بهمن موتورچشم انداز

لندیان E5 پلاس DFSK؛ مشخصات و قیمت پلاگین هیبرید وارداتی بهمن

بهمن‌موتور از شاسی بلند پلاگین هیبرید دانگ فنگ برای بازار ایران رونمایی کرده است. این محصول به نام لندیان E5 عرضه خواهد شد.

لندیان E5 بهمن موتور دانگ فنگ نمای پشت

 

زمستان ۱۴۰۲، سود بازرگانی برای خودروهای هیبریدی که موتور بنزینی آن‌ها، حجم کمتر از ۱/۵ لیتر داشته باشد، صفر اعلام شد. هم‌‌زمان با انتشار این خبر، شرکت‌های مختلف اعم از ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن، مدل‌های متنوع برقی و هیبریدی را رونمایی کردند که البته هرگز وارد بازار نشد. دانگ فنگ E5 یکی از این مدل‌ها بود که حالا با چهره‌ای جدید، مجددا توسط بهمن موتور معرفی شده است.

بیشتر بخوانید:

 نبکا اسکای ول ET5 شاسی بلند برقی مپنا
↵فولکس واگن iD4 مشخصات و قیمت در ایران
 هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران

تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

دانگ فنگ، مشابه بسیاری دیگر خودروسازان چینی، برندهای متعدد و زیرمجموعه‌های متنوع دارد. در ایران، لاماری ایما، فنگون دیگنیتی و H30 کراس و شاین مکس و شاسی‌بلندهای فرداموتور FMC، محصولات دانگ فنگ هستند اما با ظاهر متفاوت و توسط شرکت‌های گوناگون عرضه می‌شوند.  دانگ فنگ حدود ۲ دهه سابقه‌ی فعالیت صنعتی دارد و مالک برندهای متنوع سازنده‌ی وسایل نقلیه، مثل فنگون است.

لندیان E5 بهمن موتور دانگ فنگ نمای بالا

اولین فنگون ۵۸۰ سال ۲۰۱۶ معرفی شد و خیلی زود مورد توجه بازار چین قرار گرفت. این خودرو به عنوان یک شاسی‌‌بلند خانوادگی ارزان قیمت، در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز، فروش قابل قبول تجربه کرد تا جایی که صاحب خط مونتاژ اندونزی و پاکستان نیز شد. نسل دوم با نام لندیان E5 سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی رسید و حالا علاوه‌بر آسیا، مشتریانی از امریکای جنوبی و کشور شیلی نیز کسب کرد. نسخه‌ی پلاگین هیبرید که توسط بهمن موتور وارد ایران خواهد شد؛ فناوری BYD را برای تجهیزات فنی استفاده می‌کند.

طراحی بدنه و نمای بیرونی لندیان E5 هیبرید بهمن موتور

جلوپنجره‌ی بزرگ و کشیده تا لبه‌ی سپر، نکته‌ی مثبت لندیان محسوب می‌شود. بعضی رسانه‌ها تصاویر نسخه‌ی برقی فاقد‌ جلوپنجره با سپر بزرگ و ساده را برای دانگ فنگ E5 منتشر کرده‌اند که البته نادرست است.

لندیان E5 بهمن موتور دانگ فنگ نمای روبرو

حجم‌دهی سپر به خوبی انجام شده و حفره‌های طرفین، حس اسپرت لندیان E5 را تقویت می‌کند. عکس‌های منتشر شده توسط بهمن موتور، این خودرو را بدون ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ نشان می‌دهد تا ظاهرا E5 ارزشمندتر از رقبای چینی در بازار ایران دیده شود.  به بیان دیگر، بخش‌های پلاستیکی ازران‌قیمت، هم‌رنگ بدنه و مخفی هستند.

لندیان E5 بهمن موتور دانگ فنگ نمای جانبی

در نمای جانبی، رینگ‌های ۱۹ اینچ آلومینیوم با لاستیک پهنای ۲۳۵ میلی‌متر، جذاب به نظر می‌رسند. ارتفاع سقف ۱/۷ متر باعث ابهت لندیان E5 می‌شود و طول نزدیک به ۵ متر، نیز نکته‌ی مثبت این شاسی‌بلند برای علاقه‌مندان خودروهای پهن‌پیکر است. شیب سقف تا انتهای بدنه، چندان زیاد نیست و حالت کلاسیک لندیان E5 با حس لوکس را تقویت می‌کند.  ریل باربند نقره‌ای و آینه بغل‌های راهنمادار، دیگر تفاوت این خودرو با کراس‌اورهای ارزان‌قیمت چینی هستند.

لندیان E5 بهمن موتور دانگ فنگ نمای عقب

چراغ‌های عقب لندیان E5 الهام‌گرفته از بی‌ام‌و X7 دیده می‌شوند.  بال انتهای سقف، محل نصب پلاک و حجم‌دهی بدنه، جالب توجه است اما چراغ خطرهای  سپر و ادوات پلاستیکی آن، نکته‌ی منفی هستند. لندان E5 در مقایسه با دیگر شاسی‌بلندهای ساخت چین که مردم ایران دیده‌اند، شیشه‌ی عقب بزرگ‌تری دارد و به خوبی خروجی اگزوز را مخفی کرده است.

در مجموع می‌توان از طراحی نمای بیرونی لندیان E5 رضایت داشت و این خودرو را رقیب مناسبی برای تیگو ۸ مدیران خودرو دانست. محصول وارداتی بهمن موتور با طول ۴۷۱۰ و عرض ۱۸۶۵ و ارتفاع ۱۷۱۰ و فاصله محوری ۲۷۸۵ میلی‌متر عرضه می‌شود که عملا تفاوت اندازه با فونیکس تیگو ۸ ندارد.

طراحی داخلی و نمای کابین لندیان E5 هیبرید بهمن موتور

تلاش برای ایجاد فضای لوکس با قیمت مناسب، در کابین DFSK E5 دیده می‌شود؛ اما بخش بالای داشبورد پلاستیک سخت دارد و تزئینات طرح چوب، بسیار قدیمی به نظر می‌رسند.

لندیان E5 بهمن موتور دانگ فنگ نمای داخلی

دو نمایشگر بزرگ، نکته‌ی مثبت لندیان E5 هستند.  پشت فرمان، پنل دیجیتال ۷ لینچ وجود دارد و برای سیستم سرگرمی از نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ استفاده شده است که نسبت به غالب خودروهای موجود در ایران، بزرگ‌تر است. فرمان D شکل با پوشش چرم مصنوعی، سیستم صوتی ۱۲ بلندگو، فقدان ترمز دستی اهرمی، استارت دکمه‌ای و دسته‌دنده‌ی کوتاه، برای مشتری ایرانی بسیار جذاب هستند.

لندیان E5 بهمن موتور دانگ فنگ نمای صندلی

کیفیت ساخت صندلی‌ها و تودری‌ها راضی کننده است. خصوصا برای کنسول میانی و فضای بین صندلی‌ جلو، طراحی قابل قبول وجود دارد.  لندیان E5 به خوبی ۴ سرنشین بلندقد را جای می‌دهد و با وجود فاصله محوری ۲/۸ متری،  راحتی مناسب سفرهای طولانی‌مدت  فراهم می‌کند. این خودرو به صورت سه ردیف صندلی نیز در چین وجود دارد. مدل استاندارد دو ردیفه ۶۵۰ لیتر فضای صندوق عقب فراهم می‌کند و برای بازار ایران، همراه درب برقی ارایه می‌شود.

پیشرانه و تجهیزات فنی لندیان E5 هیبرید بهمن موتور

ترکیب موتور ۱/۵ لیتر توربو با محرک برقی، مجموع قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این خودرو از گیربکس E-CVT استفاده می‌کند که در عمل، چندان متفاوت از CVT  معمولی نیست؛ اما تاخیر ناچیز با حالت تعویض دستی دارد. لندیان E5 وارداتی بهمن موتور، یک شاسی‌بلند پلاگین هیبرید است که برای شارژ باتری ۱۷/۵ کیلووات ساعتی با برق شهری، ۴ ساعت زمان می‌برد. نکته‌ی جالب اینکه، رانندگی تمام الکتریکی تا شعاع ۱۵۰ کیلومتر فراهم است و ۱۷۸۰ کیلوگرم وزن خالص، هنگام شتاب‌گیری با خودرو احساس نمی‌شود.

لندیان E5 بهمن موتور دانگ فنگ

لندیان E5 هیبرید بهمن موتور در حالت عادی با میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه فراهم می‌کند.  اگر باک سوخت و ظرفیت شارژ باتری‌ها تکمیل باشد، حدود ۱۲۰۰ کیلومتر رانندگی بدون توقف در جاده ، میسر خواهد بود. این خودرو نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر برساعت دارد و تاکنون فقط به صورت محرک جلو تولید شده است.

تجهیزات ایمنی و امکانات فنی 

نوع ترمز جلو و عقب: دیسکی ترمز: ABS – EBD- EBA
کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) کنترل کشش (TCS)
ترمز پارک برقی (EPB) به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold) کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC)
کنترل حرکت خودرو در سراشیبی (HDC) کروز کنترل
نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها (TPMS) هوشمند ورود بدون کلید (Keyless)
روشنایی خودکار چراغ‌های جلو (Auto Light) حفاظتی ضد مانع شیشه بالابر (Anti Pinch)
چراغ‌های مه شکن عقب ضد سرقت الکترونیکی (Immobilizer)
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ۲ ایربگ جانبی و ۲ ایربگ پرده‌ای صندلی کودک (ISOFIX)
محافظت از سیستم برقی هنگام تصادف هشدار باز بودن درپوش درگاه شارژ

هرچند که تجهیزاتی مثل سیستم دو دیفرانیسل و ترمز اتوماتیک در E5 استفاده نشده و از این نظر، نسبت به فونیکس تیگو ۸ پلاگین هیبرید، کاستی‌هایی دارد؛ اما چنانچه بهمن موتور بتواند محصول دانگ فنگ را با قیمتی حدود ۲ میلیارد تومان عرضه کند؛ موفق به جذب مشتریان خواهد شد. هم‌اکنون در بازار آزاد، فونیکس FX و تیگو ۷ پرو، چنین قیمتی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    طراحی جلوش بد نیست اما عقبش قدیمی میزنه

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2697 ديدگاه)

      شاسی بلند پلاگین هیبرید می سازن ۲۰ هزار دلار
      به نرخ امروز می‌شه هم‌قیمت دنا پلاس ایران خودرو

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. ناتو

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (142 ديدگاه)

        تاوقتی ایران‌خودرو وسایپا این همه نیروی مازاد داشته باشن هیچ توسعه تو صنعت خودرو بوجود نمیاد

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2697 ديدگاه)

          بازار انحصاری و بدون رقیب، دلیل فساد و عدم پیشرفت خودروسازی ایران

          موافقم 13
          مخالفم 1
        2. سامان

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (32 ديدگاه)

          ۲۷ هزار نیروی مازاد نکته ی عامل عقب ماندگی این دو شرکت بزرگ خودروسازی ایرانه و متاسفانه رسانه ها خیلی بهش توجه نمی کنن.
          خاطرم هست تو بحران مالی آمریکا جنرال موتور ۷ هزار از نیروهاش رو اخراج کرد.ولی متاسفانه این دو شرکت همچنان دارن راه اشتباه رو ادامه می دن

          موافقم 8
          مخالفم 1
        3. B

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (756 ديدگاه)

          سادست این دو شرکت ضرر و زیان براشون مهم نیست اگه ضرر بدن دولت میده
          انقدر تکنولوژی ساخت محصولات تو ایران پایینه حتی با چس مثقال حقوق که الان شاید یکسوم حقوق کارگر چینی نباشه بازم ساخت محصول مشابه ۲ ، ۳ برابر هزینه داره برای شرکتا

          موافقم 11
      2. Amirsh

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (131 ديدگاه)

        اینارو برای مقایسه با خودروسازی ایران نمیگما ، ولی

        ۱، چینیا هزینه ی تحقیق و توسعه و طراحی به مراتب کمتری صرف میکنن ، چون موارد اشتراکی بین ماشیناشون زیاده و اصولا اهل ریسک نیستن ، ببینن هر مدلی از سایر خودروسازا پرفروشه ، فرمول همونو میخوان پی بگیرن ، تعدا مدلا و برندا هم زیاده ، و جوینت ونچرای زیادی برای انتقال تکنولوژی دارن با برندای غیر چینی ،

        ۲،از همه مهم تر دولتشون هم یارانه و مشوق های زیادی برا خودروسازاشون میده ، اونجوری که خوندم فقط

        ۳، هزینه کارگرشونم خیلی پاییه

        ۴، هزینه برندینگ و بازاریابی رو هم اکثرا زیاد ندارن ،( به جز برندای تاپشون)

        ۵، ماشینو بیرون نداده کلی مشتری بلقوه دارن همینجوریش ، به خاطر بازار بزرگ داخلیشون و کشورایی با اقتصاد وابسته به چین و بازار محدود
        حالا بعد از اینکه سودشونو از این بازارا کردن ، یه چنتا مدل خوب هم توسعه میدن به هدف صادرات به اروپا مثلا

        با این اوصاف طبیعیه که قیمتاش خیلی پایین باشه ، غیر از این بود تعجب داشت، به نظرم قیمت پایینشون نمیتونه ضعف کیفیتشونو توجیه کنه ، چون اصن تو یه شرایط کاملا متفاوت از بازار آزاد تولید میشن ، بعد به این بازار تزریق میشن
        به نظر منم حتما باید تعرفه صد در صدی اعمال بشه روشون چون شرایط رقابتو ناعادلانه کردن
        البته نه تو ایران ، اینجا چه رو داخلی چه رو خارجی تعرفه ۳۰۰ درصد میکشن :)))

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2697 ديدگاه)

          ضعف کیفیت 😄😄😄

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. Amirsh

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (131 ديدگاه)

          ببخشید آقای اشتری الان ینی شما با حرف من مخالفید؟
          یا اینکه معتقدید ضعف کیفیت ندارن ؟
          یا اینکه تو این مورد باید مینوشتم ضعف طراحی به جای ضعف کیفیت ؟
          من دوس دارم یه چیزی هم اگه شد یاد بگیرم همونطور که از خیلی از دوستان اینجا مطلب یاد گرفتم ، ولی از جوابی که به من دادید نمیشه نکته ایی برداشت کرد ، به جز اینکه حرف منو مسخره کردید

          موافقم 3
          مخالفم 3
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2697 ديدگاه)

          جمله شما بسیار اشتباه هست و برای همین تکرارش کردم
          ماشین چینی صدها برند با کیفیت متنوع و قیمت مختلف داره باید تک‌تک بررسی بشه و هرکدوم پرونده‌اش جداست
          هر وقت چندسال مداوم ماشین چینی از انواع مختلف استفاده کردی، بعد می‌تونی نتیجه‌گیری کنی
          من چنین شرایطی داشتم و ماشین های چینی جک و چری هم از نظر کیفیت و هم طراحی، نظر مثبت من رو جلب کرد
          در ازای مبلغ ۱۰ تا ۳۰ هزار دلار که بازار جهانی برای ماشین چینی صفرکیلومتر می‌پردازه، امکانات و کیفیت بسیار خوب به‌دست میاره. مشتری BYD و جیلی و چانگان در اندونزی و امریکای جنوبی بابت هزینه‌ای که پرداخته و جنسی که خریده بسیار بسیار رضایت داره. چون اگر می خواست همین محصول از برند ژاپنی بخره باید 2 برابر پول می داد
          از نظر استهلاک و هزینه نگه داری هم چینی ها برای 3-4 سال اوب خوب عمل کردن و گارانتی مناسب براشون هست
          ————————————————————–
          تناسب هزینه با کیفیت محصول و امکانات، موضوعی هست که متاسفانه افراد متعصب روی فلان برند، نمی‌خوان قبول کنن
          اهمیتی هم نداره چون بازار راه خودش رو پیدا می کنه و محصول خوش قیمت باکیفیت، بی‌مشتری نمی مونه

          موافقم 14
          مخالفم 1
      3. ALI A

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (54 ديدگاه)

        تنها نکته مثبتش پلاگین هیبرید بودنش هست… من که گزینه های دیگه رو کاملا به این ترجیح میدم..

  2. GRT

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    عقبش یکم حس و حال مزدا داره
    این ماشینایی که به تعداد کم وارد میشن چطور میخوان خدمات پس از فروش دریافت کنند ؟ چطور میخوان تو بازار فروش برن درحالیکه خیلیا حتی نمیشناسن این چیه و اسمش چیه

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. hosen

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      اونایی هم که به تعداد بالا وارد یا حتی منتاژ میشن هم بعضا خدمات درست درمون ندارن
      چه برسه به این بی نام و نشون ها

      1. ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4806 ديدگاه)

        جانم، منو صدا زدی؟

        موافقم 5
        مخالفم 2
      2. مهدی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درست میفرمایید

    2. NAVID@@98

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (721 ديدگاه)

      اصا نگو مزدا اینا هیچ سنخیتی با مزدا ندارن
      اینا این چیزایی که میسازن سگ خوریه چون اینا دلی نمی‌سازند سگ ساز میگنن گربه فروش میکنن !!!🙅🤦

      من یه سولاخ مزدا میاتا رو رو با ۱۰۰ ۱۱۰ حتی تا اینا عوض نمیکنم 👾😍 !!!!!!

      آی پدال ای چشه مگه هر بار ناز میکنی بزار دیگه این کجاش چشه کامنته دیگه بزار دیگه
      با تشکر

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. car lover

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        سولاخ اگزوز منظورشه

  3. هراکلیوس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    سلام به یک اشغال تازه وارد

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4806 ديدگاه)

      و علیکم السلام

      موافقم 3
      مخالفم 2
  4. عمو مایک

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    نسخه قبل فیس لیفت ش رو داخل ایران مال سوار شدم ، طراحی واقعا خوبی داشت مخصوصا داخلش ، کیفیت ساختش نسبت به چینی های مونتاژی بهتر بود ولی در برابر بی وای دی سانگ پلاس که کنارش گذاشته بودن ضعیف تر و سطحی تر بود ،
    فضای داخلی و صندوق ش هم جوابگو هست برا یه خانواده.
    مشخصات فنیش هم قابل قبول بود

    مسئله قیمت و عرضه ش هست که تقریبا بیشتر جامعه نمیتونن بخرن .

    یه نکته که به نظرم مهمه : جدا از شوخی ها یا یه سری کل کل ها ، اینو بدونید اون کسی که همش به برندی میگه آشغال و ماشین ها رو مسخره میکنه ( جز ماشین های ایران خودرو و سایپا ) بدونید ماشین باز که نیست هیچ ، فقط ادعای ماشین باز بودن رو داره چون هیچ ماشین بازی نمیاد فقط یه ماشین رو بکوبه یا به خریدار هاش توهین بکنه .

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2697 ديدگاه)

      من بچه بودم همیشه دلم مرسدس بنز می‌خواست
      بزرگتر که شدم و اینترنتی تونستم بازارهای خارجی ببینم، قیمت بنزهای دست دوم به نظرم مفت بود‌. فکر می‌کردم خیلی عاقل‌ و ماشین‌باز هستم و هر کسی که خارج ایران بنز دست دوم نمی‌خره، احمق و خنگ و بی‌شعوره، درحالی‌که هنوز گواهینامه نداشتم و ماشین بابام هم ۴۰۵ بود

      موافقم 14
      1. amir

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3390 ديدگاه)

        حالا منم امیدم اینه که اگه یه روز رفتم خارج پول جمع کنم یه ماشین نو خوب بخرم …. نمیدونم ماشین ۴۰ ۵۰ هزاردلاری اونجا چجوریه

      2. froG-driVer

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (906 ديدگاه)

        تونستید به مرسدس برسید؟

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2697 ديدگاه)

          رانندگی طولانی‌مدت و آشنایی با افرادی که سال‌ها مرسدس بنز دارن، قسمت من شد و فهمیدم ماشین دست دوم سالخورده برای عاشق برند خوبه، ولی دردسر زیاد داره و به‌هیچ‌وجه مناسب مردم عادی نیست. عامه جامعه نیاز دارند به یک ماشین معمولی که با کم‌ترین هزینه از نقطه A به B رفت و آمد کنن. یک کارگر یا کارمند، هرگز آفرود نمی‌ره یا تخت گاز تست صفر تاصد نمی‌گیره
          آدم کم‌درآمد در سراسر جهان، محصول متناسب با قیمت نیاز داره

          موافقم 10
      3. علی جردن

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        پس چرا با واردات خودروی دست دوم مخالفت نمی کنید ؟ به عنوان متخصص خودرو و صاحب رسانه خودرویی باید مخالفت خودتون مطلب کار کنید…
        الانم متاسفانه واردات بنز و بی ام و کارکرده ارزون گذرموقت مُد شده که اصلا جالب نیست باید صفرای اونارو با پلاک ملی می دیدیم نه تاناکوراهاشونو با پلاک موقت!

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2697 ديدگاه)

          مردم باید آزاد باشند دست دوم یا نو هرکدوم دوست دارند با قیمت منطقی و جهانی بخرند
          کسی که چینی صفر دوست داره یا ژاپنی دست دوم یا حتی محصول سایپا ایران خودرو، نباید تحت اجبار و قیمت گران تصمیم بگیره

    2. هراکلیوس

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (177 ديدگاه)

      مایک جون اگه میینی بعضی ها با ماشین های چینی شوخی یا مسخره میکنن حق دارن چونکه خیلی هامون پدرامون ماشین های مثل شورولت کادیلاک تویوتا بنز وحتی پیکان سوارشدند تو دوره خودشون با قیمت درست وکیفیت درست تو زمان خودش ولی حالا که به نسل ما رسید یه عمر پراید ادم کش و یه مشت ماشین چینی گمنام هم قیمت ماشین خوب دنیا اره داداش حرص نخور پسته بخور ماشین شاسی بلند چینی بخر کلاس بذار

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. عمو مایک

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (54 ديدگاه)

        بله حق دارن شوخی کنن ولی منظور من فقط ماشین چینی نیست ، میتونه ساخت کره یا ژاپن هم باشه این قضیه .
        رایج ترینش رو میگم که چینیه ، طرف کلی تبلیغات میکنه بجای مثلا j7 بیا بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۰۸ بخر ، بیا آزرا بخر و …
        میانگین هم بگیریم ۳۰ ، ۴۰ هزار نفر بخوان این پیشنهاد رو قبول کنن
        سوال اصلی اینجاست که آیا ما ۴۰ هزار تا بی ام و سری ۳ اصلا تو کشور داریم ؟ حالا سالم باشن یا نه
        ، ما ۴۰ هزار تا آزرا سالم و سرحال داریم ؟
        عملا نه ، اون طرف فقط میخواد مال خودش رو رد کنه بره .
        از این طرف وضعیت خرید ماشین های دست دوم خیلی قمر در عقرب شده ، طرف اومده سانتافه فکر کنم ۲۰۱۷ خریده ، بعد مالک قبلی به جای ساب اصلی ، اومده باند پراید با پیچ ام دی اف وصل کرده براش !
        یا هزاران مورد شبیه این .
        دوران خوش پدر بزرگ هامون و پدرامون دیگه تموم شد متاسفانه ما الان تو دوران بد و بدتر هستیم

        الان کسی که ماشین دست دوم می‌خره باید عشقش و وقت آزاد برای رسیدگی ش رو فقط داشته باشه ، وگرنه کسی که دنبال یه وسیله نقلیه هست که صرفا ایران خودرو و سایپایی نباشه و دنبال گشت و گذار برای خرید ماشین نیست ، همون صفر چینی بهتره براش.

  5. Iman9911

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دانگ فنگ و من چه بگویم از دانگ فنگ 😍🎖️🏆🥇
    چقد خوب شد که نسخه پلاس و DFSK وار شد بجای نسخه عادی . چون نسخه عادی موتور تنفس طبیعی و باتری کوچیکتر داره . اما این ورژن قدرت و گشتاور کافی رو داره و به سَبَبِ همین تو ترافیک هم کم نمیاره آخه وزنش ۱‌.۷ تُنه و نشون میده چقد توپر و پر و پیمونه
    رقبای این ماشین شامل ونوسیا V-Online و اکسید RX و اسکای‌ول HT-i میشه که همشون خوب و عالی هستند و بسیار Well Equiped !!!
    چینی‌های سخت کوش تلاش دارند تا همه ما رو با خودروی به روز و پرآپشن آشتی دهند و من به نمایندگی از همتون این کفتر کاکل به سَرِ صُلح را درحالیکه میگویم های های تقدیم چین میکنم بیَهههه بیَهههه 🕊️🕊️
    چون چینیها در تلاش و کوشش هستند خدایی و کمبودها و ضعف‌های خودشون رو جبران کردند خدایی و در الکتریکی‌ها هم میدرخشند خدایی پس اول و بهترین هستند و شایسته‌ی تقدیر توسط بنده‌ی حقیر ایمانِ دلیر 🏅🏆🎖️🥇
    برای من همون MG سایبرستر بَسِه و کافیه و به هیچ بیش نیازمند نیستم چون در قیامت حساب باید پس داد و من خاطی و گنهکار و دور برگردون هم مسدوده پس راه برگشت ندارم و رو تُرُدمیل میدَوَم 🏃‍♂️🏃‍♀️

    اما بادتون باشه هاااا اینا همش سَبَبِه هاااا همش سَنَده‌هاااا شایدم همش سَبَده هاااا

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4806 ديدگاه)

      متولد ۹۱ ای؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. car lover

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      لعنت بر اعتیاد بلای خانمانسوز

      موافقم 5
      مخالفم 2
    3. RIO

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (277 ديدگاه)

      تاثیرات شیشه کاملا مشهوده

  6. RIO

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (277 ديدگاه)

    احساس میکنم رینگ هاش شبیه بنزه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. علی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    ماشین چینی فقط و فقط در یک صورت خریدش معقول و منطقیه: دقیقا به قیمت واقعیش ، نه یک دلار بیشتر

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. froG-driVer

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (906 ديدگاه)

      ولی من مفت رو بیشتر میپسندم

  8. froG-driVer

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (906 ديدگاه)

    چقدر می‌تونه یه ماشین زشت و حال به هم زن باشه آخه.
    البته که وقتی به یاد وضعیت الان خودروسازی مون هم میفتم،حالم به هم میخوره.توی خیالات خودم افسرده میشینم یه گوشه،به خارجیا نگاه میکنم در حالی که غروب عصر جمعه است…

  9. مهدی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (182 ديدگاه)

    طراحیش در حد تیگو 8 نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. علی جردن

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    ماشین چینی دیگه فقط هونگچی نیست ایناست که اوناست

  11. arash

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    با سلام قسمت خنده دار این است که ما از برند BYD که برترین برند روز چین است و رقیب مستقیم تسلا خرید نمی کنیم بجایش می رویم از برند دسته سوم و چهارم چین خرید میکنیم و خدا را شاکریم به خاطر هایما و مایما چینی و طنز روزگار قطع شدن پی در پی برق از خردادماه تاکنون است که کسی هم گردن نمیگیرد و بعد تازه ما میخواهیم ماشین برقی هم داشته باشیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست