چشم اندازهفته نامه

تمام ابرخودروهایی که برای سرعت 500 کیلومتر بر ساعت تلاش می‌کنند

هرچند سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت هنوز برای خودروهای تولیدی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد اما چهار هایپرکار مدعی شکستن این رکورد هستند.

از زمان اختراع خودرو، یکی از اهداف اصلی خودروسازان، دستیابی به سرعت‌های بالاتر بوده است. به همین دلیل، در طول تاریخ، خودروسازان زیادی به مسابقهٔ سرعت پیوستند. طی سال‌های اخیر اما سرعت‌های رکوردشکن به دنیای هایپرکارها اختصاص داشته است. زمانی که مک‌لارن F1 در اواخر دههٔ ۹۰ با دستیابی به سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت، رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را شکست، این رکورد برای چندین سال دست‌نخورده باقی ماند تا اینکه بوگاتی ویرون با عبور از مرز ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، دوران جدیدی را برای هایپرکارها رقم زد. از آن زمان تاکنون این عدد بالا و بالاتر رفته و سد بعدی که باید شکسته شود، عدد جادویی ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت است. در حال حاضر، تاج‌وتخت پادشاهی سرعت چندین مدعی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

هنسی ونوم F5

حداکثر سرعت شبیه‌سازی‌شده: ۵۲۸ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۸۱۷ اسب بخار
گشتاور ۱۶۱۷ نیوتن متر
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه

هنسی که در سال ۲۰۱۴ با هایپرکار ونوم GT توانست به سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، قصد دارد با ونوم F5 از سد ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. بنیان‌گذار این شرکت «جان هنسی» به‌وضوح اظهار داشته است که رکوردشکنی با F5 در دو جهت صورت خواهد گرفت. این هایپرکار آمریکایی به یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری توئین توربو مجهز است که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس هفت سرعته تک کلاچه نیمه اتوماتیک متصل می‌شود. ونوم F5 به لطف وزن سبک ناشی از مونوکوک فیبر کربنی و بدنهٔ آیرودینامیک، به‌صورت تئوری می‌تواند سد جادویی ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را بشکند اما در عمل هنوز این کار را انجام نداده است. بااین‌حال، قرار است هایپرکار هنسی اواخر امسال این کار را انجام دهد. جان هنسی گفته قصد دارد در دو جهت به میانگین سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد اما هدف این است که در یک جهت به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که شبیه‌سازی‌ها امکان دستیابی ونوم F5 به سرعت ۵۲۸ کیلومتر بر ساعت را نشان داده‌اند.

بوگاتی توربیون

حداکثر سرعت محدودشده: ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۸.۳ لیتری V16 هیبریدی
قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۰ ثانیه

رکوردهای سرعت به‌نوعی با نام بوگاتی گره خورده‌اند زیرا همان‌طور که گفته شد، تنور رقابت برای شکستن رکورد سرعت با ویرون آغاز شد و سپس با ویرون سوپراسپرت ادامه پیدا کرد. همچنین شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ هم توانست در سال ۲۰۱۹ به سرعت ۴۸۰ کیلومتر دست یابد هرچند این رکورد چون فقط در یک جهت انجام گرفت، به‌طور رسمی به ثبت نرسید. حال شیرون کنار رفته و جای آن را توربیون گرفته است. این خودرو برخلاف شیرون، به یک نیروگاه ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. هرچند حداکثر سرعت توربیون روی ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است ولی روی سرعت‌سنج آن عدد ۵۵۰ کیلومتر بر ساعت دیده می‌شود. البته ما نوجوان ۱۰ ساله نیستیم و میدانیم که توربیون به‌احتمال‌زیاد نمی‌تواند به چنین سرعتی دست پیدا کند ولی اگر هایپرکار جدید بوگاتی نمی‌توانست به این سرعت نزدیک شود، چنین عدد بالایی روی سرعت‌سنج نقش نمی‌بست. همچنین مدیرعامل بوگاتی «مت ریمک» گفته چیزهای بیشتری در راه است. هرچند وی در مورد حداکثر سرعت شبیه‌سازی‌شدهٔ توربیون حرفی نزده ولی اشاره کرده که بوگاتی همیشه به دنبال عبور از محدودیت‌ها بوده است.

کونیگزگ یسکو ابسلوت

حداکثر سرعت شبیه‌سازی‌شده: ۵۳۲ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار (با E85)
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه

یکی دیگر از بازیگران اصلی رکوردهای سرعت، کونیگزگ است. این شرکت هم‌اکنون با آگرا RS که میانگین سرعت ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت را در دو جهت به ثبت رساند، رکورد رسمی سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را در اختیار دارد. مدیرعامل این شرکت «کریستین فون کونیگزگ» اعلام کرده که برنامهٔ شکستن رکورد سرعت با یسکو در اواخر امسال را به‌طورجدی در دستور کار دارد. برخلاف بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰، قرار است این کار با یکی از خودروهایی که به خریداران تحویل داده شده در دو جهت صورت گیرد. در حال حاضر، تنها مانع بر سر این رکوردشکنی، یافتن لاستیک مناسب است. یسکو که به‌عنوان جانشین آگرا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، در دو نسخه با نام‌های اتک و ابسلوت تولید می‌شود که دومی با حذف قطعاتی مثل بال بزرگ عقب و ضریب درگ پایین‌تر، برای حداکثر سرعت طراحی شده است. به گفتهٔ کونیگزگ، شبیه‌سازی‌ها حداکثر سرعت ۵۳۲ کیلومتر بر ساعت را برای یسکو ابسلوت نشان داده‌اند. موضوع مهم اینکه کونیگزگ قصد دارد برخلاف رقبا، این رکوردشکنی را با خودرویی تولیدی انجام دهد که جواز تردد در خیابان‌ها را خواهد داشت.

SSC تواتارا

حداکثر سرعت ثبت‌شده: ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۷۵۰ اسب بخار (با E85)
گشتاور ۱۸۰۰ نیوتن متر
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه

SSC هم مثل کونیگزگ و هنسی، سابقهٔ شکستن رکورد سرعت را با هایپرکار قبلی خود بنام آلتیمیت آئرو دارد و برای شکستن دوبارهٔ این رکورد با مدل جدید تواتارا هم تلاش زیادی کرده است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که از نلسون ریسینگ گرفته شده و با بنزین معمولی ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما با استفاده از سوخت E85 این رقم به ۱۷۵۰ اسب بخار می‌رسد. در سال ۲۰۲۰، این شرکت با ادعای دستیابی تواتارا به سرعت ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه نوادا خبرساز شد. بااین‌حال، بعداً مشخص شد که این خودرو نه‌تنها به چنین سرعتی نرسیده بلکه حتی از سد ۳۰۰ مایل بر ساعت معادل ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت هم عبور نکرده است. ظاهراً اختلاف بین حداکثر سرعت واقعی تواتارا و عدد اعلامی به دلیل محاسبات نادرست بوده است. بااین‌حال، SSC در سال ۲۰۲۲ دوباره برای رکوردشکنی تلاش کرد و با یکی از خریداران تواتارا پشت فرمان توانست به سرعت ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که این بار به‌طور رسمی ثبت شد. از آن زمان تاکنون، SSC تلاش دیگری برای شکستن رکورد سرعت نکرده ولی صحبت‌های مدیرعامل شرکت «جرود شلبی» پس از شکست اولیه، نشان می‌دهد که SSC قصد ندارد از جنگ سرعت عقب‌نشینی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    چقد این موتور v16 توربیون خاصه اخه

    موافقم 48
    مخالفم 5
    1. ممد ژانگولر

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      موتور بوگاتی موتور نیسته که لامصب نیروگاهه اتمیه.
      فقط کافیه از نزدیک وایسی کنارش تازه میفهمی مال تو نسبت به این چقدر کوچیکه .

      موافقم 13
      مخالفم 23
      1. حسین

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (150 ديدگاه)

        نیروگاه اتمی رو تو نسخه ۳۰۰ پلاس ازادش کردن که تونست ۴۹۰ تا پر کنه ؟
        انصافا برو شتاب ثانویه اون نسخه دستکاری رو با شیرون معمولی مقایسه کن
        دغل کاری تا کجا ؟ تازه میگفتن تو نوادا ۵۱۵ تا میره

        موافقم 7
        مخالفم 21
        1. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1013 ديدگاه)

          نسخه دستکاری نه،نسخه تولید محدود بسیار خاص با قدرت و قیمت و جذابیت و خوف بیشتر.
          نسخه دستکاری به پژو پارس های با اسپویلر شوتی میگن که رانندش فاز موستانگ برمیداره.نکنه خودت از اونایی؟؟!

          موافقم 27
          مخالفم 7
        2. خاص

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (239 ديدگاه)

          0-100👇
          Riman Nevera R (2107 ps) 1.8s
          Bugatti Tourbilion (1800 ps) 2.0s
          Venom F5 (no E85 1520 ps) 2.9s
          Jesko Absolut (E85 1622 ps) 3.1s

          100-200👇
          Riman Nevera R (2107 ps) 2.6s
          Jesko Absolut (E85 1622 ps) 3.0s
          Bugatti Tourbilion (1800 ps) 3.0s
          Venom F5 (no E85 1520 ps) 3.9s

          200-300👇
          Rimac Nevera R (2107 ps) 4.3s
          Jesko Absolut (E85 1622 ps) 4.4s
          Venom F5 (no E85 1520 ps) 4.7s
          Bugatti Tourbilion (1800 ps) 5.0s

          300-400👇
          Jesko Absolut (E85 1622 ps) 8.2s
          Venom F5 (no E85 1520 ps) 8.5s
          Rimac Nevera R (2107 ps) <11.0s
          Bugatti Tourbilion (1800 ps) <15.0s

          موافقم 26
        3. mmd@

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          خاص با این شتابی رفته بخاتر سوختشه….. سوخت E85 بندازی رو توربیون مثل موشک برات می‌ره ها😈😈😈 جسکو ابسولوت E85روش مالی شده تازه توربیون معمولیه یه مدل جدید ازش بیاد جسکو براش سوسک میشه 🤣🤣

          موافقم 2
          مخالفم 16
        4. Taha Ayoobi

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          همه ماشین ها با E85 سازگار نیستن.

          موافقم 14
          مخالفم 2
        5. حسین

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (150 ديدگاه)

          نسخه تولید محدود
          منظورت همون یکدستگاه تا ته تقویت شده است ؟
          به غیر از اون فقط یه بوگاتی بیار بتونه اون عملکرد رو داشته باشه اگر داشت ما قبول میکنیم
          بارها گفتم ویدیو ثبت رکورد رو نگاه کنین
          شتاب ثانویه رو با بقیه شیرون ها مقایسه کنین
          هیچ شیرونی این شتابو نداره

          موافقم 7
          مخالفم 6
    2. SMS

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      همشون عالین ولی انگار حداکثر سرعت بوگاتی اصل تر و خالص تره موافقید ؟

      موافقم 21
      مخالفم 11
    3. amirkhanzadeh

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      تو این ها هنسی به عنوان دلقک حضور داره
      و کوینگزگ تا حالا هر چی گفته انجام داده و سند و مدارک ثبت شده هست براش
      من به اینکه توی پیدا کردن پیست و زمین مناسب برای عبور از سد 500 کیلومتر نیاز دارند باور می کنم چون با چیزی که خود خودرو این شرکت دیدم قابل برداشت برعکس دلقک

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. مهدی

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        لاستیک خیلی مهمه ویرون واسه همون ثبت رکوردهای اولیه میشلن رسماً لاستیک هواپیما رو واسه ماشین ساخت اما همون لاستیک که تقریباً یک سوم رشته مسی هستش واسه چند ثانیه تو اون سرعت دووم نیاورد حالا می‌خوان به سرعت ۵۰۰تا برسن از نظر من ساخت لاستیک جوابگو سخت‌تره تا موتور داستان مثل ارتفاع برج شده که مشکل اصلی سرعت و شتاب آسانسور اون هم برای زمان طولانی هستش واسه مرتفع کردن برج‌ها یعنی سیستم حمل و نقل جلو ارتفاع رو گرفته. حالا وقتی بخواد به ۵۰۰ برسه یعنی چقدر باید تو سرعت‌های قبلی حرکت کنن؟ احتمالا تکنولوژی ساخت لاستیک هم با باید به گرافن و فیبر کربن روی بیاره شاید چیزهای جدیدتر. در هر حال این سرعت‌ها به نوع آوری توی لاستیک به شکل شدیدی احتیاج داره.

  2. (Ali(chevynova

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    فقط هنسی وssc

    موافقم 20
    مخالفم 31
      1. (Ali(chevynova

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        همونی رو میگم که قدمت شرکتش یک دهم بی ام و هست ولی تا الان چندین سوپر اسپرت ساخته ولی بی ام و توانش رو نداره بسازه

        موافقم 16
        مخالفم 37
        1. شهروند ایرانی

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (84 ديدگاه)

          همون موتور اف ۱ به کل صنعت خودروسازی آمریکا می ارزه پرفورمنس فقط آلمانی با اینکه طرفدار ژاپنی هستم

          موافقم 22
          مخالفم 18
        2. بی خیال اسم

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (80 ديدگاه)

          والا بی ام و که رکوردار جایزه بهترین انجین های سال هست جایی که انجین همین ssc حضورش error404 می ده

          موافقم 18
          مخالفم 10
        3. ab0lf4zl

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (233 ديدگاه)

          با این سن و سالت مثل این بچه ها لج میکنی و الکی متعصبی ناراحت نیستی؟!

          موافقم 16
          مخالفم 3
        4. johnmarston

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (151 ديدگاه)

          من آمریکایی فنم
          ولی این مسئله رو هی نباید گفت
          درسته بی ام و سوپراسپرت نساخته ولی هنرش اینه که سدان هاش عملکردی در حد سوپراسپرت ها دارن

          موافقم 26
          مخالفم 4
        5. نویدی

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (391 ديدگاه)

          زخم خورده از bmw🤣

          موافقم 15
          مخالفم 3
        6. saeed

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (25 ديدگاه)

          چه ربطی به بی ام و داشت الان؟

      2. مهدی

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        این بنده خدا فقط گشتاور و اسب بخار رو نگاه می‌کنه گمونم واسه همین میگه نمی‌خواسته بوگاتی رو هم اسم ببره.

  3. Cert

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    باید دوام داشته باشند

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. NAVID@@98

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (773 ديدگاه)

      دوام دارند

  4. Mr wrong

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ?Porsche 911 turbo s:what next

    موافقم 5
    مخالفم 13
  5. nima.jdm

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    من از موتور w16 بوگاتی بیشتر خوشم میاد مجموعا ۴ تا توربو داشت
    الان تنفس طبیعی شده در عوض هیبریدیش کردن
    بوگاتی هم متاسفانه داره به برقی شدنش نزدیک میشه

    موافقم 13
    مخالفم 4
  6. NGU

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    پادشاه مطلق رکورد سرعت مرسدس بنز w125 بوده این از این
    تو عصر جدید هم پادشاه این داستان و شروع کننده کل کل رکورد سرعت مک‌لارن f1 بوده
    مک‌لارن f1 تو دوران خودش بیش از اندازه سریع بود
    با ثبت ۳۸۶ کیلومتر رسمی و ۳۹۱ کیلومتر در ساعت غیر رسمی
    که بعد از بازنشستگی اش جاشو داد به بوگاتی
    بقیه هم تو این داستان فقط می‌خوان ادای بوگاتی رو در بیارن وگرنه هیچی نیستن
    هنسی که هیچی کلا ولش در موردش صحبت نکنیم بهتره
    تواتارا هم که رکوردش مثل رفیقش دوج دیمن دروغ از آب در اومد و خودشون اعتراف کردن
    https://www.pedal.ir/american/ssc-admits-tuatara-speed/
    تنها برند نزدیک به بوگاتی البته با فاصله کونیگزگ هست که شاید بتونه عرض اندام بکنه

    موافقم 16
    مخالفم 14
    1. حسین

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (150 ديدگاه)

      کونیگزگ به صورت رسمی با خودروی تولیدی رکورد رو زد
      نمیخوام از کیفیت ساخت صحبت کنم
      ولی برای اون بوگاتی که میگی افت داره وقتی بی خبر میاد یک شیرون رو تیونینگ میکنه تا ۴۹۰ تا میره
      هیچ اعتباری هم نداره
      هیچ شیرونی اون طوری راه نرفته
      با اون یدونه ماشین دستکاری ابرو نزاشتن برا خودشون
      معلوم هم نیست اونو کجا بردنش
      هیچ وقتم درست توضیح نمیدند فقط چرت میگند

      موافقم 10
      مخالفم 14
      1. mmd@

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        توهم چیزی زدی کونینگ زک آزمایشش نکردن این فقط شبیه سازیه مثل بازیه عمرا 532 بره🤣

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. سوشیانت

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      خوب کاری میکنی صحبت نمیکنی آدم وقتی راجب چیزی اطلاعات نداره نباید صحبت کنه

      موافقم 7
      مخالفم 11
      1. mmd@

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        سوشیانت با کی هستی 🤔

        1. سوشیانت

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3526 ديدگاه)

          با ngu

    3. Taha Ayoobi

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      NGU مک‌لارن F1 ویدئوش کو؟😂

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. HamiD

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2464 ديدگاه)
      2. بی خیال اسم

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (80 ديدگاه)

        طاها بفرما ویدیو (یه سرچ ریز تو یوتیوب بکنی بد نیست)

        https://youtu.be/wYmIfDAQ9Y0?si=fNzbOcogPjWxFDXd

        تاریخ بارگذاریش ۱۸ مارس ۲۰۱۱

        روز هایی که فکر کنم جنابعالی در این دنیا تشریف نداشتی

        موافقم 13
        مخالفم 1
    4. مهدی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      با بخش زیادی از حرفات موافق بودم مثل اف ۱ مک لارنس در اون زمان ماشینی بود که مال اون نسل و حتی نسل بعد نبود در need for speed1 بود گمونم اون زمان اون ماشین رو با اون سرعت ساخت نه فقط برای ثبت رکورد که بشه چند ثانیه با اون سرعت حرکت کنه و بعد چند ثانیه بنزین تموم کنه یا لاستیک بترکونه نشونش هم ثبت رکورد غیر رسمیش بود و اگه کسی می‌تونست با اون سرعت بره فقط برای چند لحظه و ثبت نبود اما دیگه کونیگزگ اونقدر هم با فاصله از بوگاتی نیست و توی آیرودینامیک هم حرف اول رو می‌زنه. حالا فرصت هست می‌بینیم کدوم ماشین‌ها سربلند بیرون میان من به شخصه اگه بین بوگاتی شیرون یا توربیون و مک لارن اف ۱ همون مک لارن رو انتخاب میکنم. قیمت مسخره‌ست اصلا حتی نمی‌خوام داشته باشمش بیشترش شو آفه

  7. BlackWing

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    به نظرم هنسی و کونیگزگ بیشترین ظرفیت برای رکورد زنی رو دارن

    موافقم 12
    مخالفم 17
  8. علی جردن

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    یک روز یک شرکت ناشناخته چینی میاد رکورد هارو جابجا می کنه (اینم یک خبر از آینده)

    موافقم 7
    مخالفم 28
    1. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      پاهام به لرزه افتاد

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. NAVID@@98

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (773 ديدگاه)

      این خبر که گفتی مال آینده خیالی و اشتباهِ.

      گذشته حال و آیَنده واقعی همون بالایی ها هستن که میبینی 👑🥇سالها دهنشون سرویس شده تا این ها رو به اعلی حضرت ها میبینیم هر چیز اول هستن اروپا و آمریکا داریم میبینیم هر چیز اول ییشان راَ 🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! پس بخوان و بالا برو !!!

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. علی جردن

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        امان از روزی که اژدهای چینی از خواب بیدار شه و از پشت کوهای تبت پرواز کنه

        1. NAVID@@98

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          هنو پرواز نکرده زمینگیرش میکنن چرا؟!!! چون همین اژدها مث خوک ازشون میترسه ولی تابلو نمیکنه حتی خیلی آرزوها هم داشته که تا الان بهشون نرسیده چطور؟!!!چون به گرد پاشون نمیرسه !!!

    3. مهدی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      بابا دمت گرم خوب خندوندیمون. تو جنگنده سازی که بر اساس نقشه‌های دزدیده شده از اف۲۲ و اف۳۵ بود دیدیم چه کرد تازه تجربه چین تو این زمینه بیشتر هم هست تو خودرو سازی هم تاحالا کم کپی کردن‌هاش و حتی مجبور به غرامت یا عدم تولیدش رو دیدیم. آزمون بدین تو یک چیزی بهترین رو بسازه بعد بزرگش کنین

  9. حسین

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    طبق معمول به جای اینکه اسم شیرون ۳۰۰ پلاس رو ببینیم اما به خاطر اینکه اون نسخه به شدت غیر طبیعی نسبت به نسخه های عادی سرعت میگرفت و دستکاری بود شایسته حتی بودن هم نیست چه برسه ۵۰۰ کیلومتر

    موافقم 4
    مخالفم 12
  10. NGU

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    کونیگزگ که باز حالا دمش گرم یه کارایی میکنه
    ولی دلم واسه اون دو تا بی مصرف میسوزه مخصوصا اون ssc (چوپان دروغ گو)
    حالا هم که با اومدن بوگاتی توربیون

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. (Ali(chevynova

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      دلت برا بی ام و بسوزه که توان ساخت سوپر اسپرت نداره و تنها هنرش ساخت استیشن خانوادگیه

      موافقم 6
      مخالفم 31
      1. mmd@

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        آلمانی فن نیستم ولی بی ام و نمی‌خواد سوپر اسپرت بسازه میخواد ماشین برای همه‌ی آدمای جهان بسازه👍☣️

        موافقم 15
        مخالفم 9
    2. (Ali(chevynova

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      دلت برا بی ام و بسوزه که توان ساخت سوپر اسپرت نداره و تنها هنرش ساخت استیشن خانوادگیه
      البته که خودت بهتر میدونی

      موافقم 6
      مخالفم 27
      1. NGU

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        معلومه موقع فرستادن کامنت هول کردی دو تا دو تا فرستادی 😂😂
        آروم باش باو 🤣

        موافقم 22
        مخالفم 7
        1. (Ali(chevynova

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          حال میکنم نتونستی جوابی بدی و داری رو ۲ تا کامنت من که انتشار داده پدال مانور میدی
          این رو به فال نیک میگیرم

          موافقم 7
          مخالفم 22
        2. NGU

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (122 ديدگاه)

          @(Ali(chevynova
          باشه تو فکر کن برندی که پر افتخارترین انجین ساز تاریخه با بیش از 63 جایزه رسمی نمیتونه سوپر اسپرت بسازه
          https://www.pedal.ir/vision/engine-of-the-year-award-winners/
          ولی نکته اینجاست بی ام و بلد نیست واسه ساخت سوپر اسپرت مثل شورلت ی دونه انجین فراری بخره از روش کپی کنه😂
          https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/

          موافقم 17
          مخالفم 10
      2. R

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1177 ديدگاه)

        بیا جواب بده دیگه علی ماشالله لینکارو خوندی؟ یه امریکایی نام ببر نصف جوایز بی ام و رو گرفته باشه بی ام و میتونه برا خودش سوپر اسپرت بسازه نمیخواد
        همیشه تو بحثا کم میارید اما هی حرف های بی ارزشتونو تکرار میکنید

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. Sina_carshow

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (257 ديدگاه)

          اگه به جایزه باشه هیوندای الان با ioniq 5n داره جوایز رو درو میکنه و هممون میدونیم اور ریتد هستش
          سوال اینجاست بی ام و الان چیکاره هس؟ چه خبر از سری m هفت و هشت؟
          اون m5 cs کجاس؟ تولیدش متوقف شده به جاش یه m5 اومده اندازه پیکاپ تراک آمریکایی وزنشه
          بعد رکورد هاش چی هستن؟ پورشه و بنز وضع خیلی بهتری تو بحث پرفورمنس دارن و تسلا هم که با مدل اس پلد تو نوربرگرینگ رکورد همین m5 cs هم زد حتی پورشه تایکان هم از m4 csl سریعتر
          حتی تو پرفورمنس خروجی موتور های بنزینی هم پورشه و بنز وضع بهتری دارن در حال حاضر
          کاری به آینده و قبل ندارم
          بیخیال بی ام و دیگه بی ام و قدیم نیس

          موافقم 8
          مخالفم 4
      3. johnmarston

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (151 ديدگاه)

        همون استیشن های خانوادگی عملکرد سوپراسپرت هارو دارن تو نسخه های m

        موافقم 9
        مخالفم 6
      4. HamiD

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        فن آلمان نیستم ؛ ولی باید گفت تعداد جوایز انجین های سال بی ام و ۴ برابر مجموع تعداد جوایز تمام شرکت های آمریکاییه
        ؛ البته منظورم همین جوایز هست ( با توجه به لینکی که دوستان فرستادن ).
        همه چیز موتور کاربرات ۵۰ سال پیش نیست ؛ نمی فهمم چرا گیر دادی به بی ام و ؛ خودت توانایی خریدش رو نداری کمتر حسادت کن خب ؛ الان کرایسلر هم سوپراسپورت نداره ؛ بریم مسخرش کنیم؟ هزارتا برند آمریکایی ورشکست شدن و نابود شدن ؛ بریم مسخرشون کنیم؟ نه مشخصا ؛ چون اصلا این موضوعات به هم ربطی ندارن ؛ دقیقا بوگاتی چه ربطی به بی ام و داره؟
        باشه آمریکایی خوب ؛ من که نگفتم بده‌! اما دوستان که دروغ نگفتن ؛ مگه غیر از اینه که SSC دروغ گفته؟ مگه غیر از اینه که هنسی هیچ رکورد رسمی ثبت نکرده؟
        اما کونیگزگ رکورد رسمی ثبت کرده ؛ ناظران هم حضور داشتن ؛ دیگه این که دروغ نیست ؛ هست!؟
        بوگاتی هم به همین ترتیب.
        رکورد واقعی SSC مربوط به محصول قبلیش هست نه این محصول جدیدش ؛ که رکورد اون محصول قبلی هم زده شده.

        موافقم 6
        مخالفم 4
      5. mmd@

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        خب باشه توانش به استیشن خطم میشه👍

    3. mmd@

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      دیگه پز کونینگ زک نده بوگاتی شکستش میده بوگاتی میخواد هم قدرت هم سرعت بالا باهم بسازه ولی کونینگ زک هدفش اینکه فقط سرعتش بالا باشه وگرنه حریف بوگاتی نمیشه

      موافقم 4
      مخالفم 7
    4. حسن

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2090 ديدگاه)

      شما فقط با کلمات دلتون را خوش میکنید با تبلیغات کری میخونید
      بوگاتی با یه خودروی فیک با کلی تغییرات و سبک سازی که هیچ اثری ازش در دست خریداران نیست 480 تا یکطرفه رفته
      تواتارا با خودرویی که فروخته و دست مشتری هست 475 تا زده و همه چیز مستند است
      توربیون هم مطمئن باش حتی اسم سرعت را نمیاره چه برسه به عمل این خودرو توان سرعت اعلامی را هم نداره

      موافقم 13
      مخالفم 13
      1. ابوالفضل

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        چرا دیس لایک میدین ؟ (در این حد متعصب) مدرک ۴۷۵ کیلومتر واقعا هست …. فقط میخوام یک نفر که دیسلایک داده برام ریپلای بزنه تا دلیل منطقیش رو بدونم.

  11. mmd@

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    فقط بوگاتی ولی هنوز نیومده که شبیه سازیش کنن ولی موتور وی 16عین موتور افسانه ای شیرون نیست امیدوارم بتونه بالای 500تا بره☣️☣️☣️☣️❤️‍🔥

    موافقم 10
    مخالفم 7
  12. حسین

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    توربیون فقط اسباب بازیه کلکسیونر هاست
    مخصوصا وقتی الان ریماک نورا آر اومده
    توربیون بیشتر انگار یه ریمک برا خالی کردن جیب پولداراست
    شاسی نورا رو برداشتن سه تا ارمیچر انداختن با یه موتور دهن پر کن، مارک بوگاتی چسبوندن بفروشند به خلق الاه
    ریمک خاص 😂

    موافقم 6
    مخالفم 18
    1. R

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1177 ديدگاه)

      پسر بوگاتی بدجوری فشاریت کرده هی میای ده تا کامنت ازش میگی
      سرعت ۴۹۰ بوگاتی رو پنج ساله آمریکاییای لاف زن نمیتونن بشکنن و نخواهند توانست… شاید کونیگزگ بتونه که بازم توربیون ازش پس میگیره…
      آمریکاییای توخالی همونطور که از دیمن خالی بند دروغ ساختن تا حرفی ازشون زده بشه تو میادین و
      بچه های ده ساله هم مثل تو و سوشیانت و علی نوا باور کنن
      حالا برو زیر لحاف گریه کن

      موافقم 13
      مخالفم 14
      1. Taha Ayoobi

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        بوگاتی خودش گفته با توربیون هدفمون سرعت نیست، بعد یه مشت بچه سال مثل تو اومدن میگن نه بوگاتی میزنه بوگاتی میزنه.

        اون دیمن هم جوری فشاری کرده که اسم آمریکا میاد همه 1.66 میاد تو ذهنشون، دلیل شونم اینه که ویدئو نداره.
        الان تو ویدئو رکورد مک‌لارن F1 رو نشون من بده، دیمن پیش کش.

        موافقم 7
        مخالفم 10
        1. mmd@

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          طاها من دارم میگم شاید 500رفت 😐

        2. Taha Ayoobi

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          ممد من به کاربر R گفتم، که داره میگه توربیون پس میگیره.

      2. حسین

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (150 ديدگاه)

        ۴۹۰ کیلومتر رو هر موقع با اون ۳۰ تا نسخه تولیدی زد بیا اینجا کامنت بنویس

        موافقم 5
        مخالفم 6
    2. mmd@

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      برو فورزات بازی کن حسین کونینگ زک قدرتش نداره و نخواهد داشت چون قدرت که خیلی نیست شتاب تا 500 خیلی طول می‌کشه امکانش خیلی کمه قدرتش و شتابش به 500 برسه🤣 بوگاتی با ابهتش 490 رفت توربیون شکستش میده شبیه سازی مثل بازی که سرعتش بیشتر کردن 🤣

      موافقم 2
      مخالفم 3
  13. سوشیانت

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    هنسی از همشون با ارزش تر و بهتره🔥

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      پر قدرت ترین موتور دنیا🔥🔥🔥

      موافقم 11
      مخالفم 8
      1. سوشیانت

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        بدون موتور برقی از اون توربیون هم قوی تره🔥🇺🇲

        موافقم 7
        مخالفم 6
  14. mosafer

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    سرعت های غیر کاربردی

    موافقم 10
    مخالفم 4
  15. حسن

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    برخلاف بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰، قرار است این کار با یکی از خودروهایی که به خریداران تحویل داده شده در دو جهت صورت گیرد
    بعد میگی بوگاتی فقط تبلیغاته میگن نه
    نه رکورد رسمی داره نه خودرویی که 480 تا یکطرفه رفت وجود خارجی داره

    موافقم 6
    مخالفم 9
  16. حسن

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    بوگاتی یه خودروی فیک ساخت که دست هیچ مشتری ندادش بعد المان فنا دارن خودشونا برا یه خودرویی که وجود نداره پاره میکنن
    بزرگواران اون خودرو اصلا نیست هیچی ازش وجود خارجی نداره نه کامپیوترش نه همون تک صندلی که داشت نه لاستیکهاش
    وجدانا دلتون به چی خوشه
    توربیون اصلا عدد ی نیست اینجا اسمش را نوشتن که عریضه خالی بباشه توربیون و حتی همون شیرونهایی که بعد 480 تا دادن دست مشتری 435 تا هنسی را که مستنده را هم نمیتونن بزنه

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. حسین

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (150 ديدگاه)

      واقعا برای کمپانی شیاد فولکس متاسفم که فقط با اون کار توهین کرد به کل سوابق صنعت خودروسازی
      کافیه شتاب ثانویه اون شیرون رکورد شکن که معلوم نیست از آسمون اومده بود که انقدر سریع بود رو با شیرون های دیگه مقایسه کنین تا بفهمین هیچ بوگاتی سریع نیستش
      مطمئنم تا الان هم که از اون ۳۰ تا نسخه تولیدی تست نگرفتن و فقط محظ جلب نظر ثروتمندا ساختنش تا آبروشون بیشتر از این از بین نره
      جالبه اگر دقت کنین به اون شیرون رکوردشکن
      غیر از چیزای غیر طبیعیش،

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. B

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (878 ديدگاه)

        تقریبا فولکس با همه ماشینایی که رکورد میزنه همینکارو میکنه حتی گاهی با پورش و لامبو ها مادیفایشون میکنه برای رکورد نوربرگ بعد چنین خودرویی اونی نیست که دست مشتری میرسه 😂

        موافقم 3
        مخالفم 5
    2. mmd@

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      حسن تو دیگه چرا🗿 دیگه از هیچکی اهمیت نمی‌دم مگه اینکه در مورد بوگاتی بد حرف بزنه خودش می‌دونه و من بوگاتی رکوردش زده کونینگ زک شبیه سازی شده زمین تا آسمون فرق می‌کنه واقعیت با بازی اصلا نمیشه مقایسه کرد

      موافقم 1
      مخالفم 5
  17. Alimopar

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    ونوم لامصب صدا داره هااا
    عربده میکشه رسما، فیلمای داینوش تو یوتیوب هست

    موافقم 5
    مخالفم 4
  18. حسن

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    مهمترین فاکتور وزنه چرا تبلیغات بوگاتی بعد از 480 در مورد سرعت خفه شد چون وزنش اجازه نمیده
    همون لاستیک که با دوسال کار و طراحی براش ساختن به تنهایی براش جواب نبود و برای سرعت بالاکفاف نمیداد
    اومدن برا کنترل تنشهای سیستم تعلیق و کنترل پایداری کل خودرو یه ابر کامپیوتر طراحی کردن تا تکانه های وزن انقد نباشه که فشار ناگهانی روی یک چرخ و لاستیک وارد بشه و بترکه
    برا همین کلا از چرخه ی تولید رفت کنار و برقی شد
    چون هیچ وقت نمیشد با این وزن اون ادعاهای پوشالی و تبلیغاتی را عملی کرد

    موافقم 5
    مخالفم 10
  19. رامتین

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    حس میکنم جز تروبیون هیچکدوم نمیتونن از 500 رد بشند.

    موافقم 5
    مخالفم 5
  20. آرش

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فقط هنسی و ssc
    شاید ssc تازه وارد باشه ولی واقعا شاهکاره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  21. آرش

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    من شاید امریکایی فن باشم ولی
    از بوگاتی توربیون و کوینگزگ یکسو هم خوشم میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا