پیست نوربرگرینگ آلمان را میتوان مشهورترین پیست دنیا برای علاقهمندان به خودرو دانست. این پیست در طول سالها آنقدر شهرت پیدا کرده است که رکورد زنی در آن برای خودروسازان مختلف بسیار اهمیت داشته و نشاندهندهٔ تواناییهای خودروها است. بااینحال، در دیگر کشورهای جهان هم پیستهای مشهوری وجود دارد که میتواند به همان اندازهٔ نوربرگرینگ برای خودروها چالشبرانگیز باشد و تواناییهای آنها را نشان دهد. یکی از این پیستها، پیست بینالمللی ویرجینیا در آمریکا است که بهطور مخفف VIR نامیده میشود و آن را نوربرگرینگ آمریکایی میدانند.
این پیست با ۶.۶ کیلومتر طول یکی از طولانیترین پیستهای ایالاتمتحده بوده و با ترکیبی هیجانانگیز از پیچهای چالشبرانگیز و مستقیمیهای سرعتبالا، سختترین پیست آمریکا بهحساب میآید. پیست ویرجینیا ۳۵ پیچ دارد که تعدادی از آنها سرعت بالا و برخی سرعت پایین هستند و همین ویژگی چالش سختی را پیش روی خودروها میگذارد. سریع رفتن در این پیست به قدرت، چسبندگی و انعطافپذیری بالا بهعلاوهٔ اعتمادبهنفس فروان نیاز دارد. در اینجا اگر خودرویی نقاط ضعفی را در خود پنهان کرده باشد، بهراحتی پیدا میشود. VIR کاملاً توانایی ترمز، شتاب و هندلینگ خودروها را به چالش میکشد و هر لپ تایم در ویرجینیا نشاندهندهٔ عصارهٔ پرفورمنس و شخصیت کامل یک خودرو است.
از سال ۲۰۰۶ تاکنون، کارانددرایور هرساله طی رقابتی بنام لایتنینگ لپ یا دور صاعقه، با جدیدترین خودروهای پرفورمنس بازار در پیست VIR اقدام به تایم زنی میکند. به لطف این رقابتها، هماکنون لیستی شامل لپ تایم بیش از ۳۰۰ خودروی اسپرت گوناگون متعلق به سالهای مختلف در پیست VIR را در اختیار داریم که مرور آن میتواند بسیار جالب باشد. پیست VIR به این خاطر توسط کارانددرایور برای برگزاری رقابتهای سالانهٔ دور صاعقه انتخاب شد که نزدیکترین پیست در ایالاتمتحده به نوربرگرینگ محسوب میشود. حال در ادامه به سریعترین خودروها در پیست بینالمللی ویرجینیا نگاهی خواهیم داشت.
سریعترین خودروها در پیست VIR
۱-مکلارن سنا
تایم: ۲:۳۴.۹
رکورددار اکثر پیستهای دنیا یعنی مکلارن سنا رکورد پیست ویرجینیا را هم در اختیار دارد. این هایپرکار بریتانیایی در سال ۲۰۱۹ موفق به ثبت تایم ۲ دقیقه و ۳۴.۹ ثانیه در این پیست شد و با اختلاف زیادی در صدر لیست قرار گرفت تا جایی که پس از سه سال هنوز خودرویی موفق به شکستن رکورد آن نشده است.
۲-مرسدس AMG GT بلک سریز
تایم: ۲:۳۷.۰
مرسدس AMG GT بلک سریز که هماکنون رکورد پیست نوربرگرینگ را در اختیار دارد، در VIR هم یکی از سریعترین خودروها است هرچند که نتوانست به رکورد مکلارن سنا حتی نزدیک شود. این خودرو در رقابت دور صاعقهٔ امسال حضور داشت و یک دور پیست ویرجینیا را نسبت به AMG GT R نزدیک به ۶.۵ ثانیه سریعتر طی کرد.
۳-پورشه ۹۱۱ GT2 RS
تایم: ۲:۳۷.۸
پورشه ۹۱۱ GT2 RS در حال حاضر با کیت پرفورمنس منثی سریعترین خودروی تولیدی پیست نوربرگرینگ محسوب میشود اما نسخهٔ استاندارد آن در ویرجینیا رتبهٔ سوم را در اختیار دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ با ثبت تایم ۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه، به سریعترین ساختهٔ پورشه در VIR تبدیل شد.
۴-مکلارن 765LT
تایم: ۲:۳۸.۴
در بین پنج خودروی سریع VIR یک مکلارن دیگر هم حضور دارد. 765LT در سال ۲۰۲۱ به این پیست آمد و تایم نسخهٔ قبلی خود یعنی 720S را ۱.۳ ثانیه بهبود بخشید. بااینحال، این برای پشت سر گذاشتن اعجوبهٔ پورشه کافی نبود و سوپرکار مکلارن در جایگاه چهارم قرار گرفت.
۵-شورلت کوروت ZR1
تایم: ۲:۳۹.۵
پرچمدار نسل قبلی کوروت موفق به ثبت رکورد چشمگیری در VIR شد. ZR1 که در رقابت سال ۲۰۱۹ حضور داشت، تایم ۲ دقیقه و ۳۹.۵ ثانیه را ثبت کرد که با سریعترین خودروی موتور جلوی این پیست یعنی AMG GT بلک سریز ۲.۵ ثانیه اختلاف دارد. این در حالی است که کوروت Z06 قبلی تایم ۲ دقیقه و ۴۴.۶ ثانیه را در VIR ثبت کرده است.
۶-مکلارن 720S
تایم: ۲:۳۹.۷
سه سال قبل از 765LT یعنی در سال ۲۰۱۸، همتای استاندارد آن یعنی 720S به ویرجینیا رفت با ثبت تایم قابلتوجه ۲ دقیقه و ۳۹.۷ ثانیه، در آن سال پس از GT2 RS به دومین خودروی سریع این پیست تبدیل شد. تایم 720S پیشرفت چشمگیری را نسبت به مکلارن 650S با ۲ دقیقه و ۴۵.۸ ثانیه نشان میداد.
۷-پورشه ۹۱۱ GT3
تایم: ۲:۴۰.۶
جدیدترین محصول پیست محور پورشه یعنی ۹۱۱ GT3 امسال در رقابت دور صاعقه حضور داشت و تایم چشمگیر ۲ دقیقه و ۴۰.۶ ثانیه را ثبت کرد. GT3 جدید با این تایم دقیقاً یک ثانیه از GT3 RS نسل قبلی و نزدیک به دو ثانیه از توربو S کنونی در VIR سریعتر بوده است.
سریعترین سدانها در پیست VIR
۱-پورشه پانامرا توربو S
تایم: ۲:۴۷.۸
در رقابت دور صاعقهٔ امسال، پورشه پانامرا توربو S رکورد سریعترین سدان پیست ویرجینیا را شکست. این سوپرسدان آلمانی به لطف ۶۳۰ اسب بخار قدرت، با اختلاف ۱.۵ ثانیه رکورد قبلی که متعلق به مرسدس AMG GT63 S بود را شکست.
۲-مرسدس AMG GT63 S
تایم: ۲:۴۹.۳
مرسدس AMG GT63 S در سال ۲۰۱۹ طی رقابت دور صاعقه به پیست ویرجینیا رفت با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۴۹.۳ ثانیه، سریعترین سدان این پیست لقب گرفت اما این رکورد تنها سه سال دوام آورد. بااینحال، سوپرسدان مرسدس همچنان رکورد سریعترین سدان پیست نوربرگرینگ را در اختیار دارد.
۳-کادیلاک CT5-V بلکوینگ
تایم: ۲:۴۹.۴
در رقابت امسال دور صاعقه، علاوه بر پانامرا توربو S دو سوپرسدان دیگر هم حضور داشتند که یکی از آنها کادیلاک CT5-V بلکوینگ بود. این ماشین با ۶۶۸ اسب بخار قدرتی که فقط به چرخهای عقب منتقل میشود، تنها یکدهم ثانیه از AMG GT63 S چهارچرخ محرک کندتر بوده است.
۴-بامو M5 CS
تایم: ۲:۵۰.۳
سومین سوپرسدان دور صاعقهٔ امسال بامو M5 CS بود. این ماشین که هم قویتر و هم سبکتر شده است، تایم M5 کامپتیشن را ۳.۷ ثانیه بهبود بخشید و به سریعترین سدان بامو در VIR تبدیل شده ولی بااینحال نتوانست حریف CT5-V شود و نزدیک به یک ثانیه کندتر از رقیب آمریکایی عمل کرد.
۵-بامو M3 کامپتیشن xDrive
تایم: ۲:۵۳.۵
از پنج سدان سریع در پیست ویرجینیا، چهار خودرو امسال رکورد زنی کردهاند. در این رقابت یک نمایندهٔ دیگر از بامو هم حضور داشت که M3 کامپتیشن xDrive بود. این خودرو ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد که بسیار از دیگر سدانهای لیست کمتر است ولی بااینحال توانسته خود را در بین پنج سدان سریع ویرجینیا جای دهد.
سریعترین شاسیبلندها در پیست VIR
۱-پورشه کاین توربو GT
تایم: ۲:۵۲.۶
در رقابت دور صاعقهٔ امسال پورشه علاوه بر رکورد سدانها، رکورد شاسیبلندهای پیست VIR را هم با کاین توربو GT شکست. این خودرو با وجود قدرت کمتر نسبت به رکورددار قبلی یعنی لامبورگینی اوروس، تایم ۲ دقیقه و ۵۲.۶ ثانیه را ثبت کرد و با اختلاف چشمگیر ۳.۲ ثانیه سریعترین شاسیبلند پیست VIR لقب گرفت.
۲-لامبورگینی اوروس
تایم: ۲:۵۵.۸
در سال ۲۰۱۹ لامبورگینی اوروس با ثبت تایم ۲ دقیقه و ۵۵.۸ ثانیه به سریعترین شاسیبلند پیست ویرجینیا تبدیل شد. عملکرد این خودرو برای یک شاسیبلند چشمگیر بود زیرا پیست را از خودروهایی مثل آئودی R8 و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو سریعتر طی کرد اما سه سال بعد پورشه این پیست را حتی از این هم سریعتر پیمود.
۳-پورشه کاین توربو
تایم: ۲:۵۹.۲
در همان سال ۲۰۱۹ پورشه کاین توربو هم در کنار اوروس در رقابت دور صاعقه حضور داشت و چون هنوز خبری از مدلهای توربو S هیبریدی و توربو GT نبود، قویترین نسخهٔ کاین محسوب میشد. این خودرو با تنها ۵۵۰ اسب بخار قدرت، تایم قابلتوجه ۲ دقیقه و ۵۹.۲ ثانیه را ثبت کرد.
۴-بامو X5 M کامپتیشن
تایم: ۳:۰۰.۵
یکی دیگر از شاسیبلندهایی که در رقابت دور صاعقهٔ ۲۰۲۲ حضور داشت بامو X5 M کامپتیشن بود. این خودرو اما با وجود برخورداری از ۶۲۵ اسب بخار قدرت، نتوانست حتی رکورد سال ۲۰۱۹ کاین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری را بشکند ولی بااینوجود خود را در رتبهٔ چهارم سریعترین شاسیبلندهای VIR قرار داد.
سریعترین خودروهای محرک جلو در VIR
۱-هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن
تایم: ۳:۰۰.۷
امسال در رقابت دور صاعقه رکوردهای زیادی جابجا شد زیرا علاوه بر شکستن رکورد سریعترین سدان و شاسیبلند، هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن هم رکورد سریعترین خودروی محرک جلوی پیست VIR را شکست. این خودرو رکورد تایپ R معمولی که در سال ۲۰۱۸ ثبت شده بود را ۳.۲ ثانیه بهتر کرد.
۲-مینی کوپر JCW GP
تایم: ۳:۰۳.۸
هوندا سیویک تایپ R معمولی با تایم ۳ دقیقه و ۳.۹ ثانیه که در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده بود، رکورد سریعترین خودروی محرک جلوی پیست ویرجینیا را در اختیار داشت تا اینکه در سال ۲۰۲۱ مینی کوپر JCW GP با اختلاف تنها یکدهم ثانیه این رکورد را شکست هرچند که یک سال بعد سیویک با نسخهٔ لیمیتد ادیشن دوباره آن را پس گرفت.
JDM lover
۱۱ مرداد ۱۴۰۱مکلارن چقدر نماینده داره دمش گرم
CT5V بلک وینگ هم تایمش فوقالعاده است با توجه به دنده دستی و دیفرانسیل عقب بودن ، حتی بهتر از m5cs هست تایمش 😵
Amg gt bs هم خیلی خوبه ، بینظیره
یکی از بهترین سوپرکار های موتور جلو چند سال اخیر
تایم کوروت هم قابل توجهه تونسته رتبه سوم بشه 👌
یکی از خودروهای داخل لیست که خیلی باهاش حال میکنم و خیلی عاشقشم 911 gt2 rs هست و همچنین gt3
JDM lover
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ببخشید حواسم نبود کوروت رتبه پنجم شده
محمد هادی
۱۱ مرداد ۱۴۰۱فقط حیف که بی ام و یک نماینده هایپر کار نداره از جایکاه تایمش لذذت ببریم
مجبوریم عششق کنیم با تایم سوپر سدانش
راستی لامبو با SVJ چرا تایم نداره؟
درحالی که مثلا ۹۱۱ جی تی سه تایم داره!
R@min
۱۱ مرداد ۱۴۰۱پس تایم 2:38.62 فورد جی تی چی ؟؟؟
JDM lover
۱۱ مرداد ۱۴۰۱سلام اقا رامین
یه سوال داشتم کمی بی ربطه به مطلب
میخواستم بدونم روش اصولی تیونینگ و ارتقای خودرو های افرودر برای عملکرد بهتر توی افرود چیه ؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم جواب بدید
R@min
۱۱ مرداد ۱۴۰۱سلام دوست عزیز
حتما تو یه پست مربوط به همراه بقیه دوستان بحث می کنیم.
JDM lover
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ممنون
امیر دهقان
۱۱ مرداد ۱۴۰۱پیست VIR کانفیگوریشن یا شکلهای مختلفی داره و تایمهایی که اینجا آورده شدن متعلق به شکل Grand West Course با 6.598 کیلومتر طول و 28 پیچ هست درحالیکه تایم فورد GT در شکل Grand East Course با 6.759 کیلومتر طول و 25 پیچ ثبت شده
R@min
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ممنون دقت نکردم به این قضیه.
akrh78
۱۱ مرداد ۱۴۰۱چون این مقاله فقط تایم هایی هست که توی لایتنینگ لپ ثبت شدن نه کل رکورد های پیست
R@min
۱۱ مرداد ۱۴۰۱بله درسته من اول فکر کردم رکوردهای کلی هست ممنون.
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱سنا که وضعش مشخصه
اما بنظرم ارزش رکورد AMG GT BS از همه بیشتره
برابری با رکورد GT2 RS توسط متخصصانی که پیشینه خیلی کمتری در موتوراسپرت نسبت به پورشه دارن یعنی کاری کارستان
akrh78
۱۱ مرداد ۱۴۰۱در مورد یه شرکت اماتور که صحبت نمیکنی
مرسدس چند دهه بخاطر تصادف مرگبار لمانز 55 کلا از موتوراسپورت کشید کنار
رکورد بلک سریز از این جهت بسیار قابل احترامه که موتور جلو هست و وزن زیادتری نسبت به رقیباش داره
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱درست فرمودید
اما منظور من از موتوراسپرت اتومبیلهای
جاده ای متداولی هستن که معمولا توی پیستها تایم میزنن همون جایی که در اون پورشه از بقیه فعال تره
راجع به همین مطلب مقاله
Si
۱۱ مرداد ۱۴۰۱من ماشین مورد علاقم اول پورشه بعد فراری و بنز و بی ام و و دوج هستن ولی همه اینو میدونن بنز اگه بخواد میتونه چیزهایی بسازه که در هیچ عقلی قابل قبول نباشه و شاید چندین سال آینده متوجه بشن، این ثابت شده، بنز با s کلاس سطح آپشن و لوکس بودن رو چند پله بالاتر برد و موتور های مانند m156 و m279 و همین amg One جدید یا بنز eqs یا همین eqxx که شاهکار مهندسی هست و بنز میخواد باری دیگر انقلاب به پا بکنه در صنعت خودرو سازی که آدم می مونه این چه تکنولوژی هست که بنز داره ولی خودرو ساز های دیگه نه
ارین صاحب جمعی
۱۱ مرداد ۱۴۰۱آلمانی ها در همه جا پرچم را بالا نگه داشتن
AMIN (M.A.S)
۱۱ مرداد ۱۴۰۱میدونید یه حسی بهم میگه رو رتبه های این مقاله نمیشه حساب کرد
داج وایپر 2:40.2 ثانیه و بالاتر از 911 GT3
کوروت ZR1 تایمش 2:37.25 بیخ گوش اقای بنز ( ویرجینیا یکی از کلا دو پیستیه که کوروت توش از ACR سریعتر بوده بقیه جاها وایپر برتر بود )
فورد GTهم یه 2:38 یا همچین چیزی داشت
تایم GT2 RS هم 2:37.0 نبود یه کم خرده داشت فک کنم
heshmat021
۱۱ مرداد ۱۴۰۱اینا تایم هایی که توسط کار اند درایور ثبت شده و همه خودرو ها توش نیست متاسفانه
R@min
۱۱ مرداد ۱۴۰۱بله همینطوره اما استناد به مجله کار درستی نیست چون خود پیست لیدربورد داره.
تا اونجایی که راجب لایتنینگ لپ سالانه کار اند درایو توسط مجله بیان شده در سال های اخیر:
-تمام تایم های محصولات جنرال موتورز رسمی و با راننده خود برند هست.
-تایم های گروه فولکس واگن، مرسدس و بی ام و با حضور تیم مهندسی و ستاپ مخصوص هست اما راننده اختصاصی برند حضور نداره.
-فورد و داج هیچ تایم رسمی نزدن و حتی تیم مهندسی هم نمی فرستن و تایم ها مستقل هست. البته تایم فورد جی تی هم که توسط بیلی جانسون راننده فورد زده شد در طی یک هات لپ تمرینی و بدون ستاپ و لاستیک مصرف شده و بدون اصلاحات لازم برای تایم زنی بود. حتی خود فورد هم این تایم رو به رسمیت نشناخت و توسط خود بیلی جانسوس رسانه ای شد.
-برندهای ژاپنی هم تایم لکسوس RCF TRACK EDITION رسمی هست و بقیه مستقل توسط راننده های مجله.
-فراری هم کلا به جز پیست های خودش تو هیچ پیستی دیگه ای رکورد نمی زنه.
heshmat021
۱۱ مرداد ۱۴۰۱لیست ناقصه فکر میکنم
تسلا مدل اس 2:50.7
فورد جی تی 2:38.62
داج وایپر 2:40.02
رامتین
۱۱ مرداد ۱۴۰۱افرین به پورشه که در همه سگمنتها رتبه های اول یا دوم را داره. واقعا کارش درسته.
Sobhan
۱۱ مرداد ۱۴۰۱اگه لامبورگینی اسنزا بود که همه اینا الان تو باقالی ها بودن 😂
Si
۱۱ مرداد ۱۴۰۱واقعا ماشین خوبی هست و کسی نمیتونه تکذیب بکنه ولی پادشاه پیست ها پورشه هست و حتی اگر اون هم رکورد بزنه پورشه یه چیز بهتر میده بیرون
GMA
۱۱ مرداد ۱۴۰۱اسنزا خودرو جاده ایه که با خودرو های جاده ای مقایسه میکنی پروفسور؟یه حرفایی نزنید به خلقت خدا شک کنیم…:))
R
۱۲ مرداد ۱۴۰۱سنا مگه جاده ایه؟
sayadi
۱۲ مرداد ۱۴۰۱مکلارن خود اذعان داشته است که سنا افراطیترین خودروی جادهای است که تابهحال تولید کرده است. البته این هایپرکار در درجهٔ اول برای استفاده در پیست ساخته شده است اما خودرویی کاملاً قانونی و خیابانی محسوب میشود
حرفی که خود مکلارن زمان معرفی سنا زده
GMA
۱۲ مرداد ۱۴۰۱بستگی داره در کدوم کشور استفاده بشه،در برخی کشور ها هست.
مهدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۱وقتی sf90 تایم نزنه رکورد سنا خیلی اعتبار نداره🤫
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۱آقای مهدی
SF90 و سنا توی سه تا پیست تایم دارن
یکی دو دهم ثانیه فراری سریع تره
یکی حدود دو ثانیه فراری سریع تره
و یکی بیشتر از سه ثانیه مک لارن سریع تره
و با توجه به پنج سال اختلاف سنی که دارن
گمون نکنم این مسئله از طرف یه فراری فن جایی برای مطرح کردن داشته باشه
ضمنا کسی جلوی فراری رو برای تایم زنی نگرفته
نکنه اینکه فراری به هیچ پیستی وارد نمیشه
بخاطر اینه که فن هاش بگن اگه بخواد میتونه؟!!!!
Scuderia Ferrari
۱۲ مرداد ۱۴۰۱آقا مازیار
تایم نزدن فراری در پیست چندتا دلیل داره که قبلاً بهش اشاره شده ولی شما قبول کن که اگه قرار به رکوردزنی باشه ، اکثر رکوردهای مکلارن سنا رو میزنه
فیلم رکوردزنی در پیست آنجلسی کاستال توسط مجله اوو که مهندسان فراری هم اونجا حضور داشتن رو اگه ببینید متوجه سریع بودن این ماشین در پیست خواهید شد
ترمزهای قوی و شتاب گیری های رعدآسا بعد از خروج از پیچ که باعث میشه بتونه بهترین زمان ها رو ثبت کنه
البته ناگفته نماند که نسخه جدید SF90 استراداله هم تو راهه و مجال نفس کشیدن به رقبا رو نمیده 👊👊
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ایمان عزیز
فراری همه چی داره همه چی
شهرت اعتبار افتخار مشتری بیش از
حد نیاز همه در بالاترین حد
و احتیاجی به تایم زنی پیست نداره
اگه اینطور بگین پذیرشش هم راحت تره
و خودمم کاملا قبول دارم
ولی با اما و اگر نه
سه تا پیست تایم دارن که مشخصه
تازه اگه هم دوره بودن یه چیزی
پنج سال اختلاف زمانی خودت
بهتر میدونی چقدر تاثیر داره
Scuderia Ferrari
۱۲ مرداد ۱۴۰۱آقا مازیار
مکلارن یه دوره طلایی رو بعد از MP4-12C شروع کرد و با 720S به اوج خودش رسید و همه نگاه ها رو به سمت خودش برد ولی این اواخر نتونست ادامه دهنده اون شروع پر قدرت باشه و راه رو برای رقبا باز و هموار کرد
دوست دارم به عنوان یه طرفدار دوآتشه فراری ، رقبا همیشه سرحال و در بالاترین سطح باشن
یعنی مثل فراری در اکثر زمینه ها فعال باشن چه در بحث خودروهای جاده ای چه در مسابقات
اون فاصله زمانی ۵ سال هم برمیگرده به کم کار بودن مکلارن بخاطر عدم سرمایه کافی برای تولید محصولات جدید
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۱همین الان که داریم حرف می زنیم
مک لارن قله های شتاب و پیست
درون سوز رو با ۷۶۵ و سنا در اختیار داره
اگه این نتونستن باشه تونستن چی میشه؟
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ظاهرا منظور شما از نتونست اون فاصله
زمانی بین تولیدات هست
اما چند سال طبیعیه ایمان جان نباید عجله کرد
رده بالای فراری به تازگی معرفی شده اما
مک لارن پنج سال قبل
زیاد طول نمی کشه
مهدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۱جناب مازیار اولا بنده به مزاح گفتم دوما پنج سال رو از کجا دراوردین؟؟ یکی دو سال! سوما اگر واقعا بخوایم مقایسه عادلانه توی پیست داشته باشیم باید یک راننده با هر دو خودرو تایم گیری کنه که نتیجش مشخصه . همونطور که خودتون گفتین تو یه پیست کوتاه sf90 دو ثانیه سریعتر بوده. اختلاف سن رو قبول دارم کاملا اما در نظر بگیرید که فراری یه خودروی کاملا شهری ساخته در حالی که سنا هیچ سنخیتی با جاده شهری نداره
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۱بله فراری در یک کلام بقول شما شهری تر هست
و یکی دو سال هم که بیشتره یکم
هرچی باشه زمان زیادی هست در مقیاس پیشرفت تکنولوژی
و اگه یک راننده برای هردو اتومبیل در نظر گرفته نشده دلیل نمیشه به ضرر فراری باشه باید عکس قضیه رو هم در نظر داشت
اما آقای مهدی گذشته از مزاح که اشاره کردید
شما قبل از این با لگن و آت و آشغال خطاب کردم تمام ماشینهای انگلیسی از رولزرویس گرفته تا مورگان، و حتی شخص گوردون موری!! (سیب کدوم درخته) نشون دادید که نه با صنعت خودرو انگلیس بلکه با خود انگلیس مشکل دارید به دلیل اینکه “هیچ کشور صنعتی نیست که تمام برندهای خودرویی اون بد و یا بقول شما لگن و آت و آشغال باشه”
سال ۲۰۰۰ رولزرویس طبق آماری اعلام کرد که حدود سه چهارم از رولزرویس هایی که از ابتدا تاکنون ساخته شدن کماکان سر پا و آماده به حرکت هستن و اونوقت شما از قول تیمور ریشار که به نظرشون آلفارومئو بهترین ماشین دنیاست اونم تو کشوری که شاید ده تا رولزرویس هم توش نباشه می فرمائید که رولزرویس لگنه و این حرفها
قبلا هم گفتم نظرات خوبی ارائه میدید و شخصا کامنت های شما رو دنبال میکنم اما نه در مورد اتومبیلهای انگلیسی چون درواقع خودتون این بخش از کامنت های خودتون رو از اعتبار انداختین به همون دلیل که عرض کردم
2311
۱۳ مرداد ۱۴۰۱اختلاف پنجساله چیه باز سنا از 2018 تولید میشه اس اف 90 از 2019
اگه هم منظورت مربوط به سن پلتفرم و شاسی ماشیناس بازم اشتباه میکنی، 458 در 2009 به تولید رسیده و MP4_12C در 2011
England
۱۳ مرداد ۱۴۰۱مازیار جان
من خودم مکلارن فن هستم ولی فراری هم به راحتی رکورد میزنه چون همونطور که مکلارن تجربه فرمول یک داره فراری گل سر سبد فرمول یک هستش اصلا هم کاری به تیکه های مسخره اون دوستمون که همیشه مکلارن و انگلیسی میکوبه ندارم در هیولا بودن سنا شکی نیست دف عقب و قدرت کمتر نسبت به اس اف ۹۰ هست و تقریبا رکورددار بیشتر پیست هاست
ما مث این دوستان که منطق خودرویی ندارن و صرفا از رو تعصب نظر میدن نیستیم.
مکلارن طوفانی استارت زده و یه مقدار بخاطر مشکلات مالی اهسته و پیوسته داره حرکت میکنه.
ولی به این ایمان دارم چنان لرزه شدیدی به تن تمام رقبا بندازه مثل چند سال اخیر که کیف کنیم همگی…
👌👌
matin
۱۲ مرداد ۱۴۰۱عاشق مکلارنم
علی
۱۲ مرداد ۱۴۰۱مکان پیست تو آلمانه و اونها هم به بهترین وجه از شرایط میزبانی استفاده کردن ! درضمن آلفا جولیا از m3 سریعتره ، از اونطرف وقتی فراری نباشه ، رقابت به معنی واقعی نیست !
KHAN
۱۳ مرداد ۱۴۰۱فراری کو پس