ایساکو کیش به عنوان زیرمجموعهی ایران خودرو، سدان شاین مکس را در کشورمان عرضه میکند. بسیاری از قطعات فنی این مدل، مشابه لاماری ایما است.
هرچند واردات خودرو به کشورمان، هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده اما شرکتهای مختلف از فرصت استفاده میکنند تا تیتر خبرگزاریهای مختلف شوند. از سویی دیگر، بنگاههای اقتصادی در جهت آمادگی لازم برای کسب سود از بازار خودروهای وارداتی، آماده هستند.
سایپا و ایران خودرو به عنوان بزرگترین سازندگان وسایل نقلیه در کشورمان فعالیت میکنند. این دو از سالها قبل، واردات مدلهای خارجی را به منابع درآمدی خود اضافه کردند و شراکت با خودروسازان چینی را گسترش دادند. اواسط دههی ۸۰ خورشیدی، بسیاری از مدلهای ساخت مرسدس بنز توسط شرکت ستاره ایران، زیرمجموعهی ایران خودرو به کشورمان وارد شدند و همچنین محصولاتی از برندهای کرهای، توسط سایپا به مشتریان ایرانی رسیدند.
ایران خودرو در پروژهی H30 کراس، همکاری با دانگ فنگ چین را آغاز کرد؛ اما فرایند مونتاژ با مدلهای متنوع را ادامه نداد. حالا دانگ فنگ با محصولات جدید، شامل لاماری ایما و دیگنیتی، شاسی بلندهای فردا موتور و MPV سوبا حضور پررنگتر از گذشته در ایران دارد. ایران خودرو نیز به زودی، پیشفروش سدان ساخت دانگ فنگ به نام شاین مکس را آغاز خواهد کرد.
محصول رونمایی شده در ایران، با نام کامل Aeolus Yixuan Max از سال ۲۰۲۱ وارد بازار چین شده است. برند آئولوس زیرمجموعهی دانگ فنگ محسوب میشود و حدود ۱۴ سال سابقه دارد. در گذشته، محصولاتی با همکاری پژو –سیتروئن توسط آئولوس عرضه شده اما شاین مکس، خودرویی کاملا چینی روی پلتفرم DSMA دانگ فنگ محسوب میشود. این خودرو طی دو سال اخیر، یکی از پرفروشترین تولیدات دانگ فنگ در چین بوده است اما جزو ۲۰ سدان محبوب کشور سازنده نیست.
نکتهی جالب برای آئولوس ایشوئن مکس (Yixuan Max) در بازار چین، فروش با سه نوع پیشرانه احتراقی بنزینی و هیبریدی و تمام الکتریکی است. ظاهرا شرکت ایساکو کیش (زیرمجموعه ایران خودرو) نیز دو مدل بنزینی و هیبریدی را برای کشورمان عرضه خواهد کرد تا مشتری با پرداخت هزینهی بیشتر برای خودروی گرانتر، کاهش مصرف سوخت داشته باشد.
طراحی بدنه و نمای ظاهری شاین مکس
چراغها و جلوپنجرهی شاین مکس، یادآور خودروهای سدان بیوایدی مثل BYD Qin است. این مجموعه البته شباهتهایی به هوندا آکورد نیز دارد.
جلوپنجرهی مشبک و چراغهای نسبتا بزرگ، ترکیب مناسب برای سدان دانگ فنگ فراهم میکنند. در طرفین، مشابه آنچه هیوندای توسان برای روشنایی روز (دیلایت) دارد؛ ادوات تزئینی کروم نصب شدهاند. همچنین کاپوت جلو دارای حجمدهی هماهنگ با چراغهای اصلی است اما برای حفرههای سپر، کمی زیادهروی و اغراق دیده میشود.
در نمای جانبی، شاین مکس از فرمول دیگر سدانهای چینی مثل آریزو ۶ یا ریسپکت استفاده میکند. محصول دانگ فنگ، حالت فستبک دارد و شیب سقف را تا انتهای بدنه ادامه میدهد. مشابه نمای جلو، از بغل هم ادوات کروم براق برای شاین مکس استفاده شدهاند تا دستگیرهها و تزئینات پیرامون قاب پنجره، جذابتر شود.
شباهت بین شاین مکس و چری آریزو ۶ در نمای عقب به اوج میرسد. البته محصول دانگ فنگ، حجمدهی پیچیدهتری دارد و کمی لوکستر دیده میشود. پیوستگی در چراغ عقب، مشابه بسیاری دیگر سدانهای چینی است اما شاین مکس از ادوات فلزی همرنگ بدنه تا انتهای سپر استفاده میکند و از این نظر نسبت به آریزو ۶ یا ریسپکت، برتری دارد.
در مجموع میتوان از سبک طراحی شاین مکس، رضایت داشت و آنرا در گروه خودروهای چینی بازار ایران، جذاب توصیف کرد. سدان دانگ فنگ با ابعادی به طول ۴,۷۹۷ میلیمتر، عرض ۱,۸۷۰ میلیمتر، ارتفاع ۱,۴۷۵ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۷۷۰ میلیمتر تولید میشود.
طراحی داخلی و نمای کابین دانگ فنگ شاین مکس
داشبورد و جایگاه نمایشگر لمسی در شاین مکس، مشابه شاسی بلند بهمن موتور دیگنیتی (دانگ فنگ ix5 ) است. حالت خمیده به سمت راننده، دسترسی کابر را ساده میکند اما میتواند برای افراد مختلف، مورد پسند نباشد.
استفاده از چرم برای سطح داشبورد و تودریها، حس بسیار خوبی به سرنشینان شاین مکس میدهد. طرح فرمان، دستهدنده مشابه بیامو و کنسول میانی هم، چشمگیر است. شاین مکس با ظرافت بسیار خوب از خطوط نقرهای رنگ داخل کابین استفاده میکند و هماهنگی جالب بین تودری و داشبورد دارد.
نمایشگر لمسی ۱۲/۲۵ اینچ و پنل پشت فرمان ۱۲/۳ اینچ برای شاین مکس استفاده شده است. ترمز دستی دکمهای (برقی)، شارژر بیسیم و سقف پانورامیک نیز برای این خودرو ارائه میشود. در تصاویر منابع خبری چینی، صندلیهای راحت و حجیم با تزئینات مشابه تودریها وجود دارد اما ارائه این ادوات برای نسخهی مخصوص بازار ایران، هنوز مشخص نیست.
پیشرانه و تجهیزات فنی شاین مکس
در نسخهی اصلی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر وجود دارد. این مدل با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر ارائه میکند و در زمان ۷ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. نهایت سرعت شاین مکس تمام بنزینی، ۲۱۰ کیلومتر برساعت عنوان شده است.
مدل هیبرید از یک موتور برقی در کنار پیشرانه بنزینی استفاده میکند. این سیستم، بیشتر به عنوان ژنراتور کاربرد دارد و باعث میشود مجموع قدرت شاین مکس هیبرید به ۱۷۴ اسب بخار محدود شود. شاین مکس هیبرید نسبت به مدل بنزینی، ۷۴ کیلوگرم سنگینتر است اما میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر را فراهم میکند. شرکت سازنده ادعا میکند، زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت شاین مکس هیبریدی و بنزینی، تفاوتی ندارد. در تست رانندگی توسط پدال هم شتاب نسخه هیبریدی کاملا با اعداد اعلامی مطابقت داشت.
مدل تمام برقی از سدان پرچمدار دانگ فنگ، برای ورود به ایران رونمایی نشده اما ممکن است با تغییر شرایط فعلی و کاهش تعرفهها، وارد کشورمان شود. این مدل با یک شارژ توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر دارد و ۱۷۰ اسب بخار قدرت همراه ۲۶۰ نیوتنمتر گشتاور فراهم میکند.
امکانات رفاهی و ایمنی دانگ فنگ شاین مکس وارداتی
شرکت واردکننده ادعا کرده است برای سدان دانگ فنگ، رانندگی خودران سطح ۲/۵ ارائه میشود. با این فناوری، کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، به صورت اتوماتیک بدون دخالت راننده امکانپذیر خواهد بود. همچنین ترمز خودکار و سیستم حفظ خودرو بین خطوط نیز ارائه خواهد شد.
ترمز ضد قفل ABS با توزیع هوشمند EBD، کنترل لغزش و مدیریت تعادل ESP، کروز کنترل تطبیقی با ترمز و سرعتگیری خودکار، صندلی برقی راننده، حفظ خودرو در شیب، سیستم صوتی ۱۱ اسپیکر، گرمکن آینه بغل، رینگ ۱۶ و ۱۷ اینچ، سقف پانورامیک و تهویه مطبوع اتوماتیک، امکانات معرفی شده برای شاین مکس هستند.
قیمت شاین مکس در بازار جهانی و هزینه خرید ایران
مدل دنده دستی برای خریداران چینی، حدود ۱۳ هزار دلار قیمت دارد. هزینهی خرید نسخهی هیبریدی مجهز به گیربکس اتوماتیک و امکانات کامل، ۱۸ هزار دلار است. با این شرایط میتوان حدود قیمت انواع شاین مکس برای مصرفکنندهی ایرانی را، ۱.۶ تا ۱.۸ میلیارد تومان پیشبینی کرد.
در بازار کشورمان، چری آریزو ۶ پرو بیش از دیگر سدانهای اندازه متوسط چینی عرضه شده برای ایران، موفق به جذب مشتری شده است و رقیب اصلی شاین مکس محسوب میشود. محصول مدیران خودرو، هماکنون به قیمت ۱/۴ تا ۱/۶ میلیارد تومان برای مصرف کننده هزینه خرید دارد اما پیشرانه هیبرید ارائه نمیکند. نسخه GT آریزو ۶ درواقع رقیب مستقیم و در بازه قیمتی شاین مکس است که کمی اسپرتتر و کوچکتر اما با تجهیزاتی برابر است.
جدول مشخصات خودرو دانگ فنگ شاین مکس
مشخصات | جزئیات |
---|---|
برند / مدل | آئولوس / Yixuan Max |
سال عرضه | ۲۰۲۱ |
ابعاد | طول: ۴,۷۹۷، عرض: ۱,۸۷۰، ارتفاع: ۱,۴۷۵، فاصله محوری: ۲,۷۷۰ میلیمتر |
پیشرانهها | بنزینی (۱.۵ لیتر توربوشارژ، ۱۹۰ اسب بخار)، هیبریدی (۱۷۴ اسب بخار)، برقی (۱۷۰ اسب بخار، پیمایش ۴۰۰ کیلومتر) |
امکانات رفاهی | نمایشگر لمسی ۱۲.۲۵ اینچ، سقف پانورامیک، صندلی برقی راننده |
امکانات ایمنی | ABS، EBD، ESP، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، رانندگی خودران سطح ۲.۵ |
قیمت در چین | مدل دستی: ۱۳ هزار دلار، هیبرید اتوماتیک: ۱۸ هزار دلار |
قیمت پیشبینیشده در ایران | ۱.۶ تا ۱.۸ میلیارد تومان |
رقیب اصلی | چری آریزو ۶ پرو |
فقط چین
۲۹ تیر ۱۴۰۲باید دید در بلند مدت به چه صورت خواهد بود باید دید برای بنزین و آب و هوای ایران سفارشی میشه یا خیر در غیر اینصورت کارش تمومه
از طراحی داشبورد هم آنچنان خوشم نیومد
مهدی
۲۹ تیر ۱۴۰۲فکر کن ماشین 13 هزار دلاری رو باید بخری 1 تا 1/5 میلیارد…
این در حالیه که 13 هزار دلار پول نهایت 3 ماه یه کارمند تو اروپاس تازه نیازی به خرید یکجا هم نداره میتونه قسطی بخره.
اما همین رو کارمند ایرانی با حقوق 10 تا 12 میلیون تومان باید چند نسل پولشو جمع کنه تا بتونه بخره اونم به شرطی که تا چند نسل بعدش تورم تو ایران ثابت مونده باشه واگرنه نمیتونه بخره!
این بود خلاصه ای از شرایط گل و بلبل در ایران
Python
۲۹ تیر ۱۴۰۲نیازی نیست پولتو جمع کنی
یه سرمایه جور کن
خودروی ایرانی بخر احتکار کن
بعد اینکه گرون شد بفروش
بعدش شاسی بلند چینی احتکار کن بعد اینکه گرون شد بفروش
اینجوری ادامه بدی در عرض5سال میرسی به لامبورگینی اوانتادور
اینجا سرای ایرانیست
Avan
۲۹ تیر ۱۴۰۲واقعیت را گفتی،در عجبم که چرا برخی منفی دادند. شاید نمی دانند گروه کثیری از صاحبان رانت و آقازاده ها با همین روش یک شبه میلیارد ها تومان به جیب می زنند.
ضد تسلا
۲۹ تیر ۱۴۰۲نیازی نیست سرمایه جور کنی
206 و لندکروز یکی بدون
یکمی هم *** باش
به راحتی ماشین بنجل چینی صفر گیرت میاد
امین جوادی
۳۰ تیر ۱۴۰۲خب اگه ۲۰۶ و لندکروز یکی باشه اگه ۲۰۷ سوار بشیم انگار مرسدس بنز آخرین سیستم سوار شدیم
ناشناس
۳۰ تیر ۱۴۰۲الان دیگه نباید به ایران گفت کشور گل و بلبل بلکه باید گفت کشور خار و خفاش یا به قول فردوسی کنام پلنگان و شیران …!.
علی
۹ فروردین ۱۴۰۳حیف پلنگان و شیران، باید گفت: کنام شغالان و سوسکان!
امین
۳۱ تیر ۱۴۰۲شاید درست بگید اما این درآمد خالص نیست. تقریبا بستگی داره به کشورش حدود 40 درصد واسه مالیات تقریبا 5000 دلار اگر خونه نداشته باشه یه خونه معمولی حدود 800 دلار هزینه های انرژی و خوراک و رفت وآمد و … تقریبا حساب کنی چیزی براش نمیمونه. البته این به این معنی نیست توی کشور خودمون کارمند میتونه با این حقوق ها زندگی درستی داشته باشه حداقل باید 30 در ماه داشته باشه تا از یه زندگی نرمال لذت ببره وگرنه ده روز اول همش خرج میشه
امیر
۱ مرداد ۱۴۰۲من یک دوست داشتم ده سال تو ایران معلم بود بعد ده سال به زور یه ماشین مدل ۹۵ با کلی قسط و وام خرید به علاوه ۸۰ میلیون هم پول داشت البته سکه ش کرده بود ولی در کل همین حد داشت سه ساله مهاجرت کرده به آلمان اولش که اونجا بود کلی نا امید بود میگفت هر جور حساب میکنم مثل ایران در میاد برام ما هم کلا همیشه میگفتیم حتی اگه مثل ایران بشه هنوزم ده هیچ جلویی همین که چشت به اینا نمیوفته خودش کلیه در کل بعد دوسال و آشنا شدن با شرایط و یادگرفتن زبان و کار بهتر پیدا کردن میگفت میتونم ماهی ۵۰۰ یورو پس انداز کنم کل خرجها رو هم کسر کنم با همون ۵۰۰ یورو یه ماشین مدل ۲۰۲۰ قسطی خریده با ماهی ۳۰۰ یورو میگفت اون دویست یورو رو هم خرجش میکنم بنزین مالیات و همه چیز تازه میگفت با اضافه کاری تونستم یه آیفون بخرم اینا رو گفتم هرکی ایران رو با اونها مقایسه میکنه داره ماست مالی میکنه یه خاورمیانه ای که هیچی نداشته با سه سال کار کردن هم ماشین داره هم موبایلی که تو ایران خیلی ها آرزوشو دارن
مهدی
۲۱ مهر ۱۴۰۲طبق گفته شما دوستتون ایران بود معلم بود ولی وقتی آلمان رفت دنبال شغل دیگه رفت ،پس اگه تو آلمان هم اگ معلمی میکرد مطمئنن شرایطش با ایران هیچ فرقی نمیکرد حتی بدتر هم میشد ، توی ایران هم میشه درآمد خوب داشت به شرطی که طرف عرضه داشته باشه ، تو هرکشوری همینطوره وگرنه طرف بی عرضه هرجای دنیا بره هیچی نمیشه ، من خودم کارمند هستم درکنار شغلم یه زمین اجاره کردم و باکاشت محصولاتی مثل خیار و توت فرنگی با درآمد ۳ سالش میتونم یه ماشین خوب میلیاردی با یه آیفون آخرین مدل و خیلی چیزاهای دیگه بخرم ، پس مهم اینه که طرف عرضه داشته باشه وگرنه فرقی نداره تو کدوم کشور زندگی کنه.
ولی
۲۱ دی ۱۴۰۲پس آقا مهدی کل ملت ایران رو بی عرضه حساب کرده.
گل پسر آی کیو ما الان باید بالاتر از عربستان میبودیم و مهاجرت به ایران هدف خارجیها میبود.
Gh
۳۱ تیر ۱۴۰۲یه روزی از یه بزرگی شنیدم گفت:
هر وقت کسی و دیدی که شرایط کشور تحریم شده ای مثل ایران و با کشور های آزاد یکسان دید، به یه روانشناس خوب معرفیش کن!!!
نی
۳۱ تیر ۱۴۰۲بدبختی به اینه تحریم فقط برای غیر آقازاده ها هست.. یه سری ها تو همین تحریم دارن از پولداری خفه میشن
#رانت#عدالت_اجتماعی
ارش
۶ مرداد ۱۴۰۲مشخصه که منفعت تحریم به کی میرسه
محمد
۲۳ مهر ۱۴۰۲پس با این تفاسیر اصلا نباید تو کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و آلمان و… فقیر ، کارتن خواب و…. وجود داشته باشه … در حالی که اینطور نیست …
توی فضای مجازی خود تحقیری و بدبخت و بیچاره بودن رو به ما القا میکنه در حالی که ما توی ایران چیزایی داریم که خیلی از کشورهای پیشرفته آرزوشون است
Ashil
۴ آبان ۱۴۰۲چقدر شماها ساده اید و زود خام شدید من برادرم داخل ایران امنیت شغلی نداشت مهندس کامپیوتر بود 4ساله تو المانه با اینکه در یه شرکت بین المللی و خصوصیه قرار داد داره که نتونن هردقت دلشون خواست کارمندارو اخراج کنه(چیزی که در شرکتهای خصوصی ایران محاله) خروح از کار باید مورد قبول طرفین باشه . در عرض 4 سال درسته کاخ نخریده اما یه خونه شیک و خوب خریده یه تسلا خریده هربار ایفون جدید میاد بهترینشو میگیره پس اندازه داره هروقت وقت داشته باشه به کشورهای شنگن هم مسافرت میکنه با ایرانی همونجا ازدواج کرده. با این جمله ی خودتحقیر پندار نباشیم شمارو گیر اوردن! مث این میمونه که یه نفر اعتیاد داره هروقت به خودش میاد میبینه چهره ش داغون شده وضعیت خرابه اون مواد فروشش میگه نه بابا مگه چته خودتو تحقیر نکن فلانی و فلانی که سالمن ببین اونام مشکل دارن چهره شون فلانه پس وضعیتت بد نیست. در صورتی که در واقعیت اینجور نیست کسی که اعتیاد داره داااغونع بااااید فکری به حال خودش کنه بیماره باید کمک بگیره مردم ایران همون معتادن و … هم اون مواد فروشه. بفهمید این کشور مشکل داره نرمال نیست این حجم تورم این میزان بیکاری و فقر. درسته همه جا فقر هست همه جا بیکاری هست اما امار و درصد و میزانش مهمه. شماها کاملا تحت تاثیرپروپاگاندایید اصلا نمیدونید دنیا چه خبره. درسته هیچ جای دنیا بی نقص نیست اما مشکلاتی که دارن اصلا قابل قیاس با بحران های ایران نیست.. در کشورهای پیشرفته از دانشگاه خوب درس خونده باشی و در کارت ماهر باشی یا تخصص خوبب داشته باشی تورو رو سر میذارن با درامد خوب. درسته خبری از پول مفت و کمونیستی نیست اهل کار و تخصص باشی زندگیی خواهی داشت که در ایران ارزوئه خیلیاست میتونید خونه ی خوب و ماشین با کیفیت و زندگی خوبی رو داشتی باشی در عرض 4 یا3 سال. با وجود امثال شماها که نمیفهمید وضعیت بسیاری از کشورهای دنیا از ما بهتره ایران هرگز به خودش نمیا و در توهم زندگی میکنه و بهتر نخواهد شد
M
۱۸ آبان ۱۴۰۲کشوری که همه منابع داره تحریم چی این همه پول و ثروت داریم چی میگی شما سرت را از زیر برف بیار بیرون
سارا
۱ مرداد ۱۴۰۲فقط دلم میخواد ببینم این چند نفری که مخالف حرف شما هستند چکاره هستند و منظورشان از مخالفت چیه؟!!
عبداله غلامی نژاد
۱۹ شهریور ۱۴۰۲من فقط یه چیز تو سرم نمیره هجده هزار دلار داریم میدیم چرا ماشین ژاپنی کره ای وحتی اروپایی نمیارن. اکثر ماشین ها قیمتشون همینه
آیت اله سلیمانی زاهد
۱ آذر ۱۴۰۲تازه تاچندنسل هم باید نه غذابخوره نه لباس بخره نه مسافرت بره تابتونه این ماشین رابخره متاسفم واسه اوناییکه صحبتهای مهدی راتایید نکردن *****
فرشاد
۲۹ تیر ۱۴۰۲من مالک کمپانی لکسوس بودم از این شرکت درپیتی بخاطر کپی جلو پنجره شکایت میکردم.
Fc
۳۰ تیر ۱۴۰۲این باز خوبه که شبیه است ،یه مدل آریزو ۵ زدن کپی برابر اصل لکسوس در همه جزئیات طراحی است!
xeno
۲۹ تیر ۱۴۰۲سدان اسپرت 😂😂
محمدرضا
۲۹ تیر ۱۴۰۲جالب این این مطلب بعد از مطلب آلپینا B5 هست🤣
عقیل
۲۹ تیر ۱۴۰۲آرزو به دل موندیم
امین
۳۰ تیر ۱۴۰۲سخت نگیر
من کارمند تو یه سال هیچی نخورم و نپوشم و مریض نشم و شبا تو جوب بخوابم ۱۲۰ میلیون میتونم ذخیره کنم ده سال بعد میتونم این ماشین رو مدل دنده ایش رو بخرم
فقط یکم باید تو تورم شانس بیارم.
R
۲۹ تیر ۱۴۰۲جلو پنجره: لکسوس
چراغ جلو: BMW (اون حالت سه مربع داخل چراغ)
از دور هم کپی آکورده
یهذره اصالت ندارن اینا
همش کپی….
امین جوادی
۳۰ تیر ۱۴۰۲خب همین گپیش رو هم ما نمیتونیم بزنیم
محسن
۳۰ تیر ۱۴۰۲حاجی این حرفای احساسی رو بزار کنار منطقی نگاه کن . بزرگترین صادر کننده خودرو در جهان ، بزرگترین اقتصاد دنیا ، سومین قدرت نظامی دنیا . اصالت یعنی همین بدون بمب اتم و جنگ و هیاهو رسانه ای ابر قدرت شدن . ضمنا مردم پول ندارن لکسوس ، بنز ، فورد و جنسیس و ماشین لوکس بخرن قالب مردم دنیا دنبال ماشین های نسبتا با کیفیت و در عین حال اقتصادی هستن . حال طرحش کپی باشه یا نباشه اهمیتی نداره مهم کیفیته ما که همین کپی ش رو هم نمی تونیم بزنیم .
R
۳۱ تیر ۱۴۰۲کیفیت تو ماشین های چینی یافت نمیشود
کی گفته چین بزرگترین صادرات خودرو رو داره؟
کمتر از ۳ میلیون خودرو سرجمع صادر کرده
فقط کرولا و راوفور و هایلوکس و کمری بالای ۳ میلیون ساخته شدن
یعنی مجموع صادرات چین از مجموع تولید این ۴ تا خورو کمتره
سایر مدل های تویوتا و برند های دیگه ژاپنی هم که بیاد وسط هیچی دیگه
مهردادکمال
۲۹ تیر ۱۴۰۲ماشین ۱۳هزارتایی رو نزدیک ۲میلیارد میفروشن..سیر نمیشین این قدرررر پول به اشکال مختلف از مردم تلکه می کنین!!! جیبتون ته نداره… خدا ***
M/D
۳۰ تیر ۱۴۰۲“شرکت واردکننده ادعا کرده است برای سدان دانگ فنگ، رانندگی خودران سطح ۲/۵ ارائه میشود. با این فناوری، کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، به صورت اتوماتیک بدون دخالت راننده امکانپذیر خواهد بود. همچنین ترمز خودکار و سیستم حفظ خودرو بین خطوط نیز ارائه خواهد شد.”
چی؟؟؟؟؟
این یکی دیگه دروغه ماشین تسلا ۴۵۰۰۰دلاره سیستم خودران داره بعد این ماشین ۱۳۰۰۰دلاری سیستم خودران داره؟
محمود
۳۰ تیر ۱۴۰۲این همون کروز کنترل تطبیقی هستش و خیلی از ماشینهایی جدید دارن این اپشن رو
مازیار
۳۰ تیر ۱۴۰۲الان بخاطر برند ناشناخته،برای ماشین های چینی شجره درست میکنن تا مردم برن بخرن، شاین مکس از برند آلوس، فرزند دنگ وفنگ که پدرش یه زمانی با پژو رفیق بوده ، پس ماشین خوبیه😅
آرتین
۳۰ تیر ۱۴۰۲مسئولان دولت فعلی در گذشته منتقد دولتهای گذشته بودن؛ که چرا به تولید داخل بها نمیدن؟!چرا واکسن وارد میکنن؟! و خیییلی چراهای دیگر،پس چرا سر حرفاتون نموندید، و شرکت ایرانخودرو رو به چین خودرو تبدیل کردید.واقعاً متاسفم برای این همه مسئول دروغگو
علی
۳۰ تیر ۱۴۰۲با ی حساب سر انگشتی متوجه میشید ک قیمتش درمدل دنده دستی ۱۳ هزار دلاره ک اگه با دلار ۵۰ هزار تومنم حساب کنید میشه ۶۵۰ میلیون تومن
و نسخه هیبریدی ک در چین ۱۸ هزار دلاره با دلار ۵۰ تومن میشه ۹۰۰میلیون
حالا ایران خودرو میخاد با ۱.۵ میلیارد تومن بندازه ب مردم ایران
تفاوت ۹۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد خودش میشه ی ماشین دیگه از همینا
ببخشید ک خیلی طولانی شد
خوزستانی
۳۰ تیر ۱۴۰۲دوتا بخر یکی ببر
سعید محمدی
۳۰ تیر ۱۴۰۲خب تعرفه واردات بالای ۱۲۰ درصد نتیجه ش میشه همین
amirboss
۳۰ تیر ۱۴۰۲جدا از قیمت و تورم و سود چند برابری درکل سطح امکانات و پرفورمنس برای سیزده هزار دلار خوبه که باید در کنارش قید یه سری چیزا مثل برند و …. رو زد
18:45
۳۰ تیر ۱۴۰۲بجای این همه امکانات ایمنی رنگارنگ، بیان سخت افزار خودروهاشون رو چینی ها محکم تر کنن، یعنی استحکام شاسی افزایش پیدا کنه خیلی بهتر از این همه امکانات گول زننده هست!
قبول که چینی ها رو ایمنی فعال(امکانات پیشگیری از تصادف) خیلی کار کردن اما ایمنی غیر فعال (استحکام شاسی) اصلا قابل اعتماد نیستن…
محسن
۱ مرداد ۱۴۰۲ماشینهای چینی از نظر استحکام عالی هستند بهترین آلیاژ استفاده کردن. خوبه مثل حلبی کهنه های داخلی باشند. یکم واقع گرا باشید وچشاتون روی حقیقت نبندید.
sunmartin
۳۰ تیر ۱۴۰۲بعد از مدت ها کامت مینویسم
از هیچ مدل چینی خوشمنمیاد و نیامده اینم روش
همشون اسباب بازی هستند
یکمقدار بیشتر هزینه کنید کره ای بخرید
امیرمسعود
۳۰ تیر ۱۴۰۲اصلا خوشگل نیست تازه بااین هیکل ۱۹۰ اسب بخار خیلی ضعیف هست.
ممنون ازآقای اشتری
یک نفر
۱۲ شهریور ۱۴۰۲شما نخر
رضا
۳۰ تیر ۱۴۰۲نگارنده عزیز واسه چی قیمتسازی میکنی؟ ب چ مجوزی خودروی ۱۸ هزار دلاریو ک شرکتها دلار ۳۸ بابتش میگیرن رو با اون قیمت دلار، ۴۰ هزار دلار قیمت میذاری؟ ی پا دلالی برا خودت
آرتین
۳۱ تیر ۱۴۰۲شتر در خواب بیند پنبه دانه...
دوست عزیز انتظار داری این خودرو را زیر قیمت ۵۰۰ میلیون به ملت بدهند
مرتضی ستوده نیا
۳۰ تیر ۱۴۰۲با حقوق کارگری اگر پراید هم تولید کنن نمیتونیم بخریم تا برسه خودروهای چینی که برای ما شده آرزو هیچ کس به فکر دیگری نیست .حتی صنعت خودروسازی مون ماشین ایرانی هم نمیتونیم بخریم😭😭😭
محمد
۲ مرداد ۱۴۰۲جلو پنجره رو بزرگ در آوردن، انصافاً خیلی خوب کپی کردن از لکسوس، هم جلو پنجره و چراغ ها کپیه ماشین ها لکسوسه.
و به قول معروف(فونداسیون خودرو براساس آریزو ۶ هست)ولی خب فروش خوبی رو کسب میکنه!
بندری
۳۱ مرداد ۱۴۰۲امروز اسکله بندر عباس وارد شد معلوم نیست کی ترخیص بشه
سلمان
۱۱ شهریور ۱۴۰۲گفتیم واردات آغاز بشه از دست خودرو های چینی خلاص بشیم بازم رفتن چینی آوردن
Viper
۱۴ شهریور ۱۴۰۲از این مانیتور بازیا اصلا خوشم نمیاد
مرتضی هندوئی
۲۱ شهریور ۱۴۰۲کپی صفر تا صد از کیا K8 2022
علی
۱۱ مهر ۱۴۰۲گفته بودم غیر چین نمیتونن از جای دیگه خودرو وارد کنن!
رضا سلطانی نژاد
۲۲ مهر ۱۴۰۲سلام من نمی فهمم اینقدر مردم ناله می کنن برای چی حالا ایران خودرو این رو تو سایتش بزاره برای ثبت نام به ساعت نرسیده پر میشه.
شما که هر چی میدن می خری برای چی دیگه اینقدر ناله می کنین که خودتون رو عذاب بدین ول کنین بابا هر چی دادن بخرین خوش حال باشید.
ساکن جهنم
۱۰ آذر ۱۴۰۲در مقایسه با قیمت سایر خودروهای وارداتی که اکثرشان قدرتی کمتر از پراید خودمون و آپشنهای بسیار کمتر از تولیدات وطنی به نظرم بهترین گزینه هست!!
حالا سوالی که پیش میاد این ماشین با این حجم موتور و این قدرت ،فردا روز با کیفیت داغون بنزین ایران به مشکل بر نمیخوره؟؟؟؟
ساکن جهنم
۲۸ آذر ۱۴۰۲با سلام لطفاً در مورد افزایش ناگهانی قیمت قطعی شاین مکس مطلب بنویسید.علی الحساب ۱ میلیارد بود الان قطعی بدون هزینه های جانبی ۱۳۰۰ اعلام شده!!!!!!!!
kamal
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ایران – جولانگاه ماشینای چینی . افسوس
برودپیک
۲۰ اسفند ۱۴۰۲کسی پول بده به این ماشینای چینی و رانتی های انگل زاده از خودش فاسق تر خودشه که داره به کل یه کشور بخاطر سودای مافیایی ضربه میزنه همین خودرو بعد از سه تا ۵سال باید پرتش کنی تو زباله دونی.اونا که قبلا چینی داشتن و الان واویلاشونه دیدم تازه صد رحمت به مونتاژیای داخل یه گارانتی زدن روش خودروهای ژاپن و باقی دنیا که خودش گارانتیه دیگه هیچ.از ماست که برماست
Orh
۲۳ اسفند ۱۴۰۲گیربکس این ماشین امکان انتخاب دستی دنده هم داره؟
اصغر
۲ فروردین ۱۴۰۳ماشین پرسرعت و پرشتابی هست . امکاناتش خیلی خوبه . فقط تیپ ترونیک نداره البته بنظر من اصلا لازم نداره چون به خاطر شتاب مناسب و ۷ سرعته بودنش بهترین عملکرد رو داره. خیلی ها به خاطر ترونیک بودن ممکن فشار زیاد به گیربکس بیارن و باعث خرابی گیربکس بشن. داخل کابین واقعا جاداره و واسه خانواده های پرجمعیت خیلی مناسب هست حتی به نظر من از خیلی از کراس اور های بازار مناسبتر و بزرگ و جادار هس