شانزدهمین دوره نمایشگاه خودروی اصفهان از روز سوم تا ششم آذز ماه سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در محل جدید نمایشگاههای بین الملی اصفهان برگزار شد. در این نمایشگاه شرکتهایی نظیر کرمان موتور، مدیران خودرو، فردا موتورز، سیبا موتور، شرکت خودروسازی ستاره نیک آریا، ایران دو چرخ، دیار خودرو، بهمن موتور، بهمن دیزل، شایان دیزل، شایان یدک، آریا دیزل، پیلسان، زامیاد، آرین پارس موتور و… حاضر بودند و از ۵ خودروی جدید رونمایی کردند.
در غرفۀ کرمان موتور که بازدیدکنندگان استقبال بسیاری از آن داشتند، خودروهای جک J4، جک S3، جک S5 و KMC K7 و KMC T8 حضور داشتند، اما نکته مثبت این بود که علاوه بر این خودروها KMC J7 که به تازگی معرفی شده هم دیده میشد و قیمت آن ۱ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان اعلام شد. از همه مهمتر نسخۀ آفرودی فابریک KMC T8 در غرفۀ کرمان موتور بود که تفاوت قیمتی آن ۲۵۰ میلیون تومان بیش از نسخۀ معمولی بود.
مدیران خودرو غرفۀ خود را به دو قسمت فونیکس و چری تقسیم کرده که در قسمت فونیکس، تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو به همراه آریزو ۶ اکسلنت به چشم میخورد. نکتهای عجیب در این غرفه اما نمایش فونیکس FX یا چری اومودا ۵ درون یک باکس بود و دسترسی به آن امکان نداشت. گفتنی است که این خودرو همزمان با بازار جهانی به ایران عرضه شده است. در قسمت دیگری از غرفۀ مدیران خودرو نیز چری آریزو ۵ جدید، امویام X22 پرو، امویام X55 پرو، تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو دیده میشدند.
اما در غرفۀ گروه بهمن که یکی از پربازدیدکنندهترین غرفهها بود، علاوه بر محصولات همیشگی مانند دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم، مدل جدید دیگنیتی پرستیژ هم حضور داشت. افزون بر آن، فیدلیتی پرایم جدید هم در اینجا به نمایش درآمده بود که با گیربکس دوکلاچه تر (DCT WET) و تغییر طراحی کنسول میانی معرفی شد. اما نکته خوب این است که قیمت نسخۀ جدید با معمولی هیچ تفاوتی ندارد و با همان قیمت پیشین به فروش میرسد.
ریسپکت هم در این غرفه با دو رنگ چشمنواز قرمز و مشکی دیده میشد. در این غرفه پیکاپ جدید گروه بهمن یعنی بهمن G9 هم که بزرگترین پیکاپ بازار ایران است، معرفی شد. این خودرو کپیبرداری از دوج رم با ظاهری بسیار مشتریپسند است که به همراه کاپرا فیس لیفت به نمایش درآمده بود. در قسمتی که متعلق به ایران دوچرخ بود یک موتور چارچرخ دو دیفرانسیل دیده میشد. در قسمت بهمن دیزل نیز ون اینرودز و کامیون امپاور BD300 وجود داشت.
شرکت خودروسازی فردا موتورز با سدان ۵۱۱، کراساوورهای T5 و SX5 و از همه مهمتر مینیون سوبا M4 به نمایشگاه آمده بود. این خودرو هم همزمان با ورود به بازار جهانی به ایران عرضه شده است و جالب است که پیشرانه و گیربکس و داشبورد آن تقریباً مشابه لاماری ایما است. نکتۀ جالب در مورد نام سوبا این است که سوبا در فارسی کهن به معنای فردا است و این شرکت قصد دارد از این نام برای محصولات لوکستر و گرانتر خود استفاده کند.
از آنجا که سایپا در این نمایشگاه به طور مستقیم حضور نداشت، یکی از شرکت های زیر مجموعۀ آن یعنی زامیاد با خوروهای کارون، پادرا پلاس، وانت نیسان و پیکاپ زاگرس که نسخه اقتصادی کلوت یا دایون V5 است به نمایشگاه آمده بود.
در غرفۀ دیار خودرو هم که در گلپایگان اصفهان در حال فعالیت است، شاسیبلند آفرودی بایک BJ40 که از آن بعنوان جیپ چینی یاد میشود در دو نسخه دودر پیکاپ و چهاردر معرفی شد. این خودرو نه تنها در بازار ایران و چین به فروش می رسد، بلکه در بازار کشورهای عربی هم خریدار دارد. اما دیار خودرو که پس از چند سال غیبت دوباره حاضر شده تنها با یک برند نیامده و برند زیر مجموعۀ خود یعنی تیگارد موتور را هم به نمایشگاه آورده بود. تیگارد موتور که با تنها محصولش یعنی تیگارد X35 یا بایک X3 در نمایشگاه حضور پیدا کرده توانسته برخی از مشتریان را جذب خود کند و بالاخره به بازار راه پیدا کند.
آرین دیزل که در بازار ایران با محصولات جک شناخته میشود این بار با کامیون کِشنده جدیدی بنام شاکموتو X5000 به نمایشگاه آمده بود. البته کامیونت جک سری N به همراه شاکموتو به این نمایشگاه راهی شده بود. جدای از تمام کشندهها آریا دیزل یک دستگاه رنو سری T کارکرده به نمایشگاه آورد و کامیونت جدید خود به نام کاما را هم معرفی کرد. شرکت شایان دیزل هم که در نمایشگاه خودروی اصفهان حضور داشت دافران H7 را با خود به همراه آورده بود.
mahdi-es17
۸ آذر ۱۴۰۱خبر جدید اصفهان به چین پیوست😂
علی
۸ آذر ۱۴۰۱خدایا چین را از دنیا بگیر تا دنیا یه نفس راحت بکشه البته بشرطی که روسیه هم آدم بشه!!!!
shayan1renault
۹ آذر ۱۴۰۱تا همین چند سال پیش که وضع برجام بهتر بود
شاهد انواع خودروهای کره ای وژاپنی واروپایی وفرانسوی بودیم
اما الان فقط چینی
AHMADREZA
۸ آذر ۱۴۰۱نمایشگاه خودرو پکن 😐
ناصر
۸ آذر ۱۴۰۱بازار انحصاری، نمایشگاه چینی و حق انتخاب صفر، لگن سازان مگه میزارن مردم با 600تومن کرولا سوار بشن، پس دنا پلاس توربو رو به کی 570تا بفروشن، از نظر اونا ما باید فقط نظاره گر تریلی های ماشین بر ک با انواع دوج چلنجر و بنز و غیره به سمت عراق میرن باشیم.
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۴۰۱گریه کنید به حال خود و این نمایشگاه که حتی دیدن هم ندارد چه برسه به رفتن !
یه زمانی جدیدترین خودروهای آلمانی ژاپنی کرهای تا در سایت جهانی net car show رونمایی و معرفی میشد در کمتر از ۴ ماه بعدش تو ویترین نمایشگاههای سرتاسر شهرهای ایران بود که اولینهاش هم بوشهریها و بندرعباسیها میدیدند و اینقدر خودروی جدید میدیدند که گویی تو نافِ امارات داشتند زندگی میکردند نه ایران !
اما شما الان هیچ نمایشگاهی را نمیبینید و اینی که میبینید فلاکت و آواری هست که روی سَرِمان خالی شده و بوی مرگ میدهد که البته اگر بوی پلاستیک ذبالههای داشبورد این چینیها اجازه بده !!!
زیزیگولو
۸ آذر ۱۴۰۱مگه به غیر از سایپا و ایرانخودرو و ماشینای چینی چیز دیگه ایم تو این نمایشگاه بوده؟؟؟ ماشینای مدرن و بروز آمریکاییو اروپاییو و کره اییو و ژاپنی حضور نداشتن و در نیجه بهترینا شده بودن بنجلای چینی!!!! خُب معلومه تو حوضی که ماهی نباشه قورباغه سالاره!!!
حسین
۸ آذر ۱۴۰۱دیگه از خودروهای چینی حالم بهم میخوره،یه زمانی فولکس واگن،مزدا،نیسان،مرسدس بنز،کادیلاک،شوورلت و غیره مونتاژ میشد و حالا برند های چینی ،به کجا داریم میریم چنین شتابان؟
بیقراق
۸ آذر ۱۴۰۱چینی ها که باید تو بازار ما حضور داشته باشن ولی به قول شما ای کاش برندهای دیگه هم بودن تا بازار از این حال تک محوری خارج بشه. شرکت ها هم تو قیمت گذاری آزاد بودن و اون وقت می شد به بازار خودرو واقعاً بگی بازار خودرو! من خودم تو غربی ها عاشق فورد هستم. حیف که نیست.
محمد
۸ آذر ۱۴۰۱و پدال چه علاقه ای داره
ناشناس
۸ آذر ۱۴۰۱به چین میرویم
green
۸ آذر ۱۴۰۱دیگه دوره فولکس واگن،مزدا،نیسان،مرسدس بنز،کادیلاک،شوورلت و غیره گذشته الان دوره چینی هاست
❤BMW❤
۸ آذر ۱۴۰۱هعی
hummer
۸ آذر ۱۴۰۱بابا من خودم اصفهانیم اونجا که نمایشگاه نبود کلا 30 تا ماشین اونجا نبود که همشون هم چینی بودند
تنها ماشینی که دوست داشتم اون کشنده رنو بود
درون دافران و پیلسان و سی اند سی نشستم اخه کیفیت داخل مثل یک ماشین 300 میلیونی بود نگو که اینا برای هرکدوم حدود 3 میلیارد قیمت گذاری کردند بعد اخر همه سوار کشنده رونو شدم خب از نظر رخ که خب رنو برترین بود از نظر موتور دوباره رنو ولی از نظر داخل رنو یک سر وگردن بالاتر بود
سوار تیگارد دیار خودرو شدم نماینده تیگار می گفت حدود 900 میلیون
اخه 900 میلیون برای این !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اون کپی جیپ هم سوار شدم که نماینده تیگارد می گفت معلوم نیست ولی از 1و نیم میلیارد گرون تره
و داخلش هم که خب خیلی تنگ بود
رفتم توی بهمن جی 9 نشستم که کیفیت چرمش به قدری پایین بود که تا خورده بود ماشین صفر وی خب از نظر رخی از جک تی 8 وووووووووووووووووووو بهتربود
کی ام سی جی 7 رو نشستم پشت فرمونش که انگار فرمون توش خالی بود حس خیلی خوبی نبود
چری امودا 5 یا فونیکس fx رو دیدم
والا بوگات لاووتینویر (اگه درست نوشته باشم) هم اینجوری توی باکس نبود انگار داشتند به ادم توهین می کردند
و اقای اشتری درست می گفتند هم اندازه اموی ام ایکس 33 بود
کارون هم که نگو
جالبیش اینه که همه با حسرت به این ماشین ها نگاه می کردند باعت شرم ادم هست
TML BN
۸ آذر ۱۴۰۱بابا حداقل یکدونه دنایی رانایی ساینایی چیزی میذاشتید
ممد ژانگولر
۸ آذر ۱۴۰۱داش جواد ی همتی بکنید دست بچه های پدالو بگیرین با هم برید این خودروی پیکاپ بهمن موتور G9 از نزدیک برسی کنید فیلمشو بذارین تو سایت
دوتا جلو بشینن ۳ تا ردیف عقب بقیه هم برن پشت ماشین ببینین تو وزن زیاد جواب میده ؟ صدای جیر جیر از کمک فنراش بلند نمیشه؟ بقولی ماکت الکی نیست ارزش خرید داره دمتون گرم
خداشاهده اسم نیارم تو ی سری از این سایتها فقط میشینن تو ماشین با دگمه ها و مانیتور ماشین ور میرن بعدشم میگن نه ماشین خوبیه بخرید
میری میخری میبینی زکی رفت تو پاچت
کم پولی هم که نمیگیرن لاکردارا
GMA
۸ آذر ۱۴۰۱KMC J7 طراحیش بهتر از بقیه بود،کابینش هم طراحیش جالب بود،نمایشگر مرکزی از مرسدس بنز W223 الگو گرفته،فرمانش هم با لوتوس الترا مو نمیزنه در کل خودرو شیکی بود.
AMANTE
۸ آذر ۱۴۰۱وضع بازار خودروی کشور رو میبینم حالم بهم میخوره.
همه اش چینی و همه هم بالای ۶۰۰ میلیون.
هیچ کدوم هم اونقدر خوب نیست.
A1
۸ آذر ۱۴۰۱چقد نویسنده حال کرده با نمایشگاه😂
موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever
۸ آذر ۱۴۰۱چین مستعمره جدیدی پیدا کرده …… ایران
ممد سوناتا
۸ آذر ۱۴۰۱فورد (سری F) هم از رو چینی ها داره کپی میکنه 🗿
وی
۸ آذر ۱۴۰۱ای کاش پدال به نشونه اعتراض از این وضع بازار و انحصار این چیزا رو پوشش نمی داد😕
فرزاد
۸ آذر ۱۴۰۱در این نمایشگاه شرکتهایی نظیر کرمان موتور، مدیران خودرو، فردا موتورز، سیبا موتور، شرکت خودروسازی ستاره نیک آریا، ایران دو چرخ، دیار خودرو، بهمن موتور، بهمن دیزل، شایان دیزل، شایان یدک، آریا دیزل، پیلسان، زامیاد، آرین پارس موتور و… حاضر بودند
کاشکی اینا واقعا نمایندگی فروش برندهای چینی بودند و نه صرفا بنگاهدار و واردکننده و بدتر از اینا اوضاع اسفناک دو غول بزرگ داخلیست
پدرام
۸ آذر ۱۴۰۱حداقل تو خود نمایشگاه پکن هم یک سری ماشین اروپایی پیدا میشه :)
arashk
۹ آذر ۱۴۰۱چجوری واردات خودرو آزاد نیست ولی این شرکت ها میتونن بیارن و به اسم مونتاژ چند برابر قیمت واقعی به مردم بفروشن.
جناب ایکس
۱۰ آذر ۱۴۰۱ترجیح میدم برم تو آشغال دونی بخوابم تا برم اینجا