در این مطلب با بهترین خودروهای ژاپنی بازار در ۱۰ سگمنت مختلف از سدان و کراساوور گرفته تا مینیون و رودستر اسپرت آشنا خواهیم شد.
قطعاً انتخاب بهترینها از بین خودروهای فراوانی که این روزها به بازار عرضه میشوند کار دشواری است اما این لیست پس از بحثهای طولانی تهیه شده تا همهٔ مدلهایی که انتخاب میشوند لایق عنوان بهترین باشند. در ادامه، بهترین خودروهای ژاپنی حال حاضر بازار را خواهید دید که از ۱۰ سگمنت محبوب انتخاب شدهاند. البته این لیست فقط شامل برندهای غیرلوکس میشود و خودروهای خیلی خاص و لوکس در آن جای ندارند.
بهترین خودروی کامپکت: هوندا سیویک
نسل جدید هوندا سیویک آن را از خودرویی عالی به فوقالعاده تبدیل کرده است. بسیاری از نسل کنونی این ماشین به خاطر رشد اندازه و طراحی بیرونی بهعنوان یک بچه آکورد یاد میکنند. احساس، ظاهر و رانندگی سیویک لوکستر از چیزی است که قیمت آن نشان میدهد. همچنین خانوادهٔ این خودرو تنوع بالایی دارد که شامل نسخههای سدان و هاچبک با پیشرانههای تنفس طبیعی و توربو، نسخهٔ اسپرتتر و قویتر Si و نسخهٔ آتشین تایپ R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت میشود.
بهترین شاسیبلند کامپکت: نیسان روگ
وقتی نیسان نسل جدید روگ را معرفی کرد بلافاصله به بهترین خودروی کلاس خود تبدیل شد و وقتی یک سال بعد پیشرانهٔ جدید سه سیلندر توربو زیر کاپوت آن قرار گرفت، روگ را از خوب به عالی تبدیل کرد. این ماشین از لحاظ صندلیها و کیفیت سواری کراساوور راحتی است، پیشرانهٔ سه سیلندر توربوشارژ آن قدرت بالایی را در کنار مصرف سوخت مناسب ارائه میکند، ظاهر جذابی دارد و در داخل از تجهیزات زیادی برخوردار است.
بهترین استیشن: سوبارو اوتبک
در حال حاضر در بازار استیشنهای زیادی باقی نماندهاند و بنابراین انتخاب بهترین آنها آسان خواهد بود. حتی اگر سوبارو اوتبک بهعنوان یک کراساوور شناخته شود، در اصل همچنان همان نسخهٔ استیشن سوبارو لگاسی با ظاهر خشن و آفرودی است. ارتفاع بیشتر این ماشین از زمین مزیتهای زیادی دارد که یکی از آنها دید بهتر نسبت به مسیر پیش رو است اما بهترین ویژگی تعلیق بلند اوتبک راحتی سواری است تا جایی که چیزی جز سرعتگیر آرامش سرنشینان را برهم نمیزند. کسانی که به تواناییهای بیراهه نوردی بیشتری نیاز دارند نیز میتوانند سراغ نسخهٔ ویلدرنس با تواناییهای بیشتر، لاستیکهای آل ترین و ۲۴ سانتیمتر فاصله از زمین بروند.
بهترین سدان خانوادگی: هوندا آکورد
هوندا بدون شک بهترین سدانهای اقتصادی بازار را تولید میکند و داشتن دو نماینده در لیست ما این موضوع را اثبات میکند. نسل جدید آکورد ظاهری نسبتاً ساده و محافظهکارانه دارد و در تیپهای پایینی با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو ارائه میشود درحالیکه تیپهای بالاتر از قوای محرکهٔ هیبریدی ۲۰۴ اسب بخاری بهره میبرند. ترکیبی از ظاهر جذاب، رفتار جادهای خوب و مصرف سوخت پایین، آکورد را همچنان پیشتاز بخش سدانهای میان سایز نگه داشته است.
بهترین مینیون: تویوتا سیینا
در حال حاضر تنها دو مینیون ژاپنی در بازار باقیمانده است: تویوتا سیینا و هوندا اودیسه. هرچند این خودروها هردو گزینههایی عالی هستند اما مینیون تویوتا به خاطر مصرف سوخت کمتر انتخاب بهتری خواهد بود. همهٔ تیپها سیینا هماکنون با یک پیشرانهٔ هیبریدی با قدرت قابلتوجه ۲۴۵ اسب بخاری ارائه میشوند درحالیکه مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین برخلاف اودیسه، برای سیینا سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. در همین حال، تویوتا تیپ جدیدی بنام وودلند ادیشن را هم برای این خودرو ارائه کرده که با فاصلهٔ بیشتر از زمین، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و ظاهر خشنتر، فاصلهٔ بین مینیونها و کراساوورها را پر میکند.
بهترین شاسیبلند سه ردیفه: مزدا CX-9
وقتی صحبت از شاسیبلندهای سه ردیفهٔ ژاپنی میشود، انتخابهای بسیار خوبی خواهیم داشت که در اندازههای مختلف از میتسوبیشی اوتلندر کامپکت گرفته تا نیسان آرمادا و تویوتا سکویای فول سایز به بازار عرضه میشوند اما پرفروشترین مدلها در این بخش از بین کراساوورهای میان سایز مثل مزدا CX-9 هستند. هرچند این خودرو در بین همتایان خود کمی قدیمی شده اما همچنان لوکسترین کابین را با طراحی بیرونی جذاب ارائه میکند. CX-9 همچنین هندلینگی بهتر از تمام شاسیبلندهای سه ردیفه دارد و پیشرانهٔ توربوشارژ آن کوهی از گشتاور را ارائه میکند. البته دوران پادشاهی CX-9 بهزودی به پایان میرسد زیرا مزدا در شرف عرضهٔ مدل جدید CX-90 به بازار است.
بهترین پیکاپ: تویوتا تاندرا
پیکاپها از دیرباز بخش مهمی از خودروسازی ژاپن بودهاند هماکنون نیز شاهد عرضهٔ تعدادی وانتهای میان سایز و فول سایز ژاپنی به بازار هستیم. در بین همهٔ این مدلها، انتخاب ما تویوتا تاندرا است. این خودرو در نسل جدید خود پیشرانهٔ V8 را با یک قوای محرکهٔ V6 توئین توربو جایگزین کرده که در نسخههای معمولی و هیبریدی ارائه میشود. تاندرا در بخش پیکاپهای فول سایز نهتنها بهراحتی نیسان تایتان را مغلوب میکند بلکه توان رقابت با آمریکاییها را هم دارد. تویوتا همچنین نسخهٔ لوکس جدیدی بنام کپستون را هم برای این پیکاپ ارائه کرده است.
بهترین خودروی اسپرت: سوبارو BRZ
هرچند مدلهای اسپرت ژاپنی قویتری مثل نیسان Z، تویوتا سوپرا یا نیسان GT-R در بازار حضور دارند اما وقتی صحبت از هیجان به ازای هر دلار میشود، هیچ انتخابی بهتر است سوبارو BRZ و برادر دوقلوی آن یعنی تویوتا GR86 نخواهد بود. در دنیای واقعی و رانندگی با سرعت قانونی، خودروهای زیادی وجود ندارند که هنگام رفتن به محل کار و بازگشتن بتوانند لبخند بزرگتری از این را روی لبان راننده بنشانند. BRZ از آن دسته خودروهایی است که باعث میشود مسیر طولانیتر را برای رسیدن به خانه انتخاب کنید.
بهترین کانورتیبل: مزدا MX-5
مزدا MX-5 یکی از معدود خودروهایی که رانندگی با آن بهاندازهٔ سوبارو BRZ لذتبخش است. هرچند این خودرو تنگتر از سوبارو بوده و بهاندازهٔ آن کاربردی نیست اما میاتا یکی از معدود خودروهای ژاپنی کانورتیبل باقیمانده در بازار محسوب میشود. همچنین نسل کنونی را با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری میتوان بهترین نسخهٔ رودستر کوچک مزدا دانست. هرچند برای MX-5 گیربکس اتوماتیک هم ارائه میشود اما برای بهرهمندی از لذت کامل رانندگی انتخاب گیربکس دستی ضروری خواهد بود.
بهترین خودروی الکتریکی: نیسان لیف
پایانبخش این لیست بهترین خودروی الکتریکی است. در مقایسه با دیگر کشورها، در حال حاضر مدلهای الکتریکی بسیار کمی از برندهای ژاپنی در بازار میبینیم اما یکی از اولین خودروهای الکتریکی ژاپنی نیسان لیف بود که هنوز هم بهترین است. این هاچبک ژاپنی با قیمت پایهٔ کمی بیش از ۲۸ هزار دلار، یکی از ارزانترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب میشود. لیف در حال حاضر با نسل دوم خود ظاهری پختهتر و مدرنتر را با کابینی بسیار کاربردی ارائه میکند.
sina
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲یسری هاشون بهترین سگمنت خودشون تو دنیا هم هستن
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲تو اینکه خوبن شکی نیست ولی انصافا اینجوری که شما میگی هم نیست شاید بعضیاشون تو رده اقتصادی بهترین باشن ولی تو دنیا قطعا نیستن
phonix
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲اگر دقت کنی مشاهده میکنی نوشته سگمنت
viper2
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بهترین ماشین تو هر سگمنتی میخوای یه کلام ژاپنی جز سگمنت پیکاپ فول سایز و ماشین اسپرت .
iman1199
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بهترین ماشین تو هر سگمنتی میخوای یه کلام اروپایی و امریکایی
نکته اش اینه که نظرت متعصبانه و بیخوده
اگه توجه کردید من قبلش به نظر سینا احترام گذاشتم و ری اکتی نداشتم چون قبولش داشتم و اینکه درست نظر داد و همچنین نظر خودش بود و منم موافقش بودم
ولی اگه کسی مثل شما قطعی یک نظر متعصبانه بده جوابش همینه
خوش باشید
phonix
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چی شد بقیشو هم باید میگفتی بجز پیکاپ فولزسایز و اسپرت پس چی شد ؟!
iman1199
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲شما دخالت نکن لطفا نمیدونید
حسین
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲منظورش از اسپرت
اسپرت بودن در هر نوع خانواده از ماشین
بود
در زمینه اسپرت سازی
خودرو های هیجان انگیز.
ژاپنی ها هم خودرو های مردمی تولید میکنند و این نکته لازم به تکرار بی وقفه و ثمر نداره
iman1199
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فرمایش شما متین حسین جان
واقعا من زاپنی ها رو نتنها قبول دارم بلکه بعضی ماشیناش رو شاید باور نکنی ولی واقعا مزدا میاتا رو هرروز بهش فکر میکنم و دوسش دارم حتما میگیرمش چون عشقه
منتها اون دوستمون خودشون باعث میشن ما یه جوابی بدیم
باید بدونن نظرشون متعصبانه بوده
خودشون باعث میشن من که کاری به کسی یا برند یا ماشینی ندارم مسئله نظر خوب دادنه
این نظرات متعصبانه نباشه من ازشون دفاع و تعریف هم میکنم و کردم
phonix
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲سبک جدید راه انداختی ؟
اون موقع که داشتی هاموی جنگی رو با تویوتا لندکروز سری 70 مقایسی میکرده به نظر نمیومد در حال ترول باشی واقعا عجیبه :)
iman1199
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲عجیب نیست بستگی به سابقه نفرش و نظرش داره
بعضی نظرات از دور داد میزنه طرف هدفش چیه مثل شما یا وایپر ۲ در اینجا شما باید درکت رو بالاتر ببری و به توضیحات توجه کنی که دلیلش چی بوده خود کرده را تدبیر نیست
حسین
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲از همه اینا بگذریم
هیچی مثل لذت داشتن یک ماشین
خوب و قابل اطمینان نمیشه
یک رفیق بی کلک و وفادار
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی های هوندا بینظیره واقعا جای شکی نیست بجز اون مزدا cx9 هم عالیه سوبارو brz هم خوبه تویوتا توندرا هم خوبه بنظرم
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چقد تو برقی عقبن که نیسان لیف بهترینشونه
datsun
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲تو فکر کن عقبن
Tesla
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲تو برقی ها ( که آینده صنعت خودرو هستن ) عقب ماندگی شدیدی دارن
بهزاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲استاد عقب نیستن بلکه در زمان مناسب وارد میدان خواهند شد.
همین الان بسیاری از تامین کننده های ژاپنی به دنبال بهترین راه حل های کم هزینه برای صنعت خودرو بوده و برخلاف ذهن محدود شما که فکر میکنی اینجا دنیای نوکیاست! اونها به سختی دارن کار میکنند و تاثیر زمان در این صنعت مثل موبایل نیست.
کاری نداریم شما این همه اتفاق در صنعت خودرو افتاده حداقل به خودتون زحمت نمیدید تاریخ این وقایع را بخونید و چیزی یاد بگیرید و کلا به غیر از نوکیا هیچی نمیدونید و از مرحله پرت.
Car love
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲عقب بودنش تو الکتریکی که یکی از واضح ترین مسائل تاریخ بازاره جهانیه !! سر همین هم مدیر قبلی رو انداختن بیرون.همینکه نیسان لیف بهترین برقیشونه مشخص میکنه اوضاع چقدر خیطه
نوکیا هم میخواست با کمترین هزینه بیاد وسط که دیدی داستان چی شد،فاجعه ای بدتر از BZ4X رقم خورد واسشون
مازیار
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بهزادجان یه پیشنهاد بدم
شما که زیاد کامنت نمیزاری، دستکم بجای کلنجار با ترولیسم راجع به مطالب دیگه بگو
من همیشه منتظر نظراتت راجع به برندها و رویدادهای مطرح هستم اما چیزی گیرم نیومده😅
بهزاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲مازیار جان مدت زیادیست که ترول ها اجازه نمیدن بحث های مفید جریان پیدا کنه و کاربران زیادی هستند که میتونن مطالب پدال را پر بارتر کنند اما با این جو حضورشون بسیار کم شده.
البته این موضوع فقط مختص پدال نیست و سایر بخش ها مثل سایت های فن آوری هم به همین اپیدمی گرفتار شدن.
مازیار
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲قبول دارم و کاملا مشخصه
با اینحال خریدار مطالب مفید هم همیشه گوش به زنگه حالا اگه ترولها ریشه کن نشدن _ که نمیشن😄 _ حداقل یه توازنی بین سره و ناسره بوجود بیاد
shayandn
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲تویوتا برقی های زیادی نداره ولی برای اکثر ماشیناش
پیشرانه هیبرید و پلاگین هیبرید داره که در حال حاضر بهترین انتخابن
m-i-l-i
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تموم شد خیلی تاثیر گذار بود
Tesla
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲صنعت خودرو ژاپن سرنوشتی مشابه نوکیا یا دوو خواهد داشت ، مدیران بی لایق با بی توجهی به روند الکتریکی شدن دنیا و تقاضا شدید مردم برای این دست از خودرو ها ، دارن هر روز صنعت خودرو سرزمین خورشید تابان رو به نابودی نزدیک تر میکنند ( مثالش هم : کاهش شدید فروش کمری و crv و خیلی دیگه از جاپونی ها در بازار جهانی)
datsun
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ده ساله همینو میگید هر سال هم میبینی تویوتا سلطان بلامنازع ست صد سال سال دیگه هم همینو بگو، دنیایی برقی که امروز میبینی نصف بیشتر تکنولوژیش از ژاپن برخاسته شده از پاناسونیک و سونی که اولین باتریهای کم حجم پربازده رو تولید انبوه کردن از تویوتای معظم که اولین هیبرید رو تولید انبوه کرد و از نیسان که اولین الکتریکی رو تولید انبوه کرد دنیا از صد سال پیش لنگ باتریهای کم حجم و پر بازده بود برا الکتریک سازی که اونو ژاپن محقق کرد ،
Reza
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲جدی چند سالته؟
phonix
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲هم دوو و هم نوکیا الان دارن فعالیت میکنن و جز شرکتای بزرگ هم هستن :) هم دوو و هم نوکیا خودشون از بازار خارج شدن چون دیدن دیگه رقابت به نفع اونا نیست وباید برای گرفتن جایگاهشون کلی ضرر کنن تا دوباره به سود دهیی قبلی برسن پس از بازار خارج شدن و رفتن دنبال کارای تخصصی تر و با حاشه سود بیشتر
تو خود ژاپن شرکتایی مثل توشیبا و پاناسونیک وسونی این استراتژی رو پیاده کردن قبلا
ضمنا اینکه کی اول شروع کرده مهم نیست اینکه کی بهتر ادامه بده مهمه ژاپنیا مخترع ماشین نبودن ولی مشاهده میکنی که بازار اقتصادی ها رو تو دست دارن :) لازم نیست 30 تا کامنت با یک موضوع تو 3 تا پست مختلف بنویسی
Ehsan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲فونیکس بنظرم زیاد صحبت برند و اینارو نکن یهو دیدی باز مثل قضیه هواوی یکی چندتا لینک واست گذاشت
یا اون ۱۰۰ تا لینکی که سر بحث نظامی واست گذاشتن و پیچیدی
Amirmohammad
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲نوکیا و غیره که مثال زدی شما با میل خودشون از بازار نرفتن بیرون،از بازار بیرون انداخته شدن بخاطر سیاست های غلط و عقب موندن از رقبا وگرنه برندی مثل نوکیا که زمانی پنجا درصد بازار فروش موبایل رو در اختیار داشت دوست نداره از این کار خارج بشه
نوکیا سال ۱۹۹۸ حدود ۲۶ میلیارد دلار درامد داشت
الان تو سال ۲۰۲۲ یعنی بعد از ۲۴ سال تازه به درامد ۲۴ میلیارد دلار رسید بعد شما میگی رفته دنبال سود بیشتر!!!
رتبش تو مارکت کپ ۳ رقمیه.
راستی لینک ها بی جواب موندن هنوز :)
بهزاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲امیر محمد فکر کنم منظور فونیکس خروج از بازار گوشی همراه بود و ادامه ی راه در بخش های دیگر و طبیعی هم هست که از بخش زیان ده بازار خارج بشه و الان در سایر حوزه ها سوددهی داره.
R
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چند تا کاربر نخاله تو این سایت وجود داشت که خوشبختانه رفتن و ازشون خبری نیس این اومده فعلا جاشونو پرکرده
viper2
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲کاهش شدید فروش به دلیل تورم هست . وگرنه هنوز هم از لحاظ کاربرد ماشین ژاپنی حرف اول و اخر تو جهان میزنه
iman1199
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲نه اصلا
viper2
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲خدایی چن سالته چقدر حوصله داری بابا اگر ماشین ژاپنی دقیق کار نمیکرد اگر ماشین ژاپنی کم استهلاک نبود چرا پس داعش ازش استفاده میکنه چرا تنها ماشینی که توی سافاری های کشورای خلیج فارس استفاده میشه تویوتاس ؟؟؟؟ چرا تنها ماشینی که میتونه تو گرمای خلیج فارس و فشار هایی که عرب ها به ماشین میارند ، دوم بیاره تویوتاس؟ الکی که نیست حتما دلیلی داره هی اروپا و امریکا .
همین اروپا و امریکا من یه مثال میزنم
باتری کمری هیبریدی ساخت ژاپن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر بیشتر از نمونه های ساخت کنتاکی امریکا کار میکنه .
تو مثاله های قبل جوابتو دادم یه موتور بیار مثل ۲۷۰۰ هایلوکس از سال ۲۰۰۳ تا الان روی خط باشه به جز ال اس که خودم فنش هستم یه موتور کاربردی بیار که بتونه با قدرت به این کمی ۱۶۰ اسب بخار از سال ۲۰۰۳ تا الان رو خط باشه و هنوز هم فن های سینه چاکی مثل من داشته باشه؟
یکی از دوستان یه هایلوکس ۲۰۰۸ کوتاه داره ما از برازجون باهاش رفتیم بوشهر اونم ساعت ۳ ظهر کلا هم کیلومتر بالای ۱۵۰ بیشتر جاها ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت یهو دیدیم امپر اب اومده بالا دوستم نزد کنار ببینه ماشین جوش اورده یا چی شده حتی سرعتشم کم نکرد رفتیم بوشهر یه کار داشتیم انجام دادیم بدون اینکه کاپوتو بزنیم بالا دوباره برگشتیم با همون امپر بالا دوباره کلا سرعت رو ۲۰۰ تا . ماشین اوردیم برازجون در رادیات سوراخ بود . در رادیات رو عوض کردیم البته یه هفته بعد موتور یاتاقان زد . اما خب شرط میبندم اگر موتور ۲۷۰۰ جنرال موتورز بود صد در صد تو راه برگشت موتور مشکل اساسی براش پیش میومد . تازه این هایلوکسی که میگم ۵۰۰ تا کار کرده . و این خاطره عین واقعیته .
شما یه موتور بیار که بتونه عین این کار کنه تو شرایط سخت من از این سایط میرم
iman1199
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲خدایی چن سالته؟ به خودم مربوط میشه
چقدر حوصله داری بابا ( اتفاقا حوصله ندارم اعصاب هم ندارم وقت هم ندارم ولی غیر از اینا هر چی بخوای دارم اونم وحشی) اگر ماشین ژاپنی دقیق کار نمیکرد..
بر منکرش لعنت کسی اینها رو زیر سوال نمیبره منم زیر سوال نمیبرم حرف من یه چیز دیگست ( حرفای متعصبانه نباشن من زاپن رو قبول دارم و ازش دفاعم میکنم )
حرف ما اینه قطعی و مطلق و متعصبانه نظر ندهید یا اگه واقعا بلد نیستید درست نظر بدید چرا به عواقبش فکر نمیکنید
اگر ماشین ژاپنی کم استهلاک نبود چرا پس داعش ازش استفاده میکنه داعش ** کی باشه که بخوای اون رو استناد قرار بدی
نیازی به اینکار نیست خودم همینجا ازشون تعریف میکنم خودتو به درو دیوار نزن بخاطر یه ماشین
میدونیم هایلوکس ماشین قابل اعتمادی هست من این رو تایید میکنم
چرا تنها ماشینی که توی سافاری های کشورای خلیج فارس استفاده میشه تویوتاس ؟؟؟؟چون عرب ها تولید کننده خودرو نیستن😂
جواب کاملا مشخصه الان شما برو تو امریکا رو ببین اونا اونجا خودشون از خود ماشینای امریکایی استفاده میکنن بهتر هم هستن به بهترین شکل ممکن
چرا تنها ماشینی که میتونه تو گرمای خلیج فارس و فشار هایی که عرب ها به ماشین میارند ، دوم بیاره؟ چیه,؟ چی؟ باز شعر بافتی
الکی که نیست حتما دلیلی داره همون امریکایی ها هم تو همون گرمای خلیج فارس خیلی بهتر به بهترین شکل ممکن جواب میدن چشاتو واکن بقیه رو هم ببین خودم همون عرب ها رو هم دیدن با امریکاییش کف کرده الکی که نیست حتما یه دلیلی داره
همین اروپا و امریکا من یه مثال میزنم
باتری کمری هیبریدی ساخت ژاپن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر بیشتر از نمونه های ساخت کنتاکی امریکا کار میکنه ( مونتاژی تو کشوری دیگه همه جا همینه ) . ساده و تک بعدی نبین لطفا امریکا که شماره یک۱ علم و تکنولوژی جهانه این کار واسش آب خوردنه اونم بهتر از این پس ساده و تک بعدی نبین
تو مثاله های قبل جوابتو دادم یه موتور بیار مثل ۲۷۰۰ هایلوکس از سال ۲۰۰۳ تا الان روی خط باشه ( برو جوابتو ببین ) همون ال اس چه فنش باشی چه نباشی
ادامش دیگه شعر بافتی مردم با همون پراید هم با رادیاتور منفجر شده از یه شهر به شهری دیگه باهاش میرن این حرفای صد من یه غاز رو بزار کنار هایلوکس مقاومه قابل اعتماد قبول
خب که چی
این نظر متعصبانه شما رو که توجیه نمبکنه
منم میتونم بگم
یکی از دوستان یه پیکاپ امریکایی ۲۰۰۸ بلند داره ما از تهران باهاش رفتیم بندر عباس اونم ساعت ۳ ظهر کلا هم کیلومتر بالای ۱۵۰ بیشتر جاها ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت یهو دیدیم آمپر اومده بالا بس که خفنه دوستم نزد کنار ببینه ماشین چشه چی شده حتی سرعتشم کم نکرد رفتیم بندر عباس یه کار داشتیم انجام دادیم بدون اینکه کاپوتو بزنیم بالا دوباره برگشتیم با همون امپر بالا دوباره کلا سرعت رو ۲۰۰ تا . ماشین اوردیم تهرون در رادیات سوراخ بود . در رادیات رو عوض کردیم البته موتور هیچیش نشد . اما خب شرط میبندم اگر موتور ۲۷۰۰ هایلوکس بود صد در صد تو راه برگشت موتور مشکل اساسی براش پیش میومد . تازه این پبکاپ امریکایی که میگم ۱۰۰۰۰۰۰ یک۱ میلیون تا کار کرده . و این خاطره عین واقعیته .
شما یه موتور بیار که بتونه عین این کار کنه تو شرایط سخت من از این سایت میرم
موتور ال اس جنرال موتورز همه فن حریف
مقاومترین
توضیحاتش رو تو چهار پست بالاتر گفتم
از این سایت نرو چون میخوام دوست باشیم
درود
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲علاقه شدیدی به روگ دارم واقعا عالیه
زنده باد مزدا و نیسان
یه سوال چرا خارجیا ب جا آکورد میرن کمری میخرن؟
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲کمری ارزون تره
phonix
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲اکورا لوکسه با این تفاوت که تو لوکسای ژاپن تو سایه لکسوس قرار داره و تقریبا دیده نمیشه
Saeid
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲کاش به همین صورت راجب خودرو های کشور های دیگه مثل آمریکا و اروپا هم مطلب بنویسید
خیلی جذاب بود ممنون از شما
Reza
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲از صنعت خودرو کره هم مطلب بزارین لطفاً
مهران میرابوالقاسمی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲مزدا عشقه
Killer
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲Bz4x بهترین برقی
احمدرضا
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲به به
من اگه پول داشتم یدونه جیمنی میخریدم یدونه BRZ
کیف میکردم حسابی
❤BMW❤
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه سال تولید محدود نبود ، قطعا تویوتا سوپرا mk4 بهترین ماشین اسپرت بود
یا حتی بهترین ژاپنی
فرزاد افشار
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین ژاپنی کیفیت عالی داره و اقتصادی هم هست وهم لوکس و زیبا…
مگه یه آدم چی از یه ماشین میخواد انصافا
حسن
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲کلا زاپنیا اخرانسانیت اخردانایی درزندگی واخرکیفیت درصنعت وهنر فی المجموع باعث افتخاربشریتنددنیابدون زاپن جای دلپذیری نبود
iman1199
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲کلا اروپایی ها و امریکایی ها اخرانسانیت اخردانایی درزندگی واخرکیفیت درصنعت وهنر فی المجموع باعث افتخاربشریتنددنیابدون اروپا و امریکا جای دلپذیری نبود
m-i-l-i
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط مزدا MX-5
رخ زیبا (:
MehdiTurbo
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲جااان به رخ هوندا اکورد
بین اینا خودروی اسپورتشون دوست نداشتم
البته کانورتیبل جذاب ترم هست ولب با این قیمت نه
Muty
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲من یه cx-9 و mx-5 لطفا
برمایید جلو بقیه ی دوستان هم درخواست دارن
Mm
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام بر شما
made in japan یا nippon همیشه خوب ودر بسیاری موارد عالی بوده.