چشم اندازهفته نامه

خودروهای اقتصادی (زیر ۴۰۰ میلیون تومان) بازار ایران کدامند؟

در فرودین ماه سال ۱۳۹۷ با بودجه ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان یک دستگاه رنو کولئوس صفر کیلومتر با گارانتی، خدمات پس از فروش و… قابل خریداری بود. درست ۵ سال بعد یعنی فرودین سال ۱۴۰۲ با ۳۵۰ میلیون تومان به سختی می‌توان یک دستگاه کوییک دنده دستی کارکرده خرید! تورم بی‌سابقه در کشورمان طی چند سال اخیر باعث شده تا خریداران خودرو مجبور باشند حداقل ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید یک خودروی اقتصادی کنار بگذارند. البته که تا چند سال قبل خودروهایی مانند سمند، پژو پارس، تندر ۹۰، پژو ۲۰۶ و… جزو خودروهای اقتصادی بازار محسوب می‌شدند اما امروزه در نسخه‌های صفر کیلومتر بیش از ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

در این سری از مقالات راهنمای خرید مجله پدال سعی داریم تا بهترین خودروهای زیر ۴۰۰ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۲) بازار آزاد را معرفی کنیم و به بررسی مزایا و معایب آنان بپردازیم. با پدال همراه باشید.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید خودروی ایرانی و چینی با قیمت یک میلیارد تومان / سال ۱۴۰۲

همچنین بخوانید: کوییک اتوماتیک: بررسی کامل، مشخصات، قیمت، رقبا + ویدئوی بررسی

خودروهای صفر کیلومتر زیر ۴۰۰ میلیون تومان

ساینا S و EX دنده‌ای

ساینا S

پس از پابان تولید پراید در سال ۱۳۹۹ عملا ساینا، کوییک و تیبا لقب ارزان‌ترین خودروی صفر کیلومتر داخلی را به دوش می‌کشند. ساینا به نوعی فیس لیفتی از تیبا محسوب می‌شود. این محصول از سال ۱۳۹۵ با همان پلتفرم X200 وارد بازار شد و تولید آن تا کنون ادامه دارد. ساینا با دو تیپ S و EX به بازار عرضه می‌شود. در واقع تیپ S‌ ساینا که در سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه شد، فیس لیفت نسخه EX محسوب می‌شود. البته تولید ساینا EX در سال ۱۴۰۱ برای همیشه به پایان رسید.

طراحی خارجی ساینا S به طور کامل با نسخه EX متفاوت است و از چهره به‌روزتری بهره می‌برد. اما در کابین نسخه S ساینا تنها غربیلک فرمان، جلو آمپر و دکمه‌های کنترلی سمت چپ داشبورد است که نسبت به نسخه قبلی به‌روز شده.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی این دو خودرو را مشاهده کنید: (از آنجا که مشخصات فنی نسخه S و EX تقریبا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند مشخصات فنی هر دو در یک ستون مشخص شده.)

ساینا S و EX
حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی
قدرت ۸۷ اسب‌بخار
گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد ۱۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم باک سوخت ۴۱ لیتر
جرم خالص ۱۰۵۰ کیلوگرم
گیربکس ۵ سرعته دستی

در جداول زیر لیست برخی از مزایا و معایب ساینا S و EX دنده‌ای قابل مشاهده هستند:

مزایا ساینا S دنده‌ای  معایب ساینا S دنده‌ای
چهره به‌روز و نسبتا زیبا کیفیت ساخت پایین
کابین زیباتر نسبت به نسخه EX شباهت فنی کامل با تیبا
بازار خرید و فروش مناسب

 

مزایا ساینا EX دنده‌ای معایب ساینا ساینا EX دنده‌ای
ایمنی بهتر نسبت به تیبا کیفیت ساخت پایین
فضای کابین و صندوف عقب (به نسبت ابعاد خودرو) چهره نه چندان جذاب و به‌روز
امکانات رفاهی پایین

در جدول زیر می‌توانید قیمت ساینا S و EX دنده‌ای را مشاهده کنید:

کارکرد سال ساخت قیمت
ساینا S دنده‌ای صفرکیلومتر ۱۴۰۱ ۴۱۰ میلیون تومان
ساینا S دنده‌ای صفرکیلومتر ۱۴۰۰ ۴۰۰ میلیون تومان
ساینا EX دنده‌ای صفرکیلومتر ۱۴۰۱ ۴۰۰ میلیون تومان
ساینا EX دنده‌ای صفرکیلومتر ۱۴۰۰ ۳۹۰ میلیون تومان

کوییک دنده‌ای

عقب کوییک

کوییک نیز مانند تیبا و ساینا بر روی همان پلتفرم همیشگی X200 ساخته شده. می‌توان کوییک را به نوعی رقیب ۲۰۶ تیپ دو دانست. سال ۱۳۹۷ که این خودرو معرفی شد مردم آن را به نوعی نسخه هاچ‌بک ساینا می‌دانستند. کوییک در چندین تیپ مختلف و با گیبرکس‌های دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود.

در جدول زیر مشخصات فنی کوییک دنده‌ای قابل مشاهده است:

کوییک دنده‌ای
حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی
قدرت ۸۷ اسب‌بخار
گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم باک سوخت ۴۱ لیتر
جرم خالص ۱۰۶۵ کیلوگرم
گیربکس ۵ سرعته دستی

برخی از مزایا و معایب کوییک دنده‌ای را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مزایا کوییک دنده‌ای معایب کوییک دنده‌ای
ظاهری اسپرت‌تر و جوان پسندتر نسبت به ساینا و تیبا سیستم تعلیق نامناسب
بازار خرید و فروش پررونق کیفیت ساخت پایین
هزینه نگهداری پایین عملکرد فنی نه چندان مناسب

قیمت کوییک دنده‌ای نیز در جدول زیر آمده:

کارکرد سال ساخت قیمت
کوییک دنده‌ای صفر کیلومتر ۱۴۰۱ ۴۰۰ میلیون تومان
کوییک دنده‌ای صفر کیلومتر ۱۴۰۲ ۴۲۰ میلیون تومان

تیبا

تیبا

نوبتی هم باشد نوبت سالخورده‌ترین خودرو لیست خودروهای صفر کیلومتر است. تولید تیبا از سال ۱۳۸۸ شروع و تا سال ۱۴۰۱ ادامه داشت. در طی این سال‌ها نسخه‌های مختلفی از تیبا به تولید رسید که معمولا تفاوت‌هایشان با اضافه یا حذف شدن تنها یک ایربگ و… به پایان می‌رسید! تیبا به نوعی اولین فرزند پراید محسوب می‌شد. همانطور که مشخص است تیبا با همان موتور و پلتفرم همیشگی MP15 و X200 بازار می‌شد.

شاید از نظر برخی خرید تیبا با وجود امکان انتخاب خودروهایی نظیر ساینا S یا کوییک منطقی نباشد؛ اما اختلاف قیمت حدودا ۵۰ میلیون تومانی و قطعات یدکی ارزان‌تر ممکن است نظر این دسته از افراد را تغییر دهد.

در جدول زیر مشخصات فنی تیبا قابل مشاهده است:

تیبا
حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی
قدرت ۸۷ اسب‌بخار
گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم باک سوخت ۴۱ لیتر
جرم خالص ۱۰۰۰ کیلوگرم
گیربکس ۵ سرعته دستی

 

در جدول زیر برخی از مزایا و معایب تیبا را بخوانید:

مزایا تیبا معایب تیبا
قطعات ارزان ظاهری قدیمی
بازار خرید و فروش مناسب کیفیت ساخت پایین
عایق بندی ضعیف کابین

 

قیمت تیبا را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

کارکرد سال ساخت قیمت
تیبا صفر کیلومتر ۱۴۰۱ ۳۸۵ میلیون تومان
تیبا صفر کیلومتر ۱۴۰۰ ۳۶۵ میلیون تومان

 

خودروهای کارکرده زیر ۴۰۰ میلیون تومان

خانواده پژو (پارس ـ ۲۰۶ – ۴۰۵)

پژو 206 و پژو پارس

شاید از اینجا به بعد نیاز به توضیح چندانی نباشد زیرا خانواده خودروهای پژو بیش از ۲ دهه است که در خیابان‌های کشورمان حضور دارند و تقریبا همه مردم از تمام نقاط ضعف و قوت این خودروها مطلع اند اما ما سعی می‌کنیم به طور خلاصه جدولی از مشخصاتی فنی و مزایا و معایب این خودروها ارائه کنیم.

مشخصات فنی سه خودرو پژو پارس، ۲۰۶ و ۴۰۵ را در جدول زیر مشاهده کنید:

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پژو ۴۰۵ پارس LX
حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی ۱۴۰۰ سی‌سی ۱۸۰۰ سی‌سی ۱۶۰۰ سی‌سی
قدرت ۱۰۴ اسب‌بخار ۷۵ اسب‌بخار ۱۰۰ اسب‌بخار ۱۰۸ اسب‌بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر ۱۱۸ نیوتن‌متر ۱۵۳ نیوتن‌متر ۱۴۲ نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد ۱۱.۶ ثانیه ۱۴.۱ ثانیه ۱۱ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر به ازای صد کیلومتر ۶.۴ لیتر به ازای صد کیلومتر ۹ لیتر به ازای صد کیلومتر ۷.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم باک سوخت ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر ۷۰ لیتر ۷۰ لیتر
جرم خالص ۱۰۵۴ کیلوگرم ۱۰۲۵ کیلوگرم ۱۱۰۰ کیلوگرم ۱۱۶۵ کیلوگرم
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی

 

مزیا و معایب این سه خودرو را در جدول زیر بخوانید:

مزایا معایب
بازار خرید و فروش پر رونق طراحی قدیمی
فراروانی قطعات یدکی و تعمیرکار قیمت غیر منطقی مخصوصا در نسخه‌های صفرکیلومتر
مناسب برای سفر خانواده (از لحاظ ابعاد و قدرت) کیفیت ساخت نسبتا پایین

قیمت این سه خودرو در نسخه‌های دست دوم را در جدول زیر ببینید:

کارکرد سال ساخت وضعیت بدنه قیمت
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ یک یا چند لکه رنگ ۳۰۰ تا ۴۲۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱۰۰ تا ۱۶۰ هزار کیلومتر ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ یک یا چند لکه رنگ ۳۰۰ تا ۴۱۰ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ زیر ۱۲۰ هزار کیلومتر ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ یک یا چند لکه رنگ ۲۸۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان
پژو پارس ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ یک یا چند لکه رنگ ۳۱۰ تا ۴۳۰ میلیون تومان

حتما بخوانید: مقایسه پژو پارس LX، سمند و پژو ۴۰۵ SLX 

سمند XU7

سمند ایران خودرو XU7

همانطور که همه می‌دانیم سمند تفاوت چندانی با خودرویی نظیر پژو ۴۰۵ ندارد زیرا هر دو خودرو از یک پلتفرم و در اکثر موارد از یک موتور استفاده می‌کنند و به همین دلیل برای جلوگیری از طولانی شدن مقاله فقط مشخصات فنی و مزایا و معایب این خودرو را خدمت شما ارائه می‌کنیم.

مشخصات فنی سمند XU7 در جدول زیر آمده است:

سمند XU7
حجم موتور ۱۸۰۰ سی‌سی
قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار
گشتاور ۱۵۳ نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد ۱۳.۱ ثانیهمصرف
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۳ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم باک سوخت ۶۶ لیتر
جرم خالص ۱۲۲۰ کیلوگرم
گیربکس ۵ سرعته دستی

 

برخی ازمزایا و معایب سمند XU7 را در جدول زیر مشاهده کنید:

مزایا سمند XU7 معایب سمند XU7
کیفیت ساخت مناسب طراحی کسل کننده
فراروانی قطعات یدکی و تعمیرکار کابین قدیمی
 سیستم تعلیق مناسب مصرف سوخت

 

قیمت سمند XU7 دست‌ دوم را در جدول زیر ببینید:

کارکرد سال ساخت وضعیت بدنه سال ساخت
سمند XU7 ۹۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ یک لکه رنگ ۳۰۰ تا ۴۲۰ میلیون تومان

 

خانواده سایپا (تیبا ـ پراید ـ کوییک ـ ساینا)

همشه پراید و تیبا و… جزو ارزان‌ترین خودروهای بازار ایران بوده‌اند و تقریبا تمام ایران حداقل یک‌بار مالک یکی از این خودروها بوده‌اند! مطمئنا اگر پراید نبود هیچ یک از این خودروها وجود نداشتند. در واقع پراید بزرگ خاندان و پسر ارشدش تیبا است و کوییک و ساینا نوه‌های این دو محسوب می‌شوند!

از آنجا که بالاتر به بررسی مشخصات فنی و مزایا و معایب کوییک، ساینا و تیبا پرداختیم،‌ در جداول زیر فقط مشخصات فنی و مزایا و معایب پراید را نمایش می‌‌دهیم.

پراید ۱۳۱
حجم موتور ۱۳۰۰ سی‌سی
قدرت ۷۱ اسب‌بخار
گشتاور ۱۰۸ نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد ۱۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم باک سوحت ۴۰ لیتر
جرم خاص ۹۱۵ کیلوگرم
گیربکس ۵ سرعته دستی

 

مزایا پراید معایب پراید
قیمت پایین کیفیت افتضاح
بازار دست دوم امنیت بسیار پایین
ارزان بودن قطعات یدکی کولر ضعیف

 

در جدول زیر می‌توانید قیمت این ۴ خودرو را در نسخه‌های کارکرده مشاهده کنید:

سال ساخت کارکرد وضعیت بدنه قیمت
پراید ۱۳۱ ۱۳۹۹ زیر ۴۰ هزار کیلومتر بدون رنگ ۲۸۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان
تیبا ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ زیر ۵۰ هزار کیلومتر بدون رنگ ۲۹۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان
کوییک ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ زیر ۵۰ هزار کیلومتر بدون رنگ ۲۹۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان
ساینا ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر معمولا یک یا چند لکه رنگ ۲۸۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

کیا ریو دنده‌ای

کیا ریو

شاید ریو تنها خودرو غیرایرانی (البته بماند که سالیان سال در ایران و با قطعات داخلی مونتاژ می‌شد!) این لیست باشد. کیآ محصول ریو خود را در سال ۲۰۰۰ به عنوان جایگزین پراید معرفی کرد اما قیمت این خودرو در ایران به گونه‌ای رقم خودرو که هیچ وقت نتوانست از لحاظ قیمتی با پرابد رقابت کند. ریو از سال ۱۳۸۴ به مدت ۷ سال بر روی خط تولید سایپا قرار داشت. سایپا این خودرو را در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه کرد. تا سال ۹۰ اوضاع برای ریو بسیار خوب بود و مردم استقبال خوبی از این خودرو می‌کردند تا سرانجام در آن سال استفاده از کیسه هوا اجباری شد و به همین دلیل شرکت از ادامه تولید این خودرو منصرف شد.

در جدول زیر مشخصات فنی ریو را مشاهده می‌کنید:

کیا ریو دنده‌ای
حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی
قدرت ۹۸ اسب‌بخار
گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد ۱۱.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم باک سوخت ۴۵ کیلوگرم
جرم خالص ۱۱۰۹ کیلوگرم
گیربکس ۵ سرعته دستی

 

برخی از مزایا و معایب ریو در جدول زیر آمده:

مزایا ریو معایب ریو
کیفیت مناسب طراحی نه چندان جذاب
هماهنگی موتور و گیربکس کابین قدیمی
شتاب و کشش مناسب رینگ‌های کوچک

 

قیمت کیا ریو کارکرده را در جدول زیر مشاهده کنید:

کارکرد وضعیت بدنه سال ساخت قیمت
کیا ریو دنده‌ای بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار کیلومتر معمولا یک لکه رنگ ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ ۳۳۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

البته در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان خودروهایی نظیر زانتیا، هیوندای ورنا و… نیز با کارکردهای بسیار بالا و سلامت فنی پایین قابل خرید هستند و به همین دلیل از لیست ما حذف شدند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ911

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    اون ۵ خط اول خیلی دردناک بود .

    موافقم 61
    مخالفم 4
  2. زیزیگولو

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    بازار خودروی ایران فقط با آزادسازی واقعی وارادت خودرو متعادل و به نفع مردم میشه ولی با این وزیر یا اون وزیر و هزار بار دیگه هم عوض کردن وزیر صمت حالا حالاها بعید هستش به نتیجه‌ای برسیم ……. تازه امروز یه جا یه خبری رو میخوندم که وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی از وزارت صمت درخواست کردن چون کره جنوبی چند روز پیش دوباره اعلام کرده هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران رو بخاطر تحریما آزاد نمیکنه وزارت صمت باید واردات خودرو از کره ی جنوبی رو ممنوع اعلام کنه و وزارت صمت هم قبول کرده

    موافقم 43
    مخالفم 6
  3. Reza

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    سر هم ده تا هم نشدن 😐
    البته نیاز به معرفی هم نداشتن چون همه میشناسن

    موافقم 45
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2483 ديدگاه)

      آقا اون وسط یکی بمن بگه ۴۰۵ با اون مصرف بالاش و توان کمتر نسبت به پارس چرا شتابش از همه انقد بهتره؟
      خخخخخ😂😂😄😄🖐️
      اینجاست که پی میبری چرا یه عده اخیرا عششق ۴۰۵ شدن و اسم خودشونو گذاشتن شوتی😄😄

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. علیرضا

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (239 ديدگاه)

        ضرایب گیربکس و حجم موتور حرف اول رو توی سال های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰ میزده و فناوری تمامی خودروهای ما مربوط به این سال هاست

        موافقم 11
        مخالفم 1
  4. Python

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    قبلا طرف میتونست با ۱۷۰میلیون از کارخونه یا با۲۵۰میلیون از بازار یه کوییک بخره
    وضع فوق بحرانی شده
    اصلا اکثر کوییک ساینا ها رو ارزون خریدن
    بعید میدونم کسی۴۰۰میلیون بده کوییک
    یه پژو ۲۰۰۰ تمیز بتونی پیدا کنی واقعا بهتره

    موافقم 14
    مخالفم 43
    1. سپهر

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (150 ديدگاه)

      اقا بلا والله این اسباب بازی هارو نخرین، میدونیم به عنوان مثال کوییک کیفیت داشبوردش ایمنیش همچیش افتضاحه بازم میریم میخریم!. میگن ماشین صفر نو هست و هیچیش نیست درصورتی که الان ماشین صفر(باید) کارشناسی کنی! شما برید پیج کرج کارشناس رو ببینید مشخصه!. با زیر 400 میلیون به والله مزدا 323، فولکس گل، دوو سیلو، ریو و….. به خدا با اپشن های کمشون ولی هنوز بهترن از همه لحاظ. یسری بی فکر میگن قدیمی شده و…. مگه سایپا موتوروش هنوز همون پراید دستکاری شده نیست؟! فکر کنیم و خودمون رو محدود نکنیم به عنوان مثال صبح میخوای بری سر کار سوار یه کوییک اشغال بشی بهتره یا سوار یه ماشین المانی حتی قدیمی و با کیفیت که لذت میبری؟ نترسین از ماشین رنگ دار از ماشین قدیمی… نترسین. خیلی زود عمر میگذره

      موافقم 23
      مخالفم 5
  5. عارف

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    خدا کنه زود موتور میتسوبیشی بیارن دیگه خسته شدیم از این ماشین های خسته و کم توان

    موافقم 8
    مخالفم 40
  6. AMANTE

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    چند وقت پیش با یک راننده تاکسی گفتگویی داشتم و برام جالب بود که گفت سمندی که داره مدل 85 هست و 14 میلیون تومن به صورت قسطی خریده و میگفت اون روزا دلار 1000 تومن بود‌.
    بعد اون در نمایشگاهی برگه قیمت ماشین ها در سال 87 رو پیدا کردم و توی برگه بنز S350 قیمت اش 130 میلیون تومن و بنز C200 قیمت 60 میلیون، ماکسیما اتوماتیک نزدیک 40 میلیون.
    اشکم در اومد وقتی قیمت ها رو دیدم.

    موافقم 47
    مخالفم 9
    1. TRS

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله اما اون موقع هم درامد اکثریت مردم و میانگین درامد ها پایین تر هم بود . حداقل حقوق کارگران در سال ۸۷ ، ۲۲۰ هزار تومان بود .
      گرچه ارزش پول بسیار بالاتر و قدرت خرید مردم هزاران برابر الان بود .

      موافقم 31
      مخالفم 30
  7. Genius

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1348 ديدگاه)

    تفاوت‌هایشان با اضافه یا حذف شدن تنها یک ایربگ و… به پایان می‌رید!
    خداییش این اشتباه تایپی دبیرخونه پدال نیس این درست ترین جمله کل متنه :))))

    موافقم 38
    مخالفم 5
  8. محمد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    متاسفانه همین خودرو های فوق اقتصادی معادل حقوق حداقل سه سال یک کارمند یا کارگر است و معادل بی نهایت سال پس انداز ( حقوق منهای هزینه های جاری که تقریبا صفر است ) همون انسانه.
    وضعیت خیلی دردناک است و همه میدانیم چرا

    موافقم 36
    مخالفم 5
  9. ‌ ‌

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5020 ديدگاه)

    سلام پیشنهاد من سمند EF7 مدل ۹۰ یا ۸۹ هست

    موافقم 3
    مخالفم 40
    1. محمد

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      میانگین ماهی ۳ بزار کنار برای تعمیراتش. من سمند با کیلومتر ۱۶۰ تا تقریبا، حدود ۸ درصد قیمت ماشین توی ۴ ماه خرج گذاشت رو دستم که فروختمش.

      موافقم 28
      مخالفم 6
  10. نویدی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (400 ديدگاه)

    موتور ef7 هم عمر مفید کوتاهی داره،هم لوازم موتوریش خیلی گرونه،هم هر مکانیکی نمیتونه جمعش کنه…

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. آرین

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (442 ديدگاه)

      تقریبا همه موتورهای ایرانخودرو و سایپا عمر کوتاهی دارن. بهترینش نهایتا 50 تا 100 هزار کیلومتر بیشتر از بقیه دوام داشته باشه. با این گرانی قطعات و دستمزد بهترین ماشین برای قشر ضعیف پرایدهای قبل از یورو4 هست.

      موافقم 10
      مخالفم 13
      1. نویدی

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (400 ديدگاه)

        دوست عزیز خرید پراید رو به هیچ بشری پیشنهاد نده.

        موافقم 20
        مخالفم 13
  11. امیررضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (302 ديدگاه)

    آها، اقتصادی زیر ۴۰۰ میلیون تومان
    حله

    موافقم 16
    مخالفم 1
  12. JaMsHiD

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3011 ديدگاه)

    اسها… در کمین است
    داشتم توی مقاله ها گشت میزدم بعد عکس مقاله کم مصرف ترین خودرو های اسپرت جهان ، رسیدم به این مقاله😂🗿🧬

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. رهگذر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    پیشنهاد من در درجه اول خرید خودرو صفر به قیمت کارخانه در صورت امکان چون واقعیت به شما بگم من ماشینم ۱۵ ساله صفر از کارخونه آوردم و از کم کاربودنش همینو بگم که هنوز ۲۰۰ هزار تا کار نکرده ولی واقعیت هرچندوقت یکبار یه اذیتی میکنه مرور زمان هیچی نمیشناسه پس صفر بخرید و هر یکی دوسال دوباره صفر بخرید

    در درجه دوم ببینید با ماشین چیکارمیخاید بکنید اگر ماشینو هم به عنوان سرمایه هم به عنوان وسیله میخاید بالاترین مدل رو ترتمیزشو بخرید
    اما اگر فقط به عنوان وسیله زیرپا میخاید و میتونید بعدا بهش به عنوان خودرو دوم یا دم دستی نگاه کنید یدونه ماشین تصادفی رو از پایه برای دل خودتون بسازید

    حالا نیاید بگید طرف ماشین تصادفی داره میخاد غالب کنه به مردم
    الان ماشینای تصادفی رو میارن و یه اتاق براش میخرن و واقعیت هرچی قطعه بنجل میندازن روش و یه ۵۰ میلیون هم اضافه میکنن به قیمتش به اسم اتاق تعویض میفروشن به مردم

    اگر حوصله دارین خودتون یه ماشین داغونو براش اتاق بخرید و با سلیقه جمع و جور کنید و مطمعن باشین ساخت دست خودتون از کارخونه هم بهتره

    ایشالله صحبتای من روی قیمت خودروهای چپی تاثیر نزاره
    چون مردمی به شدت سواستفاده گر هستیم

    موافقم 15
    مخالفم 3
  14. ابوالفضل

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    فقط یکی بمن بگه ساینا وکوییک و کوفت وزهرمار چه فرقی باهم دارن

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. علیرضا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      تیبا هاچبک ارزون ترین و خوش فروش ترینه
      توی سدان ها ساینا خوش فروش ترینه
      از بیرون که فقط چراغ ها و از داخل داشبورد فرق دارن ولی اصلش یکیه
      چراغای ساینا اس هم گوگولیه😅

      موافقم 2
      مخالفم 4
  15. Giaga

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اگه همه خریداران سایپا و ایران‌خودرو بجای خرید محصولات این شرکتا سهام این شرکتا رو می‌خریدن خیلی بهتر بود

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا