در این مقاله جذاب خودروسازانی را معرفی خواهیم کرد که بیشترین جوایز بینالمللی پیشرانه سال را به دست آوردهاند.
جایزه بینالمللی پیشرانه سال در سال ۱۹۹۹ راهاندازی شد و تا سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشت اما پس از آن بخاطر همهگیری کرونا به تعویق افتاد. داورانی متشکل از خبرنگاران خودرویی سراسر جهان در آن زمان رای های خود درباره بهترین پیشرانهها را اعلام میکردند و در آن زمان ۲۴۷ عنوان و جایزه به ۱۸ خودروساز تقدیم شد هرچند در برخی موارد برخی شرکتها بهطور مشترک یک جایزه را دریافت کردهاند. در ادامه خودروسازانی را که بیشترین جوایز بینالمللی پیشرانه سال را دریافت کردهاند خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم. دقت داشته باشید که ما فقط پیشرانههای بکار رفته در خودروهای تولیدی را حساب میکنیم چراکه در سالهای اولیه راهاندازی این جایزه سه کانسپت هم برنده شده بودند.
- آلفارومئو (یک جایزه)
چندین محصول آلفارومئو از پیشرانههای فیات که در همین لیست هم حضور دارد استفاده کردهاند اما تنها یک پیشرانه که توسط خود آلفارومئو ساخته شده این جایزه را به دست آورده است که از نوع ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۴ سوپاپ توسعه یافته توسط جوزپه بوسو بوده است. این پیشرانه که در خودروهای ۱۵۵ و ۱۵۶ بکار رفته جایزه پیشرانه برتر سال را در کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری به خود اختصاص داده هرچند بعدها حجم آن به ۳.۲ لیتر افزایش یافت.
- جنرال موتورز (یک جایزه)
تنها پیشرانه جنرال موتورز که برنده این جایزه شده از نوع ۱.۴ لیتری اکوتک بکار رفته در اوپل آمپرا و شورولت ولت بوده است. جنرال موتورز همچنین دو جایزه برای کانسپت های هیدروژن سلول سوخت اتونومی و تراکم متغیر ساب برنده شده هرچند آنها را در این لیست حساب نکردهایم.
- سوبارو (دو جایزه)
سوبارو در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه بهترین پیشرانه سال در کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری شد. این پیشرانه توربوی EJ255 در ایمپرزا، لگاسی، اوت بک، فارستر و باجا پیکاپ بکار رفته است. دو سال بعد نسخه جدیدی از همان پیشرانه با نام EJ257 توانست جایزه بهترین پیشرانه سال را به دست آورد. این نیروگاه ژاپنی در اکثر موارد بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده است.
- جگوار لندرور (سه جایزه)
جگوار لندرور به مدت ۲۰ سال نظر داوران را به خود جلب نکرده بود تا اینکه بهطور ناگهانی در سال ۲۰۱۹ جایزه موردبحث را برای سیستم برقی بکار رفته در کراس اور آی پیس بدست آورد. این پیشرانه علاوه بر کسب جایزه بهترین پیشرانه جدید توانست جایزه بهترین پیشرانه با قدرت ۳۴۵ تا ۴۴۴ اسب بخار و جایزه بهترین قوای محرکه برقی را نیز کسب کند.
- مک لارن (سه جایزه)
حضور مک لارن در این لیست فقط به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی M838G متکی است، پیشرانهای که سال ۲۰۱۱ روی MP4-12C معرفی شد و از آن زمان تاکنون روی بسیاری از محصولات این شرکت بکار رفته است. این نیروگاه پرقدرت که با همکاری ریکاردو ساخته شده توانسته در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ جایزه بهترین پیشرانه سال در کلاس ۳ تا ۴ لیتر را کسب کند. نسخه ۴ لیتری M840T آن نیز اولین بار در 720S بکار رفت هرچند جایزهای بدست نیاورد.
