چشم اندازهفته نامه

سریع‌ترین خودروهای آمریکایی در پیست نوربرگ‌رینگ

هرچند موستانگ GTD تازگی رکورد زیر ۷ دقیقه در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرده اما پیش‌ازاین خودروهای آمریکایی سریع دیگری هم در این پیست تایم زده‌اند.

فورد به‌تازگی به اولین خودروساز آمریکایی تبدیل شده که توانسته در پیست نوربرگ‌رینگ رکورد زیر ۷ دقیقه ثبت کند. این کار توسط موستانگ GTD انجام شده، یک ماسل کار ۳۰۰ هزار دلاری که فورد آن را یک سوپراسپرت می‌داند. به بهانهٔ ثبت این رکورد، قصد داریم در ادامه به دیگر خودروهای آمریکایی سریع در پیست نوربرگ‌رینگ نگاهی داشته باشیم.

۱۰-شورلت کوروت استینگری

لپ تایم: ۷ دقیقه و ۲۹.۹ ثانیه

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۹۵ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر

استینگری نسخهٔ پایهٔ کوروت C8 محسوب می‌شود ولی از لحاظ پرفورمنس چیزی کم و کسر ندارد. نمونه‌ای که در نوربرگ‌رینگ تایم زد به پکیج Z51 مجهز بود که قدرت موتور ۶.۲ لیتری V8 را از ۴۹۰ به ۴۹۵ اسب بخار افزایش می‌دهد. این پکیج همچنین دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، ترمزهای ارتقاءیافته و لاستیک‌های بهتر را هم به همراه دارد. این تایم زنی به‌طور رسمی توسط شورلت انجام شد و برای این کار از رانندهٔ مسابقه‌ای باتجربهٔ بریتانیایی «الیور گاوین» استفاده کرد.

۹-تسلا مدل S پلد

لپ تایم: ۷ دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه

پیشرانه الکتریکی سه موتوره
قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲۵ نیوتن متر

تسلا که در سال ۲۰۲۱ رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی نوربرگ‌رینگ را بنام خود ثبت کرد، پس از واگذاری این رکورد به پورشه، در سال با پکیج ترک پک به جهنم سبز بازگشت و با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه رکورد را از پورشه پس گرفت. این پکیج لاستیک‌های گودیر ایگل 3R، ترمزهای کربن سرامیکی و رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده را به همراه دارد و حداکثر سرعت را به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد. بااین‌حال، مدل S پلد ترک پک نتوانست برای مدت طولانی در صدر جدول باقی بماند زیرا در ژانویهٔ ۲۰۲۴ پورشه تایکان توربو GT با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۷.۵ ثانیه، رکورد تسلا را با اختلاف زیادی شکست.

۸-شورلت کوروت C6 Z06

لپ تایم: ۷ دقیقه و ۲۲.۶ ثانیه

پیشرانه ۷.۰ لیتری V8
قدرت ۵۰۵ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر

کوروت Z06 در سال ۲۰۱۱ با پکیج Z07 راهی نوربرگ‌رینگ شد و توانست تایم قابل‌توجهی را ثبت کند. این پکیج ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ‌تر، کمک‌فنرهای مغناطیسی دو حالته و عناصر آیرودینامیکی فیبر کربنی را اضافه می‌کرد. زیر کاپوت Z06 نسل C6 هم پیشرانهٔ جذاب ۷ لیتری LS7 قرار داشت که ۵۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این تایم با رانندگی «جیم مرو» و با لاستیک‌های سفرشی میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ ثبت شد.

۷-شورلت کوروت C6 ZR1

لپ تایم: ۷ دقیقه و ۱۹.۶ ثانیه

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۳۸ اسب بخار
گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر

کوروت C6 ZR1 با Z06 تفاوت‌های زیادی داشت. این نسخه از قدرت بسیار بیشتری بهره می‌برد که توسط یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ تولید می‌شد. ZR1 به لطف قدرت ۶۳۸ اسب بخاری موتور LS9، پرفورمنس بسیار چشمگیری داشت و حداکثر سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید درحالی‌که این رقم در Z06 کمتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت بود. رکورد ZR1 به‌طور رسمی توسط جنرال موتورز زده شد و یک بار دیگر، مهندس کوروت «جیم مرو» پشت فرمان نشست. در این رکورد زنی، خودرو کاملاً استاندارد بود و صرفاً از لاستیک‌های سفارشی میشلین استفاده می‌کرد.

۶-شورلت کامارو ZL1

لپ تایم: ۷ دقیقه و ۱۶.۰ ثانیه

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر

کامارو ZL1 با پکیج 1LE توانست یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را ۱۳.۵ ثانیه سریع‌تر از ZL1 معمولی طی کند. جالب اینکه ZL1 1LE فقط با گیربکس دستی تولید می‌شد و بااین‌وجود توانست بسیار سریع‌تر از ZL1 معمولی با گیربکس اتوماتیک باشد. این تایم چشمگیر به لطف مجموعه‌ای از قطعات حاصل شد که ZL1 1LE را به پیست محورترین کاماروی تاریخ تبدیل کردند. پکیج 1LE عناصر آیرودینامیکی مختلفی را به همراه داشت و تغییراتی را در سیستم تعلیق با کمک‌فنرهای مالتی‌متیک ایجاد می‌کرد.

۵-شورلت کوروت C7 Z06

لپ تایم: ۷ دقیقه و ۱۳.۹ ثانیه

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر

در سال ۲۰۱۷، نشریهٔ آلمانی اسپرت اتو یک کوروت Z06 از نسل C7 را با گیربکس دستی و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ ZP به نوربرگ‌رینگ برد و با رانندگی «کریستین گبهارت» تایم ۷ دقیقه و ۱۳.۹ ثانیه را ثبت کرد. به گفتهٔ گبهارت، فرمان سنگین و تعویض دنده‌های نه‌چندان خوب گیربکس دستی ویژگی‌هایی هستند که باید به آن‌ها عادت کرد ولی در پیچ‌ها خودرو توانمند بود. کوروت Z06 با قیمتی بسیار کمتر، در نوربرگ‌رینگ تنها یک ثانیه با تایم پورشه ۹۱۸ که توسط گبهارت ثبت شده بود فاصله داشت.

۴-دوج وایپر SRT10 ACR

لپ تایم: ۷ دقیقه و ۱۲.۱ ثانیه

پیشرانه ۸.۴ لیتری V10
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر

ACR پیست محورترین نسخهٔ وایپر محسوب می‌شود. این نسخه که در نسل چهارم دوباره به خانوادهٔ وایپر بازگشت، هیچ‌گاه توسط دوج برای تایم زنی به نوربرگ‌رینگ برده نشد ولی Viper Club of America بودجهٔ این کار را تأمین کرد و یک ACR مدل ۲۰۰۹ را به آلمان برد که توانست تایم ۷ دقیقه و ۲۲.۱ ثانیه را ثبت کند. این کلوب بار دیگر یک وایپر ACR مدل ۲۰۱۰ را به جهنم سبز فرستاد و این بار با رانندگی «دومینیک فارنباخر»، رانندهٔ مسابقه‌ای آلمانی توانست تایم ۷ دقیقه و ۱۲.۱ ثانیه را ثبت کند.

۳-شورلت کوروت C8 Z06

لپ تایم: ۷ دقیقه و ۱۰.۵ ثانیه

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8
قدرت ۶۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر

درحالی‌که خیلی‌ها منتظر تایم زنی کوروت Z06 جدید در نوربرگ‌رینگ بودند، این کار به‌طور رسمی توسط شورلت انجام نشد ولی مجلهٔ اسپرت اتو این خودرو را به جهنم سبز برد و «کریستین گبهارت» پشت فرمان آن نشست. هرچند تایم ۷ دقیقه و ۱۰.۵ ثانیهٔ Z06 چشمگیر است ولی با تایم ایده‌آلی که این خودرو می‌تواند ثبت کند فاصله دارد. به گفتهٔ گبهارت، تایم Z06 در نوربرگ‌رینگ به دلیل ضریب طولانی دنده پنج و شتاب گیری کند در سرعت‌های بالا لطمه خورد. علاوه بر این، به دلیل شرایط آب و هوایی، لاستیک‌های میشلین کاپ ۲ هم نتوانستند به دمای عملیاتی مناسب برسند.

۲-دوج وایپر ACR

لپ تایم: ۷ دقیقه و ۱.۳ ثانیه

پیشرانه ۸.۴ لیتری V10
قدرت ۶۴۵ اسب بخار
گشتاور ۸۱۵ نیوتن متر

در سال ۲۰۱۷، یک تیم خصوصی با آخرین وایپر ACR به نوربرگ‌رینگ رفتند و «لنس دیوید آرنولد» رکورد سریع‌ترین خودروی آمریکایی در این پیست را به ثبت رساند. ACR در این تلاش تایم فوق‌العاده‌ای را به ثبت رساند هرچند که نتوانست به هدف نهایی یعنی ثبت رکورد زیر ۷ دقیقه دست پیدا کند. بااین‌حال، وایپر حدود سه سال رکورد سریع‌ترین خودروی موتور جلوی نوربرگ‌رینگ را در اختیار داشت تا اینکه نهایتاً در سال ۲۰۲۲ مغلوب مرسدس AMG GT بلک سریز شد.

۱-فورد موستانگ GTD

لپ تایم: ۶ دقیقه و ۵۷.۶ ثانیه

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۸۱۵ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر

رکورد سریع‌ترین خودروی آمریکایی در پیست نوربرگ‌رینگ همین چند روز پیش اعلام شد هرچند که این رکورد د ماه آگوست ثبت شده است. موستانگ GTD توانست به اولین خودروی آمریکایی با تایم زیر ۷ دقیقه در جهنم سبز تبدیل شود. این تایم به لطف تغییرات گسترده‌ای حاصل شد که در GTD در قیاس با موستانگ معمولی صورت گرفته است. البته مدیرعامل فورد می‌گوید از این تایم راضی نیست و سال آینده موستانگ GTD دوباره به نوربرگ‌رینگ بازخواهد گشت تا رکورد خود را بهتر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (974 ديدگاه)

    فقط تایم دوج وایپر برام جذاب هست با تایم کامارو…انتظارم از موستانگ بیشتر بود حداقل باید تایم ۶.۵۰ میزد تا میتونست جواب این همه بزرگنمایی و تبلیغ رو میداد این تایم چند روز پیشش اصلا جالب نبود..

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. علی Shelby

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (621 ديدگاه)

      ماشاالله شورلت کوروت که نصف لیست شورلت کوروته

      البت بقیه ماشین ها هم خوبن مثل افعی

      موافقم 27
      مخالفم 6
    2. mmd@

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (437 ديدگاه)

      فقط اون وایپرا و کوروت ها

      موافقم 15
      مخالفم 1
    3. hiwa7887

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      گفتن هنوز کار داره پایین ترش هم میارن احتمال داره نسخه شلبیش هم داشته باشه صد در صد تایمش پایین تر هم میاد

  2. Sabzi

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    چند وقت پیش کاررا GT هم مجدد با لاستیکای جدید به نوربرگ رفت و تایم خودش رو ۱۶ ثانیه ارتقا داد
    البته همه چیز در لاستیک خلاصه نمیشه و مهارت راننده و شرایط پیست هم بسیار حیاتیه اما بهرحال ارتقای چشمگیری بود . تایم جدیدش ۷:۱۲ عه

    موافقم 25
    1. ehsan

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      به به زیباترین خودرو قرن جدید ، خوش صدا ترین ، ۱۰ سیلندر دستی ، فکر کنم اگر دو کلاچه هم روی کاررا جی تی بذارن فکر کنم نزدیک ۷ دقیقه بشه

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. B

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (968 ديدگاه)

      احتمال داره این وایپر acr هم دوباره بره رکورد gtd رو بزنه و دوباره سریع ترین آمریکایی این پیست شه

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۲۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2491 ديدگاه)

        اصلا به خاطر همین رکورد دوج وایپر به نظرم دوج باید دوباره وایپر رو به خط تولید منتقل کنه!
        خخخخ
        چون بقیه نتونستن درست حسابی جانشینش بشن

      2. محمدهادی

        ۲۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2491 ديدگاه)

        راستی چرا خود فورد GT تایم نداره؟

  3. (Ali(chevynova

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (7450 ديدگاه)

    ماشالاه
    حقا که امریکن کارز بینظیرن
    البته که این ماشینها راه پرافتخار گذشتگانشون رو طی میکنن
    مثل شوی الکامینو اس اس مدل ۱۹۷۰ که با موتور ۴۵۴ و قدرت ۴۵۰ اسب سریع ترین وانت دهه ۷۰ با شتاب زیر ۷ ثانیه بود
    یا دوج چارجر دیتونا ۱۹۶۹ که رکورد ۳۳۰ کیلومتر رو ۵۵ سال پیش زد

    ماشالاه پونتیاک کاتالینا ۶۵
    ماشالاه اولدزموبیل ۴۴۲ مدل ۶۹
    ماشالاه فورد تورینو مدل ۷۰
    ماشالاه هادسون هورنت ۱۹۵۱

    موافقم 20
    مخالفم 37
    1. یوسف

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1076 ديدگاه)

      علی آقا یه سوال دارم از شما که خودروهای آمریکایی رو بهتر از همه میشناسی…..
      آیا این تایم ها در شان خودرو های آمریکایی هستند یا نه…..
      به نظر خودم این تایم ها باید خیلی بهتر از این ها باشن…..
      در ضمن موستانگ با تایم جدید رتبه 15 هم نوربرگ رینگ رو واسه آمریکایی ها ثبت کرده.

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۲۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3755 ديدگاه)

        مهم ترین خودرو های پرفورمنس آمریکا ماسل کار ها هستن اینا بیشتر هدفشون عملکرد روی خط مستقیمه و از اروپایی ها بهتر عمل کردن خب الان ما بیایم بگیم آیا این عملکرد در شان خودرو های اروپایی هست؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 12
        1. حمیدرضا

          ۲۸ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (391 ديدگاه)

          ماشینای توی لیست به هدف پیست ساخته شدن ولی ی اروپایی مثل ۲۹۶ توی پیست با اختلاف جزیی فقط از ی ماشین توی لیست کندتر هست و توی خط مستقیم هم از کل ماشینای لیست سریعتره ولی ایا ی ماسل مثل دیمون میتونه بجز مسیر درگ توی پیست هم حرفی داشته باشه؟ منطقی فکر کن و جواب بده لطفا.

          موافقم 3
          مخالفم 1
  4. boost10

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (250 ديدگاه)

    افعی تکرار نشدنی

    موافقم 19
    مخالفم 5
  5. Cert

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    چرا تایم های بیشتری نیست ؟

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. T.50

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بهتر که نیست . GTD با اون عظمت اینجور تایم زد وای بحال بقیه . خدا میدونه چه تایم هایی هم زده شد اما رسانه ای نشد

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (5129 ديدگاه)

        کوروت C8 Z06 که رسمی تایم نزد این بود، وای به حال وقتی که رسمی بیاد.

        موافقم 10
        مخالفم 8
      2. B

        ۲۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (968 ديدگاه)

        Gtd و عظمت !! هرگز

        موافقم 8
        مخالفم 8
  6. R@min

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    در باب ماستنگ GTD یه خلاصه ای بگم و دیگم راجبش صحبتی ندارم واقعا ناامیدم کرد.‌

    روند ساخت خودرو بر خلاف فورد جی تی که تو کارخونه مالتیمتیک اسمبل می شد به صورت چند تکه و چند مرحله ای انجام شد. متاسفانه این ماشین در کارخونه فلت راک یعنی جایی که ماستنگ های معمولی اسمبل میشن ساخته میشه به عبارتی همون شاسی فولادی سنگین صرفا با تغییر کوچکی در عقب (پلتفرم ماستنگ یک پلتفرم ماژولار هست و با هر ترکیبی سازگاره) برای جا کردن گیربکس و تعلیق پوشرادش اسمبل میشه و قطعات اضافه مثل پنل های فیبرکربنی و قطعات آیرودینامیکی و تعلیق در کانادا تو کارخونه مالتیمتیک نصب میشه و به مرکز تونل باد فورد فرستاده میشه و دوباره به مالتیمتیک برای ستاپ تنظیمات. متاسفانه بودجه نسل ۷ ماستنگ بشدت کم شد و حتی با بودجه توسعه رنجر جدید ترکیب شد و به همین دلیل کار توسعه شاسی آلومینیومی جدید هم کنسل شد و نسل ۷ با تغییرات جزئی عرضه شد. دلیل اصلیش هم فشار برقی سازی هست که همه رو مجبور به عقب نشینی کرد.

    در باب بازاریابی همونطور که مشخصه نزدیک یک دهه هست که بازار محصولات اسپرت به طور تقریبی از بین رفته و بجز ماستنگ، کوروت، ۹۱۱ و مشتقات یکسان بیمر عملا هیچ محصول رقابتی دیگه ای وجود نداره و برای فورد ماستنگ به عنوان نماد پرفورمنس انتخاب شد و در تمام سطوح مسابقات فورد با ماستنگ شرکت می کنه. این حرکت به خودی خود غلط نیست برندهای دیگه هم همین رویه دارن اما مشکل اصلی وارد کردن ماستنگ به سطح بالاتر با کم ترین تغییر و هزینه فنی و مالی هست.

    مشکل اصلی ماستنگ GTD هم در دو بخش خلاصه میشه شاسی و موتور ! شاسی فولادی علاوه بر تحمیل وزن بالاتر چابکی و مانورپذیری ماشین کاهش میده و در برابر نمونه های آلومینیومی کاملا نمود پیدا می کنه، این قضیه همیشه در مقایسه با کامارو مخصوصا نمونه هایی که با پلتفرم آلفا ساخته شدن بسیار واضح بود هر چند فورد خیلی تلاش کرد تا با اصلاحات تعلیق و اورهنگ و فرمون و موتور مدرن این نقیصه جبران کنه و تا حد زیادی هم موفق بود ولی برای کلاس بالاتر دیگه جوابگو نیست. به احتمال زیاد وزن GTD دور بر ۱.۸ تن یا بیشتر باشه که بخاطر اضافه کردن قطعاتی مثل بال DRS و تعلیق پوشراد وجود بدنه فیبر کربنی بی معنی می کنه که همه این نقیصه بخاطر شاسی سنگین و نبود فضا برای کاهش وزن هست. در مقام مقایسه رقیب مستقیمش که بلک سریز هست با شاسی آلومینیومی پیشرفته و وزن نسبتا پایین از پیش برنده هست.

    موضوع دیگه در بحث موتوره که متاسفانه مجموعه فنی این محصول در واقع همون شلبی GT500 هست، این در نگاه کلی نقیصه نیست اما ساختار سوپرشارژ علاوه بر تحمیل وزن به جلوی خودرو مخصوصا ماشینی مثل ماستنگ که ساختار سنتی موتور جلو داره در کورس های طولانی مثل نوربرگرینگ دچار افت توان میشه، دلیل این موضوع بخاطر تولید حرارت بسیار بالا و نبود فضا تو محفضه کاپوت برای جایگذاری سیستم های خنک کننده ‌قوی تر حتی نبود فضا در موتور برای اضافه کردن سیستم های خنک کننده پیشرفته تر. این مشکل حتی تو مستندی که ساختن هم اشاره کردن که موتور به‌خاطر این نقیصه دچار افت توان میشد.‌ متاسفانه تیم مهندسی فورد بخاطر اجبار سیاست بازاریابی برند روی این ماشین بشدت محدودیت داشتن. تغییراتی جزئی مثل اضافه کردن سیستم کارتل خشک و افزایش دور جزیی هم برای موتوری که با کمترین تغییر بیش از هزار اسب قدرت میده اصلا کافی نیست و برای موتوری با این قدرت باید فضای خنک سازی و عملکرد پایدار فراهم بشه که ساختار ماستنگ در حد این موتور نیست.

    خیلی خلاصه وار بود حالا سال دیگه هم رکورد بهتری بزنن چیزی عوض نمیشه متاسفانه ماستنگ با کمترین تغییرات و هزینه حریف سوپراسپرت های واقعی نمیشه هر چند فورد به اهدافش رسید ولی چیزی نبود که قولشو داده بودن.

    موافقم 19
    مخالفم 8
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (389 ديدگاه)

      یادته راجب کدیلاک بلک وینگ هم همین حرفها رو میزدی که چرا دو دف نیست ولی خیلی زود مشخص شد که دلیلش چی بود و کجا قرار گرفت.الان کدوم رقیبش رو میتونی بهش ترجیح بدی ام۵ ۲.۵تنی بد ترکیب رو.من خودم با بردن موستانگ تو این رده حال نکردم ماسل باید ماسلی بکنه مثل بچه که میگن باید بچگی کنه.ولی فورد تصمیم گرفت اینکار رو بکنه خوب کاری کرده که بسیاری از سوپر کارها حتی هایپر کارها توانش رو ندارن و شک نکن بر میگرده و رکوردش رو ارتقا میده.فورد اگر دنبال رکورد شکستن بود به شکلی که تو میگی خوب انجین وی۶ رو داشت و به راحتی میتونست تو محفظه بزرگ موستانگ قدرت ۱۰۰۰ اسب بگیره کلی سبک‌تر و طول کمتر که بیشتر به پشت محور جلو می‌رفت و میشد موتور جلو وسط و به همراه مرکز سقل پایینتر چون سوپر نداشت و همینطور خالی کردن اتاق.ولی الان جذابیتش به موتور سوپر شارژ وحشیشه که صداش دیوانه می‌کنه.بگزریم وقتی برگشتن و رکورد رو حداقل ۱۰ ثانیه ارتقا دادن میبینمت.مثل بلکوینگ

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۲۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2128 ديدگاه)

        بیمر بخاطر پک باتری ۲.۵ تنه نه سیستم چهار چرخ و مشکل حرارت موتور LT4 هم بخاطر کمبود رادیاتور و سیستم خنک کننده نبود رو ZL1 سه تا رادیاتور داشت مشکل حرارت نداشت ولی z06 پنج تا رادیاتور که تو فشار داغ می کرد و دلیلشم گفتم قبلا ماله کشی هم فایده نداره.

        موافقم 4
        مخالفم 5
  7. امیرحسین

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (251 ديدگاه)

    فقط کامارو رقیب ماستنگ و چلنجر

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. hosen

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    یادش بخیر کوروت c6 zr1 چه هیولایی بود

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5129 ديدگاه)

      کلا ZR1 یعنی هیولا

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. Ardavan Eslami

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اصلا تسلا باتریش چطور شارژ تموم نکرده تو حین مسیر

  10. Mr hoseini

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تسلا برند ماشین اسباب بازیه ، لطفاً دیگه ازش نزارید…

  11. Ford

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خب فورد موستانگ اوله دیگه مشکلش چیه خیلی هم خوبه
    ماشین هم ابهت داره هم قیافه هم سرعت

  12. گلناز علیپور

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اگه موستانگ و داشتم زیر ۵ میزدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا