در این مقاله جذاب خودروسازانی را معرفی خواهیم کرد که بیشترین جوایز بینالمللی پیشرانه سال را به دست آوردهاند.
جایزه بینالمللی پیشرانه سال در سال ۱۹۹۹ راهاندازی شد و تا سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشت اما پس از آن بخاطر همهگیری کرونا به تعویق افتاد. داورانی متشکل از خبرنگاران خودرویی سراسر جهان در آن زمان رای های خود درباره بهترین پیشرانهها را اعلام میکردند و در آن زمان ۲۴۷ عنوان و جایزه به ۱۸ خودروساز تقدیم شد هرچند در برخی موارد برخی شرکتها بهطور مشترک یک جایزه را دریافت کردهاند. در ادامه خودروسازانی را که بیشترین جوایز بینالمللی پیشرانه سال را دریافت کردهاند خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم. دقت داشته باشید که ما فقط پیشرانههای بکار رفته در خودروهای تولیدی را حساب میکنیم چراکه در سالهای اولیه راهاندازی این جایزه سه کانسپت هم برنده شده بودند.
- آلفارومئو (یک جایزه)
چندین محصول آلفارومئو از پیشرانههای فیات که در همین لیست هم حضور دارد استفاده کردهاند اما تنها یک پیشرانه که توسط خود آلفارومئو ساخته شده این جایزه را به دست آورده است که از نوع ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۴ سوپاپ توسعه یافته توسط جوزپه بوسو بوده است. این پیشرانه که در خودروهای ۱۵۵ و ۱۵۶ بکار رفته جایزه پیشرانه برتر سال را در کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری به خود اختصاص داده هرچند بعدها حجم آن به ۳.۲ لیتر افزایش یافت.
- جنرال موتورز (یک جایزه)
تنها پیشرانه جنرال موتورز که برنده این جایزه شده از نوع ۱.۴ لیتری اکوتک بکار رفته در اوپل آمپرا و شورولت ولت بوده است. جنرال موتورز همچنین دو جایزه برای کانسپت های هیدروژن سلول سوخت اتونومی و تراکم متغیر ساب برنده شده هرچند آنها را در این لیست حساب نکردهایم.
- سوبارو (دو جایزه)
سوبارو در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه بهترین پیشرانه سال در کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری شد. این پیشرانه توربوی EJ255 در ایمپرزا، لگاسی، اوت بک، فارستر و باجا پیکاپ بکار رفته است. دو سال بعد نسخه جدیدی از همان پیشرانه با نام EJ257 توانست جایزه بهترین پیشرانه سال را به دست آورد. این نیروگاه ژاپنی در اکثر موارد بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده است.
- جگوار لندرور (سه جایزه)
جگوار لندرور به مدت ۲۰ سال نظر داوران را به خود جلب نکرده بود تا اینکه بهطور ناگهانی در سال ۲۰۱۹ جایزه موردبحث را برای سیستم برقی بکار رفته در کراس اور آی پیس بدست آورد. این پیشرانه علاوه بر کسب جایزه بهترین پیشرانه جدید توانست جایزه بهترین پیشرانه با قدرت ۳۴۵ تا ۴۴۴ اسب بخار و جایزه بهترین قوای محرکه برقی را نیز کسب کند.
- مک لارن (سه جایزه)
حضور مک لارن در این لیست فقط به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی M838G متکی است، پیشرانهای که سال ۲۰۱۱ روی MP4-12C معرفی شد و از آن زمان تاکنون روی بسیاری از محصولات این شرکت بکار رفته است. این نیروگاه پرقدرت که با همکاری ریکاردو ساخته شده توانسته در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ جایزه بهترین پیشرانه سال در کلاس ۳ تا ۴ لیتر را کسب کند. نسخه ۴ لیتری M840T آن نیز اولین بار در 720S بکار رفت هرچند جایزهای بدست نیاورد.
- مزدا (چهار جایزه)
پیشرانه رنسیس بکار رفته در مزدا RX-8 تنها پیشرانه روتاری است که جایزه بینالمللی پیشرانه سال را بدست آورده است. این پیشرانه در سال ۲۰۰۳ جایزه کلی را بدست آورد و همچنین توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید و بهترین پیشرانه در کلاس ۲.۵ تا ۳ لیتر را کسب نماید. جایزه آخر در سال بعد نیز تکرار شد. رنسیس حجم ۱۳۰۸ سیسی دارد اما بخاطر نوع طراحی روتاری خود حجم متفاوتی در مقایسه با پیشرانههای سنتی خواهد داشت. داوران پیشرانه رنسیس را با حجم ۲۶۱۶ سیسی در مسابقات شرکت دادند.
- پژو سیتروئن (شش جایزه)
پژو سیتروئن که هماکنون بخشی از استلانتیس است در واقع بخاطر همکاری با بی ام و ۱۴ جایزه را به خانه برده است. البته فرانسویها با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو دیزل خود برنده کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ شدهاند و بعداً نیز با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی توانستند جایزه کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتر را از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به خود اختصاص دهند. این پیشرانه در محصولات متنوع سیتروئن، پژو، دی اس و اوپل بکار رفته است.
- تسلا (شش جایزه)
شاید جای تعجبی نداشته باشد که تسلا بیشترین جایزه پیشرانه را بین سازندگان خودروهای برقی بدست آورده است. سیستم بکار رفته در خودروهای این شرکت از زمان مدل S تاکنون برنده بخش بهترین مصرف سوخت و پیشرانه سبز شدهاند. تسلا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ این جوایز را به خانه برده است. این خودروساز آمریکایی همچنین در کلاس بهترین قوای محرکه برقی نیز جایزهای را به خود اختصاص داده است.
- فیات (هفت جایزه)
از بین جوایز فیات پنج جایزه به پیشرانه ۲ سیلندر ۸۷۵ سیسی توربوی توئین ایر این خودروساز اختصاص داشته است. فیات همچنین با پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو دیزل مولتی جت در سال ۲۰۰۵ برنده کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتری شد و در سال ۲۰۱۰ نیز پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی بنزینی مولتی ایر جایزه بهترین پیشرانه جدید را کسب کرد.
- بی ام و/پژو سیتروئن (هشت جایزه)
پژو سیتروئن و بی ام و روی پیشرانه ۴ سیلندری با یکدیگر همکاری کردهاند که در حجمها و انواع مختلف تولید شده و روی محصولات گوناگون این برندها بکار رفته است. نسخه ۱.۶ لیتری این پیشرانه توانست به مدت هشت سال و از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ جایزه بهترین پیشرانه در کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر را به خود اختصاص دهد.
- پورشه (ده جایزه)
ژرمنها با چندین پیشرانه از ۴ سیلندر ۲ لیتری باکستر و کیمن گرفته تا ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربو توانستهاند جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس را کسب کنند. تقریباً یکسوم جوایز پورشه با پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو بدست آمده است. این پیشرانه در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بهترین گزینه کلاس خود بود.
- فورد (یازده جایزه)
تمامی جوایز فورد بخاطر تولید پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی اکوبوست کسب شدهاند. این نیروگاه جمعوجور در سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین پیشرانه جدید، در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ جایزه کلی بهترین پیشرانه، در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ جایزه بهترین پیشرانه با حداکثر ۱ لیتر حجم و در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین پیشرانه جدید با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار را بدست آورد.
- مرسدس بنز (دوازده پیشرانه)
تمامی پیشرانههای برنده جایزه مرسدس بنز به جز یک مورد توسط AMG توسعه یافتهاند. در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری بکار رفته در محصولات ۶۳ این برند پرفورمنس توانست جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس و بهترین پیشرانه با حجم بالاتر از ۴ لیتر را بدست آورد. چند سال بعد پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بکار رفته در A45 توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید سال ۲۰۱۴ را کسب کرده و در همان سال و دو سال بعد بهترین پیشرانه کلاس ۱.۸ تا ۲ لیتر لقب بگیرد. تنها پیشرانه غیر AMG که این جایزه را به خانه برده نیروگاه ۲.۱ لیتری توربودیزل نصب شده در C و E کلاس است که در سال ۲۰۰۹ برنده کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری شد.
- تویوتا (بیستودو جایزه)
تویوتا در سال ۱۹۹۹ با پیشرانه ۱ لیتری یاریس جایزه بهترین پیشرانه کلی را مال خود کرد و پنج سال بعد نیز به اولین خودروسازی تبدیل شد که این کار را با پیشرانه ۱.۵ لیتری جدید خود تکرار میکند. همین پیشرانه هیبریدی موفقترین نیروگاه تویوتا در لیست ماست و توانسته ۱۲ جایزه را بدست آورد. از دیگر پیشرانههای برتر تویوتا میتوان به نمونه ۱.۳ لیتری بکار رفته در محصولات هیبریدی این برند اشاره کرد. البته پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی تویوتا کرولا و سلیکا و لوتوس الیزه و اگزیج نیز در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین پیشرانه کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر را به ارمغان آورده است.
- هوندا (بیستوسه جایزه)
پیشرانههای مختلف هوندا از نمونه ۳ سیلندر ۱ لیتری نسل اول اینسایت هیبرید گرفته تا ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نسل دوم NSX توانستهاند جایزه بینالمللی پیشرانه برتر سال را کسب کنند. پیشرانه ۱ لیتری یاد شده به تنهایی ۱۱ جایزه را بدست آورده که از جمله آنها میتوان به بهترین پیشرانه سبز و اکونومی سال اشاره کرد.
- فراری (سی جایزه)
پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری ۵۵۰ مارانللو در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ جایزه بهترین پیشرانه کلاس بالای ۴ لیتر را بدست آورد. همین جایزه در سال ۲۰۱۱ تکرار شد تا راه برای کسب ۲۸ جایزه دیگر در سالهای بعد هموار شود. اکثر موفقیتهای فراری در این بخش به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توربوی ۴۸۸ مربوط میشود.
- گروه فولکسواگن (سیوهفت جایزه)
فولکسواگن و آئودی بهصورت مشترک در این لیست حضور دارند چراکه از پیشرانههای مشترک زیادی استفاده میکنند. موفقترین نیروگاه این برندها به نمونه ۱.۴ لیتری TSI مربوط میشود که ۱۳ جایزه در کلاسهای مختلف از جمله کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتر را بدست آورده است.
- بی ام و (شصتوسه جایزه)
بردن جایزه بینالمللی پیشرانه سال دستاورد بزرگی است هرچند کسب شصتوسه جایزه بهسختی باورکردنی خواهد بود. دلیل موفقیت بی ام و را میتوان تولید طیف وسیعی از پیشرانهها، از ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو گرفته تا ۱۲ سیلندر ۵.۴ لیتری دانست. ده جایزه به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری M5 و M6 تعلق دارد هرچند بی ام و با ۱۴ و ۱۳ جایزه در کلاسهای ۲.۵ تا ۳ و ۳ تا ۴ لیتر حرف اول را میزند. اگر پیشرانههای برندهای که بهصورت مشترک توسط بی ام و با سایر شرکتها توسعه یافته را نیز حساب کنیم تعداد جوایز این خودروساز آلمانی به هفتادویک جایزه میرسد.
رامتین
۱۸ خرداد ۱۴۰۳چه میکنه بی ام و. واقعا دست مریزاد.
A
۱۹ خرداد ۱۴۰۳بی ام و پوز مرسدس و پورشه رو به خاک زده
۱۸ خرداد ۱۴۰۳میگن Ef7جزو ۱۰ موتور برتر جهان تو طراحیه راست میگن؟😂
عباس
۱۸ خرداد ۱۴۰۳هر موقع تو خواب هایما جزو بهترین ماشینای جهان شد Ef7 و Xu7 که تو سمند ها و پارس های حلبی استفاده میشه جزو بهترین طراحی ها به حساب خواهد اومد 😂
گرگ بارون دیده
۱۹ خرداد ۱۴۰۳خدا رو چی دیدی
amir-mr
۱۸ خرداد ۱۴۰۳بنازم مهندسی آلمان
این پست خیلی ها رو ساکت میکنه😂
A
۱۹ خرداد ۱۴۰۳درسته از علی شوی و جنرال موتورز با ۱ جایزه
علی Shelby
۱۹ شهریور ۱۴۰۳از ترس نیومده کامنت بزنه
ولی Aدقت کردی علی شوی با این اکانتش جوابتو داد
میترسید با اکانت اصلی بیان کاربران پدال جوابشو بدن
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳دلت رو به این پست خوش نکن چون بحث قدرت باشه آلمانی ها اصن جایی ندارن
JaMsHiD-R1988
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ماشین فرمول یکت چه رنگیه؟
والا ما که آستون مارتین و مکلارن و آلپین و مرسدس داریم
شما چی؟
یه کادیلاک در آرزوی برد لمانز در برابر تویوتا عقب مانده😂💔
آمریکا کل تکنولوژی ماشیناشو بزاری رو هم به پای موتور AMG ONE نمیرسه
سوشیانت
۲۰ خرداد ۱۴۰۳منظورت از amg one همونه که با پنج تا موتور تازه قدرتش شده ۱۰۰۰ اسب😂 خسته نباشه دوج با یه موتور بالای ۱۰۰۰ اسب میگیره فعلا هم که هنسی با اون موتور فوق العاده ۱۸۱۷ اسبیش تکنولوژیش ارزشش از کل صنعت خودرو آلمان بیشتره
JaMsHiD-R1988
۲۱ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت دارم راجع مسابقات حرف میزنم نه جاده !
یه ماشین نام ببر که آمریکایی باشه و اندازه مرسدس و فراری و مکلارن جایزه داشته باشه
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳جایزه به چه دردی میخوره مهم پرفورمنسه در ضمن amg one اجازه تردد در شهر رو داره تو اگه تونستی یه ماشین جاده ای اروپایی نام ببر که حریف دوج و شورولت بشه از این لحاظ بنز و فراری و مکلارن مثل یه شوخی میمونن
JaMsHiD-R1988
۲۲ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت والا سریع ترین ماشین جهان فرانسوی/آلمانی هست
سریع ترین ماشین تنفس طبیعی آلمانی/انگلیسی هست
رکورد پایکس پیک که دست فرانسویا و آلمانیاست
نسکار هم که تویوتا همش درو کرده
لمانز هم که قضیه اش معلومه
تو جاده شما یه ماشین در حد و اندازه رکورد AMG ONE توی نوربرگ رینگ نام ببر
فقط لطفاً هاشا نکن که مثلا آمریکایی ها توی پیست آلمانی رکورد نمیزنن و فلان . توضیح بده قشنگ نگو به پاس نمیرسه و فلان توضیح بده من قانع بشم
سوشیانت
۲۲ خرداد ۱۴۰۳جمشید سریع ترین ماشینی که وابسته به تکنولوژی خودش باشه آمریکاییه و هنسی ونوم f5 هست الان آلمان یه سوپراسپرت تمام آلمانی توسط یه شرکت آلمانی نداره فرانسه و انگلیس و ایتالیا هم همینطور در ضمن منظور من موتور تنفس طبیعی بود که روی یه ماشین جاده ای نصب بشه و خب قطعا قوی تر از lt6 نداریم در ضمن من نمیدونم چرا یه جوری میخوای بحث رو بکشونی سمت مسابقات آقا خب خودت باید قبول کنی تو ماشین های جاده ای آمریکا حرف اول رو میزنه در رابطه با دیمون ۱۷۰ هم لاستیکی زیرشه که هم مخصوص درگه هم جاده اون دیمون ۲۰۱۸ بود که نیاز به تعویض لاستیک داشت در ضمن کی گفته ایسیو مخصوص داره کلا یه مدل داره که ۱۰۲۵ اسبه و قدرتش فقط بستگی به نوع سوخت داره
پدال لطفا کامنت من رو منتشر کن خیلی وقت گذاشتم با تشکر
JaMsHiD-R1988
۲۲ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت میگی دوج سریع ترینه
ولی نیست
NHRA اومده تایم یه درگستر رو اعلام کرده نه یه راننده عادی
اگه نباید دلمو به این جوایز خوش کنم شما هم نباید دلتو به برگه NHRA خوش کنی !
هر موقع یه نفر اومد شتاب اینو زد ، من به آمریکا ایمان میارم . اصلا بزنه چه ارزشی داره
لاستیک که باید مخصوص باشه
پیستش که باید مخصوص باشه
سوختش که باید مخصوص باشه
ایسیو که باید مخصوص باشه وگرنه هشتصد اسب به زور قدرت بده
این ماشین هیچ فرقی با ماشین های تیونینگ شده برای مسابقات نداره نمیشه بهش لقب جاده ای داد . جاده ای ماشینیه که تایم پیست و جاده اش یکی باشه
بی خیال اسم
۲۲ خرداد ۱۴۰۳جمشید عشق خودمی
حرف دلمو زدی
JaMsHiD-R1988
۲۲ خرداد ۱۴۰۳خب سوشیانت بنز عرضه این کارو داشت پنج تا موتور برقی گذاشت رو ماشین
شما هم بذار رو C8 بعدش تایم بزن
سوشیانت
۲۲ خرداد ۱۴۰۳جمشید خب اگه بحث موتور برقی باشه که تسلا خودش همه رو حریفه با اینکه سدانه ولی برای اون هم بهونه میارین، الان قوی ترین ماشین بنزینی بنز amg gt بلک سریز هست که اون اصن حریف c7 zr1 نمیشه نه قدرت نه سرعت نه شتاب
JaMsHiD-R1988
۲۲ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت شما
یه ماشین بگو تایمش توی پیست و شهر یکی باشه
نه اینکه لاستیک و ایسیو و پیست و سوخت و راننده مخصوص باشه تا شاید تایم مورد نظر رو بزنه
Scuderia Ferrari
۱۸ خرداد ۱۴۰۳تفاوت فراری با سایر اسپرت سازان همین جاست
انجین هایی که از دل موتور اسپرت میاد بیرون
اروپایی ها و ژاپنی ها لیست رو قبضه کردن
سلطه و اقتدار یعنی همینی که می بینیم
misha
۱۸ خرداد ۱۴۰۳اما وضعیت توی اینستاگرام فرق میکنه، اونجا بی ام و بخاطر نداشتن تکنولوژی و درک صحیح از طراحی و تولید موتور،روزانه مورد تمسخر طیف وسیعی از کارشناسان وطنی قرار میگیره
شمال
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ای خدا عجب روزگاری شده !!!! کسایی که میرن با چسب قطره یک تکه آهنربا میچسبونن به پیچ کارتر دارن از خودروسازی آلمان ایراد میگیرن 😵💫 پسر خوب اعتماد به نفس واقعی با اعتماد به نفس کاذب خیلی متفاوته
مازیار
۱۸ خرداد ۱۴۰۳فشار سنگینی رو توی اون پست متحمل شدی و پاک قاطی کردی. من از خودروسازی آلمان ایراد گرفتم؟ منظورت به اشاره ام به یاتاقان و اویل پمپ هست؟ اون یه کنایه بود باهوش
ضمنا کارتل درسته. کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکاست
خوب میشه کمی صبر داشته باش
شمال
۱۹ خرداد ۱۴۰۳کارتر (کارتل)
اینم منبع :
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1_(%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1)#:~:text=%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D8%AD%D9%81%D8%B8%D9%87%D9%94%20%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86%20%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1,%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%20%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C%20%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF.
خودتم برو تحقیق کن تا دیگه انقدر سوتی ندی و دیگه با چسب قطره تکه های آهنربا رو به پیچ کارتر نچسبونی 😂
حالا نیای آسمان و ریسمان بهم ببافی و آخرش جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا رو ربط بدی به کارتر خودرو مثل دیروز که بحث چسب قطره و آهنربا بپیچوندی به بلدوزر و بیل مکانیکی🤣
پدال لطفاً منتشر کن
شمال
۱۹ خرداد ۱۴۰۳درستش کارتر هست ولی در کاربرد عامیانه کارتل هم گفته میشه حالا باز بیا آپولو هوا کن و نظرات فوق کهکشانی از خودت صادر کن 🥴
شمال
۱۹ خرداد ۱۴۰۳جالبه اول سوتی میدی و بعد کلی بحث میکنی و توضیح میدی و سعی میکنی که ثابت کنی حق با منه !!!! همیشه سخت ترین کار بعد از سوتی دادن اینه که تظاهر کنی هیچی نشده
😂😂😂😂😂😂😂
طبق منطق مازیار حرف R همون حرف P هست فقط خسته بوده پاهاشو باز کرده ! حرف Z همون حرف N هست فقط خوابیده ! حرف @ هم همون a هست فقط مقنعه سرش کرده ! در نتیجه رئیس جمهور اسبق آمریکا جیمی کارتر هم در واقع همون کارتر روغن خودرو هست
🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴
مازیار
۱۹ خرداد ۱۴۰۳لازم نیست معرکه بگیری من قبول دارم که راجع به اسم کارتر اطلاع نداشتم
اما در موارد دیگه واقعا نمیتونم بهت کمک کنم دوست عزیز، خودت گفتی آهنربا تو گرمای روغن از کار میوفته و خودت به فیلتر مغناطیسی اشاره کردی. خودت به خودت گل زدی من کاری نکردم. محض اطلاع روغن در دمای حدود ۲۵۰ درجه به جوش میاد و بخار میشه اما آهنربا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه خاصیتش رو از دست میده
الانم اگه هرچقدر جوسازی کنی و تمام ایموجی های گوشیت رو اینجا خالی کنی زمان به عقب بر نمیگرده. دیگه هم بحثی نداریم در پناه حق
آقای پدال اگه کامنت توهین آمیز نیست لطفا حذف نکن ممنون
شمال
۱۹ خرداد ۱۴۰۳هنوزم اون سوتی های اعجاب انگیز راجب به چسبوندن یک تکه آهن ربا با چسب قطره به پیچ کارتر و قوانین فیزیک و بقیه رو گردن نمیگیری 😂
شما سوتی نده ! نمیخواد نگران کمک رسانی به شیوه سوتی دادن و باعث خنده بشی ! 😘
واقعاً چرا بعضیها در مقابل حقایق مقاومت میکنن و تحت هیچ شرایطی اشتباهات و سوتی های خودشون را نمیپذیرن ؟ واقعاً چه چیزایی باعث میشه که زمانی که مثل روز روشن هست که خطا کردن و سوتی دادن اما خطا و سوتی خودشون رو نمیپذیرن ؟ و چرا چنین چیزی مدام رخ میده و طرف عین خیالش نیست ؟ چرا ؟
فعلا به خدا میسپارمت تا سوتی بعدی ! خدانگهدار 😘
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
راستگو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳همینه
کوش امریکای کبیر پس چیشد
انجین پوشراد دوام در 8000دور در دقیقه
اصالت
کجایی سوشی
کجایی جی ام
Taha Ayoobi
۱۹ خرداد ۱۴۰۳مثل اینکه خیلی حال کردی.
راستگو
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ملومه
ازین ببعد از انجین حرف بزنی میگم
یه جایزه معذرت🤣
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳بحث قدرتمند ترین موتور ها میشه آلمان کجاست دقیقا؟! کدوم موتور در حد lt4 یا همی هست از این لحاظ؟!
راستگو
۱۹ خرداد ۱۴۰۳قدرتی ک زرتی سیلنداراش از اگزوز میزنه بیرون بدرد خودت میخوره چه lt4باشه چ lt500😂
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.khabaronline.ir/news/1669814/%25D9%2586%25D8%25A7%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2585%25DB%258C-%25D8%25A8%25D8%25B2%25D8%25B1%25DA%25AF-%25D8%25A8%25D8%25B1%25D8%25A7%25DB%258C-%25D8%25AC%25D9%2586%25D8%25B1%25D8%25A7%25D9%2584-%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25B2-%25DA%25A9%25D8%25A7%25D8%25AF%25DB%258C%25D9%2584%25D8%25A7%25DA%25A9-%25D9%2584%25D9%2588%25D9%2588%25DA%25A9%25D8%25B3-85-%25D9%2587%25D8%25B2%25D8%25A7%25D8%25B1-%25D8%25AF%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25B1%25DB%258C-%25D8%25AF%25D8%25B1&ved=2ahUKEwjfubfjs8yGAxXeg_0HHeqsB5cQr4kDegQIEBAD&usg=AOvVaw0M9VkwUIyuOsl5N4eXwMjx
اگه منظورت اینه که نوشته فقط یک مورد خرابی از ۲۰ هزار تا که اون یه مورد هم علت اصلیش کیفیت بد سوخت بوده مثل بقیه آلمانی فن های متعصب مطلب رو کامل نمیخونی
Gdm
۱۹ خرداد ۱۴۰۳فکت مولایی:
تعداد جوایز پیشرانه سال بی ام و: ۶۳تا
قدمت هیوندای:۵۶ سال
JaMsHiD-R1988
۱۹ خرداد ۱۴۰۳فکت مولایی تر :
از نظر کره ای ها فرانسه صنعت خودرو نداره و این لیست ۱۴ جایزه اش مربوط به فرانسه هست و هیچ اثری از کره نیست
یعنی کره هیچی نداره
گل به خودی دوستان
! i M α η δ υ α R
۱۹ خرداد ۱۴۰۳داداش خودتو ناراحت نکن …
اولین ماشین تاریخ رو پژو ساخت …
دوستان کره ای چون از سرزمین چوسان قدیم با پیشینه تولید لبنیات سنتی میان ، بالطبع خریداران و طرفدارانشون هم از دنیای خودرو خیلی با خبر نیستند …
JaMsHiD-R1988
۱۹ خرداد ۱۴۰۳فرانسه که اولین ماشینو نزده به دایملر پیشنهاد داده ماشین چهار چرخ برای ایمنی بیشتر درست کنه دایملر هم گفته برو خودت بزن
و پژو شد اولین ماشین ساز چهار چرخه که روی پلتفرم بنز بود
البته پژو قدیمی ترین شرکت جهانه با ۲۱۳ سال قدمت
افتخاراتشم با سری پژو های T16 بر هیچکس جز بی تی اس فنان پوشیده نیست
! i M α η δ υ α R
۱۹ خرداد ۱۴۰۳حقیقتا انتظار دیدن بیمر رو در جایگاه اول نداشتم …
دوم یا سوم می دیدمش تعجب نمی کردم …
با هر متر و معیاری هم که بسنجیم دیگه با تقریب 60 % می تونیم به صحت جایگاه های این مقاله اعتماد کنیم …
بیمر طیف محصولات گسترده تری نسبت به امثال فراری داره و با برندهای دیگری چون زیر مجموعه های استلانتیس و جگوار لندروور و … هم همکاری کرده …
اما این ها هیچ کدوم از ارزش کار بیمر کم که نمیکنه هیچ اضافه هم میکنه …
از صد سال پیش بیمر به انجین هاش معروف بوده و خب پاداش زحماتش رو هم گرفته …
دنیای فرمول و فراری و هوندا و رنو و … رو هم که بگذاریم کنار ، اورال ، بیمر جزو دو سه تا برند اول و قابل اعتماد در ساخت انجین هست …
تبریک به همه داداشیای آلمانی فن عزیزم …
پرچمتون از ازل بالا بوده …
راستی بیمر یه رگ ایتالیایی هم داره ( کامیلو کاستیلیونی ) …
Taha Ayoobi
۱۹ خرداد ۱۴۰۳جالب اینجاس که جنرال موتورز با 1 جایزه، سوپر اسپرتی داره که اروپایی ها رو به نفس نفس انداخته ولی بی ام و با 63 تا جایزه دریغ از یه سوپر اسپرت.
آلمانی باز
۱۹ خرداد ۱۴۰۳وقتی باختی میخوای کل بازی رو یه هم بزنی:
راستگو
۱۹ خرداد ۱۴۰۳و نمیتونه🤣
Taha Ayoobi
۱۹ خرداد ۱۴۰۳جواب کامنت من این نبود
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳طاها جان آلمانی فن ها وقتی بحث پرفورمنس میشه هیچ حرفی برای گفتن ندارن فقط دلشون به جایزه خوشه
بی خیال اسم
۱۹ خرداد ۱۴۰۳(طاها جان آلمانی فن ها وقتی بحث پرفورمنس میشه هیچ حرفی برای گفتن ندارن فقط دلشون به جایزه خوشه)
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳آلمانی فن ها دیگه کلا رد دادن وقتی کم میارن کامنت رو کپی میکنن بدون هیچ منطقی🤦♂️😂
بی خیال اسم 2
۱۹ خرداد ۱۴۰۳(آلمانی فن ها دیگه کلا رد دادن وقتی کم میارن کامنت رو کپی میکنن بدون هیچ منطقی🤦♂️😂)
یه مشکل پیش اومد
منطق؟خخخخ
خداوکیلی خودت حرف از منطق می زنی خندت نمی گیره
یعنی هلاک این جملتم منطق توش خیلی هست
( آلمانی فن ها وقتی بحث پرفورمنس میشه هیچ حرفی برای گفتن ندارن فقط دلشون به جایزه خوشه)
الان آمریکا اول شده بود هر روز لینکش رو می زاشتی
این همه خبرنگار حوزه خودرو دور هم جمع می شن بعد از کلی بحث پیشرانه سال رو انتخاب می کنند ولی مهندس می گه این جایزه ارزشی نداره
سوشیانت
۲۰ خرداد ۱۴۰۳بی خیال اسم جایزه به درد نمیخوره وقتی موتورت قدرت نداشته باشه
بی خیال اسم
۲۱ خرداد ۱۴۰۳(بی خیال اسم جایزه به درد نمیخوره وقتی موتورت قدرت نداشته باشه)
قدرت؟
یعنی اون همه داور جایزه رو بر اساس خوشگلی دادن
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳به خاطر خوشگلی بوده چون موتور هایی مثل lt4 و همی قدرت بیشتری از اروپایی ها دارن
بی خیال اسم
۲۱ خرداد ۱۴۰۳(به خاطر خوشگلی بوده چون موتور هایی مثل lt4 و همی قدرت بیشتری از اروپایی ها دارن)
همی که دیگه به تاریخ پیوست اگه خوب بود گروه کرایسلر کنارش نمی زاشتن
اینجا فقط معیار قدرت نیست
هر وقت حرفی جز قدرت داشتی کامنتم ریپ بزن
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳خودت خیلی خوب میدونی چرا کرایسلر گذاشت کنار چون قوانین آلاینده رو نمیتونست پاس کنه در ضمن خودت شروع کردی گفتی موتور های آلمانی قوی هستن بحث lt4 و همی شد کم آوردی و فرار کردی دقیقا مثل مازیار
بی خیال اسم
۲۲ خرداد ۱۴۰۳(خودت خیلی خوب میدونی چرا کرایسلر گذاشت کنار چون قوانین آلاینده رو نمیتونست پاس کنه در ضمن خودت شروع کردی گفتی موتور های آلمانی قوی هستن بحث lt4 و همی شد کم آوردی و فرار کردی دقیقا مثل مازیار)
خب اگه اینطوره منم مثل خودت می گم این ضعف در مهندسی هست که نمی تونه قوانین رو پاس کنه
موتور همی هیچ مهندسی خاصی نداره صرفا بخاطر طراحی سادش و قابلیت تیون بالاش گنده شده
من کم آوردم؟😂😂😂
تو خودت که داری فشار می خوری که آلمان این جا اول شده آمریکا هیچی نشده
اینطور فشاری هم بهت وارد شده که می گی بخاطر خوشگلی جایزه دادن
من که با قدرت شروع کردم؟
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۳بی خیال اسم اگه قوانین آلایندگی مهمه که اونا میگن کلا موتور v8 خوب نیست چون آلایندگیش بالاست آلمانی ها نهایتا چند تا جایزه بی دلیل بگیرن پیچیدگی موتور افتخار نیست کسی نمیاد بگی موتور ماشینم قدرت نداره بجاش جایزه داره و پیچیده هست
بی خیال اسم
۲۴ خرداد ۱۴۰۳(بی خیال اسم اگه قوانین آلایندگی مهمه که اونا میگن کلا موتور v8 خوب نیست چون آلایندگیش بالاست آلمانی ها نهایتا چند تا جایزه بی دلیل بگیرن پیچیدگی موتور افتخار نیست کسی نمیاد بگی موتور ماشینم قدرت نداره بجاش جایزه داره و پیچیده هست)
آره چند تا ژورنالیست بی سواد که اندازه سوشی فشاری سرشون از ماشین نمی شه هغ باتوعه سوشی
اگه قدرت ملاک بود که
آمریکا بهترین داخل موتور اسپورت
آمریکا بهترین داخل سوپراسپورت ساختن
داشتن سریع ترین ماشین و….
که متاسفانه هیچکدوم رو نداره
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا آمریکا هم سوپر اسپرت فوق العاده میسازه هم سریع ترین ماشین رو نمونش هنسی ونوم f5 در ضمن اگه به فشاری بودن باشه که اروپایی فن ها رتبه اولن که فقط دیسلایک میدن و هیچ حرفی برای گفتن در مقابل لینک ندارن
! i M α η δ υ α R
۱۹ خرداد ۱۴۰۳طاها جان داری احساساتی و انتحاری کامنت می گذاری …
اگه کوروت رو میگی که کوروت جدید ( با 300 کیلو اضافه وزن ) نسبت توان به لیتر انجینش ، از فراری 458 که ساخت 14 سال پیش ایتالیاست هم کمتره ، پس نمی تونه کسی رو به نفس نفس بندازه …
بیمر هم که با ساخت انجین مک لارن F1 خودش رو ثابت کرده قبلا …
( وقتی مک لارن با بودجه کمتر از بیمر ، F1 رو ساخت خود بیمر به نظرت نمی تونسته یه چیزی مثل F1 بسازه ؟ سیاست برندها و نقشه راهشون با هم فرق داره )
دیروز میگی خشایار اومده تعصبشو فرو کرده توی چشم ما !!!!!!
الان اینکه تو نمی پسندی یه اروپایی مثل بیمر اول شده باشه و داری هی سعی می کنی بکشیش پایین ، فرو کردن تعصبت توی چشم ما نیست ؟
به عنوان یه برادر بزرگتر بهت ( و همچنین به خودم ) توصیه میکنم روحت رو بزرگ کن که از تمام زیبایی های دنیا لذت ببری …
به رقبا احترام بگذار و اگه موفق بودن حتی تحسینشون کن تا زمانی که تو هم موفق شدی اونها هم تو رو تحسین کنند …
صبرت رو هم زیاد کن …
داریوش فدایتشوم
۱۹ خرداد ۱۴۰۳داداشم راست میگه فکر میکنم هنوزم که هنوزه سریع ترین خودرو تنفس طبیعی تاریخ همین مکلارن F1 هستش که قلب تپندش کار بی ام و عزیزه
! i M α η δ υ α R
۱۹ خرداد ۱۴۰۳مخلصم داداشی …
Taha Ayoobi
۱۹ خرداد ۱۴۰۳بله درسته یک مقدار اینجوریه.
خشایار رسما داره دعوا راه میندازه، یعنی داره اعلام جنگ میکنه، ولی من این موضوع برام سوال بود یک مقدار.
اینجوری نیست که چون من نمیپسندم پس بده، ولی میخوام بگم این اختلاف جایزه و اعداد ارقام نشون دهنده برتری نیست.
چون جنرال موتورز موتور هایی داره که از بی ام و بالاتر هست.
! i M α η δ υ α R
۱۹ خرداد ۱۴۰۳فکر نمی کنم رسما اعلام جنگ کرده باشه …
اینجا هیچ آدم بالغ و متعادلی ( به لحاظ تعادل روان ) با دیگران جنگ نداره …
بعضی پست ها چالشی اند و بعضی عقاید متعصبانه و این خود به خود باعث بروز تنش میشه …
چند هفته پیش مازیار و سوشیانت در نهایت ادب و متانت تا 5 روز بعد از پست ” اروپا در برابر امریکا ” داشتد سر تایم دیمن با هم بحث می کردند و نه حرف و حدیثی پیش اومد ، نه دلخوری و نه دعوایی …
فرداش کامنت گذاشتم و بهشون هم گفتم این روش بحث درسته و باید الگویی بشه برای همه …
با سعه صدر و سعه صدر و سعه صدر و ادب و دانش میشه خیلی چیزها رو اثبات کرد …
هیچ کس دشمن نیست …
Taha Ayoobi
۱۹ خرداد ۱۴۰۳انشاالله که اینجوری باشه شما میگی ولی چیز سکه من تو چند تا پست اخیر دیدم یک مقدار فرق داشت.
خدا بخیر کنه
Bijan
۱۹ خرداد ۱۴۰۳اطلاعاتت کمه برادر
مکلارن که سال ها توی دهه ۹۰ رکورد سرعتو داشت با ۳۷۴ کیلومتر برساعت موتور بی ام و روش بود
car lover
۱۹ خرداد ۱۴۰۳بی ام و سوپر اسپرت ساز نیست مهندس نه اینکه نتونه بلکه هدفش این نیست. مثل این میمونه که بگی رولز رویس چرا هایپرکار نمیسازه
saeed
۱۷ شهریور ۱۴۰۳نیازی نداره به سوپر اسپرت با یه سدان سوپراسپرت میخوره
حسن
۱۹ خرداد ۱۴۰۳از 1999 تا 2019 کلا توسط مجلهی بینالمللی فناوری پیشرانه (Engine Technology International magazine) و بنیاد UKi مدیا برگزار شد
بزرگواران باید موتور جدید باشه یعنی محصول سال برگزاری رقابت باشه یا یک بروز رسانی در اون ایجاد شده باشه موتورها گاهی در چندین مورد فقط با یک تغییرات جزیی در سال بعد به عنوان موتور جدید در نظر گرفته شدن
هرساله در اشتوتگارت آلمان، ۵۸ نفر از مشهورترین خبرنگاران صنعت خودروی دنیا، برای انتخاب بهترین پیشرانهی تولیدی جهان، گرد هم میآیند.
قدرت پیشرانه در کنار مصرف سوخت و سایز نهائی، مهمترین عوامل تأثیرگذار بر منتخبین این همایش بوده و منجر به کسب بالاترین امتیاز میشود
چرا ب ام و بیشترین جایزه را داره این مبحث اصلا روشنه توربو و بوست بالای تورو و مصرف کم و گرفتن بیشترین قدرت در قبال سوخت اما چی تحویل میده یه موتور تحت فشار که استهلاک بالا داره
چرا امریکاییها حتی با وجود بروز رسانیهای ایجاد شده بعد سال 1999 در بسیاری از موتورها در این فرایند قرار نمیگیرند اولا خیلی از موتورها تنفس طبیعی ان دوم مصرف سوخت بالا دارن همین الان کوروت مصرف 14 تا داره
چرا فورد فیستا انتخاب شد یک لیتری توربو شارژ با مصرف 4 لیتر در صد کیلومتر
ایا این معیار خودروی امریکائیه کلا این جوایز مغایر با تمام بنیانهای امریکاست
بعد سال 2019 هم که تعطیلش کردن کادیلاک تمام موتورهاش سال 2020 بروز رسانی شد کوروت سی 8 سال 2020 معرفی شد
موتور کامارو و موستانگ و چلنجر حتی با وجود بروز رسانی به خاطر تم المانی این جایزه تو رقابت نمیان موتورها ی پیکاپها که اصلا نمیتونن تو رقابت باشن اخه
این جایزه قیاس توانایی ساخت موتور در امریکا و اروپا نیست اینجا قیاس اروپایی سازی بهتره موتورهای خودروییه
حسن
۱۹ خرداد ۱۴۰۳وقتی دانش اگاهی و اطلاعات نارید مگه مجبورید خود زنی میکنید
اصلا تمام مولفه های مورد نیاز برای این رقابت را که کنار بذاریم
اینجا نفرت مولفه ی اول در تحلیلهای المانی و اروپایی فنهاست
برندهای پورشه و بنز هم کم جایزه گرفتن و گروه فولکس واگن شامل برندهای بوگاتی . آئودی، پورشه، بنتلی، لامبورگینی، فولکسواگن، سیات، اشکودا، است هم تقسیم کنی یکی نصف جایزه بهشون میرسه
اروپایی فنها از نردبان ب ام و بالا رفتن و طی 120 کامنت بدون محتوا متلک زدن به موتور های امریکایی که موتور ندارن موتور میدزدن که دقیقا به برند خودشون هم وارده
ایا پورشه و ائودی و بنز و لامبورگینی و بوگاتی هم موتور دزدی میکنن موترهای خودروهاشون بدرد زباله دونی میخوره
شما با بوگاتی دارید تو پدال گاز میدین انگار سوارشید اما موتورش که به نظرتون خداست و از 1999 تا الان سی تا بروزرسانی داشته یک جایزه نداره ایا اشغاله یا از هند دزدیدنش
لامبو مگه عشق شما ها نیست کجای داستانه ایا به درد جرز دیوار میخوره وجدانا نکنید اینکا را را خودتون را مضحکه نکنید جو گیر نشید
به خاطر ب ام و شیلنگ گرفتید رو کل خودرو سازی اروپا
JaMsHiD-R1988
۱۹ خرداد ۱۴۰۳آمریکا کی انجین دزدی کرده؟
درسته اروپا صددرصد برتر از آمریکاس ولی آمریکا دیگه دزدی انجین نکرده
مگه ایرانخودروعه؟
سوشیانت
۲۰ خرداد ۱۴۰۳اروپا تو خواب مهندسیش بهتر از آمریکاست
JaMsHiD-R1988
۲۱ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت دلیل بیار که تکنولوژی آمریکا برتر از اروپا هست !
نیا از اختراعات بگو ایران هم یه روزی پر از مخترع های بزرگ بود
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳تو یه پست جوابت رو دادم و دلیل آوردم فقط کافیه بدونی که دوج پر شتاب ترین خودروی جهان رو ساخته این از پرفورمنس تو بحث لوکس بودن هم همه آلمانی ها پشت سر کادیلاک اسکالید و سلستیک هستن این دو تا ماشین با اون همه امکانات مثل صندلی های ۲۰ جهته آینه وسط دیجیتال رزولوشن نمایشگر ها دو برابر یه تلویزیون فور کی سرنشین جلو جدا از راننده میتونه صدای بلندگو ها رو تنظیم کنه و… در ضمن ایران دقیقا چه اختراعی تو صنعت خودرو داشته؟! اختراع کردن کار ساده ای نیست
حسن
۱۹ خرداد ۱۴۰۳حالا نه امریکا لنگ موتور مونده المانی فنا سایت پدال یه کتی میرن موتور نمیدن امریکا اونا هم لنگ موتور جایزه دار 5 لیتری که تو صد کیلومتر 10 لیتر میسوزنه کل صنعت خودروشون رفته رو هوا
این موتور بنزین نمیسوزونه دهن صاحب خودرو را صاف میکنه بعد یه سال اندازه به به و چه چه هزار تا قناری باید پول تعمیرات بده
M
۱۹ خرداد ۱۴۰۳فقط اینا نیست به معرفی تکنولوژی جدید هم بر میگرده که بی ام و باز هم خیلی حرف برای گفتن داره مثل
Valvetronic
VANOS
Hot V
و تو فرمول یک و سایر مسابقات هم واقعا حرف برای گفتن داشت
از موتور چهار توربو e30
تا موتور ۱۴۰۰ اسب بخاری BMW M12 چهر سیلندر یک و نیم لیتری
موتور BMW E41 / P80 engine سال ۲۰۰۸
موتور P60B40 برای e 46
موتور s70 برای مکلارن
فقط همین بس که اولین قهرمان فرمول یک با موتور توربو بوده بی ام و در حالی که به موتور رنو با توربوش تو f1 میگفتن قوری جوشان
سال ۲۰۰۸ میگفتن حدود ۱۰۰ اسب از موتور فراری و بنز قوی تر بوده نزدیک ۱۵ سال رکورد مونزا(temple of speed) دست این موتور بوده
نزدیک ۴ سال رکورد مستقیمی لمانز دست مکلارن بوده با موتور بی ام و
FIA موتور P60 رو ممنوع کرد برای سال بعد به خاطر اینکه تقریبا همه مسابقه ها رو برد
امیررضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۳به به، بیاموی جون! خوش نواختی به مولا
بیخود نیست که حرف وسط BMW میگه موتور!! اینا کارشون همینه.
انصافا بیامو با هر متر و معیاری بخوای حساب کنی، موتور خوب کم نداره:
1) موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر (BMW i8)
2) موتورهای 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو و توئین توربو (M3-M4-X3M-X4M-Z4-Supra-M2)
3) موتور 4.4 لیتری توئین توربوی 8 سیلندر معروف (M5-M8)
4) موتور 6.6 لیتری توئین توربوی 12 سیلندر سری 7 و نسخه 6.75 لیتری که برای رولزرویس میسازه
5) موتور 4 لیتری 8 سیلندری که برای M3 نسل E92 تولید کردن
6) موتور 5 لیتری 10 سیلندر (M5-M6)
7) موتور 3.2 لیتری 6 سیلندر بسیار محبوب با کد S54B32 که تو نسل E46 بود
و الی آخر
این لیست خیلی طولانیه…
JaMsHiD-R1988
۱۹ خرداد ۱۴۰۳موتور S58 که خدای خدایان شش سیلندره
موتور S63 هم که بیش از ده ساله داره تولید میشه و هنوز هم جزو برترین هاست
جالبه تو نسخه پونصد اسب بخاریش نسبت تراکمش با دنا پلاس توربو یکیه😂💔
اما پونصد اسب این کجا صدو شصت اسب اون کجا
18:45
۱۹ خرداد ۱۴۰۳به به به دست مریزاد ٱقا شاهین حالم و خوب کردی! 🙏😍❤️❤️
بله دوستان ب ام و بهترین سازنده پیشرانه تو صنعت خودروسازیه.
نوآوری های ب ام و بخصوص تو امر طراحی پیشرانه تمومی نداره.
اولین پیشرانه بنزینی تمام آلومینیومی، اولین پیشرانه دیزلی تمام آلومینیومی، بکاربرنده توربوشارژ برای اولین بار تو اروپا، فناوری v hot توربو تو خودروهای جاده ای، فناوری توئین اسکرول، سازنده اولین پیشرانه دیزلی جهان مجهز به 4توربوشارژ،سازنده پرتعداد ترین پیشرانه با آرایش خطی در تاریخ، سازنده اولین پیشرانه هیدروژنی دوگانه سوز تاریخ (در سری7 E65) وصدها نوآوری دیگه در امر مهندسی پیشرانه که مدیون ب ام و هستیم..
HamiD
۱۹ خرداد ۱۴۰۳واقعا چه میکنه بی ام و!
فراری و هوندا که بی نظیرن ( از انجین سازهای مورد علاقم )
بقیه هم واقعا عالی …
انتظار دیدن نام مکلارن رو هم نداشتم ؛ هممممم بسیار عالی!
Lamberto
۱۹ خرداد ۱۴۰۳جوایز اگه در دهه شصت آغاز میشد فیات-لانچیا با موتور های جواهرشان جوایزو دررو میکردن البته اگر انصاف رعایت میشد
زیاد به این جوایز نمیشه دل خوش کرد عین توپ طلا و جایزه اسکار میمونه سیاست پشتشه
حسن
۱۹ خرداد ۱۴۰۳وقتی دانش اگاهی و اطلاعات نارید مگه مجبورید خود زنی میکنید
اصلا تمام مولفه های مورد نیاز برای این رقابت را که کنار بذاریم
اینجا نفرت مولفه ی اول در تحلیلهای المانی و اروپایی فنهاست
برندهای پورشه و بنز هم کم جایزه گرفتن و گروه فولکس واگن شامل برندهای بوگاتی . آئودی، پورشه، بنتلی، لامبورگینی، فولکسواگن، سیات، اشکودا، است هم اصلا تقسیم کنی یکی نصفه گیرشون میاد
اروپایی فنها از نردبان ب ام و بالا رفتن و طی 120 کامنت بدون محتوا متلک زدن به موتور های امریکایی که موتور ندارن موتور میدزدن که دقیقا به برند خودشون هم وارده
ایا پورشه و ائودی و بنز و لامبورگینی و بوگاتی هم موتور دزدی میکنن موترهای خودروهاشون بدرد زباله دونی میخوره
شما با بوگاتی دارید تو پدال گاز میدین انگار سوارشید اما موتورش که به نظرتون خداست و از 1999 تا الان سی تا بروزرسانی داشته یک جایزه نداره ایا اشغاله یا از هند دزدیدنش
لامبو مگه عشق شما ها نیست کجای داستانه ایا به درد جرز دیوار میخوره وجدانا نکنید اینکا را را خودتون را مضحکه نکنید جو گیر نشید
به خاطر ب ام و شیلنگ گرفتید رو کل خودرو سازی اروپا
علی
۲۰ خرداد ۱۴۰۳لامبو کلا دوتا موتور داره بوگاتی هم یکی که دوتاشون هم خداگونه هستن ولی چون تولید محدود هست احتمالا داخل مجموعه فولوکس واگن حساب شدن
حسن
۱۹ خرداد ۱۴۰۳طبق استدلال المانی و اروپایی فنها در کامنتهای قبلی این مطلب
ایا بنز که جزو 4 برند بزرگ در سبد کالاست از 1999 تا حالا یه موتور خوب نداشته و موتوراش ابکی و خیار شوری ان یا الان باید دنبال علتهای علمی و مسائل دیگه بگردیم
یه کم به راه راست بیایید
بالای نربان ب ام و چه خبر هوا خوبه
مهدی
۱۹ خرداد ۱۴۰۳Ef7 هم در سال 1385 عنوان دهمین موتور برتر دنیا رو به خودش اختصاص داده هر چی باشه المانی هست و موتورهای المانی بیشترین جوایز رو گرفتند بنازم به این شخصیت و قدرت و با دوام بودن موتور EF7 همه خودروهای داخلی رو حریفه ماشاالله
JaMsHiD-R1988
۱۹ خرداد ۱۴۰۳واکنش اون زانتیا سه هزار با موتور ES9 :
چقدر شما گوگولی مگولی هستی☺️
! i M α η δ υ α R
۱۹ خرداد ۱۴۰۳حسن عزیز به اعصابت مسلط باش …
کسی چیزی نگفته که این همه داری خودت رو اذیت می کنی …
بین کامنت ها بالاخره یه چند تا حرف بی ربط یا احساسی یا متلک یا قلمبه یا نیش و کنایه هم پیدا میشه که کاریش نمیشه کرد …
اصلا گور بابای موتور اسپرت …
فکر اعصابت باش …
کرونا نشون داد هیچ کس از فرداش خبر نداره و پای سلامتی که میاد وسط کل این دنیا به 2 قرون هم نمی ارزه …
با این وضع اقتصاد و هزار جور مشکل ریز و درشت توی زندگی ، یه دقیقه اومدی دو تا پست بخونی و با دو تا دوست معاشرت کنی و حال خوب و خوشی داشته باشی که اونهم با جدی گرفتن حرف چند تا احتمالا نوجوان احساساتی یا چند طرفدار متعصب و بی سواد ، خودت داری فاتحه می خونی به اعصاب خودت …
صنعت خودروی آمریکا عزت و قربش سر جاشه و توپ هم تکونش نمی ده …
اهل فن می دونن …
چرا خودتو ناراحت میکنی …
اروپایی فنای درست و حسابی کیفیت و نوآوری و نبوغ رو نگم زودتر از همه ، اما مثل همه تشخیص میدن و هر جا لازم باشه بهش اعتراف هم می کنند ، حتی اگه از سمت اردوگاه رقیب باشه …
این بحث سوپراسپرت سازی و حالا هم بهترین انجین های سال روت اثر گذاشته متاسفانه …
سعی کن ازش بگذری …
فردا خواهد آمد ، حتی اگر ما نباشیم …
تا هستیم ، به جای نفرت پراکنی و کینه ورزی ، به هم عشق بورزیم که عشق ، تنها یادگاری است که از ما ، تا همیشه باقی خواهد ماند …
علی
۲۰ خرداد ۱۴۰۳دم بی ام و همه جوره گرم که همیشه بهترینه
علی
۲۰ خرداد ۱۴۰۳بنازم به آلمان عشق منی
ولی پژو با موتور ۱.۴ و ۱.۶ ۱.۸ موتور پژو ۲۰۶ هم ۱.۴ هم ۱.۶ جوایز رو هشت سال دروع کرده واقعا پرفکتو پژو انتظار شو نداشتم
علی
۲۰ خرداد ۱۴۰۳از این به بعد آمریکایی باز ها اومدن. دنبالشون کنید ،🤣😂🤣😂🤣🤣😅😉😉😉
سوشیانت
۲۰ خرداد ۱۴۰۳فعلا که ما دنبال شماییم با اون قدرت کم موتور های آلمانیتون
حسین
۲۰ خرداد ۱۴۰۳عجیبه که خبری از نیسان و میتسوبیشی نیست حتی یه جایزه هم نبردن ؟!
ناخدا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳سلام. فعلا که تویوتا بیشترین فروش تو تمام خودروهای دنیا داره . هیچ خودرسازی نتونسته رو دست تویوتا بزنه . پرفروش . کم استهلاک . آفرود خوب .با کیفیت
Asf
۲۱ خرداد ۱۴۰۳دوستان اطلاعاتتون عالیه 🙌
بحث های جالبی هم دارید ولی خدایی دم همه ی شرکت ها گرم چون اینقدر تلاش میکنن تا جزو بهترین ها باشن
براتون بهترین ماشین ها رو ارزو میکنم (تلاش کنید و نا امید نشید)