- مزدا (چهار جایزه)
پیشرانه رنسیس بکار رفته در مزدا RX-8 تنها پیشرانه روتاری است که جایزه بینالمللی پیشرانه سال را بدست آورده است. این پیشرانه در سال ۲۰۰۳ جایزه کلی را بدست آورد و همچنین توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید و بهترین پیشرانه در کلاس ۲.۵ تا ۳ لیتر را کسب نماید. جایزه آخر در سال بعد نیز تکرار شد. رنسیس حجم ۱۳۰۸ سیسی دارد اما بخاطر نوع طراحی روتاری خود حجم متفاوتی در مقایسه با پیشرانههای سنتی خواهد داشت. داوران پیشرانه رنسیس را با حجم ۲۶۱۶ سیسی در مسابقات شرکت دادند.
- پژو سیتروئن (شش جایزه)
پژو سیتروئن که هماکنون بخشی از استلانتیس است در واقع بخاطر همکاری با بی ام و ۱۴ جایزه را به خانه برده است. البته فرانسویها با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو دیزل خود برنده کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ شدهاند و بعداً نیز با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی توانستند جایزه کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتر را از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به خود اختصاص دهند. این پیشرانه در محصولات متنوع سیتروئن، پژو، دی اس و اوپل بکار رفته است.
- تسلا (شش جایزه)
شاید جای تعجبی نداشته باشد که تسلا بیشترین جایزه پیشرانه را بین سازندگان خودروهای برقی بدست آورده است. سیستم بکار رفته در خودروهای این شرکت از زمان مدل S تاکنون برنده بخش بهترین مصرف سوخت و پیشرانه سبز شدهاند. تسلا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ این جوایز را به خانه برده است. این خودروساز آمریکایی همچنین در کلاس بهترین قوای محرکه برقی نیز جایزهای را به خود اختصاص داده است.
- فیات (هفت جایزه)
از بین جوایز فیات پنج جایزه به پیشرانه ۲ سیلندر ۸۷۵ سیسی توربوی توئین ایر این خودروساز اختصاص داشته است. فیات همچنین با پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو دیزل مولتی جت در سال ۲۰۰۵ برنده کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتری شد و در سال ۲۰۱۰ نیز پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی بنزینی مولتی ایر جایزه بهترین پیشرانه جدید را کسب کرد.
- بی ام و/پژو سیتروئن (هشت جایزه)
پژو سیتروئن و بی ام و روی پیشرانه ۴ سیلندری با یکدیگر همکاری کردهاند که در حجمها و انواع مختلف تولید شده و روی محصولات گوناگون این برندها بکار رفته است. نسخه ۱.۶ لیتری این پیشرانه توانست به مدت هشت سال و از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ جایزه بهترین پیشرانه در کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر را به خود اختصاص دهد.
- پورشه (ده جایزه)
ژرمنها با چندین پیشرانه از ۴ سیلندر ۲ لیتری باکستر و کیمن گرفته تا ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربو توانستهاند جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس را کسب کنند. تقریباً یکسوم جوایز پورشه با پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو بدست آمده است. این پیشرانه در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بهترین گزینه کلاس خود بود.
- فورد (یازده جایزه)
تمامی جوایز فورد بخاطر تولید پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی اکوبوست کسب شدهاند. این نیروگاه جمعوجور در سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین پیشرانه جدید، در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ جایزه کلی بهترین پیشرانه، در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ جایزه بهترین پیشرانه با حداکثر ۱ لیتر حجم و در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین پیشرانه جدید با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار را بدست آورد.
- مرسدس بنز (دوازده پیشرانه)
تمامی پیشرانههای برنده جایزه مرسدس بنز به جز یک مورد توسط AMG توسعه یافتهاند. در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری بکار رفته در محصولات ۶۳ این برند پرفورمنس توانست جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس و بهترین پیشرانه با حجم بالاتر از ۴ لیتر را بدست آورد. چند سال بعد پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بکار رفته در A45 توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید سال ۲۰۱۴ را کسب کرده و در همان سال و دو سال بعد بهترین پیشرانه کلاس ۱.۸ تا ۲ لیتر لقب بگیرد. تنها پیشرانه غیر AMG که این جایزه را به خانه برده نیروگاه ۲.۱ لیتری توربودیزل نصب شده در C و E کلاس است که در سال ۲۰۰۹ برنده کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری شد.
- تویوتا (بیستودو جایزه)
تویوتا در سال ۱۹۹۹ با پیشرانه ۱ لیتری یاریس جایزه بهترین پیشرانه کلی را مال خود کرد و پنج سال بعد نیز به اولین خودروسازی تبدیل شد که این کار را با پیشرانه ۱.۵ لیتری جدید خود تکرار میکند. همین پیشرانه هیبریدی موفقترین نیروگاه تویوتا در لیست ماست و توانسته ۱۲ جایزه را بدست آورد. از دیگر پیشرانههای برتر تویوتا میتوان به نمونه ۱.۳ لیتری بکار رفته در محصولات هیبریدی این برند اشاره کرد. البته پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی تویوتا کرولا و سلیکا و لوتوس الیزه و اگزیج نیز در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین پیشرانه کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر را به ارمغان آورده است.
- هوندا (بیستوسه جایزه)
پیشرانههای مختلف هوندا از نمونه ۳ سیلندر ۱ لیتری نسل اول اینسایت هیبرید گرفته تا ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نسل دوم NSX توانستهاند جایزه بینالمللی پیشرانه برتر سال را کسب کنند. پیشرانه ۱ لیتری یاد شده به تنهایی ۱۱ جایزه را بدست آورده که از جمله آنها میتوان به بهترین پیشرانه سبز و اکونومی سال اشاره کرد.
- فراری (سی جایزه)
پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری ۵۵۰ مارانللو در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ جایزه بهترین پیشرانه کلاس بالای ۴ لیتر را بدست آورد. همین جایزه در سال ۲۰۱۱ تکرار شد تا راه برای کسب ۲۸ جایزه دیگر در سالهای بعد هموار شود. اکثر موفقیتهای فراری در این بخش به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توربوی ۴۸۸ مربوط میشود.
- گروه فولکسواگن (سیوهفت جایزه)
فولکسواگن و آئودی بهصورت مشترک در این لیست حضور دارند چراکه از پیشرانههای مشترک زیادی استفاده میکنند. موفقترین نیروگاه این برندها به نمونه ۱.۴ لیتری TSI مربوط میشود که ۱۳ جایزه در کلاسهای مختلف از جمله کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتر را بدست آورده است.
- بی ام و (شصتوسه جایزه)
بردن جایزه بینالمللی پیشرانه سال دستاورد بزرگی است هرچند کسب شصتوسه جایزه بهسختی باورکردنی خواهد بود. دلیل موفقیت بی ام و را میتوان تولید طیف وسیعی از پیشرانهها، از ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو گرفته تا ۱۲ سیلندر ۵.۴ لیتری دانست. ده جایزه به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری M5 و M6 تعلق دارد هرچند بی ام و با ۱۴ و ۱۳ جایزه در کلاسهای ۲.۵ تا ۳ و ۳ تا ۴ لیتر حرف اول را میزند. اگر پیشرانههای برندهای که بهصورت مشترک توسط بی ام و با سایر شرکتها توسعه یافته را نیز حساب کنیم تعداد جوایز این خودروساز آلمانی به هفتادویک جایزه میرسد.
علیرضا
۱۸ خرداد ۱۴۰۳جالبه که bmw از مرسدس بیشتر جایزه برده
علی جردن
۱۸ خرداد ۱۴۰۳برچم باواریا بالاست
amir
۱۸ خرداد ۱۴۰۳دیس بک سنگین به علی ماشالای عزیز
چی شد بنز که یاتاقانی بود اویل پمپشو باس آمریکا میداد
حالا میشه بهمون بگی چرا هم از فورد هم از جنرال بالاتره ؟
این که دیگه جی دی پاور نیست که پول بدن
قابل توجه اون پیامک بی تی اس فن که توان مهندسی فنی ژاپنم میبره زیر سوال و از یاتاقان تندرا خوشحاله باید بگم که اونی که میگی یاتاقان بخاطره ضعف مهندسی نبود که بخاطر وجود براده آهن بود آقای دانشمند فیزیکدان
حالا میشه بگی موتورهای تتا لامبدا چنتا از این جایزه ها بردن؟ و یا کی تاحالا آتیش نگرفتن و یاتاقان نزدن؟
Ahmad
۱۸ خرداد ۱۴۰۳پس این همه کره جایزه گرفته بود پس کجاست؟ چرا همش ژاپن و آلمان و فراری بودن تو لیست پس معلوم شد که جوایز کره ایی ها همش قلابی بوده یه نکته جالب دیگه اینجاست که لامبورگینی تو لیست نبود احتمالا با همون گروه فولکس واگن حساب شده ما که میگفتیم انجین های لامبورگینی رو آلمانی ها میسازن اما بعضی دوستان قبول نمیکردن
amoo-mike
۱۸ خرداد ۱۴۰۳قبول نیست هیوندای هم زحمت کشیده ، فقط از شانس بد من خوبش در نیومد
راستی دوستان خوشحالم که با سایت پدال آشنا شدم
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳🌹 خوش آمدی 🌹
پیام۲
۱۹ خرداد ۱۴۰۳داداش گروه تلگرامی نیست که😅
JaMsHiD-R1988
۱۹ خرداد ۱۴۰۳داداش خوش اومدی
قدمت رو شرکت هیوندا
عمو مایک هم سلام میرسونه از پشت صحنه
B2
۲۰ خرداد ۱۴۰۳قدمت رو شرکت هیوندای . عالی 🤣🤣
B2
۱۸ خرداد ۱۴۰۳قدرت صنعت ژاپن رو اینجا میشه دید
مخصوصا تویوتا و هوندا
افتخارش برای ژاپن و فشارش برا هیترا
KOATEON
۱۸ خرداد ۱۴۰۳نتیجه جنرال موتورز خیلی عجیب بود ، ۱ پیشرانه؟
B2
۱۸ خرداد ۱۴۰۳در متن بالا ، یک مورد از انجینای هیوندای رو نام ببرید که جایزه گرفته باشه ( ۲۰ نمره )
R@min
۱۸ خرداد ۱۴۰۳کلا این جایزه متر و معیار درستی نداره و بیشتر حرکتی تبلیغاتی هست.
مهندسی موتورسازی از موتوراسپرت به جاده میاد که فراری و هوندا بالاتر از همه در قله هستند و خواهند بود.
NAVID@@98
۱۸ خرداد ۱۴۰۳از اون نطر که قطعا مهندسی موتور سازی از موتور اسپرت به جاده میاد و درسته که فراری و مرسدس و فورد و اینها بالاتر از همه در قله هستند و خواهند بود
ولی این جوایز هم درسته و معیار های درستی هستند
البته قبول دارم آمریکایی حقشون هست بالا باشند مثل اروپایی ها جوایز زیادی در هر بخش لایق اش هستند
Mohammad
۱۸ خرداد ۱۴۰۳اقا رامین تو اون پست قبلی پرسیدم ولی انگار کامنتم دیر ثبت شد متوجه نشدی
میخواستم در مورد اون مولتی کرنک گه گفتی بدونم برام جالب شد ، چیزی در موردش نشنیده بودم تاحالا سرچ کردم ولی چیزی پیدا نکردم
بی زحمت تو چند تا جمله دربارش توضیح مختصر بده ممنون
R@min
۱۹ خرداد ۱۴۰۳وقت کردم میگم حتما.
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳همه چیز گویاست . و دهان یاوه سرایان بسته خواهد شد.
***
۱۸ خرداد ۱۴۰۳الان یکیشون میاد میگه چون فورد یا فلان کمپانی امریکایی ، تکنولوژی خط تولید یا تولید انبوه رو راه اندازی کردن ، پس صاحب همه جایزه های بالا هستند
چون اگه اونا نبودن ماشینی هم امروز نبود
در نتیجه ماشالا امریکا 😂
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳اونم معلوم نیست که از کی دزدیدن.
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۳یاوه گویان فقط اونجا که بحث قدرت میشه هیچ جا پیداشون نمیشه
khashayar0
۱۸ خرداد ۱۴۰۳** جایی برای دزدها نیست. ** به کارگردانی جوئل و اتان کوئن
JaMsHiD-R1988
۱۹ خرداد ۱۴۰۳بحث قدرت از موقعی شروع شده که ماشینای کادیلاک هنوز در حد پورشه و فراری و پژو و بی ام و نیستن😂
دارم لیست های لمانز رو چک میکردم تا به Grid start records رسیدم😂
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_24_Hours_of_Le_Mans_records&ved=2ahUKEwijwsGAzsqGAxURX_EDHeSaALIQFnoECBoQAQ&usg=AOvVaw2M5zjDubfr9ws8rQdVFhsa
پول پوزیشن ها دیدن داره😂
همش یا پژو ، یا فراری ، یا پورشه ، یا آئودی ، یا تویوتا😂
لعنتی فورد F40 قاتل لمانز اون قهقهرا ها هست
حالا هم هی بشین بگو دیمن ۱.۶۶ میزنه تا جای این لینک معتبر پاک بشه😂
سوشیانت ، تو بحث قدرت با هرکسی بحث میکنی با من یکی بحث نکن
چون نتایج موتور اسپرت و سریع ترین ها یه چیز دیگه رو نشون میده
حالا هی راه برو بگو اگه آمریکا نبود استارت برقی نبود و شما باید هندل میزدی😂💔
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳موتور اسپرت یه بحثه خودروی جاده ای یه بحثه خودت میدونی از این لحاظ حریف من نمیشی
JaMsHiD-R1988
۲۰ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت بیا تو جاده اوکی
M5 CS
AMG GT BLACK SERIES
AMG ONE
A45 S
FERRARI ENZO
FERRARI 458 SPECIALE
PORSCHE 959
شما یه ماشین در حد و اندازه اینا نام ببر ( تو زمان خود این ماشینا )
سوشیانت
۲۱ خرداد ۱۴۰۳تو جاده که دوج چارجر با سرعت ۳۲۷ و ۸۰۷ اسب قدرت از همه سدان های آلمانی پرفورمنس بهتری داره شورولت هم با c7 zr1 و c8 z06 ثبت سرعت ۳۴۵ و صفرتاصد ۲.۶ یه لول از پورشه و فراری و بنز هم جلو تره و قوی ترین موتور v8 تنفس طبیعی جهان رو داره دوج چارجر دیتونا تو دهه شصت و هفتاد سریع ترین ماشین جاده ای جهان بود شورولت شول ss454 هم با ۴۵۰ اسب بخار قدرت قوی ترین ماشین دهه شصت و هفتاد بود
amir
۱۸ خرداد ۱۴۰۳یاوه سرایان هیچ گاه از توهمات متعصبانه خود بیرون نخواهند آمد پس به آنان عنایتی ننمایید
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳الان طرف میاد رنکینگ دانشگاه میذاره و غلط املایی میگیره😂
وایسا و نظاره گر باش که چطور زیر پست هایی که هیچ اطلاعی ندارن چطور نظر کارشناسی میدن
پیام
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خشایار اینم یه آپشن مخفی از بی ام و با ۶۳ جایزه. فکر کنم یکی از جوایزش مال این آپشن مخفی بوده
https://www.instagram.com/reel/C7RxQKyJ93t/?igsh=NWJyNjhzYnhlMmo2
نشناسی بهتره
۱۸ خرداد ۱۴۰۳قشنگ معلوم بود جملت خطاب به کیه😂
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳سلطان یاوه فقط اونایی که اگه رئیس پورشه و فراری هم بیاد بگه شتاب دیمن 170 واقعیه، قبول نمیکنن.
شمال
۱۸ خرداد ۱۴۰۳کره ای فنها دلشون به همین جوایز خوش بود اما اسمشون نیست
B2
۱۸ خرداد ۱۴۰۳جالبه تسلا و جگوار بخاطر برقیا اسمشون هست
اما این کره ای ها که ادعاشون گوش فلک رو کر کرده ، یدونه جایزه ندارن حتی از همین برقیا که ادعاشو دارن !
اون از بنزینیاشون اینم از برق . همش حرف همش لب و دهن
پیام
۱۸ خرداد ۱۴۰۳اگه سوبارو چهار هزار تا جایزه بین المللی هم داشته باشه، وضعیتش همینه که میبینی!!! خیلی از برندای مطرح نیستن ولی دلیلی نمیشه!
شمال
۱۸ خرداد ۱۴۰۳اگر کره بود از شادمانی مثل عمو قناد و فیتیله ای ها بالا و پایین میپریدی ولی وقتی میبینی اسم سوبارو و مزدا و تویوتا و هوندا اینجا هست ولی اسم کره مرباها نیست میای ع.ق.د.ه گشایی میکنی
FY
۱۸ خرداد ۱۴۰۳حتی خبری لکسوس و نیسان و…. هم نیست کلا مزدا و سوبارو بودن که اونا هم کلا یه جایزه داشتن😁 راستی بهترین خودرو سال چی شد؟🤔
شمال
۱۸ خرداد ۱۴۰۳تویوتا ۲۲ جایزه و هوندا ۲۳ جایزه
اول مقاله رو بخون بعد کامنت بزار
datsun
۱۸ خرداد ۱۴۰۳لکسوس که همون تویوتاست نیسان هم بیشتر موقع جز ده موتور برتر بوده اول نبوده ولی رتبه های بعد بوده
پیام
۱۸ خرداد ۱۴۰۳بنده خدا این یه جایره هست!!! مگه فقط همین یه موسسه هست؟!!! خودتون رو گول میزنید؟! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
شمال
۱۸ خرداد ۱۴۰۳تا همین دیروز تنها دلخوشیتون همین جوایز بود !! حالا چی شده ۱۸۰ درجه تغیر موضع دادی 😵💫
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳از هزار تا موسسه یدونه پولی پیدا میشه که از هیوندا تعریف کنه شما نترس
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳پیام فشار اومد نه؟
گریه کن تا من بخندم
ناخدا
۱۸ خرداد ۱۴۰۳پیام صد بار گفتم جوایز بدرد نمیخوره هروقت یک سدان و یک سوپر اسپرت و یک آفرودر کره ای که بتونه در کنار بزرگان این سگمنتها قرار بگیره و بدرخشه معرفی کردی من به کره ایمان میارم 😁
پیام۲
۱۹ خرداد ۱۴۰۳مگه اینکه دوو یا سانگ یانگ بخواد بزنه😂
B2
۱۸ خرداد ۱۴۰۳«همین پیشرانه هیبریدی موفقترین نیروگاه تویوتا در لیست ماست و توانسته ۱۲ جایزه را بدست آورد»
یه عده میگفتن وای چینیا تو هیبرید از تویوتا جلو زدن :)
یکی از با سابقه ترین کمپانیا تو دنیای هیبرید همین تویوتاست و امروز هم اکثر خودروسازا توجه ویژه به هیبرید دارن
واقعا فکر نمیکردم تو قرن ۲۱ این حجم از جهالت تو مغز یه عده موج بزنه
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳موقعی یه عده زمین تخت گرا شدن صد درصد چین و کره هم میشه برترین خودروساز
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این جاست که میبینیم فرانسه هم از کره ای ها جلوتره
میگی نه ، لیست رو نگاه کن
حالا هی بگو شونزده تا فراخوان ببینم سهام هیوندا بعد بیست میلیارد شکایت شرکت های بیمه میاد پایین یا تویوتا که فقط صد هزار تا فراخوان داده و رایگان تعمیر کرده نه اینکه قفل فرمون اهدا کنه
امیرعلی
۱۸ خرداد ۱۴۰۳BMW💪
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/18.webp
کافیه راجع نسل های جدید سیستم تمام چرخ محرک هالدکس و تورسن فولکس و آئودی تحقیق کنید ببینید تکنولوژی آلمانی که میگم یعنی چی
NGU
۱۸ خرداد ۱۴۰۳آلمان و ایتالیا همیشه انجین ساز های قدری بودن و پیشرو
برند های انگلیسی شاید تو این چند ساله اخیر از نظر تامین انجین یک مقدار وابسته شده باشند ولی انجین ساختن رو خیلی خوب بلدن و اینو گذشتشون نشون میده
قابل توجه اونایی که تا اسم بی ام و میاد میگن یاتاقان میزنه و فلان فقط تعداد جوایزو ببینن و سکوت کنن
بی ام و پر افتخار ترین انجین ساز تاریخه
PURIYA
۱۸ خرداد ۱۴۰۳از برند های کره ای و چینی هیچی نیست😂
ماشالله بی ام و❤️
corvette
۱۸ خرداد ۱۴۰۳بی ام و رو ببین
باور نکردنیه
NGU
۱۸ خرداد ۱۴۰۳جنرال موتورز یک جایزه😂😂اونم برای موتور 1.4 لیتری
ای بابا دلم سوخت بیچاره
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳دلت به حال قدرت کم اروپایی ها بسوزه
مازیار
۱۸ خرداد ۱۴۰۳حالا خوبه آلمانیها همیشه مشکل اویل پمپ و یاتاقان و بوش میلسوپاپ دارن!!
شمال
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ای خدا عجب روزگاری شده !!!! کسایی که میرن با چسب قطره یک تکه آهنربا میچسبونن به پیچ کارتر دارن از خودروسازی آلمان ایراد میگیرن 😵💫 پسر خوب اعتماد به نفس واقعی با اعتماد به نفس کاذب خیلی متفاوته
شمال
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ای خدا عجب روزگاری شده !!!!! کسایی که میرن با چسب قطره یک تکه آهنربا میچسبونن به پیچ کارتر دارن از خودروسازی آلمان ایراد میگیرن 😵💫 پسر خوب اعتماد به نفس واقعی با اعتماد به نفس کاذب خیلی متفاوته
آرش
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ژرمنها بیشتر از ۱۲۰ جایزه گرفتن یعنی به تنهایی ۶۰ درصد جایزه ها رو درو کردن .
Joker
۱۸ خرداد ۱۴۰۳جا داره کونیگ زگ هم به لیست اضافه کنید چون که انجینش قدمتی بیش از یک قرن داره و احترام بر بزرگان هم از اوجب واجباته،از لحاظ پرفورمنس هم که رقیب نداره به خصوص با سوخت راکتور هسته ای،تو ۴۰۰ متر هم با تایم بالای ۱۳ ثانیه فعلا بی رقیبه تا ببینیم جانشین شیرون میتونه از پسش بر بیاد یا نه که من بعید میدونم،هر جا هم دیدید طرفداراش از نتیجه ناراضین بدونید مشکل از جَو زمین و هوا و کوه و کمر و لاستیک و سوخت و راننده و غیره بوده وگرنه کونیگ زگ آنقدر تایم و درگ رسمی ازش تو فضای مجازی هست که نیاز به توضیح نیست…
افشار
۱۹ خرداد ۱۴۰۳یادم است که به مالک و مدیر شرکت کونیگزگ میگفتی مرتیکه کچل !! نظرت عوض شده ؟
آرش
۱۸ خرداد ۱۴۰۳جالبه بی ام و به تنهایی بالاتر از مجموع ژاپن و آمریکا جایزه برده .
Hamid
۱۸ خرداد ۱۴۰۳سلطان بی ام و توی انجین کسی به گردش نمیرسه
وی
۱۸ خرداد ۱۴۰۳فقط تو چنین مقاله هایی عیار واقعی خودروساز ها مشخص میشه و شرکتی مثل فراری از لامبورگینی و… متمایز میشه
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳دوستان میدونم بنز اون عدد بعد از اسم رو بر اساس قدرت پیشرانه نسبت به یه موتور تنفس طبیعی اعلام میکنه . مثلا C63 جدید دو لیتریه
ولی اون زمان که موتور M159 بنز با 6.2 لیتر موتور روی ماشین میذاشت چرا پسوند 63 به کار میبرد؟
Mohammad
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این سوال رو من چند روز پیش پرسیدم ولی جواب درخوری نگرفتم ، بچه ها نوشته بودن به خاطر اینکه موتور های قبلی مرسدس ۶.۳لیتری بودن ، همین
درضمن کد اون موتوری که شما ذکر کردی m156هستش که روی محصولات s,c,eسواره ،کد m159 فقط روی مرسدسsls amg دیده میشه که همون موتور ۶.۲لیتریه ولی تغییرات زیادی نسبت به m156 داشته و جزو قوی ترین پیشرانه های تنفس طبیعی دنیا محسوب میشه
دانیال_Surrey،England
۱۸ خرداد ۱۴۰۳البته لازم به ذکره که ایالات متحده((به جز تسلا)) سهمی در این جوایز نداره.
موتور اکوتک توسط لوتوس طراحی شده و موتور اکوبوست فورد تماما در انگلستان طراحی شده.
و اینکه اینا نمیخوان کارشون رو شروع کنن؟؟!
2 سال زدن بعد از کوووید و…هنوز خبری نیست.
BlackWing
۱۸ خرداد ۱۴۰۳انقدری که تو با صنعت ماشین سازی امریکا مشکل داری مکلارن و بنتلی ندارن!
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خب پس به جز آلفارومئو و فیات و فراری، ایتالیا سهمی در این جوایز نداره.
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۳موتور اکوبوست فورد طراحیش توسط خود فورد انجام شده
Engineer
۱۸ خرداد ۱۴۰۳پیشرانه های بیمر رو میشه چشم بسته انتخاب کرد…
snoopsagg
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این که جایزه بهترین موتور بدن به یه موتور یسری مولفه ها داره
مثلا از کرایسلر و زیر مجموعه هاش چرا باید انتظار بردن این جایزه بره وقتی امضاشون ویپل 3.2 لیتریه که گند میزنه تو مصرف سوخت و …
اینا اصن کارشون این نیست
Mr. gt c
۱۸ خرداد ۱۴۰۳جایزه امسال بی شک به پیشرانه لامبورگینی تمراریو خواهد رسید با وجود تویین توربو به ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه میرسه
آلمانی باز
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ی نفر هم بود زیر پست ((شباهت عجیب بی ام وه سری۱ به کیا سید)) میگفت کره داره از بی ام وه جلو میزنه، اینجا احتمالا نبینیدش😂 ای خدا
نویدی
۱۸ خرداد ۱۴۰۳BMW خیییلی جلوئه