آنچه در مقاله خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان میخوانید:
- مقدمه
- خودروهای چینی صفرکیلومتر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
- خودروهای چینی کارکرده بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
مقدمه
تا همین یک سال پیش نهایتاً با ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان میشد بهترین ماشین چینی بازار ایران را خریداری کرد اما پیشرفت کمنظیر خودروسازان چینی باعث شده تا امروزه قیمت لوکسترین محصولش در ایران تا حدود ۲ میلیارد تومان برود. پس با این اوصاف مطمئناً با ۵۰۰ -۴۰۰ میلیون تومان نمیتوان انتظار یک محصول لوکس چینی را داشت.
در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید مجله پدال به سراغ بررسی و معرفی مزایا و معایب خودروهای چینی ۴۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیون تومان رفتهایم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: خودروهای ایرانی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار کدماند؟
همچنین بخوانید: خودروهای مونتاژی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار ایران کدماند؟
خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان (صفرکیلومتر)
۱. امویام X22 دستی
امویام ایکس ۲۲ یا همان تیگو ۲ از زمستان سال ۹۵ در دو نسخه دستی و اتومات به بازار کشور عرضه شد. X22 را باید نسخه کراساوور امویام ۳۱۵ دانست زیرا این دو خودرو از پلتفرم یکسان و اشتراکات فنی زیادی بهره میبرند. X22 توانسته طی این سالها فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند و بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارد. ایکس ۲۲ با تیپهای مختلفی همچون اسپرت، لاکچری، اسپرت اکسلنت، اکسلنت، ساده در نسخههای دندهای و اتوماتیک به بازار عرضه شده که تنها تفاوتشان در تزئینات خارجی و چند آپشن جزئی است و هیچ تفاوتی در قسمتهای فنی ندارند.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی کامل این خودرو را در نسخه دندهای ببینید:
امویام ایکس ۲۲ دندهای | |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۰ نیوتنمتر |
شتاب صفر تا صد | ۱۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۵.۹ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۰ لیتر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
جرم خالص | ۱۲۱۵ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز میتوانید مزایا و معایب امویام ایکس ۲۲ دندهای را مشاهده کنید:
مزایا امویام ایکس ۲۲ دندهای | معایب امویام ایکس ۲۲ دندهای |
طراحی داخلی و خارجی چشمنواز | فنربندی بسیار خشک در قسمت عقب |
کیفیت نسبتاً مناسب متریال استفاده شده در کابین | فضای نهچندان بزرگ در کابین |
شتاب و کشش بهتر نسبت به نسخه اتوماتیک | ترمزهایی که در صورت فشار زیاد سریع عملکرد خود را از دست میدهند. |
در جدول زیر قیمت برخی از قطعات امویام ایکس ۲۲ را مشاهده کنید (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده):
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۳.۳ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۴۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۴۰۰ هزار تومان |
فیلتر بنزین | ۱۵۰ هزار تومان |
تسمه تایم | ۱.۳ میلیون تومان |
چراغ جلو | ۳.۲ میلیون تومان |
چراغ عقب | ۱.۹ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دوره | ۸۰۰ تا ۱.۲ میلیون تومان |
در جدول زیر نیز قیمت نسخه صفرکیلومتر و کارکرده ایکس ۲۲ آمده است:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
امویام ایکس ۲۲ دندهای | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۴۹۰ میلیون تومان |
امویام ایکس ۲۲ اتوماتیک | ۹۶ تا ۹۸ | ۴۰۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۴۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
۲. زوتی Z300/سایپا آریو
داستان این خودرو از سال ۱۳۹۴ توسط سایپا شروع شد و در سال ۱۳۹۹ هم توسط تحریمها به پایان رسید. این خودرو در سه نسخه دندهای ۱.۵ لیتری، اتوماتیک ۱.۶ لیتری و ۱.۶ لیتری اتوماتیک به بازار ایران عرضه شد. آریو به دلیل استهلاک نسبتاً مناسب و جادار بودن به سرعت به ناوگان تاکسیهای فرودگاهها ایران پیوستند. برلیانس اچ ۳۳۰ و بسترن بی ۳۰ را میتوان از مهمترین رقیبان این خودرو عنوان کرد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی کامل آریو را مشاهده کنید:
زوتی Z300 سایپا آریو | |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۱ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۱.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۲ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۷۵ کیلوگرم |
برخی از مزایا و معایب آریو اتوماتیک در جدول زیر قابل مشاهده است:
مزایا آریو اتوماتیک | معایب آریو اتوماتیک |
کابین جادار | ظاهری قدیمیتر از رقبا |
سیستم تعلیق مناسب | گیربکس نهچندان پیشرفته |
استهلاک پایین | کمبود امکانات رفاهی |
در جدول زیر میتوانید قیمت برخی از قطعات آریو را مشاهده کنید (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است):
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۲.۴ میلیون تومان |
کمکفنر جلو | ۱.۴ میلیون تومان |
کمکفنر عقب | ۱.۱ میلیون تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۹۰ هزار تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۲۰ هزار تومان |
تیغه برفپاککن (جفت) | ۲۶۰ هزار تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان |
قیمت نسخههای صفرکیلومتر آریو در جدول زیر آمده است:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
زوتی آریو ۱.۶ اتوماتیک | ۱۳۹۸ | صفرکیلومتر | ۵۰۰ میلیون تومان |
۳. جک j4
یکی دیگر از انتخابهای خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان جک J4 است. داستان ارزانترین محصول کمپانی جک در ایران از سال ۱۳۹۷ شروع شد. این خودرو درواقع از در کلاس بدنهای بین j3 و j5 قرار میگیرد. این خودرو از پلتفرم مشترکی با جک s3 استفاده میکند. جک j4 به دلیل عرضه محدود و نداشتن برخی امکانات رفاهی (مانند سانروف) آنچنان مورد توجه قرار نگرفت و علیرغم عملکرد کم استهلاک و بیدردسر موتور و گیربکس آن از بسیاری از رقیبان خود عقب ماند.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی جک j4 را مشاهده کنید:
جک j4 | |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۶ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۲ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۴۵ لیتر |
گیربکس | cvt |
جرم خالص | ۱۱۱۲ کیلوگرم |
برخی از مزایا و معایب جک j4 در جدول زیر قابل مشاهده است:
مزایا جک j4 | معایب جک j4 |
استفاده از زنجیر تایم | ترمز عقب کاسهای |
هماهنگی موتور و گیربکس | بازار خرید و فروش راکد |
طراحی داخلی زیبا | کمبود امکانات رفاهی نسبت به رقبا |
در جدول زیر قیمت برخی از قطعات جک j4 قابل مشاهده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
چراغ جلو | ۳ میلیون تومان |
چراغ عقب (گلگیر و صندوق) | ۲.۲ میلیون تومان |
رادیاتور آب | ۲.۸ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۳۵۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۳۰ هزار تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان |
قیمت نسخههای صفرکیلومتر j4 را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
جک j4 | ۱۴۰۱ | صفرکیلومتر | ۵۰۰ میلیون تومان |
جک j4 | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۴۸۵ میلیون تومان |
جک j4 | ۱۳۹۹ | صفرکیلومتر | ۴۶۰ میلیون تومان |
۴. برلیانس H330 دندهای
اما داستان سری اچ ۳۰۰ (H300) در ایران از سال ۹۳-۹۴ شروع شد. برلیانس اچ ۳۳۰ در چهار نسخه ۱.۵ لیتری دندهای، ۱۰۵ لیتری اتوماتیک، ۱.۶۵ لیتری اتوماتیک و ۱.۶۵ لیتری دندهای در بازار ایران توسط پارسخودرو مونتاژ شد. البته نسخههای ۱.۶۵ لیتری فقط در سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ مونتاژ شدند. درواقع تفاوت این نسخهها فقط به امکانات رفاهی و مشخصات فنی محدود میشود. همانطور که میدانید سایپا در ابتدا تصمیم داشت شاهین را با موتور BM۱۶ برلیانس به بازار عرضه کند اما بعدها تصمیمش عوض شد و موتور M۱۵-T توربوشارژ را روی آن قرار دارد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی کامل نسخه دندهای اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید.
برلیانس اچ ۳۳۰ دندهای | |
حجم موتور | ۱۶۵۰ سیسی |
قدرت | ۱۱۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۴ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۳ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
جرم خالص | ۱۲۴۰ کیلوگرم |
مزایا و معایب برلیانس اچ ۳۳۰ دندهای را در جدول زیر مشاهده کنید.
مزایا اچ ۳۳۰ دندهای | معایب اچ ۳۳۰ لیتری دندهای |
موتور و گیربکس هماهنگ | امکانات ناامیدکننده بهخصوص در نسخه دندهای |
مصرف سوخت | هندلینگ نهچندان مناسب |
فراوان بودن قطعات یدکی | کیفیت ساختی پایینتر از برخی رقبا (بسترن B30 و یا تندر نود پلاس) |
در جدول زیر نیز میتوانید قیمت برخی از قطعات برلیانس اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
لنت ترمز جلو | ۵۰۰ هزار تومان |
تیغه برفپاککن (جفت) | ۱۸۰ هزار تومان |
شمع | ۳۴۵ هزار تومان |
زنجیر تایم | ۲.۵ میلیون تومان |
باتری | ۸۰۰ تا ۱.۳ میلیون تومان |
دسته موتور جلو | ۱.۵ میلیون تومان |
کمکفنر عقب | ۱.۳ میلیون تومان |
سپر جلو (بدون رنگ) | ۲ میلیون تومان |
قیمت نسخههای صفرکیلومتر اچ ۳۳۰ دندهای را در جدول زیر مشاهده کنید.
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
اچ ۳۳۰ ۱.۶۵ لیتری دندهای | ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۴۸۰ تا ۴۹۵ میلیون تومان |
اچ ۳۳۰ ۱.۵ لیتری دندهای | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۴۶۵ میلیون تومان |
۴. دانگ فنگ H30 کراس
اچ سی کراس علیرغم کمتر از ۴ سال روی خط تولید ایرانخودرو قرار داشت اما از فروش و محبوبیت نسبتاً بالایی برخوردار شد. شاید مهمترین دلیل این اتفاق استفاده از موتور کم استهلاک و بیدردسر tu5 بوده باشد. اچ سی کراس روی یک پلتفرم قدیمی شرکت پژو توسعه یافته است. شاید طراحی اچ سی کراس برای برخی خیلی شلوغ و درهم به نظر برسد اما اکثر خریداران این طراحی را زیبا میدانند؛ اما متأسفانه با آغاز دور جدید تحریمها خط تولید اچ سی کراس پس از ۴ سال در سال ۱۳۹۹ جمع شد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس را مشاهده کنید:
دانگ فنگ H30 کراس | |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۲.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۷ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۰ لیتر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۳۱ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب H30 کراس قابل مشاهده است:
مزایا H30 کراس | معایب H30 کراس |
هماهنگی موتور و گیربکس | هندلینگ ضعیف |
فراوان بودن و قیمت مناسب قطعات یدکی | کیفیت مونتاژ قطعات کابین |
سواری نرم | تأخیر در تعویض دندهها |
قیمت برخی از قطعات H30 کراس نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۲.۴ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۵۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۹۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۳.۵ میلیون تومان |
تیغه برفپاککن (جفت) | ۱۹۰ هزار تومان |
جلوپنجره | ۱.۴ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر دانگ فنگ ٰرا در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
دانگ فنگ H30 کراس | ۱۳۹۸ | صفرکیلومتر | ۵۰۵ میلیون تومان |
دانگ فنگ ٰٰ H30 کراس | ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ | ۲۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر | ۴۱۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان |
خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان (کارکرده)
۱. امویام X33 S
امویام ایکس ۳۳ اس یکی دیگر از خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است. فیسلیفت دوم ایکس ۳۳ باعث شد تا نام این خودرو در ایران بر سر زبانها بیافتد. این فیسلیفت پیشرفتهای بزرگی نسبت به نسل قبلی خود داشت. طراحی جلو و داخل این نسخه بسیار شبیه به طراحی ایکس ۲۲ بود. متأسفانه این نسل از گیربکس cvt استفاده میکند اما خوشبختانه نسل جدید ایکس ۳۳ (فیسلیفت سوم) از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک استفاده میکند؛ البته قیمت نسخههای صفرکیلومتر نسل جدید تا ۷۴۰ میلیون تومان هم میرسد. خودرو بین سالهای ۹۵ تا ۱۴۰۰ توسط مدیران خودرو مونتاژ میشد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی امویام X33 S را مشاهده کنید:
امویام X33 S | |
حجم موتور | ۲۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۳۹ اسب بخار |
گشتاور | ۱۸۰ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۳ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر |
گیربکس | CVT با هفت دنده مصنوعی |
جرم خالص | ۱۴۲۰ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب امویام X33 S قابل مشاهده است:
مزایا X33 S | معایب X33 S |
دید جانبی مناسب | گیربکس CVT |
ظاهری بهروز | کیفیت ساخت معمولی |
پیشرفتهای چشمگیر نسبت به نسل قبل | شتاب و کشش نهچندان اغواکننده |
قیمت برخی از قطعات امویام X33 S نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
لنت ترمز دستی | ۱ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۳۵۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۰۰ هزار تومان |
جلوپنجره | ۱.۴ میلیون تومان |
تسمه تایم | ۳۵۰ هزار تومان |
تسمه دینام | ۲۵۰ هزار تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر X33 S را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
امویام X33 S | ۱۳۹۹ | صفرکیلومتر | ۶۲۰ میلیون تومان |
امویام X33 S | ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ | ۸۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر | بین ۴۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
۲. بسترن B30
گروه بهمن در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اقدام به مونتاژ بسترن B30 در کلاس سدان کامپکت کرد. این خودرو از محصولات فاو چین، با پیشرانهٔ ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک در ایران حضور داشت. بسترن B30 با پلتفرم الهام گرفته از فولکسواگن جتا سال ۲۰۱۵ رونمایی شد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی بسترن B30 را مشاهده کنید:
بسترن B30 | |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۵ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۷ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۰ لیتر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۷۰ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب بسترن B30 قابل مشاهده است:
مزایا بسترن B30 | معایب بسترن B30 |
گیربکس ۶ سرعته | نبود تهویه اتوماتیک |
کیفیت ساخت | بازار دست دوم راکد |
فضای کابین | ——- |
قیمت برخی از قطعات بسترن B30 نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۱.۸ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۰۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۰۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۳ میلیون تومان |
جلوپنجره | ۲.۵ میلیون تومان |
سپر جلو | ۱.۸ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۶۰۰ تا ۱ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر بسترن B30 را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
بسترن B30 | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۷۰۰ میلیون تومان |
بسترن B30 | ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ | ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۴۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
۳. بسترن B50 F
یکی دیگر از ٰخودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بسترن B50 F است. این خودرو علیرغم ظاهری زیبا و کیفیتی نسبتاً مناسب، عرضه محدود باعث شد تا بسترن B50 F مانند برادرش بسترن B30 مورد توجه قرار نگیرد. یک سال پس از عرضه نسخه معمولی B50 یعنی در سال ۱۳۹۳، نسخه F این خودرو هم به بازار آمد. حجیمتر شدن پیشرانه و فیسلیفتی اساسی از تغییرات این نسخه جدید بود. یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو را میتوان پلتفرم و مجموعه قوای محرکهاش دانست که با همکاری مزدا شکل گرفتهاند.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی بسترن B50 F را مشاهده کنید.
بسترن B50 F | |
حجم موتور | ۱۸۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۴۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۷۲ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۰.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۶ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۸ لیتر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۳۹۵ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب بسترن B50 F قابل مشاهده است:
مزایا بسترن B50 F | معایب بسترن B50 F |
استفاده از متریال نرم در کابین | عرضه محدود |
کیفیت ساخت مناسب | ——- |
پیشرانه نسبتاً قدرتمند | ——- |
قیمت برخی از قطعات بسترن B50 F نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۶.۵ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۸۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۴۱۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۲.۸ میلیون تومان |
چراغ عقب | ۲.۲ میلیون تومان |
جلوپنجره | ۱.۸ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۷۰۰ تا ۱.۲ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده بسترن B50 F را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
بسترن B50 F | ۹۴ تا ۹۶ | ۷۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر | ۴۳۰ تا ۵۲۰ میلیون تومان |
۴. برلیانس H330 و H320 اتوماتیک
برای اطلاع از تاریخچهای مختصر از این خودرو به این قسمت مراجعه فرمایید.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی برلیانس H330 و H320 اتوماتیک را مشاهده کنید.
برلیانس H320 اتوماتیک | برلیانس H330 اتوماتیک | |
حجم موتور | ۱۶۵۰ سیسی | ۱۶۵۰ سیسی |
قدرت | ۱۱۴ اسب بخار | ۱۱۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۴ نیوتون متر | ۱۵۴ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۳.۱ ثانیه | ۱۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر | ۶.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر | ۵۵ لیتر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک | ۴ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۴۰ کیلوگرم | ۱۲۵۰ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب برلیانس H330 و H320 اتوماتیک قابل مشاهده است:
مزایا برلیانس H330 و H320 اتوماتیک | معایب برلیانس H330 و H320 اتوماتیک |
امکانات قابل قبول | کیفیت ساخت |
بازار خرید و فروش مناسب | فضای نهچندان راضیکننده ردیف عقب |
گیربکس پیشرفتهتر از گیربکسهای اتوماتیک داخلی | —— |
قیمت برخی از قطعات H30 کراس نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
لنت ترمز جلو | ۵۰۰ هزار تومان |
تیغه برفپاککن (جفت) | ۱۸۰ هزار تومان |
شمع | ۳۷۵ هزار تومان |
زنجیر تایم | ۲.۶ میلیون تومان |
باتری | ۸۰۰ تا ۱.۴ میلیون تومان |
دسته موتور جلو | ۱.۸ میلیون تومان |
کمکفنر عقب | ۱.۳ میلیون تومان |
سپر جلو (بدون رنگ) | ۲ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر برلیانس H330 و H320 اتوماتیک را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
برلیانس H320 اتوماتیک ۱.۶۵ لیتری | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۶۱۰ میلیون تومان |
برلیانس H320 اتوماتیک ۱.۶۵ لیتری | ۹۶ تا ۹۸ | ۲۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر | ۴۲۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
برلیانس H330 اتوماتیک ۱.۶۵ لیتری | ۱۴۰۰ | صفرکیلومتر | ۶۲۵ میلیون تومان |
برلیانس H330 اتوماتیک ۱.۶۵ لیتری | ۹۶ تا ۹۸ | ۴۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۴۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
۵. چانگان CS35
ابتدای سال ۹۳ بود که این خودرو بهصورت وارداتی و با قیمتی هنگفت و غیرمنطقی به بازار کشورمان راه یافت اما ۲ سال بعد شروع مونتاژ این خودرو در خط تولید سایپا کاشان باعث شد تا قیمت این خودرو افت محسوسی پیدا کند. آخرین نسخههای چانگان CS35 در سال ۱۳۹۸ تولید شد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی چانگان CS35 را مشاهده کنید.
چانگان CS35 | |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۲۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۲ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۲ لیتر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
جرم خالص | ۱۲۷۰ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب چانگان CS35 قابل مشاهده است:
مزایا چانگان CS35 | معایب چانگان CS35 |
سواری نسبتاً خوب | صندوق عقب کوچک |
ایربگ های جانبی | گیربکس قدیمی |
مصرف سوخت | موتور نهچندان قدرتمند |
قیمت برخی از قطعات چانگان CS35 نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | چانگان CS35 |
جلوپنجره | ۱ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۴۳۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۳۵۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۱.۶ میلیون تومان |
کمکفنر جلو | ۱.۶ میلیون تومان |
کمکفنر عقب | ۷۰۰ هزار تومان میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۷۰۰ تا ۱.۱ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده و صفرکیلومتر چانگان CS35 را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
ٰچانگان CS35 | ۱۳۹۸ | صفرکیلومتر | ۶۲۰ میلیون تومان |
چانگان CS35 | ۹۶ و ۹۷ | ۵۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر | ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
۶. چری آریزو ۵ اتوماتیک
داستان آریزو ۵ از سال ۹۵ آغاز شد. این خودرو در سه نسخه اتوماتیک لاکچری، اتوماتیک اکسلنت و دندهای لاکچری به بازار عرضه شد. نسخههای اتوماتیک این خودرو تا سال ۹۷ به بازار عرضه شد. البته جدیداً نسخه توربو این خودرو هم به بازار عرضه شده. همانطور که میدانید نسخه اکسلنت نسبت به نسخه لاکچری امکانات بیشتری دارد اما تفاوت قیمت آنچنانی ندارد
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی چری آریزو ۵ اتوماتیک را مشاهده کنید.
چری آریزو ۵ اتوماتیک | |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۱۶ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۱ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۱.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۴۸ لیتر |
گیربکس | CVT |
جرم خالص | ۱۳۸۷ کیلوگرم |
در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب چری آریزو ۵ اتوماتیک قابل مشاهده است:
مزایا چری آریزو ۵ اتوماتیک | معایب چری آریزو ۵ اتوماتیک |
طراحی زیبا | گیربکس CVT |
سواری نرم | قیمت قطعات یدکی |
مصرف سوخت | —— |
قیمت برخی از قطعات چری آریزو ۵ اتوماتیک نیز در جدول زیر آمده است. (قیمتها بهصورت تقریبی نوشته شده است)
نام قطعه | قیمت |
رادیاتور آب | ۲.۵ میلیون تومان |
لنت ترمز جلو | ۶۰۰ هزار تومان |
لنت ترمز عقب | ۵۰۰ هزار تومان |
چراغ جلو | ۴ میلیون تومان |
کمکفنر جلو | ۲.۵ میلیون تومان |
جلوپنجره | ۲ میلیون تومان |
هزینه سرویسهای دورهای | ۷۰۰ تا ۱.۲ میلیون تومان |
قیمت نسخههای کارکرده چری آریزو ۵ اتوماتیک را در جدول زیر مشاهده کنید:
نام خودرو | سال ساخت | کارکرد | قیمت |
چری آریزو ۵ اتوماتیک | ۹۵ تا ۹۷ | ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان |
البته در این بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خودروهایی مانند جیلی امگرند، لندمارک وی ۷، جک جی ۵، لیفان ایکس ۶۰ و بی وای دی F3 در دسترس بودند اما به دلیل نبود استقبال عمومی برای آنها و بازار خرید و فروش بسیار راکد در این لیست ذکر نشدند.
انتخاب شما مخاطبان پدال از میان این خودروها کدام است؟ تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
مردیم از خوشی
۱ مهر ۱۴۰۱400 تا 700 در ایران = 200 تا 350 در خود چین
ما نه خودرو امریکایی میخوایم نه اروپایی مسولین خراب همین که بزارند ما خودرو چینی با قیمت واقعی بخریم عالیه
بهراد
۱ مهر ۱۴۰۱با ۵۰۰ میلیون از بین همین چینی ها همه جای دنیا تیگو ۸ پرو بهت میدن. حالا همون ماشین که همه جای دنیا ۵۰۰ میلیونه اینجا ۲ میلیارده !
حسین
۱ مهر ۱۴۰۱یه زمانی با ۵۰۰ میلیون پورشه کاین و پانامرا میشد خرید،اگر من باشم هیچ کدوم از این خودروهای چینیو نمیخرم.
Royal Driver UK 70
۱ مهر ۱۴۰۱مفت بود اونموقع. میشد مثلا یک ماشین لوکس عادی هم با ۵۰ تا ۷۰ میلیون خرید. چه دنیایی شده حالا گرونش مثل اس کلاس یک میلیاردو ۷۰۰ بود . سری ۷ ۱ میلیارد و ۴۵۰ مدل ۲۰۱۵ که همه اونموقع خوب وارد میشدن.
حسین
۱ مهر ۱۴۰۱اگه وقت بود همه میخریدن
matin
۴ مهر ۱۴۰۱یادش بخیر الانترا 120 ملیون بود
Behnam1012
۱۶ مهر ۱۴۰۱ازرا 2012 به قیمت 105 میلیون و یک سال بعد مدل 2013 به قیمت 200 میلیون
PRPR
۱ مهر ۱۴۰۱با این قیمت تو بازار جهانی نیسان ورسا ،کیا ریو ، فولکس جتا، هیوندا اکسنت و میتسوبیشی میراژ میدن . این خودرو ها تا چین زیر ۱۰ هزار دلارن
MR.JD
۱ مهر ۱۴۰۱کاش میشد تمام گزینه های لیست را شیفت دیلیت کرد
چقدر وضعیت وخیمی شده که 500 میلیون تومن برای خرید خودرو با آب و تاب و هزاران مشقت جمع کنی
ولی نگاه کنی ببینی ماشین هایی که میتوانی بخری همان نخری بهتره
مثلا الان بریلیانس h330 چه چیزی داره که قیمت 500 میلیونی خودش را توجیه کند ؟
یا اصلا کدوم ماشین این لیست به این قیمت ارزش خرید دارد ؟
یک نگاه به مزایای ماشین های لیست کردم : مصرف سوخت کم . گیربکس پیشرفتهتر از گیربکسهای اتوماتیک داخلی . فراوانی قطعات آنهم در دانگ فنگ که موتور تی یو 5 دارد . جعبه دنده 6 سرعته . وجود ایربگ !
خجالت نکشید باید وجود 4 شیشه برقی و رینگ به جای قالپاق را هم مینوشتید
هیچ کدام از این ماشین ها چندان آش دهان سوزی نیستند که پس از خرید بتوان خاطره خوشی از آنها داشت
متاسفم ولی ارزش خرید این ماشین ها از همان پرشیای 300 میلیونی هم کمتره .
تکرار میکنم ارزش خرید نه اینکه خود ماشین بهتره
Royal Driver UK 70
۱ مهر ۱۴۰۱خب گزینه دیگه ای نیست. ما اینارو میخریم که ایمن تر از فرغونای وطنی باشن. هرچند راستم میگی، همینا هم آنچنان چیزی نیستن.
MR.JD
۱ مهر ۱۴۰۱میدونید داستان چیه دوست عزیز ؟
جلوی ما یک غذای گندیده گذاشتند که یا با میل خودتون میخورید یاهم آنقدر گرسنه میمانید که مجبورا از روی زور و ناچاری میخورید.
این توصیف شخصی من از وضعیت فعلی بازار ایران هست که نمونه اش همین قیمت های مسخره خودرو هست
حالا اینکه پراید ایربگ ندارد و بدنه پرشیا هم حلبی هست برای مردم خیلی وقته تکراری شده . همه هم اینهارا میدانیم
ولی اینکه فکر کنیم چون پراید زهر فلان قدر گران شده . پرشیا حلبی بهمان میلیون شده اصلا توجیه مناسبی برای اینکه مضخرف ترین و بدترین ماشین های چینی را چندین برابر قیمت خود بخریم نیست
قیمت گذاری ماشین باید نسبت به ارزش خرید خود آن باشد نه بقیه
یعنی رک و صادقانه تنها حرف من اینه که آقا جان :
چون پرشیا 300 میلیون تومن شده است قرار نیست بریلیانس هم 500 میلیون یا مثلا ساندرو اتومات هم +700 میلیون باشد
بازار خودرو میدون تره بار نیست که بگیم حسن خیارو کیلویی 5000 تومن میفروشه پس من باید 8000 تومن بفروشم !
نمیدونم چقدر موفق شدم منظورمو برسونم
Royal Driver UK 70
۱ مهر ۱۴۰۱میدونم دوست عزیز. درسته
SLR _ 722
۱ مهر ۱۴۰۱حرف شما برای الان صحیح است ولی قبل گرانی ها ارزش خرید بالایی داشتند
ما خودمون h30 cross داریم که سال ۹۶ از بازار آزاد ۴۵ تومان خریدیم ( ثبت نامش ۴۴.۵ بود ! ) ( کاری به خوب و بدیش ندارم ) ، اون موقع قیمتش در ایران و چین کاملا یکسان بود و بنظرم در مقایسه با پارس ۳۶ تومنی قیمتش توجیه پذیر بود
ولی الان طمع مونتاژ کنندگان چینی ها همون قیمت رقابتی رو هم ازبین برده
AMANTE
۱ مهر ۱۴۰۱بین دو ماشین B50F و آریزو 5 کدوم بهتره؟ اگه تجربه ی سواری و… هم دارید خوشحال میشم بگید ممنون.
B50F 👍
Arizo 5 👎
حسین
۱ مهر ۱۴۰۱نمیگم کدوم بهتره ولی بسترن b50f کم کار بدون تصادف که هر ۵ تا در نمایندگی سرویس شده و فقط بنزین سوپر خورده پیدا کنی ، ماشین خوب ، ایمن و زیبایی هست.
حتما هم در پارکینگ مسقف نگهداری شده باشه.
علی
۱ مهر ۱۴۰۱اگر ماشین چینی مثل موبایل ها و لپ تاپ هاشون (شیائومی ، پوکو، ریلمی ، وان پلاس ، Lenovo ، ایسوس ، ایسر و غیره) به قیمت واقعی تو کشورمون بود (یا حتی نزدیک بود) الان همه ماشین چینی سوار بودن و از نظر کیفیت و فناوری هم عموما واقعا خوب هستند (به شخصه تو همین لیست از X22 و X33 واقعا خوشم میاد) ولی با این قیمت های فعلیشون و همچنین شرایط بازار دست دومشون و افت قیمت و وضعیت لوازم یدکی و خرج های ماشین، باعث شده فرضا خود من تو این رده قیمتی ماشین ایرانی رو ترجیح بدم از کوییک گرفته تا تارا… چون بحث قیمت خودشون یک طرف ، بحث هزینه های نگهداری و تعمیراتیشون هم یک طرف…
AMIRALI8810
۴ مهر ۱۴۰۱دقیقا الان ما هم X22 داریم نمیدونم چرا ولی مصرف سوختش 13 هست واقعا نمیدونم چرا ولی از لحاظ راحتی از پرشیا بهتره تازه اونم پرشیا مدل 95 و کلاس 13 که بهترین نوع پرشیا بود چون داشتیم دارم میگم
پدرام
۱ مهر ۱۴۰۱400 تا 500 میلیون تومان با این بازه قیمتی تو خود چین میشه چینی 2022 خرید!!! با مشخصاتی حتی بهتر از اینا!
۹۱۱
۱ مهر ۱۴۰۱آره دیگه. این گمرک مشکل اصلی هست.
حسین
۱ مهر ۱۴۰۱بسترن b50f خوبه
سامان اذری
۱ مهر ۱۴۰۱با 470 الی 500 تومن الان یه مزدا 3 تیپ 3 با کارکرد 170 الی 200 تا میشه خرید که از همشون سرتره
هندلینگ بینظیر قیافه جوان پسند و برند بسیار خوش نام
تو چینی ها هم ام جی 360 توربو ماشین خیلی خوبی بود ولی حیف که خورد به تحریم ها
رضا
۶ مهر ۱۴۰۱ولی زیر ماشین پوسیده است
سامان اذری
۱ مهر ۱۴۰۱با 500 میلیون بهترین گذینه اینه که از ایران محاجرت کنی
علی
۱ مهر ۱۴۰۱با ۱۷_۱۶ هزار دلار چندتا سفر توریستی خاطر انگیز میتونی بری نه مهاجرت
سامان اذری
۱ مهر ۱۴۰۱میشه ولی پناهدگی نه چیز دیگه
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۱ مهر ۱۴۰۱چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پونصد میلیون بدی بالای یه چینی که اجنبی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ملت ایران مغز خر خوردن
A1
۱ مهر ۱۴۰۱پیشرفت خودرو سازی چین باعث افزایش قیمتشون نشده اقتصاد داغون ما شده
وی
۱ مهر ۱۴۰۱متاسفم که دیگه برندای جهانی تو ایران نیستن و باید از برندایی که 10 ساله تاسیس شده با چند برابر قیمت جهانی بخریم
تو این شرایط با اینکه ماشینای ایرانی بی کیفیت تر از چینی هان ولی من یه ماشینی مثل 206 رو به اینا ترجیح میدم چون به خاطر سادگیش میشه تیونش کنی و یه حداقلی از ماشین اسپرت داشته باشی ولی اینا واقعا بی هیجان و بی اصالتن
خان
۲ مهر ۱۴۰۱آخرش ماشین چینی بدرد نمی خوره!😒😒
abbas
۲ مهر ۱۴۰۱بین بسترن b50f
برلیانس 330 اتوماتیک و آریزو پنج کدوم دوستان بهتره
ساناز
۶ مهر ۱۴۰۱اریزو 5 صد برابر بهتره
bardiya
۳ مهر ۱۴۰۱سلام عرض ادب و احترام به کارکنان سایت پدال و برادران گرامی در سال94_95 در گمرک میشد یک فورد موستانگ شبلی GT مدل 2012 پلاک گذر موقت یا همان منطقه آزاد خریداری شد و بهترین راه بروید یک خودرو خارجی باری ( تجاری ) بخرید و مشغول به کار شوید بیشتر توی کار جابه جایی بار و موقعه استراحت داخل کابین خودرو زندگی کنید و موقعه نظافت بهداشتی بروید حمام و WC بیرون اونجا پول بدید و با خودرو کار کنید و پولها رو پس انداز کنید و بعد از 1 سال یک وام ویژه بگیرید و صاحب خانه شوید و با برنامه ریزی مهم که هم بودجه واسه تعمیرات خودرو و هم خرج های خوراک و پوشاک رو در نظر بگیرید دیگه نیازی به پناهندگی نیست و هر چقدر سرمایه گذاری بهتری روش بگذارید میتوانید زودتر پاسپورت شهروندی دریافت کنید ولی سرمایه کم هم شانس گرفتن ویزا رو دارید و نهایتا طول میکشه مثلا با 200/000یورو سر یک روزه ویزا میدن ولی با 20/000یورو 8_10 سال دیگه میدن یا کارهای دیگر هم میشه انجام داد که بعد از چند ماه ازدواج کنید و زودتر مراحل دریافت کارت ویزا بهتون داده میشه هر چقدر. تلاش کنی از زمان 10_8 سال کمتر میشود و اگر عادت به خوابیدن به داخل ماشین ندارید میتوانید هتل و مسافر خانه تا چند ماهی زندگی کنید یک روز24 کامل در هتل بستگی به ستاره های اون اقامتگاه داره هر چقدر درجه بیشتر باشد گران هست و امکانات بهتر و برای سفر حداکثر تا 30 کیلو مجاز به بار هست و کمی تلاش و سختی هست ولی به جاش زندگی و دنیا دیگری رو تجربه میکنید و با بودجه کم از یک کار کوچک میشه طی 1 سال همه چیزها رو بدست بیاورید و سعی کنید قبل از مهاجرت اون کشور مورد نظر رو تحقیق کنید و همه چیز کشور رو در نظر بگیرید از جمله اقتصادی و کاری و شرایط زندگی و قوانین و… مکان های گردشگری یک پارکنیگ عمومی واسه اطمینان و امنیت بهتر ماهانه اجاره کنید و گواهینامه بینالمللی داشته باشید سعی کنید در کشوری بروید که چند اعضای فامیل مقیم و ساکن اونجا باشند که برای مدارک و سند ماشین و آدرس منزل و کد پستی و تلفن و کارت هوشمند و مشخص شدن هویت یعنی در کدام خیابان زندگی میکنید و چند نفر هستید و…که موقعه ثبت خودرو صفر کیلومتر از نمایندگی و تایید مکان و زمان موقعیت و تست تمام آزمایش ها و دفعه اول خودتان بروید به مدت 1هفته یا 10 روز بگردید و قیمت ها و جاهای شهر رو یاد بگیرید و به نظرم یادداشت کنید و دفعه دوم بروید وارد عمل شوید و به سفارت خانه بروید کشوری رو انتخاب کنید که در ایران سفارت خانه داشته باشد سعی کنید زمان و جست جو بلند مدت در مورد اون کشور به دست آوردید تا بعدا دچار اشتباه و گمراه نشوید و اگر قبول شدید و باید کشوری بروید که امکان ورود و شانس بهتری واسه خاک اون کشور داشته باشید و برنده باشید و حساب بانکی اون کشور رو باز کنید و دفعه سوم تمام دارایی ها و تسویه حساب کرایه خانه و وسایل ضروری رو با خود ببرید و قبلش چیزهای اضافی رو بفروشید مثلا 6/000 یورو باید توی حساب گردش فعال داشته باشید و قبل از باز شدن حساب وسایل اضافی رو به یورو یا دلار تبدیل کنید و موقعه فعال شدن حساب گرفتار نشوید و قبلش مشاوره بگیرید و ممکن هست بعضی از سفارت خانه ها زمان بگذارند مثلا میگن 2 ماه فرصت داری تا 6/000 یورو پول رو واریز کنید سعی کنید در آن کشور فامیل داشته باشید اگر مشکلی پیش آمد از اونا راهنمایی بخواهید و یا اگر امکان زمان فروش وسایل خانه سخت هست و یا بودجه کم دارید به کسانی که در خارج هستند درخواست بدید که اونا پرداخت کنند حالا پول حساب کاربری فعال بانکی یا پول ماشین قیمت مناسب و پر فروش اون کشور واسه شما خریداری کنند و شما کار کنید و پول رو کم کم پرداخت کنید یا از طریق کارفرما درخواست بدید اونجا مثل ایران هم بعضی جاها جای خواب میدن و یا بهتر هست بروید نگهبانی یا کارهایی که در توان هست رو انجام دهید و یا از طریق رانندگی اگر مهارت دارید درخواست به یک شرکت به صورت راننده اونجا شوید با جای خواب با آقای سامان آذری موافق هستم چندین از اقوام ما اینکار رو کردند ولی کارهای دیگر هم غیر از پناهندگی وجود داره هر کسی میتواند برو انجام دهد و چند سال بعد منو دعا میکنید و اگر حرفهای من درست بود لایک کنید و نظرات خودتون رو بگید چندین نفر اینکار رو کردند موفق شدند حتی با بودجه خیلی پایین امیدوارم آقای شیرازی نظر منو رو بخوانید با دقت متوجه میشوید که جمله های من برای شما مفید باشه و شما و دوستان و کارکنان زحمت کش سایت این راه رو ادامه دهید و اگر موافق هستید نظر منو تایید کنید البته حرفهای من صداقت دارد میتواند توی زندگی برای همه کسانی که کامنت میگذارند مورد توجه قرار گیرد کمتر کسی به این راه هایی که گفتم و نوشتم فکر کرده خیلی ها فکر میکنند فقط با تحصیلات و ازدواج و از طریق کار میشه انجام داد و حتما باید بگیم پول بیشتری باید در خارج ببریم نه خیر اینجور خبرها هم نیست فقط یک راه ساده اونم با سرمایه خیلی پایین که واقعا به قول آقای سامان آذری با 500تومان واقعا پولی نیست (سرمایه زیادی نیست که بگیم از کجا بیاوریم) حتی یک قشر جامعه نسبت پایین میتواند جمع و جور کنه با تشکر از سایت پدال استاد نیما شیرازی و دوستان گرامی
....
۳ مهر ۱۴۰۱تموم شد….
خیلی تأثیرگذار بود😒😒😒😴😴
( سلام داداش چطوری سابق )
۴ مهر ۱۴۰۱بنده ایکس۲۲ دنده ای مدل ۹۷ دارم و تو این ۴ سال راضی بودم چه از نظر کیفیت و زیبایی و ایمنی و امکانات رفاهی و مصرف سوخت چند سروگردن از ایرانی ها بهتره ، توی دوران کرونا مجبور شدم ۳ سال هر روز ۷۰ کیلومتر از خونه تا محل کار برم و برگردم و تو این مدت هیچ مشکل و خرابی براش پیش نیومد ،
در کل ماشین خوبیه ولی لیاقت همه ملت خیلی بیشتر از ایناست ، این که همون ۶۵ تومن که ۴ سال پیش خریدم باشه نه الان که نزدیک ۱۰ برابر شده!
از نویسنده هم بابت این مطلب تشکر میکنم 👍
VECTOR
۹ مهر ۱۴۰۱اگه مجبور باشم کل زندگیم رو پیاده اینور اونور برم حاضر نیستم بخاطر یه لگن ۶۰۰ میلیون بدم
پدی راکی
۱۳ اسفند ۱۴۰۱والا یه هوندا 125 شرف داره به ماشینی که کمونیست ها ساخته باشنش