و غیره بزرگترین صادر کننده بود ، خودش فاصله رو نشون میده .
زیاد درگیر این حرفا و خبرا نشو و آرامشتو حفظ کن . همین دیروز باز بوی آتیش سوزی کره بلند شده بود .
Car love
۱۱ دی ۱۴۰۲این خبر خودش ناراحت کننده بود واستون به اندازه کافی حالا هی منم میخوام نمک رو زخم نپاشم ولی نمیشه 💔
بزرگترین فراخوان سال ۲۰۲۳ که به نام جاپون ثبت شد تمام 💔 یادت که نرفته مطلبشو ؟
در حال حاضرم اصلا جاپون وضعیتش تو الکتریکی شوخیه،یه برند تو کوچه پس کوچه های شانگهای بیشتر از جاپون الکتریکی ساخته و صادر کرده! جاپون هم هی دور خودش میچرخه التماس تسلا و چین و ال جی میکنه برای تکنولوژی و باتری و پلتفرم اخرم تا الان وضعیتش تغییری نکرده و داغونه 😢
چینم که کلا چند ساله به صورت گسترده شروع کرده به خودروسازی که تو همین چند سال تونست از حاپون بعد از ۸۰ سال خودروسازی جلو بزنه 😂😂
همه اینارو ول کن،فقط صحبتای همون مسئول دودوتا رو بچسب که رفته بود چین هنگ کرده بود بنده خدا
فندق
۱۱ دی ۱۴۰۲مشکل شماها همینه
همش دنبال اولین هستین
اولین تمام شد رفت. الان قدرت دست کیه؟ چین و بعدش آمریکا توی خودروهای الکتریکی فعلا پیشرو هستن
بعد هم کره
یاد این قضیه میگفتم تا به ایرانیا چیزی بگی ، میگن ما از نسل کوروشیم 😂 بنده خدا تموم شد رفت کوروش الان چی تو چنته داری؟
Reza-a
۱۱ دی ۱۴۰۲دقیقا صادرات ژاپن مربوط به برندهای ژاپنی هست ولی چین محصولات سایتهای مونتاژی از برندهای کشورهای دیگه رو صادر میکنه مثل وارداتی های غیر چینی جدید که قراره به کشور خودمون وارد بشه که مونتاژ چین هستن
پیام
۱۱ دی ۱۴۰۲این خبر به درد کسایی میخوره که با فروش ماشین کیلویی برخورد میکنن! فکر میکنن هر کی هر چه قدر بیشتر فروخت، یعنی تکنولوژی بالااری داره! لزوما اینجوری نیست!
amir
۱۱ دی ۱۴۰۲آقا چی شد
پس اینطوری فروش ۱۲ هزارتایی جی وی هفتاد یعنی ارزش نداره؟
پیام
۱۱ دی ۱۴۰۲جی وی هفتاد خودش یه پا برند مستقله 😂😂😂
Car love
۱۱ دی ۱۴۰۲نه فروش ۲ هزارتایی لکسوس rc ارزش داره
ولی نمونه های صفر کیلومتر بدون مشتری LFA هم ارزش داره 😂😂😂😂
Anti BTS
۱۱ دی ۱۴۰۲دومین برند از لحاظ فراخوان در امریکا : کیا
با حجم فراخوان بیش از ۳ میلیون .
ارزش یعنی همین و بس .
بهنام
۱۱ دی ۱۴۰۲چوسان یه کوپه اسپرت بزنه تگه صدتا تونست بفروشه بیا واسه لکسوس کری بخون .
چی میگین شما چوسانی خا ؟
۱۱ دی ۱۴۰۲چین هرکاری کنه ژاپنی ها باز سولتان میباشند
ولی چین هر ماشینی رو همینجوری سر هم بندی میکنن میفرستن هرجایی شد
۱۱ دی ۱۴۰۲https://charkhan.com/wp-content/uploads/2023/12/IMG_4758.jpeg
ماشین وارداتی جدید 😐😲
Dark Knight
۱۱ دی ۱۴۰۲همانطور که در آخر مطلب اشاره شد : خیلی از شرکت های خارجی مثل بنز ، تسلا ، ب ام و ، فولکس واگن ، تویوتا و خیلی های دیگه به خاطر ارزون بودن کارگر تو چین و مالیات کم تو این کشور خط مونتاژ میزنن مثل کاری که اپل برای آیفون و آیپد انجام میده پس اگر سهم شرکت های غیر چینی رو از سهم صادرات چین حذف کنیم متوجه میشیم که حتی از کره جنوبی هم پایین تر میاد و اینو میشه از فروش پایینشون تو بازار اروپا فهمید
Amirmohammad
۱۱ دی ۱۴۰۲تقریبا هر سال تو چندتا موضوع جایگاه اول رو دارن کسب میکنن و هی بیشتر میشه،نبود فساد سیستمیک و برنامه درست و منظم در کنار تعامل با دنیا میشه همین
فندق
۱۱ دی ۱۴۰۲بیشترین جمعیت
جزو بیشترین دارندگان منابع طبیعی (فوق غنی)
وسعت و زمین بسیار زیاد و بزرگ
هدایتگران و دولت عاقل و به فکر پیشرفت خودشون و مردم
که منجر شده به رشد فوقالعاده قوی صنعت و تجارت و تولید و صادرات در چین
تمام مولفه های ابرقدرت بودن در تمام زمینه هارو داره
Dark Knight
۱۱ دی ۱۴۰۲در ضمن مهم نیست چقدر ماشین صادر میکنی وقتی که هیچکدومشون با کیفیت و قابل اطمینان نباشن !
sinasvj
۱۱ دی ۱۴۰۲با رسیدن به این رتبه همزمان به رتبه ی اول آشغال سازای دنیا هم رسیده تبریک به چینی بازها
Mr
۱۱ دی ۱۴۰۲آب سرد بیارم ؟
تاول نزنی
sinasvj
۱۱ دی ۱۴۰۲نه داوش اسم ماشین چینی میاد کهیر میزنم یه فکری بحال کهیرام کن
Mr
۱۳ دی ۱۴۰۲اونو باید بری پیش متخصص تعصب 😂
زیاد سخت نگیر از زندگی لذت ببر
روی اسم کشورها تعصب داری؟
من خودم عاشق تمام برند های نوآور و درجه یک هستم فرقی هم نمیکنه byd چینی باشه یا BMW آلمانی یا لوسید آمریکایی
زندگی قشنگ تر از این حرفاست که همش بخوای بجنگی
Anti BTS
۱۱ دی ۱۴۰۲چین با این همه برند خودروسازی که مثل قارچ تکثیر میشن و با کمک خط تولید کمپانیای دیگه تازه تونست بعد چندین دهه از ژاپن عبور کنه . عظمت ژاپن رو فقط .
فندق
۱۱ دی ۱۴۰۲چین کلا ده ساله درست درمون وارد خودروسازی شده چی میگی؟ دهه ها!!!!!!
اطلاعاتتون رو شما جماعت ایرانی از املتی عموحسن میگیرین؟ نه؟
Anti BTS
۱۱ دی ۱۴۰۲«ژاپن برای دههها، بیشترین صادرات خودرو در جهان را داشته است و آلمان و کره جنوبی هم در رتبههای بعدی قرار داشتند»
اول برو دو سه خط اول متن رو بخون بعد برو زیر کرسی بشین و شعر بگو…
فندق
۱۳ دی ۱۴۰۲اتفاقا کامل متن مقاله رو خوندم
منتهی شما ظاهراً خیلی عجله داشتی جواب بدی
گفتی چین بعد چندین دهه از ژاپن جلو زده
من نگفتم ژاپن چقدر قدمت خودروسازی داره
گفتم چین کلا ۱۰ ساله جدی وارد خودروسازی شده و تو همین یک دهه از ژاپن جلو زد اگه اونموقع همزمان با ژاپن شروع میکرد هم الان جلو زده بود
بحث آلمان و کره و … رو نکردم اونا بحثش جداست
طبیعتاً ژاپنی که داداشی آمریکاست با حمایت آمریکا خیلی بیشتر میتونه بفروشه تا آلمانی که کلا رو پای خودش وایساده
آلمان هم اگر نوکر آمریکا میبود و هزار جور تخفیف و آپشن و محصولات ویژه و … مخصوص بازار آمریکا طراحی میکرد الان از ژاپن جلوتر بود
هیچ منطقی وجود ندارع که ماشین های ژاپنی از آلمانی سر تر باشند
مهندسی آلمانی هارو هیچ کشوری در صنعت بنزینی و دیزلی و … نداره
Arash IV
۱۱ دی ۱۴۰۲خودرو ساز های ژاپنی اصالت دارن بدنه و داوامشون هم بیشتره
مانی
۱۱ دی ۱۴۰۲دولت چین در اوائل این قرن یعنی حدود 15 سال پیش یک هدف کلانی را برای خودروسازان چینی تعیین کرد و آن هم اینکه تا سال 2025 به صادرات 5 میلیون دستگاهی در سال دست پیدا کنند.به نظر می رسد که خودروسازان چینی به این هدف دارند نزدیک می شوند و این نشان از پیشرفت خارق العاده چینی ها در زمینه خودروسازی و شناخت بازارهای جهانی و برنامه ریزی صحیح دارد.معمولا صادرات بالا یکی از پارامترهای موفقیت برای یک خودروساز محسوب می شود و برندهای چینی در این زمینه کاملا موفق ظاهر شدند.البته می دانم خبر موفقیت خودروسازان چینی برای اغلب خبرنگاران و روزنامه نگاران و خودرونویسان ایرانی بسیار دردناک و ناگوار هست.چون این جماعت در یک دهه اخیر با تمام قوا و بر خلاف تمام اصول علمی و فنی و قانونی بر علیه خودروسازان چینی تبلیغات منفی کرده اند و عناد و دشمنی را در این باب به حدی رسانده اند که امروزه خیلی از مردم به خودرونویسان ایرانی بی اعتماد شده اند و آنها را یک مشت مغرض و دروغگو و دلال و کلاهبردار می دانند و آنها را اصلا صاحب نظر نمی دانند.اگر از همان اول برخورد صحیح و متعادلی با خودروسازان چینی و کلا هر برند خودروسازی در ایران از طرف روزنامه نگاران و خودرونویسان انجام می شد امروزه شاهد این همه آشفتگی در زمینه قضاوت درباره خودروسازان خارجی در رسانه های داخلی نبودیم.وقتی دروغ و عقده و لجبازی و بیماری های حاد روانی جانشین کار علمی و فنی و تخصصی می شود و هر آدم بی سواد و مغرضی قلم بدست بگیرد نتیجه آن نیز همین آشفته بازاری هست که در زمینه خودرونویسی در ایران شاهد هستیم.بدون شک بخشی از مسئولیت خرابی بازار خودرو در ایران به گردن رسانه هایی هست که به جای وظیفه حرفه ای خود،منویات دلالان و محتکران را اجرا می کنند و تمام اصول علمی و اخلاقی را زیر پا گذاشته اند.
R@min
۱۱ دی ۱۴۰۲تو چه سودی می بری از این قضیه ؟؟ نونت تو این قضیس ؟؟ ماشین دست کارشناس ایرانی لاماری و کثافت های بنجل چینی هست که سگ بهش نگاه نمی کنه اینجا چند برابر قیمت تو ملت فرو میره که البته حقشون هست و خدماتی هم که نمیگیره هیچ قطعات و تعمیرکارم براش نیست ! کارشناس بیاد بگه اینا جواهرات صنعت خودرو هستن ؟؟ خجالت بکشین واقعا. ماشینایی که با موتور 1.5 لیتری زیر 200 اسب مصرف اندازه نمونه های بالای 300 اسب آلمانی و آمریکایی داره چه جای دفاعی داره ؟ اینقدر بلوک موتور و کیفیت ساخت قطعات ضعیفه که حتی 30 هزار کیلومترم دوام نداره هزارتا ایراد بیرون میزنه باید بگن به به که تو راضی باشی ؟؟ مالیدن برای یه مشت کمونیست حروم زاده که منابع کشور غارت کردن خوبه ؟؟
چین هر پخی شده برای خودش هست و بازیگر جریانی نمی تونه باشه که اونم به مدد حماقت آلمان و آمریکا برای سود بیشتر بود و انتقال تکنولوژی و پروپاگاندا برقی سازی تا دسته تو اونجای خودشون رفته.
بازار خودرو هم دست چهارتا چس خوری که پراید احتکار می کنن نیست کار نظام برای درآمد خزانه خالیش هست که سال ب سال فقیرتر و بدهکارتر میشه و از جیب مردمش خالی می کنه. اینا حرفای ساندیسی جماعت که منبع نون خوریشو تطهیر کنه.
محمد
۱۱ دی ۱۴۰۲ایران هیچوقت درست به شو نیست.هیچوقت
به سیاست هم فکر نکنید الکی اعصابتونو خراب نکنید.ریلکس کنید که راحت تریم🌚🤦♂️🤣
مانی
۱۲ دی ۱۴۰۲چرا جواب کامنت من به R@min منتشر نشد؟چرا بعضی از کاربران پدال از حاشیه امن برخوردارند و جواب کامنت ها به آنها منتشر نمی شود؟آیا این کاربران از نورچشمی های پدال هستند؟آیا این کاربران حق دارند یکطرفه هر توهینی که لایق خودشان هست را به دیگران نسبت دهند؟
گاس فرینگ
۱۱ دی ۱۴۰۲اتفاقا به کام شون هم شد
همین الان اکثر سایت های خودرویی (اگه نگیم همشون) رو باز کنی رپرتاژ مدیران خودرو میزنن حتی همین سایت
بی اعتمادی مردم هم به خاطر تعریف و تمجید های الکی تولید کننده های محتوای خودرویی ایران از ماشین هایی نظیر لیفان ایکس ۷۰ و اس دابلیو ام که الان صاحبان شون در بازار دست دوم باید برای فروش رفتن ماشین شون به ائمه اطهار متوسل بشن
Absurd Hero
۱۱ دی ۱۴۰۲ساندیسی جماعت عادت داره همه چی رو بندازه گردن رسانه، فیات ۵۰۰ شصت اسبی که رقیب مستقیم پرایده به خاطر گمرک و تأمین سود شرکت وارد کننده که توله های آقایون تأسیسش کردند، ۳ تومن ناقابل قیمت میخوره اما ماله کش میاد میگه گمرک و اینا رو ولش، همش بخاطر رسانهست
JaMsHiD
۱۱ دی ۱۴۰۲از بس چرت و پرت و زباله و کپی تولید میکنن فقط دنبال اینن که انبار رو خالی کنن !
OM.01
۱۱ دی ۱۴۰۲هرچند در آخر متن اشاره شد تسلا بیوک جی ام از چین صادرات دارن ولی به غیر از تسلا بقیه صادرات خیلی زیادی ندارن. و از این صادرات میلیونی واقعا 80 درصد برند چینی هستن.
تا جایی که من تحقیق کردم از ماشین های چینی درجه 1 در کشورهای پیشرفته آمار فروش جالبی دارن.
به طور مثال همین چانگان در عربستان سعودی من هفته پیش خبرش رو خوندم پنجمین خودروساز پرفروش عربستان هست در کنار تویوتا هیوندای هوندا. از مزدا فورد شورلت کیا بیشتر فروخته! تازه هم قیمت هموناس. این داستان تو کویت و عمان هم هست. یه سرچ گوگل بزنید میاد بالا.
تو امارات هم MG جزوه 5 برند پرورش هست و امسال خیلی ترکوند تو دبی.
یا مثلا تو هلند لینک اندکو خودروی هایبریدش جزو 10 خودروی پرفروش هست.
byd هم نیاز به گفتن نیست تو این چند وقته تو خیلی از کشورهای اروپایی جزو 20 برند پرفروش شده
ما ایرانی ها چون ماشین های کره ژاپنی سوار نشدیم برای خودمون تندیس ساختیم آره اینا خدا هستن. اما اصلا اینطوری نیست.
واقعا کامنت هارو میخونم خندم میگیره.
چینی ها اگه در دنیای بنزینی ها حرفی برای گفتن نداشتن ولی در عصر برقی ها خیلی حرف برای گفتن دارن. حداقل به نظر من 5 برند چانگان جیلی byd هونگچی و nio به راحتی میتوان بزرگان صنعت خودرو حتی تسلا رو در آینده به چالش بکشن
برای من اولویت خرید خودرو ایمنی ترمز ها سواری عایق بندی هست. سپس کیفیت ساخت و مونتاژ و در آخر آپشن. ماشینی که اینارو داشته باشه راضیم ازش. حالا ساخت هرجا باشه مهم نیست هند یا آفریقا یا ماه!
نمیفهمم ما سوار کشور سازنده میشیم یا چی؟!
وضع کامنتا خیلی خرابه.امیدوارم از روی سن کم و کم تجربه گی باشه و اونچیزی که فکر میکنم نباشه…
امین
۱۲ دی ۱۴۰۲گل گفتی
محمد
۱۱ دی ۱۴۰۲با پوزش از دوستان و پدال….
دوستان عزیز،،،،مجموعه بسیارجذابی از مجله های موتور سیکلت و ماشین ایرانی و خارجی رو که سالها جمع آوری و نگهداری کردم،به دلیل مشکلات خاص این روزها که خودتون مطلع هستین….تو برنامه دیوار برای فروش گذاشتم
لازم دیدم اینجا به عرض دوستان برسونم….چون احساس میکنم لایغترینها برای نگهداری اون مجموعه همینجا هستن
.
https://divar.ir/v/QZ39noQI?ref=android
.
پدال….ممنون بابت همکاری🙏🌺
محمد
۱۱ دی ۱۴۰۲💔🥀
کیان
۱۱ دی ۱۴۰۲خیلی کار بزرگی محسوب تا پیش از خط پایانی، همون جایی ک گفتش محصولات خودروسازان دیگه هم ک در چین تولید میشه جزو امار صادراتی بوده
تقریبا میشه فت تعداد بسیار کثیری خودروساز در چین بصورت مستقیم خط تولید دارند
و تعداد بسیار کثیر تری جوینت ونچر هستن با چینی ها، پس آمار آنچنان هم ارزشمند نیست
علی
۱۱ دی ۱۴۰۲چین تولید میکنه ما چرا تعصبشو میکشیم…
عجیبه ما چی داریم….
دوستی نوشته چین بدون صادرات به اروپا و آمریکا اول شده اگ به اینا صادر کنه تا کجا میره
میشه گفت چین واس طبقه متوسط به پایین خودرو میسازه که قیمتشون پایینه واس همون فروشش بالاس ژاپن و کشورای پیشرفته خودرو نسبتا با دوام با کیفیت بالا تولید میکنن که قیمتش خیلی بالاتر از خودرو های تولید چین هست
اگ تویوتا خودروهای بین 15تا 20هزار دلار بسازه کسی سراغ ماشین چینی میره….نه
تعصب الکی واس چی یکم فکر کنین بد نیس
$Mahdi$
۱۸ دی ۱۴۰۲چین ماشینایی با قیمت بالا ۱۰۰ هزار دلار داره چون ایران پول نداره وارد کنه ارزوناش تو ایران دیدی دلیل نمیشه بگی ماشینای اقتصادی تولید میکنه
samurai
۱۱ دی ۱۴۰۲یک و نیم میلیارد ادم چند صد هزار تا از ژاپن 120 میلیونی بیشتر ماشین فرستادن کشورای درجه دو سه دنیا اونم بیشترش مال کمپانیای کشورای دیگه رو صادر کردن این الان کجاش ارزش داشت که بعضی ای کیو پایینا خوشحال شدن ژاپن محصولات خودشو تو کشورای درجه یک میفروشه این افتحار داره تازه بزرگترین موتور سیکلت ساز جهانم ژاپن هست از نوع باکیفیتش نه ات و اشغالایی که تو چین و ایران و… تولید میشه اگه اینطوریه بزرگترین صادر کننده موبایلم چینه اونم از نوع اپل و ایپد و… یکم فشار بیاری به …:) بد نیست
امین
۱۲ دی ۱۴۰۲کامنتها خنده داره . انگار جنگه.
یکی طرف این گرفته یکی طرف اون.
اون یکی یاد ایام میکنه.
تازه اینجا قشر مهندسی دوست و علاقه مند به خودرو هست ، وای بحال اینستا !
دنیا گازش گرفت رفت بعضی هنوز واسه تخیلاتشون توی سر کله هم میزنن.
باید از این اخبار درس گرفت نه اینکه اینطوری
من یاد زمانی میندازه که تویوتا لکسوس LS داد بیرون ، دقیقا مثل الان یه عده طرفدار جدید و یه عده رگ گردن واسه بنز میزاشتن در حد! اما مصرف کننده آمریکایی لذت
هر دوش میبرد .
اون زمان حتی اسم چین در خودرو معنی نداشت
بعد ۳۰ سال نسل عوض شد اما دیدگاه خیر.
مشکل از کجاست واقعا؟؟؟؟؟؟ از خودمون صد درصد
.
۱۲ دی ۱۴۰۲این مقاله های سمی رو نیارید که باز میردیلم میاد شعر بلقور می کنه کل فضای کشور رو به سم می کشه.🗿🗿
چین اگر تونست در مقاومت و شهرت خودرو هاش به اندازه خودرو های ژاپنی بشه اون وقت میشه گفت چین صنعت خودروسازیش متحول گشته.
ساعد
۱۴ دی ۱۴۰۲الان باز یه عده مغز فندقی میان میگن هیچی دنا و تارا نمیشه. واقعیت تلخه چین ۱۰ ساله پیش هم از ایرانیا با کیفیت تر بود دیگه ماشین های روز که بحثی توش نیست. خودتونو نزنین به خواب دست از تعصب روی آشغال های داخلی هم بردارین