چشم اندازهفته نامه

سریع ترین خودروهای پیست نوربرگرینگ؛ بهترین های جهنم سبز

با رکوردداران گروه‌های مختلف جهنم سبز آشنا شوید!

نوربرگرینگ یکی از مشهورترین پیست‌های اتومبیلرانی جهان در آلمان است که با نام جهنم سبز هم شناخته می‌شود. سبز از آن جهت که مانند بهشت، با درختان زیبا احاطه شده و جهنم از آن جهت که مانند دوزخی برای راننده‌ها مبتدی است. بسیاری از شرکت‌های خودروسازی محصولاتشان را در دور مشهور نوردشلایف این پیست تست می‌کنند که ۲۰.۸۳۲ کیلومتر درازا دارد و گاه آب‌وهوای یک قسمت آن با قسمت دیگرش متفاوت است.

سریع‌ترین خودروی نوربرگرینگ: پورشه ۹۱۹ هیبرید ایوو

۵:۱۹.۵۵! این ابرخودروی LMP1 که به‌عنوان مسابقه‌دهنده پورشه در مسابقات لمان فعالیت می‌کرد، توانست در طول ثبت این رکورد به سرعت خارق‌العاده ۳۶۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این رکورد در سال ۲۰۱۸ ثبت شد و از آن زمان تا کنون دست نخورده باقی مانده است.

سریع‌ترین دیفرانسیل جلو: هوندا سیویک تایپ R

هرچند رقبات شرکت‌هایی چون رنو، سئات و فولکس‌واگن در این قسمت سنگین است اما این هوندا بود که با معرفی نسل FL5 سیویک تایپ R و ثبت رکورد ۷:۴۴.۸ به مقام نخست این گروه دست پیدا کند. البته رکورددار پیشین این دسته، رنو مگان RS تروفی R چهار ثانیه سریع‌تر از هوندا بود اما به‌دلیل  تغییرات ایجاد شده در پیست، رکورددار کنونی سیویک است.

سریع‌ترین سدان چهار در: جگوار تایپ XE SV پراجک ۸

یکی از راه‌های خودروسازان برای حفظ سدان‌ها در خط تولید، معرفی نسخه سریع و عملکرد بالای آن‌ها به شمار می‌رود که توسط مرسدس، آئودی و جگوار امتحان شده است. برند انگلیسی جگوار با توسعه این سدان چهار در  موفق شد با ثبت رکورد ۷:۱۸.۳۶ در سال ۲۰۱۹، آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو را کنار بزند.

سریع‌ترین خودروی برقی: فولکس‌واگن ID.R

ID.R شاهکار فولکس‌واگن به شمار می‌رفت که نه‌تنها در نوردشلایف، بلکه در پیست‌های گوناگون اروپا و آمریکا و حتی رویداد تپه‌نوردی «پایکس‌پیک» هم رکوردشکنی کرد. این ابرخودروی سبک‌وزن توانست با ثبت رکورد ۶:۰۵.۳۴ ثانیه، رکورد را از دست شرکت چینی نیو برباید. البته سریع‌ترین خودروی برقی تولید انبوه جهان تسلا مدل S پلید بود که چندی پیش عنوان خود را به پورشه تایکان تقدیم کرد. محصول تازه اشتوتگارت توانست رکورد ۷:۰۷.۵۵ ثانیه را به ثبت برساند.

هرچند ثبت رکورد در کلاس‌های مختلف جذاب به نظر می‌رسد، اما پادشاهان حقیقی این پیست، خودروهایی هستند که در رده‌بندی کلی این پیست در بالاترین درجه قرار گرفته‌اند. در ادامه به ۱۰ خودروی تولید انبوه برتر این پیست نگاهی خواهیم انداخت:

۱۰. پورشه ۹۱۸ اسپایدر وایسچ پک

هرچند به گفته مک‌لارن، مدل P1 موفق شده «زیر ۷ دقیقه» دور خود را به پایان برساند، پورشه اعلام کرده که ۹۱۸ اسپایدر به‌لطف پکیج وایسچ توانسته این پیست را در ۶:۵۷ ثانیه طی کند. این ابرخودروی ۸۷۵ اسب بخاری هیبریدی در سال ۲۰۱۳ این رکورد را ثبت کرد و به هدفی برای فراری لافراری و مک‌لارن P1 تبدیل شد.

۹. پورشه 911GT3 RS (991.2)

این خودرو به‌لطف بهره‌وری از پیشرانه چهار سیلندر خطی ۵۱۳ اسب بخاری‌اش و البته پکیج کاهش‌وزن وایسچ، موفق شد مسیر نوردشلایف را در عرض ۶:۵۶.۴ طی کند.

۸. پورشه ۹۱۱ GT3 (992)

اگر صحت بهبود و رشد مدل‌های ۹۱۱ از نسلی به نسل دیگر برایتان سوال است، کافی است به نتایج آن‌ها در پیست نوربرگرینگ نگاه کنید. آخرین نسخه 911GT3 موفق شد نسخه RS گذشته را با ثبت رکورد ۶۱:۵۵.۳ شکست دهد؛ درحالی‌که از هیچ قدرت اضافه‌ای سود نمی‌برد.

۷. لامبورگینی اوراکان پرفرومانته

لامبورگینی آنقدر از ساخت این خودرو هیجان‌زده بود که بالافاصله بعد از معرفی آن در نمایشگاه ژنو، فیلم رکوردزنی آن در جهنم سبز را منتشر کرد. اوراکان پرفورمانته به‌لطف موتور ۵.۲ لیتری V10 خود توانست این مسیر را در ۶:۵۲.۰۱ طی کند.

۶. پورشه ۹۱۱ GT2 RS

هدف پورشه با معرفی این سوپراسپرت، شکست پرفورمانته و ثبت زمان ۷:۰۵ بود؛ اما نهایتا موفق شد رکورد ۶:۴۷.۳ ثانیه را به ثبت برساند که به‌مراتب بهتر از انتظار مهندسانش بود. این خودرو رکورد یادشده را با تایرهای میشلین پایلوت کاپ ۲ مخصوص خود ثبت کرد که از دید برگزارکنندگان، مشکلی نداشت.

۵. لامبورگینی آونتادور SVJ

لامبورگینی از رکورد پرفورمانته درس‌های زیادی گرفت و با معرفی آونتادور SVJ، از آن‌ها استفاده کرد. این خودروی ۷۶۰ اسب بخاری، پیست یادشده را ۲ ثانیه سریع‌تر از پورشه 911GT2 RS طی کرده و رکورد ۶:۴۴.۹۷ را به ثبت رساند. سوپراسپرت SVJ برپایه آونتادور SV توسعه یافته بود که در سال ۲۰۱۵ رکورد ۶:۵۹.۷۳ ثانیه را ثبت کرده بود.

۴. پورشه 911GT3 RS (992)

اگر نسخه GT3 سریع باشد، پس GT3 RS بی‌شک سریع‌تر از آن خواهد بود. آخرین آفرینش اشتوتگارت در خانواده RS توانست رکورد ۶:۴۴.۸۴ را ثبت کند که به‌لطف بهره‌مندی از پکیج‌های آیرودینامیکی و به‌طبع آن نیروی عمودی بیشتر و ۱۵ اسب بخار قدرت اضافه حاصل شده است. هرچند استفاده از این حجم از آیرودینامیک فعال در خیابان تفاوتی ایجاد نمی‌کند اما روی اصلی‌ خود را در نوردشلایف نشان می‌دهد.

۳. مرسدس AMG GT بلک سریز

آخرین فرزند خاندان SLS با موتور ۴ لیتری V8 تویین توربوی ۷۲۰ اسب بخاری‌ خود موفق شد در عرض ۶:۴۳.۶۱۶، این پیست مشهور را طی کند. به گفته مرسدس AMG، تمام قطعاتی که در خودروی آزمایش استفاده شده‌اند در نسخه تولید انبوه نیز در دسترس خریداران قرار دارند. تنها فرق آن، تنظیمات و تیونینگ قطعات بود که برای ثبت رکورد بهینه شده بود. از آنجا که بلک سریز اوج توانایی مهندسی مرسدس را به نمایش می‌گذارد، بعید به این زودی جایگاهش را از دست بدهد.

۲. پورشه 911GT2 RS MR

همان‌طور که تاکنون به‌خوبی متوجه شده‌اید، پورشه شاه بلامنازع ثبت رکورد در جهنم سبز است. از ابرخودروی ۹۱۹ هیبرید ایوو گرفته تا حضور ۶ خودروی اسپرت اخیرش در لیست برترین‌های این پیست! سریع‌ترین نسخه ۹۱۱ که در این فهرست حضور داشت، GT3 RS «مانتی‌ریسینگ» بود که با همکاری تیم مسابقه‌ای یادشده توسعه یافته و رکورد ۶:۴۰ را ثبت کرد. هرچند این خودرو مجوز حرکت در خیابان‌ها را داشت اما از تنظیمات به‌خصوص برای رکوردشکنی سود می‌برد. پس تیم مهندسی پورشه و مانتی‌ریسینگ این‌بار روی 911GT2 RS کار کردند و رکورد جانانه ۶:۴۳.۳ ثانیه را به ثبت رساندند.

۱. مرسدس AMG وان

این شما و این سریع‌ترین خودروی تولید انبوه نوربرگرینگ: مرسدس AMG وان. این ابرخودروی هیبریدی که با کمک راننده فرمول ۱ سابق تیم مرسدس، لوییس همیلتون، توسعه یافته بود، با کمک موتور ۱.۶ لیتری V6 و همراهی فناوری خودروهای فرمول ۱ به ۱,۰۴۸ اسب بخار قدرت دسترسی داشت. «مارو انگه»، راننده مرسدس AMG، با ثبت زمان ۶:۳۵.۱۸۳ نام خود را در کتاب سریع‌ترین‌های نوردشلایف ماندگار کرد. سازنده اعلام کرد که این خودرو برای رکوردزنی هیچ قطعه اضافه‌ای نداشت و تنها روی حالت «ریس پلاس» حرکت می‌کرد. از دید شما، نسل بعدی کدام سوپراسپرت راه خود را به ۱۰ خودروی برتر این پیست باز خواهد کرد؟

جدول سریع‌ترین‌های تولید انبوه در نوربرگرینگ نوردشلایف

نام دقیقه ثانیه
مرسدس AMG وان ۶ ۳۵.۱۸۳
پورشه 911GT2 RS MR ۶ ۴۳.۳۰۰
مرسدس AMG بلک سریز ۶ ۴۳.۶۱۶
پورشه 911GT3 RS (992) ۶ ۴۴.۸۴
لامبورگینی اونتادور SVJ ۶ ۴۴.۹۷
پورشه ۹۱۱ GT2 RS ۶ ۴۷.۳
لامبورگینی اوراکان پرفورمانته ۶ ۵۲.۰۱
پورشه 911GT3 (992) ۶ ۵۵.۳
پورشه 911GT3 RS (991.2) ۶ ۵۶.۴
پورشه ۹۱۸ اسپایدر (وایسچ) ۶ ۵۷

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    مرسدس وان حالا حالاها سلطان خواهد ماند و بخاطر برقی شدن خودروها لقب خاتم میچسبونن روش

    موافقم 15
    مخالفم 4
  2. BMW

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    لعنتی جدا از این جدول،بدجور عاشق این پیست هستم😎

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. John Marston

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (151 ديدگاه)

      ترکیب پرچمدار پورشه و نوربرگرینگ بارونی
      چه شود!!!

      موافقم 13
      مخالفم 1
  3. مازیار

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    در حال حاضر مدل‌هایی که مستعد شکستن رکورد اول پیست هستن کم نیستن اما خوب عوامل زیادی باید دست ب دست هم بدن تا رکوردزنی بشه
    از سیاست های کمپانی ها تا ریسک پذیری

    موافقم 18
    مخالفم 1
  4. froG-driVer

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    ۹۱۱gt3 رو از همه بیشتر میپسندم بعدش amg1

    موافقم 8
    مخالفم 5
  5. Yaghoob

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    برقی ها کجا هستند ؟🤭

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. .

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      فولکس واگن نخوندم:🗿

  6. cyrus-az

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    یه جورایی متحدین جهنم سبز رو تسخیر کردن. ترکیب آلمان و ایتالیا

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (715 ديدگاه)

      داش این دو تا متفقینن

      موافقم 1
      مخالفم 5
  7. مهدی دهقانی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    چرا پورشه در معرفی gt2rs فس فس میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Arshia m3csl

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1192 ديدگاه)

      چون میخواد منتظر نسخه پرچمدار فراری f8 و مکلارن ارتورا و لامبورگینی روئلتو باشه احتمالا تا رقبا رو آنالیز کنه بعد gt2 rs رو براشون بفرسته

  8. رضا

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    رکورد‌های پورشه زیبا بودن.
    از رکورد مرسدس بلک‌سیریز ترسیدم واقعا. انتظار نداشتم.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  9. javad-bmw

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    از ۱۰ تا ماشین ۶ تاش پورشه س.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  10. amir-mr

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    لیست نگاه کنین
    اسم پورشه هست که می‌درخشد
    تقریباً تمام لیست رو پورشه تشکیل میده
    میراث پورشه مهندسی ناب آلمانی 💯

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. علی

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      کل لیست پورشه لامبو و مرسدس هست
      کل کل نوربرینگ دست سه شرکت لامبورگینی بنز پورشه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  11. MohammadSadra

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این که همش پورشه بود😂

    موافقم 15
    مخالفم 2
  12. sina

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    سیویک 🫀

    موافقم 16
    مخالفم 1
  13. یوسف

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    پس فراری ها و مک لارن ها کجان…..

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. JaMsHiD

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      فهمیدیم کت تن کیه .
      موتور وسط و قدرت زیاد به تنهایی برنده نمیشه .
      سیستم تعلیق اسپرت که بتونه کمترین تراول ممکن رو ارائه بده و سفت باشه و تقسیم وزن داشته باشه و فرمون تند و تیز و تعویض دنده سریع و داون فورس که مهم ترینشه و وزن کم و لاستیک عوامل خیلی مهم یه ماشین سوپر اسپرت هست .
      فکر نکنم همچین ترکیبی رو هر ماشینی داشته باشه

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. Dark Knight

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (580 ديدگاه)

      فراری که میدونم به خاطر سیاست هایی که داره هیچوقت تایم نوربرگرینگ ماشیناش رو اعلام نمیکنه و فقط تو دنیا پیست شخصی خودش یعنی مارانلو رو میشناسه ولی فکر کنم یکبار 720s مکلارن یه رکوردی‌ زد ولی دقیق یادم نیست تایمش چقدر بود اما حتما خوب بوده که تو خیلی از رسانه ها اومد ( حدود ۳ یا ۴ سال پیش ) ولی به عنوان قانون همیشگی : سلاطین مطلق جهنم سبز پورشه و مرسدس هستن طوری که بقیه باید همیشه برای رتبه بعد از اینا بجنگند

      موافقم 11
      مخالفم 1
  14. R

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    تو پست است بخار گفتید تو این سایت به ps اعلام میکنید اما همش یک بام و دو هوا میزنید صرفا جهت اطلاع مرسدس ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت داره آونتادور svj هم ۷۷۰ اسب

  15. Dark Knight

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    حداقل تا ۵ سال دیگه رکورد amg باقی میمونه ولی چند گزینه محتمل وجود دارن که میتونن رکورد داران جدید جهنم سبز باشن : ۱- پورشه میشن x یا هایپرکار بعدی پورشه که وعده سریع ترین تایم ممکن برای خودرو تولید انبوه تو نوربرگرینگ رو داده ۲- جانشین مکلارن p1 یا لافراری که قطعا پیست محور خواهند بود و در نهایت قویترین نسخه روئلتو یعنی روئلتو svj چون وقتی لامبو با آونتادور ۷۷۰ اسبی اینکار و کرد چرا روئلتو svj با بالا ۱۰۰۰ اسب اینکار و نکنه وقتی که هر دو پلتفرم خیلی شبیه به هم دارن و قطعا وزن نسخه svj از روئلتو معمولی الان خیلی کمتر میشه

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. علی

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      دقیقا منم به همین فکر کردم احتمال ۹۹ درصد. رکوردشکن بعدی لامبورگینی روئلتو خواهد بود

    2. مجید

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (267 ديدگاه)

      یا حتی جانشین اوراکان با اینکه ۱۰ سیلندر نیست؟!! البته قوی‌ترین نسخش.

  16. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1545 ديدگاه)

    ایولا به پورشه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  17. مازیار

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    به نظرم ارزشمند ترین شون رکورد 911GT3RS به عنوان اتمسفریک و AMG GT BLACK SERIES به عنوان موتور جلو هست

    موافقم 9
    مخالفم 2
  18. sinasvj

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    رکورد اونتادور واقعا هایپ کننده بود اون زمان با اون وزن زیاد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  19. GMA

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    والکری اگر تایم رسمی ثبت کنه رکورد ها جابه‌جا میشه…

    موافقم 5
    مخالفم 3
  20. حسن

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    فاکتور اصلی در این پیست راننده است
    ملاک خوبی برا خودروهای المانیه که دائم داخلش راننده دارن اما برا بقیه ی کمپانیها اصلا اهمیت نداره یه جوری پیست خانگی فولکس واگن محسوب میشه
    نوربرگ رینگ بیشتر از اینکه چالشی برای خودرو باشه چالش راننده است و فقط رانندگان شرکتهای المانی پتو انداختن اونجا و دائم داخلش دور دور میکنن و مث کف دس میشناسنش
    انقد پیچهای خطرناک داره که هر کجای دنیا بود با توجه به حوادث زیاد و کشته شدن رانندگان المانیها اعتراض میکردن که خطر ناکه و حادثه خیزه و بلای جان رانندگانه و هیچ وقت داخلش نمیرفتن

    موافقم 5
    مخالفم 14
  21. علی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    این پیست راننده حرفه ای لازم داره جدای مبحث عملکرد خودرو
    ولی عملکرد لامبوها بسیار هیجان انگیز هست بخصوص که هیچ وقت راننده مسابقاتی حرفه ای مخصوص نوربرینگ نداشتن
    ولی پورشه و مرسدس هر کدوم ۵ تا راننده بسیار حرفه ای توی لمانز و فرمول یک دارن

  22. علی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    من عاشق لامبو و مرسدس و پورشه هر سه کمپانی عشقن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. 000780

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    و در آخرمنی که با dodge SRT tomahawk vgt تو گرن توریسمو رکورد 2:36 رو زدم😎

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      داداش اون وجود خارجی نداره .
      اصلا توی نصف پیچا به ترمز نیاز نداره !

      1. 000780

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        آره خب😅

  24. ماکان

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که به همین زودی ها بی ام و هم از لحاظ رکورد قابل توجه در این پیست نماینده داشته باشد .

  25. مجید

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    چقدر این سیویک آر دوست‌داشتنیه هر چند بدنه نسل قبلش تا ۲۰۱۸ مخصوصا چراغای عقبش قشنگ‌تر بود.

  26. مجید

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    پورشه چقدر شلوغ کرده !‌ مدل تیون شده آخه 😕؟ مصداق بارز اسپم کردنه 😁

    لابد لامبو هم پس باید بیاد تکنیکا رو هم کنار پرفورمانته تست کنه که ۹۱۸ رو از لیست ده‌تایی بندازه بیرون ؟ 😁

    حالا همین اوراکان SVJ هم که برای خداحافظی معرفی کرد هم هست اگه بخواد اسپم کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. مجید

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    جای R8 خالیه! پورشه همیشه تو سیسم تعلیق و فرمان‌پذیری عالی بوده ولی یکم هم داره اینجا شیطنت میکنه.
    مرسدس بنز هم که وقتی پاش بیوفته نشون میده میتونه سوپر اسپرتایی بسازه که تحسین‌برانگیز باشن.

    فراری نمیدونم چشه که اصلا تو این پیشت فعالیتی نداره! مکلارن و کوروت هم همینطور!

    انگار بجز آلمانیا فقط لامبورگینی و تا حدودی جگوار به این پیست علاقه دارند.

  28. مجید

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    ” تنها فرق آن، تنظیمات و تیونینگ قطعات بود که برای ثبت رکورد بهینه شده بود ”

    یکی از ضعف‌های لامبورگینی اینه که جای زیادی برای تقویت و تیونینگ نمیذاره و گرنه شاید اول که نه ولی راحت دوم شده بود!

  29. مجید

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    AMG وان هیچ حرفی برای گفتن نذاشت و بدون تیونینگ با یه اختلاف کم‌سابقه اول شده.

    1. ehsan

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (192 ديدگاه)

      تا حالا نشنیده بودم انجین خودرو فرمول یک رو بخوان تیونیننگ کنن 😳😳😳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا