این روزها بخش اسیوویهای آفرودی از همیشه پررونقتر شده است. پس از سالها سرانجام نسل جدید تویوتا لندکروزر به بازار آمده، فورد برانکو احیا شده، نسل کاملاً جدید لندروور دیفندر راهی بازارهای جهانی شده و در بخش مدلهای لوکس هم شاهد بازگشت جیپ گرند واگنییر و معرفی نسل جدید رنجروور و لکسس LX هستیم؛ اما هیچکدام از این خودروهای مذکور یکشبه توسعه پیدا نکردهاند و نتیجهٔ سالها تجربهٔ سازندگان خود و همینطور مدتها آزمایش، تحقیق و بررسی هستند.
از سوی دیگر اما خودروسازان چینی همانطور که در دیگر کلاسهای خودرویی مثل کراساوورها و سدانها بشدت فعال هستند و روزانه محصولات جدیدی را معرفی میکند، اخیراً بهسرعت آفرودرهای زیادی را هم به نمایش درآوردهاند. مطرحترین خودروساز چینی در این بخش گریت وال است. این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۰ شاسیبلند آفرودی جدیدی بنام تانک را از طریق برند لوکس خود یعنی Wey معرفی کرد. این خودرو اما آنقدر با استقبال خوبی مواجه شد که گریت وال تصمیم گرفت تانک را به یک برند مستقل برای ساخت شاسیبلندهای آفرودی مختلف تبدیل کند.
سپس این شرکت در نمایشگاههای خودروی چین بهسرعت اقدام به معرفی مدلهای جدیدی شامل ۴۰۰، ۵۰۰، ۷۰۰ و ۸۰۰ در نمونههای تولیدی یا نزدیک به تولید کرد؛ اما آیا ساخت اسیوویهای آفرودی واقعی و حرفهای به همین آسانی است و میتوان در عرض یک سال شش آفرودر مختلف را توسعه داده و معرفی کرد؟ اگر ساخت چنین خودروهایی اینقدر آسان است چرا فورد و تویوتا و لندروور سالها زمان صرف توسعهٔ برانکو و لندکروزر و دیفندر کردند؟ این در حالی است که این آفرودرهای چینی با ادعاهای بلندپروازانهای مثل رقابت با همین نامهای بزرگ مذکور معرفی میشوند.
اما تواناییهای آفرود این چینیهای تازهوارد همچنان یک علامت سؤال بزرگ است. البته گریت وال قبلاً در هاوال H9 تا حدودی تواناییهای خود را در زمینهٔ ساخت شاسیبلندهای آفرودی نشان داده است اما آیا این تجربه و توانایی آنقدر زیاد است که میتواند در مدت بسیار کوتاهی چندین مدل آفرودی مختلف در اندازهها و کلاسهای مختلف تولید کند درحالیکه شرکتهایی مثل فورد و تویوتا با آن همه سابقه در ساخت اسیوویهای آفرودی چندین سال را صرف توسعهٔ فقط یک مدل میکنند؟ بهعنوانمثال، فورد برای توسعۀ برانکو حتی سالها فرومهای مختلف خودرویی را زیر نظر داشته تا با خواستههای خریداران آشنا شود اما چینیها ظرف فقط یک سال چندین آفرودر مختلف معرفی میکنند!
چیزی که میتوان نتیجه گرفت این است که خودروسازانی مثل گریت وال صرفاً با استفاده از یک شاسی نردبانی و قرار دادن بدنههایی مختلف روی آن و همینطور افزایش ارتفاع از زمین چنین خودروهایی را با ادعاهای بزرگ بهسرعت معرفی میکنند. در این اسیوویها همچنین نوآوریها و تکنولوژیهای آفرودی خاصی هم دیده نمیشود و معمولاً از همان تجهیزاتی که سالها است در بازار وجود دارد مثل قفل دیفرانسیل استفاده میکنند. این چینیهای جدید صرفاً قصد دارند با طراحیهای پرزرقوبرق و کابین لوکس و چشمگیر نظر خریداران را جلب کرده و از این تب آفرود سواری نهایت استفاده را ببرند.
این خودروها هرچند در ظاهر جذاب و توانمند هستند اما قطعاً در دنیای واقعی هرگز قابلیت اطمینان و تواناییهای آفرودرهای مشهور جهان که سالها وقت و انرژی صرف توسعهٔ آنها شده است را ندارند. البته قطعاً این تلاش چینیها ستودنی است که با تجربه و سابقهای اندک دست به ساخت چنین خودروهایی میزنند اما ره صدساله را نمیتوان یکشبه طی کرد. حتی خودروسازان کرهای که تجربهٔ بسیار بیشتری از چینیها داشته و در اکثر بازارهای جهانی با خودروسازان بزرگ رقابت میکنند هم هنوز جرأت ورود به بخش اسیوویهای آفرودی را پیدا نکردهاند.
بنابراین، بهتر است چینیها بجای ساخت عجولانهٔ این همه مدل مختلف، وقت و سرمایهٔ خود را صرف ساخت یک خودروی آفرودی حرفهای کنند. البته مطمئناً این خودروسازان که قصد هرچه مطرحتر کردن خود را دارند، به این موارد توجهی نخواهند داشت و صرفاً میخواهند با افزایش عمدتاً بیمورد تنوع محصولات خود، فقط خریداران بیشتری را جذب کنند. البته این موضوع فقط در مورد خودروهای آفرودی چینی صدق نمیکند و در محصولات دیگر آنها هم دیده میشود. کافی است به سبد محصولات یکی از خودروسازان بزرگ چینی نگاه کنید تا انبوهی از برندها و مدلهای مختلف را ببینید که بسیاری از آنها باهم همپوشانی داشته و رقیب داخلی یکدیگر محسوب میشوند.
درمجموع بهعنوان نتیجهگیری باید گفت هرچند پیشرفت چشمگیر خودروسازان چینی هرگز قابل کتمان نیست اما این شرکتها هنوز هم راهی نسبتاً طولانی را برای رسیدن به همتایان جهانی خود در پیش دارند. البته میتوان با کاهش زیربرندها و تنوع محصولات و در عوض تمرکز بیشتر روی مدلهایی محدودتر اما حرفهایتر این فاصله را کمتر کرد اما بازار میلیونی خودروی چین و ولع خودروسازان داخلی این کشور برای کسب سهم بیشتر از این بازار با هر شیوهٔ ممکن اجازهٔ این کار را نمیدهد. بااینحال، ممکن است در دوران الکتریکی این شرایط تغییر کرده و چینیها بتوانند خود را به خودروسازان باسابقهٔ جهانی برسانند.
ARMAN
۱۲ بهمن ۱۴۰۰چین هنوز تا ترازای بالا خیلی فاصله داره
من^_^
۱۲ بهمن ۱۴۰۰فعلا که با اسکی رفتن از طراحی برانکو داره سیصدشو میفروشه متأسفانه
آرش
۱۲ بهمن ۱۴۰۰چین فعلا نمیرسه
خیلی عقبه از آمریکا و بقیه کشورای دیگه
عاشق پدال
۱۲ بهمن ۱۴۰۰یه چیزی داریم به اسم مصرف گرایی.
و این چیزیه که غرب رو غرب کرد. و کشورایی مثل چین ۲۰ ساله فهمیدن و دارن دنبال میکنن. و روسیه تازه فهمیده قضیه چیه.
اگه از منی که الان ودکا زدم تو بدن بپرسی ایران چطور غرب میشه؟ من میگم مصرفگرایی. و هرکی که میگه مصرف گرایی بده به جون مادرم قسم دشمن این خاک و مملکته.
و مصرفگرایی باعث چرخش صنعت میشه.
امریکا یه کشور کاپیتالیستی با همین مصرفگرایی بحرانهایی رو پشت سر گذاشته که نگو.
شاید شما ندونی. اما امریکاییها بحرانهایی داشتن که طرف دخترشو نمیفروخت. دخترشو برا روسپیگری میفرستاد.
کسایی که تو هاروارد و کلمبیا و شیکاگو تحصیل کردن و تو مسکو دارن درس میدن میگن. و همین الان دارن روسیه رو مصرفگرا میکنن.
مصرفگرایی یعنی چی؟
الان نصف مناطق جمعیتی روسیه حتی جاده درست حسابی نداره. تحقیق کردن فقط شهرها و مناطقی که تراکتور میسازن و صنعت زمان شوروی دارن دارای جاده و اسفالت هستن. و مناطق نفت و گاز خیز.
اما یه منطقه ایی اراف سورگوت رو دیدن وضع فرق داره. دیدن اونجا مردم مصرفگرا شدن. چون روسیه دولت مرکزی داره و دولتهای منطقه ایی و فدرال، دیدن دولت منطقه ایی فدرال سبک غربی رو پیش گرفتن. جاده ها رو بدونه بودجه دولت مرکزی از مسکو ساختن. جاده ها کیفیت بالا. کوچه خیابونا عالی. سیستم خطوط برق زیر خاک. حتی سیستم رفاه اجتماعی دارن که اگه درامد نداشته باشی هزینه های زندگی تو شهرداری میده.
حالا چطوری این منطقه اینطور شده که بدونه بودجه مسکو اینطوری شده؟
مصرف گرایی و مالیات منطقه ایی.
مردم میخرن کسب و کار بالا رفته. تزریق بودجه های تحقیقاتی تو دانشگاه های فدرالی . و فاند و وام های کارافرینی. الان ۲۲ ساله اینطوری شدن. و روسیه ۵ ساله که داره کل کشور رو اینطوری میکنه.
و شهرداریهای این منطقه مثل المان دارن خانه های اجاره ایی میسازن که مردمی که نمیتونن خونه بخرن اجاره کنن اونم با کرایه خیلی منطقی. و کیفیت خانه ها عالی. چون فهمیدن مردم و مصرف گراییشون باعث میشه منطقه شون اباد بشه.
نفت و گاز هم هست تو اقتصادشون اما بیشترش تو صندوق دولت مسکو میره.
Moro
۱۴ بهمن ۱۴۰۰داداش مصرف گرایی خوبه؟؟، عزیز مصرف گرایی کشور های صنعتی رو صنعتی کرده؟؟
عاشق پدال
۱۴ بهمن ۱۴۰۰بلع.
عرضه تقاضا کیفیت رقابت
خیلی مونده متوجه بشی دنیا چطوری هستش.
همین الان چرا پراید میفروشن؟ چرا پراید میسازن؟ مردم مصرف میکنن. ما اندازه یه المانی و امریکایی مصرف گرا هستیم. اما بگذریم. بی حوصلم
امین
۱۵ بهمن ۱۴۰۰مشخصه تا حالا از سر کوچه تون اونورتر نرفتی.
خدا قسمتت کنه بتونی ببینی بعد متوجه میشی .
پی نوشت: مثالی که از آلمان زدی درست نیست.
عاشق پدال
۱۲ بهمن ۱۴۰۰چین میرسه.
الان چین فقیر نداره.
سال پیش جشن زدودن فقر رو گرفتن و کلی شیرینی بین مردم پخش کردن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ بهمن ۱۴۰۰خسته نباشن!
با شیرینی میشه همچین جماعت آدم خواری رو سیر کرد؟؟؟
موندم شما چجور سیاستمدار نشدی با این تحلیلهات! خودتو معرفی کن یه وقت نمونی رو زمین…
دوچرخه سوار
۱۹ بهمن ۱۴۰۰رحمت به شیر پاکی که تو خوردی حرف حساب زدی.
اریو
۱۴ بهمن ۱۴۰۰دوست من من برای کار زیاد چین میروم وقتی گفتی چین فقیر نداره پشم های پالتوم ریخت ، متاسفانه حقیقت اینکه تو جوامعی مثل چین بیشتر ادم ها دیگه اصلا ادم نیستند و یادشون رفته حقوقی دارند و انسان هستند بیشتر شبیه الاغ بارکش شدند یا بهتره بگم ماشین بی ارزش
Aboalfazl demon
۱۲ بهمن ۱۴۰۰به (نظرم) لیست بهترین آفرودر ها ایناس
۱ . رانگلر . برانکو . جی واگن
۲ دیفندر . فور رانر
۴ رپتور . تی آر ایکس . سیلورادو zr2 .تاندرا تی آر دی
۳ لکسوس ال ایکس . لندکروزر . پاترول .
TOM KRISTENSEN
۱۲ بهمن ۱۴۰۰یه رتبه صفر هم هست
بنز یونیماگ
ارشیاSVJ
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ماشینارو میگه نه تانکارو🤣🤣🤣
new RAMIN
۱۲ بهمن ۱۴۰۰تازگی ها پدال بدجوری با چینی ها دشمنی پیدا کرده. یعنی وقتی میری سایت معروف carnewschina اونجا اخبار دیگه ای میبینی میایی اینجا فقط کوبوندن…این داستان برای تسلا هم هست. تقریبا 1هفتس فقط اخبار بد تسلا رو پوشش داده میشه. حالا نمیدونم خبرهای خوب و پیشرفت چرا پوشش داده نمیشه.
درآفرود برند و سابقه دلیلی بر خفن بودن اون آفرودر و عالی بودنش نیست. دیدیم که یه سری ماشین ها اسم نمیارم ادعاشون لایه اوزون رو سوراخ کرده ولی نمیتونن از یه چاله عبور کنن! اینکه چندتا ماشین پروردگار آفرود هستن دلیل داره. اون کمپانی خودروشونو برپایه اصول میسازن برای همین تو آفرود عالی هستن.
گفتم برند کلا ارزش نداره خب مثال زیاد میشه زد.مثلا برندی مثلا ریویان با اون پیکاپ که ساخته تو تست ها ثابت شده واقعا آفرودش خوبه. اما برند معروفی نیست. اصلا سابقه آنچنانی نداره پس یعنی بدرد نمیخوره؟؟ اینکه سابقه و طول عمر یه کمپانی رو دلیل بر بد بودن یا خوب بودنش میدونید واقعا اوج مسخرگی هست. همه روزی از صفر شروع میکنن
همین آفرودر های چینی مثل هاوال H9 و بایک bj40 و تانک 300 رو آفرود هاشونو تو یوتویب ببیند. حتی با کله گنده ها هم تو یه مسیر آفرودی کل انداختن و حتی شکستشون دادن! اما چون سابقه چندین دهه ندارن یعنی پس فلانن؟
کانال SUV battle که اتفاقا پدال ویدیوهاشو چندین بار گذاشته جدیدترین ویدیو که قراره بزاره آفرود هاوال H9 بایک bj40 و یواز پاتریوت رو با برندهای اروپایی ژاپنی آمریکایی هست هروقت گذاشت لینکش رو میدم. اونجا حقایق زیادی روشن خواهد شد.
درخصوص طی کردن راه 100ساله در یه شب خب چیز شدنی ای هست! به شرطی که بر پایه اصول باشه. همونطور که میتونم 10ها برند تازه تاسیس 10ساله نام ببرم که تو دنیا زدن دهن کمپانی های مطرح رو ….. کردن خب میشه فهمید اینکار شدنی هست
افراد زیادی تو جامعه آفرود نمیرن از اون ور فعلا تا زمانی که باتری نا خیلی خیلی پیشرفت نکنن نمیشه با خودرو برقی آفرود درست حسابی رفت در نهایت چه خوشمان بیاد چه نه تا سال2030در عصر الکتریکی چینی ها امپراطور صنعت خودرو خواهند بود.آن هم در تمام کلاس ها. البته در عصر برقی ها همین الانش چینی ها کیلومتر ها جلو هستن…(کلی هم مدرک دارم که ثابت میکنه)بماند آینده!
منتظر دیس لایک هاتون و رپیلا هاتون هم نیستم و هرچقدر دوست داشتید بیاید زیر کامنتم هرکاری کنید فحش بدید مسخره کنید و… ولی تجربه همیشه ثابت کرده گوش ندادن و کتمان کردن حقیقت ، اونو تغییر نمیده
افشار
۱۲ بهمن ۱۴۰۰رامین بیا پایین سَر مان درد گرفت !! پدال راست میگه چون چینیها چندتا حلبی به عنوان بدنه و چندتا تیر آهن کهنه به اسم شاسی را به هم جوش میدهن و سر و هم بندی میکنن و یک موتور بنجل و از رده خارج شده ۱۵۰۰ سی سی هم می اندازن روش و راهی بازار میکنن !!! هر چقدر فکر میکنم که از چه چیز این خودروهای بدترکیب چینی خوشت آمده راه به جایی نمیبرم !!! آخر این همه چیز داخل دنیا هست که میتوانی عاشقشان شوی ؟؟ خودروی چینی دیگه چه کوفتی هست وه تو عاشقش شدی و چینی فن شدی ؟؟!!! خودروهای چینی از بدترکیبی و زشتی و بنجلی مثل جیرجیرکهایی میمانند که چرخ لودر از رویشان رد شده و رو آسفالت پهن شدند !!
Hamid
۱۲ بهمن ۱۴۰۰فکر نکنم اینجا کسی به طرف دیگه فوش بده …
ولی در کل همیشه میدیدم که میگن پدال با آمریکا دشمنه …
گویا با چین هم دشمنه …
خب این دوتا رفتن کنار …
گویا پدال طرفدار روسیه هست!!!!
TOM KRISTENSEN
۱۲ بهمن ۱۴۰۰🤣🤣🤣
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ بهمن ۱۴۰۰نه نه امروزم خبر اومد لادا اینطوریه فکر نکنم طرفدار روسیه هم باشن
ایرانم که هیچ…
حتما طرفدار لیختن اشتاین هستن به احتمال زیاد…
آرش
۱۲ بهمن ۱۴۰۰متسفم برات چون چینی فنی
امین
۱۲ بهمن ۱۴۰۰حقیقت لزوما اون چیزی نیست که تو میگی.هرکسی حقیقت را از دیدگاه خودش میبینه.تو هم چین فن هستی، باغرض ورزی چین را اینطور توصیف میکنی
پویان
۱۲ بهمن ۱۴۰۰سلام اقت رامین. درست نوشتی
از چانگان خبر جدیدی نیست؟
new RAMIN
۱۲ بهمن ۱۴۰۰@پویان
به نظرم جایی که یه سری ماشین هارو میپرستن که تاحالا از نزدیک هم ندیدنش خب بهتره من زیاد مطلب و کامنت ندم! انصافا خودت کامنت هارو بخون. بعد برو مطالب سایت ها درخصوص اون چیز رو بخون. حالا فرقی نمیکنه که چی باشه آمار فروش تست درایو و…انصافا جز تعصب و رویا پردازی و توهم چیز دیگری تو قسمت کامنت ها (پدال)میبینی؟(اللخصوص تو این 2هفته اخیر)متاسفانه احترامی هم نیست اگه خودت حتی فراری هم بخری عمرا بیایی تو این محیط بگی! چه برسه به یه خبر.
فعلا علاقه آنچنانی مثل قدیم نسبت به تایپ کردن کامنت درخصوص ماشین چینی و برند چینی برای یه سری ها رو ندارم.
خداراشکر سایت carnewschina و اصلا خود وبسایت رسمی کمپانی(قسمت news) هست.
pouyan
۱۲ بهمن ۱۴۰۰اقا رامین شما پیامات رو بنویس. پیام های قبلیت که درباره ماشین ها و موتورهاشون و… می نوشتی خیلی خوب بود. واکنش مخالف مهم نیست
new RAMIN
۱۲ بهمن ۱۴۰۰اوه اوه ! تعداد دیس ها !
به خدا کامنت کلا 1ساعته منتشر شده 35 تا دیس لایک ! معلومه یه عده عشق دیس دارن ماشاالله…آفرین. دیس بزنید. اینقدر بزنی تا راحت شوید. هنگام دیس زدن این فیلم های زیر هم ببیند…قیمت در حد سوناتا و سانتافه… توانایی آفرود فراتر از یه سری ماشین ها!!
https://www.aparat.com/v/ETXRQ/%D8%A2%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%20%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84
https://www.aparat.com/v/HMj60
https://www.aparat.com/v/N7s4l/%D8%A2%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF_%D9%87%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84_%D8%A7%DA%86_%DB%B9
در اینیستاگرام هم قسمت #havalh9 و #tank300 و #baicbj40 پر شده از آفرود این ماشینا که واقعا پر ریزونه.یه چیزی میگم یه چیزی میشنوید. تا نبینید باور نمیکنید…هرچند ماشین چینی اخه پیفه فقط ماشین های پر ادعا که بلد نیستن از یه چاله عبور کنن🙄
دوستان لطفا دیس فراموش نشود. فحش هم بدید. اصلا تخم مرغ میدم برید ورودی کارخونه گریت وال تخم مرغ بهش پرت کنید😂هرچند هیچکدوم از اینکارا مانع پیشرفت چین نمیشه و هیچکدوم جلوی توانایی های آفرودی خودرو های هاوال و بایک و تانک رو نمیگیره.
یه کی هست از ماشین چینی خوشش نمیاد خب بله نظر هرکی قابل احترامه منم از کلی برند و ماشین بنا به دلایل شخصی خوشم نمیاد. ولی هیچ وقت نمیام فحش بدم توهین کنم و بگم گاری حلبی و… القام روش بزارم.
new RAMIN
۱۲ بهمن ۱۴۰۰(القام روش بزارم)
یا خدا القام چیه دیگه😐سامسونگ فکر کنم یه فراخوانی درخصوص اصلاح کننده گوشی باید بدی ها… این بار چندمه که بهت میگم😅
اوه اوه فقط تعداد دیس ها !65 تا !! افرین بکوبید بکوبید. همینجوری پیش بره 100تارو رد کردید… فقط حیف هرچقدر دیس بدید هاوال و بایک و تانک همچنان آفرودشان را میرن و تاثیری روشون نمیزاره. اما مهم نیست بکوبید. همونطور که گفتم تخم مرغ هم خواستید بگید با پیک بفرستم چین اونجا بکوبید سردر کارخونه گریت وال…🤣اخ حواسم نبود! دوستان روی تخت زیر پتو دارن دیس میدن😂 خب پس هیچی
viper
۱۲ بهمن ۱۴۰۰بدبخت مهم یه بار افرود رفتن نیست مهم دوامه مهم محکمیه . وگرنه اگه چینی های خنگ میتونستن تو یه شب چهار تا تیکه پلاستیک سر هم کنن و یه موتور مینیاتوری بندازن زیرش و برن افرود پس چرا امریکا و ژاپن تو یه شب نتونستن همچین غلطی بکنن . افرود یعنی اینکه وقتی با ماشینت رفتی بالا کوه بتونی باهاش برگردی پایین بتونی تا اخر عمر با همون ماشین بری ولی ماشین چینی چی؟؟؟؟ خودش تا بالای کوه رو به زور میره با موتور مینیاتوری چه برسه به پایین اومدن . بعدشم کی گفته فقط رویاست؟؟؟؟؟ اتفاقا خیلی از ماشین های امریکایی تو ایران هستن و خیلی از این عشقا فقط به خاطر دیدن این ماشینا بوده . دوج چلنجر هست فورد موستانگ هست چارجر کامارو دارت کورونت وانت تا دلت بخواد . تعداد ماشین امریکایی کم نیستن . اصلا گیریم که ما مثل شما ندید پدید هستیم . مگه شما ماشین هایی مثل تانک یا مثلا خودرو های گریت وال رو از نزدیک دیدید؟؟؟؟؟؟ که عاشقش شدید؟ جز یه مشت چری و جک چی دیدی اخه ؟؟؟ تو یا یه بچه ۱۰ ساله ای که باباش یه ماشین چینی داره یا یه ادم پیر خرفتی که از خرفتی رفتی سراغ ماشین چینی
new RAMIN
۱۲ بهمن ۱۴۰۰@viper
من 10 سالمه؟🤣 ماشین چینی روز نَشستم پشتش🤣 اینکه طرفداری چینو میکنم چون خودم پشت برند درجه 1 چینی نشستم هاوال جیلی و…همچنین خودرو گذر موقت درجه1 چینی و… همچنین با هونگکی ملاقات داشتم…برای همینه طرفداری چینو میکنم. چون دیدم باکیفیتش ها چی هستن. قدیم هم اینارو گفته بودم حالا شما حافظت کمه دیگه مشکل من نیست.
شما کاری به چیزهایی که من سوار شدم نباشه چیز های زیادی سوار شدیم هم شرقی و غربی… شما فقط برو سراغ دیس! آفرین برید سراغ دیس ها همین دنده برید دیس ها امشب رسیده 100تا. گدرت💪 اصلا چینی اه اه پیف پیف فقط اون ماشینه بلد نیست از چاله عبور کنه😂
بهنام
۱۲ بهمن ۱۴۰۰چین و خودروسازیش چی داره شما طرفدارشی ؟ یعنی تو این دنیا چیزی بهتر پیدا نکردی ؟خودمون کم بدبختی از این کشور آشغال ساز کشیدیم که حالا شما تعصب این اژدهای چندش آور را میکشی ؟
احمدرضا
۱۲ بهمن ۱۴۰۰معنی ماشین آفرودر فقط بالا رفتن و پایین اومدن نیست
ماشین آفرودر باید جان سخت باشه
چیزی که فکر میکنم چینی ها از پسش بر نمیان
شورولت های بلیزر قدیمی جیپ های قدیمی پاژن های قدیمی همه و همه هنوز توی آفرود حرفی برای گفتن دارن
اما این چینی ها بعد از 10 سال بازم کار میکنن؟
بعد از یه آفرود سنگین میشه دوباره توی جاده سوارشون شد آخر هفته دوباره برای آفرود روشون حساب کرد؟
در ضمن تمام موتور های اینا یا 1.5 لیترع یا خیلی زحمت بکشن 2.5 لیتر
واسه جاده صاف عالیه این موتور
اما برای آفرود کافیه؟
قدرت پایین گشتاور افتضاح
تازه همین موتور ها هم تحت لیسانس ژاپنی هاست
همین تانک رو از روی لندکروزر پرادو ساخته که
امیرعلی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰رامین توروخدا میای گندکاری چینی ها رو جمع کنی از بزرگان مایه نذار
(همین آفرودر های چینی مثل هاوال H9 و بایک bj40 و تانک ۳۰۰ رو آفرود هاشونو تو یوتویب ببیند. حتی با کله گنده ها هم تو یه مسیر آفرودی کل انداختن و حتی شکستشون دادن!) تو فقط یک تست بهم بگو که توش بایک تونسته باشه رانگلر رو شکست بده یا نمونه های مشابه
واقعا خودت از حرفات خنده ت نمیگیره؟
آرش+وان
۱۲ بهمن ۱۴۰۰پر بیراه نمی گه رامین جان ،
نمونه ش هم همین پیکاپ چینی دایونV5 کلوت مکث موتور (ماموت) که الحق قدرت آفرود معرکه ای داره و البته تمام نقطه ی قوتش توی موتور توربوی ۲۴۰۰ سی سی میتسوبیشی ساخت ژاپنشه😁
🔴💚🔵
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ بهمن ۱۴۰۰″ولی تجربه همیشه ثابت کرده گوش ندادن و کتمان کردن حقیقت ، اونو تغییر نمیده″
خیلی جالبه خودت جواب خودتو میدی!! تجربه ثابت کرده جایی که کموnیـست برش حاکم باشه وضعیت درستی هم وجود نخواهد داشت! و اینکه بگی نه خوبن و فلانن هم حقیقت رو تغییر نمیده!
امین
۱۲ بهمن ۱۴۰۰خیلی مقاله خوبی بود.ممنون.همچنین در ارتباط با موضوع فعلا که چینیها دارن رو ما آزمایش میکنن.خوب که شد میبرن کشورهای توسعه یافته
(Saeed(peugeot
۱۲ بهمن ۱۴۰۰عالی / خیلی مقایسه عالی بود …..
حال آدم از Suv های چینی بالا به هم میخوره
پدرام
۱۲ بهمن ۱۴۰۰تحلیل جالبی بود همیشه این سوال برام مطرح بود که چرا کره ای ها خودرو آفرود ندارن که با این تحلیل متوجه شدم
Amard
۱۲ بهمن ۱۴۰۰شاید از نظر کیفیت به پای ژاپن آمریکا نرسن اما اینطور هم نیست که بش دست کم گرفت بخاطر این که معمولا جاسوسی علمی میکنن و کپی کاری و خرید پلتفرم موتورهای ژاپنی و امریکایی این باعث میشه هزینه تولید بیاد پایین از طرفی قیمت چینی ها کمتر چون اگه هم سطح برند های ژاپنی آمریکایی باش کسی نمیخره
امیرعباس
۱۲ بهمن ۱۴۰۰با اجازه بعضی دوستان
تسلا مدل s بی کیفیت ترین خودروی برقی شد
ALIREZA
۱۲ بهمن ۱۴۰۰این خودرو اما آنقدر با استقبال خوبی مواجه شد که گریت وال تصمیم گرفت تانک را به یک برند مستقل برای ساخت شاسیبلندهای آفرودی مختلف تبدیل کند. 😂😂😂😂😂😂😂
بنظرم فورد قبل ساختن برانکو باید ازگریت وال مشورت می گرفت
RKH7787
۱۲ بهمن ۱۴۰۰کاش فقظ ماشین بود
اونم پیکاپ!
چینیا starbucks کپی کردن!
oreo رو کپی کردن!
opera house سیندنی رو کپی کردن!
Mc donald’s رو کپی کردن!
KFC رو کپی کردن!
و……
کافر مقدس
۱۲ بهمن ۱۴۰۰چین چون مثل آمریکا و اروپا نمیتونه فرهنگ و تمدن غربی داشته باشه چیزی . فکری . ایده الوژی برای صادر کردن به دنیا نداره
الان از این اینترنت و تا سایتی که میایم تا کیبردی که روش تایپ میکنیم غربی و آمریکایی ـه . بسیاری از موزیک های فارسی که مردم ایران گوش میدن در اصل آمریکایی ـه . بسیازی ار فیلم ها مجلات و…. . چین اینارو نداره میخواد زوری بسازه
قدرت اول دنیا شدن به اقتصاد نیست اونم اقتصادی که بنجل بی نهایت درش زیاده . قدرت اول دنیا بشی ولی حداقل حقوق بشر هم ندارن مردم ت . شما از کشورهایی که قدرت هستن از شرق تا غرب یدونه جنس بنجل سراغ نداری اللخصوص نمونه های اروپایی آمریکایی . ببین از ژاپن یه بنجل میتونی نام ببری یا غرب . ولی چین فراوان
کشور سالمی نیست . این اقتصاد ش هم به لطف کاپیتال غرب و وام های کلان غرب اومده بالا. امریکا و غرب از خداشه این نیروی عظیم انسانی بیاد بالا. آیفون بزنه تولید و بدبختی و آلودگی ش برای چین پول یک سوم. طراحی و مارکت برای آمریکا پول دو سوم
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۰امریکا غول خودروسازی دنیا هست هیچ کشوری نمیتونه با امریکا رقابت کنه
عاشق پدال
۱۲ بهمن ۱۴۰۰و من میترسم از پیشرفت و رسیدن چین.
چین بر خلاف غرب به بشریت فکر نمیکنه. چین از کوچیکی با انسان نبودن بقیه رشد میکنن. چینیها از کوچیکی یاد میگیرن فقط چین. بقیه رو باید کشت. دشمن هستن.
حتی افریقاییها رو انسان قلمداد نمیکنن. میگن میمون هستن.
یا همین جشن سال نو که دیشب بود. یا پریشب. شما مثلا تو سال مار به دنیا اومده باشی تا اخر عمرت ادم بدی هستی. تمام کسایی که تو این سال به دنیا اومدن خود به خود ادمای بدی هستن. حتی بهش کار نمیدن چون ادم بدیه.
این تقسیم بندی بر اساس سال و نماد حیوان این سال تولد یه مشکل عظیمه. فقط دربارش حرف نمیزنن.
یک چینی هیچوقت من ایرانی رو دوست نمیدونه. تنها من نیستم. بلکه کلا غیر چینی رو دوست نمیدونن.
ببینین با سری لانکا چیکار کردن. سریلانکا گولشونو خورد.
شرکتهای ساخت و ساز یا همون کانستراکچرهای چینی رفتن پیش سریلانکاییها. گفتن عه شما به بندر نیازدارین. به فرودگاه نیاز دارین. بعد سریلانکاییها گفتن عه اره. پول نداریم ولی. چینیها گفتن خب دوستایی داریم وام میدن. یه موسسه مالی چینی به شرکت ساخت و ساز چینی پول داد تا بندر و فرودگاه بسازن. ساختن. تازه این بندرها و فرودگاه هم طبق قرارداد به وسیله شرکتهای هندلینگ و مدیریت چینی اداره میشن.
حتی نظافتچی از چین میاد .
اما وامها همه به اسم سریلانکا. خب حالا وقتش رسید قسطهاشو بدن. سریلانکاییها دیدن عه اصلا ظرفیت این بندر و فرودگاه رو ندارن. اصلا کسی از فرودگاه استفاده نمیکنه. بندر هم استفاده چندانی نداره. چینیها اومدن گفتن پس بندر رو واگذار کنین ۹۹ ساله به ما به جا قسطش.
فرودگاه هم گفتن برا پروازهای چینی واگذار کنین.
سریلانکا الان کلی چیز واگذار کرده. چینیها نرخ ریت یا سود رو بالا بردن و معدن گرفتن. هر سال نرخ بهره یا سود رو بالا میبرن و یه چیزی میگیرن از سریلانکا.
بهش میگن وام چینی.
چین اره اینطوری وام میده.
یه پل ساختن تو اندونزی فکر کنم. شرکت ایتالیایی کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار میساخت. بدونه عوارض.
چینیها گفتن ۵۰ میلیون دلار. اما یه سری بند تو قرارداد گذاشتن مثل عوارض و این چیزا که برا شرکت چینی هستش. و تا ۹۹ سال شرکت چینی از این پل عوارض میگیره. یعنی شرکت چینی درسته نصف قیمت پل رو براشون ساخت. اما پل ۱۰۰ میلیون دلار هزینش شد. چینیها در عوض نصف مبلغ رو به صورت عوارض ۹۹ ساله میگیرن.
اما بعدش چی شد؟
سال اول همه چی خوب بود. عوارض منطقی بود. سال بعد ۱۰ درصد افزایش. سال بعدش ۱۰ درصد دیگه. الان اونقدر عوارض رو بردن بالا و چون تنها مسیر ارتباطی مستقیم هستش مردم یا باید عوارض بدن یا یه مسیر ۳ برابر طولانی رو طی کنن. شرکت چینی تا ۲۰۱۹ حدود ۶۰ میلیون دلار فقط از عوارض درامد داشته. حالا حساب کنین ۹۹ سال اینطوری میچاپن.
اعتراض هم نمیتونن بکنن. قبول کردن.
یا همین خط پرسرعت اصفهان تهران. برین ببینین چقدر چینی توش کار میکنن. ما بیکار. حتی نگهبان دم در چینیه.
هتل المپیک هتل پارسیان تو قم تا چندین سال محل اطراق چینیها بود. کارگرای چینی. ببینین چقدر براشون میصرفه برا کارگر اتاق هتل میگیرن.
نصف هتلهای کاشان پر چینی.. اینطوری دارن میچاپن.
اینم بگم وزارت اطلاعات تو تهران چرا یه ساختمونشو داده به اطلاعات چین و طرف ایرانی حتی حق وارد شدن به محوطه شو نداره؟
ناظر
۱۲ بهمن ۱۴۰۰مطلب واقعا عوامانه و کوچه بازاری بود و در اون هیچ فکت و سند و منبع معتبری دیده نشد و معلوم نیست که این متن ترجمه بود یا اساسا دیدگاه خود نویسنده بود.من واقعا بعید می دونم نویسنده حتی یکبار هم فیلم آفرود شاسی بلندهای چینی رو تو یویتوب یا سایت های مشابه دیده باشه و حتی تحقیق کوچیکی درباره بازار چین و شاسی بلندهای روز چینی کرده باشه.مثل اکثر خودرونویس های ایرانی یک متنی رو از سر عصبانیت و نفرت از چین نوشته تا احتمالا کمی دلش رو خنک بکنه و احتمالا مثل اغلب خودرونویس های ایرانی عاشق و شیفته آمریکاست و یا شاید هم فکر می کنه که فقط آمریکاییها حق ساختن ماشین های آفرود رو دارند و هیچ کشوری بدون رضایت و اجازه کدخدا(!؟) حتی نباید یک فرقون ساده رو هم تو کشورش بسازه!!…
اگه نویسنده اهل تحقیق بود این نکته دستش می اومد که اغلب ماشین های شاسی بلند گریت وال بر مبنای پلت فرم های تویوتا لندکروز توسعه پیدا کردن و اگر این کمپانی چینی ادعایی داره واسه اینه که از زیرساخت مطمئنی واسه ساخت ماشین هاش استفاده می کنه و اگه ماشین هاش هم تو بازار رقابتی چین به فروش می رن احتمالا این ماشین ها تونستن نظر مشتریای چینی رو به خودشون جلب بکنن.چون تو بازار ماشین چین هیچ انحصاری نیست و صدها برند تو دسترس مشتری هست و همه ماشین ها هم قسطی فروخته می شن.این درسته که درآمد سرانه چینی ها کمتر از اروپایی ها و ژاپنی هاست و تعرفه و مالیات ها بالاست ولی باز این امکان هست که افراد طبقه متوسط بتوتن ماشین های ارزون برندهای مختلف دنیا را بخرن پی حتما گریت وال چیزی رو ارائه می ده که مشتری چینی جذبش شده.
قسمت جالب متن اونجاست که میگه خودروسازای چینی میخوان ره صد ساله رو یکشبه برن.خوب مگه اشکالی داره؟اگه نویسنده آدم فنی بود این قضیه رو درک می کرد که تو صنعت اون چیزی که مهم است سعی و همت و اراده معطوف به پیروزی و تعهد به ارائه کیفیت حداکثری و رضایت مشتریان در تک تک مدیران و کارگران و کارمندان یک موسسه است و نه قدمت و زمان تأسیس اون.هیوندای سابقه اش در حد ایران خودروی خودمون هست ولی برند لوکسی مثل جنسیس رو به دنیا معرفی کرده که از نظر کیفیت مثال زدنیه.
واقعیت اینه که اغلب ما ایرانی ها اهل کار و زحمت و عرق ریختن نیستم و اکثرمون هم دوست داریم که پول حاصل از فروش نفت و معادن کشورمون مستقیم بیاد تو جیبمون حالا چه کار مفید بکنیم و چه کار مفید نکنیم.اصولا چون اهل کار و زحمت مفید و واقعی نیستم و وجدان کار درستی هم نداریم، چشم هم نداریم پیشرفت دیگران رو ببینیم و به موفقیت همه حسادت می کنیم.اگه تو یه محله زندگی بکنیم به موفقیت اون آدمی که سرش تو کار خودشه و زحمت می کشه حسادت می کنیم و اگه تو اداره باشیم برای کسی که کار مفید می کنه هزار جور توطئه و دسیسه می چینیم و تا زیرآبش رو نزنیم راحت نمی شیم.ما آدم هایی هستیم که صبح تا غروب بر علیه مدیران و مسولین خودمون تو این فضای گند مجازی شایعه و حرف مزخرف می سازیم در حالی که خودمون صد برابر از اونا بدتریم.یه ذره عرق ملی نداریم و به ظاهر شعار ای ای ایران می دیم ولی همون وقت دنبال ویزای اقامت اروپا و کانادا هستیم!!. با وام های میلیاردی اشتغال هم به جای اینکه کارخونه بزنیم و جوون ها رو مشغول کنیم و جنسی به دنیا صادر کنیم میریم زمین و ماشین و سکه می خریم و دلالی می کنیم و قیمت یه جنس ده تومنی رو می رسونیم به صد تومن.ظاهرا حالا هم نوبت چینی هاست که بیان زیر تیغ انتقادات متوهمانه ما و از نظرات گهربار ما بهره مند بشن .مشکل اینه که چینی ها اونقدر سرشون گرمه که فرصت سر خاراندن ندارن و وقت نمی کنن تا از نصایح مشفقانه ما بهرمند بشن!…به نظر من ما با این اخلاق کاری افتضاح و با این وجدان کاری پایین حق نداریم از هیچ ملتی انتقاد بکنیم حتی اون آفریقایی های گرسنه و کپرنشین.
R@m!n
۱۲ بهمن ۱۴۰۰خب شما نظر فنی بده. چطور به این نتیجه میشه رسید که سیستم های بسیار پیشرفته ای مثله terrain response یا GOAT یا crawl control از صنعت خودروی چین اونم بدون هیچ پشتوانه و علم و تجربه ای انتظار داشت ؟؟؟ پلتفرم این محصولات در حد رقبا هستن ؟؟
موتورهای نهایت شش سیلندر تحته لیسانس بازدهی در حد رقبا دارن ؟؟
من به ناله های ادامه کامنتتون کاری ندارم گوشمون از این حرفا پره و همه هم می دونیم چقدر بدبختیم و حرفتم درسته. دوست دارم از جانب فنی راجب توان محصولاته چینی در مبحث آفرود صحبت کنید ما هم بدونیم کجای قضیه هستن.
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ناظر
ماشینهای کپی و بی کیفیت چینی مفتی هم بدرد نمیخوره
پژو
۱۳ بهمن ۱۴۰۰اصلا این جور که میگی نیست معلومه یه چینی هیچ وقت نمی تونه دیفندر رو شکست بده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ بهمن ۱۴۰۰دست مریزاد 👏👏، مقاله عالی بود، متاسفانه امثال رامین فکر میکنن ماشین هم همون ماشین اسباب بازیه که چهارتیکه فقط سرهم میکنن! اگه اینطوری بود هر کسی میتونست برای خودش خودروساز بشه! سالها زمان برد برانکوی جدید بیاد اما روز بعد معرفی هاوال big dog اومد بیرون!!😂 چند وقت بعد هم که گریت وال حجت رو تموم کرد،اصلا استراتژی چینیا همینه، کپی ماشینای مطرح و موفق دنیا+ حداقل امکانات خودروی مدرن+ تنوع بالا، این سه مورد میشه عامل موفقیت و پیشرفت اونا تو بازارای کشورهایی با صنعت خودروسازی داغون یا حتی اونایی که ندارن (مثل ایران، آفریقا کشورهای خاورمیانه، روسیه و….)، اینا به کنار مثلا پیکاپ ها، فورد با این همه سابقه جدیدترین پیکاپش ماوریک بود اما چینیا عرض چند سال مدلای گنده و بزک شده با ابعاد هم اندازه با F-150 تولید کردن که واقعا با عقل جور درنمیاد….
امیر
۱۲ بهمن ۱۴۰۰از همه حرف ها بگذریم ولی کمپانی هونگچی با بقیه کمپانی ها فرق میکنه
علی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰تانک 300 که پایین رده ترین ماشین سری تانک هست
فیلم های افرود زیادی داره که من اونها رو جمع اوری کردم
پس مسلما نسل های بالاتر از اون در افرود بسیار بهتر هستند!
اونها در دنیای واقعی خودشون رو اثبات کردند شما نمیبینید!
چرا؟ چون چشم و گوش بسته عمل میکنید
پژو
۱۳ بهمن ۱۴۰۰چینی ها هرگز نمی تونن به بقیه شرکت ها برسند چینی ها هرچی بزنن بقیه یه قدم از چینی ها جلوتر هستند چینی ها زیاد به طراحی و کیفیت اهمیتی نمیدن و فقط می خوان یه چهار چرخ متحرک بسازن
داراب
۱۳ بهمن ۱۴۰۰دوستان گرامی آینده خودرو سازی دنیا مال چینه.تا الان هم خیلی از شرکتهای دنیارو ورشکست کرده.چین همه شرایط پیشرفت تو خودروسازی رو داره.پول فراوان ،کارگر ارزان،دسترسی به تکنولوژی روز و البته انگیزه پیشرفت.تنها چیزی که چین کم داره تجربه کمتر اتومبیل سازی نسبت به غولهای خودروسازیه. که به لطف بازار مصرف بی انتهای کشور خودش والبته کشورهایی مثل ما داره با آزمون و خطا ایراداتش رو به سرعت رفع میکنه.به نظر من به ده سال نمیرسه که جلوی غولهای انگلیسی و آلمانی و آمریکایی و ژاپنی و سوئدی و ایتالیایی قد علم کنه.یکی از ترفندهای خودروسازی چین خرید امتیاز همین شرکتهاست.
آرش
۱۳ بهمن ۱۴۰۰متاسفانه حسی که از این مطلب گرفتم بخل و حسد بوده
احتمالا کلی هم دیسلایک میگیره
رضا
۱۴ بهمن ۱۴۰۰حالا شما بگو فلانه بهمانه اونها دارن کاره خودشون رو میکنن و خیلی سریع با قدرت دارن جلو میرن و اینده صنعت خودرو در دست چینیهاست اینو تمام کشورهای صاحب نام صنعت خودرو فهمیدن و دارن باهاش همکاری نزدیک میکنن ما هم که فقط جز مسخره کردن وگفتن حرفهای بیمعنی کاری نداریم جالبه که خیلی هامون توان خرید یه پراید رو هم نداریم
سهیل
۱۷ بهمن ۱۴۰۰چین دیگه خیلی خودش رو باد کرده فکر می کنه می تونه با برند های معتبری مثل هامر برانکو تویوتا لندروور برسه همش جنس بدردنخور درست می کنن که تو رانندگی حس خاصی به ادم نمی ده بعد میان اینطوری خودشونو باد می کنن