هماکنون بیش از نصف سال ۲۰۲۳ را پشت سر گذاشتهایم. سالی که پر از رونماییهای خیرهکننده بود و حالا از بین همهٔ آنها به جذابترین سوپراسپرتها خواهیم پرداخت.
گوردون موری T.33 اسپایدر
T.33 بهخودیخود سوپراسپرت جذابی است اما گوردون موری با معرفی نسخهٔ اسپایدر، این جذابیت را افزایش داد. پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی این ماشین سبکترین موتور V12 جادهای جهان است که تنها ۱۷۸ کیلوگرم وزن دارد و بااینوجود، ۶۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. همچنین ازآنجاییکه در محصولات GMA (گوردون موری اتوموتیو) لذت رانندگی اهمیت بسیار زیادی دارد، برای T.33 گیربکس اتوماتیک ارائه نمیشود تا راننده بهترین عناصر خودروی اسپرت یعنی دیفرانسیل عقب، گیربکس دستی و موتور V12 تنفس طبیعی را در یک پکیج داشته باشد. همچنین ظاهر این خودرو هم گذشته را به یار میآورد و بنابراین، کمتری خودرویی را میتوان یافت که بهاندازهٔ T.33 اسپایدر جذاب باشد.
پاگانی هوآیرا دینامیکا اوو
در مارس امسال، پاگانی نسخهٔ منحصربهفردی از هوآیرا را با نام دینامیکا اوو معرفی کرد که توسط بخش سفارشیسازی «گرندی کمپلیکازیونی» ساخته شده است. البته هوآیرا همیشه سوپراسپرت فوقالعاده چشمگیری بوده است اما این نمونه با رنگ قهوهای، همهچیز را جذابتر کرده است. طبق معمول، در این پاگانی مقادیر زیادی فیبر کربن و تیتانیم به کار رفته است اما یک بال عقب بزرگ، ورودی هوای اسنورکل مانند موتور و کاناردهای سه رنگ در طرفین سپر جلو هم در آن دیده میشود. کابین دینامیکا اوو نیز به همان اندازه مسحورکننده است. شاید خیلیها این را صرفاً یک هوآیرای دیگر بدانند اما جزئیات و ویژگیهای دینامیکیا اوو آن را به سطح جدیدی ارتقاء دادهاند.
فراری SF90 XX
SF90 سوپرکاری با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت بود اما مردان مارانلو به این هم قانع نبودند و SF90 XX را معرفی کردند. این اولین محصول سری XX فراری محسوب میشود که امکان تردد در جادههای عمومی را دارد. SF90 XX که در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر ارائه میشود، خودرویی خارقالعاده به نظر میرسد. این نسخه ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت دارد و در عقب به بال ثابت بزرگی مجهز است. از این سوپرکار جذاب تنها ۱۳۹۸ دستگاه ساخته میشود که همگی فروخته شدهاند.
لامبورگینی روئلتو
اولین سوپراسپرت V12 پلاگینهیبریدی جهان در ماه مارس بهعنوان جانشین لامبورگینی اونتادور افسانهای معرفی شد. در سینهٔ روئلتو همچنان همان نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی جذاب قرار گرفته که حالا بهتنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و تا ۹,۵۰۰ rpm دور میگیرد. سه موتور الکتریکی هم مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت میرسانند و شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه را فراهم میکنند؛ بنابراین، چرا روئلتو جذاب نباشد وقتی هم موتور V12 را حفظ کرده، هم ظاهر شگفتانگیزی دارد و هم از هر لحاظ بهتر از اونتادور به نظر میرسد؟
آستونمارتین والور
شاید بهسختی بتوان آستونمارتین والور را در دستهٔ سوپراسپرتها قرار داد زیرا قدرت ۷۱۵ اسب بخاری آن امروزه چندان چشمگیر نیست ولی خوشبختانه در این ماشین ویژگیهای جذابتری از قدرت وجود دارد. مورد اول چیزی است که این قدرت را تولید میکند یعنی موتور ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی آستونمارتین که نفسهای آخر را میکشد. مورد بعدی هم انتقال نیروی موتور از طریق گیربکس شش سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخهای عقب است. در آخر هم به طراحی ظاهری والور میرسیم که ونتیجهای دهه ۷۰ و ۸۰ را به یاد میآورد یعنی خودروهایی که خود از فورد موستانگ الهام گرفته بودند.
هنسی ونوم F5 روولوشن
هنسی به هرچه شهرت داشته باشد قطعاً پیست در بین آنها نیست اما این تیونر تگزاسی با ونوم F5 روولوشن قصد دارد این شرایط را تغییر دهد. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو با ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت استفاده میکند و تغییرات آن در جای دیگری رخ داده است. روولوشن وزن کمتری دارد (زیر ۱۳۶۰ کیلوگرم)، داونفورس بیشتری تولید میکند (۶۳۵ کیلوگرم در سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت) و به لطف کمکفنرهای قابل تنظیم، هندلینگ بهتری دارد؛ بنابراین، هرچند هنسی برای شکستن رکورد سرعت تلاش میکند اما شاید F5 روولوشن بتواند رکورد پیستها را هم بشکند.
کونیگزگ جمیرا
جمیرا قبلاً در نمایشگاه لغو شدهٔ ژنو ۲۰۲۰ معرفی شد اما چیزی که آن زمان دیدیم یک نسخهٔ پیشتولید بود و در طول فرایند توسعه، کونیگزگ تصمیم گرفت یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو را در جای موتور سه سیلندر کوچک قبلی نصب کند. این کار منجر به خلق یک مگاکار چهاردر با ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت شد که رکورد قویترین خودروی تولیدی جهان را شکسته است. علاوه بر این، جمیرا میتواند بهصورت محرک جلو، محرک عقب و یا چهارچرخ محرک کار کند. کونیگزگ همیشه خودروهای بسیار جذابی تولید میکند اما این در سطح دیگری قرار دارد. هرچند سفارش موتور هشت سیلندر ۴۰۰ هزار دلار به قیمت این ماشین اضافه میکند اما جذابیت جمیرا با پیشرانهٔ بزرگتر بسیار افزایش میابد.
یانگوانگ U9
U9 یک سوپراسپرت الکتریکی از برند نوپای یانگوانگ متعلق به شرکت چینی بیوایدی است. هرچند شاید این ماشین هیچگاه در اروپا و آمریکا عرضه نشود اما ارزش توجه را دارد. سوپراسپرت یانگوانگ ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف دو ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد؛ اما چیزی که U9 را واقعاً خاص و جذاب میکند، قیمت پایهٔ ۱۴۵ هزار دلاری آن است که هرچند رقم کمی نیست اما برای این قدرت و پرفورمنس بسیار ارزان به نظر میرسد. پس برای لحظهای تعصبات خود را کنار بگذارید و چین را به خاطر ساخت خودرویی که توان رقابت با بهترینهای اروپا و آمریکا را دارد تحسین کنید.
Reza Waffen SS
۲۲ مرداد ۱۴۰۲روئلتو و هوآیرا مال من 👌💖
مانی
۲۲ مرداد ۱۴۰۲روئلتو با یانگ چانگ با فراریsf90
محمدهادی
۲۳ مرداد ۱۴۰۲روئلتو و اف ایکس ایکس هم مال من
همه تون برید بقیه شم باخودتون ببرید!
net
۲۳ مرداد ۱۴۰۲استون مارتین والور طراحی بیرونی سوپر اسپرت نداره و در دسته اسپرت کوپه قرار دارد
مازیار
۲۲ مرداد ۱۴۰۲هر کدوم در نوع خودش بی نظیره اما اگه بخوام به یکیشون دو بار نگاه کنم اون SF90 XX هست
دو بار چون هم جذابه و هم ترسناک
صادق پور
۲۲ مرداد ۱۴۰۲اگه ارزش خرید رو ملاک قرار بدیم، مقام اول برای U9 و مقام دوم برای جمیرا است
R@min
۲۲ مرداد ۱۴۰۲هیچ کدومشون نه جدید هستن نه تکنولوژی جدیدی نه جذابیتی دارن. صرفا همون T.33 بخاطر موتورش جذابیت نسبی داره.
Royal Driver
۲۲ مرداد ۱۴۰۲من کلا تی۳۳ رو بیشتر قبول دارم چون طراحش گوردون موریه، دوم اینکه همه چیز فاز اولد اسکولی و کلاسیک دوران تولیدی مکلارن اف وان رو داره. موتورشم کاسورث هست که مهندسیش واقعا نابه. از بقیه هم لذت رانندگیش مطمئنا بیشتره!
R@min
۲۲ مرداد ۱۴۰۲رو طراحیش باید بیشتر کار می کردن خیلی خام و بی حسه.
فرشاد
۲۲ مرداد ۱۴۰۲همه عالی فراری و روئلتو عالی تر
غیر گوردن موری
یه کپی ناموفق از918هس
제네시스
۲۲ مرداد ۱۴۰۲انتخابم تو کل سوپر کارها اول روئلتو دوم هوراکان سوم فراری 812 چهارم استون مارتین db12
بنظرم اینا از همه جذابترن 😘
دیجی
۲۲ مرداد ۱۴۰۲طراحی ایتالیایی ها خیلی دیر از چشم میفته ساده شیک ماندگار
Hamidreza
۲۲ مرداد ۱۴۰۲مشخصاتی که راجب روئلتو گفته شده اشتباهه!
موتور V12 این ماشین 830 اسب بخار قدرت و 725 نیوتون متر گشتاور تولید میکنه…
شتاب 0 تا 100ش هم طبق گفته کمپانی 2.5 ثانیه هست که با توجه به لانچ انفجاری و عملکردش توی آسفالت و البته محتاط بودن لامبورگینی درباره بروز اعداد و ارقام میشه گفت که 0 تا 100 رو تو 2.3 یا کمتر میزنه و…
ولی انتخاب من سه تا اثر هنری ایتالیایی هست:
روئلتو، هویرا دینامیک اوو و sf90 XX
JDM سابق
۲۲ مرداد ۱۴۰۲فولکس بلاخره تونست از شره اونتادور خلاص بشه
روئلتو به دلیل اینکه پلتفرم جدیدی داره تونستن یه دوئال کلاج توش جا بدن البته به قیمت بالا رفتن وزنش هم تمام شد ولی خب خیلی بهتر از اون گیربکس ISR گرازیانو ملقب به تقه اونتادوره
پوریا چالش
۲۳ مرداد ۱۴۰۲یکی از دلیل هایی که اونتادور موفق ترین v12لامبورگینی بود هست همین گیربکس هست همین وحشی بودن و کمر شکن بودنش
Anti Tesla
۲۲ مرداد ۱۴۰۲همیشه تو خواب سوار پاگانی هوانا و زوندای میشم!
ای خدا!!!
چرا پولمون به این خودرو ها نمیرسه!
در هر صورت نمیتونم بخرم🥲
Mm
۲۲ مرداد ۱۴۰۲Only BYD
Build Your Dreams
Enzo Ferrari 2008
۲۲ مرداد ۱۴۰۲و اینک Ferrari SF90Xx
و لامبورگینی رئلتو و پاگانی میتازند بر جاده های
ایتالیا و جهان و قلب من ♥️
دانیال_Surrey،England
۲۲ مرداد ۱۴۰۲زشت ترینشون همین پاگانیه.
یه عمره همین شکل مونده و ملت لقب اثر هنری و شاهکار و….رو میدن بهش.
چندین ساله تو تمام زوایا دارم نگاه میکنم بهش والا چیز خاصی ندیدم.
هایپرکار گوردن موری هم خیلی خامه به نظرم طرحش، هر دوتاش.
اصلا زیبا نیست.
اون چینیم که اصلا حساب نکنیم بهتره.
Alireza
۲۲ مرداد ۱۴۰۲از نظر من جمیرا از همه خوشکل تره رئولتو به زیبایی آونتادور نیست
همایون
۲۲ مرداد ۱۴۰۲بهترین طراحی ظاهری فراری بهترین طراحی داخلی پاگانی و بهترین قوای محرکه کونیک رگ
M.83
۲۲ مرداد ۱۴۰۲پاگانی 🥂
*ALI*
۲۲ مرداد ۱۴۰۲من خودم به لامبورگینی روعلتو ایمان داشتم از همون اول که اومد گفتم قیافه جذاب و خفنی داره و قشنگه الان هم یکی از بهترین سوپر اسپرت هاس
King viper ACR
۲۲ مرداد ۱۴۰۲من عاشق دوتا از اینا شدم اول لامبورگینی دوم جمرا
18:45
۲۲ مرداد ۱۴۰۲عالی بود مطلب آقای دهقان🙏🌹🌹
خصوصا روئلتو و جمرا… 👑
RIO
۲۲ مرداد ۱۴۰۲چین و سوپر اسپورت🤣
فراری SF90xxو لامبورگینی روئلتو انتخابم
Yasin
۲۲ مرداد ۱۴۰۲خیلی منتظر درگهای لامبورگینی روئلتو هستم … 🔥
Hamidreza
۲۳ مرداد ۱۴۰۲درگ چیه… قراره تو پیست یکه تازی کنه
رامتین
۲۲ مرداد ۱۴۰۲من بین اینها sf90و جمرا را بسیار پسندیدم.
محمد مهدی
۲۲ مرداد ۱۴۰۲رینگ های آستون مارتین بی نظیر بود کیف کردم
.
.
.
چینی بدم میاد از چین هم بدم میاد چین هم نمیرم چینی هم نمی خرم
چین = کمونیست مدرن که از لحاظ اقتصاد سرمایه داریه ولی ادعا داره عدالت محوره ، ما هم که حتما بی سوادیم اصلا هم متوجه دروغ هاش نمیشیم ( خودتی عمو چین )
برو بشور آبروتو که بدتر از بعضیها هیچی ازش نمونده
Royal Driver
۲۲ مرداد ۱۴۰۲تاپ این لیست گوردون موری تی۳۳🔥🔥
شاهین
۲۲ مرداد ۱۴۰۲پاگانی هم شده پورشه 911 دنیای هایپر کار ها
همش همونه، همش هم میگن به به چَه چَه. صد البته که 911 بهترین عملکردو داره و همین باعث میشه خستگی ناپذیر بشیم از دیدنش
ولی پاگانی دیگه واقعا تکراری شده
میتونست مثل کونیکزگ باشه یا حداقل مثل بوگاتی …
اما انگار اتاق طراحی ندارن همون مدل همیشگی رو یکم تغییر میدن بهش میگن اثر هنری!
Muty
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ایتالیا پایتخت سوپراسپرت سازی دنیا
مهد طراحی های منحصربفرد در اکثر هنرها ، بی اغراق
JDM
۲۲ مرداد ۱۴۰۲با T33 و روئلتو خیلی حال میکنم مخصوصا این طراخی جدید لامبورگینی واقعا چیز حقیه مطمئنم عملکردش بهتر از چیزی باشه که کمپانی میگه فراریsf90 هم که همیشه خوش رخ و وحشی بوده از وقتی اومده
ولی نظر دادن درمورد خودروی چینی تعصب نمیخواست با موتور الکتریکی شتاب 2ثانیه که نشد سوپر اسپرت قبول دارم bydخوبه ولی با قیمت کمتر میشه دوج دیمن 170 خرید ارزش اون تو آسموناس اوج مهندسی هست(کسایی که هایپرکار میخرن کلیکسیونر هستن و نمیاد یه برقی بی روح بخرن )
قدرت طهماسبی
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ایران چی تولید می کنه
گمنام
۲۳ مرداد ۱۴۰۲سایپا و ایران خودرو 😉😂😂
خخخ
۲۳ مرداد ۱۴۰۲هنسی ونوم از همه بهتره
قدرت
سرعت
رخ
ZED
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ولی همه اینا یه طرف،بوگاتی بولاید یه طرف
امیر علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ب نظر من ماشین مادا ۹ ساخت کشور همسایمون افغانستان خیلی شیک و جذابه من دوسش دارم ولی ت این لیست نبود میخام بخرمش 😋