چشم اندازهفته نامه

معرفی خودروسازانی که بیشترین جوایز بین‌المللی پیشرانه سال را کسب کرده‌اند

در این مقاله جذاب خودروسازانی را معرفی خواهیم کرد که بیشترین جوایز بین‌المللی پیشرانه سال را به دست آورده‌اند.


جایزه بین‌المللی پیشرانه سال در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شد و تا سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشت اما پس از آن بخاطر همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد. داورانی متشکل از خبرنگاران خودرویی سراسر جهان در آن زمان رای های خود درباره بهترین پیشرانه‌ها را اعلام می‌کردند و در آن زمان ۲۴۷ عنوان و جایزه به ۱۸ خودروساز تقدیم شد هرچند در برخی موارد برخی شرکت‌ها به‌طور مشترک یک جایزه را دریافت کرده‌اند. در ادامه خودروسازانی را که بیشترین جوایز بین‌المللی پیشرانه سال را دریافت کرده‌اند خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. دقت داشته باشید که ما فقط پیشرانه‌های بکار رفته در خودروهای تولیدی را حساب می‌کنیم چراکه در سال‌های اولیه راه‌اندازی این جایزه سه کانسپت هم برنده شده بودند.

  • آلفارومئو (یک جایزه)

چندین محصول آلفارومئو از پیشرانه‌های فیات که در همین لیست هم حضور دارد استفاده کرده‌اند اما تنها یک پیشرانه که توسط خود آلفارومئو ساخته شده این جایزه را به دست آورده است که از نوع ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۴ سوپاپ توسعه یافته توسط جوزپه بوسو بوده است. این پیشرانه که در خودروهای ۱۵۵ و ۱۵۶ بکار رفته جایزه پیشرانه برتر سال را در کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری به خود اختصاص داده هرچند بعدها حجم آن به ۳.۲ لیتر افزایش یافت.

  • جنرال موتورز (یک جایزه)

تنها پیشرانه جنرال موتورز که برنده این جایزه شده از نوع ۱.۴ لیتری اکوتک بکار رفته در اوپل آمپرا و شورولت ولت بوده است. جنرال موتورز همچنین دو جایزه برای کانسپت های هیدروژن سلول سوخت اتونومی و تراکم متغیر ساب برنده شده هرچند آن‌ها را در این لیست حساب نکرده‌ایم.

  • سوبارو (دو جایزه)

سوبارو در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه بهترین پیشرانه سال در کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری شد. این پیشرانه توربوی EJ255 در ایمپرزا، لگاسی، اوت بک، فارستر و باجا پیکاپ بکار رفته است. دو سال بعد نسخه جدیدی از همان پیشرانه با نام EJ257 توانست جایزه بهترین پیشرانه سال را به دست آورد. این نیروگاه ژاپنی در اکثر موارد بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده است.

  • جگوار لندرور (سه جایزه)

جگوار لندرور به مدت ۲۰ سال نظر داوران را به خود جلب نکرده بود تا اینکه به‌طور ناگهانی در سال ۲۰۱۹ جایزه موردبحث را برای سیستم برقی بکار رفته در کراس اور آی پیس بدست آورد. این پیشرانه علاوه بر کسب جایزه بهترین پیشرانه جدید توانست جایزه بهترین پیشرانه با قدرت ۳۴۵ تا ۴۴۴ اسب بخار و جایزه بهترین قوای محرکه برقی را نیز کسب کند.

  • مک لارن (سه جایزه)

حضور مک لارن در این لیست فقط به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی M838G متکی است، پیشرانه‌ای که سال ۲۰۱۱ روی MP4-12C معرفی شد و از آن زمان تاکنون روی بسیاری از محصولات این شرکت بکار رفته است. این نیروگاه پرقدرت که با همکاری ریکاردو ساخته شده توانسته در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ جایزه بهترین پیشرانه سال در کلاس ۳ تا ۴ لیتر را کسب کند. نسخه ۴ لیتری M840T آن نیز اولین بار در 720S بکار رفت هرچند جایزه‌ای بدست نیاورد.

  • مزدا (چهار جایزه)

پیشرانه رنسیس بکار رفته در مزدا RX-8 تنها پیشرانه روتاری است که جایزه بین‌المللی پیشرانه سال را بدست آورده است. این پیشرانه در سال ۲۰۰۳ جایزه کلی را بدست آورد و همچنین توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید و بهترین پیشرانه در کلاس ۲.۵ تا ۳ لیتر را کسب نماید. جایزه آخر در سال بعد نیز تکرار شد. رنسیس حجم ۱۳۰۸ سی‌سی دارد اما بخاطر نوع طراحی روتاری خود حجم متفاوتی در مقایسه با پیشرانه‌های سنتی خواهد داشت. داوران پیشرانه رنسیس را با حجم ۲۶۱۶ سی‌سی در مسابقات شرکت دادند.

  • پژو سیتروئن (شش جایزه)

پژو سیتروئن که هم‌اکنون بخشی از استلانتیس است در واقع بخاطر همکاری با بی ام و ۱۴ جایزه را به خانه برده است. البته فرانسوی‌ها با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو دیزل خود برنده کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ شده‌اند و بعداً نیز با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی توانستند جایزه کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتر را از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به خود اختصاص دهند. این پیشرانه در محصولات متنوع سیتروئن، پژو، دی اس و اوپل بکار رفته است.

  • تسلا (شش جایزه)

شاید جای تعجبی نداشته باشد که تسلا بیشترین جایزه پیشرانه را بین سازندگان خودروهای برقی بدست آورده است. سیستم بکار رفته در خودروهای این شرکت از زمان مدل S تاکنون برنده بخش بهترین مصرف سوخت و پیشرانه سبز شده‌اند. تسلا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ این جوایز را به خانه برده است. این خودروساز آمریکایی همچنین در کلاس بهترین قوای محرکه برقی نیز جایزه‌ای را به خود اختصاص داده است.

  • فیات (هفت جایزه)

از بین جوایز فیات پنج جایزه به پیشرانه ۲ سیلندر ۸۷۵ سی‌سی توربوی توئین ایر این خودروساز اختصاص داشته است. فیات همچنین با پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو دیزل مولتی جت در سال ۲۰۰۵ برنده کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتری شد و در سال ۲۰۱۰ نیز پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی بنزینی مولتی ایر جایزه بهترین پیشرانه جدید را کسب کرد.

  • بی ام و/پژو سیتروئن (هشت جایزه)

پژو سیتروئن و بی ام و روی پیشرانه ۴ سیلندری با یکدیگر همکاری کرده‌اند که در حجم‌ها و انواع مختلف تولید شده و روی محصولات گوناگون این برندها بکار رفته است. نسخه ۱.۶ لیتری این پیشرانه توانست به مدت هشت سال و از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ جایزه بهترین پیشرانه در کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر را به خود اختصاص دهد.

  • پورشه (ده جایزه)

ژرمن‌ها با چندین پیشرانه از ۴ سیلندر ۲ لیتری باکستر و کیمن گرفته تا ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربو توانسته‌اند جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس را کسب کنند. تقریباً یک‌سوم جوایز پورشه با پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو بدست آمده است. این پیشرانه در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بهترین گزینه کلاس خود بود.

  • فورد (یازده جایزه)

تمامی جوایز فورد بخاطر تولید پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی اکوبوست کسب شده‌اند. این نیروگاه جمع‌وجور در سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین پیشرانه جدید، در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ جایزه کلی بهترین پیشرانه، در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ جایزه بهترین پیشرانه با حداکثر ۱ لیتر حجم و در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین پیشرانه جدید با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار را بدست آورد.

  • مرسدس بنز (دوازده پیشرانه)

تمامی پیشرانه‌های برنده جایزه مرسدس بنز به جز یک مورد توسط AMG توسعه یافته‌اند. در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری بکار رفته در محصولات ۶۳ این برند پرفورمنس توانست جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس و بهترین پیشرانه با حجم بالاتر از ۴ لیتر را بدست آورد. چند سال بعد پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بکار رفته در A45 توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید سال ۲۰۱۴ را کسب کرده و در همان سال و دو سال بعد بهترین پیشرانه کلاس ۱.۸ تا ۲ لیتر لقب بگیرد. تنها پیشرانه غیر AMG که این جایزه را به خانه برده نیروگاه ۲.۱ لیتری توربودیزل نصب شده در C و E کلاس است که در سال ۲۰۰۹ برنده کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری شد.

  • تویوتا (بیست‌ودو جایزه)

تویوتا در سال ۱۹۹۹ با پیشرانه ۱ لیتری یاریس جایزه بهترین پیشرانه کلی را مال خود کرد و پنج سال بعد نیز به اولین خودروسازی تبدیل شد که این کار را با پیشرانه ۱.۵ لیتری جدید خود تکرار می‌کند. همین پیشرانه هیبریدی موفق‌ترین نیروگاه تویوتا در لیست ماست و توانسته ۱۲ جایزه را بدست آورد. از دیگر پیشرانه‌های برتر تویوتا می‌توان به نمونه ۱.۳ لیتری بکار رفته در محصولات هیبریدی این برند اشاره کرد. البته پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی تویوتا کرولا و سلیکا و لوتوس الیزه و اگزیج نیز در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین پیشرانه کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر را به ارمغان آورده است.

  • هوندا (بیست‌وسه جایزه)

پیشرانه‌های مختلف هوندا از نمونه ۳ سیلندر ۱ لیتری نسل اول اینسایت هیبرید گرفته تا ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نسل دوم NSX توانسته‌اند جایزه بین‌المللی پیشرانه برتر سال را کسب کنند. پیشرانه ۱ لیتری یاد شده به تنهایی ۱۱ جایزه را بدست آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به بهترین پیشرانه سبز و اکونومی سال اشاره کرد.

  • فراری (سی جایزه)

پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری ۵۵۰ مارانللو در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ جایزه بهترین پیشرانه کلاس بالای ۴ لیتر را بدست آورد. همین جایزه در سال ۲۰۱۱ تکرار شد تا راه برای کسب ۲۸ جایزه دیگر در سال‌های بعد هموار شود. اکثر موفقیت‌های فراری در این بخش به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توربوی ۴۸۸ مربوط می‌شود.

  • گروه فولکس‌واگن (سی‌وهفت جایزه)

فولکس‌واگن و آئودی به‌صورت مشترک در این لیست حضور دارند چراکه از پیشرانه‌های مشترک زیادی استفاده می‌کنند. موفق‌ترین نیروگاه این برندها به نمونه ۱.۴ لیتری TSI مربوط می‌شود که ۱۳ جایزه در کلاس‌های مختلف از جمله کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتر را بدست آورده است.

  • بی ام و (شصت‌وسه جایزه)

بردن جایزه بین‌المللی پیشرانه سال دستاورد بزرگی است هرچند کسب شصت‌وسه جایزه به‌سختی باورکردنی خواهد بود. دلیل موفقیت بی ام و را می‌توان تولید طیف وسیعی از پیشرانه‌ها، از ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو گرفته تا ۱۲ سیلندر ۵.۴ لیتری دانست. ده جایزه به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری M5 و M6 تعلق دارد هرچند بی ام و با ۱۴ و ۱۳ جایزه در کلاس‌های ۲.۵ تا ۳ و ۳ تا ۴ لیتر حرف اول را می‌زند. اگر پیشرانه‌های برنده‌ای که به‌صورت مشترک توسط بی ام و با سایر شرکت‌ها توسعه یافته را نیز حساب کنیم تعداد جوایز این خودروساز آلمانی به هفتادویک جایزه می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶۶ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (230 ديدگاه)

    جالبه که bmw از مرسدس بیشتر جایزه برده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  2. علی جردن

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2118 ديدگاه)

    برچم باواریا بالاست

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. amir

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3616 ديدگاه)

      دیس بک سنگین به علی ماشالای عزیز
      چی شد بنز که یاتاقانی بود اویل پمپشو باس آمریکا میداد
      حالا میشه بهمون بگی چرا هم از فورد هم از جنرال بالاتره ؟
      این که دیگه جی دی پاور نیست که پول بدن
      قابل توجه اون پیامک بی تی اس فن که توان مهندسی فنی ژاپنم میبره زیر سوال و از یاتاقان تندرا خوشحاله باید بگم که اونی که میگی یاتاقان بخاطره ضعف مهندسی نبود که بخاطر وجود براده آهن بود آقای دانشمند فیزیکدان
      حالا میشه بگی موتورهای تتا لامبدا چنتا از این جایزه ها بردن؟ و یا کی تاحالا آتیش نگرفتن و یاتاقان نزدن؟

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. Ahmad

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (194 ديدگاه)

      پس این همه کره جایزه گرفته بود پس کجاست؟ چرا همش ژاپن و آلمان و فراری بودن تو لیست پس معلوم شد که جوایز کره ایی ها همش قلابی بوده یه نکته جالب دیگه اینجاست که لامبورگینی تو لیست نبود احتمالا با همون گروه فولکس واگن حساب شده ما که می‌گفتیم انجین های لامبورگینی رو آلمانی ها میسازن اما بعضی دوستان قبول نمیکردن

      موافقم 7
      مخالفم 4
  3. amoo-mike

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    قبول نیست هیوندای هم زحمت کشیده ، فقط از شانس بد من خوبش در نیومد

    راستی دوستان خوشحالم که با سایت پدال آشنا شدم

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4484 ديدگاه)

      🌹 خوش آمدی 🌹

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. پیام۲

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        داداش گروه تلگرامی نیست که😅

    2. JaMsHiD-R1988

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2871 ديدگاه)

      داداش خوش اومدی
      قدمت رو شرکت هیوندا
      عمو مایک هم سلام می‌رسونه از پشت صحنه

      1. B2

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (236 ديدگاه)

        قدمت رو شرکت هیوندای . عالی 🤣🤣

  4. B2

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    قدرت صنعت ژاپن رو اینجا میشه دید
    مخصوصا تویوتا و هوندا
    افتخارش برای ژاپن و فشارش برا هیترا

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. KOATEON

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    نتیجه جنرال موتورز خیلی عجیب بود ، ۱ پیشرانه؟

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. B2

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    در متن بالا ،‌ یک مورد از انجینای هیوندای رو نام ببرید که جایزه گرفته باشه ( ۲۰ نمره )

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. R@min

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2074 ديدگاه)

    کلا این جایزه متر و معیار درستی نداره و بیشتر حرکتی تبلیغاتی هست.

    مهندسی موتورسازی از موتوراسپرت به جاده میاد که فراری و هوندا بالاتر از همه در قله هستند و خواهند بود.

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. NAVID@@98

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (784 ديدگاه)

      از اون نطر که قطعا مهندسی موتور سازی از موتور اسپرت به جاده میاد و درسته که فراری و مرسدس و فورد و اینها بالاتر از همه در قله هستند و خواهند بود

      ولی این جوایز هم درسته و معیار های درستی هستند

      البته قبول دارم آمریکایی حقشون هست بالا باشند مثل اروپایی ها جوایز زیادی در هر بخش لایق اش هستند

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. Mohammad

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      اقا رامین تو اون پست قبلی پرسیدم ولی انگار کامنتم دیر ثبت شد متوجه نشدی
      میخواستم در مورد اون مولتی کرنک گه گفتی بدونم برام جالب شد ، چیزی در موردش نشنیده بودم تاحالا سرچ کردم ولی چیزی پیدا نکردم
      بی زحمت تو چند تا جمله دربارش توضیح مختصر بده ممنون

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2074 ديدگاه)

        وقت کردم میگم حتما.

        موافقم 1
        مخالفم 1
  8. khashayar0

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    همه چیز گویاست . و دهان یاوه سرایان بسته خواهد شد.

    موافقم 20
    مخالفم 6
    1. ***

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      الان یکیشون میاد میگه چون فورد یا فلان کمپانی امریکایی ، تکنولوژی خط تولید یا تولید انبوه رو راه اندازی کردن ، پس صاحب همه جایزه های بالا هستند
      چون اگه اونا نبودن ماشینی هم امروز نبود
      در نتیجه ماشالا امریکا 😂

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. khashayar0

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        اونم معلوم نیست که از کی دزدیدن.

        موافقم 11
        مخالفم 5
    2. سوشیانت

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      یاوه گویان فقط اونجا که بحث قدرت میشه هیچ جا پیداشون نمیشه

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. khashayar0

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        ** جایی برای دزدها نیست. ** به کارگردانی جوئل و اتان کوئن

        موافقم 10
        مخالفم 3
      2. JaMsHiD-R1988

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2871 ديدگاه)

        بحث قدرت از موقعی شروع شده که ماشینای کادیلاک هنوز در حد پورشه و فراری و پژو و بی ام و نیستن😂
        دارم لیست های لمانز رو چک میکردم تا به Grid start records رسیدم😂
        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_24_Hours_of_Le_Mans_records&ved=2ahUKEwijwsGAzsqGAxURX_EDHeSaALIQFnoECBoQAQ&usg=AOvVaw2M5zjDubfr9ws8rQdVFhsa
        پول پوزیشن ها دیدن داره😂
        همش یا پژو ، یا فراری ، یا پورشه ، یا آئودی ، یا تویوتا😂
        لعنتی فورد F40 قاتل لمانز اون قهقهرا ها هست
        حالا هم هی بشین بگو دیمن ۱.۶۶ می‌زنه تا جای این لینک معتبر پاک بشه😂
        سوشیانت ، تو بحث قدرت با هرکسی بحث میکنی با من یکی بحث نکن
        چون نتایج موتور اسپرت و سریع ترین ها یه چیز دیگه رو نشون میده
        حالا هی راه برو بگو اگه آمریکا نبود استارت برقی نبود و شما باید هندل می‌زدی😂💔

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          موتور اسپرت یه بحثه خودروی جاده ای یه بحثه خودت میدونی از این لحاظ حریف من نمیشی

      3. JaMsHiD-R1988

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2871 ديدگاه)

        سوشیانت بیا تو جاده اوکی
        M5 CS
        AMG GT BLACK SERIES
        AMG ONE
        A45 S
        FERRARI ENZO
        FERRARI 458 SPECIALE
        PORSCHE 959
        شما یه ماشین در حد و اندازه اینا نام ببر ( تو زمان خود این ماشینا )

        1. سوشیانت

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          تو جاده که دوج چارجر با سرعت ۳۲۷ و ۸۰۷ اسب قدرت از همه سدان های آلمانی پرفورمنس بهتری داره شورولت هم با c7 zr1 و c8 z06 ثبت سرعت ۳۴۵ و صفرتاصد ۲.۶ یه لول از پورشه و فراری و بنز هم جلو تره و قوی ترین موتور v8 تنفس طبیعی جهان رو داره دوج چارجر دیتونا تو دهه شصت و هفتاد سریع ترین ماشین جاده ای جهان بود شورولت شول ss454 هم با ۴۵۰ اسب بخار قدرت قوی ترین ماشین دهه شصت و هفتاد بود

    3. amir

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3616 ديدگاه)

      یاوه سرایان هیچ گاه از توهمات متعصبانه خود بیرون نخواهند آمد پس به آنان عنایتی ننمایید

      موافقم 5
      مخالفم 2
    4. JaMsHiD-R1988

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2871 ديدگاه)

      الان طرف میاد رنکینگ دانشگاه می‌ذاره و غلط املایی میگیره😂
      وایسا و نظاره گر باش که چطور زیر پست هایی که هیچ اطلاعی ندارن چطور نظر کارشناسی میدن

    5. پیام

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2140 ديدگاه)

      خشایار اینم یه آپشن مخفی از بی ام و با ۶۳ جایزه. فکر کنم یکی از جوایزش مال این آپشن مخفی بوده
      https://www.instagram.com/reel/C7RxQKyJ93t/?igsh=NWJyNjhzYnhlMmo2

      موافقم 5
      مخالفم 10
    6. نشناسی بهتره

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (502 ديدگاه)

      قشنگ معلوم بود جملت خطاب به کیه😂

      موافقم 7
      مخالفم 2
    7. Taha Ayoobi

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4484 ديدگاه)

      سلطان یاوه فقط اونایی که اگه رئیس پورشه و فراری هم بیاد بگه شتاب دیمن 170 واقعیه، قبول نمیکنن.

      موافقم 7
      مخالفم 7
  9. شمال

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    کره ای فنها دلشون به همین جوایز خوش بود اما اسمشون نیست

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. B2

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (236 ديدگاه)

      جالبه تسلا و جگوار بخاطر برقیا اسمشون هست
      اما این کره ای ها که ادعاشون گوش فلک رو کر کرده ، یدونه جایزه ندارن حتی از همین برقیا که ادعاشو دارن !
      اون از بنزینیاشون اینم از برق . همش حرف همش لب و دهن

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. پیام

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2140 ديدگاه)

      اگه سوبارو چهار هزار تا جایزه بین المللی هم داشته باشه، وضعیتش همینه که میبینی!!! خیلی از برندای مطرح نیستن ولی دلیلی نمیشه!

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. شمال

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (131 ديدگاه)

        اگر کره بود از شادمانی مثل عمو قناد و فیتیله ای ها بالا و پایین میپریدی ولی وقتی میبینی اسم سوبارو و مزدا و تویوتا و هوندا اینجا هست ولی اسم کره مرباها نیست میای ع.ق.د.ه گشایی میکنی

        موافقم 9
        مخالفم 2
    3. FY

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      حتی خبری لکسوس و نیسان و…. هم نیست کلا مزدا و سوبارو بودن که اونا هم کلا یه جایزه داشتن😁 راستی بهترین خودرو سال چی شد؟🤔

      موافقم 3
      مخالفم 10
      1. شمال

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (365 ديدگاه)

        تویوتا ۲۲ جایزه و هوندا ۲۳ جایزه

        اول مقاله رو بخون بعد کامنت بزار

        موافقم 8
        مخالفم 1
      2. datsun

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3955 ديدگاه)

        لکسوس که همون تویوتاست نیسان هم بیشتر موقع جز ده موتور برتر بوده اول نبوده ولی رتبه های بعد بوده

        موافقم 3
        مخالفم 1
    4. پیام

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2140 ديدگاه)

      بنده خدا این یه جایره هست!!! مگه فقط همین یه موسسه هست؟!!! خودتون رو گول میزنید؟! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 10
      1. شمال

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (131 ديدگاه)

        تا همین دیروز تنها دلخوشیتون همین جوایز بود !! حالا چی شده ۱۸۰ درجه تغیر موضع دادی 😵‍💫

      2. JaMsHiD-R1988

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2871 ديدگاه)

        از هزار تا موسسه یدونه پولی پیدا میشه که از هیوندا تعریف کنه شما نترس

        موافقم 7
        مخالفم 1
      3. JaMsHiD-R1988

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2871 ديدگاه)

        پیام فشار اومد نه؟
        گریه کن تا من بخندم

        موافقم 5
        مخالفم 1
      4. ناخدا

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (365 ديدگاه)

        پیام صد بار گفتم جوایز بدرد نمیخوره هروقت یک سدان و یک سوپر اسپرت و یک آفرودر کره ای که بتونه در کنار بزرگان این سگمنتها قرار بگیره و بدرخشه معرفی کردی من به کره ایمان میارم 😁

        1. پیام۲

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (279 ديدگاه)

          مگه اینکه دوو یا سانگ یانگ بخواد بزنه😂

  10. B2

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    «همین پیشرانه هیبریدی موفق‌ترین نیروگاه تویوتا در لیست ماست و توانسته ۱۲ جایزه را بدست آورد»

    یه عده میگفتن وای چینیا تو هیبرید از تویوتا جلو زدن :)
    یکی از با سابقه ترین کمپانیا تو دنیای هیبرید همین تویوتاست و امروز هم اکثر خودروسازا توجه ویژه به هیبرید دارن
    واقعا فکر نمیکردم تو قرن ۲۱ این حجم از جهالت تو مغز یه عده موج بزنه

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2871 ديدگاه)

