جدیدترین خودروی پلاگین هیبرید بازار ایران، توسط شرکت ماموت عرضه میشود. ارس M7 از محصولات سرس چین است که با فناوریهای الکترونیک هوآوری تولید میشود.
تابستان ۱۴۰۳ شرکت ماموت از یک کراساور برقی به نام ارس M5 رونمایی کرد و حالا مدل بزرگتر به نام ارس M7 معرفی شده است. ظاهرا محصولات سرس چین در ایران با برند ارس (ERES) عرضه خواهند شد.
بیشتر بخوانید:
خودروسازی سرس (SERES) با هدف تولید مدلهای تمام برقی، سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. نکتهی جالب دربارهی این شرکت، حضور مارتین ابرهارد (Martin Forest Eberhard) از بنیانگذاران خودروسازی تسلا در تیم مدیریتی سرس و سرمایهگذاران این برند است. یکی از شاخههای شرکت سرس در امریکا با نام SF Motors برای عرضهی خودروهای برقی این مجموعه برای بازار امریکا فعالیت میکند. محصولات سرس در چین با برند آیتو (َAITO) تولید میشوند.
آیتو M7 یا سرس M7 سال ۲۰۲۲ به بازار چین معرفی شد. این محصول، از پلتفرم و طراحی دانگ فنگ، فنگون X7 استفاده میکند که با نام دیگنیتی دریم، میشناسیم. هرچند که بهمن موتور هنوز دیگنیتی دریم را به بازار ایران عرضه نکرده است؛ تفاوت پیشرانه و فناوریها با M7 ماموت، مشخص هستند. با این شرایط، احتمالا عرضهی دیگنیتی دریم توسط گروه بهمن، منتفی خواهد شد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی ارس M7 ماموت خودرو
بسیاری از شاسیبلندهای قدیمی دانگ فنگ، چراغهای مثلثی داخل جلوپنجره دارند. این سبک طراحی، ارس M7 را با وجود ابعاد بزرگ، مشابه کراساورهای فردا موتور مثل FMC SX5 نشان میدهد که البته لوکستر و بزرگتر است.
در نمای اصلی، فرم بسیار خوب سپر و پرهیز از حجمدهی اغراقآمیز، نکات مثبت محسوب میشوند. از سویی دیگر، خطوط افقی در جلوپنجره و نوار LED روشنایی روز، پرتعداد هستند و همهچیز را بیش از حد ساده نشان میدهند. این خودرو وابستگی چندانی به ادوات پلاستیکی ندارد و سپر تمام فلز، همرنگ بدنه ارایه میکند.
در نمای جانبی هم، فقدان قابهای پلاستیکی داخل گلگیر و رکاب، جالب توجه است. نسخهی وارد شده به ایران، دستگیرههای مخفیشونده و رینگ اسپرت ۲۰ اینچ دارد. در فریم پنجرهها، کروم براق دیده میشود که با ریل باربند نقرهای، هماهنگ است. حجمدهی بسیار خوب بدنه در گلگیرها و بخش پایین بدنه، نکات مثبت هستند.
از نمای پشت، الگوبرداری از لینکلن، کم و بیش واضح است. چراغهای پیوسته، پهنای نسبتا زیادی دارند و سراسر درپوش صندوق را پوشش میدهند. در سپر عقب هم، ادوات پلاستیکی سیاهرنگف استفاده نشده و حجمدهی بدنه، ترکیبی جذاب فراهم کرده است.
ارس M7 ماموت خودرو (آیتو M7) با طول ۵,۰۲۰ و عرض ۱,۹۴۵ و ارتفاع ۱,۷۷۵ و فاصله محوری ۲,۸۲۰ میلیمتر تولید میشود. این مدل، کمی بزرگتر از تویوتا پرادو ۴در موجود در ایران است.
طراحی کابین و نمای داخلی ارس M7 ماموت خودرو
حس لوکس به خوبی در اتاق M7 القا میشود. نمیتوان از کیفیت صندلیها، داشبورد و تودریها ایراد گرفت. نمایشگرهای بزرگ و تجهیزات الکترونیک هم، علاقهمندان فناوریهای مدرن را جذب میکنند.
پشت فرمان، پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ نصب شده و روی داشبورد، صفحه لمسی ۱۵/۶ اینچ وجود دارد. پردازندهی اسنپدراگون در ارس M7 علاوهبر مدیریت برنامههای کاربردی مثل مسیریاب ماهوارهای، امکان اجرای بازیهای گرافیک بالا را فراهم میکند. نسخههای ویژه، نمایشگر پشت صندلی برای سرنشینان عقب نیز دارند.
ارس M7 خودرویی کاملا جادار است که در نسخهی سه ردیف صندلی نیز تولید میشود. در حالت ۲ ردیفه، ۶۸۵ لیتر فضای حمل بار فراهم است و شرایط بسیار خوب برای سفرهای بین شهری وجود دارد. شاسی بلند آیتو، نهتنها پوشش چرم باکیفیت عالی ارایه میدهد؛ امکان خواباندن صندلیها و ایجاد فضایی شبیه تخت خواب برای ۴ صندلی نیز دارد.
پیشرانه و تجهیزات فنی ارس M7 ماموت خودرو
تنهای نمونهی موجود از M7 در چین و بازار جهانی، موتور ۱/۵ لیتر توربو با محرک برقی ساخت هوآوی دارد. به بیان بهتر، دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب، پیشرانههای اصلی هستند و برای کمک به شارژ باتریها از پیشرانه بنزینی استفاده میشود. این شاسیبلند هیبرید، ۴۴۹ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و امکان پیمایش ۲۰۰ کیلومتر در حالت تمام برقی دارد.
ارس M7 با وزن ۲۳۴۰ کیلوگرم و سیستم چهار چرخ محرک، تنها ۵ ثانیه زمان میبرد تا از سکون به سرعت کیلومتر برساعت برسد. این خودرو با گیربکس تک سرعته ارایه میشود و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. با شارژ کامل باتریها و باک سوخت، ارس M7 تا مسافت ۱۲۰۰ کیلومتر رانندگی بدون توقف را ممکن میکند.
مهمترین امکانات موجود در آیتو M7 بازار چین به شرح ذیل است:
- ترمز ABS و EBD
- کنترل پایداری (ESP)
- کیسههای هوای سرنشینان جلو و پردهای
- کروز کنترل هوشمند با افزایش و کاهش سرعت اتوماتیک (ACC)
- هشدار تصادف از جلو با ترمز خودکار
- سیستم دستیار حرکت بین خطوط و تعویض لاین
- هشدار نقطه کور به همراه هشدار موانع در حال عبور از پشت (RCTA)
- رادار دستیار حرکت در ترافیک (TJA)
- سیستم تغییر وضعیت نور بالا و پایین اتوماتیک (HMA)
- حسگر تشخیص حضور دست روی غربیلک (HOD)
- شارژر وایرلس ۵۰ وات برای موبایل
- دستیار پارک خودکار (APA)
- درب صندوق برقی با حسگر پا
- چهار صندلی برقی
- تنظیم صندلی راننده ۱۲ جهت
- تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه
- سیستم تصفیه هوای داخلی و تهویه هوشمند
- ماساژور چهار صندلی ردیف جلو و عقب
قیمت آیتو M7 پیشبینی برای ارس M7 ماموت خودرو
در بازار چین، M7 یک شاسیبلند لوکس و ارزشمند است. با توجه به مشخصات و ابعاد و فناوریها، آستانه قیمت ۳۵ هزار دلار برای این خودرو، جالب به نظر میرسد. اگر فرض کنیم نسخهی سفارشی با حدود قیمت ۴۰ هزار دلار وارد ایران شود، مشتری ایران احتمالا به بودحهی ۴/۵ تا ۵ میلیارد تومان برای خرید ارس M7 نیاز دارد.
به تازگی، چند خودروd چینی با حدود قیمت ۴ میلیارد تومان برای بازار ایران معرفی شدهاند. علاوهبر ارس M7، آواتر ۱۱، وویا فری دانگ فنگ، هونگچی H5 و لیپ موتور C11 هم توسط شرکتهای مختلف رونمایی شدهاند. هماکنون اکستریم VX هم توسط مدیران خودرو عرضه میشود تا تنوع مدلهای لوکس ساخت چین در کشور ما، افزاش بیسابقه داشته باشد.
هراکلیوس
۱۱ بهمن ۱۴۰۳ماموت زمین زمان یکی میکنه هر سری یه برند جدید از چین میاره که یخ خودرو سواریش عین انحصار کابین سازیش بگیریه ولی خوب نمیشه فکر کنم هفتمین برندیه که داره وارد میکنه
ارام
۱۱ بهمن ۱۴۰۳ماشین ۱۵۰۰سی سی با،باطری
۵میلیاردتومن😳کسی نیست بی طرفانه
قضاوت کنه
وزارت صمت هم که سالهاخوابش برده
سودشون هم توسکوتشون هست
کسی نیست جوابگوباشه
ماشین ژاپنی توکشورهای همسایه قیمت نداره
چرا؟
ملت صحاب داره
صامورایی
۱۱ بهمن ۱۴۰۳چه حسی داره ماشینی سوار بشی که همش ۱۰ تا دونه ازش تو کشور موجوده. حس کلکسیونری دست میده لامصب
اراز
۱۱ بهمن ۱۴۰۳جناب اشتری میدونم تو کار سایت مهارت کامل داری ولی میشه اخبار ماشین خارجی که تو این چند روزه رونمایی شده مثل بی ام و فیس لیفت ixهم پوشش بدید ممنون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ بهمن ۱۴۰۳آقای دهقان و آقای صفرپور نوشتن به زودی منتشر میشه
kasra
۱۱ بهمن ۱۴۰۳اقای اشتر ی ببخشید برای این همه درخواست کردن از شما ولی کاربر اایی که برد های ژاپنی المانی…… و غیره رو مسخره میکنن متشر نکنید با تشکر لطفا دوستان فضای سایت رو خراب نکنید اینجا پایین ساین ببنید چی نوشته
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است..
این یاد اوری کردم برای کاربر های پدال و مخصوص اقای اشتری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ بهمن ۱۴۰۳هر کسی آزاد هست نظر بده
امکان مطالعه دقیق و بررسی کامنتها نداریم
…….
کامنتی که دوست ندارید نادیده بگیرید
به همین راحتی
kasra
۱۲ بهمن ۱۴۰۳🥱🥱😒🤐 به همین راحتی……
مرسی از راهنمایی جناب اشتری
صامورایی
۱۱ بهمن ۱۴۰۳غمت نباشه . ۲ تا اخبار خارجی ناب صامورایی هم من برات بگم دلت باز شه
یکی اینکه لکسوس LS فروشش در بریتانیا متوقف شد چرا؟ چون همش ۳ تا دونه فروخت
هوندا هم ۳۰۰ هزارتا فراخوان زد چرا؟ چون انجین از کار میفته. ژاپنیا قفلی زدن رو انجین لامصبا.،.
Mr Tiger
۱۱ بهمن ۱۴۰۳آیا میدانید مسئولان نامردمی ایران در قرارداد ننگین با چین متعهد شده اند که در ازای خرید نفت ایران توسط چین با قیمت پایین ایران باید اجناس درجه ۳ چینی را خریداری نماید و بخصوص در بحث خودروسازی… فیدلیتی ودیگنیتی و زباله های دیگه و خود ایران نیز همین خودروها را با ۲ برابر قیمت به مردم میفروشد… طوری نوشتم که قابل انتشار باشه وگرنه حرف زیاده
ارام
۱۱ بهمن ۱۴۰۳ماشین ۱۵۰۰سی سی با،باطری
۵میلیاردتومن😳کسی نیست بی طرفانه
قضاوت کنه
وزارت صمت هم که سالهاخوابش برده
سودشون هم توسکوتشون هست
کسی نیست جوابگوباشه
ماشین ژاپنی توکشورهای همسایه قیمت نداره
چرا؟
ملت صحاب داره
Gh_camry
۱۱ بهمن ۱۴۰۳۴.۵ __ ۵
در این رنج قیمت خیلی ماشینای عالیتری وجود داره یا میتونید با این پول یه لندکروز اتاق صد بگیرید
https://divar.ir/v/wZMqbmbx?ref=android
__________________________________________
https://divar.ir/v/wZOi5k5U?ref=android
__________________________________________
https://divar.ir/v/wZyxO1OW?ref=android
صامورایی
۱۱ بهمن ۱۴۰۳اگهی اولی قیمت نزده
دومی لندکروز مدل ۲۰۰۱ با نزدیک نیم میلیون کیلومتر کار!! با قیمت ۴.۱۰۰
سومی لندکروز ۲۰۰۷ با نزدیک ۴۰۰ هزارکار!! با قیمت ۵.۷ میل!!
انصافا عمو اشتری راس میگه. ماشین بلخره ساخته دست انسانه و عمر مفیدی داره قرار نیست تا ابد کارکنه. حالا من نمیدونم این ماموت بهش اعتباری هست یانه. اما شاسی بلند نو صفر با گارانتی غنی شده با اپشن خیلی به صرفه تره از لندکروز نیم میلیون کیلومترکاره. هرجاشو نگاه کنی خاطرات یکی از صاحب قبلیا زنده میشه. حالا تو فرض کن اینا اکثرا کیلومتر کم میکنن تازه این شدن. موقع هزینه هم بشه باهات مدل لندکروزی حساب میکنن. فقط باید عشق برند باشی و حرف مردم برات مهم باشه که بگن فلانی تویوتاسواره که بری ۴-۵ پول بدی برا اینا
گاس فرینگ
۱۱ بهمن ۱۴۰۳تو همین چینی ها هم اکستریم وی ایکس (نسبت به تی ایکس ال توی فنی هیچ فرقی نداره الکی حدودا یک میلیارد گرون تره ازش اتفاقا راه رفتن تی ایکس ال چون سبک تره بهتره) خیالت راحت تره برای نماینذگی ها و بازار پس از فروش هرچند اونم بد هست ولی این ماشین بدتر هست
این عطش ماموت خودرو به استفاده از برند های مختلف هم غیر قابل درکه به جاش میتونه دو برند مکث و تیگارد رو گسترش بده ماشینی رو که به نام اصلیش نمیاری حداقل زیر یه چتر ببر
برای ایجاد رقابت با گاری ساز ها بهترین کار ایجاد ائتلاف بین تمام خصوصی سازان و کاهش خودروسازهای فعال در سطح کشور به 3 یا 4 شرکته (2 شرکت ایران خودرو و سایپا بعلاوه یک یا دو شکت حاصل در هم تنیده شدن خصوصی سازها)
اشکان
۱۱ بهمن ۱۴۰۳من دوست