فروش خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۴ تنها ۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.
در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۴ در ایالاتمتحده ۲۶۸,۹۰۹ دستگاه خودروی الکتریکی به فروش رسیده است. هرچند این رقم افزایشی ۲.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد اما رشد فروش خودروهای الکتریکی نسبت به سالهای قبل کاهش قابلتوجهی داشته است. برای مقایسه، فروش این خودروها در سهماههٔ اول سال ۲۰۲۲ رشدی ۸۱.۲ درصدی و در سهماههٔ اول سال ۲۰۲۳ افزایش ۴۶.۴ درصدی را تجربه کرده بود درحالیکه این رقم امسال به تنها ۲.۶ درصد رسیده است. علاوه بر این، فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۴ نسبت به سهماههٔ پایانی سال گذشته نیز کاهشی ۱۵.۲ درصدی داشته است.
ازآنجاییکه خودروسازان باعجله در حال حرکت به سمت الکتریکیسازی هستند، این کاهش چشمگیر تقاضا برای خودروهای برقی قابلتأمل خواهد بود. دلیل اصلی کاهش رشد فروش خودروهای الکتریکی در امریکا تسلا است که در سهماههٔ اول امسال ۱۳.۳ درصد خودروی کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل تحویل داده است. پیشازاین، رشد فروش دورقمی تسلا به افزایش فروش کل این بخش از بازار کمک شایانی میکرد. یکی از تحلیلگران صنعت خودرو بنام «استفانی والدز استریتی» دراینباره میگوید:
همانطور که پیشبینی میشد، فروش تسلا کاهش پیدا کرد و روی رشد کل بازار تأثیر گذاشت. بااینحال، برندهای کمی افزایش قابلتوجهی در فروش خودروهای الکتریکی خود تجربه کردهاند
درمجموع، ۹ شرکت شامل بامو، کادیلاک، فورد، هیوندای، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، ریویان و وینفست در سهماههٔ اول ۲۰۲۴ رشد فروش بیش از ۵۰ درصدی را در بخش خودروهای الکتریکی ثبت کردهاند و سهم بازار تسلا از ۶۱.۷ درصد به ۵۱.۳ درصد کاهش پیدا کرده است. بااینحال، تلاشهای تسلا برای دیگر خودروسازان حتی آنهایی که رشد فروش داشتهاند مشکلساز است. تأثیر این شرکت آنقدر پررنگ است که وقتی قیمت خودروهای خود را کاهش میدهد دیگر خودروسازان هم باید از آن پیروی کنند. مدیر یکی از نمایندگیهای فروش خودرو دراینباره میگوید:
همهٔ ما چه تولیدکننده و چه نمایندگی در فضای خودروهای الکتریکی کارهایی که دوست نداریم را عمدتاً در واکنش به تسلا انجام میدهیم.
البته صرفاً تسلا عامل کاهش قیمت خودروهای الکتریکی نیست و عرضهٔ بیشازحد این ماشینها نیز نمایندگیها را وادار به کاهش قیمت کرده است. بهعنوانمثال، نیسان برای آریا نزدیک به ۱۶ هزار دلار تخفیف ارائه کرده و مرسدس هم قصد کاهش ۲۰ هزار دلاری قیمت EQS SUV را برای جلب نظر خریداران دارد. بهطور میانگین، قیمت خودروهای الکتریکی در سهماههٔ اول امسال مشمول تخفیف ۶ هزار دلاری شده است. این کاهش قیمت هرچند ممکن است خودروهای الکتریکی را برای مصرفکنندگان جذابتر کند اما تولیدکنندگان و نمایندگیها را در موقعیت سختی قرار میدهد تا جایی که برخی نمایندگیها این خودروها را با ضرر میفروشند و به همین دلیل عرضهٔ آنها را از لیست خود خارج کردهاند. علاوه بر این، طبق تخمینها، خودروسازان روی هر خودروی الکتریکی که با قیمت زیر ۵۰ هزار دلار به فروش میرسانند نزدیک به ۶ هزار دلار ضرر میدهند و متأسفانه انتظار نمیرود این شرایط به این زودیها بهتر شود.
پرفروشترین خودروهای الکتریکی
در بین پرفروشترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۴ تسلا همچنان به سلطهٔ خود ادامه میدهد و مدل Y با فروش ۹۶,۷۲۹ دستگاه کماکان پیشتاز است. هرچند این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد جزئی ۱.۴ درصدی را نشان میدهد اما مدل Y هنوز سهمی ۳۵.۴ درصدی از کل بازار خودروهای الکتریکی آمریکا در اختیار دارد. پسازاین، مدل ۳ قرار دارد که نسبت به سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ کاهش فروش قابلتوجه ۴۳.۹ درصدی را تجربه کرده است. از سوی دیگر، فورد موستانگ Mach-E با افزایش فروش ۷۷.۳ درصدی، شرایط خوبی را تجربه کرده است. البته دلیل اصلی این رشد فروش تخفیفهای هنگفتی بود که فورد ماه گذشته برای فروش نمونههای باقیماندهٔ مدل ۲۰۲۳ موستانگ Mach-E ارائه کرد. ریویان هم پیشرفت قابلتوجهی داشته و فروش خودروهای آن نسبت به سال قبل ۵۸۸.۷ درصد بیشتر شده است.
آمار فروش خودروسازان الکتریکی بازار آمریکا در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۴
رتبه | برند | فروش سهماهه اول ۲۰۲۴ | فروش سهماهه اول ۲۰۲۳ | تغییر (درصد) | سهم بازار (درصد) |
۱ | تسلا | ۱۴۰,۱۸۷ | ۱۶۱,۶۳۰ | -۱۳.۳ | ۵۱.۳ |
۲ | فورد | ۲۰,۲۲۳ | ۱۰,۸۶۶ | +۸۶.۱ | ۷.۴ |
۳ | ریویان | ۱۳,۵۸۸ | ۸,۵۵۸ | +۵۸.۸ | ۵.۰ |
۴ | هیوندای | ۱۲,۲۹۰ | ۷,۸۲۴ | +۵۷.۱ | ۴.۵ |
۵ | مرسدس | ۱۲,۲۵۰ | ۷,۳۴۱ | +۶۶.۹ | ۴.۵ |
۶ | بامو | ۱۰,۷۱۳ | ۶,۵۸۸ | +۶۲.۶ | ۳.۹ |
۷ | کیا | ۹,۶۵۴ | ۵,۹۳۰ | +۶۲.۸ | ۳.۵ |
۸ | شورلت | ۸,۷۰۱ | ۱۹,۷۰۰ | -۵۵.۸ | ۳.۲ |
۹ | فولکسواگن | ۶,۱۶۷ | ۹,۷۵۸ | -۳۶.۸ | ۲.۳ |
۱۰ | کادیلاک | ۵,۸۰۰ | ۹۶۸ | +۴۹۹.۲ | ۲.۱ |
۱۱ | آئودی | ۵,۷۱۴ | ۴,۴۳۸ | +۲۸.۸ | ۲.۱ |
۱۲ | نیسان | ۵,۲۸۴ | ۵,۲۱۴ | +۱.۳ | ۱.۹ |
۱۳ | پولستار | ۲,۲۱۰ | ۲,۳۴۰ | -۵.۶ | ۰.۸ |
۱۴ | لوسید | ۱,۹۶۷ | ۱,۴۰۶ | +۳۹.۹ | ۰.۷ |
۱۵ | پورشه | ۱,۹۲۵ | ۱,۵۲۷ | +۲۶.۱ | ۰.۷ |
۱۶ | تویوتا | ۱,۸۹۷ | ۱,۶۹۸ | +۱۱.۷ | ۰.۷ |
۱۷ | جیامسی | ۱,۶۶۸ | ۲ | – | ۰.۶ |
۱۸ | فیسکر | ۱,۶۶۰ | – | – | ۰.۶ |
۱۹ | لکسوس | ۱,۶۰۳ | ۱۸۵ | +۷۶۶.۵ | ۰.۶ |
۲۰ | سوبارو | ۱,۱۴۷ | ۱,۳۵۹ | -۱۵.۶ | ۰.۴ |
۲۱ | ولوو | ۱,۰۶۹ | ۲,۹۲۴ | -۶۳.۴ | ۰.۴ |
۲۲ | جنسیس | ۹۹۲ | ۹۳۷ | +۵.۹ | ۰.۴ |
۲۳ | وینفست | ۹۲۷ | ۱۱۰ | +۷۴۲.۷ | ۰.۳ |
۲۴ | مینی | ۷۴۲ | ۶۷۲ | +۱۰.۴ | ۰.۳ |
آمار فروش خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۴
رتبه | برند | فروش سهماهه اول ۲۰۲۴ | فروش سهماهه اول ۲۰۲۳ | تغییر (درصد) | سهم بازار (درصد) |
۱ | تسلا مدل Y | ۹۶,۷۲۹ | ۹۵,۳۶۲ | +۱.۴ | ۳۵.۴ |
۲ | تسلا مدل ۳ | ۳۰,۸۴۲ | ۵۴,۹۵۴ | -۴۳.۹ | ۱۱.۳ |
۳ | فورد موستانگ Mach-E | ۹,۵۸۹ | ۵,۴۰۷ | +۷۷.۳ | ۳.۵ |
۴ | ریویان R1S | ۸,۰۱۷ | ۱,۱۶۴ | +۵۸۸.۷ | ۲.۹ |
۵ | فورد F150 لایتنینگ | ۷,۷۴۳ | ۴,۲۹۱ | +۸۰.۴ | ۲.۸ |
۶ | شورلت بولت | ۷,۰۴۰ | ۱۹,۷۰۰ | -۶۴.۳ | ۲.۶ |
۷ | هیوندای آیونیک ۵ | ۶,۸۲۲ | ۵,۷۳۶ | +۱۸.۹ | ۲.۵ |
۸ | فولکسواگن ID.4 | ۶,۱۶۷ | ۹,۷۵۸ | -۳۶.۸ | ۲.۳ |
۹ | کادیلاک لیریک | ۵,۸۰۰ | ۹۶۸ | +۴۹۹.۲ | ۲.۱ |
۱۰ | تسلا مدل X | ۵,۶۰۷ | ۶,۴۶۵ | -۱۳.۳ | ۲.۱ |
۱۱ | مرسدس بنز EQE | ۴,۹۵۶ | ۱,۳۰۸ | +۲۷۸.۹ | ۱.۸ |
۱۲ | مرسدس بنز EQB | ۴,۶۱۶ | ۱,۵۳۷ | +۲۰۰.۳ | ۱.۷ |
۱۳ | بامو i4 | ۴,۵۳۷ | ۳,۹۴۷ | +۱۴.۹ | ۱.۷ |
۱۴ | تسلا مدل S | ۴,۲۰۶ | ۴,۸۴۹ | -۱۳.۳ | ۱.۵ |
۱۵ | نیسان آریا | ۴,۱۴۲ | ۲,۸۶۰ | +۴۴.۸ | ۱.۵ |
۱۶ | کیا EV6 | ۴,۰۵۹ | ۳,۳۹۲ | +۱۹.۷ | ۱.۵ |
۱۷ | کیا EV9 | ۴,۰۰۷ | – | – | ۱.۵ |
۱۸ | هیوندا آیونیک ۶ | ۳,۶۴۶ | ۲۲۲ | – | ۱.۳ |
۱۹ | ریویان R1T | ۳,۲۶۱ | ۶,۲۱۳ | -۴۵.۷ | ۱.۲ |
۲۰ | بامو iX | ۲,۹۴۵ | ۲,۳۵۱ | +۲۵.۳ | ۱.۱ |
۲۱ | فورد E-Transit | ۲,۸۹۱ | ۱,۱۶۸ | +۱۴۷.۵ | ۱.۱ |
۲۲ | تسلا سایبرتراک | ۲,۸۰۳ | – | – | ۱.۰ |
۲۳ | آئودی Q4 E-Tron | ۲,۶۷۸ | ۲,۱۷۷ | +۲۳.۰ | ۱.۰ |
۲۴ | مرسدس بنز EQS | ۲,۶۷۸ | ۴,۴۹۶ | -۴۰.۴ | ۱.۰ |
۲۵ | آئودی Q8 E-Tron | ۲,۲۶۰ | ۱,۵۳۵ | +۴۷.۲ | ۰.۸ |
۲۶ | بامو i5 | ۲,۲۳۹ | – | – | ۰.۸ |
۲۷ | پولستار ۲ | ۲,۲۱۰ | ۲,۳۴۰ | -۵.۶ | ۰.۸ |
۲۸ | لوسید ایر | ۱,۹۶۷ | ۱,۴۰۶ | +۳۹.۹ | ۰.۷ |
۲۹ | پورشه تایکان | ۱,۹۲۵ | ۱,۴۰۶ | +۲۶.۱ | ۰.۷ |
۳۰ | تویوتا bZ4X | ۱,۸۹۷ | ۱,۶۹۸ | +۱۱.۷ | ۰.۷ |
۳۱ | هیوندای کُنا | ۱,۸۲۲ | ۱,۸۶۶ | -۲.۴ | ۰.۷ |
۳۲ | جیامسی هامر | ۱,۶۶۸ | ۲ | – | ۰.۶ |
۳۳ | فیسکر اوشن | ۱,۶۶۰ | – | – | ۰.۶ |
۳۴ | لکسوس RZ | ۱,۶۰۳ | ۱۸۵ | -۷۶۶.۵ | ۰.۶ |
۳۵ | کیا نیرو | ۱,۵۸۸ | ۲,۵۳۸ | -۳۷.۴ | ۰.۶ |
ممد ژانگولر
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳مردم از ترس سیل فهمیدن خودروی برقی میتونه خیلی خطرناک باشه و با برق گرفتگی روبرو بشن.خدا کنه باتریهای فومی یا بات اسفنجی زودتر ظهور کنه
NAVID۰۰۹۸
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام
سلام
سلام
چطورین شما عشقا
همونایی که در تمام این سالها میگفتن برقیها آیندهی این صنعتِ و من در دوران شکوفایی فروش و تقاضا میگفتم نیست با دلایلی کاملاً روشن!!!
اینجاست که فرق بیسوادا با نوستراداموسی چون نوید ، هُوِیدا میشود!!!
برید خودتونو واسه امتحانات آماده کنید تجدیدی نگیرید ، پدال هم قُل میده هر از چند گاهی با مقالهی مربوط به اسباببازیهای زیر ۱۸ سال خوشوحالوتونو بکنه😂👋🏻🤧!
زیزیگولو
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳بزرگ ترین دردسر ماشینای برقی میتونه این باشه که یهو وسط شهر یا جاده بخاطر تموم شدن شارژ باتری خاموش بشه …. اونوقت علی میمونه و حوضش
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خودروهای برقی تمنیل کننده پازل آینده صنعت هودروها هستن
هرکی اینها رو نفی کنه یا چیزی نمیدونه یا اینکه هدفش چیزی دیگست که اونم اشتباهه
البته نظرات شما معمولا یا تعصبی یا اشتباه معمولا و بد NAVID۰۰۹۸ که بد و هم تکراری و اشتباهن
چون چیزی که دیدیم اینه که اتفاقاً ۹۹% نظرات NAVID۰۰۹۸ اشتباه و و ریپلای کامنت اولو تکراریه و قطعا باعث تنفر دیگران از خودروهای ژاپنی میشن بد حتی قبلا از خودروهای ژاپنی بدم نمیومد ولی نظرات بد ایشون باعث شد دیدگاهم منفی بشه نسبت به اونها اینجور کاربران ترول گونه باعث میشن که جو بخش کامنتای سایت خراب بشه،
چرا میبینیم هر بار با نظرات تعصبی و سطحی اشتباه و بی اطلاع کامنت اولو ریپلای میزنید و بیش از۹۹% درصد کامنتاش همینطوره و اشتباهِ و کسی که اینطوره بی اطلاعی خودشو میخواد با ریپلای کامنت اولو و جو دادن وکامنتای تعصبی اشتباه و تعداد کامنتا پوشش بده که باعث میشه معمولا کامنتای اشتباه و تکراری و سطحی و ناسنجیده ببینیم ازش
و اینکه کسی چرا در این توهمه که چیزایی که مثل روز برامون روشنه و بدیهیاتی که مثل آب خوردن میدونیم رو تکرار میکنه بعد بابت گفتن همینا که بحساب نمیان در این توهمه که چیز عجیب و غریبی گفته و به دروغ میگه ببینید پیشبینی کردم و به دروغ میگه نوستراداموسم اسم نوستراداموس رو خودش میزاره به دروغ و از این ..شعرا و اگه کسی جواب داد یعنی فشاری شده و و عقب مانده بیسواده و…
چون اکه کسی به دیگران اینطور بگه فقط خودش فشاری و نفهم وبیسواد و عقب مانده و متوهمه که این بده و اینم میره
پس
کسی که اینطوره باید این ها را به دیگران تهمت نزنه و قبلش به خودش و نفهمی خودش نگاه کنه بجای اینکه از از انتقاد دیگران بسوزه چیزی که خودشه را به دیگران نگوید
بعنوان مثال مثلا خودمون از وضعیت خودروهای برقی آگاهیم
ولی این نوع نظرات مشخصا این این هدف کفته میشن که بحثو منحرف منن و چیزی دیگه میگن
JaMsHiD
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳من هم خواستار ساخت باطری پاتریک و سندی هستم🗿😂
NAVID@@98
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳برادرا میدونمدصف کشیدید منتظرید تا نظرمو بدم
به استخضار شما میرسانم
که این خودروهای برقی یکی از نشان های آینده صنعت هستن که دارید تماشا میکنید
یادتونه کدوم بیسوادی بود که میگفت ماستانگ برقی الکیه و فروش نداره و فروشی چی شده و از این حرفا
اینجا دیدیم حرفاش چه اشتباه و پوچ بود
خواستم به حرفای من برسید
و بدونید که نوستراداموس اورجینال پدال کیه
و کیا دارن اداشو در میارن و فقط اسمش میزارندرو خودشون و دروگویانی بیش نی اند😎
نوستراداموس پدال کسی نیس جز من 😎
دقیقا توجه کنید خود من باشم ها نه هر کشی دیگه🙅
هرکی دیگه غیر خودم دیدید ادعا کرد بدونید فیکه و بیسوادی بیش نی👿👹👺💩
اصلیه منم🧑💻
برقیا هم یکی از گزینه های اینده اند در کنار سوخت مصنوعی ها و هیبریدی ها 🙅
JUST GERMANY
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳رشد فوق العاده جنسیس و میبینیم که تو 35 تا متشین نیستش و برندشم ته لیسته !!!
جنسیس واقعا ابرو ریزی هست برای چپوندایی، بهتره کلا تعطیل کنه بره
تبلیغات زرد دیروز اینجور با امار فروش گندشون در میاد !!!
Killer
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خدایی چطور روت میشه کامنت بزاری در حالی که پرفروش ترین برقی جاپونی رتبه ۱۲ هست و هیوندای پرفروش ترین برقی غیر آمریکایی بازار امریکاس؟ :)))
دست پیش :))
amir
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳همونطور که روت میشه ال اف ای رو مسخره کنی و به لکسوس با ۵ ۶ برابر آمار تیکه بندازی
جمع کن!!!
Killer
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ال اف ای رو من مسخره نکردم فقط گفتم بعد از ۱۲ سال هنوز نتونست ۵۰۰ تا بفروشه
حقیقت تلخه :)))))
Ahmad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳من واقعا نمیدونم شماها چجوری روتون میشه ژاپن رو مسخره میکنید میگید به اصطلاح جاپون اون کره ایی هم که ازش دفاع میکنید فقط کلاه بردارهای اشغال ساز هستن که ماشیناشون رو به مردم ساده میندازن اونم با جوایز قلابی ولی ژاپنی ها یه فرهنگی دارن که میگه باید جنس خوب داد دست مشتری با قیمت مناسب اون المان و امریکا حریف ژاپن نیستن چه برسه به کره
Car love
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳جنس خوب مثل bz4x 😍
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقا بد ژاپن حریف کره و الان حریف چینم بد داره نمیشه بد تو داری از چی حرف میزنی بشین سر جات بدون داری چی میگی
Mercedes
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳کل دنیا امریکا نیست
کل خودرو ها تو آمریکا فروخته نمیشه
کل بازار تو امریکا نیست
بقیه دنیا هم وجود داره
واقعا اینقدر هم نمیفهمی؟
بعضی از ایرانیا فکر کنم فیلتر شکن میزنن ولی تو کره شمالی زندگی میکنن با فیلترشکن از ای پی ایران میان تو سایت
اخه فقط کره شمالی مردمش فکر میکنن کل دنیای خارج امریکاست (یعنی به مردمشون اینطوری گفته شده که دوتا کشور وجود داره ، یکی امریکا یکی کره شمالی😂 واسه همین هر توریستی میبینن میپرسن شما از امریکا اومدین؟ )
ایرانیا یه سریاشون همینطورین
الان ایشون فکر میکنه سه تا کشور تو دنیا هست
یکی ایران
یکی کره که ماشین میسازه واسه امریکا
یکی امریکا که ماشین های کره رو میخره
(Ali(chevynova
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳برقی کیلو چنده
فقط بنزینی اونم یه ۸ سیلندر کاربراتی با ۷/۵ لیتر حجم و گشتاور بالای ۵۰۰ نیوتن که تو دور زیر ۴۰۰۰ بدست میاره
گیربکس هم ترجیحا ۳ دنده دستی
JaMsHiD
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش شما تو سال ۱۹۱۰ زندگی نمیکنی؟
(Ali(chevynova
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳به خودم ارتباط داره
فرزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳تا سال 2025 چین صدر نشین لیست میشه
Killer
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط رتبه جاپونیا :))) این همه مدیر عامل اخراج کردن این همه باتری از کره گدایی کردن این همه التماس چین و تسلا کردن تهش نهایت رتبه ۱۲ اونم با رشد فروش کم :))
چه میکنه کره.عالی میره
Car love
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان جاپون فن.این مطلب رو بیشتر دوست داشتین یا مطلب دیروز راجع به جنسیس یا مطلب چرا جاپونی ها عقب افتادن یا مطلب بهترین خودرو سال؟ 😍
ممنون میشم اعلام کنین 🙄🤣
Mohammad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دنیا هنوز ظرفیت برقی هارو نداره
هایبرید فعلا بهترین گزینس
Ehsan
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳یه سری طرفدارای ژاپن جالبن.تو مطلبی که باخت ۱۰۰ درصدی دادن و وضعیت و رتبشون تو جدول ۲ رقمیه و برعکس اونور کره ای ها تو بهترین حالت هستن بازم فرار رو به جلو میکنن!
دلت به چی این جدول خوشه که میای کامنت میزاری اصلا!
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳استاد گرامی باخت یعنی زیان ، خودرویی که با زیان فروخته میشه در نهایت برنده نمیشه.
همین تعداد هم با سوبسیدهای دولتی به دست مشتری میرسه و اونم قطع بشه بدون حمایت قانونی و منع تولید در شرایط برابر شانسی مقابل درون سوزها و هیبریدها ندارن.
اقتصاد صنعت خودرو با دیدن جدولی که در سه ماه ۱۲ هزار خودروی برقی فروخته زیر و رو نمیشه و فقط باعث بالا رفتن هزینه ها شده و کافیه نگاه کنید کف قیمت خودروها در ده سال پیش تا الان به چه میزان بالا رفته و فقط مصرف کننده هزینه ی این تغییرات ناکارآمد را داره میده.
Killer
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳یه بنده خدایی هست خیلی به آیونیک ۶ علاقه داره
بی زحمت بیاد درصد افزایش فروش از ۲۲۲ عدد تا ۳۶۴۴ رو حساب کنه ببینیم چقدر میشه :)) بعد ببینه با این درصد تا اخر سال چقدر میشه فروشش
منتظرم :)))
amir
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خوب به بالاییش نگاه کن!!!نیسان آریا نه جایزه گرفت نه صد آفرین ولی آمارش قوی تره
Killer
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳این مطلب خیلی اعصابتو خورد کرده که یادت رفته رقیب نیسان آریا میشه آیونیک 5 که همونطور که مشخصه اختلاف فروش رو میبینی :))) اصلا آریا و ایونیک 5 تو دو کلاس متفاوتن
پس منم میگم فروش توسان بیشتر از آکورده.پس توسان بهتره :)))
حالا فعلا حساب کن ببین چند درصد میشه بعدا کلاس بندی ها رو یاد میدم بهت.منتظرم درصدو بگیا :))))))))
amir
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳حالا برای من کلاس سگمنت میزاری یادت رفته میاتا رو با جی هفتاد مقایسه میکردی؟
نه دیگه سه شد از اون جایی که فقط عدد برات مهمه اینجارو نگاه کن که آریا از آیونیک ۶ قویتر بوده آمارش
اگه رقیب میخوای تا یه خروار ژاپنی بنزینی رو با کره ای بنزینی مقایسه کنم که جلوش جوکی بیش نیستن
Killer
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳* اصلا آریا و ایونیک 6 تو دو کلاس متفاوتن
Ehsan
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳النترا خیلی آمارش قوی تره از لکسوس LS
پس بهتره LS جمع کنه بره. درسته کلاسشون ربطی به هم نداره ولی طبق منطق خودت اوکیه چنین مقابسه ای
دیگه وقتی چیزی واس گفتن نداری که دلیل نمیشه الکی فقط یه چیزی تایپ کنی.الان اومدی جمعش کنی جاش خودتو بعنوان کسی که حتی تفاوت کلاس خودرو ها رو بلد نیست بولد کردی
پیام
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳بنده خدا نیسان برقی در برابر کیا برقی اسباب بازی هم نیست!!!
amir
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳من دیگه نمیدونم ولی آیونیک ۶ همونی نبود که ده تا جایزه گرفت ای وی سیکس رو با بوگاتی مقایسه میکردن؟ چرا آمارش انقدر ضعیفه؟ چرا باید نیسان بیچاره ازش جلو بزنه؟ میتونی بهم توضیح بدی پروفسور؟؟
Amirmohammad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳کار برای تسلا روز به روز سخت تر میشه چون رقبا بیشتر دارن سرمایه گذاری میکنن و بیشتر وارد بحث برقی میشن
ریوان هم خیلی حساب شده داره میره جلو
کره ای ها هم خیلی عالی دارن کار میکنن،در کنار این که چند ساله دارن جوایز برقی رو درو میکنن من جمله امسال،فروش و رشد فروش خیلی خوبی هم دارن.الان یکه تاز غیر امریکایی بازار برقی به شدت رقابتی آمریکا هستن
۹ درصد سهم از بازار امریکا دارن که از فورد هم بیشتره و فکر کنم بعد تسلا بیشترین سهمو دارن
Mercedes
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳شوخی میکنی دیگه؟
یکه تاز بازار برقی ها در سطح جهانی در حال حاضر byd و چین هستن
مگه اینکه تصورت از یکه تازی فقط تو بازار امریکا باشه که اره اول تسلا بعد کره ای ها
Amirmohammad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خب منم گفتم بازار آمریکا،درست نخوندی شما کامنتمو
Amirreza.M
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا اونجا چه مزایایی برای خریداران تسلا در نظر گرفتن که فروشش اینقدرررر بیشتر از بقیهس
Mercedes
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳برند ملی کشورشون هست
آمریکایی ها کلا مردم فوق نژاد پرستی هستن
متاسفانه اسم المانی ها بد در رفته
امریکاییا واسه کشورشون جون و بعضا … هم میدن
حالا اینو اضافه کن به قیمت کمتر نسبت به برند های لوکس اروپا
دلیلی که اجازه ورود به چینی ها نمیدن هم همینه
چون تنها کسایی که رو دست تسلا بلند شدن تو قیمت و تکنولوژی کره و چین هستن ، که با قیمت کمتر از تسلا همون عملکرد و حتی بهتر هم میدن
و خب رو فروش تسلا قطعا تاثیر میذاره
کره هم آمریکا بجز اجازه میده و جلوشونو نمیگیره چون خطری نداره و یه کشور کوچولو که خودش وابسته به امریکاست و هیچ کاری علیه امریکا نمیتونه بکنه ، عملا کره بزرگترین خودروساز جهان هم بشه باز تهش نوکر امریکاست و نمیتونه خطری واسه امریکا داشته باشه
تو بحث صنعت موبایل هم همینه ، سامسونگ و برند های چینی خیلی نوآوری بیشتر و تکنولوژی های به روز تر و بهتری از اپل دارن ، ولی بازم اپل فروشش تو امریکا بیشتره ، از طرفی امریکا فعالیت سامسونگ رو محدود نکرده ولی هواوی رو با چار تا بهانه چرت تحریم کرد و اجازه فروش گوشی به بقیه شرکت های چینی هم نمیده
کلا سیاست اقتصاد ازاد امریکا تا زمانی پابرجاست که به نفع شرکت های ملی خودش تموم بشه
وقتی کوچیک ترین تحدیدی علیه شرکت هاش وجود داشته باشه دولت سریع قانونو عوض میکنه و کاری که دوست داره میکنه و قانون جدید میذاره
حالا دلیلش چیه؟ دولت با شرکت هاست لزوما؟ نه خب دقیقا
دلیلش بیشتر بخاطر اینه که شرکت های غول آمریکایی مافیای خیلی قوی و با نفوذی تو دولت امریکا دارن و برششون زیاده واسه همین هم دولت کاریو میکنه که شرکت ها بخوان
مثلا تسلا و gm و فورد با نفوذشون (مخصوصا gm) میتونن کاری کنن فردا صبح امریکا فروش تمام خودروساز های غیر آمریکایی رو تو خاک خودش ممنوع کنه و فقط برند های امریکایی حق فعالیت داشته باشن ، اگر اینکارو نمیکنن شرکت ها بخاطر اینه که مردم عصبانی میشن و اعتصاب و … میکنن ، ولی از سمت دولت کاملا این نفوذ و قدرت رو دارن
Ahmad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳جناب مرسدس کی میگه امریکایی ها به شدت رو برندهای خودشون تعصب دارن اتفاقا امریکایی ها به جنس های کشورهای خارج از امریکا خیلی علاقه دارن و پز اینکه ماشینشون وارداتی هست رو میدن تو امریکا کسی که ماشین وارداتی مثل ژاپن و ایتالیا و المان و غیره داره سطح اجتماعیش خیلی بالاتر از اونی هست که ماشین امریکایی داره بع نوعی ماشین امریکایی ماشین فقرا امریکا حساب میشه نه قشر مرفه
abbas
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳این حرفت اشتباه یعنی اونی ک تویوتا یاریس داره طبقه اش بالاتر از اونی که کادیلاک سکالید دارس.؟
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳الله بختکی اومدی کل اقتصاد رو تحلیل کردی.
با این اندیشه ی مسموم نمیشه نگاه درستی به صنعت و اقتصاد و اصل ماجرا که دموکراسی و آزادی باشه داشت.
صادرات سه کشور به آمریکا؛
آلمان حدود ۱۶۰ میلیارد دلار
کره جنوبی ۱۱۰
ژاپن ۱۴۰
صادرات آمریکا به این سه کشور؛
آلمان ۸۰ میلیارد دلار
کره ۷۵
ژاپن ۷۰
میزان صادرات و واردات چین و آمریکا هم میدونید!
اعداد بالا حدودی و گرد شده اما قبل از تحلیلت برو یکم اقتصاد یاد بگیر و خودتو درگیر توهمات نکن.
OM.01
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳آمار فروش ریویان انصافا خیره کنندس! هم 2023 خیره کننده بود که چند ماه پیش خبرش رو پدال گذاشت و هم 3 ماه اول 2024 که الان گذاشته
انصافا با این رنج قیمت R1T و R1S که 80 هزار دلار هست واقعا خوب فروخته. دوستان فعال در مارکتینگ ریویان کارشون رو خیلی عالی بلد هستن!😁
مشکل ضرر دهی 30 هزار دلاری رو درست کنه واقعا عالی میشه و از لحاظ تئوری میتونه درست کنه خیلی سخت نیست
من که به شخصه این 2 مدل خودروی فعلی ریویان رو به رقبا ترجیح میدم امیدوارم ریویان تا دهه های بعد زنده بمونه با این سبک طراحی و مشخصات و کیفیتی که ارائه میده رقابت رو جذاب نگه داره. تا2027 تقریبا 3 سال مونده، بشدت منتظر R2 و R3 هستم
BMW
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳چی بگم…
JaMsHiD
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳حالم از هر چی کره ای فنه بهم میخوره
از صمیم قلب دعا میکنم همتون اکانتاتون بن بشه . خسته شدیم از دست شما متعصبا .
جالبه ببینی بعد از پر فروش ترین کره ای چند تا ماشین هستن ! و اگه مثل شما هم بخوام نظر بدم ، فورد سری اف از کل کره بهتر ماشین میسازه !
جالبه یه سر به لیست فروش خودرو در سه ماهه اول سال بزنی ببینی کی توی بازار کلی اوله ! جالبه که یه چوسانی اونجاست که ته لیست هم هست .
یه سایت مخالف شما هستن هنوز موندین !
***
samurai
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳تویوتا با برند قدرتمند لکسوس با یه مدل فقط نزدیک 800 درصد رشد داره :)))))
جایی که هنوز تویوتا به طور جدی وارد برقیا حال بهم زن نشده اگه بشه بقیه ….. :))))
هر برقی که زیر 50 هزار دلار فروخته بشه هم ضرر داره واسه شرکت سازندش :)))
جنسیسیسیس :))))) برند درجه 3 با کلی به به و جایزه و مقایسه های ابکی و تبلیغ فروشش از تک مدل لکسوس کمتره :))))
اشپزخونه تویوتا کارش درسته :)))))