جهان در حال تغییر است و هرچند هنوز هم خودروهای بنزینی زیادی را در حال تردد در جادهها میبینیم اما دولتها و طرفداران محیطزیست، خودروسازان را به سمت الکتریکیسازی سوق میدهند. درنتیجه، طی سالها اخیر شاهد افزایش سریع تعداد خودروهای الکتریکی بازار بودهایم که تنوع را بشدت زیاد کرده و انتخابهای فراوانی را پیش روی خریداران گذاشته است. هرچند خودروهای الکتریکی هنوز هم به خاطر زمان شارژ طولانی، برد کمتر و وزن بیشتر زیر سایهٔ بنزینیها هستند ولی به لطف ویژگیهایی مثل گشتاور فوری و قدرتهای شگفتانگیز توانستهاند نظر بسیاری از خریداران را جلب کنند. حال در ادامه قصد داریم با خودروهای الکتریکی که بیشترین برد را دارند آشنا شویم. این لیست بر اساس اعداد اعلامی سازمان حفاظت از محیطزیست یا EPA آمریکا از کم به زیاد تنظیم شده است. در این لیست ما فقط دوربردترین نسخه از خودروها را در نظر گرفتهایم.
ریویان R1T
برد | ۵۰۵ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۲۹.۹ کیلووات |
باطری | ۱۳۰ کیلووات ساعت |
قدرت | ۸۳۵ اسب بخار |
قیمت | ۶۸,۱۴۵ دلار |
ریویان R1T اولین پیکاپ الکتریکی بازار بود که به دست خریداران رسید. برد تخمینی EPA برای نسخهٔ لانچ ادیشن این خودرو با باطریهای ۱۳۵ کیلووات ساعتی ۵۰۵ کیلومتر است. البته برد R1T در طول آزمایش بزرگراهی ما با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳۵۴ کیلومتر کاهش یافت. این خودرو با ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در زمان شگفتانگیز ۳.۳ ثانیه، سریعترین پیکاپی است که تاکنون آزمایش کردهایم.
فورد F150 لایتنینگ
برد | ۵۱۵ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۲۹.۹ کیلووات |
باطری | ۱۳۱ کیلووات ساعت |
قدرت | ۵۶۳ اسب بخار |
قیمت | ۷۴,۱۶۹ دلار |
فورد در مسابقهٔ ساخت پیکاپ الکتریکی شورلت و رم را مغلوب کرد. دوربردترین نسخهٔ F150 لایتنینگ با هر بار شارژ میتواند تا ۵۱۵ کیلومتر را طی کند. این پیکاپ از یک پکیج باطری بزرگ ۱۳۱ کیلووات ساعتی استفاده میکند، در آزمایش ما ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید.
بامو iX xDrive50
برد | ۵۲۰ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۲۴.۳ کیلووات |
باطری | ۱۱۱ کیلووات ساعت |
قدرت | ۵۱۶ اسب بخار |
قیمت | ۸۴,۱۹۵ دلار |
بامو iX xDrive50 از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۱۶ اسب بخار نیرو میگیرد. برد این خودرو بسته به سایز رینگها متفاوت خواهد بود اما طبق تخمین EPA بیشترین برد خود که ۵۲۰ کیلومتر است را با رینگهای استاندارد ۲۰ اینچی ارائه میکند. این رقم با رینگهای ۲۱ اینچی به ۴۹۰ کیلومتر و با ۲۲ اینچی به ۵۰۷ کیلومتر کاهش پیدا میکند.
جیامسی هامر EV
برد | ۵۳۰ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۴۴.۵ کیلووات |
باطری | ۲۱۲ کیلووات ساعت |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
قیمت | ۱۱۰,۲۹۵ دلار |
هامر EV با بیش از ۴ تن وزن، یک هیولای واقعی است. این خودرو از یک پکیج باطری عظیم ۲۱۲.۷ کیلووات ساعتی استفاده میکند و قوای محرکهٔ سه موتورهٔ آن در نسخهٔ ادیشن وان ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را تحویل چرخها میدهد. با وجود چنین وزن و قدرت بالایی، برد هامر از هردو پیکاپ الکتریکی ریویان و فورد لایتنینگ بیشتر است.
تسلا مدل Y
برد | ۵۳۱ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۱۷.۱ کیلووات |
باطری | ۸۲ کیلووات ساعت |
قدرت | ۳۸۴ اسب بخار |
قیمت | ۶۴,۴۴۰ دلار |
تسلا مدل Y هرچند اشتراکات فراوانی با مدل ۳ دارد اما خود را بهخوبی در بخش کراساوورهای بازار مطرح کرده است. در خانوادهٔ این خودرو، نسخهٔ دوربرد AWD بیشترین برد را دارد و درعینحال ظرف تنها ۴.۴ ثانیه خود را به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند اما کسانی شتابی بیشتر از این میخواهند باید سراغ نسخهٔ پرفورمنس با شتاب ۳.۶ ثانیهای بروند.
تسلا مدل X
برد | ۵۶۰ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۲۰.۵ کیلووات |
باطری | ۱۰۰ کیلووات ساعت |
قدرت | ۵۰۰ اسب بخار |
قیمت | ۱۱۶,۴۴۰ دلار |
فریب ظاهر شاسیبلند و صندلیهای ردیف سوم تسلا مدل X را نخورید زیرا این خودرو درعینحالی که میتواند نقش یک مینیون خانوادگی را ایفا کند، بهطور شگفتانگیزی سریع است. نسخهٔ پایهٔ مدل X یک موتور در هر محور خود دارد اما اگر نسخهٔ پلاد را انتخاب کنید یک موتور اضافی دریافت خواهید کرد که مجموع خروجی را به ۱۰۲۰ اسب بخار افزایش میدهد و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را به تنها ۲.۵ ثانیه میرساند.
مرسدس بنز EQS450
برد | ۵۶۳ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۲۲.۱ کیلووات |
باطری | ۱۰۷ کیلووات ساعت |
قدرت | ۳۳۰ اسب بخار |
قیمت | ۱۰۳,۳۶۰ دلار |
EQS اولین خودرویی است که روی پلتفرم الکتریکی جدید مرسدس ساخته شده است. بهزودی مدلهای دیگری روی این پلتفرم مثل EQE هم به بازار خواهند آمد اما در حال حاضر، EQS450 با ۳۳۰ اسب بخار قدرت ارزانترین راه برای بهرهمندی از این پلتفرم محسوب میشود. هردو نسخهٔ EQS از باطریهای ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی استفاده میکنند اما EQS450 که محرک عقب است، با این باطریها برد ۵۶۳ کیلومتری را ارائه میکند درحالیکه این رقم در EQS580 با ۵۱۶ اسب بخار قدرت به ۵۴۷ کیلومتر کاهش پیدا میکند.
تسلا مدل ۳
برد | ۵۷۶ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۱۵.۶ کیلووات |
باطری | ۸۲ کیلووات ساعت |
قدرت | ۲۲۱ اسب بخار |
قیمت | ۵۵,۹۴۰ دلار |
تسلا مدل ۳ سالهای زیادی است که در بازار حضور دارد اما همچنان بهتر میشود. برد نسخهٔ دوربرد این خودرو به رقم چشمگیر ۵۷۶ کیلومتر رسیده درحالیکه برد نسخهٔ پایه هم از ۴۲۳ به ۴۳۷ کیلومتر افزایش یافته است. مدل ۳ ارزانترین خودروی این لیست محسوب میشود درحالیکه برد آن از بسیاری از خودروهای گرانتر بیشتر است.
تسلا مدل S
برد | ۶۵۰ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۱۷.۴ کیلووات |
باطری | ۱۰۰ کیلووات ساعت |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار |
قیمت | ۱۰۱,۴۴۰ دلار |
تسلا مدل S برتری تکنولوژی قوای محرکهٔ الکتریکی را نشان میدهد. این خودرو برد زیاد، کارایی عالی و پرفورمنس چشمگیر را در یک پکیج جذاب و ترکیب کرده است. نسخهٔ پایهٔ مدل S با دو موتور، ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه نسخهٔ پلاد ۱۰۲۰ اسب بخاری تقریباً دو برابر این قدرت دارد اما همچنان بردی ۵۶۰ کیلومتری را ارائه میکند.
لوسید ایر
برد | ۸۳۷ کیلومتر |
مصرف انرژی | ۱۶.۷ کیلووات |
باطری | ۱۱۸ کیلووات ساعت |
قدرت | ۹۳۳ اسب بخار |
قیمت | ۱۷۰,۵۰۰ دلار |
در صدر این لیست شرکت نوپای لوسید با اولین محصول خود یعنی سدان ایر قرار میگیرد. حتی بالاترین نسخهٔ این خودرو یعنی دریم ادیشن پرفورمنس با ۱۱۱۱ اسب بخار نیز بردی ۷۵۸ کیلومتری دارد که از همهٔ خودروهای این لیست بیشتر است. بالاترین برد این خودرو اما در نسخهٔ دریم ادیشن رنج با ۸۳۷ کیلومتر ارائه میشود که ۹۳۳ اسب بخار قدرت و باطریهای ۱۱۸ کیلووات ساعتی دارد. ارزانترین نسخهٔ ایر هم مدل پیور با قیمت ۷۸,۹۰۰ دلار است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۳ کیلومتر برد دارد.
ممد ژانگولر
۳۰ خرداد ۱۴۰۱لامصب مرسدس بنز و هامر بدجوری دلبری میکنن
ی چیز دیگن
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱منظورت EQS؟
😐
Porsche 911
۳۰ خرداد ۱۴۰۱هر کسی یه سلیقه ای داره تعجب کردن نداره به نظرم
ممد ژانگولر
۳۰ خرداد ۱۴۰۱داداش تی ام ال خداوکیلی خودت باشی بین هم هیکلاش تسلا و لوسید کدومو انتخاب میکنی
همچین یجوری رفتار میکنی انگار راجب پراید حرف میزنیم !!!
یوسفی
۳ تیر ۱۴۰۱هامر
تسلا s
❤️❤️
Reza Waffen SS
۳۱ خرداد ۱۴۰۱مرسدس بنز EQS450 انتخابمه
ارین صاحب جمعی
۳۰ خرداد ۱۴۰۱خدایی ix و مدل s و eqs خیلی خوبن با لوسید حال نمیکنم پول خون یاباشو میگیره در صورتی که میشه با پولش میباخ خرید
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱لیست رو خوندی و نفهمیدی چرا لوسید گرونه
یک جوری میگی باهاش میشه میباخ خرید من خودم عاشق میباخم ولی انگار لوسید هاج بک کوچک شهری بعد میباخ جت شخصی خب هر دو لوکسن
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱داخل این پست زد بنز شدم چرا😂😂😂
javadhy
۳۰ خرداد ۱۴۰۱به نظر خودت لوسید با اون قیمت اصن ارزش خرید داره؟
ارین صاحب جمعی
۳۰ خرداد ۱۴۰۱هاچ بک شهری 😂😂😂 من نمیگم لوسید بده میگم خیلی زیاده برای برند تازه تاسیس خیلیه بنزش انقدر نمیگره یا میگیره بهترین کیفیت بهت میده نه رودری مخملی
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱من نمیفهمم افتاده دهن بعضی تازه تاسیس تازه تاسیس مگه چیه تازه تاسیس بودن همین شما هستید که باعث میشید بعضی از برند ها پول الکی برند بگیرن
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱بسوزید حسود های لوسید
ارین صاحب جمعی
۳۰ خرداد ۱۴۰۱به نظرم تو بحث خودروهای برقی که از سال ۲۰۱۹ خیلی داغ شد تا الان از نظر من تو کلاس جهانی یعنی کل بازارهای جهان و مهمتر از همه ایالات متحده خود امریکایی ها و آلمانی ها و کره ای ها خیلی خوب کار کردن حقیقتا بخوایم بگیم از ژاپن من چیزی ندیدم تو بحث برقی تو هر مجله ای هم بری شاید فقط هوندا e یک نماینده ژاپن باشه چینم که هر روز یک ماشین مصرفی برقی میده بیرون ولی خوب تو بازار امریکا اصلن نمیره و نکته دوم جناب tml bn الان که میخواد به لوسید حسودی کنه به چی لوسید حسودی کنیم یک برند تازه تاسیس که حداقل تا ۲۰ سال دیگه باید انقدر خوب کار کنه که اسمش واقعا خوب در بیاد بعدم یک ذره منطقی باش این ماشین تو اروپا ۲۵۰ هزار دلاره ناموسا خودت باشی با این پول میشه میباخ خرید !!!!! آدم روانیه مگه بده اینو بخره تو امریکا هم ۱۷۰ هزار دلار با ۱۲۰ هزار تا میشه اس کلاس فول سوار شد میدونم برقی با بنزینی نمیشه مقایسه کرد ولی لوسید خیلی قیمتش تنده یعنی فقط کسی پول لوسید میده که واقعا اصلن قصد خرید لوکس بنزینی نداره دو اینکه بخواد یک استارت آپ سوار بشه و اگرنه قبول کنیم خیلی قیمتش تنده الان خبر دیروز ix گفت تا ۱۰۰۰ کیلومتر میخواد بیشتر بشه با نصف قیمت این میشه سوار شد بحث حسودی نیست بحث درک منطقیه کمتر روانی تو اروپا نصف کمتر پول رولز رویس رو میده لوسید سوار بشه
GMA
۳۰ خرداد ۱۴۰۱اتفاقا من اگه در چنین موقعیتی بودم و قصد خرید سدان لوکس با این قیمت را داشتم،قطعا لوسید انتخابم بود
شما حق نداری جای بقیه نظر بدی!
meysam
۳۰ خرداد ۱۴۰۱بنظر من از همه بهتر مدل Y و مدل ۳ هستن
کارایی بالا، قیمت مناسب
IX هم با ۲۰ هزار دلار بیشتر از مدل y ، همون پرفورمنس رو داره یعنی پول برند داری میدی قیافهش هم خیلی پایینتر از تسلاست.
هامر هم با اون وزن و قیمتش راندمان پایینش توجیح خاصی نداره
ولی اونور آب بخوای برقی بخری بنظر من باید به دوقلوهای کرهای یعنی آیونیک ۵ و EV6 حتما یه نگاهی بندازی خیلی عالی کار کردن
meysam
۳۰ خرداد ۱۴۰۱در کل من ترجیح میدم یه پلاگین هیبریدی با مصرف ۲.۵ _ ۲ با پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر سوار شم که مزیتهای برقی و بنزینی رو با هم داره.
۶_۵ سال دیگه وقت خرید برقیاست نه الان.
JDM lover
۳۰ خرداد ۱۴۰۱بین اینا لوسید و هامر انتخابمه
GMA
۳۰ خرداد ۱۴۰۱طراحی لوسید واقعا رویایی هست، از هر نظر شاهکاره
با توجه به مشخصاتش واقعا ارزش این قیمت را داره
mahdi-es17
۳۰ خرداد ۱۴۰۱چینیا با این همه ادعا تو لیست نیستن 😂😂😂
کم مانده بگن تسلا مال ماست آمریکاییها دزدیدن
حسین
۳۱ خرداد ۱۴۰۱چینی ها تو لیست نیستن چون رسانه های غربی نمیخوان قبول کنن عقب افتادن! بی وای دی هان با قیمت 44 هزار دلار 500 کیلومتر رنج EPA داره که میشه ارزونتر از همه اینها
MAJking2
۳۰ خرداد ۱۴۰۱اگر لوگوی برند هاشونو از روشون بر داریم یکی از یکی بی هویت تر هست با این طراحی های خام
GMA
۳۰ خرداد ۱۴۰۱آیا لوسید ایر برای شما یک لطیفه است؟ 😐
javadhy
۳۱ خرداد ۱۴۰۱با اون قیمتش واقعا لطیفه ای بیش نیست
۱۷۰ هزار دلار بخاطر ماشینی که نه طراحی داخلی خاصی داره
نه آنچنان سوپر لاکچری هست(لاکچری هم بزور میتونه باشه)
که چی حالا، قیافش هم خیلی خفن نیست چون تو گروهی که هست همه زشتن یکم به چشم اومده
اگرم در مورد بردش بگی خو برد میخوای برو تسلا بخر
لاکچری هم میخوای برو بنز eqs و الان هم که bmwi7 اومده چرا باید برای یه شرکتی که معلوم نیست تا دوسال دیگه اصلا وجود خارجی داشته باشه انقدر پول داد
بعضیا واقعا زود جوگیر میشن یه طوری درباره لوسید حرف میزنن انگار واقعا چیز خاصیه
حالا خودشون گفتن ما رقابتمون با بنزه اونم بخاطر معروفیت و استفاده از نام بنز بود وگرنه کدوم عاقلی میاد اینو در کنار بنز قرار میده!
GMA
۳۱ خرداد ۱۴۰۱باشه من جوگیر و بی عقل،حتما موتور ترند هم جوگیر بوده در مقایسه EQS و Air،که با قاطعیت میگه لوسید از مرسدس بهتره!
«پیروز کیست؟
این رقابت اولازهمه نشان میدهد که آیندهٔ الکتریکی از چیزی که فکر میکنیم نزدیکتر است اما از این که بگذریم، بین لوسید ایر و مرسدس EQS تفاوتهای بیشتری نسبت به S کلاس و بامو سری ۷ وجود دارد و این تفاوتها آنقدری هستند که بهراحتی بتوان خودروی برنده را انتخاب کرد.»
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/2022-lucid-air-vs-mercedes-benz-eqs-electric-luxury-car/
من هم اول که لوسید معرفی شد دقیقا مثل شما رفتار میکردم ولی بعد از گذر زمان متوجه شدم واقعیت کاملا بر عکسه!
javadhy
۳۱ خرداد ۱۴۰۱اولا که شخصا لوسید رو خیلی پایین تر از eqs و i7 میدونم به دو دلیل یکی که کابینش خیلی سطح پایین تری داره که توی خودروی لوکس چیز مهمیه دوما آینده مطمئنی نداره و ممکن نیست که چه اتفاقی برای شرکت لوسید بیفته
حالا تا اینجا هر چی گفتم نظر من بود نمیخوام بگم نظرم درسته و حق با منه
همونطور که خودتم گفتی توی مقایسه ها اکثرا لوسید رو برتر میگیرن حالا من همین برتری اندک لوسید نسبت به رقبا درست میگیرم
به نظر خودت ۱۷۰ هزار دلار برای لوسید یعنی حدود ۵۰ هزار دلار بیشتر از بنز و ۷۰ هزار دلار بیشتر از بی ام و (قیمت نسخه های پایه بنز و بی ام و رو مد نظر قرار ندادم) ارزش پرداخت داره؟
اگه به نظرت ارزش داره که دیگه حرفی نیست نظرته و قابل احترامه ولی به من بگن قیمتش نصف بنز و بی ام و هست بازم برام بی ارزشه
Alan.r
۳۰ خرداد ۱۴۰۱کلا از ماشین برقی خوشم نمیاد ولی اگه قرار باشه ماشین الکتریکی انتخاب کنم اینارو انتخاب میکنم👇
Pickup: Hummer EV
Sedan: Mercedes Benz EQS
SUV: Mercedes Benz EQS SUV
امیرشایان فرازی
۳۰ خرداد ۱۴۰۱البته باید به این توجه کنیم که این رنج ها توسط کارخانه اعلام شدن و واقعیت فرق داره
RezaRs
۳۰ خرداد ۱۴۰۱مهندسی یعنی لوسید فقط مصرف و قدرتشو مقایسه کنید
Alan.r
۳۱ خرداد ۱۴۰۱لوسید ماشین خوبیه ولی دیگه ارزش این همه پول رو نداره میتونی با این پول یه مایباخ S680 بخری با یه موتور ۱۲ سیلندر خیلی هم از ایر لوکستره
F.L.P
۵ تیر ۱۴۰۱خب عزیز من کسی که لوسید میخره دنبال ماشین برقیه . نه ماشین بنزینی . مثله اینه که به کسی مثلا میخواد یه لپتاپ بگیره بگی برو این گوشی رو به جاش بخر خیلی هم لاکچری تره . خب آقا کسی که میخواد ماشین برقی بخره به ماشین برقی نیاز داره نه بنزینی . و گرنه که همون اول سراغ بنزینی میرفت
حمیدرضا
۳۰ خرداد ۱۴۰۱لوسید ایر به شدت تکنولوژی های جذابی داره حالا برندش اسم و رسمی نداره ولی خیلی خوشگل و مدرن هست البته قیمتشم خیلی بالاست به اندازه یه اپارتمان تو وسط تهران دیگه هست
kastech
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ریوین با اون قیمت و سیستم تعلیق مک لارن به شدت جذابه
ماکان
۳۱ خرداد ۱۴۰۱سلام . من از بین اینها اول لوسید ایر را خیلی دوست دارم و بعد هم بی ام و iX را .
مهدی
۲ تیر ۱۴۰۱انتخاب من تسلا هست ،همه دارن از رو دست تسلا تقلب میکنن،به نظرم تسلا مدل 3 هم قیمت،هم دوام قطعات بهترین انتخاب است،البته قطعا به دلیل تکنولوژی بالا لوسید بی جهت مورد استقبال قرار نگرفته و با سرمایه گذاری عربستان یک پشتوانه مالی قوی برای آینده خواهد داشت