چشم اندازخودروهای چینیهفته نامه

بهترین خودروی چینی دست دوم تا 800 میلیون

بررسی بهترین های ماشین چینی تا ۸۰۰ میلیون تومان

ازآنجایی‌که خودروهای چینی معمولاً افت قیمت زیادی در نمونه‌های دست‌دوم دارند، هم‌اکنون می‌توانید مدل‌های نسبتاً مجهز و قدرتمند زیادی را با قیمتی مناسب پیدا کنید.

اگر راین R3 را در نظر نگیریم که اصلاً بازار بزرگی ندارد، در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی چینی صفرکیلومتر در بازار کشورمان جک J4 است که در بازار با قیمتی در حدود ۸۵۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. J4 اما سدانی کوچک با ظاهری نه‌چندان زیبا و تجهیزات اندک است که خیلی‌ها آن را نمی‌پسندند. با کمتر از قیمت یک جک J4 اما هم‌اکنون می‌توان خودروهای چینی کارکردهٔ زیادی پیدا کرد که گزینه‌های جذاب‌تری به نظر می‌رسند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم با خودروهای چینی کارکرده‌ای آشنا شویم که هم‌اکنون زیر ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

همچنین بخوانید: با بودجه ۲۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

ام‌وی‌ام X33 New مدل ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵

حدود قیمت: ۶۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان

حدود یک دهه پیش، X33 مشهورترین شاسی‌بلند چینی بازار کشورمان محسوب می‌شد. این خودرو که اولین کراس‌اوور مدیران خودرو بود، ابتدا در سال ۱۳۸۹ با پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی به بازار آمد. سپس مدیران خودرو از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، نسخهٔ دوم این کراس‌اوور را به بازار فرستاد که در قسمت جلو فیس‌لیفت نسبتاً بزرگی را تجربه کرده بود و با نام X33 نیو عرضه شد. تغییر مهم این نسخه اما تجهیز به گیربکس اتوماتیک CVT بود که به همان موتور قبلی با ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور متصل می‌شد. X33 نیو در داخل نیز به داشبورد جدیدی مجهز شد که نمای بروزتری داشت. در حال حاضر، نمونه‌های کارکردهٔ این نسخه از X33 با گیربکس اتوماتیک و کارکرد زیر ۲۰۰ هزار کیلومتر را می‌توان با قیمتی بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان پیدا کرد.

جک J5 اتوماتیک مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان

کرمان موتور در سال ۱۳۹۲ سدان J5 را ابتدا با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و گیربکس دستی به بازار فرستاد. این خودرو به لطف طراحی پینین‌فارینا، یکی از زیباترین خودروهای چینی آن سال‌ها محسوب می‌شد و حتی هنوز هم ظاهر هماهنگ و چشم‌نوازی دارد. J5 در بازار محدود کم تنوع کشورمان به خودروی محبوبی تبدیل شد و کرمان موتور خیلی زود نسخهٔ اتوماتیک آن را با پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری قوی‌تر روی خط تولید برد. این نسخه ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور داشت که حتی در قیاس با خودروهای توربوشارژ چینی امروزی هم ارقام قابل‌توجهی هستند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گرفت. هم‌اکنون نمونه‌های کارکردهٔ J5 اتوماتیک بسته به مدل و کارکرد بین ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

جیلی امگرند مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان

یکی از معدود خودروهای چینی وارداتی به کشورمان جیلی امگرند بود. این خودرو به لطف تبلیغات گسترده و کیفیت بالاتر محصولات جیلی نسبت به دیگر خودروهای چینی، در بازار ایران مورد استقبال قرار گرفت. امگرند در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک به ایران آمد که نسخهٔ سدان آن بیشتر خریدار داشت. علیرغم فروش مناسب اما امگرند تنها حدود دو سال وارد شد و به دلیل مشکلات مدیریتی شرکت واردکننده، پس از مدت کوتاهی واردات آن متوقف شد. به همین دلیل، نمونه‌های کارکردهٔ این سدان چینی علیرغم مشخصات فنی قابل‌قبول، با کمیابی قطعات مواجه هستند. امگرند به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو در نسخه‌های دستی و اتوماتیک CVT عرضه می‌شد.

دانگ‌فنگ H30 کراس مدل ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸

حدود قیمت: ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان

این کراس هاچ‌بک چینی که روی پلت‌فرم قدیمی سیتروئن ZX ساخته شده، در اواخر سال ۱۳۹۴ روی خط تولید ایران‌خودرو رفت تا رقیبی برای ساندرو استپ‌وی باشد. مزیت مهم H30 کراس نسبت به دیگر خودروهای چینی، استفاده از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TU5 بود که از لحاظ تعمیرات و قطعات یدکی شرایط بسیار بهتری دارد و این مزیت در نمونه‌های کارکردی اهمیتی دوچندان خواهد داشت. همچنین H30 کراس از گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک آیسین هم بهره می‌برد و به همین دلیل بود که در زمان عرضه با استقبال خریداران مواجه شد. هم‌اکنون نیز نمونه‌های کارکردهٔ H30 کراس در قیاس با دیگر خودروهای چینی هم‌رده قیمت بالاتری دارند. ایران‌خودرو قصد عرضهٔ نسخهٔ سدان این خودرو را هم داشت که البته هیچ‌گاه به نتیجه نرسید.

فاو بسترن B50F مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵

حدود قیمت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

گروه بهمن که با عرضهٔ سدان‌های مزدا به شهرت رسیده بود، در سال ۱۳۹۲ سدان چینی فاو بسترن B50 را روی خط تولید برد و یک سال بعد نسخهٔ فیس‌لیفت آن با نام B50F به بازار آمد که از طراحی جدید جلو، پیشرانهٔ قوی‌تر و تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر بهره می‌برد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم قدیمی مزدا ۶ ساخته و توسط ایتال‌دیزاین طراحی شده است و بنابراین یکی از چینی‌های کارکردهٔ قابل‌توجه محسوب می‌شود هرچند که در زمان تولید خیلی با استقبال خریداران مواجه نشد. B50F به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۴۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. B50F تا سال ۱۳۹۶ تولید شد و هم‌اکنون می‌توان تا مدل ۱۳۹۵ را با قیمت زیر ۸۰۰ میلیون تومان پیدا کرد.

ام‌وی‌ام ۵۵۰ مدل ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان

مدیران خودرو در سال ۱۳۸۹ ام‌وی‌ام ۵۳۰ را به‌عنوان اولین سدان خود روی خط تولید برد که این خودرو در سال ۱۳۹۴ با سدان جدید ۵۵۰ جایگزین شد. این خودرو اما در اصل یک فیس‌لیفت بزرگ روی ام‌وی‌ام ۵۳۰ بود که با همان قوای محرکهٔ قبلی یعنی موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۳۲ اسب بخا قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور ارائه شد. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس‌های دستی و اتوماتیک CVT صورت می‌گرفت که البته عرضهٔ نسخهٔ اتوماتیک بسیار بیشتر بود و هم‌اکنون نمونه‌های دستی خیلی کم پیدا می‌شود. یکی از مشکلات ۵۵۰ طراحی قدیمی و کسل‌کننده است درحالی‌که خروجی پیشرانهٔ آن‌هم نسبت به حجم موتور پایین است اما در عوض استهلاک پایینی دارد و به لطف اشتراک قوای محرکه با ۵۳۰ که مدت زیادی در بازار حاضر بود، از لحاظ قطعات یدکی شرایط بهتری نسبت به دیگر چینی‌های هم‌دورهٔ خود دارد.

لیفان X60 مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

پس‌ازاینکه X33 مدیران خودرو به موفقیت چشمگیری در بازار کشورمان دست پیدا کرد، رقبا هم دست‌به‌کار شدند تا سهمی از این بازار پرسود کسب کنند. یکی از این رقبا کرمان موتور بود که لیفان X60 را به بازار فرستاد. این خودرو ابتدا با گیربکس دستی در سال ۱۳۹۲ به بازار آمد و حدود سه سال بعد یعنی از اواسط سال ۱۳۹۵، کرمان موتور تولید نسخهٔ اتوماتیک آن را هم آغاز کرد. به دلیل تعداد اندک شاسی‌بلندها در بازار کشورمان در آن سال‌ها، X60 با استقبال مناسبی مواجه و تا سال ۱۳۹۷ تولید شد. این کراس‌اوور چینی به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور دارد و در نسخهٔ اتوماتیک به یک گیربکس CVT متصل می‌شود. نمونه‌های کارکردهٔ X60 هم‌اکنون بسته به مدل، میزان کارکرد و نوع گیربکس بین ۵۵۰ تا بیش از ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

برلیانس H330 اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷

حدود قیمت: ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

سایپا از اواسط دههٔ ۹۰ شمسی مونتاژ دو مدل سری H200 و H300 برلیانس را در نسخه‌های دستی و اتوماتیک آغاز کرد و توانست نظر خریداران زیادی را جلب کند. دراین‌بین، مدلی که بیشتر موردتوجه قرار گرفت، سری H300 و خصوصاً نسخهٔ سدان آن با نام H330 بود. تولید این خودرو از اسفند ۱۳۹۳ آغاز شد و اولین نمونه‌های آن با مدل ۱۳۹۴ به خریداران تحویل داده شد. H330 ابتدا با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری مشترک با سری H200 عرضه می‌شد اما از اسفند ۱۳۹۶ سایپا آن را به پیشرانهٔ قوی‌تر ۱.۶۵ لیتری با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور مجهز کرد. در این نسخه گیربکس اتوماتیک هم بهبود یافت. در حال حاضر، آخرین نمونه‌های H330 مدل ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با گیربکس اتوماتیک از ۹۰۰ میلیون تومان تا بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند اما نمونه‌های دستی مدل پایین‌تر حتی با قیمت زیر ۶۰۰ میلیون تومان هم پیدا می‌شود.

زوتی آریو مدل ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان

این خودرو درواقع زوتی Z300 نام دارد که در طراحی بیرونی کپی کاملی از تویوتا آلیون است و اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد. سایپا ابتدا این خودرو را به‌صورت وارداتی در مدل ۲۰۱۴ به ایران آورد و از سال ۱۳۹۴ مونتاژ آن را ابتدا با نام S300 و سپس آریو آغاز کرد. بااین‌حال، آریو آن‌طور که سایپا انتظار داشت موردتوجه قرار نگرفت و هرچند تا سال ۱۳۹۸ روی خط تولید ماند اما هیچ‌گاه بازار پررونقی نداشت. هم‌اکنون نیز نمونه‌های کارکردهٔ آریو بازار ضعیفی دارند ولی به لطف قیمت مناسب، می‌تواند گزینهٔ قابل‌توجهی باشد. این سدان چینی که در اختیار ناوگان تاکسیرانی هم قرار گرفت، به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی خود را به یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    دوستان من نظرم X33 هست
    ماشین خوبی بنظر میاد
    قشنگ هست اون نسلش
    ولی دوستان میشه x33 نسل اول با ۲۵ هزار کارکرد رو به قیمت x33 نسل دوم با ۱۰۰ هزار کارکرد خرید

    https://divar.ir/v/gZ2AGLXi?ref=android
    برای مثال ایشون
    البته دوستان
    به نظرتون واقعا کارکرد واقعیش همین ۲۵ هزار تا هست؟

    موافقم 3
    مخالفم 10
  2. ممد ژانگولر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    تو این چینیای قدیم زوتی آریو از همشون فکر کنم بهتره.یبار تاکسیشو سوار شدم خیلی جادار و دلباز بود . یادمه داشتم توشو برسی میکردم یهو چشم به یک دکمه رو دستگیره خورد گفتم خدایا این دیگه چیه .بدون اجازه راننده فشارش دادم یهو دیدم شیشه امد پایین یبار دیگه فشار دادم شیشه رفت بالا . یعنیا نگم براتون ماشین نیست که سفینست لاکردار

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      پشمام

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        بگو چه جالب

        موافقم 10
    2. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      حاجی دکمه بالا و پایین آوردن شیشه روی رودریه پشمام ریخت عجب چیزیه حاجی😱😱😱
      😱😱من هر ماشینی دیدم شیشه عقباش برقی بود وسط کنسول بود ولی این رو رو دریه😱😱
      😱😱😱

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. یه آدم

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        کشورهای دیگه دارن ماشین پرنده میسازن ما ایرانیا برای دکمه بالابر شیشه روی در ذوق میکنیم🤦🏻

        موافقم 11
    3. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1542 ديدگاه)

      😂

      موافقم 11
    4. گاس فرینگ

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (343 ديدگاه)

      مدل های Z300 خوب بودن ولی توی مونتاژ سایپا آپشن های ماشین رو دزدید مثل ۶ ایربگش که شدن ۲ ایربگ، سانروف حتی تهویه اتوماتیک و جهت های صندلیِ تنظیم دستیش
      همون کاری که با سراتو هم کرد
      به چشم دیدم ماشین با ایربگ پرده ای چطوری میتونه حافظ جان سرنشینانش باشه

    5. محمد

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      😅

  3. هومن

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    چرا یه نفر باید بره برای ایکس ۳۳ هشت سال ۸۰۰ تومن بده!؟ مسخرست واقعا خب یه ایکس ۳۳ جدید بگیره ولو یکم کوچیک تر چه موتوری چه بدنه ای خدایی بهتر نیست.

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      داداش هومن فکر کنم تو ایران نیستیا .ولو زیر ۸ میلیرد تومن نداریم .حالا یا کوچیکاش یا بزرگاش

      موافقم 3
      مخالفم 10
      1. Reza-a

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (455 ديدگاه)

        منظور کاربر “هومن” از کلمه «وًلو« یه چیزی مثل «گرچه» بود نه برند ولوو

        موافقم 12
        1. ممد ژانگولر

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          حداقل داداش هومن یک عذرخواهی بکنه بخاطر خطای نوشتاریش . وقتمونو گرفت

          موافقم 1
          مخالفم 13
        2. جمشید

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (440 ديدگاه)

          آقای ژانگولر وقتی فارسیت ضعیفه چه ربطی به هومن داره؟

          موافقم 14
      2. Mr. gt c

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (426 ديدگاه)

        داداش Volvo نه

      3. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4898 ديدگاه)

        ولو چیه منظورتون ولوو هست؟

        مخالفم 12
    2. گاس فرینگ

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (343 ديدگاه)

      موتور حجیم تر
      عدم حساسیت به بنزین
      زاپاس در پشت در به سبک سوزوکی ویتارا و پاترول!
      سانروف بزرگ!
      نکته قابل ذکر اشتراک پلت فرم x33 قدیم و ام وی ام ۵۳۰ (و۵۵۰) با دوو مگنوس که کمتر کسی نسبت بهش آگاهی داستانش هم به طور خلاصه مربوط به به هم ریختگی شرکت دوو در اوایل دهه ۲۰۰۰

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. Taha Ayoobi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    فک نکنم تمیز اینها پیدا بشه.
    همه شون دارن تجزیه میشن دیگه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. گاس فرینگ

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (343 ديدگاه)

      وقتی زانتیاو مزدا ۳ اتاق قدیم تمیز پیدا میشه تمیز اینا هم قابل یافته به طور ویژه ای شاید بشه گفت اچ سی کراس که موتورش با ۲۰۶ و پارس مشترکه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. B

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (865 ديدگاه)

    کم استحلاک ترینشون کدومه ؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      جیلی

      موافقم 4
      مخالفم 3
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    جالبه! نمیدونستم طراح j5 پینین فارینا بوده

    1. علی جردن

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      علت پیشرفت با سرعت نور خودروسازان چین کمک گرفتن از بهترین های این صنعت بوده
      هرچی مهندس و مدیر و طراح بازنشسته کارخونه های بی‌ام‌و بنز پورشه آئودی و آستون مارتین و فراری و لامبورگینی بوده به استخدام کارخونه های خودروسازیهای چین در اومدن.

  7. آرین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    بهترینش برلیانس بعد زوتی یا اچ 30

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. افشار

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (772 ديدگاه)

    چینی صفر کیلومتر هم جای تردید دارد چه برسد به دست دوم آن

    موافقم 9
    مخالفم 4
  9. Parsa

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    وقتی جلوی واردات ماشین های واقعی رو بگیرند جز از این انتظار نمیشه داشت که خودرو هایی که نه اصالت دارند نه کیفیت دست دوم آنها قیمت نجومی داشته باشند

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. زیزیگولو

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    این قبول که چینیها میتونن خودرو تولید کنن ولی اون چیزی که مهم تر هستش بحث نظارت بر کیفیت هستش که حتماً باید باشه و از قرار معلوم در مورد خودرهای چینی یا وجود نداره یا اگرم وجود داره خیلی ضعیف هستش و متاسفانه به بخاطر همین بیشتر ماشینای چینی بی‌ کیفیت هستن و مقصر این موضوع علاوه بر چینیها دولتمردان و تاجران اون کشورایی هستن که فقط دنبال خرید ارزون هستن و به کیفیت خودرو و ایمنی شهرونداشون اهمیت نمیدن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. AMIN (M.A.S)

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    لیستتون به نظرم خیلی جا داره گزینه های متنوعی هستن مثل لیفان ۶۲۰ ام وی ام ۵۳۰ ام وی ام ۳۱۵ ام جی ۳ و بعضا حتی مدلای ۶ رو هم میزارن زیر ۸۰۰ البته کارکرد بالا
    به نظرم با ۵۰۰ میلیون ۳۱۵ کارکرد پایین گزینه خوبیه استهلاکش خوبه امکانات و فضای خوبیم داره
    از نظر رانندگی هم از خیلی ماشینای این لیست فک کنم بهتره و خیلی مشکل قطعات ندارید باهاش
    ام جی ها برای رانندگی از خیلی از ماشینای گرون الان هم بهترن ولی حیف خدمات ندارن
    گزینه X33 و X60 هرچند شاسی بلندن و فضاشون خوبه ولی فک نکنم با توجه به رانندگی و ایمنیشون خوب باشن ۵۵۰ هم تقریبا مث همون
    مزیتشون امکانات و موتور کم دردسرشونه
    یه چیزم بگم
    جز برلیانس که دنده ایش هیچ امکاناتی نداره توی این رنجا سعی کنید تا جای ممکن دنده ای بخرید که هم مصرف کمتر شه هم کشش بهتر هم دردسراتون کم بشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. ناصر

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من ۳ ساله x60 دنده ای دارم. تواین بازار با این قیمت بنظرم انتخاب خوبیه؟ جادار، پنجره های بزرگ بادید خوب. موتور قوی، قطعات فراوان باقیمت مناسب. مشکلاتش هم گیربکس و صفحه کلاج، که در بهترین شرایط باید یک یا یکو نیم سال صفحه کلاج بزنی. از نظر ایمنی هم که برخلاف نظر دوستمون گفتن ایمنی پایینی داره، از همه ماشینهای این لیست ایمنی بهتری داره. تستهای اصادفش تو گوگل سرچ کنید نشون میده.

  12. Reza-a

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    هرکدومشون بنظرم یک خوبی دارن مثلا:
    – ام وی ام ایکس سی و سه (هر سه فیس لیفتش) بیشترین مدت حضور یک کراس اوور چینی تو بازار رو داشته که میتونه تاثیر خوبی رو پیدا شدن لوازم و تعمیرکار و بازار دسته دومش داشته باشه
    – جک J5 هم به نظرم طراحی خوبی با توجه به اینکه کار پینین فارینا هم هست داره و برعکس خیلی از سدان های چینی نسبت طول به عرض خوبی داره
    – جیلی امگرند هم با توجه به وارداتی بودنش کیفیت اصلی شرکت سازنده رو داره و یکی از معتبر ترین برندهای چینی هست
    – دانگ‌فنگ H30 کراس با موتور تی یو فایو و گیربس آیسن دلگرمی خوبی رو نسبت به کم شدن دردسر نگهداریش میده
    – فاو بسترن B50F پلت فرم الگوبرداری شده از سدان سایز متوسط مزدا و طراحی ایتال دیزاین میتونه ترکیب جالبی بین سدان های چینی باشه
    – ام‌وی‌ام ۵۵۰ و 530 مورد خاصی از خرابیشون نشنیدم و شاید ماشین کم دردسری باشه، موتور دو هزار سی سی تنفس طبیعی هم این روزا روی یک سدان با عمر نه چندان بالا زیاد پیدا نمیشه برای فکر کنم موتورش با ایکس سی و سه هم یکیه
    – برلیانس سری اچ سیصد هم شنیدم هندلینگ خیلی خوبی در حد مدل های قدیمیه اروپایی دارن
    البته همه اینا فقط نکات مثبتی بود که به نظر من رسید و قطعا هرکدوم مشکلات خاص خودشون رو دارن.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. oliver

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جیلی امگرند ۷ بهترین و با کیفیت ترین ماشین چینی هست که دیدم تو خود تبریز که قطعاتش پیدا میشه و گرون هم نیستن با تجربه ای که دارم میتونم بهتون بگم که کیفیت امگرند از سدان های برلیانس ، بسترن ، ام وی ام و لیفان بهتره و آریو هم آپشن خاصی نداره تنها مشکل امگرند ۷ در ایران مشکل فروش هستش که بازار خوبی نداره این ماشین

    موافقم 4
    مخالفم 2
  14. نویدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    لیست خیلی ناقصه
    X22 کارکرده
    آریزو ۵ مدل ۹۶
    ام جی ۵۵۰ مدل ۲۰۱۲ هشتصد میلیون
    جک s3 کارکرده
    تیگو ۵ مدل ۹۵-۹۶
    جک j4 مدل ۴۰۱

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. BMW

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    لیفان دو دوست دارم

  16. علی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ام وی ام ۳۱۵ اسپرت می‌تونست تو این لیست حضور داشته باشه کشش مناسب ،اسپیکر های خیلی خوب(واقعا کیفیت اسپیکراش مناسبه)، فضای خوب و طول زیاد به نسبت هاچبک های هم رنج و کمی گرون تر مثل ۲۰۷ پانوراما ،تعلیق خوب و نرمتر به نسبت رقبا، مصرف کم و امکانات خوبش نسبت به قیمت جزو مزیت هاشه
    هندلینگ سره پیچش زیاد خوب نیست
    اما در کل تویه هاچبک های این رنج جزو بهترین انتخاب هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا