طی مطالعهای برای سنجش سرعت شارژ خودروهای الکتریکی، بیش از ۴۰ خودرو موردبررسی قرار گرفته و محصولات گروه هیوندای بالاترین سرعت شارژ را داشتهاند.
در دنیای خودروهای الکتریکی، علاوه بر شعاع حرکتی، یکی دیگر از مواردی که اهمیت زیادی دارد سرعت شارژ است. به همین دلیل، ادموندز روش آزمایش تازهای را با هدف ایجاد استاندارد جدیدی برای اندازهگیری سرعت شارژ خودروها ارائه کرده است. در این آزمایش، بیش از ۴۰ خودرو برقی موردبررسی قرار گرفته و زمان شارژ باطریهای آنها از ۱۰ تا ۸۰ درصد در جایگاههای شارژ سریع سطح سه اندازهگیری شده است.
در این آزمایش، تکنولوژی گروه هیوندای بهترین عملکرد را داشته است. هیوندای آیونیک ۶ محرک عقب (تک موتوره) بیشترین سرعت شارژ را داشته و با یک ساعت شارژ (در چندین مرحله) برد ۱۳۹۷ کیلومتری را ارائه کرده است. همچنین افزودن ۱۰۰ کیلومتر به برد این خودرو هم تنها ۶ دقیقه و ۵۴ ثانیه طول کشیده در این بخش از آزمایش هم بهترین عملکرد را داشته باشد. جالب اینکه از شش خودرویی که در آزمایش ادموندز سریعترین سرعت شارژ را داشتهاند، پنج خودرو ساخت هیوندای یا کیا هستند. تنها استثناء این بخش پورشه تایکان 4S است که با سرعت شارژ ۱۱۱۰ کیلومتر بر هر ساعت در جایگاه چهارم قرار گرفته و مانع از تمام کرهای شدن صدر جدول شده است.
مرسدس بنز EQS450+ با میانگین سرعت شارژ ۹۵۴ کیلومتر بر هر ساعت، در جایگاه هفتم قرار گرفته و جنسیس G80 الکتریکی با ۹۴۶ کیلومتر و پورشه تایکان GTS با ۹۴۰ کیلومتر رتبههای بعدی را از آن خود کردهاند. تسلا اما در بین ۱۰ خودروی برتر فقط یک نماینده دارد. این ماشین مدل ۳ است که با هر ساعت شارژ برد ۹۱۶ کیلومتری را ارائه میکند. خودروهای الکتریکی آمریکایی اما کندترین سرعت شارژ را داشتهاند. عنوان پایینترین سرعت شارژ به شورلت بولت EUV با تنها ۲۷۷ کیلومتر در هر ساعت اختصاص دارد و فورد موستانگ Mach-E GT با ۴۱۳ کیلومتر و ریویان R1S با ۵۰۲ کیلومتر هم دیگر قعرنشینان هستند.
به گفتهٔ ادموندز، این مطالعه نشان میدهد حتی خریدارانی که سراغ خودروهای لوکس نمیروند نیز همچنان میتوانند از تکنولوژی پیشرو در صنعت خودروهای الکتریکی لذت ببرند.
رتبه | خودرو | سرعت شارژ (برد به کیلومتر به ازای یک ساعت شارژ سریع) |
۱ | هیوندای آیونیک ۶ محرک عقب | ۱۳۹۷ |
۲ | کیا EV6 محرک عقب | ۱۲۳۷ |
۳ | هیوندای آیونیک ۶ چهارچرخ محرک | ۱۲۲۹ |
۴ | پورشه تایکان 4S | ۱۱۱۰ |
۵ | کیا EV6 GT Line | ۱۰۹۱ |
۶ | هیوندای آیونیک ۵ دو موتوره | ۱۰۸۳ |
۷ | مرسدس بنز EQS450+ | ۹۵۴ |
۸ | جنسیس G80 الکتریکی | ۹۴۷ |
۹ | پورشه تایکان GTS | ۹۴۰ |
۱۰ | تسلا مدل ۳ دوربرد | ۹۱۶ |
۱۱ | پورشه تایکان 4S اسپرت توریسمو | ۹۱۶ |
۱۲ | کیا EV6 GT | ۹۱۴ |
۱۳ | کیا EV9 GT Line AWD | ۸۷۴ |
۱۴ | تسلا مدل Y دوربرد | ۸۶۶ |
۱۵ | مرسدس بنز EQS580 | ۸۵۳ |
۱۶ | تسلا مدل S پلد | ۸۴۱ |
۱۷ | مرسدس بنز EQE SUV 350+ | ۸۳۳ |
۱۸ | لوسید ایر گرند تورینگ | ۸۳۳ |
۱۹ | مرسدس بنز EQS SUV 450+ | ۷۹۸ |
۲۰ | بامو i5 eDrive | ۷۶۸ |
۲۱ | تسلا مدل Y پرفورمنس | ۷۶۶ |
۲۲ | بامو iX xDrive50 | ۷۳۸ |
۲۳ | مرسدس بنز EQE350 4Matic | ۷۳۴ |
۲۴ | مرسدس EQS53 AMG | ۷۲۷ |
۲۵ | مرسدس EQE AMG | ۶۶۴ |
۲۶ | بامو i4 eDrive | ۶۶۴ |
۲۷ | فولکسواگن ID.4 | ۶۳۷ |
۲۸ | بامو iX M60 | ۶۳۲ |
۲۹ | پولستار ۲ دوربرد تک موتوره | ۶۰۳ |
۳۰ | فولکسواگن ID.4 S دو موتوره | ۵۹۴ |
۳۱ | پولستار ۲ دوربرد دو موتوره | ۵۷۱ |
۳۲ | بامو i4 M50 | ۵۷۱ |
۳۳ | فورد موستانگ Mach-E محرک عقب | ۵۳۴ |
۳۴ | فورد F150 لایتنینگ | ۵۳۴ |
۳۵ | ریویان R1T | ۵۱۳ |
۳۶ | ریویان R1S | ۵۰۲ |
۳۷ | فورد موستانگ Mach-E چهارچرخ محرک | ۴۷۳ |
۳۸ | فورد موستانگ Mach-E GT | ۴۱۳ |
۳۹ | شورلت بولت | ۲۸۸ |
۴۰ | شورلت بولت EUV | ۲۷۷ |
سالار فصل
۴ آذر ۱۴۰۲سوبارو سولترا چرا بررسی نشده؟
محمدرضا
۴ آذر ۱۴۰۲حتما رده بالای ۴۰ دیگه ثبت نشده جای خیلی خودرو ها خالیه.
پیام
۴ آذر ۱۴۰۲در صددددددددررررررررررررررر با قدرت تمام. فونیکس، امیر و … کجایید؟!! بابا هیوندای و کیا آشغالن! پول دادن به اینا. آخه چطور میشه برندی که روزی ۵۰۰ ۶زار ماشبنش آتیش بگیره در صدررررر باشه!!! اونم این چنین!!!😂😂😂😂😂 منتظر تحلیلهای سمیتون هستم.
amir
۴ آذر ۱۴۰۲گوشی های شیائومی هم سرعت شارژ بالاتری با شارژر های ۶۷ واتی حتی ۱۰۰ و خورده ای واتی سرعت شارژ بالاتری از گوشی های سامسونگ دارن
اما این دلیلی بر برتر بودن گوشی های شیائومی بر گوشی های سامسونگه؟ با اون رابط کاربری جنجالیش؟
amir
۴ آذر ۱۴۰۲مثلا از اون برتری ها که باتریش خالی میشد؟ یا اون برتری که با ۲۰۰ اسب بیشتر در حد سوپرای بزک شدس؟ یا مثلا از همون برتری ها که با حضور سلاطینی مثل گرند واگنیر و…. آیونیک ۵ هاچبک نما عنوان( شاسی بلند ) برتر رو از مجله کسب میکنه ؟
abbas
۶ آذر ۱۴۰۲اولا ک هیچی از گوشی سر در نمیاری
همون شارژر فست تو گوشی جهت ساپرتش نیازمند سخت افزار قوی خود گوشی
در ثانی اصلا شیائومی دستت نگرفتی ک داری میگی
تعصب کور کورانه برا ادم نادونه
حالا اینکه ب خودت آسیب بزنی سر اینکه طرفدار ی برند خاصی اون ب خودت مربوط
ی زمانی نوکیا بهترین برند بود من نوکیا داشتم
بعد سونی ک رقیب نوکیاس گوشی خوب داد بیرون اونو خریدم
همین جور سایر برندها
الانم تو بازار بر اساس اون خدماتی ک عرضه میکنه ی شرکت میگم که شیائومی بالاترین ارزش خرید رو ن فقط تو ایران بلکه تو دنیا ب دست آورده برو چنتا مقاله بخون
amir
۴ آذر ۱۴۰۲برو با جوابی که بهت دادم حال کن چون بخوای ردشم بکنی باز به سامسونگ دیس دادی
پیام
۴ آذر ۱۴۰۲جوابت روشنه چون آیونیک و … برتریشون رو تو خیلی چیزا ثابت کردن. عنوانهای کوبنده جوابت رو دادن. 😂😂😂😂
در ضمن فونیکس من اطلاعات غلط ندادم. تو معنیا رو اشتباه میفهمی. جناب عالی گفتی باتری جامد، من بعت گفتم که عنوانهتش کلاهبرادریه و چون جایگاهی تو برقی نداره، عنوان سازی میکنه. اثبات حرفم، اون ۵ سال بود!!! دیگه فکر کنم خیای واضح توضیح دادم
Car love
۵ آذر ۱۴۰۲اخه تو مقابسه های مستقیمم باز باختن به کره ای ها 🤣🤣🤣
برو با لینکی که بهت دادم حال کن چون اصلا نمیتونی ردش کنی،بگی شارژ مهمه باختی بگی مقایسه کلی مهمه بازم باختی🤣
https://www.pedal.ir/toyota/2022-hyundai-ioniq-5-vs-toyota-bz4x/
amir
۵ آذر ۱۴۰۲همینکه گل سرسبد رو اومدی با محصول شکست خورده و با حواشی مقایسه میکنی برامون مشخصه در چه سطحی هستی
Car love
۵ آذر ۱۴۰۲با این لینک زیبا گیر کردی😂 دیگه تقصیر بقیه نیست که تنها محصول جاپون بعد از اون همه تحقیق شکست خورده شد اونم چه شکستی😂 ردش کن حالا
amir
۵ آذر ۱۴۰۲هزارتا لینک میتونم برات بیارم که گیر کنی منتها همونطوری که تو پست بعدی با کامنتت نشون دادی حتی این مقاله رم درست نخوندی نمونی موضوع مقاله درباره سرعت شارژ کردنه نه برد و سرعت برقی ها
Mercedes
۶ آذر ۱۴۰۲سامسونگ کوالیتی قطعا بالاتری نسبت به شیا داره
خودم تجربه کردم
ولی شیاومی هم داره پیشرفت میکنه
یه بدی ایرانیا دارن تعصب دارن رو چیزها
و فکر میکنم دنیا همونطور که ۵۰۰ سال پیش بوده تا ابد همون طوری میمونه
ماینطوری باشه ایران هنوز ابرقدرته از زمان کوروش
بریتانیا هم اصلا متولد نشده
چین هم قوی ترین اقتصاد دنیا رو داره قرن هاست(طبق تاریخ حدود ۱۵-۱۶ قرن اول پس از میلاد چین و هند ابرقدرت های اقتصادی جهان بودن)
نوکیا هم هنوز بهترین گوشی هارو میزنه
!جهان تغییر میکنه قرار نیست همه کشور ها ، شرکت ها ، اشخاص و … همیشه در صدر یا عمق باقی بمونن و جاها هی عوض میشه
شیاومی هم اوایل افتضاح بود بنظرم تو خیلی چیزها ، افت خیلی زیادی هم میکرد ، ولی الان خیلی پیشرفت کرده
منتهی هنوز سامسونگ کیفیت مجموع بالاتری داره
ماشین هم همینه
بپذیرید یا نه هیچ اهمیتی ندارد چون چین و کره فروش فوقالعاده بالا به ویژه در عرضه الکتریکی ها دارن و فعلا حداقل پیشرو هستن
ولی ممکنه هر اتفاقی در آینده بیفته
با نظر شماهم چیزی تغییر نمیکنه چون بعید میدونم تو کل ایران ده نفر هم تا الان ماشین کره ای یا چینی تمام برقی خریده باشن که واسه شرکت اهمیتی داشته باشه
اونایی که پولشو میدن و میخرن (اروپا و آسیا و آفریقا و آمریکای جنوبی و استرالیا)
همشون راضین و روز به روز هم بیشتر اینا طرفدار پیدا میکنن
سامان اذری
۴ آذر ۱۴۰۲داداش در کل شارژ سریع به مرور زمان عمر باتری رو کم میکنه در کل هیچ وقت علاقه ای به خودرو برق نداشتم و ندارم
Car love
۵ آذر ۱۴۰۲شارژ طولانی هم عمر مالک رو کم میکنه! منم اگه کشور مورد علاقم با ۷ تا برند تو ۴۰ تای اول هیچ نماینده ای نداشت مجبور میشدم اینطور مهم ترین فاکتور یه خودرو برقی رو الکی زیر سوال ببرم😂😂
amir
۵ آذر ۱۴۰۲آقای کارلاو وقتی هم که مجبور شی بابت مشکلات مختلف برند موردعلاقه ات به دادگاه متوسل بشی خیلی هم از عمرت کم میشه وقتی هم مجبور بشی بخاطر خرابی هاش از جیبت خرج کنی عمر طولانی هم خواهی داشت
phonix
۴ آذر ۱۴۰۲شما وقتی اطلاع غلط بدی من کامنت میزارم حوصله بحث های فوق العادتو ندارم
ضمنا یادم هم نمیاد گفته باشم کیا و هیوندایی اشغالن از دهن دیگران حرف زدن از زشت ترین اعمال هست
amir
۴ آذر ۱۴۰۲شکی نیست که کیا و هیوندای خودروسازی های بزرگی هستن وگرنه فروش ملیونی به عنوان سومین رو کسب نمیکردن منتها این وکیل مدافع…..
Tecnica
۴ آذر ۱۴۰۲هر چند دل خوشی از خودرو های برقی ندارم و صد البته کره ای فن نیستم ولی ماشالله کره گل کاشته
سامان اذری
۴ آذر ۱۴۰۲الان گوشی اوپو اداپتور داده با ۲۴۰ وات قدرت
۹ دقیقه ای باتری رو فول میکنه
به نظرم به مرور زمان باتری رو ضعیف میکنه
تکنولوژی باتری ها ۱۰-۱۵ ساله که هیچ تغییری نکرده
به نظرم باتری حالت جامد بیاد یه تحولی ایجاد میکنه
Car love
۵ آذر ۱۴۰۲نوکیا ها هم اصلا تو جدول نیستن 🤣🤣
لیست در تسخیر جاپونیا 🤣
amir
۵ آذر ۱۴۰۲میدونی کدوم لیست در تسخیر جاپونی هاست؟ اره اره همونی که یه جاپونی صدرشه فروش!!
Jeferson
۴ آذر ۱۴۰۲فورد به نظرم نباید اسم ( موستانگ) رو، روی این ماشین شارژی می گذاشت
Dark Knight
۴ آذر ۱۴۰۲سال ۲۰۲۶ وقتی نسل جدید الکتریکی های تویوتا در عرض ۱۰ دقیقه از صفر فول شارژ شدند ، اونموقع تکنولوژی واقعی الکتریکی ها رو متوجه میشید
TRD
۴ آذر ۱۴۰۲تویوتا اگه همین فردا هم ۱۰ مدل برقی بزنه با برد ۲ هزار کیلومتر و با شارژ کامل تنها در ۵ دقه ، بازم اینا میان ترول بازی درمیارن . تویوتا و در کل صنعت خودرو ژاپن دستاوردهاش و موفقیتاش غیر قابل انکاره اما اینا ظاهرا زخمای زیادی خوردن از ژاپن و به ترول و مسخرگی روی آوردن . از این کار لذت میبرن و کاملا خنده دار و مسخره استدلال و نتیجه گیری میکنن . هیچ انتظاری نداشته باش ازشون و دیس بده عبور کن .
noir
۵ آذر ۱۴۰۲واقعا فکر میکنر تا ۲،۳ سال دیگه به چنین چیزی میرسن ؟ چون ژاپنیه نمیگما کلی میگم
اون نوع باطری ها با ایمنی کافی فکر میکنم تا همون حدود ۲۰۳۰ طول بکشه تا بتونه خودشو اثبات کنه و در طولانی مدت به مشکل نخوره
downfall
۴ آذر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/hyundai/class-action-suit-against-hyundai/
((مالکان محصولات الکتریکی گروه هیوندای به خاطر داغ شدن بیشازحد دوشاخهٔ شارژ و کاهش سرعت شارژ از این شرکت شکایت کردهاند))
مشتری ها که شکایت کردن ازش چیشد دوباره متخب مجله شد 😂این بده 😂
Mercedes
۶ آذر ۱۴۰۲واقعا فکر کردی میذارن مشکلش تا ابد ادامه داشته باشه؟
یعنی اگه یه چیزی مشکل داره شرکت نمیاد درستش کنه؟
تو جهان موازی زندگی میکنی؟
new reventon
۴ آذر ۱۴۰۲عالی. اینکه تو 20 دقیقه 80 درصد باتری رو شارژ کنی خیلی خوبه. داره هم اندازه زمان مصرفی در جایگاه سوخت میشه.
Arshia m3csl
۴ آذر ۱۴۰۲برقی سازی باعث شده هرچی کمپانی کره ای و چینیه که گیربکس های مزخرف و موتور های کم بازده داشته باشن خیلی پیشرفت کنن چون کره و چین تو علم الکترونیک خوبن و تو علم مکانیک هیچ سر رشته ای نداره کره و چین اروپا و آمریکا علم مکانیکی قوی دارن که قهوه ساز های مکانیکی عالی و ساعت های آنالوگ خوب و انجین های معروف ماشین دارن
amir
۵ آذر ۱۴۰۲واقعا آرمیچر خودروسازی ضعیف و درپیت چین و کره رو نجات داد براشون معجزه کرد هیچوقت خوابشم نمیدیدن بتونن در عرصه درون سوزا بیان و به بقیه برندا برسن چینی ها که بیشتر از ۱.۵ لیتری توربوی ۲۰۰ اسبی بلد نبودن حالا دارن کل کل میکنن کره ای هایی که درونسوزاش مشهور بودن به یه امرهایی حالا با ارمیچر ۵۰۰ ۶۰۰ اسبی میدن بیرون
Mercedes
۶ آذر ۱۴۰۲همین خودش زرنگی و هوش زیاد میخواد که اومد ورق رو برگردوندند
تو هم میتونی همین کارو بکن
فقط بلدن ادعا کنین از بقیه ایراد بگیرین
ارین صاحب جمعی
۴ آذر ۱۴۰۲این لیست عقب موندن ژاپن از دنیای برقی رو نشون میده
بهنام
۴ آذر ۱۴۰۲البته اگه شارژ بشن . اینا رو که شب تا صبح میزدن شارژ بیست درصد هم شارژ نمیشد .
amir
۴ آذر ۱۴۰۲والا نمیدونم برقی های کره ای که خوب شارژ میشدن مالکا رفته بودن شکایت که داغ میشه شارژ نمیشه بعد اومدن نوب وارانه سرعت شارژ رو کم کنن که از شب تا صبح هم بیشتر شد لینکش بالاتر هست قشنگ بخون
۴ آذر ۱۴۰۲خدایی خیلی زشتن
چرا با اینکه زشتن وارد نمیکنیم
مسئولین بی سلیقه😒😒😒
همایون
۵ آذر ۱۴۰۲کاش مشخص میکردن این ازمایشات رو کدوم موسسه انجام داده تا معلوم شه نتایجش چقدر معتبره
Mercedes
۶ آذر ۱۴۰۲از سایت های آمریکایی معتبر تره
ن.ژ.ا.د پ.ر.س.ت ها هستن اونا
BMW
۵ آذر ۱۴۰۲کره ای ها درصدر چه عجیب چه جالب🤔🥲این کره ایا همان کره قبلی ایست😢
Mercedes
۶ آذر ۱۴۰۲به یه چیزی یادم اومد
یکی گفته بود آمریکایی ها تو خودرو برقی پیشرو هستن😅
ظاهراً فقط تو ادعا کردن پیشرو هستن
آمریکا ادعا میکنه
آلمان ،کره و… عمل میکنند احسنت