هرچند سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت هنوز برای خودروهای تولیدی دستنیافتنی به نظر میرسد اما چهار هایپرکار مدعی شکستن این رکورد هستند.
از زمان اختراع خودرو، یکی از اهداف اصلی خودروسازان، دستیابی به سرعتهای بالاتر بوده است. به همین دلیل، در طول تاریخ، خودروسازان زیادی به مسابقهٔ سرعت پیوستند. طی سالهای اخیر اما سرعتهای رکوردشکن به دنیای هایپرکارها اختصاص داشته است. زمانی که مکلارن F1 در اواخر دههٔ ۹۰ با دستیابی به سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت، رکورد سریعترین خودروی تولیدی جهان را شکست، این رکورد برای چندین سال دستنخورده باقی ماند تا اینکه بوگاتی ویرون با عبور از مرز ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، دوران جدیدی را برای هایپرکارها رقم زد. از آن زمان تاکنون این عدد بالا و بالاتر رفته و سد بعدی که باید شکسته شود، عدد جادویی ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت است. در حال حاضر، تاجوتخت پادشاهی سرعت چندین مدعی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
هنسی ونوم F5
حداکثر سرعت شبیهسازیشده: ۵۲۸ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۸۱۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۱۷ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه |
هنسی که در سال ۲۰۱۴ با هایپرکار ونوم GT توانست به سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، قصد دارد با ونوم F5 از سد ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. بنیانگذار این شرکت «جان هنسی» بهوضوح اظهار داشته است که رکوردشکنی با F5 در دو جهت صورت خواهد گرفت. این هایپرکار آمریکایی به یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری توئین توربو مجهز است که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس هفت سرعته تک کلاچه نیمه اتوماتیک متصل میشود. ونوم F5 به لطف وزن سبک ناشی از مونوکوک فیبر کربنی و بدنهٔ آیرودینامیک، بهصورت تئوری میتواند سد جادویی ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را بشکند اما در عمل هنوز این کار را انجام نداده است. بااینحال، قرار است هایپرکار هنسی اواخر امسال این کار را انجام دهد. جان هنسی گفته قصد دارد در دو جهت به میانگین سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد اما هدف این است که در یک جهت به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که شبیهسازیها امکان دستیابی ونوم F5 به سرعت ۵۲۸ کیلومتر بر ساعت را نشان دادهاند.
بوگاتی توربیون
حداکثر سرعت محدودشده: ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۸.۳ لیتری V16 هیبریدی |
قدرت | ۱۸۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۰ ثانیه |
رکوردهای سرعت بهنوعی با نام بوگاتی گره خوردهاند زیرا همانطور که گفته شد، تنور رقابت برای شکستن رکورد سرعت با ویرون آغاز شد و سپس با ویرون سوپراسپرت ادامه پیدا کرد. همچنین شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ هم توانست در سال ۲۰۱۹ به سرعت ۴۸۰ کیلومتر دست یابد هرچند این رکورد چون فقط در یک جهت انجام گرفت، بهطور رسمی به ثبت نرسید. حال شیرون کنار رفته و جای آن را توربیون گرفته است. این خودرو برخلاف شیرون، به یک نیروگاه ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. هرچند حداکثر سرعت توربیون روی ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است ولی روی سرعتسنج آن عدد ۵۵۰ کیلومتر بر ساعت دیده میشود. البته ما نوجوان ۱۰ ساله نیستیم و میدانیم که توربیون بهاحتمالزیاد نمیتواند به چنین سرعتی دست پیدا کند ولی اگر هایپرکار جدید بوگاتی نمیتوانست به این سرعت نزدیک شود، چنین عدد بالایی روی سرعتسنج نقش نمیبست. همچنین مدیرعامل بوگاتی «مت ریمک» گفته چیزهای بیشتری در راه است. هرچند وی در مورد حداکثر سرعت شبیهسازیشدهٔ توربیون حرفی نزده ولی اشاره کرده که بوگاتی همیشه به دنبال عبور از محدودیتها بوده است.
کونیگزگ یسکو ابسلوت
حداکثر سرعت شبیهسازیشده: ۵۳۲ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار (با E85) |
گشتاور | ۱۵۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه |
یکی دیگر از بازیگران اصلی رکوردهای سرعت، کونیگزگ است. این شرکت هماکنون با آگرا RS که میانگین سرعت ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت را در دو جهت به ثبت رساند، رکورد رسمی سریعترین خودروی تولیدی جهان را در اختیار دارد. مدیرعامل این شرکت «کریستین فون کونیگزگ» اعلام کرده که برنامهٔ شکستن رکورد سرعت با یسکو در اواخر امسال را بهطورجدی در دستور کار دارد. برخلاف بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰، قرار است این کار با یکی از خودروهایی که به خریداران تحویل داده شده در دو جهت صورت گیرد. در حال حاضر، تنها مانع بر سر این رکوردشکنی، یافتن لاستیک مناسب است. یسکو که بهعنوان جانشین آگرا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، در دو نسخه با نامهای اتک و ابسلوت تولید میشود که دومی با حذف قطعاتی مثل بال بزرگ عقب و ضریب درگ پایینتر، برای حداکثر سرعت طراحی شده است. به گفتهٔ کونیگزگ، شبیهسازیها حداکثر سرعت ۵۳۲ کیلومتر بر ساعت را برای یسکو ابسلوت نشان دادهاند. موضوع مهم اینکه کونیگزگ قصد دارد برخلاف رقبا، این رکوردشکنی را با خودرویی تولیدی انجام دهد که جواز تردد در خیابانها را خواهد داشت.
SSC تواتارا
حداکثر سرعت ثبتشده: ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۷۵۰ اسب بخار (با E85) |
گشتاور | ۱۸۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه |
SSC هم مثل کونیگزگ و هنسی، سابقهٔ شکستن رکورد سرعت را با هایپرکار قبلی خود بنام آلتیمیت آئرو دارد و برای شکستن دوبارهٔ این رکورد با مدل جدید تواتارا هم تلاش زیادی کرده است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که از نلسون ریسینگ گرفته شده و با بنزین معمولی ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما با استفاده از سوخت E85 این رقم به ۱۷۵۰ اسب بخار میرسد. در سال ۲۰۲۰، این شرکت با ادعای دستیابی تواتارا به سرعت ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه نوادا خبرساز شد. بااینحال، بعداً مشخص شد که این خودرو نهتنها به چنین سرعتی نرسیده بلکه حتی از سد ۳۰۰ مایل بر ساعت معادل ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت هم عبور نکرده است. ظاهراً اختلاف بین حداکثر سرعت واقعی تواتارا و عدد اعلامی به دلیل محاسبات نادرست بوده است. بااینحال، SSC در سال ۲۰۲۲ دوباره برای رکوردشکنی تلاش کرد و با یکی از خریداران تواتارا پشت فرمان توانست به سرعت ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که این بار بهطور رسمی ثبت شد. از آن زمان تاکنون، SSC تلاش دیگری برای شکستن رکورد سرعت نکرده ولی صحبتهای مدیرعامل شرکت «جرود شلبی» پس از شکست اولیه، نشان میدهد که SSC قصد ندارد از جنگ سرعت عقبنشینی کند.
hosen
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چقد این موتور v16 توربیون خاصه اخه
ممد ژانگولر
۱۵ شهریور ۱۴۰۳موتور بوگاتی موتور نیسته که لامصب نیروگاهه اتمیه.
فقط کافیه از نزدیک وایسی کنارش تازه میفهمی مال تو نسبت به این چقدر کوچیکه .
حسین
۱۵ شهریور ۱۴۰۳نیروگاه اتمی رو تو نسخه ۳۰۰ پلاس ازادش کردن که تونست ۴۹۰ تا پر کنه ؟
انصافا برو شتاب ثانویه اون نسخه دستکاری رو با شیرون معمولی مقایسه کن
دغل کاری تا کجا ؟ تازه میگفتن تو نوادا ۵۱۵ تا میره
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۱۵ شهریور ۱۴۰۳نسخه دستکاری نه،نسخه تولید محدود بسیار خاص با قدرت و قیمت و جذابیت و خوف بیشتر.
نسخه دستکاری به پژو پارس های با اسپویلر شوتی میگن که رانندش فاز موستانگ برمیداره.نکنه خودت از اونایی؟؟!
خاص
۱۵ شهریور ۱۴۰۳0-100👇
Riman Nevera R (2107 ps) 1.8s
Bugatti Tourbilion (1800 ps) 2.0s
Venom F5 (no E85 1520 ps) 2.9s
Jesko Absolut (E85 1622 ps) 3.1s
100-200👇
Riman Nevera R (2107 ps) 2.6s
Jesko Absolut (E85 1622 ps) 3.0s
Bugatti Tourbilion (1800 ps) 3.0s
Venom F5 (no E85 1520 ps) 3.9s
200-300👇
Rimac Nevera R (2107 ps) 4.3s
Jesko Absolut (E85 1622 ps) 4.4s
Venom F5 (no E85 1520 ps) 4.7s
Bugatti Tourbilion (1800 ps) 5.0s
300-400👇
Jesko Absolut (E85 1622 ps) 8.2s
Venom F5 (no E85 1520 ps) 8.5s
Rimac Nevera R (2107 ps) <11.0s
Bugatti Tourbilion (1800 ps) <15.0s
mmd@
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خاص با این شتابی رفته بخاتر سوختشه….. سوخت E85 بندازی رو توربیون مثل موشک برات میره ها😈😈😈 جسکو ابسولوت E85روش مالی شده تازه توربیون معمولیه یه مدل جدید ازش بیاد جسکو براش سوسک میشه 🤣🤣
Taha Ayoobi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳همه ماشین ها با E85 سازگار نیستن.
حسین
۱۶ شهریور ۱۴۰۳نسخه تولید محدود
منظورت همون یکدستگاه تا ته تقویت شده است ؟
به غیر از اون فقط یه بوگاتی بیار بتونه اون عملکرد رو داشته باشه اگر داشت ما قبول میکنیم
بارها گفتم ویدیو ثبت رکورد رو نگاه کنین
شتاب ثانویه رو با بقیه شیرون ها مقایسه کنین
هیچ شیرونی این شتابو نداره
SMS
۱۵ شهریور ۱۴۰۳همشون عالین ولی انگار حداکثر سرعت بوگاتی اصل تر و خالص تره موافقید ؟
amirkhanzadeh
۱۶ شهریور ۱۴۰۳تو این ها هنسی به عنوان دلقک حضور داره
و کوینگزگ تا حالا هر چی گفته انجام داده و سند و مدارک ثبت شده هست براش
من به اینکه توی پیدا کردن پیست و زمین مناسب برای عبور از سد 500 کیلومتر نیاز دارند باور می کنم چون با چیزی که خود خودرو این شرکت دیدم قابل برداشت برعکس دلقک
مهدی
۱۹ شهریور ۱۴۰۳لاستیک خیلی مهمه ویرون واسه همون ثبت رکوردهای اولیه میشلن رسماً لاستیک هواپیما رو واسه ماشین ساخت اما همون لاستیک که تقریباً یک سوم رشته مسی هستش واسه چند ثانیه تو اون سرعت دووم نیاورد حالا میخوان به سرعت ۵۰۰تا برسن از نظر من ساخت لاستیک جوابگو سختتره تا موتور داستان مثل ارتفاع برج شده که مشکل اصلی سرعت و شتاب آسانسور اون هم برای زمان طولانی هستش واسه مرتفع کردن برجها یعنی سیستم حمل و نقل جلو ارتفاع رو گرفته. حالا وقتی بخواد به ۵۰۰ برسه یعنی چقدر باید تو سرعتهای قبلی حرکت کنن؟ احتمالا تکنولوژی ساخت لاستیک هم با باید به گرافن و فیبر کربن روی بیاره شاید چیزهای جدیدتر. در هر حال این سرعتها به نوع آوری توی لاستیک به شکل شدیدی احتیاج داره.
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳فقط هنسی وssc
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳همون ssc ای که رکورد سرعتش دروغ از آب در اومد رو میگی؟
https://www.pedal.ir/american/ssc-admits-tuatara-speed/#:~:text=%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%85%20%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%20%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C%20%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85,%D9%88%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%87%D8%AF%D9%81%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳همونی رو میگم که قدمت شرکتش یک دهم بی ام و هست ولی تا الان چندین سوپر اسپرت ساخته ولی بی ام و توانش رو نداره بسازه
شهروند ایرانی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳همون موتور اف ۱ به کل صنعت خودروسازی آمریکا می ارزه پرفورمنس فقط آلمانی با اینکه طرفدار ژاپنی هستم
بی خیال اسم
۱۵ شهریور ۱۴۰۳والا بی ام و که رکوردار جایزه بهترین انجین های سال هست جایی که انجین همین ssc حضورش error404 می ده
ab0lf4zl
۱۵ شهریور ۱۴۰۳با این سن و سالت مثل این بچه ها لج میکنی و الکی متعصبی ناراحت نیستی؟!
johnmarston
۱۶ شهریور ۱۴۰۳من آمریکایی فنم
ولی این مسئله رو هی نباید گفت
درسته بی ام و سوپراسپرت نساخته ولی هنرش اینه که سدان هاش عملکردی در حد سوپراسپرت ها دارن
نویدی
۱۶ شهریور ۱۴۰۳زخم خورده از bmw🤣
saeed
۱۷ شهریور ۱۴۰۳چه ربطی به بی ام و داشت الان؟
مهدی
۱۹ شهریور ۱۴۰۳این بنده خدا فقط گشتاور و اسب بخار رو نگاه میکنه گمونم واسه همین میگه نمیخواسته بوگاتی رو هم اسم ببره.
Cert
۱۵ شهریور ۱۴۰۳باید دوام داشته باشند
NAVID@@98
۱۶ شهریور ۱۴۰۳دوام دارند
Mr wrong
۱۵ شهریور ۱۴۰۳?Porsche 911 turbo s:what next
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳من از موتور w16 بوگاتی بیشتر خوشم میاد مجموعا ۴ تا توربو داشت
الان تنفس طبیعی شده در عوض هیبریدیش کردن
بوگاتی هم متاسفانه داره به برقی شدنش نزدیک میشه
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳پادشاه مطلق رکورد سرعت مرسدس بنز w125 بوده این از این
تو عصر جدید هم پادشاه این داستان و شروع کننده کل کل رکورد سرعت مکلارن f1 بوده
مکلارن f1 تو دوران خودش بیش از اندازه سریع بود
با ثبت ۳۸۶ کیلومتر رسمی و ۳۹۱ کیلومتر در ساعت غیر رسمی
که بعد از بازنشستگی اش جاشو داد به بوگاتی
بقیه هم تو این داستان فقط میخوان ادای بوگاتی رو در بیارن وگرنه هیچی نیستن
هنسی که هیچی کلا ولش در موردش صحبت نکنیم بهتره
تواتارا هم که رکوردش مثل رفیقش دوج دیمن دروغ از آب در اومد و خودشون اعتراف کردن
https://www.pedal.ir/american/ssc-admits-tuatara-speed/
تنها برند نزدیک به بوگاتی البته با فاصله کونیگزگ هست که شاید بتونه عرض اندام بکنه
حسین
۱۵ شهریور ۱۴۰۳کونیگزگ به صورت رسمی با خودروی تولیدی رکورد رو زد
نمیخوام از کیفیت ساخت صحبت کنم
ولی برای اون بوگاتی که میگی افت داره وقتی بی خبر میاد یک شیرون رو تیونینگ میکنه تا ۴۹۰ تا میره
هیچ اعتباری هم نداره
هیچ شیرونی اون طوری راه نرفته
با اون یدونه ماشین دستکاری ابرو نزاشتن برا خودشون
معلوم هم نیست اونو کجا بردنش
هیچ وقتم درست توضیح نمیدند فقط چرت میگند
mmd@
۱۶ شهریور ۱۴۰۳توهم چیزی زدی کونینگ زک آزمایشش نکردن این فقط شبیه سازیه مثل بازیه عمرا 532 بره🤣
سوشیانت
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خوب کاری میکنی صحبت نمیکنی آدم وقتی راجب چیزی اطلاعات نداره نباید صحبت کنه
mmd@
۱۶ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت با کی هستی 🤔
سوشیانت
۱۶ شهریور ۱۴۰۳با ngu
Taha Ayoobi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳NGU مکلارن F1 ویدئوش کو؟😂
HamiD
۱۶ شهریور ۱۴۰۳https://www.youtube.com/watch?v=wYmIfDAQ9Y0
2:40 به بعد
بی خیال اسم
۱۶ شهریور ۱۴۰۳طاها بفرما ویدیو (یه سرچ ریز تو یوتیوب بکنی بد نیست)
https://youtu.be/wYmIfDAQ9Y0?si=fNzbOcogPjWxFDXd
تاریخ بارگذاریش ۱۸ مارس ۲۰۱۱
روز هایی که فکر کنم جنابعالی در این دنیا تشریف نداشتی
مهدی
۱۹ شهریور ۱۴۰۳با بخش زیادی از حرفات موافق بودم مثل اف ۱ مک لارنس در اون زمان ماشینی بود که مال اون نسل و حتی نسل بعد نبود در need for speed1 بود گمونم اون زمان اون ماشین رو با اون سرعت ساخت نه فقط برای ثبت رکورد که بشه چند ثانیه با اون سرعت حرکت کنه و بعد چند ثانیه بنزین تموم کنه یا لاستیک بترکونه نشونش هم ثبت رکورد غیر رسمیش بود و اگه کسی میتونست با اون سرعت بره فقط برای چند لحظه و ثبت نبود اما دیگه کونیگزگ اونقدر هم با فاصله از بوگاتی نیست و توی آیرودینامیک هم حرف اول رو میزنه. حالا فرصت هست میبینیم کدوم ماشینها سربلند بیرون میان من به شخصه اگه بین بوگاتی شیرون یا توربیون و مک لارن اف ۱ همون مک لارن رو انتخاب میکنم. قیمت مسخرهست اصلا حتی نمیخوام داشته باشمش بیشترش شو آفه
BlackWing
۱۵ شهریور ۱۴۰۳به نظرم هنسی و کونیگزگ بیشترین ظرفیت برای رکورد زنی رو دارن
علی جردن
۱۵ شهریور ۱۴۰۳یک روز یک شرکت ناشناخته چینی میاد رکورد هارو جابجا می کنه (اینم یک خبر از آینده)
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۱۵ شهریور ۱۴۰۳پاهام به لرزه افتاد
NAVID@@98
۱۶ شهریور ۱۴۰۳این خبر که گفتی مال آینده خیالی و اشتباهِ.
گذشته حال و آیَنده واقعی همون بالایی ها هستن که میبینی 👑🥇سالها دهنشون سرویس شده تا این ها رو به اعلی حضرت ها میبینیم هر چیز اول هستن اروپا و آمریکا داریم میبینیم هر چیز اول ییشان راَ 🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! پس بخوان و بالا برو !!!
علی جردن
۱۶ شهریور ۱۴۰۳امان از روزی که اژدهای چینی از خواب بیدار شه و از پشت کوهای تبت پرواز کنه
NAVID@@98
۱۶ شهریور ۱۴۰۳هنو پرواز نکرده زمینگیرش میکنن چرا؟!!! چون همین اژدها مث خوک ازشون میترسه ولی تابلو نمیکنه حتی خیلی آرزوها هم داشته که تا الان بهشون نرسیده چطور؟!!!چون به گرد پاشون نمیرسه !!!
مهدی
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بابا دمت گرم خوب خندوندیمون. تو جنگنده سازی که بر اساس نقشههای دزدیده شده از اف۲۲ و اف۳۵ بود دیدیم چه کرد تازه تجربه چین تو این زمینه بیشتر هم هست تو خودرو سازی هم تاحالا کم کپی کردنهاش و حتی مجبور به غرامت یا عدم تولیدش رو دیدیم. آزمون بدین تو یک چیزی بهترین رو بسازه بعد بزرگش کنین
حسین
۱۵ شهریور ۱۴۰۳طبق معمول به جای اینکه اسم شیرون ۳۰۰ پلاس رو ببینیم اما به خاطر اینکه اون نسخه به شدت غیر طبیعی نسبت به نسخه های عادی سرعت میگرفت و دستکاری بود شایسته حتی بودن هم نیست چه برسه ۵۰۰ کیلومتر
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳کونیگزگ که باز حالا دمش گرم یه کارایی میکنه
ولی دلم واسه اون دو تا بی مصرف میسوزه مخصوصا اون ssc (چوپان دروغ گو)
حالا هم که با اومدن بوگاتی توربیون
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دلت برا بی ام و بسوزه که توان ساخت سوپر اسپرت نداره و تنها هنرش ساخت استیشن خانوادگیه
mmd@
۱۵ شهریور ۱۴۰۳آلمانی فن نیستم ولی بی ام و نمیخواد سوپر اسپرت بسازه میخواد ماشین برای همهی آدمای جهان بسازه👍☣️
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دلت برا بی ام و بسوزه که توان ساخت سوپر اسپرت نداره و تنها هنرش ساخت استیشن خانوادگیه
البته که خودت بهتر میدونی
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳معلومه موقع فرستادن کامنت هول کردی دو تا دو تا فرستادی 😂😂
آروم باش باو 🤣
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳حال میکنم نتونستی جوابی بدی و داری رو ۲ تا کامنت من که انتشار داده پدال مانور میدی
این رو به فال نیک میگیرم
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳@(Ali(chevynova
باشه تو فکر کن برندی که پر افتخارترین انجین ساز تاریخه با بیش از 63 جایزه رسمی نمیتونه سوپر اسپرت بسازه
https://www.pedal.ir/vision/engine-of-the-year-award-winners/
ولی نکته اینجاست بی ام و بلد نیست واسه ساخت سوپر اسپرت مثل شورلت ی دونه انجین فراری بخره از روش کپی کنه😂
https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/
R
۱۵ شهریور ۱۴۰۳بیا جواب بده دیگه علی ماشالله لینکارو خوندی؟ یه امریکایی نام ببر نصف جوایز بی ام و رو گرفته باشه بی ام و میتونه برا خودش سوپر اسپرت بسازه نمیخواد
همیشه تو بحثا کم میارید اما هی حرف های بی ارزشتونو تکرار میکنید
Sina_carshow
۱۶ شهریور ۱۴۰۳اگه به جایزه باشه هیوندای الان با ioniq 5n داره جوایز رو درو میکنه و هممون میدونیم اور ریتد هستش
سوال اینجاست بی ام و الان چیکاره هس؟ چه خبر از سری m هفت و هشت؟
اون m5 cs کجاس؟ تولیدش متوقف شده به جاش یه m5 اومده اندازه پیکاپ تراک آمریکایی وزنشه
بعد رکورد هاش چی هستن؟ پورشه و بنز وضع خیلی بهتری تو بحث پرفورمنس دارن و تسلا هم که با مدل اس پلد تو نوربرگرینگ رکورد همین m5 cs هم زد حتی پورشه تایکان هم از m4 csl سریعتر
حتی تو پرفورمنس خروجی موتور های بنزینی هم پورشه و بنز وضع بهتری دارن در حال حاضر
کاری به آینده و قبل ندارم
بیخیال بی ام و دیگه بی ام و قدیم نیس
johnmarston
۱۶ شهریور ۱۴۰۳همون استیشن های خانوادگی عملکرد سوپراسپرت هارو دارن تو نسخه های m
HamiD
۱۶ شهریور ۱۴۰۳فن آلمان نیستم ؛ ولی باید گفت تعداد جوایز انجین های سال بی ام و ۴ برابر مجموع تعداد جوایز تمام شرکت های آمریکاییه
؛ البته منظورم همین جوایز هست ( با توجه به لینکی که دوستان فرستادن ).
همه چیز موتور کاربرات ۵۰ سال پیش نیست ؛ نمی فهمم چرا گیر دادی به بی ام و ؛ خودت توانایی خریدش رو نداری کمتر حسادت کن خب ؛ الان کرایسلر هم سوپراسپورت نداره ؛ بریم مسخرش کنیم؟ هزارتا برند آمریکایی ورشکست شدن و نابود شدن ؛ بریم مسخرشون کنیم؟ نه مشخصا ؛ چون اصلا این موضوعات به هم ربطی ندارن ؛ دقیقا بوگاتی چه ربطی به بی ام و داره؟
باشه آمریکایی خوب ؛ من که نگفتم بده! اما دوستان که دروغ نگفتن ؛ مگه غیر از اینه که SSC دروغ گفته؟ مگه غیر از اینه که هنسی هیچ رکورد رسمی ثبت نکرده؟
اما کونیگزگ رکورد رسمی ثبت کرده ؛ ناظران هم حضور داشتن ؛ دیگه این که دروغ نیست ؛ هست!؟
بوگاتی هم به همین ترتیب.
رکورد واقعی SSC مربوط به محصول قبلیش هست نه این محصول جدیدش ؛ که رکورد اون محصول قبلی هم زده شده.
mmd@
۱۶ شهریور ۱۴۰۳خب باشه توانش به استیشن خطم میشه👍
mmd@
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دیگه پز کونینگ زک نده بوگاتی شکستش میده بوگاتی میخواد هم قدرت هم سرعت بالا باهم بسازه ولی کونینگ زک هدفش اینکه فقط سرعتش بالا باشه وگرنه حریف بوگاتی نمیشه
حسن
۱۵ شهریور ۱۴۰۳شما فقط با کلمات دلتون را خوش میکنید با تبلیغات کری میخونید
بوگاتی با یه خودروی فیک با کلی تغییرات و سبک سازی که هیچ اثری ازش در دست خریداران نیست 480 تا یکطرفه رفته
تواتارا با خودرویی که فروخته و دست مشتری هست 475 تا زده و همه چیز مستند است
توربیون هم مطمئن باش حتی اسم سرعت را نمیاره چه برسه به عمل این خودرو توان سرعت اعلامی را هم نداره
ابوالفضل
۲۱ شهریور ۱۴۰۳چرا دیس لایک میدین ؟ (در این حد متعصب) مدرک ۴۷۵ کیلومتر واقعا هست …. فقط میخوام یک نفر که دیسلایک داده برام ریپلای بزنه تا دلیل منطقیش رو بدونم.
mmd@
۱۵ شهریور ۱۴۰۳فقط بوگاتی ولی هنوز نیومده که شبیه سازیش کنن ولی موتور وی 16عین موتور افسانه ای شیرون نیست امیدوارم بتونه بالای 500تا بره☣️☣️☣️☣️❤️🔥
حسین
۱۵ شهریور ۱۴۰۳توربیون فقط اسباب بازیه کلکسیونر هاست
مخصوصا وقتی الان ریماک نورا آر اومده
توربیون بیشتر انگار یه ریمک برا خالی کردن جیب پولداراست
شاسی نورا رو برداشتن سه تا ارمیچر انداختن با یه موتور دهن پر کن، مارک بوگاتی چسبوندن بفروشند به خلق الاه
ریمک خاص 😂
R
۱۵ شهریور ۱۴۰۳پسر بوگاتی بدجوری فشاریت کرده هی میای ده تا کامنت ازش میگی
سرعت ۴۹۰ بوگاتی رو پنج ساله آمریکاییای لاف زن نمیتونن بشکنن و نخواهند توانست… شاید کونیگزگ بتونه که بازم توربیون ازش پس میگیره…
آمریکاییای توخالی همونطور که از دیمن خالی بند دروغ ساختن تا حرفی ازشون زده بشه تو میادین و
بچه های ده ساله هم مثل تو و سوشیانت و علی نوا باور کنن
حالا برو زیر لحاف گریه کن
Taha Ayoobi
۱۶ شهریور ۱۴۰۳بوگاتی خودش گفته با توربیون هدفمون سرعت نیست، بعد یه مشت بچه سال مثل تو اومدن میگن نه بوگاتی میزنه بوگاتی میزنه.
اون دیمن هم جوری فشاری کرده که اسم آمریکا میاد همه 1.66 میاد تو ذهنشون، دلیل شونم اینه که ویدئو نداره.
الان تو ویدئو رکورد مکلارن F1 رو نشون من بده، دیمن پیش کش.
mmd@
۱۶ شهریور ۱۴۰۳طاها من دارم میگم شاید 500رفت 😐
Taha Ayoobi
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ممد من به کاربر R گفتم، که داره میگه توربیون پس میگیره.
حسین
۱۶ شهریور ۱۴۰۳۴۹۰ کیلومتر رو هر موقع با اون ۳۰ تا نسخه تولیدی زد بیا اینجا کامنت بنویس
mmd@
۱۶ شهریور ۱۴۰۳برو فورزات بازی کن حسین کونینگ زک قدرتش نداره و نخواهد داشت چون قدرت که خیلی نیست شتاب تا 500 خیلی طول میکشه امکانش خیلی کمه قدرتش و شتابش به 500 برسه🤣 بوگاتی با ابهتش 490 رفت توربیون شکستش میده شبیه سازی مثل بازی که سرعتش بیشتر کردن 🤣
سوشیانت
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هنسی از همشون با ارزش تر و بهتره🔥
Taha Ayoobi
۱۶ شهریور ۱۴۰۳پر قدرت ترین موتور دنیا🔥🔥🔥
سوشیانت
۱۶ شهریور ۱۴۰۳بدون موتور برقی از اون توربیون هم قوی تره🔥🇺🇲
mosafer
۱۵ شهریور ۱۴۰۳سرعت های غیر کاربردی
حسن
۱۵ شهریور ۱۴۰۳برخلاف بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰، قرار است این کار با یکی از خودروهایی که به خریداران تحویل داده شده در دو جهت صورت گیرد
بعد میگی بوگاتی فقط تبلیغاته میگن نه
نه رکورد رسمی داره نه خودرویی که 480 تا یکطرفه رفت وجود خارجی داره
حسن
۱۵ شهریور ۱۴۰۳بوگاتی یه خودروی فیک ساخت که دست هیچ مشتری ندادش بعد المان فنا دارن خودشونا برا یه خودرویی که وجود نداره پاره میکنن
بزرگواران اون خودرو اصلا نیست هیچی ازش وجود خارجی نداره نه کامپیوترش نه همون تک صندلی که داشت نه لاستیکهاش
وجدانا دلتون به چی خوشه
توربیون اصلا عدد ی نیست اینجا اسمش را نوشتن که عریضه خالی بباشه توربیون و حتی همون شیرونهایی که بعد 480 تا دادن دست مشتری 435 تا هنسی را که مستنده را هم نمیتونن بزنه
حسین
۱۶ شهریور ۱۴۰۳واقعا برای کمپانی شیاد فولکس متاسفم که فقط با اون کار توهین کرد به کل سوابق صنعت خودروسازی
کافیه شتاب ثانویه اون شیرون رکورد شکن که معلوم نیست از آسمون اومده بود که انقدر سریع بود رو با شیرون های دیگه مقایسه کنین تا بفهمین هیچ بوگاتی سریع نیستش
مطمئنم تا الان هم که از اون ۳۰ تا نسخه تولیدی تست نگرفتن و فقط محظ جلب نظر ثروتمندا ساختنش تا آبروشون بیشتر از این از بین نره
جالبه اگر دقت کنین به اون شیرون رکوردشکن
غیر از چیزای غیر طبیعیش،
B
۱۶ شهریور ۱۴۰۳تقریبا فولکس با همه ماشینایی که رکورد میزنه همینکارو میکنه حتی گاهی با پورش و لامبو ها مادیفایشون میکنه برای رکورد نوربرگ بعد چنین خودرویی اونی نیست که دست مشتری میرسه 😂
mmd@
۱۶ شهریور ۱۴۰۳حسن تو دیگه چرا🗿 دیگه از هیچکی اهمیت نمیدم مگه اینکه در مورد بوگاتی بد حرف بزنه خودش میدونه و من بوگاتی رکوردش زده کونینگ زک شبیه سازی شده زمین تا آسمون فرق میکنه واقعیت با بازی اصلا نمیشه مقایسه کرد
Alimopar
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ونوم لامصب صدا داره هااا
عربده میکشه رسما، فیلمای داینوش تو یوتیوب هست
حسن
۱۶ شهریور ۱۴۰۳مهمترین فاکتور وزنه چرا تبلیغات بوگاتی بعد از 480 در مورد سرعت خفه شد چون وزنش اجازه نمیده
همون لاستیک که با دوسال کار و طراحی براش ساختن به تنهایی براش جواب نبود و برای سرعت بالاکفاف نمیداد
اومدن برا کنترل تنشهای سیستم تعلیق و کنترل پایداری کل خودرو یه ابر کامپیوتر طراحی کردن تا تکانه های وزن انقد نباشه که فشار ناگهانی روی یک چرخ و لاستیک وارد بشه و بترکه
برا همین کلا از چرخه ی تولید رفت کنار و برقی شد
چون هیچ وقت نمیشد با این وزن اون ادعاهای پوشالی و تبلیغاتی را عملی کرد
رامتین
۱۶ شهریور ۱۴۰۳حس میکنم جز تروبیون هیچکدوم نمیتونن از 500 رد بشند.
آرش
۱۷ شهریور ۱۴۰۳فقط هنسی و ssc
شاید ssc تازه وارد باشه ولی واقعا شاهکاره
آرش
۱۷ شهریور ۱۴۰۳من شاید امریکایی فن باشم ولی
از بوگاتی توربیون و کوینگزگ یکسو هم خوشم میاد