با رکوردداران گروههای مختلف جهنم سبز آشنا شوید!
نوربرگرینگ یکی از مشهورترین پیستهای اتومبیلرانی جهان در آلمان است که با نام جهنم سبز هم شناخته میشود. سبز از آن جهت که مانند بهشت، با درختان زیبا احاطه شده و جهنم از آن جهت که مانند دوزخی برای رانندهها مبتدی است. بسیاری از شرکتهای خودروسازی محصولاتشان را در دور مشهور نوردشلایف این پیست تست میکنند که ۲۰.۸۳۲ کیلومتر درازا دارد و گاه آبوهوای یک قسمت آن با قسمت دیگرش متفاوت است.
سریعترین خودروی نوربرگرینگ: پورشه ۹۱۹ هیبرید ایوو
۵:۱۹.۵۵! این ابرخودروی LMP1 که بهعنوان مسابقهدهنده پورشه در مسابقات لمان فعالیت میکرد، توانست در طول ثبت این رکورد به سرعت خارقالعاده ۳۶۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این رکورد در سال ۲۰۱۸ ثبت شد و از آن زمان تا کنون دست نخورده باقی مانده است.
سریعترین دیفرانسیل جلو: هوندا سیویک تایپ R
هرچند رقبات شرکتهایی چون رنو، سئات و فولکسواگن در این قسمت سنگین است اما این هوندا بود که با معرفی نسل FL5 سیویک تایپ R و ثبت رکورد ۷:۴۴.۸ به مقام نخست این گروه دست پیدا کند. البته رکورددار پیشین این دسته، رنو مگان RS تروفی R چهار ثانیه سریعتر از هوندا بود اما بهدلیل تغییرات ایجاد شده در پیست، رکورددار کنونی سیویک است.
سریعترین سدان چهار در: جگوار تایپ XE SV پراجک ۸
یکی از راههای خودروسازان برای حفظ سدانها در خط تولید، معرفی نسخه سریع و عملکرد بالای آنها به شمار میرود که توسط مرسدس، آئودی و جگوار امتحان شده است. برند انگلیسی جگوار با توسعه این سدان چهار در موفق شد با ثبت رکورد ۷:۱۸.۳۶ در سال ۲۰۱۹، آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو را کنار بزند.
سریعترین خودروی برقی: فولکسواگن ID.R
ID.R شاهکار فولکسواگن به شمار میرفت که نهتنها در نوردشلایف، بلکه در پیستهای گوناگون اروپا و آمریکا و حتی رویداد تپهنوردی «پایکسپیک» هم رکوردشکنی کرد. این ابرخودروی سبکوزن توانست با ثبت رکورد ۶:۰۵.۳۴ ثانیه، رکورد را از دست شرکت چینی نیو برباید. البته سریعترین خودروی برقی تولید انبوه جهان تسلا مدل S پلید بود که چندی پیش عنوان خود را به پورشه تایکان تقدیم کرد. محصول تازه اشتوتگارت توانست رکورد ۷:۰۷.۵۵ ثانیه را به ثبت برساند.
هرچند ثبت رکورد در کلاسهای مختلف جذاب به نظر میرسد، اما پادشاهان حقیقی این پیست، خودروهایی هستند که در ردهبندی کلی این پیست در بالاترین درجه قرار گرفتهاند. در ادامه به ۱۰ خودروی تولید انبوه برتر این پیست نگاهی خواهیم انداخت:
۱۰. پورشه ۹۱۸ اسپایدر وایسچ پک
هرچند به گفته مکلارن، مدل P1 موفق شده «زیر ۷ دقیقه» دور خود را به پایان برساند، پورشه اعلام کرده که ۹۱۸ اسپایدر بهلطف پکیج وایسچ توانسته این پیست را در ۶:۵۷ ثانیه طی کند. این ابرخودروی ۸۷۵ اسب بخاری هیبریدی در سال ۲۰۱۳ این رکورد را ثبت کرد و به هدفی برای فراری لافراری و مکلارن P1 تبدیل شد.
۹. پورشه 911GT3 RS (991.2)
این خودرو بهلطف بهرهوری از پیشرانه چهار سیلندر خطی ۵۱۳ اسب بخاریاش و البته پکیج کاهشوزن وایسچ، موفق شد مسیر نوردشلایف را در عرض ۶:۵۶.۴ طی کند.
۸. پورشه ۹۱۱ GT3 (992)
اگر صحت بهبود و رشد مدلهای ۹۱۱ از نسلی به نسل دیگر برایتان سوال است، کافی است به نتایج آنها در پیست نوربرگرینگ نگاه کنید. آخرین نسخه 911GT3 موفق شد نسخه RS گذشته را با ثبت رکورد ۶۱:۵۵.۳ شکست دهد؛ درحالیکه از هیچ قدرت اضافهای سود نمیبرد.
۷. لامبورگینی اوراکان پرفرومانته
لامبورگینی آنقدر از ساخت این خودرو هیجانزده بود که بالافاصله بعد از معرفی آن در نمایشگاه ژنو، فیلم رکوردزنی آن در جهنم سبز را منتشر کرد. اوراکان پرفورمانته بهلطف موتور ۵.۲ لیتری V10 خود توانست این مسیر را در ۶:۵۲.۰۱ طی کند.
۶. پورشه ۹۱۱ GT2 RS
هدف پورشه با معرفی این سوپراسپرت، شکست پرفورمانته و ثبت زمان ۷:۰۵ بود؛ اما نهایتا موفق شد رکورد ۶:۴۷.۳ ثانیه را به ثبت برساند که بهمراتب بهتر از انتظار مهندسانش بود. این خودرو رکورد یادشده را با تایرهای میشلین پایلوت کاپ ۲ مخصوص خود ثبت کرد که از دید برگزارکنندگان، مشکلی نداشت.
۵. لامبورگینی آونتادور SVJ
لامبورگینی از رکورد پرفورمانته درسهای زیادی گرفت و با معرفی آونتادور SVJ، از آنها استفاده کرد. این خودروی ۷۶۰ اسب بخاری، پیست یادشده را ۲ ثانیه سریعتر از پورشه 911GT2 RS طی کرده و رکورد ۶:۴۴.۹۷ را به ثبت رساند. سوپراسپرت SVJ برپایه آونتادور SV توسعه یافته بود که در سال ۲۰۱۵ رکورد ۶:۵۹.۷۳ ثانیه را ثبت کرده بود.
۴. پورشه 911GT3 RS (992)
اگر نسخه GT3 سریع باشد، پس GT3 RS بیشک سریعتر از آن خواهد بود. آخرین آفرینش اشتوتگارت در خانواده RS توانست رکورد ۶:۴۴.۸۴ را ثبت کند که بهلطف بهرهمندی از پکیجهای آیرودینامیکی و بهطبع آن نیروی عمودی بیشتر و ۱۵ اسب بخار قدرت اضافه حاصل شده است. هرچند استفاده از این حجم از آیرودینامیک فعال در خیابان تفاوتی ایجاد نمیکند اما روی اصلی خود را در نوردشلایف نشان میدهد.
۳. مرسدس AMG GT بلک سریز
آخرین فرزند خاندان SLS با موتور ۴ لیتری V8 تویین توربوی ۷۲۰ اسب بخاری خود موفق شد در عرض ۶:۴۳.۶۱۶، این پیست مشهور را طی کند. به گفته مرسدس AMG، تمام قطعاتی که در خودروی آزمایش استفاده شدهاند در نسخه تولید انبوه نیز در دسترس خریداران قرار دارند. تنها فرق آن، تنظیمات و تیونینگ قطعات بود که برای ثبت رکورد بهینه شده بود. از آنجا که بلک سریز اوج توانایی مهندسی مرسدس را به نمایش میگذارد، بعید به این زودی جایگاهش را از دست بدهد.
۲. پورشه 911GT2 RS MR
همانطور که تاکنون بهخوبی متوجه شدهاید، پورشه شاه بلامنازع ثبت رکورد در جهنم سبز است. از ابرخودروی ۹۱۹ هیبرید ایوو گرفته تا حضور ۶ خودروی اسپرت اخیرش در لیست برترینهای این پیست! سریعترین نسخه ۹۱۱ که در این فهرست حضور داشت، GT3 RS «مانتیریسینگ» بود که با همکاری تیم مسابقهای یادشده توسعه یافته و رکورد ۶:۴۰ را ثبت کرد. هرچند این خودرو مجوز حرکت در خیابانها را داشت اما از تنظیمات بهخصوص برای رکوردشکنی سود میبرد. پس تیم مهندسی پورشه و مانتیریسینگ اینبار روی 911GT2 RS کار کردند و رکورد جانانه ۶:۴۳.۳ ثانیه را به ثبت رساندند.
۱. مرسدس AMG وان
این شما و این سریعترین خودروی تولید انبوه نوربرگرینگ: مرسدس AMG وان. این ابرخودروی هیبریدی که با کمک راننده فرمول ۱ سابق تیم مرسدس، لوییس همیلتون، توسعه یافته بود، با کمک موتور ۱.۶ لیتری V6 و همراهی فناوری خودروهای فرمول ۱ به ۱,۰۴۸ اسب بخار قدرت دسترسی داشت. «مارو انگه»، راننده مرسدس AMG، با ثبت زمان ۶:۳۵.۱۸۳ نام خود را در کتاب سریعترینهای نوردشلایف ماندگار کرد. سازنده اعلام کرد که این خودرو برای رکوردزنی هیچ قطعه اضافهای نداشت و تنها روی حالت «ریس پلاس» حرکت میکرد. از دید شما، نسل بعدی کدام سوپراسپرت راه خود را به ۱۰ خودروی برتر این پیست باز خواهد کرد؟
جدول سریعترینهای تولید انبوه در نوربرگرینگ نوردشلایف
نام | دقیقه | ثانیه |
مرسدس AMG وان | ۶ | ۳۵.۱۸۳ |
پورشه 911GT2 RS MR | ۶ | ۴۳.۳۰۰ |
مرسدس AMG بلک سریز | ۶ | ۴۳.۶۱۶ |
پورشه 911GT3 RS (992) | ۶ | ۴۴.۸۴ |
لامبورگینی اونتادور SVJ | ۶ | ۴۴.۹۷ |
پورشه ۹۱۱ GT2 RS | ۶ | ۴۷.۳ |
لامبورگینی اوراکان پرفورمانته | ۶ | ۵۲.۰۱ |
پورشه 911GT3 (992) | ۶ | ۵۵.۳ |
پورشه 911GT3 RS (991.2) | ۶ | ۵۶.۴ |
پورشه ۹۱۸ اسپایدر (وایسچ) | ۶ | ۵۷ |
ممد ژانگولر
۲۹ فروردین ۱۴۰۳مرسدس وان حالا حالاها سلطان خواهد ماند و بخاطر برقی شدن خودروها لقب خاتم میچسبونن روش
BMW
۲۹ فروردین ۱۴۰۳لعنتی جدا از این جدول،بدجور عاشق این پیست هستم😎
John Marston
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ترکیب پرچمدار پورشه و نوربرگرینگ بارونی
چه شود!!!
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳در حال حاضر مدلهایی که مستعد شکستن رکورد اول پیست هستن کم نیستن اما خوب عوامل زیادی باید دست ب دست هم بدن تا رکوردزنی بشه
از سیاست های کمپانی ها تا ریسک پذیری
froG-driVer
۲۹ فروردین ۱۴۰۳۹۱۱gt3 رو از همه بیشتر میپسندم بعدش amg1
Yaghoob
۲۹ فروردین ۱۴۰۳برقی ها کجا هستند ؟🤭
.
۳۰ فروردین ۱۴۰۳فولکس واگن نخوندم:🗿
cyrus-az
۲۹ فروردین ۱۴۰۳یه جورایی متحدین جهنم سبز رو تسخیر کردن. ترکیب آلمان و ایتالیا
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۱ فروردین ۱۴۰۳داش این دو تا متفقینن
مهدی دهقانی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳چرا پورشه در معرفی gt2rs فس فس میکنه
Arshia m3csl
۳۱ فروردین ۱۴۰۳چون میخواد منتظر نسخه پرچمدار فراری f8 و مکلارن ارتورا و لامبورگینی روئلتو باشه احتمالا تا رقبا رو آنالیز کنه بعد gt2 rs رو براشون بفرسته
رضا
۲۹ فروردین ۱۴۰۳رکوردهای پورشه زیبا بودن.
از رکورد مرسدس بلکسیریز ترسیدم واقعا. انتظار نداشتم.
javad-bmw
۲۹ فروردین ۱۴۰۳از ۱۰ تا ماشین ۶ تاش پورشه س.
amir-mr
۲۹ فروردین ۱۴۰۳لیست نگاه کنین
اسم پورشه هست که میدرخشد
تقریباً تمام لیست رو پورشه تشکیل میده
میراث پورشه مهندسی ناب آلمانی 💯
علی
۳۰ فروردین ۱۴۰۳کل لیست پورشه لامبو و مرسدس هست
کل کل نوربرینگ دست سه شرکت لامبورگینی بنز پورشه
MohammadSadra
۲۹ فروردین ۱۴۰۳این که همش پورشه بود😂
sina
۲۹ فروردین ۱۴۰۳سیویک 🫀
یوسف
۲۹ فروردین ۱۴۰۳پس فراری ها و مک لارن ها کجان…..
JaMsHiD
۲۹ فروردین ۱۴۰۳فهمیدیم کت تن کیه .
موتور وسط و قدرت زیاد به تنهایی برنده نمیشه .
سیستم تعلیق اسپرت که بتونه کمترین تراول ممکن رو ارائه بده و سفت باشه و تقسیم وزن داشته باشه و فرمون تند و تیز و تعویض دنده سریع و داون فورس که مهم ترینشه و وزن کم و لاستیک عوامل خیلی مهم یه ماشین سوپر اسپرت هست .
فکر نکنم همچین ترکیبی رو هر ماشینی داشته باشه
Dark Knight
۲۹ فروردین ۱۴۰۳فراری که میدونم به خاطر سیاست هایی که داره هیچوقت تایم نوربرگرینگ ماشیناش رو اعلام نمیکنه و فقط تو دنیا پیست شخصی خودش یعنی مارانلو رو میشناسه ولی فکر کنم یکبار 720s مکلارن یه رکوردی زد ولی دقیق یادم نیست تایمش چقدر بود اما حتما خوب بوده که تو خیلی از رسانه ها اومد ( حدود ۳ یا ۴ سال پیش ) ولی به عنوان قانون همیشگی : سلاطین مطلق جهنم سبز پورشه و مرسدس هستن طوری که بقیه باید همیشه برای رتبه بعد از اینا بجنگند
R
۲۹ فروردین ۱۴۰۳تو پست است بخار گفتید تو این سایت به ps اعلام میکنید اما همش یک بام و دو هوا میزنید صرفا جهت اطلاع مرسدس ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت داره آونتادور svj هم ۷۷۰ اسب
Dark Knight
۲۹ فروردین ۱۴۰۳حداقل تا ۵ سال دیگه رکورد amg باقی میمونه ولی چند گزینه محتمل وجود دارن که میتونن رکورد داران جدید جهنم سبز باشن : ۱- پورشه میشن x یا هایپرکار بعدی پورشه که وعده سریع ترین تایم ممکن برای خودرو تولید انبوه تو نوربرگرینگ رو داده ۲- جانشین مکلارن p1 یا لافراری که قطعا پیست محور خواهند بود و در نهایت قویترین نسخه روئلتو یعنی روئلتو svj چون وقتی لامبو با آونتادور ۷۷۰ اسبی اینکار و کرد چرا روئلتو svj با بالا ۱۰۰۰ اسب اینکار و نکنه وقتی که هر دو پلتفرم خیلی شبیه به هم دارن و قطعا وزن نسخه svj از روئلتو معمولی الان خیلی کمتر میشه
علی
۳۰ فروردین ۱۴۰۳دقیقا منم به همین فکر کردم احتمال ۹۹ درصد. رکوردشکن بعدی لامبورگینی روئلتو خواهد بود
مجید
۳۱ فروردین ۱۴۰۳یا حتی جانشین اوراکان با اینکه ۱۰ سیلندر نیست؟!! البته قویترین نسخش.
𝐀𝐥𝐢
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ایولا به پورشه
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳به نظرم ارزشمند ترین شون رکورد 911GT3RS به عنوان اتمسفریک و AMG GT BLACK SERIES به عنوان موتور جلو هست
sinasvj
۲۹ فروردین ۱۴۰۳رکورد اونتادور واقعا هایپ کننده بود اون زمان با اون وزن زیاد
GMA
۲۹ فروردین ۱۴۰۳والکری اگر تایم رسمی ثبت کنه رکورد ها جابهجا میشه…
حسن
۲۹ فروردین ۱۴۰۳فاکتور اصلی در این پیست راننده است
ملاک خوبی برا خودروهای المانیه که دائم داخلش راننده دارن اما برا بقیه ی کمپانیها اصلا اهمیت نداره یه جوری پیست خانگی فولکس واگن محسوب میشه
نوربرگ رینگ بیشتر از اینکه چالشی برای خودرو باشه چالش راننده است و فقط رانندگان شرکتهای المانی پتو انداختن اونجا و دائم داخلش دور دور میکنن و مث کف دس میشناسنش
انقد پیچهای خطرناک داره که هر کجای دنیا بود با توجه به حوادث زیاد و کشته شدن رانندگان المانیها اعتراض میکردن که خطر ناکه و حادثه خیزه و بلای جان رانندگانه و هیچ وقت داخلش نمیرفتن
علی
۳۰ فروردین ۱۴۰۳این پیست راننده حرفه ای لازم داره جدای مبحث عملکرد خودرو
ولی عملکرد لامبوها بسیار هیجان انگیز هست بخصوص که هیچ وقت راننده مسابقاتی حرفه ای مخصوص نوربرینگ نداشتن
ولی پورشه و مرسدس هر کدوم ۵ تا راننده بسیار حرفه ای توی لمانز و فرمول یک دارن
علی
۳۰ فروردین ۱۴۰۳من عاشق لامبو و مرسدس و پورشه هر سه کمپانی عشقن
000780
۳۰ فروردین ۱۴۰۳و در آخرمنی که با dodge SRT tomahawk vgt تو گرن توریسمو رکورد 2:36 رو زدم😎
JaMsHiD
۳۰ فروردین ۱۴۰۳داداش اون وجود خارجی نداره .
اصلا توی نصف پیچا به ترمز نیاز نداره !
000780
۳۰ فروردین ۱۴۰۳آره خب😅
ماکان
۳۰ فروردین ۱۴۰۳سلام . انشاالله که به همین زودی ها بی ام و هم از لحاظ رکورد قابل توجه در این پیست نماینده داشته باشد .
مجید
۳۱ فروردین ۱۴۰۳چقدر این سیویک آر دوستداشتنیه هر چند بدنه نسل قبلش تا ۲۰۱۸ مخصوصا چراغای عقبش قشنگتر بود.
مجید
۳۱ فروردین ۱۴۰۳پورشه چقدر شلوغ کرده ! مدل تیون شده آخه 😕؟ مصداق بارز اسپم کردنه 😁
لابد لامبو هم پس باید بیاد تکنیکا رو هم کنار پرفورمانته تست کنه که ۹۱۸ رو از لیست دهتایی بندازه بیرون ؟ 😁
حالا همین اوراکان SVJ هم که برای خداحافظی معرفی کرد هم هست اگه بخواد اسپم کنه.
مجید
۳۱ فروردین ۱۴۰۳جای R8 خالیه! پورشه همیشه تو سیسم تعلیق و فرمانپذیری عالی بوده ولی یکم هم داره اینجا شیطنت میکنه.
مرسدس بنز هم که وقتی پاش بیوفته نشون میده میتونه سوپر اسپرتایی بسازه که تحسینبرانگیز باشن.
فراری نمیدونم چشه که اصلا تو این پیشت فعالیتی نداره! مکلارن و کوروت هم همینطور!
انگار بجز آلمانیا فقط لامبورگینی و تا حدودی جگوار به این پیست علاقه دارند.
مجید
۳۱ فروردین ۱۴۰۳” تنها فرق آن، تنظیمات و تیونینگ قطعات بود که برای ثبت رکورد بهینه شده بود ”
یکی از ضعفهای لامبورگینی اینه که جای زیادی برای تقویت و تیونینگ نمیذاره و گرنه شاید اول که نه ولی راحت دوم شده بود!
مجید
۳۱ فروردین ۱۴۰۳AMG وان هیچ حرفی برای گفتن نذاشت و بدون تیونینگ با یه اختلاف کمسابقه اول شده.
ehsan
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳تا حالا نشنیده بودم انجین خودرو فرمول یک رو بخوان تیونیننگ کنن 😳😳😳