پس از معرفی نسل جدید مرسدس C63 AMG با پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی، خیلی از طرفداران مکدر شدند و میتوان گفت حق دارند زیرا هرچند این خودرو بسیار قویتر از نسل قبلی شده اما دیگر از آن غرش مهیب و جذاب موتور V8 بیبهره است. بااینحال، هماکنون در بازار خودروهایی حضور دارند که اثبات میکنند مدلهای چهار سیلندر هم میتوانند جذاب و هیجانانگیز باشند؛ بنابراین، در ادامه قصد داریم با جذابترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر بازار آشنا شویم.
مرسدس CLA45 S AMG
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۴۲۱ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
قیمت | ۵۸,۸۵۰ دلار |
یکی از جذابترین خودروهای چهار سیلندر بازار ساخت خود مرسدس است و اتفاقاً پیشرانه مشترکی با C63 جدید دارد. این ماشین از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده میکند که با تولید ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تا پیش از معرفی نسل جدید C63 جدید قویترین خودروی چهار سیلندر بازار محسوب میشد. البته همین موتور در مدلهای A45 و GLA45 هم استفاده میشود اما CLA45 با ظاهر کوپه مانند، خودروی جذابتری بهحساب میآید و نسخه شوتینگ بریک آنهم ارائه میشود.
کادیلاک CT4-V
پیشرانه | ۲.۷ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۵ نیوتن متر |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ |
قیمت | ۴۷,۹۹۰ دلار |
هرچند مدلهای بلکوینگ کادیلاک تحسینهای زیادی را برانگیختند اما سدانهای V ساده مثل CT4-V هم خودروهای قابلتوجهی هستند. این ماشین از یک پیشرانه ۲.۷ لیتری توربو استفاده میکند که هرچند از پیکاپ سیلورادو گرفته شده و کمی خشن است اما با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و نیوتن متر گشتاور، پرفورمنس خوبی را فراهم میکند؛ اما موردی که باعث جذابیت بیشتر CT4-V میشود، انتقال قدرت محرک عقب آن است که نیرو را از یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تحویل میگیرد. البته سامانه چهارچرخ محرک هم برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود.
هوندا سیویک تایپ R
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر |
محور محرک | جلو |
قیمت | ۴۳,۹۹۰ دلار |
بدون شک، یکی از جذابترین خودروهای چهار سیلندر بازار، هوندا سیویک تایپ R است که بهتازگی نسل جدید آن با ارتقاءهای زیادی معرفی شده است. این هاچبک داغ ژاپنی از همان پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ قبلی استفاده میکند که حالا ۳۱۵ اسب بخار قدرت را تحویل چرخهای جلو میدهد. در کنار هندلینگ و هیجان رانندگی فوقالعاده، یکی دیگر از ویژگیهایی که تایپ R را به خودروی جذابی تبدیل میکند، گیربکس دستی است یعنی چیزی که این روزها خیلی کم در خودروهای جدید ارائه میشود.
پورشه کیمن S
پیشرانه | ۲.۵ لیتری H4 توربو |
قدرت | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
قیمت | ۷۳,۸۵۰ دلار |
هرچند مدلهای بالا رده پورشه کیمن مثل GTS و GT4 با پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی قطعاً جذابیت بیشتری دارند اما این به معنای نادیده گرفتن مدلهای پایه نخواهد بود زیرا کل خانواده کیمن از پایه گرفته تا GT4 RS، به لطف ترکیب موتور وسط و البته تجربه و مهارت پورشه، هندلینگ و تعادل فوقالعادهای دارند. یک پله بالاتر از کیمن پایه، مدل S با پیشرانه ۲.۵ لیتری تخت توربو قرار دارد که ۳۵۰ قدرت و ۴۲۰ گشتاور را از طریق گیربکسهای شش سرعته دستی و هفت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب تحویل میدهد.
کیا استینگر
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ |
قیمت | ۳۷,۴۳۵ دلار |
با اینکه استینگر در بازار نتوانست چندان موفق عمل کند و بهزودی بدون معرفی جانشین از خط تولید کیا خداحافظی خواهد کرد اما این ماشین یکی از سدانهای جذاب و خوش قیمت بازار بهحساب میآید. استینگر با پیشرانههای چهار و شش سیلندر به بازار عرضه میشود که در فیسلیفت اخیر، موتور ۲ لیتری چهار سیلندر قبلی با یک نمونه ۲.۵ لیتری قویتر جایگزین شده که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود تا در کنار قیمت ۳۷ هزار دلاری، استینگر را به یکی از خودروهای چهار سیلندر جذاب بازار تبدیل کند. برای این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با قیمت ۲,۲۰۰ دلار ارائه میشود.
فورد موستانگ اکوبوست
پیشرانه | ۲.۳ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
قیمت | ۲۹,۱۶۵ دلار |
شاید زمانی که فورد در کنار پیشرانههای V6 و V8، موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو را برای نسل ششم موستانگ ارائه کرد، خیلی به مذاق طرفداران خوش نیامد اما فروش این نسخه چهار سیلندر آنقدر خوب بود که چندی بعد فورد پیشرانه V6 موستانگ را حذف کرد. نسل هفتم این خودرو نیز از همان موتور ۲.۳ لیتری قبلی استفاده میکند که البته هنوز خروجی آن اعلام نشده اما نباید خیلی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور نسل قبلی اختلاف داشته باشد. یک ماسل کار جذاب و مدرن با گیربکس دستی و قیمت زیر ۳۰ هزار دلار قطعاً میتواند در لیست جذابترین خودروهای چهار سیلندر بازار جای داشته باشد (مشخصات جدول متعلق به نسل قبلی است).
فولکسواگن آرتئون R
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
قیمت | ۶۶,۰۵۰ دلار |
وقتی حرف از خودروی چهار سیلندر جذابی از فولکسواگن میشود، معمولاً همه به یاد گلف GTI یا R میافتند اما در سبد محصولات این شرکت خودروی چهار سیلندر جذابتری بنام آرتئون R هم حضور دارد. این خودرو که در دو نسخهٔ سدان و شوتینگ بریک عرضه میشود، ظاهر بسیار چشمگیری دارد و زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده که با گلف R مشترک است. نیروی این موتور بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل میشود. البته آرتئون R در ایالاتمتحده عرضه نمیشود ولی نسخهٔ آمریکایی این خودرو با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۳۰۰ اسب بخاری، خیلی از همتای اسپرت R نشان خود ضعیفتر نیست.
پژو ۵۰۸ PSE
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I4 توربو هیبریدی |
قدرت | ۳۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
قیمت | ۶۴,۹۴۰ دلار |
هرچند پژو ۵۰۸ PSE کوچکترین پیشرانه را در بین همهٔ خودروهای این لیست دارد اما هرگز خودروی ضعیفی نیست. این ماشین که اولین محصول بخش مهندسی اسپرت پژو محسوب میشود، از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو استفاده میکند که بهتنهایی ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما دو موتور الکتریکی هم این پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکنند که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده و علاوه بر فراهم کردن سامانهٔ چهارچرخ محرک، مجموع خروجی سیستم را به اعداد قابلتوجه ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور میرسانند. این قوای محرکه، ۵۰۸ PSE را قویترین محصول پژو تبدیل کرده است.
کوپرا فورمنتور VZ
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
قیمت | ۵۰,۸۲۰ دلار |
کوپرا برند مستقلی متعلق به سئات است که مدتزمان زیادی از تأسیس آن نمیگذرد. اولین محصول اختصاصی این برند، کراساووری بنام فورمنتور است که ظاهر کوپه مانند و بسیار جذابی دارد. این خودرو با پیشرانهها و در نسخههای مختلفی عرضه میشود که قویترین آنها VZ5 نام دارد. این نسخه که از پیشرانهٔ پنج سیلندر آئودی استفاده میکند، نمیتواند در لیست ما جای گیرد اما یک پله پایینتر، مدل VZ با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد که از ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور برخوردار است. این نسخه که بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه میشود، کراساوور اسپرت واقعاً جذابی است.
تویوتا GR86
پیشرانه | ۲.۴ لیتری H4 |
قدرت | ۲۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
قیمت | ۲۸,۹۹۵ دلار |
آخرین خودروی منتخب ما، ضعیفترین و ارزانترین خودروی این لیست بهحساب میآید اما این به معنای فقدان جذابیت یا هیجان نخواهد بود زیرا تویوتا GR86 با قیمت مقرونبهصرفه، گیربکس دستی و انتقال قدرت محرک عقب، یک کوپهٔ جذاب، ساده و لذتبخش است که خیلیها توان خرید آن را خواهند داشت. این کوپهٔ ژاپنی همچنین تنها خودروی تنفس طبیعی لیست ما هم بهحساب میآید. GR86 که یک برادر دوقلو بنام سوبارو BRZ هم دارد، از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تخت ساخت سوبارو استفاده میکند که تنها ۲۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما همین قدرت اندک هم برای لذت بردن از رانندگی با یک کوپهٔ جذاب کافی خواهد بود.
این ۱۰ خودرو از دید ما جزء جذابترین مدلهای چهار سیلندر حال حاضر بازار هستند. آیا شما با این انتخابها موافق هستید یا خودروهای دیگری را هم به لیست اضافه میکنید؟
GMA
۲۴ آبان ۱۴۰۱Mercedes AMG C63 2023
MILADZM
۲۴ آبان ۱۴۰۱شاید به زعم بعضی ها استینگر توی بازار موفق عمل نکرد اما خب باید جسارت کیا رو در ورود به همچین سگمنت پررقابتی رو ستود .
استینگر تونست به بقیه ثابت کنه که کیا هم میتونه سدان اسپورت دیفرانسیل عقب همراه با دینامیک رانندگی درگیرکننده بسازه
در نتیجه توان مهندسی کیا رو به رخ رقبا کشید ولی خب شاید اون سال ها برای کیا هنوز زود بود که بتونه محصولش رو خوب بفروشه و هنوز وجهه برند به پختگی و تکامل در اذهان عمومی نرسیده بود .
بشخصه عاشق صدای انجینشم .
انتخاب خودم قطعا اول استینگر
بعد موستانگ و کدیلاک
تمام
M
۲۴ آبان ۱۴۰۱استینگر بزرگ همانند الماس است .
محمدهادی
۲۴ آبان ۱۴۰۱فقط
سیویک تایپ آر
فورد موستانگ ۴سیلندر
و پژوی ۵۰۸ ۱۶۰۰سی سی!
واقعا دمشگرم پژو
چقد خوب حجم موتور رو بشدت کوچک کردت بدون اینکه احساس ناتوانی در موتور پیش بیاد
TML BN
۲۴ آبان ۱۴۰۱اگر تعصبی نباشیم خدایی استینگر ماشین خوبی بود درسته ضعف هایی داشته ولی نقطه قوت های خوبی هم داشت و واقعا تلاش قابل تحسینی بود که کیا کرد ولی مشکل آرم کیا بود شابد اگر با یک آرم و اسم دیگه بود وضعش بهتر میشد
MILADZM
۲۴ آبان ۱۴۰۱یکی اون و یکی هم دست های پشت پرده و مافیای احزاب رسانه که از موفقیت های روزافزون کره ای ها میترسیدن پروپاگاندا راه انداختن تا استینگر رو بد و کم ارزش جلوه بدن
خیلی میشه رو این جمله صحبت کرد اما قطعا پدال سانسور میکنه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۱بهترین گزینه به همراه تناسب قیمت و پرفورمنس فقط هوندا سیویک تایپ R👑.
استینگر افسانهای 😂
سلطانِ بیچون و چرایِ شکست در تمام بخشها !
Iman99
۲۸ آبان ۱۴۰۱بهترین گزینه مثل همیشه در همه چیز در بالاترین سطح انتخاب هایی از اروپا و امریکا هستن که از همه نظر در همه چیز بهترین و اول هستن تو این مورد هم همینطور
بقیه هرچی هستن زیرشونن و در سطح متوسط و پایین هستن اسیایی ها
علی
۲۴ آبان ۱۴۰۱تویوتا چون تنفس طبیعیه و کم استهلاک و بی دردسر و هزینه نگهداری خیلی کمتر . بقیه توربو هستن و بدرد ایران نمیخورن . اگه توربو را بخوام انتخاب کنم هوندا ،
Iman99
۲۸ آبان ۱۴۰۱همون تنفس طبیعی تویتا همین جی تی ۸۶ که تو ایران هست رو شما که تجربه ندارید
من باید بهتون بگم تا دیگه از این حرفا نزنید
برو ببین تویوتا ۸۶ هایی که تو ایران هستن هنوز کارکردش به ۱۰۰ تا نرسیده موتور پیاده شده تازه موتوری که تنفس طبیعی هست
قطعا موتور تویتا ۸۶ خرج و دردسرش از بعضی موتورای توربو بیشتره
پس وقتی چیزی نمیدونید الکی حرف نزنید
تو این سری جدیدش هم سعی کرده مشکلاتش رو کمتر کنه ولی هیچ موتور تخت و باکسری از اینها به گرد پای موتور های تخت باکسری پورشه کلا نمیرسه
تو چهار سیلندر های توربو هم بهترین ها با فاصله زیاد مرسدس و کادیلاک و پورشه کیمن و فورد ماستانگ هستن و از همه نظر با فاصله زیادی بهترین و اول هستن و چیزی به گرد پاشونم نمیرسه و مهندسی و پرفورمنسی که اینها دارن بقیه اسیایی ها تو خواب هم نمیتونن ببینید
مزدا
۲۴ آبان ۱۴۰۱چشم بسته با این قیمت و با این قدرت فورد موستانگ رو انتخاب میکنم
Reza Waffen SS
۲۵ آبان ۱۴۰۱سیویک تایپ R و ماستنگ
ehsan
۲۴ آبان ۱۴۰۱پورشه که همیشه جذابه – کادیلاک CT4-V هم هست بجای کوپرا هم میشد مزدا ۳ باشه
محمدرضا
۲۴ آبان ۱۴۰۱قوی ترین موتور مزدا ۲۵۰ اسب بخار با ستفاده از توربو با بنزین اکتان بالا هست که روی تمام محصولات قابل سفارشه از مزدا ۳ تا cx9 .
وی
۲۵ آبان ۱۴۰۱دوستان یه سوال پس گلف ار مزدا میاتا و مزدا سه توربو کو؟
ARMAN سابق
۲۴ آبان ۱۴۰۱پورشه و هوندا و مرسدس و تویوتا انتخابم
sina
۲۴ آبان ۱۴۰۱سیویک و موستانگ
ferimia
۲۴ آبان ۱۴۰۱موتور ۲ لیتری
۴۲۰ اسب بخار! فوق العادس🙂
محمدهادی
۲۴ آبان ۱۴۰۱پژو رو بگو با ۱۶۰۰ سی سی ناچیز!!
hamidreza
۲۴ آبان ۱۴۰۱واقعا کمپانی پژو تو خودروسازی های دنیا جایی نداره
ferimia
۲۴ آبان ۱۴۰۱اون هیبریدی، من صرفا درون سوز ها رو نگاه میکنم
وگرنه که میشه یه موتور ۱ لیتری بذاری با ۴ تا موتور هیبریدی🙂
M@M@DRZ911
۲۴ آبان ۱۴۰۱گشتاور بود نه اسب
Alan.r
۲۴ آبان ۱۴۰۱CLA، C63 ، سیویک ، GR86 و کیمن
MohammaD
۲۴ آبان ۱۴۰۱چه جالب دقیقا هم نظر من 🥲👌
aMiRsHaYaN
۲۴ آبان ۱۴۰۱موستااانگ
علی جردن
۲۴ آبان ۱۴۰۱از نظر من از ۶سیلندر کمتر + هیبریدی & التریکی جذاب نیستن
علی
۲۴ آبان ۱۴۰۱چون تو ایران هستی و مطمعنی هیچ وقت حتی از نزدیک هم قرار نیست ببینیشون
ولی توی اروپا با قیمت بنزین و مالیات موتور های کم حجم بیشتر استقبال میشه
حالا موتور هشت سیلندر و شتاب زیر ۳_۴ ثانیه چقدر اصلا کاربرد داره؟
علی جردن
۲۴ آبان ۱۴۰۱یه سئات ایبیزا سفید یه کوپرا VZ5 مشکی داخل ایران پلاک ملی شده آرزوست
TML BN
۲۴ آبان ۱۴۰۱آرتئون و CLA واقعا جذابن دو تا جنتلمن آلمانی
البته از جذابیت و تیپ خفن CT4 هم نمیشه گذشت
نویدی
۲۴ آبان ۱۴۰۱چهار سیلندر جذاب یعنی گلف.
علی
۲۴ آبان ۱۴۰۱لعنتی موستانگ
فورد چطوری ماشین به این خوبی و قدرت رو میده ۲۹ هزار دلار
محمدرضا
۲۴ آبان ۱۴۰۱چون آمریکاییه
MASOUD 0099
۲۴ آبان ۱۴۰۱فقط پورشه
phonix
۲۴ آبان ۱۴۰۱هرکی هر چی عشقشه میتونه برداره ولی تو اینا من خودم اول هوندا بعد هم کادیلاک بر میدارم
کادیلاک بعد از افولی که داشت خیلی پر قدرت ظاهر شد
محمدهادی
۲۴ آبان ۱۴۰۱بخاطر هوندا لایکت کردم
Just toyota
۲۴ آبان ۱۴۰۱اگه بخوام رتبه بندی انجام ( بر اساس امتیاز مجلات و مشخصات فنی و عملکرد )
۱- مرسدس cla45
۲- پورشه کیمن s
۳- تویوتا gr86
تو این جمع پورشه کیمن s شتابش از همه سریع تر هست ( تو این نسل حدود ۳/۹ ثانیه ) و مرسدس هم تو سال ۲۰۱۶ با معرفی cla تونست بعد از ۱۵ سال عنوان قدرتمندترین ۴ سیلندر دنیا از میتسوبیشی لنسر اولوشن بگیره ( هر چند تو درگی توسط خودروبانک انجام شد از میتسوبیشی شکست خورد ) ولی باز هم با وجود ۴۲۰ اسب قدرت و شتاب ۴/۱ خودرو بسیار قابل احترامی هست و در نهایت جواهر این لیست یعنی gr86 که پدال جان به یک نکته در مورد این ماشین اشاره نکرد که پیشرانه اش بیشترین پتانسیل تقویت رو بین تمامی خودرو های این لیست داره و اگر ساکن آمریکا شمالی باشید تویوتا به عنوان هدیه به مشتریان یک پکیج تیونینگ ویژه براش در نظر گرفته که توسط خود کمپانی با ۱۱۵۰۰ دلار ارائه میشه و خروجی ماشین رو از ۲۳۰ به ۴۲۰ اسب میرسونه ( البته فقط برای نسخه اتومات این پکیج میاد ) تو یوتیوب تا حالا چندین gr86 و gt86 نسل قبل با قدرت فراتر از ۷۰۰ اسب دیدم ، البته اینم بگم نسخه اتومات حتی تو حالت استوک صفر تا صد ۵/۲ ثانیه داره که این خودش تکنولوژی تویوتا رو به رخ میکشه که با ۲۳۰ اسب و پیشرانه H شکل همچین شتابی میده
Amir evolution
۲۴ آبان ۱۴۰۱با احترام به بنز دوس داشتنی
ولی قوی ترین موتور 4 سیلندر جهان
مال Lancer fq440 هستش
hamidreza
۲۴ آبان ۱۴۰۱بود…
الان دست مرسدسه با ۴۷۶ اسب بخار
قوی ترین انجین ۴ سیلندر تولیدی جهان
که قبلشم دست بنز بود با ۴۲۰ اسب روی cla45s
datsun
۲۴ آبان ۱۴۰۱موتور دو لیتری میتسو تا همین امسال هم قویترین چهارسیلندر دنیا بود با ۴۴۰ اسب امسال مرسدس رکوردش رو شکست.
matin
۲۴ آبان ۱۴۰۱من همه رو میخوام
گلاب
۲۴ آبان ۱۴۰۱موتور های چهار سیلندر خطی به صورت ذاتی از صدای خوبی برخوردار نیستند و گشتاور اولیه و ثانویه خوبی ندارند البته موتور های خورجینی و باکسر خوبن
hamidreza
۲۴ آبان ۱۴۰۱به ترتیب
1 ـ مرسدس cla45s AMG
2 ـ فورد موستانگ اکوبوست
3 ـ تویوتا GR86 که واقعا دوسش دارم (البته نسل قبلیشو بیشتر دوس داشتم)
موستانگ و کادیلاک ، ۸ سیلندرش میچسبه ، ولی فورد جذاب دراومده و جوابه اونم ۲۹هزارتا…
یوسفی
۲۴ آبان ۱۴۰۱هیچ کدام حرف ندارن عالی هستن ،
اما من کادیلاک و فورد..
aryan 25
۲۴ آبان ۱۴۰۱GR86
کوچیک ،سریع . تیون پذیر
(Saeed (peugeot
۲۴ آبان ۱۴۰۱عالی هستند همشون ….
ولی خودم اول مرسدس بعد پژو ۵۰۸
Nobody
۲۴ آبان ۱۴۰۱همه خوب هستن ولی انتخاب من:
اول کادیلاک
بعد موستانگ و آرتئون و سیویک
Reza
۲۴ آبان ۱۴۰۱۱ استینگر👏
۲ تویوتا 👍
R@min
۲۴ آبان ۱۴۰۱بشخصه هیچ وقت موتور چهار سیلندر رو دوست نداشتم و ندارم اما بحث موتور K20C1 تایپ آر و موتور M139 مرسدس کاملا جداست.
راجب اکوبوست ماستنگ هم هر چند موتور فوق العاده ای هست با حضور کایوت انتخابش منتفی هست و بین طرفدارا هم روی ماستنگ طرفدار آنچنانی نداره نه بخاطر بد بودن بلکه شخصیت اکوبوست با یه ماسل در تضاده.
کیانوش
۲۴ آبان ۱۴۰۱چهار سیلندر هم اگه جای خودش استفاده بشه حتی توی اسپورت ها میتونه جواب بده واقعا اما نهایت تا همین دو لیتر حجم نه مثل کادیلاک دو هفت لیتری چهار سیلند حالا اگه تنفس طبیعی می بود ی چیزی ولی توربو این حجم واسه چهار سیلند کار افتضاحیی محسوب میشه همین حجم یا حتی کمتر رو اگه ی شیشسیلندر می ذاشت خودرو به شدت جذاب تر در می اومد اختلاف وزنی هم بعید میدونم داشته باش
A.A.S
۲۴ آبان ۱۴۰۱موستانگ،پورشه و سیویک
آریا
۲۴ آبان ۱۴۰۱قطعا جذاب و سریع بین شون مرسدس ولی با این قیمت مناسب واقعا موستانگ
کیانوش
۲۴ آبان ۱۴۰۱کاپیلاک بد نیست ولی واقعا نمی فهمم چرا ی چهار سیلندر توربو باید ۲.۷ لیتر حجم داشته باشه اخه خب ی وی ۶ یا خطی سه لیتری میذاشت بهتر نبود ،اکه به خاطر مصرف سوخت بوده که بعید میدونم فرقی داشته باشه به خاطر ارزون تر بودن بوده بازم بعید میدونم انچنان تفاوتی زیادی داشته باشه هزینه تولید ی شیش سیلندر با چهار سیلند تو حجم یکسان گرون تر در میاد ساخت انجین بله ولی از اون ور حداقل اگه هزار دلار هم بکشه رو قیمت ماشین بازم ضرر نمیکنه که هیچ سود هم میکنه چهار سیلند واقعا بالا تر از دو لیتر اشتباهه. اما خیلی دوست دارم شیش سیلند های زیر سه لیتر مرسوم بشن خصوصا تخت هم باشه با ی دور موتور بالا چه شود وای
یاسان
۲۵ آبان ۱۴۰۱اینا چین بابا جذاب ترین چهار سیلندر فقط پراید 🤣🤣🤣
Behnam1012
۲۵ آبان ۱۴۰۱مشخصات انجین چهار سیلندر مرسدس برابری میکنه با V8 چند سال پیش خود مرسدس این یعنی پیشرفت
بیشتر از اسب بخار انجین مرسدس قیمت موستانگ چهار سیلندر نظرم جلب کرد
لامصب به پول ما میشه 1 میلیارد هم قیمت دیگینتی و فیدلیتی و لاماری و …