      موقعی یه عده زمین تخت گرا شدن صد درصد چین و کره هم میشه برترین خودروساز

      موافقم 4
      مخالفم 1
  11. JaMsHiD-R1988

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2871 ديدگاه)

    این جاست که میبینیم فرانسه هم از کره ای ها جلوتره
    میگی نه ، لیست رو نگاه کن
    حالا هی بگو شونزده تا فراخوان ببینم سهام هیوندا بعد بیست میلیارد شکایت شرکت های بیمه میاد پایین یا تویوتا که فقط صد هزار تا فراخوان داده و رایگان تعمیر کرده نه اینکه قفل فرمون اهدا کنه

    موافقم 10
  12. امیرعلی

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    BMW💪

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. JaMsHiD-R1988

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2871 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/18.webp

    کافیه راجع نسل های جدید سیستم تمام چرخ محرک هالدکس و تورسن فولکس و آئودی تحقیق کنید ببینید تکنولوژی آلمانی که میگم یعنی چی

    موافقم 4
    مخالفم 4
  14. NGU

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    آلمان و ایتالیا همیشه انجین ساز های قدری بودن و پیشرو
    برند های انگلیسی شاید تو این چند ساله اخیر از نظر تامین انجین یک مقدار وابسته شده باشند ولی انجین ساختن رو خیلی خوب بلدن و اینو گذشتشون نشون میده
    قابل توجه اونایی که تا اسم بی ام و میاد میگن یاتاقان میزنه و فلان فقط تعداد جوایزو ببینن و سکوت کنن
    بی ام و پر افتخار ترین انجین ساز تاریخه

    موافقم 8
    مخالفم 6
  15. PURIYA

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (571 ديدگاه)

    از برند های کره ای و چینی هیچی نیست😂
    ماشالله بی ام و❤️

    موافقم 7
    مخالفم 2
  16. corvette

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    بی ام و رو ببین
    باور نکردنیه

    موافقم 9
    مخالفم 3
  17. NGU

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    جنرال موتورز یک جایزه😂😂اونم برای موتور 1.4 لیتری
    ای بابا دلم سوخت بیچاره

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      دلت به حال قدرت کم اروپایی ها بسوزه

  18. مازیار

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    حالا خوبه آلمانی‌ها همیشه مشکل اویل پمپ و یاتاقان و بوش میل‌سوپاپ دارن!!

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. شمال

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (131 ديدگاه)

      ای خدا عجب روزگاری شده !!!! کسایی که میرن با چسب قطره یک تکه آهنربا میچسبونن به پیچ کارتر دارن از خودروسازی آلمان ایراد میگیرن 😵‍💫 پسر خوب اعتماد به نفس واقعی با اعتماد به نفس کاذب خیلی متفاوته

      موافقم 1
      مخالفم 6
    2. شمال

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (131 ديدگاه)

      ای خدا عجب روزگاری شده !!!!! کسایی که میرن با چسب قطره یک تکه آهنربا میچسبونن به پیچ کارتر دارن از خودروسازی آلمان ایراد میگیرن 😵‍💫 پسر خوب اعتماد به نفس واقعی با اعتماد به نفس کاذب خیلی متفاوته

      موافقم 1
      مخالفم 5
  19. آرش

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ژرمنها بیشتر از ۱۲۰ جایزه گرفتن یعنی به تنهایی ۶۰ درصد جایزه ها رو درو کردن .

    موافقم 7
    مخالفم 3
  20. Joker

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (603 ديدگاه)

    جا داره کونیگ زگ هم به لیست اضافه کنید چون که انجینش قدمتی بیش از یک قرن داره و احترام بر بزرگان هم از اوجب واجباته،از لحاظ پرفورمنس هم که رقیب نداره به خصوص با سوخت راکتور هسته ای،تو ۴۰۰ متر هم با تایم بالای ۱۳ ثانیه فعلا بی رقیبه تا ببینیم جانشین شیرون میتونه از پسش بر بیاد یا نه که من بعید میدونم،هر جا هم دیدید طرفداراش از نتیجه ناراضین بدونید مشکل از جَو زمین و هوا و کوه و کمر و لاستیک و سوخت و راننده و غیره بوده وگرنه کونیگ زگ آنقدر تایم و درگ رسمی ازش تو فضای مجازی هست که نیاز به توضیح نیست…

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. افشار

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (772 ديدگاه)

      یادم است که به مالک و مدیر شرکت کونیگ‌زگ میگفتی مرتیکه کچل !! نظرت عوض شده ؟

  21. آرش

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جالبه بی ام و به تنهایی بالاتر از مجموع ژاپن و آمریکا جایزه برده .

    موافقم 9
    مخالفم 4
  22. Hamid

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (310 ديدگاه)

    سلطان بی ام و توی انجین کسی به گردش نمیرسه

    موافقم 10
    مخالفم 5
  23. وی

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (379 ديدگاه)

    فقط تو چنین مقاله هایی عیار واقعی خودروساز ها مشخص میشه و شرکتی مثل فراری از لامبورگینی و… متمایز میشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  24. JaMsHiD-R1988

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2871 ديدگاه)

    دوستان میدونم بنز اون عدد بعد از اسم رو بر اساس قدرت پیشرانه نسبت به یه موتور تنفس طبیعی اعلام می‌کنه . مثلا C63 جدید دو لیتریه
    ولی اون زمان که موتور M159 بنز با 6.2 لیتر موتور روی ماشین می‌ذاشت چرا پسوند 63 به کار میبرد؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Mohammad

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      این سوال رو من چند روز پیش پرسیدم ولی جواب درخوری نگرفتم ، بچه ها نوشته بودن به خاطر اینکه موتور های قبلی مرسدس ۶.۳لیتری بودن ، همین
      درضمن کد اون موتوری که شما ذکر کردی m156هستش که روی محصولات s,c,eسواره ،کد m159 فقط روی مرسدسsls amg دیده میشه که همون موتور ۶.۲لیتریه ولی تغییرات زیادی نسبت به m156 داشته و جزو قوی ترین پیشرانه های تنفس طبیعی دنیا محسوب میشه

  25. دانیال_Surrey،England

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2856 ديدگاه)

    البته لازم به ذکره که ایالات متحده((به جز تسلا)) سهمی در این جوایز نداره.
    موتور اکوتک توسط لوتوس طراحی شده و موتور اکوبوست فورد تماما در انگلستان طراحی شده.
    و اینکه اینا نمیخوان کارشون رو شروع کنن؟؟!
    2 سال زدن بعد از کوووید و…هنوز خبری نیست.

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. BlackWing

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1317 ديدگاه)

      انقدری که تو با صنعت ماشین سازی امریکا مشکل داری مکلارن و بنتلی ندارن!

      موافقم 10
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4484 ديدگاه)

      خب پس به جز آلفارومئو و فیات و فراری، ایتالیا سهمی در این جوایز نداره.

      موافقم 4
      مخالفم 4
    3. سوشیانت

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      موتور اکوبوست فورد طراحیش توسط خود فورد انجام شده

  26. Engineer

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    پیشرانه های بیمر رو میشه چشم بسته انتخاب کرد…

    موافقم 11
    مخالفم 2
  27. snoopsagg

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    این که جایزه بهترین موتور بدن به یه موتور یسری مولفه ها داره
    مثلا از کرایسلر و زیر مجموعه هاش چرا باید انتظار بردن این جایزه بره وقتی امضاشون ویپل 3.2 لیتریه که گند میزنه تو مصرف سوخت و …
    اینا اصن کارشون این نیست

    موافقم 5
    مخالفم 2
  28. Mr. gt c

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (431 ديدگاه)

    جایزه امسال بی شک به پیشرانه لامبورگینی تمراریو خواهد رسید با وجود تویین توربو به ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه میرسه

  29. آلمانی باز

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ی نفر هم بود زیر پست ((شباهت عجیب بی ام وه سری۱ به کیا سید)) میگفت کره داره از بی ام وه جلو میزنه، اینجا احتمالا نبینیدش😂 ای خدا

    موافقم 10
    مخالفم 2
  30. نویدی

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    BMW خیییلی جلوئه

    موافقم 11
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا