چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای ژاپنی سال 2023، از هوندا سیویک تا تویوتا تاندرا

در این مطلب با بهترین خودروهای ژاپنی بازار در ۱۰ سگمنت مختلف از سدان و کراس‌اوور گرفته تا مینی‌ون و رودستر اسپرت آشنا خواهیم شد.

قطعاً انتخاب بهترین‌ها از بین خودروهای فراوانی که این روزها به بازار عرضه می‌شوند کار دشواری است اما این لیست پس از بحث‌های طولانی تهیه شده تا همهٔ مدل‌هایی که انتخاب می‌شوند لایق عنوان بهترین باشند. در ادامه، بهترین خودروهای ژاپنی حال حاضر بازار را خواهید دید که از ۱۰ سگمنت محبوب انتخاب شده‌اند. البته این لیست فقط شامل برندهای غیرلوکس می‌شود و خودروهای خیلی خاص و لوکس در آن جای ندارند.

بهترین خودروی کامپکت: هوندا سیویک

نسل جدید هوندا سیویک آن را از خودرویی عالی به فوق‌العاده تبدیل کرده است. بسیاری از نسل کنونی این ماشین به خاطر رشد اندازه و طراحی بیرونی به‌عنوان یک بچه آکورد یاد می‌کنند. احساس، ظاهر و رانندگی سیویک لوکس‌تر از چیزی است که قیمت آن نشان می‌دهد. همچنین خانوادهٔ این خودرو تنوع بالایی دارد که شامل نسخه‌های سدان و هاچ‌بک با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو، نسخهٔ اسپرت‌تر و قوی‌تر Si و نسخهٔ آتشین تایپ R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت می‌شود.

بهترین شاسی‌بلند کامپکت: نیسان روگ

وقتی نیسان نسل جدید روگ را معرفی کرد بلافاصله به بهترین خودروی کلاس خود تبدیل شد و وقتی یک سال بعد پیشرانهٔ جدید سه سیلندر توربو زیر کاپوت آن قرار گرفت، روگ را از خوب به عالی تبدیل کرد. این ماشین از لحاظ صندلی‌ها و کیفیت سواری کراس‌اوور راحتی است، پیشرانهٔ سه سیلندر توربوشارژ آن قدرت بالایی را در کنار مصرف سوخت مناسب ارائه می‌کند، ظاهر جذابی دارد و در داخل از تجهیزات زیادی برخوردار است.

بهترین استیشن: سوبارو اوت‌بک

در حال حاضر در بازار استیشن‌های زیادی باقی نمانده‌اند و بنابراین انتخاب بهترین آن‌ها آسان خواهد بود. حتی اگر سوبارو اوت‌بک به‌عنوان یک کراس‌اوور شناخته شود، در اصل همچنان همان نسخهٔ استیشن سوبارو لگاسی با ظاهر خشن و آفرودی است. ارتفاع بیشتر این ماشین از زمین مزیت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها دید بهتر نسبت به مسیر پیش رو است اما بهترین ویژگی تعلیق بلند اوت‌بک راحتی سواری است تا جایی که چیزی جز سرعت‌گیر آرامش سرنشینان را برهم نمی‌زند. کسانی که به توانایی‌های بیراهه نوردی بیشتری نیاز دارند نیز می‌توانند سراغ نسخهٔ ویلدرنس با توانایی‌های بیشتر، لاستیک‌های آل ترین و ۲۴ سانتی‌متر فاصله از زمین بروند.

بهترین سدان خانوادگی: هوندا آکورد

هوندا بدون شک بهترین سدان‌های اقتصادی بازار را تولید می‌کند و داشتن دو نماینده در لیست ما این موضوع را اثبات می‌کند. نسل جدید آکورد ظاهری نسبتاً ساده و محافظه‌کارانه دارد و در تیپ‌های پایینی با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ‌های بالاتر از قوای محرکهٔ هیبریدی ۲۰۴ اسب بخاری بهره می‌برند. ترکیبی از ظاهر جذاب، رفتار جاده‌ای خوب و مصرف سوخت پایین، آکورد را همچنان پیشتاز بخش سدان‌های میان سایز نگه داشته است.

بهترین مینی‌ون: تویوتا سی‌ینا

در حال حاضر تنها دو مینی‌ون ژاپنی در بازار باقیمانده است: تویوتا سی‌ینا و هوندا اودیسه. هرچند این خودروها هردو گزینه‌هایی عالی هستند اما مینی‌ون تویوتا به خاطر مصرف سوخت کمتر انتخاب بهتری خواهد بود. همهٔ تیپ‌ها سی‌ینا هم‌اکنون با یک پیشرانهٔ هیبریدی با قدرت قابل‌توجه ۲۴۵ اسب بخاری ارائه می‌شوند درحالی‌که مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین برخلاف اودیسه، برای سی‌ینا سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. در همین حال، تویوتا تیپ جدیدی بنام وودلند ادیشن را هم برای این خودرو ارائه کرده که با فاصلهٔ بیشتر از زمین، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و ظاهر خشن‌تر، فاصلهٔ بین مینی‌ون‌ها و کراس‌اوورها را پر می‌کند.

بهترین شاسی‌بلند سه ردیفه: مزدا CX-9

وقتی صحبت از شاسی‌بلندهای سه ردیفهٔ ژاپنی می‌شود، انتخاب‌های بسیار خوبی خواهیم داشت که در اندازه‌های مختلف از میتسوبیشی اوت‌لندر کامپکت گرفته تا نیسان آرمادا و تویوتا سکویای فول سایز به بازار عرضه می‌شوند اما پرفروش‌ترین مدل‌ها در این بخش از بین کراس‌اوورهای میان سایز مثل مزدا CX-9 هستند. هرچند این خودرو در بین همتایان خود کمی قدیمی شده اما همچنان لوکس‌ترین کابین را با طراحی بیرونی جذاب ارائه می‌کند. CX-9 همچنین هندلینگی بهتر از تمام شاسی‌بلندهای سه ردیفه دارد و پیشرانهٔ توربوشارژ آن کوهی از گشتاور را ارائه می‌کند. البته دوران پادشاهی CX-9 به‌زودی به پایان می‌رسد زیرا مزدا در شرف عرضهٔ مدل جدید CX-90 به بازار است.

بهترین پیکاپ: تویوتا تاندرا

پیکاپ‌ها از دیرباز بخش مهمی از خودروسازی ژاپن بوده‌اند هم‌اکنون نیز شاهد عرضهٔ تعدادی وانت‌های میان سایز و فول سایز ژاپنی به بازار هستیم. در بین همهٔ این مدل‌ها، انتخاب ما تویوتا تاندرا است. این خودرو در نسل جدید خود پیشرانهٔ V8 را با یک قوای محرکهٔ V6 توئین توربو جایگزین کرده که در نسخه‌های معمولی و هیبریدی ارائه می‌شود. تاندرا در بخش پیکاپ‌های فول سایز نه‌تنها به‌راحتی نیسان تایتان را مغلوب می‌کند بلکه توان رقابت با آمریکایی‌ها را هم دارد. تویوتا همچنین نسخهٔ لوکس جدیدی بنام کپستون را هم برای این پیکاپ ارائه کرده است.

بهترین خودروی اسپرت: سوبارو BRZ

هرچند مدل‌های اسپرت ژاپنی قوی‌تری مثل نیسان Z، تویوتا سوپرا یا نیسان GT-R در بازار حضور دارند اما وقتی صحبت از هیجان به ازای هر دلار می‌شود، هیچ انتخابی بهتر است سوبارو BRZ و برادر دوقلوی آن یعنی تویوتا GR86 نخواهد بود. در دنیای واقعی و رانندگی با سرعت قانونی، خودروهای زیادی وجود ندارند که هنگام رفتن به محل کار و بازگشتن بتوانند لبخند بزرگ‌تری از این را روی لبان راننده بنشانند. BRZ از آن دسته خودروهایی است که باعث می‌شود مسیر طولانی‌تر را برای رسیدن به خانه انتخاب کنید.

بهترین کانورتیبل: مزدا MX-5

مزدا MX-5 یکی از معدود خودروهایی که رانندگی با آن به‌اندازهٔ سوبارو BRZ لذت‌بخش است. هرچند این خودرو تنگ‌تر از سوبارو بوده و به‌اندازهٔ آن کاربردی نیست اما میاتا یکی از معدود خودروهای ژاپنی کانورتیبل باقیمانده در بازار محسوب می‌شود. همچنین نسل کنونی را با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری می‌توان بهترین نسخهٔ رودستر کوچک مزدا دانست. هرچند برای MX-5 گیربکس اتوماتیک هم ارائه می‌شود اما برای بهره‌مندی از لذت کامل رانندگی انتخاب گیربکس دستی ضروری خواهد بود.

بهترین خودروی الکتریکی: نیسان لیف

پایان‌بخش این لیست بهترین خودروی الکتریکی است. در مقایسه با دیگر کشورها، در حال حاضر مدل‌های الکتریکی بسیار کمی از برندهای ژاپنی در بازار می‌بینیم اما یکی از اولین خودروهای الکتریکی ژاپنی نیسان لیف بود که هنوز هم بهترین است. این هاچ‌بک ژاپنی با قیمت پایهٔ کمی بیش از ۲۸ هزار دلار، یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب می‌شود. لیف در حال حاضر با نسل دوم خود ظاهری پخته‌تر و مدرن‌تر را با کابینی بسیار کاربردی ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۱ رای
منبع
AutoGuide

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    یسری هاشون بهترین سگمنت خودشون تو دنیا هم هستن

    موافقم 103
    مخالفم 36
    1. محمد

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      تو اینکه خوبن شکی نیست ولی انصافا اینجوری که شما میگی هم نیست شاید بعضیاشون تو رده اقتصادی بهترین باشن ولی تو دنیا قطعا نیستن

      موافقم 76
      مخالفم 48
      1. phonix

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        اگر دقت کنی مشاهده میکنی نوشته سگمنت

        موافقم 41
        مخالفم 17
    2. viper2

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      بهترین ماشین تو هر سگمنتی میخوای یه کلام ژاپنی جز سگمنت پیکاپ فول سایز و ماشین اسپرت .

      موافقم 15
      مخالفم 19
      1. iman1199

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بهترین ماشین تو هر سگمنتی میخوای یه کلام اروپایی و امریکایی

        نکته اش اینه که نظرت متعصبانه و بیخوده

        اگه توجه کردید من قبلش به نظر سینا احترام گذاشتم و ری اکتی نداشتم چون قبولش داشتم و اینکه درست نظر داد و همچنین نظر خودش بود و منم موافقش بودم

        ولی اگه کسی مثل شما قطعی یک نظر متعصبانه بده جوابش همینه
        خوش باشید

        موافقم 17
        مخالفم 21
        1. phonix

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          چی شد بقیشو هم باید میگفتی بجز پیکاپ فولزسایز و اسپرت پس چی شد ؟!

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. iman1199

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          شما دخالت نکن لطفا نمیدونید

          موافقم 16
          مخالفم 7
        3. حسین

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          منظورش از اسپرت
          اسپرت بودن در هر نوع خانواده از ماشین
          بود
          در زمینه اسپرت سازی
          خودرو های هیجان انگیز.

          ژاپنی ها هم خودرو های مردمی تولید میکنند و این نکته لازم به تکرار بی وقفه و ثمر نداره

        4. iman1199

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          فرمایش شما متین حسین جان
          واقعا من زاپنی ها رو نتنها قبول دارم بلکه بعضی ماشیناش رو شاید باور نکنی ولی واقعا مزدا میاتا رو هرروز بهش فکر میکنم و دوسش دارم حتما میگیرمش چون عشقه
          منتها اون دوستمون خودشون باعث میشن ما یه جوابی بدیم
          باید بدونن نظرشون متعصبانه بوده
          خودشون باعث میشن من که کاری به کسی یا برند یا ماشینی ندارم مسئله نظر خوب دادنه
          این نظرات متعصبانه نباشه من ازشون دفاع و تعریف هم میکنم و کردم

          موافقم 6
          مخالفم 4
        5. phonix

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          سبک جدید راه انداختی ؟
          اون موقع که داشتی هاموی جنگی رو با تویوتا لندکروز سری 70 مقایسی میکرده به نظر نمیومد در حال ترول باشی واقعا عجیبه :)

          موافقم 3
          مخالفم 2
        6. iman1199

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          عجیب نیست بستگی به سابقه نفرش و نظرش داره
          بعضی نظرات از دور داد میزنه طرف هدفش چیه مثل شما یا وایپر ۲ در اینجا شما باید درکت رو بالاتر ببری و به توضیحات توجه کنی که دلیلش چی بوده خود کرده را تدبیر نیست

          موافقم 6
          مخالفم 2
    3. حسین

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      از همه اینا بگذریم
      هیچی مثل لذت داشتن یک ماشین
      خوب و قابل اطمینان نمیشه
      یک رفیق بی کلک و وفادار

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. محمد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    طراحی های هوندا بینظیره واقعا جای شکی نیست بجز اون مزدا cx9 هم عالیه سوبارو brz هم خوبه تویوتا توندرا هم خوبه بنظرم

    موافقم 38
    مخالفم 8
  3. محمد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چقد تو برقی عقبن که نیسان لیف بهترینشونه

    موافقم 41
    مخالفم 49
    1. datsun

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      تو فکر کن عقبن

      موافقم 50
      مخالفم 23
  4. Tesla

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    تو برقی ها ( که آینده صنعت خودرو هستن ) عقب ماندگی شدیدی دارن

    موافقم 31
    مخالفم 62
    1. بهزاد

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      استاد عقب نیستن بلکه در زمان مناسب وارد میدان خواهند شد.
      همین الان بسیاری از تامین کننده های ژاپنی به دنبال بهترین راه حل های کم هزینه برای صنعت خودرو بوده و برخلاف ذهن محدود شما که فکر میکنی اینجا دنیای نوکیاست! اونها به سختی دارن کار میکنند و تاثیر زمان در این صنعت مثل موبایل نیست.
      کاری نداریم شما این همه اتفاق در صنعت خودرو افتاده حداقل به خودتون زحمت نمیدید تاریخ این وقایع را بخونید و چیزی یاد بگیرید و کلا به غیر از نوکیا هیچی نمیدونید و از مرحله پرت.

      موافقم 43
      مخالفم 18
      1. Car love

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        عقب بودنش تو الکتریکی که یکی از واضح ترین مسائل تاریخ بازاره جهانیه !! سر همین هم مدیر قبلی رو انداختن بیرون.همینکه نیسان لیف بهترین برقیشونه مشخص میکنه اوضاع چقدر خیطه
        نوکیا هم میخواست با کمترین هزینه بیاد وسط که دیدی داستان چی شد،فاجعه ای بدتر از BZ4X رقم خورد واسشون

        موافقم 14
        مخالفم 45
      2. مازیار

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        بهزادجان یه پیشنهاد بدم
        شما که زیاد کامنت نمیزاری، دستکم بجای کلنجار با ترولیسم راجع به مطالب دیگه بگو
        من همیشه منتظر نظراتت راجع به برندها و رویدادهای مطرح هستم اما چیزی گیرم نیومده😅

        موافقم 36
        مخالفم 7
        1. بهزاد

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          مازیار جان مدت زیادیست که ترول ها اجازه نمیدن بحث های مفید جریان پیدا کنه و کاربران زیادی هستند که میتونن مطالب پدال را پر بارتر کنند اما با این جو حضورشون بسیار کم شده.
          البته این موضوع فقط مختص پدال نیست و سایر بخش ها مثل سایت های فن آوری هم به همین اپیدمی گرفتار شدن.

          موافقم 18
          مخالفم 7
        2. مازیار

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          قبول دارم و کاملا مشخصه
          با اینحال خریدار مطالب مفید هم همیشه گوش به زنگه حالا اگه ترولها ریشه کن نشدن _ که نمیشن😄 _ حداقل یه توازنی بین سره و ناسره بوجود بیاد

          موافقم 17
          مخالفم 3
    2. shayandn

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      تویوتا برقی های زیادی نداره ولی برای اکثر ماشیناش
      پیشرانه هیبرید و پلاگین هیبرید داره که در حال حاضر بهترین انتخابن

      موافقم 28
      مخالفم 5
    3. m-i-l-i

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      تموم شد خیلی تاثیر گذار بود

      موافقم 1
      مخالفم 4
  5. Tesla

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    صنعت خودرو ژاپن سرنوشتی مشابه نوکیا یا دوو خواهد داشت ، مدیران بی لایق با بی توجهی به روند الکتریکی شدن دنیا و تقاضا شدید مردم برای این دست از خودرو ها ، دارن هر روز صنعت خودرو سرزمین خورشید تابان رو به نابودی نزدیک تر می‌کنند ( مثالش هم : کاهش شدید فروش کمری و crv و خیلی دیگه از جاپونی ها در بازار جهانی)

    موافقم 20
    مخالفم 77
    1. datsun

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      ده ساله همینو میگید هر سال هم میبینی تویوتا سلطان بلامنازع ست صد سال سال دیگه هم همینو بگو، دنیایی برقی که امروز میبینی نصف بیشتر تکنولوژیش از ژاپن برخاسته شده از پاناسونیک و سونی که اولین باتریهای کم حجم پربازده رو تولید انبوه کردن از تویوتای معظم که اولین هیبرید رو تولید انبوه کرد و از نیسان که اولین الکتریکی رو تولید انبوه کرد دنیا از صد سال پیش لنگ باتریهای کم حجم و پر بازده بود برا الکتریک سازی که اونو ژاپن محقق کرد ،

      موافقم 52
      مخالفم 17
    2. Reza

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      جدی چند سالته؟

      موافقم 18
      مخالفم 12
    3. phonix

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      هم دوو و هم نوکیا الان دارن فعالیت میکنن و جز شرکتای بزرگ هم هستن :) هم دوو و هم نوکیا خودشون از بازار خارج شدن چون دیدن دیگه رقابت به نفع اونا نیست وباید برای گرفتن جایگاهشون کلی ضرر کنن تا دوباره به سود دهیی قبلی برسن پس از بازار خارج شدن و رفتن دنبال کارای تخصصی تر و با حاشه سود بیشتر
      تو خود ژاپن شرکتایی مثل توشیبا و پاناسونیک وسونی این استراتژی رو پیاده کردن قبلا
      ضمنا اینکه کی اول شروع کرده مهم نیست اینکه کی بهتر ادامه بده مهمه ژاپنیا مخترع ماشین نبودن ولی مشاهده میکنی که بازار اقتصادی ها رو تو دست دارن :) لازم نیست 30 تا کامنت با یک موضوع تو 3 تا پست مختلف بنویسی

      موافقم 26
      مخالفم 16
      1. Ehsan

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (627 ديدگاه)

        فونیکس بنظرم زیاد صحبت برند و اینارو نکن یهو دیدی باز مثل قضیه هواوی یکی چندتا لینک واست گذاشت
        یا اون ۱۰۰ تا لینکی که سر بحث نظامی واست گذاشتن و پیچیدی

        موافقم 8
        مخالفم 29
      2. Amirmohammad

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (563 ديدگاه)

        نوکیا و غیره که مثال زدی شما با میل خودشون از بازار نرفتن بیرون،از بازار بیرون انداخته شدن بخاطر سیاست های غلط و عقب موندن از رقبا وگرنه برندی مثل نوکیا که زمانی پنجا درصد بازار فروش موبایل رو در اختیار داشت دوست نداره از این کار خارج بشه

        نوکیا سال ۱۹۹۸ حدود ۲۶ میلیارد دلار درامد داشت
        الان تو سال ۲۰۲۲ یعنی بعد از ۲۴ سال تازه به درامد ۲۴ میلیارد دلار رسید بعد شما میگی رفته دنبال سود بیشتر!!!
        رتبش تو مارکت کپ ۳ رقمیه.

        راستی لینک ها بی جواب موندن هنوز :)

        موافقم 11
        مخالفم 21
        1. بهزاد

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          امیر محمد فکر کنم منظور فونیکس خروج از بازار گوشی همراه بود و ادامه ی راه در بخش های دیگر و طبیعی هم هست که از بخش زیان ده بازار خارج بشه و الان در سایر حوزه ها سوددهی داره.

          موافقم 7
          مخالفم 4
    4. R

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      چند تا کاربر نخاله تو این سایت وجود داشت که خوشبختانه رفتن و ازشون خبری نیس این اومده فعلا جاشونو پرکرده

      موافقم 15
      مخالفم 12
    5. viper2

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      کاهش شدید فروش به دلیل تورم هست . وگرنه هنوز هم از لحاظ کاربرد ماشین ژاپنی حرف اول و اخر تو جهان میزنه

      موافقم 12
      مخالفم 9
      1. iman1199

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نه اصلا

        موافقم 11
        مخالفم 8
        1. viper2

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          خدایی چن سالته چقدر حوصله داری بابا اگر ماشین ژاپنی دقیق کار نمیکرد اگر ماشین ژاپنی کم استهلاک نبود چرا پس داعش ازش استفاده میکنه چرا تنها ماشینی که توی سافاری های کشورای خلیج فارس استفاده میشه تویوتاس ؟؟؟؟ چرا تنها ماشینی که میتونه تو گرمای خلیج فارس و فشار هایی که عرب ها به ماشین میارند ، دوم بیاره تویوتاس؟ الکی که نیست حتما دلیلی داره هی اروپا و امریکا .
          همین اروپا و امریکا من یه مثال میزنم
          باتری کمری هیبریدی ساخت ژاپن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر بیشتر از نمونه های ساخت کنتاکی امریکا کار میکنه .
          تو مثاله های قبل جوابتو دادم یه موتور بیار مثل ۲۷۰۰ هایلوکس از سال ۲۰۰۳ تا الان روی خط باشه به جز ال اس که خودم فنش هستم یه موتور کاربردی بیار که بتونه با قدرت به این کمی ۱۶۰ اسب بخار از سال ۲۰۰۳ تا الان رو خط باشه و هنوز هم فن های سینه چاکی مثل من داشته باشه؟
          یکی از دوستان یه هایلوکس ۲۰۰۸ کوتاه داره ما از برازجون باهاش رفتیم بوشهر اونم ساعت ۳ ظهر کلا هم کیلومتر بالای ۱۵۰ بیشتر جاها ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت یهو دیدیم امپر اب اومده بالا دوستم نزد کنار ببینه ماشین جوش اورده یا چی شده حتی سرعتشم کم نکرد رفتیم بوشهر یه کار داشتیم انجام دادیم بدون اینکه کاپوتو بزنیم بالا دوباره برگشتیم با همون امپر بالا دوباره کلا سرعت رو ۲۰۰ تا . ماشین اوردیم برازجون در رادیات سوراخ بود . در رادیات رو عوض کردیم البته یه هفته بعد موتور یاتاقان زد . اما خب شرط میبندم اگر موتور ۲۷۰۰ جنرال موتورز بود صد در صد تو راه برگشت موتور مشکل اساسی براش پیش میومد . تازه این هایلوکسی که میگم ۵۰۰ تا کار کرده . و این خاطره عین واقعیته .

          شما یه موتور بیار که بتونه عین این کار کنه تو شرایط سخت من از این سایط میرم

          موافقم 3
          مخالفم 11
        2. iman1199

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          خدایی چن سالته؟ به خودم مربوط میشه

          چقدر حوصله داری بابا ( اتفاقا حوصله ندارم اعصاب هم ندارم وقت هم ندارم ولی غیر از اینا هر چی بخوای دارم اونم وحشی) اگر ماشین ژاپنی دقیق کار نمیکرد..
          بر منکرش لعنت کسی اینها رو زیر سوال نمیبره منم زیر سوال نمیبرم حرف من یه چیز دیگست ( حرفای متعصبانه نباشن من زاپن رو قبول دارم و ازش دفاعم میکنم )

          حرف ما اینه قطعی و مطلق و متعصبانه نظر ندهید یا اگه واقعا بلد نیستید درست نظر بدید چرا به عواقبش فکر نمیکنید

          اگر ماشین ژاپنی کم استهلاک نبود چرا پس داعش ازش استفاده میکنه داعش ** کی باشه که بخوای اون رو استناد قرار بدی

          نیازی به اینکار نیست خودم همینجا ازشون تعریف میکنم خودتو به درو دیوار نزن بخاطر یه ماشین
          میدونیم هایلوکس ماشین قابل اعتمادی هست من این رو تایید میکنم
          چرا تنها ماشینی که توی سافاری های کشورای خلیج فارس استفاده میشه تویوتاس ؟؟؟؟چون عرب ها تولید کننده خودرو نیستن😂
          جواب کاملا مشخصه الان شما برو تو امریکا رو ببین اونا اونجا خودشون از خود ماشینای امریکایی استفاده میکنن بهتر هم هستن به بهترین شکل ممکن

          چرا تنها ماشینی که میتونه تو گرمای خلیج فارس و فشار هایی که عرب ها به ماشین میارند ، دوم بیاره؟ چیه,؟ چی؟ باز شعر باف‍تی
          الکی که نیست حتما دلیلی داره همون امریکایی ها هم تو همون گرمای خلیج فارس خیلی بهتر به بهترین شکل ممکن جواب میدن چشاتو واکن بقیه رو هم ببین خودم همون عرب ها رو هم دیدن با امریکاییش کف کرده الکی که نیست حتما یه دلیلی داره

          همین اروپا و امریکا من یه مثال میزنم
          باتری کمری هیبریدی ساخت ژاپن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر بیشتر از نمونه های ساخت کنتاکی امریکا کار میکنه ( مونتاژی تو کشوری دیگه همه جا همینه ) . ساده و تک بعدی نبین لطفا امریکا که شماره یک۱ علم و تکنولوژی جهانه این کار واسش آب خوردنه اونم بهتر از این پس ساده و تک بعدی نبین

          تو مثاله های قبل جوابتو دادم یه موتور بیار مثل ۲۷۰۰ هایلوکس از سال ۲۰۰۳ تا الان روی خط باشه ( برو جوابتو ببین ) همون ال اس چه فنش باشی چه نباشی

          ادامش دیگه شعر بافتی مردم با همون پراید هم با رادیاتور منفجر شده از یه شهر به شهری دیگه باهاش میرن این حرفای صد من یه غاز رو بزار کنار هایلوکس مقاومه قابل اعتماد قبول

          خب که چی
          این نظر متعصبانه شما رو که توجیه نمبکنه
          منم میتونم بگم
          یکی از دوستان یه پیکاپ امریکایی ۲۰۰۸ بلند داره ما از تهران باهاش رفتیم بندر عباس اونم ساعت ۳ ظهر کلا هم کیلومتر بالای ۱۵۰ بیشتر جاها ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت یهو دیدیم آمپر اومده بالا بس که خفنه دوستم نزد کنار ببینه ماشین چشه چی شده حتی سرعتشم کم نکرد رفتیم بندر عباس یه کار داشتیم انجام دادیم بدون اینکه کاپوتو بزنیم بالا دوباره برگشتیم با همون امپر بالا دوباره کلا سرعت رو ۲۰۰ تا . ماشین اوردیم تهرون در رادیات سوراخ بود . در رادیات رو عوض کردیم البته موتور هیچیش نشد . اما خب شرط میبندم اگر موتور ۲۷۰۰ هایلوکس بود صد در صد تو راه برگشت موتور مشکل اساسی براش پیش میومد . تازه این پبکاپ امریکایی که میگم ۱۰۰۰۰۰۰ یک۱ میلیون تا کار کرده . و این خاطره عین واقعیته .

          شما یه موتور بیار که بتونه عین این کار کنه تو شرایط سخت من از این سایت میرم

          موتور ال اس جنرال موتورز همه فن حریف
          مقاومترین
          توضیحاتش رو تو چهار پست بالاتر گفتم
          از این سایت نرو چون میخوام دوست باشیم

          موافقم 12
          مخالفم 5
  6. درود

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    علاقه شدیدی به روگ دارم واقعا عالیه
    زنده باد مزدا و نیسان

    یه سوال چرا خارجیا ب جا آکورد میرن کمری می‌خرن؟

    موافقم 26
    مخالفم 11
    1. محمد

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      کمری ارزون تره

      موافقم 5
      مخالفم 10
    2. phonix

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      اکورا لوکسه با این تفاوت که تو لوکسای ژاپن تو سایه لکسوس قرار داره و تقریبا دیده نمیشه

      موافقم 3
      مخالفم 16
  7. Saeid

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    کاش به همین صورت راجب خودرو های کشور های دیگه مثل آمریکا و اروپا هم مطلب بنویسید
    خیلی جذاب بود ممنون از شما

    موافقم 28
    مخالفم 2
  8. Reza

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    از صنعت خودرو کره هم مطلب بزارین لطفاً

    موافقم 7
    مخالفم 24
  9. مهران میرابوالقاسمی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 19
    مخالفم 5
  10. Killer

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    Bz4x بهترین برقی

    موافقم 6
    مخالفم 17
  11. احمدرضا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    به به
    من اگه پول داشتم یدونه جیمنی میخریدم یدونه BRZ
    کیف میکردم حسابی

    موافقم 11
    مخالفم 6
  12. ❤BMW❤

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    اگه سال تولید محدود نبود ، قطعا تویوتا سوپرا mk4 بهترین ماشین اسپرت بود
    یا حتی بهترین ژاپنی

    موافقم 12
    مخالفم 2
  13. فرزاد افشار

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    ماشین ژاپنی کیفیت عالی داره و اقتصادی هم هست وهم لوکس و زیبا…
    مگه یه آدم چی از یه ماشین میخواد انصافا

    موافقم 21
    مخالفم 6
  14. حسن

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    کلا زاپنیا اخرانسانیت اخردانایی درزندگی واخرکیفیت درصنعت وهنر فی المجموع باعث افتخاربشریتنددنیابدون زاپن جای دلپذیری نبود

    موافقم 10
    مخالفم 16
    1. iman1199

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کلا اروپایی ها و امریکایی ها اخرانسانیت اخردانایی درزندگی واخرکیفیت درصنعت وهنر فی المجموع باعث افتخاربشریتنددنیابدون اروپا و امریکا جای دلپذیری نبود

      موافقم 20
      مخالفم 22
  15. m-i-l-i

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    فقط مزدا MX-5
    رخ زیبا (:

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. MehdiTurbo

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    جااان به رخ هوندا اکورد
    بین اینا خودروی اسپورتشون دوست نداشتم
    البته کانورتیبل جذاب ترم هست ولب با این قیمت نه

    موافقم 6
    مخالفم 6
  17. Muty

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    من یه cx-9 و mx-5 لطفا
    برمایید جلو بقیه ی دوستان هم درخواست دارن

    موافقم 1
    مخالفم 3
  18. Mm

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام بر شما
    made in japan یا nippon همیشه خوب ودر بسیاری موارد عالی بوده.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا