چشم اندازهفته نامه

جذاب‌ترین خودروهای چهار سیلندر جهان کدامند؛ مرسدس بنز، کادیلاک یا پورشه؟

پس از معرفی نسل جدید مرسدس C63 AMG با پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی، خیلی از طرفداران مکدر شدند و می‌توان گفت حق دارند زیرا هرچند این خودرو بسیار قوی‌تر از نسل قبلی شده اما دیگر از آن غرش مهیب و جذاب موتور V8 بی‌بهره است. بااین‌حال، هم‌اکنون در بازار خودروهایی حضور دارند که اثبات می‌کنند مدل‌های چهار سیلندر هم می‌توانند جذاب و هیجان‌انگیز باشند؛ بنابراین، در ادامه قصد داریم با جذاب‌ترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر بازار آشنا شویم.

مرسدس CLA45 S AMG

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۲۱ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ
قیمت ۵۸,۸۵۰ دلار

یکی از جذاب‌ترین خودروهای چهار سیلندر بازار ساخت خود مرسدس است و اتفاقاً پیشرانه مشترکی با C63 جدید دارد. این ماشین از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند که با تولید ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تا پیش از معرفی نسل جدید C63 جدید قوی‌ترین خودروی چهار سیلندر بازار محسوب می‌شد. البته همین موتور در مدل‌های A45 و GLA45 هم استفاده می‌شود اما CLA45 با ظاهر کوپه مانند، خودروی جذاب‌تری به‌حساب می‌آید و نسخه شوتینگ بریک آن‌هم ارائه می‌شود.

کادیلاک CT4-V

پیشرانه ۲.۷ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۲۵ اسب بخار
گشتاور ۵۱۵ نیوتن متر
محور محرک عقب یا چهارچرخ
قیمت ۴۷,۹۹۰ دلار

هرچند مدل‌های بلک‌وینگ کادیلاک تحسین‌های زیادی را برانگیختند اما سدان‌های V ساده مثل CT4-V هم خودروهای قابل‌توجهی هستند. این ماشین از یک پیشرانه ۲.۷ لیتری توربو استفاده می‌کند که هرچند از پیکاپ سیلورادو گرفته شده و کمی خشن است اما با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و نیوتن متر گشتاور، پرفورمنس خوبی را فراهم می‌کند؛ اما موردی که باعث جذابیت بیشتر CT4-V می‌شود، انتقال قدرت محرک عقب آن است که نیرو را از یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تحویل می‌گیرد. البته سامانه چهارچرخ محرک هم برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود.

هوندا سیویک تایپ R

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۱۵ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر
محور محرک جلو
قیمت ۴۳,۹۹۰ دلار

بدون شک، یکی از جذاب‌ترین خودروهای چهار سیلندر بازار، هوندا سیویک تایپ R است که به‌تازگی نسل جدید آن با ارتقاءهای زیادی معرفی شده است. این هاچ‌بک داغ ژاپنی از همان پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ قبلی استفاده می‌کند که حالا ۳۱۵ اسب بخار قدرت را تحویل چرخ‌های جلو می‌دهد. در کنار هندلینگ و هیجان رانندگی فوق‌العاده، یکی دیگر از ویژگی‌هایی که تایپ R را به خودروی جذابی تبدیل می‌کند، گیربکس دستی است یعنی چیزی که این روزها خیلی کم در خودروهای جدید ارائه می‌شود.

پورشه کیمن S

پیشرانه ۲.۵ لیتری H4 توربو
قدرت ۳۵۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت ۷۳,۸۵۰ دلار

هرچند مدل‌های بالا رده پورشه کیمن مثل GTS و GT4 با پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی قطعاً جذابیت بیشتری دارند اما این به معنای نادیده گرفتن مدل‌های پایه نخواهد بود زیرا کل خانواده کیمن از پایه گرفته تا GT4 RS، به لطف ترکیب موتور وسط و البته تجربه و مهارت پورشه، هندلینگ و تعادل فوق‌العاده‌ای دارند. یک پله بالاتر از کیمن پایه، مدل S با پیشرانه ۲.۵ لیتری تخت توربو قرار دارد که ۳۵۰ قدرت و ۴۲۰ گشتاور را از طریق گیربکس‌های شش سرعته دستی و هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد.

کیا استینگر

پیشرانه ۲.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر
محور محرک عقب یا چهارچرخ
قیمت ۳۷,۴۳۵ دلار

با اینکه استینگر در بازار نتوانست چندان موفق عمل کند و به‌زودی بدون معرفی جانشین از خط تولید کیا خداحافظی خواهد کرد اما این ماشین یکی از سدان‌های جذاب و خوش قیمت بازار به‌حساب می‌آید. استینگر با پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر به بازار عرضه می‌شود که در فیس‌لیفت اخیر، موتور ۲ لیتری چهار سیلندر قبلی با یک نمونه ۲.۵ لیتری قوی‌تر جایگزین شده که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا در کنار قیمت ۳۷ هزار دلاری، استینگر را به یکی از خودروهای چهار سیلندر جذاب بازار تبدیل کند. برای این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با قیمت ۲,۲۰۰ دلار ارائه می‌شود.

فورد موستانگ اکوبوست

پیشرانه ۲.۳ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت ۲۹,۱۶۵ دلار

شاید زمانی که فورد در کنار پیشرانه‌های V6 و V8، موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو را برای نسل ششم موستانگ ارائه کرد، خیلی به مذاق طرفداران خوش نیامد اما فروش این نسخه چهار سیلندر آن‌قدر خوب بود که چندی بعد فورد پیشرانه V6 موستانگ را حذف کرد. نسل هفتم این خودرو نیز از همان موتور ۲.۳ لیتری قبلی استفاده می‌کند که البته هنوز خروجی آن اعلام نشده اما نباید خیلی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور نسل قبلی اختلاف داشته باشد. یک ماسل کار جذاب و مدرن با گیربکس دستی و قیمت زیر ۳۰ هزار دلار قطعاً می‌تواند در لیست جذاب‌ترین خودروهای چهار سیلندر بازار جای داشته باشد (مشخصات جدول متعلق به نسل قبلی است).

فولکس‌واگن آرتئون R

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ
قیمت ۶۶,۰۵۰ دلار

وقتی حرف از خودروی چهار سیلندر جذابی از فولکس‌واگن می‌شود، معمولاً همه به یاد گلف GTI یا R می‌افتند اما در سبد محصولات این شرکت خودروی چهار سیلندر جذاب‌تری بنام آرتئون R هم حضور دارد. این خودرو که در دو نسخهٔ سدان و شوتینگ بریک عرضه می‌شود، ظاهر بسیار چشمگیری دارد و زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده که با گلف R مشترک است. نیروی این موتور به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته آرتئون R در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود ولی نسخهٔ آمریکایی این خودرو با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۳۰۰ اسب بخاری، خیلی از همتای اسپرت R نشان خود ضعیف‌تر نیست.

پژو ۵۰۸ PSE

پیشرانه ۱.۶ لیتری I4 توربو هیبریدی
قدرت ۳۶۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ
قیمت ۶۴,۹۴۰ دلار

هرچند پژو ۵۰۸ PSE کوچک‌ترین پیشرانه را در بین همهٔ خودروهای این لیست دارد اما هرگز خودروی ضعیفی نیست. این ماشین که اولین محصول بخش مهندسی اسپرت پژو محسوب می‌شود، از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کند که به‌تنهایی ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما دو موتور الکتریکی هم این پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده و علاوه بر فراهم کردن سامانهٔ چهارچرخ محرک، مجموع خروجی سیستم را به اعداد قابل‌توجه ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسانند. این قوای محرکه، ۵۰۸ PSE را قوی‌ترین محصول پژو تبدیل کرده است.

کوپرا فورمنتور VZ

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ
قیمت ۵۰,۸۲۰ دلار

کوپرا برند مستقلی متعلق به سئات است که مدت‌زمان زیادی از تأسیس آن نمی‌گذرد. اولین محصول اختصاصی این برند، کراس‌اووری بنام فورمنتور است که ظاهر کوپه مانند و بسیار جذابی دارد. این خودرو با پیشرانه‌ها و در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها VZ5 نام دارد. این نسخه که از پیشرانهٔ پنج سیلندر آئودی استفاده می‌کند، نمی‌تواند در لیست ما جای گیرد اما یک پله پایین‌تر، مدل VZ با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد که از ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور برخوردار است. این نسخه که به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود، کراس‌اوور اسپرت واقعاً جذابی است.

تویوتا GR86

پیشرانه ۲.۴ لیتری H4
قدرت ۲۳۰ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت ۲۸,۹۹۵ دلار

آخرین خودروی منتخب ما، ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین خودروی این لیست به‌حساب می‌آید اما این به معنای فقدان جذابیت یا هیجان نخواهد بود زیرا تویوتا GR86 با قیمت مقرون‌به‌صرفه، گیربکس دستی و انتقال قدرت محرک عقب، یک کوپهٔ جذاب، ساده و لذت‌بخش است که خیلی‌ها توان خرید آن را خواهند داشت. این کوپهٔ ژاپنی همچنین تنها خودروی تنفس طبیعی لیست ما هم به‌حساب می‌آید. GR86 که یک برادر دوقلو بنام سوبارو BRZ هم دارد، از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تخت ساخت سوبارو استفاده می‌کند که تنها ۲۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما همین قدرت اندک هم برای لذت بردن از رانندگی با یک کوپهٔ جذاب کافی خواهد بود.

این ۱۰ خودرو از دید ما جزء جذاب‌ترین مدل‌های چهار سیلندر حال حاضر بازار هستند. آیا شما با این انتخاب‌ها موافق هستید یا خودروهای دیگری را هم به لیست اضافه می‌کنید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    Mercedes AMG C63 2023

    موافقم 74
    مخالفم 18
    1. MILADZM

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      شاید به زعم بعضی ها استینگر توی بازار موفق عمل نکرد اما خب باید جسارت کیا رو در ورود به همچین سگمنت پررقابتی رو ستود .
      استینگر تونست به بقیه ثابت کنه که کیا هم میتونه سدان اسپورت دیفرانسیل عقب همراه با دینامیک رانندگی درگیرکننده بسازه
      در نتیجه توان مهندسی کیا رو به رخ رقبا کشید ولی خب شاید اون سال ها برای کیا هنوز زود بود که بتونه محصولش رو خوب بفروشه و هنوز وجهه برند به پختگی و تکامل در اذهان عمومی نرسیده بود .
      بشخصه عاشق صدای انجینشم .
      انتخاب خودم قطعا اول استینگر
      بعد موستانگ و کدیلاک
      تمام

      موافقم 18
      مخالفم 83
      1. M

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        استینگر بزرگ همانند الماس است .

        موافقم 13
        مخالفم 84
        1. محمدهادی

          ۲۴ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2410 ديدگاه)

          فقط
          سیویک تایپ آر
          فورد موستانگ ۴سیلندر
          و پژوی ۵۰۸ ۱۶۰۰سی سی!

          واقعا دمشگرم پژو
          چقد خوب حجم موتور رو بشدت کوچک کردت بدون اینکه احساس ناتوانی در موتور پیش بیاد

          موافقم 41
          مخالفم 11
      2. TML BN

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        اگر تعصبی نباشیم خدایی استینگر ماشین خوبی بود درسته ضعف هایی داشته ولی نقطه قوت های خوبی هم داشت و واقعا تلاش قابل تحسینی بود که کیا کرد ولی مشکل آرم کیا بود شابد اگر با یک آرم و اسم دیگه بود وضعش بهتر میشد

        موافقم 31
        مخالفم 25
        1. MILADZM

          ۲۴ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          یکی اون و یکی هم دست های پشت پرده و مافیای احزاب رسانه که از موفقیت های روزافزون کره ای ها میترسیدن پروپاگاندا راه انداختن تا استینگر رو بد و کم ارزش جلوه بدن
          خیلی میشه رو این جمله صحبت کرد اما قطعا پدال سانسور میکنه

          موافقم 9
          مخالفم 53
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        بهترین گزینه به همراه تناسب قیمت و پرفورمنس فقط هوندا سیویک تایپ R👑.

        استینگر افسانه‌ای 😂
        سلطانِ بی‌چون و چرایِ شکست در تمام بخش‌ها !

        موافقم 51
        مخالفم 15
        1. Iman99

          ۲۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بهترین گزینه مثل همیشه در همه چیز در بالاترین سطح انتخاب هایی از اروپا و امریکا هستن که از همه نظر در همه چیز بهترین و اول هستن تو این مورد هم همینطور

          بقیه هرچی هستن زیرشونن و در سطح متوسط و پایین هستن اسیایی ها

    2. علی

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      تویوتا چون تنفس طبیعیه و کم استهلاک و بی دردسر و هزینه نگهداری خیلی کمتر . بقیه توربو هستن و بدرد ایران نمیخورن . اگه توربو را بخوام انتخاب کنم هوندا ،

      موافقم 40
      مخالفم 10
      1. Iman99

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        همون تنفس طبیعی تویتا همین جی تی ۸۶ که تو ایران هست رو شما که تجربه ندارید
        من باید بهتون بگم تا دیگه از این حرفا نزنید
        برو ببین تویوتا ۸۶ هایی که تو ایران هستن هنوز کارکردش به ۱۰۰ تا نرسیده موتور پیاده شده تازه موتوری که تنفس طبیعی هست
        قطعا موتور تویتا ۸۶ خرج و دردسرش از بعضی موتورای توربو بیشتره
        پس وقتی چیزی نمیدونید الکی حرف نزنید
        تو این سری جدیدش هم سعی کرده مشکلاتش رو کمتر کنه ولی هیچ موتور تخت و باکسری از اینها به گرد پای موتور های تخت باکسری پورشه کلا نمیرسه

        تو چهار سیلندر های توربو هم بهترین ها با فاصله زیاد مرسدس و کادیلاک و پورشه کیمن و فورد ماستانگ هستن و از همه نظر با فاصله زیادی بهترین و اول هستن و چیزی به گرد پاشونم نمی‌رسه و مهندسی و پرفورمنسی که اینها دارن بقیه اسیایی ها تو خواب هم نمیتونن ببینید

    3. مزدا

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      چشم بسته با این قیمت و با این قدرت فورد موستانگ رو انتخاب میکنم

      موافقم 21
      مخالفم 4
    4. Reza Waffen SS

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      سیویک تایپ R و ماستنگ

  2. ehsan

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    پورشه که همیشه جذابه – کادیلاک CT4-V هم هست بجای ‌کوپرا هم میشد مزدا ۳ باشه

    موافقم 29
    مخالفم 6
    1. محمدرضا

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      قوی ترین موتور مزدا ۲۵۰ اسب بخار با ستفاده از توربو با بنزین اکتان بالا هست که روی تمام محصولات قابل سفارشه از مزدا ۳ تا cx9 .

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. وی

        ۲۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (375 ديدگاه)

        دوستان یه سوال پس گلف ار مزدا میاتا و مزدا سه توربو کو؟

  3. ARMAN سابق

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    پورشه و هوندا و مرسدس و تویوتا انتخابم

    موافقم 30
    مخالفم 8
  4. sina

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    سیویک و موستانگ

    موافقم 41
    مخالفم 4
  5. ferimia

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    موتور ۲ لیتری
    ۴۲۰ اسب بخار! فوق العادس🙂

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      پژو رو بگو با ۱۶۰۰ سی سی ناچیز!!

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. hamidreza

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (329 ديدگاه)

        واقعا کمپانی پژو تو خودروسازی های دنیا جایی نداره

        موافقم 19
        مخالفم 13
      2. ferimia

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (95 ديدگاه)

        اون هیبریدی، من صرفا درون سوز ها رو نگاه میکنم
        وگرنه که میشه یه موتور ۱ لیتری بذاری با ۴ تا موتور هیبریدی🙂

        موافقم 15
        مخالفم 1
    2. M@M@DRZ911

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (366 ديدگاه)

      گشتاور بود نه اسب

  6. Alan.r

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    CLA، C63 ، سیویک ، GR86 و کیمن

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. MohammaD

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (344 ديدگاه)

      چه جالب دقیقا هم نظر من 🥲👌

      موافقم 6
      مخالفم 3
  7. aMiRsHaYaN

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    موستااانگ

    موافقم 30
    مخالفم 5
  8. علی جردن

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    از نظر من از ۶سیلندر کمتر + هیبریدی & التریکی جذاب نیستن

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. علی

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      چون تو ایران هستی و مطمعنی هیچ وقت حتی از نزدیک هم قرار نیست ببینیشون
      ولی‌ توی اروپا با قیمت بنزین و مالیات موتور های کم حجم بیشتر استقبال میشه
      حالا موتور هشت سیلندر و شتاب زیر ۳_۴ ثانیه چقدر اصلا کاربرد داره؟

      موافقم 22
      مخالفم 3
  9. علی جردن

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    یه سئات ایبیزا سفید یه کوپرا VZ5 مشکی داخل ایران پلاک ملی شده آرزوست

    موافقم 13
  10. TML BN

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    آرتئون و CLA واقعا جذابن دو تا جنتلمن آلمانی
    البته از جذابیت و تیپ خفن CT4 هم نمیشه گذشت

    موافقم 19
    مخالفم 2
  11. نویدی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (387 ديدگاه)

    چهار سیلندر جذاب یعنی گلف.

    موافقم 19
    مخالفم 3
  12. علی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    لعنتی موستانگ
    فورد چطوری ماشین به این خوبی و قدرت رو میده ۲۹ هزار دلار

    موافقم 38
    مخالفم 5
    1. محمدرضا

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      چون آمریکاییه

      موافقم 18
      مخالفم 6
  13. MASOUD 0099

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    فقط پورشه

    موافقم 6
    مخالفم 10
  14. phonix

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    هرکی هر چی عشقشه میتونه برداره ولی تو اینا من خودم اول هوندا بعد هم کادیلاک بر میدارم
    کادیلاک بعد از افولی که داشت خیلی پر قدرت ظاهر شد

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      بخاطر هوندا لایکت کردم

      موافقم 10
      مخالفم 4
  15. Just toyota

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    اگه بخوام رتبه بندی انجام ( بر اساس امتیاز مجلات و مشخصات فنی و عملکرد )
    ۱- مرسدس cla45
    ۲- پورشه کیمن s
    ۳- تویوتا gr86
    تو این جمع پورشه کیمن s شتابش از همه سریع تر هست ( تو این نسل حدود ۳/۹ ثانیه ) و مرسدس هم تو سال ۲۰۱۶ با معرفی cla تونست بعد از ۱۵ سال عنوان قدرتمندترین ۴ سیلندر دنیا از میتسوبیشی لنسر اولوشن بگیره ( هر چند تو درگی توسط خودروبانک انجام شد از میتسوبیشی شکست خورد ) ولی باز هم با وجود ۴۲۰ اسب قدرت و شتاب ۴/۱ خودرو بسیار قابل احترامی هست و در نهایت جواهر این لیست یعنی gr86 که پدال جان به یک نکته در مورد این ماشین اشاره نکرد که پیشرانه اش بیشترین پتانسیل تقویت رو بین تمامی خودرو های این لیست داره و اگر ساکن آمریکا شمالی باشید تویوتا به عنوان هدیه به مشتریان یک پکیج تیونینگ ویژه براش در نظر گرفته که توسط خود کمپانی با ۱۱۵۰۰ دلار ارائه میشه و خروجی ماشین رو از ۲۳۰ به ۴۲۰ اسب میرسونه ( البته فقط برای نسخه اتومات این پکیج میاد ) تو یوتیوب تا حالا چندین gr86 و gt86 نسل قبل با قدرت فراتر از ۷۰۰ اسب دیدم ، البته اینم بگم نسخه اتومات حتی تو حالت استوک صفر تا صد ۵/۲ ثانیه داره که این خودش تکنولوژی تویوتا رو به رخ میکشه که با ۲۳۰ اسب و پیشرانه H شکل همچین شتابی میده

    موافقم 18
    مخالفم 2
  16. Amir evolution

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    با احترام به بنز دوس داشتنی
    ولی قوی ترین موتور 4 سیلندر جهان
    مال Lancer fq440 هستش

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. hamidreza

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (329 ديدگاه)

      بود…
      الان دست مرسدسه با ۴۷۶ اسب بخار
      قوی ترین انجین ۴ سیلندر تولیدی جهان
      که قبلشم دست بنز بود با ۴۲۰ اسب روی cla45s

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. datsun

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3951 ديدگاه)

        موتور دو لیتری میتسو تا همین امسال هم قویترین چهارسیلندر دنیا بود با ۴۴۰ اسب امسال مرسدس رکوردش رو شکست.

        موافقم 10
        مخالفم 1
  17. matin

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    من همه رو میخوام

  18. گلاب

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    موتور های چهار سیلندر خطی به صورت ذاتی از صدای خوبی برخوردار نیستند و گشتاور اولیه و ثانویه خوبی ندارند البته موتور های خورجینی و باکسر خوبن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  19. hamidreza

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (329 ديدگاه)

    به ترتیب
    1 ـ مرسدس cla45s AMG
    2 ـ فورد موستانگ اکوبوست
    3 ـ تویوتا GR86 که واقعا دوسش دارم (البته نسل قبلیشو بیشتر دوس داشتم)

    موستانگ و کادیلاک ، ۸ سیلندرش میچسبه ، ولی فورد جذاب دراومده و جوابه اونم ۲۹هزارتا…

    موافقم 14
    مخالفم 2
  20. یوسفی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    هیچ کدام حرف ندارن عالی هستن ،
    اما من کادیلاک و فورد..

    موافقم 8
    مخالفم 5
  21. aryan 25

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    GR86
    کوچیک ،سریع . تیون پذیر

    موافقم 3
    مخالفم 2
  22. (Saeed (peugeot

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    عالی هستند همشون ….

    ولی خودم اول مرسدس بعد پژو ۵۰۸

    موافقم 6
    مخالفم 3
  23. Nobody

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    همه خوب هستن ولی انتخاب من:
    اول کادیلاک
    بعد موستانگ و آرتئون و سیویک

    موافقم 4
    مخالفم 2
  24. Reza

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ۱ استینگر👏
    ۲ تویوتا 👍

    موافقم 1
    مخالفم 8
  25. R@min

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    بشخصه هیچ وقت موتور چهار سیلندر رو دوست نداشتم و ندارم اما بحث موتور K20C1 تایپ آر و موتور M139 مرسدس کاملا جداست.

    راجب اکوبوست ماستنگ هم هر چند موتور فوق العاده ای هست با حضور کایوت انتخابش منتفی هست و بین طرفدارا هم روی ماستنگ طرفدار آنچنانی نداره نه بخاطر بد بودن بلکه شخصیت اکوبوست با یه ماسل در تضاده.

    1. کیانوش

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      چهار سیلندر هم اگه جای خودش استفاده بشه حتی توی اسپورت ها میتونه جواب بده واقعا اما نهایت تا همین دو لیتر حجم نه مثل کادیلاک دو هفت لیتری چهار سیلند حالا اگه تنفس طبیعی می بود ی چیزی ولی توربو این حجم واسه چهار سیلند کار افتضاحیی محسوب میشه همین حجم یا حتی کمتر رو اگه ی شیشسیلندر می ذاشت خودرو به شدت جذاب تر در می اومد اختلاف وزنی هم بعید میدونم داشته باش

      موافقم 1
      مخالفم 1
  26. A.A.S

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    موستانگ،پورشه و سیویک

  27. آریا

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    قطعا جذاب و سریع بین شون مرسدس ولی با این قیمت مناسب واقعا موستانگ

  28. کیانوش

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    کاپیلاک بد نیست ولی واقعا نمی فهمم چرا ی چهار سیلندر توربو باید ۲.۷ لیتر حجم داشته باشه اخه خب ی وی ۶ یا خطی سه لیتری میذاشت بهتر نبود ،اکه به خاطر مصرف سوخت بوده که بعید میدونم فرقی داشته باشه به خاطر ارزون تر بودن بوده بازم بعید میدونم انچنان تفاوتی زیادی داشته باشه هزینه تولید ی شیش سیلندر با چهار سیلند تو حجم یکسان گرون تر در میاد ساخت انجین بله ولی از اون ور حداقل اگه هزار دلار هم بکشه رو قیمت ماشین بازم ضرر نمیکنه که هیچ سود هم میکنه چهار سیلند واقعا بالا تر از دو لیتر اشتباهه. اما خیلی دوست دارم شیش سیلند های زیر سه لیتر مرسوم بشن خصوصا تخت هم باشه با ی دور موتور بالا چه شود وای

  29. یاسان

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اینا چین بابا جذاب ترین چهار سیلندر فقط پراید 🤣🤣🤣

  30. Behnam1012

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    مشخصات انجین چهار سیلندر مرسدس برابری می‌کنه با V8 چند سال پیش خود مرسدس این یعنی پیشرفت

    بیشتر از اسب بخار انجین مرسدس قیمت موستانگ چهار سیلندر نظرم جلب کرد

    لامصب به پول ما میشه 1 میلیارد هم قیمت دیگینتی و فیدلیتی و لاماری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا