در این مطلب به بررسی سریعترین خودروهای تولیدی حال حاضر دنیا میپردازیم و نگاهی هم به تاریخچه شکستن رکورد سرعت خواهیم داشت.
سریعترین خودروی جهان عنوانی است که خودروسازان و رانندگان مسابقه از همان روزهای ابتدایی متداول شدن خودروها بر سر آن دعوا داشتند. امروز با پیشرفت آئرودینامیک، متریال سبکوزن و الکتریکیسازی، رکوردهای سرعت جادهای به قلههای بسیار شگفتانگیزی رسیدهاند و برخی خودروها حتی از مرز ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت هم فراتر رفتهاند. در گذشته، شرکتهایی که ادعای ساخت سریعترین خودروی تولیدی جهان را داشتند، رکورد حداکثر سرعت زمینی را هم در اختیار میگرفتند اما از اواسط قرن بیستم این دو بخش از هم جدا شد زیرا خودروهایی که برای شکستن سرعت زمینی ساخته میشدند شبیه موشکهای چرخدار شدند درحالیکه خودروهای تولیدی کاملاً متفاوت بودند و باید الزامات زیادی را رعایت میکردند.
با پیشرفت تکنولوژی، رقابت بر سر عنوان سریعترین خودروی تولیدی جهان شدت گرفت. رقبای اولیه مرسدس بنز، جگوار و آستونمارتین بودند که بعداً پورشه، فراری و لامبورگینی هم به جمع مدعیان اضافه شدند. طی سالهای اخیر، نام بوگاتی با عنوان سریعترین خودروی جهان بیش از همه آمیخته شده است اما برخی شرکتهای کوچک مثل هنسی و SSC که به ساخت هایپرکارهای خاص میپردازند نیز به دنبال شکستن این رکورد بودهاند و ادعاهای جسورانهای داشتهاند. در سال ۲۰۱۷، کونیگزگ آگرا RS با دستیابی به سرعت ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت، بوگاتی ویرون سوپراسپرت را پس از هفت سال از پادشاهی سرعت به زیر کشید اما بوگاتی در سال ۲۰۱۹ با شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ برای پس گرفتن رکورد خود بازگشت و سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند؛ اما چون بوگاتی فقط در یک جهت به این سرعت رسید، رکورد آن رسمی نشد.
سپس در اکتبر سال ۲۰۲۰، شرکت آمریکایی SSC با هایپرکار ۱۷۵۰ اسب بخاری تواتارا ادعا کرد که با دستیابی به سرعت ۵۰۸ کیلومتر بر ساعت، رکورد سریعترین خودروی تولیدی جهان را شکسته است اما بعداً صحت این رکورد زنی زیر سؤال رفت و SSC ادعای خود را پس گرفت. البته این شرکت در سال ۲۰۲۱ دوباره برای شکستن رکورد تلاش کرد و این بار با ثبت سرعت ۴۵۳ کیلومتر بر ساعت موفق شد کونیگزگ را مغلوب کند. در سال ۲۰۲۲ نیز تواتارا برای بهبود رکورد خود تلاش کرد و حالا به سرعت ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. این رکورد رسمی هنوز توسط هیچ خودروی تولیدی شکسته نشده است.
البته خیال SSC راحت نخواهد بود زیرا رقبا بهطورجدی برای شکستن رکورد سرعت برنامه دارند. کونیگزگ در حال آماده کرد یسکو ابسلوت ۱۶۰۰ اسب بخاری بوده و مدعی است که این خودرو میتواند حداقل به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. علاوه بر این، هنسی هم مصمم است که با ونوم F5 از مرز ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. هرکدام از این خودروها بتوانند به هدف خود برسند، تهدیدی جدی برای تواتارا خواهند بود.
تاریخچهٔ سریعترین خودروهای تولیدی جهان
رقابت برای شکستن رکورد سرعت از حدود دههٔ ۵۰ میلادی بسیار جدی شد. در ابتدا جگوار XK120 در سال ۱۹۴۹ به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد و چند سال بعد نبرد سختی بین مرسدس 300SL گالوینگ و آستونمارتین DB4 GT درگرفت که هردو توانستند به سرعتی بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. در دههٔ ۶۰، رکورد سرعت بین برندهای ایتالیایی جابجا میشد که آغازگر آن ایزو گریفو بود. این خودروی ایتالیایی نهچندان شناختهشده در سال ۱۹۶۳ به سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.
در بین ایتالیاییها، شلبی کبرای آمریکایی برای مدت کوتاهی در سال ۱۹۶۵ تاج سرعت را ربود اما خیلی زود مغلوب لامبورگینی میورا و فراری ۳۶۵ GTB دیتونا شد. در سال ۱۹۶۹ نیز میورا P400S با دستیابی به سرعت ۲۸۸ کیلومتر بر ساعت رکوردشکنی کرد. سپس سیزده سال طول کشید تا لامبورگینی توانست با کانتاش رکورد قبلی خود را بشکند و به اولین شرکتی تبدیل شود که از سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر میرود. سپس در سال ۱۹۸۳، تیونر آلمانی پورشه یعنی راف با مدل BTR به سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه هایپرکار ۹۵۹ خود پورشه سه سال بعد رکورد ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند.
اولین خودروی تولیدی که از مرز ۲۰۰ مایل بر ساعت یا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت عبور کرد، فراری F40 در سال ۱۹۸۷ بود اما زمانی که وارد دههٔ ۹۰ شدیم، مکلارن با F1 این رکورد را بهطور چشمگیری ارتقاء داد و به سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. F1 تا به امروز همچنان سریعترین خودروی تنفس طبیعی جهان محسوب میشود. در فوریهٔ سال ۲۰۰۵، کونیگزگ CCR با دستیابی به سرعت ۳۸۸ کیلومتر بر ساعت در پیست ناردو رینگ ایتالیا، برای مدت کوتاهی رکورد سرعت را از آن خود کرد اما فقط دو ماه بعد، بوگاتی ویرون از مرز ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کرد و پادشاه سرعت لقب گرفت. طی چند سال گذشته نیز بوگاتی، کونیگزگ، هنسی و SSC برای تصاحب عنوان سریعترین خودروی جهان رقابت سختی باهم داشتهاند.
سال | خودرو | سرعت (کیلومتر بر ساعت) |
۱۹۴۹ | جگوار XK120 | ۲۰۰ |
۱۹۵۵ | مرسدس بنز 300SL | ۲۴۲ |
۱۹۵۹ | آستونمارتین DB4 GT | ۲۴۴ |
۱۹۶۳ | ایزو گریفو GL 365 | ۲۶۰ |
۱۹۶۷ | شلبی کبرا MKIII | ۲۶۵ |
۱۹۶۸ | لامبورگینی میورا P400 | ۲۷۵ |
۱۹۶۸ | فراری ۳۶۵ GTB دیتونا | ۲۸۰ |
۱۹۶۹ | لامبورگینی میورا P400S | ۲۸۸ |
۱۹۸۲ | لامبورگینی کانتاش | ۲۹۳ |
۱۹۸۳ | راف BTR | ۳۰۵ |
۱۹۸۶ | پورشه ۹۵۹ | ۳۱۷ |
۱۹۸۷ | فراری F40 | ۳۲۶ |
۱۹۹۵ | راف CTR | ۳۴۹ |
۱۹۹۳ | مکلارن F1 | ۳۸۶ |
۲۰۰۵ | کونیگزگ CCR | ۳۸۸ |
۲۰۰۵ | بوگاتی ویرون | ۴۰۸ |
۲۰۰۷ | SSC اولتیمیت آئرو | ۴۱۲ |
۲۰۱۰ | بوگاتی ویرون سوپراسپرت | ۴۳۱ |
۲۰۱۴ | هنسی ونوم GT | ۴۳۵ |
۲۰۱۷ | کونیگزگ آگرا RS | ۴۴۷ |
۲۰۲۲ | SSC تواتارا | ۴۷۵ |
Reza Waffen SS
۱۳ دی ۱۴۰۱من رکورد 490 کیلومتر شیرون سوپراسپرت رو قبولش دارم و سریعترین خودروی جهان تا بحال میدونمش
علی
۱۳ دی ۱۴۰۱خودروهای فوق سریع مثل بوگاتی و دوستانش ، کاربری نیستن ، اگه بخواهی با بالاترین سرعت برونی باید روزی به دوازده بار تو پمپ بنزین باشی ، بهتره بگم باید تو پمپ بنزین زندگی کنی!!!!
Reza Waffen SS
۱۳ دی ۱۴۰۱محض اطلاع عرض کنم این نوع خودرو ها یه نوع حالت رانندگی دارن که مختص شهر هستش و قدرت موتور رو به 500 – 600 اسب بخار محدود میکنه
MNM
۱۳ دی ۱۴۰۱کدوم *** با ماشین 5میلیون دلاری هر روز میره بیرون که بخواد کاربردی باشه . اون ماشین بیشتر عمرشو تو گاراژ افراد پولدار کنار هایپر کار های دیگه میگذرونه
حامد
۱۳ دی ۱۴۰۱من نمیدونم چرا بوگاتی یه بار دیگه رکوردگیری نمیکنه خب؟!!
مگه چقدر هزینه یا آماده سازی یا هرچی داره که الان سه ساله بحث و جدل میکنن که کی اوله
همایون
۱۴ دی ۱۴۰۱دیگه عمر تولید شیرون تموم شده و همشون فروخته شدن تقریبا دلیلی واسه اینکار نداره مخصوصا که مدیر عاملش مثل sscیا هنسی عاشق شکستن رکورد نیست
Payfast
۱۳ دی ۱۴۰۱عملا هیچ جاده ی عمومی برای این کار وجود نداره
شورلت
۱۳ دی ۱۴۰۱از نظر علاوه بر اینکه این تیپ ماشین ها پرهزینه اند دلنشین هم نیستند هیچ وقت نمیتونن توی دلنشینی به بنز و بی ام و و رولز رویس برسن
Ali
۲۲ دی ۱۴۰۱نه داداش SSC تواتارا به سرعت ۵۳۲Km/h دست پیدا کرده که حتی از کونیگزگ جسکو هم سریع تر هستش و به عنوان سریع ترین خودرو جهان است
امیرمحمد
۲۹ دی ۱۴۰۱اون فیک بود
دستگاه سرعت شمار مشکل داشت
R
۱۳ دی ۱۴۰۱بوگاتی سریعترین ماشین جهان و کینگ خودروهاست بقیه حرف و ادعایی بیش نیستن
فرشاد
۱۷ دی ۱۴۰۱اینی دروغایی که که میگی راسته؟😂
سریعترین هست ولی تو مسیر مستقیم تو پیست حرفی واسه گفتن نداره
R
۱۹ دی ۱۴۰۱اولا آدرس اشتباه بهت دادن اینجا کسی درمورد پیست حرف نمیزنه ثانیا تو پیست تست نشده پس نمیتونیم اظهار نظر کنیم ثالثا ماشین جاده ای رو پیست نمیبرن برای استفاده مردم عادی تو خیابوناست برای پیست ماشین مخصوص پیست هست مثل بولاید
MASOUD 0099
۱۳ دی ۱۴۰۱انتخابم پورشه ۹۵۹ و بوگاتی ویرون سوپر اسپرت هست
ممد ژانگولر
۱۳ دی ۱۴۰۱بوگاتی با وزنی زیادی که داره و موتور غولش امنترین و مناسبترین برای سرعت گیری در جاده های صاف
آخ نمیگه ولی بعضی ماشینا تا ۳۰ دقیقه خوبن ولی بعدش با خداست چی میشه با بوگاتی ۲۴ ساعت برون آخ نمیگه
دنیای خودرو فقط دنبال تعادله ولی از واقعیتهای فنی چیزی نمیگه
فريد
۱۳ دی ۱۴۰۱سوار شدی؟
MASOUD 0099
۱۳ دی ۱۴۰۱یه نظر سنجی
بین :
مکلارن F1 لایک
فراری F40 دیس لایک
انتخاب خودم مکلارن f1 هست 😈
علی
۱۳ دی ۱۴۰۱فراری یعنی عشق ! چی میشه گفت درباره کسی که دیسلایک بهش میده
Royal Driver
۱۳ دی ۱۴۰۱علی@ نظرسنجیه..
Royal Driver
۱۳ دی ۱۴۰۱اف وان ستون اصلی کل خودروسازی جهانه. اگر نبود الان پایه و اساس خودروسازی سست بود.
MASOUD 0099
۱۳ دی ۱۴۰۱# حق 🙏🙏
Payfast
۱۳ دی ۱۴۰۱موتورواگن کنار منقل ایستاده است…
Royal Driver UK
۱۳ دی ۱۴۰۱یک بخش مهم از خودروسازی اسپرت. راستش حواسم نبود، مهم ترین پایه خودروسازی اسپرت در جهان. یکی از پایه های اصلی خودروسازی هم هست داش چون به لطف این ماشین ، اکثر برند ها خودروهای پرسرعت تر ساختن تا با اف وان رقابت کنن. هم با اف وان هم با رقبای دیگشون
رضا
۱۴ دی ۱۴۰۱با این حرفت مخالفم
اف وان هرچی بوده در مقام و نوبه خودش بوده،خودرو سازهایی مثل پورشه،فراری لامبورگینی کدومشون از اون الگو برداری کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Mehyar surgeon
۲۰ دی ۱۴۰۱فراری F40 از همه نظر عالیه
GMA
۱۳ دی ۱۴۰۱F1 جواهر صنعت خودرو…
Reza Waffen SS
۱۳ دی ۱۴۰۱F1 جواهر بودنش رو مدیون قلب تپنده ای هستش که از دیار باواریا بر روی سینه اش نهفته
GMA
۱۳ دی ۱۴۰۱همه چیزش جواهر بود. موتور،بدنه،طراحی،آئرودینامیک،هندلینگ،عملکرد…
McLaren m6 gt
۱۳ دی ۱۴۰۱یه نکته که برای جواهربودن f1کافیه اینه که مرسدس بنز ماشین افسانه ای clk gtrرا از روی مکلارنf1طراحی کردمنابعش هم موجوده
امیرحسین
۱۳ دی ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱
علی
۱۳ دی ۱۴۰۱پعه ، بسه دیگه ، کی میبرنش به موزه این ۹۱۱ عتیقه رو !!!
GMA
۱۳ دی ۱۴۰۱فعلا که همین عتیقه دماغ خیلی ها رو سوزونده🔥🔥🔥
Royal Driver UK
۱۳ دی ۱۴۰۱کسی که به پورشه، مخصوصا ۹۱۱ میگه عتیقه از خودروسازی هیچی نمیدونه، همون پراید هم فهمیدنش براش زیادیه!!
فرشاد
۱۷ دی ۱۴۰۱قبول دارم خسته شدی از بس دیدی هر ماشین جدیدی جلوی توربو اس میاد دست از پا درازتر برمیگرده😂
aMiRsHaYaN
۱۳ دی ۱۴۰۱اون f40چه دلبری می کنه
مازیار
۱۳ دی ۱۴۰۱اهمیت رکورد F1 با توجه به مدت تداوم رکوردش و همینطور اتمسفریک بودنش از همه بیشتره
GMA
۱۳ دی ۱۴۰۱تنها خودرویی که متحمل هست رکورد F1 را بشکنه والکری هست
شاید والکری بتونه رکورد سریع ترین تنفس طبیعی جهان رو از F1 بگیره…البته والکری تنفس طبیعی خالص نیست و سیستم هیبریدی داره..
OM.01
۱۳ دی ۱۴۰۱به نظر من باید دید یه ماشین معمولی تولید انبوه و مردمی چه تاپ اسپیدی داره و ببینیم چه قدر کندتر از یه سوپر خودرو زمان خود هست اینجوری میشه دید چه ماشینی واقعا سریعترین در دوره خود بود.
مثلا مینی سال 1959تاپ اسپیدش 120کیلومتر بود و در سال 1987هم 132کیلومتر بود.الان هم تاپ اسپید مینی کوپر 250 کیلومتر هست
آستونمارتین DB4 GT تقریبا 2 برابر و فراری f40 تقریبا 2.4برابر و SSC توتارا تقریبا 1.9برابر سریعتر از خودروی استاندارد مردمی دوران خود هستن.
طبق این استدلال مکلارن F1 همچنان سریعترین خودروی تاریخ حساب میشه چون 2.6برابر سریعتر از خودروی مردمی استاندارد دوره خود هست.
میتونید برید دونه دونه حداکثر سرعت خودروهای مینی رو ببینید بیایید مقایسه کنید و تناسب بگیرید. حالا من مینی رو مثال زدم چون خیلی وقت هست تولید میشه و مقایسه منطقی هست
بیتل هم میشه اینجوری نسبت گرفت در سال های مختلف.
برای اینکه به رکورد F1 پی ببرید باید بگم ماشینی باید ساخته بشه که 2.6 برابر تاپ اسپید بیشتری نسبت به یه ماشین مردمی پرفروش مثل مینی کوپر ساخته بشه که در سال 2022 میشه 650 کیلومتر بر ساعت!
مکلارن F1 زیادی سریع بود در دوران خودش. خیلی زیاد…
Amir mahdi @-1387
۱۳ دی ۱۴۰۱فراری دوبار رکورد زده
ولی بوگاتی فکر کنم که امسال با
میسترال و کونیگزگ رقابت شدیدی
داشته باشند فرانسه و سوئد
ولی بوگاتی انتخاب منه اصالت داره
زیبایی داره قدرت دارههه
همین
Royal Driver
۱۳ دی ۱۴۰۱F1 عشق اول زندگیمه!
d1123
۱۳ دی ۱۴۰۱بنظرم در حال حاضر این رکورد لوث شده. میشه با یه فورد جی تی 2005 تیون شده به سرعت های بالای 300 مایل رسید. درک نمیکنم چه نیازیه همه تمرکز یه کمپانی معطوف بشه به حداکثر سرعت.
مثلا به فراری F40 نگاه کنید، علاوه بر اینکه حداکثر سرعت قابل قبولی داره توی پیچ ها هم خیلی خوب کار میکنه؛ برعکس محصولات SSC( که دروغ هم میگه راجع به همین V max) و هنسی و بوگاتی.
در این بین بوگاتی هم اومده یه محصول مثلا پیست محور (بولید) معرفی کرده و بعد گفته باهاش رکورد نوردشلایف در نزدیک 919 Evo میزنیم و همزمان میتونیم بالای 310 مایل برسیم که واقعا …
R@min
۱۳ دی ۱۴۰۱شرکت های کوچیکی مثل هنسی و SSC یا حتی کونیگزگ دانش و تکنولوژی خاصی ندارن و اکثریت قطعاتشون هم قرضی هست و با تنها چیزی که می تونن نظرات رو جلب کنن همین تاپ اسپید هست وگرنه ابرکمپانی ها هیچ کاری نداره براشون. البته که کاره لوثی و ساده ای نیست و نیازمند مهندسی بسیار بالایی در بحث آلیاژ بلوک موتور که فقط بلوک دو تا کمپانی توانایی تحمل این حجم فشار رو داره که برای فورد و مرسدس هست و به این راحتی مدنظر شما هم نیست و اون فورد جی تی یک دهه روش کار شده.
در آخرم هم بهتره فراری و بقیه بزرگان رو اصلا قاطی این مسائل نکنیم بیشتر توهین بهشون حساب میشه.
A.m.A
۱۶ دی ۱۴۰۱لوس رو اینجوری مینویسن مهندس
fordglx2008
۱۳ دی ۱۴۰۱بوگاتی همه جوره تاپه بخصوص جلو ماشین پشم ریزونه وقتی عمیقن بهش توجه میکنی اونم از تو اتاق خوابت داری کلکسیون چند صد میلیاردی تو از پشت شیشه میبینی
لامبو فراری مک لارن پاگانی هم طوریش نی
نیسان جی تی آر موستانگ الباقی لیست باشه واسه
بقیه کلکسیونرا
۱۳ دی ۱۴۰۱داوش از خواب بیدار شو اینجا ایرانه
fordglx2008
۱۳ دی ۱۴۰۱رنو آلپاین پورشه ۹۱۱ 😍
mahdi-es17
۱۳ دی ۱۴۰۱فقط gt40 مدل 2005 که امثال رکورد زد
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ دی ۱۴۰۱دهه 90 جگوار و بوگاتی رکورد 350 کیلومتر داشتن چرا ثبت نکردید.
❤BMW❤
۱۳ دی ۱۴۰۱دو تا مسئله
اینکه استوبیکر آوانتی مدتی رکورد سریع ترین خودور رو داشت
و اینکه موتور مکلارن f1 ساخت بیامو اس و این شاهکاریه که اگه روی یکی از مدل های بیامو نصب میشد غوغا میکرد
این ، بزرگترین همکاری خودرویی در تاریخ بیامو اس
مردیم از خوشی
۱۳ دی ۱۴۰۱بوگاتی ❤
گلاب
۱۳ دی ۱۴۰۱مرسدس رکورد واگن سال ۱۹۳۸ با ثبت سرعت ۴۳۲ کیلومتر بر ساعت……گفتم شاید فراموش کردید
احمدرضا
۱۳ دی ۱۴۰۱چیه این مک لارن F1 که حتی طرفدارای فراری و لامبورگینیم دوسش دارن؟
از بچگی عاشقشم
همایون
۱۴ دی ۱۴۰۱فورد جی تی نسل دوم تیون شده تونسته از پونصد کیلومتر عبور کنه ولی هنوز این ابرخودروها که از بیخ و بن واسه اینکار ساخته شدن نتونستن!!!!! ظاهرا روی کاغذ خودرویی که بیشترین شانس رو واسه کسب تاج پادشاهی بین این گزینه ها داره هنسی ونوم f5 هست که تو این مقاله یادتون رفت ازش یاد کنید هم سبکترینشونه هم قدرتمندترینشون.البته من دلم با بوگاتی و کونیگزک هست ولی روی کاغذ f5 خیلی شرایط بهتری داره ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت داره و فقط ۱۳۸۵ کیلو وزنشه!!!
Ali darai
۱۵ دی ۱۴۰۱کوینگزگ جسکو رو یادشون رفته
ایمان
۱۷ دی ۱۴۰۱اقا شما اول تست سرعت sscرو نگاه کنید ک به سرعت ۵۲۰تا میرسه بعد بیاین اینجا اطلاعات منتشر کنید حتی اگه تست ۴۹۰بوگاتی رو هم قبول داشته باشید ssc
۵۲۰تا رفته
امیرمحمد
۲۹ دی ۱۴۰۱اون فیک بود
سرعت شمار مشکل داشت
Jamshid
۲۷ دی ۱۴۰۱بعضی از ماشینا به خاطر خوب بودن تو یک زمینه خز شدن
مثل سوپرا و جی تی آر یا بنز سی ال اس یا آئودی r8 یا دوج دیمن شیطان رجیم یا همین اونتادور و رولز رویس و بنتلی و شیرون و جی واگن یا تویوتا لندکروزر اتاق صد و سری هفتاد که نسبت به بقیه فقط خیلی شورشو تو عربستان درآوردن .
واقعا اینا محشر هستن از بهترین های خودرو هستن
ولی دیگه کلا اینارو خز کردن
میفهمین چی میگم
یه سر برین تو اینستا فقط از این ماشینا پست میبینی
البته خب حق هم دارن چون واقعا این ماشینا خوب هستند
ولی خب تکراری شدن دیگه هر چیزی حدی داره
محسن
۲۸ دی ۱۴۰۱البته تو ایران یه ابر ماشین داریم که همه ماشینها له میکنه از نظر صاحبان یا متعصبانشون تست درگ هم میزارن که همه ماشینهای دیگه رو نابود میکنن اونمELXسواران🤣🤣
امیرمحمد
۲۹ دی ۱۴۰۱😂😂😂
arsalan-car
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲دوستان به نظرم فعلا سریعترین ماشین بوگاتی ویرون +300 است ، ماشین های مثل f5 هم هنوز رکورد هاشون در نیومده .
ما نباید شرکت سابقه داری رو مثل بوگاتی و مک لارن و فراری و… با شرکت های تیونر مثل هنسی و… مقایسه کنیم
Ali
۱ خرداد ۱۴۰۲کمپانی مرسدس بنز در دهه 30 میلادی قصد داشت تا رکورد سرعت را بشکند. خودرویی با نام T-80 که از موتور هواپیما بهره می برد. در دهه 30 میلادی Hans Stuck رویای شکستن رکورد سرعت را در سر می پروراند. او در آن سال ها به سراغ Wilhelm Kissel رئیس وقت دایملر-بنز رفت و رویای خود را با او مطرح کرد. سپس پروژه با همکاری Ernst Udet جنرال ارتش و فردینارد پورشه آغاز شد.
طراحی این خودرو توسط فردیناند پورشه انجام گرفت و سپس موتور هواپیما ارتشی بر روی آن قرار گرفت. سر انجام خودرویی با 3 اکسل متفاوت و 27 فوت طول که برای رسیدن به سرعت 650 کیلومتر بر ساعت آماده شده بود. این خودرو از پیشرانه 12 سیلندر DB 603 بهره می برد که 3500 اسب بخار قدرت در دور 3,640 RPM تولید می کرد.
هدف از ساختن این خودرو هم شکستن رکورد سرعت 595.04 کیلومتر بر ساعتی جان کاب بود. همه چیز برای شکستن رکورد جدید سرعت توسط Hans Stuck آماده بود. اما شروع جنگ جهانی دوم او را از شکستن رکوردی جدید بازداشت.
پس از جنگ موتور مرسدس بنز T80 از روی آن برداشته شد و بدنه به جای امنی فرستاده شد. اکنون این خودروی افسانه ای در موزه مرسدس بنز در اشتوتگات آلمان قرار دارد.
Amir
۱۵ خرداد ۱۴۰۲سریعترین خودروی جهان یا بهتره بگم تاریخ مرسدس بنز t80 هستش که سرعتش به بیشتر از ۶۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسه و رکوردش تقریبا ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هست ولی بخاطر جنگ جهانی دوم تولید نشد و زیاد کسی نمیشناسه و تو جنگ جهانی دوم موتورش رو گذاشتن تو هواپیما